Nee, God sprak: "Stam + t".quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:00 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Heb ik anders zojuist net gedaan.
Omdat dat God zo'n onbegrijpelijk groot begrip is. Alles in dit leven hebben we te danken aan Hem. Maar ik was die jaren alleen maar boos en ondankbaar en ik werd daar echt een vervelend persoon van. Het was wel makkelijker als Atheist. Veel makkelijker.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:00 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Moet ik op elk antwoord dat je geeft 'waarom' vragen?
Ben oprecht nieuwsgierig, niet een fedora-atheist dat zich beter waant.
heb ook kei veel atheisme boeken gelezenquote:
Gvd nog wel.quote:
Ik heb er ooit een half boek over gelezen en mensen die zich atheïst noemden die ik heb gekend liepen er wel erg mee te koop alsof het een religie was. Persoonlijk ben ik meer van het leven en laten leven principe al zit er volgens mij in alle bekende geloven een soort straf voor mensen die niet geloven. Dat is erg jammer ik beoordeel een christen of een moslim niet omdat ze geloven in een mannetje in de wolken maar ze beoordelen mij wel omdat ik er niet in geloof want moslims noemen me een ongelovig minderwaardig varken en volgens de christen en katholieken ga ik naar de hel als ik dood ben beide zijn niet erg vriendelijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik erger me altijd aan christenen die beweren dat atheisme ook gewoon een religie is.
Dat is erg dom van ze want dat weet niemand,.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
en volgens de christen en katholieken ga ik naar de hel als ik dood ben beide zijn niet erg vriendelijk.
Geloof je dan ook in de Christelijke God? Of God als schepper? Ongeacht religie. Want je zei zelf dat je atheïst was omdat?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat dat God zo'n onbegrijpelijk groot begrip is. Alles in dit leven hebben we te danken aan Hem. Maar ik was die jaren alleen maar boos en ondankbaar en ik werd daar echt een vervelend persoon van. Het was wel makkelijker als Atheist. Veel makkelijker.
Dus een hogere macht (God of iets anders) zou sowieso niet kunnen bestaan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:08 schreef Tchock het volgende:
Ik snap ook niet hoe je God als schepper of almachtige nog kunt accepteren nu zo duidelijk blijkt dat elke religieuze tekst is gebaseerd op een piepklein stukje universum dat we toen toevallig kenden.
Maar ze denken het wel. Ik heb zo een tien jaar geleden ooit een dronkenmanschap gesprek gehad met lieden uit Urk die wisten me te vertellen dat god overal was en altijd mee kijkt en je tevens naar de hel gaat als je niet geloofd. Ik stelde toen dat elke mens fouten maakt en dat wanneer god echt alles ziet dat je niks meer mag en kan doen in het leven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:06 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat is erg dom van ze want dat weet niemand,.
Ik geloof in God en dat zijn zoon Jezus was. En niet ongeacht religie. Maar ik betwijfel of andersgelovigen per definitie naar de hel gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:07 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Geloof je dan ook in de Christelijke God? Of God als schepper? Ongeacht religie. Want je zei zelf dat je atheïst was omdat?
Het bestaan van een God kan ik enigszins begrijpen, maar niet de Christelijke God (als voorbeeld). Want de bijbel staat zo vol met feitelijke onwaarheden dat ik het niet kan geloven ook al zou ik het willen.
Ik heb dan ook een afschuwelijke hekel aan religie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Maar ze denken het wel. Ik heb zo een tien jaar geleden ooit een dronkenmanschap gesprek gehad met lieden uit Urk die wisten me te vertellen dat god overal was en altijd mee kijkt en je tevens naar de hel gaat als je niet geloofd. Ik stelde toen dat elke mens fouten maakt en dat wanneer god echt alles ziet dat je niks meer mag en kan doen in het leven.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Maar ze denken het wel. Ik heb zo een tien jaar geleden ooit een dronkenmanschap gesprek gehad met lieden uit Urk die wisten me te vertellen dat god overal was en altijd mee kijkt en je tevens naar de hel gaat als je niet geloofd. Ik stelde toen dat elke mens fouten maakt en dat wanneer god echt alles ziet dat je niks meer mag en kan doen in het leven.
Aangezien ik niet kan bewijzen dat het niet bestaat kan ik moeilijk roepen dat het onmogelijk kan bestaan. Maar elke godheid die de menselijke geschiedenis kent - van de Romeinse tot de boeddhistische tot de christelijke - focust overdreven op de aarde en de zon (en dat is ook geheel logisch vanuit het perspectief van de respectievelijke schrijvers). Alleen blijkt nu dat de aarde een nietig brokje steen is rond een nietig sterretje in een armpje van een sterrenstelsel dat an sich niet eens groot is wat weer onderdeel is van een cluster van miljarden lichtjaren in doorsnede dat zelf ook weer onderdeel is van een groter netwerk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:09 schreef Fera het volgende:
[..]
Dus een hogere macht (God of iets anders) zou sowieso niet kunnen bestaan?
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:12 schreef Insomnia_ het volgende:
Als Jezus nu terug zou keren, ik zweer hij zou kotsen op religie.
Het ging me ook meer om wat je eventueel wel zou geloven als je dat menselijke perspectief (dus de goden die al eerder genoemd zijn) even los laat. Maar dat antwoord gaf je min of meer al met de Tao.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Aangezien ik niet kan bewijzen dat het niet bestaat kan ik moeilijk roepen dat het onmogelijk kan bestaan. Maar elke godheid die de menselijke geschiedenis kent - van de Romeinse tot de boeddhistische tot de christelijke - focust overdreven op de aarde en de zon (en dat is ook geheel logisch vanuit het perspectief van de respectievelijke schrijvers). Alleen blijkt nu dat de aarde een nietig brokje steen is rond een nietig sterretje in een armpje van een sterrenstelsel dat an sich niet eens groot is wat weer onderdeel is van een cluster van miljarden lichtjaren in doorsnede dat zelf ook weer onderdeel is van een groter netwerk.
Nee, dan kan ik echt niet meer serieus naar Genesis kijken. De enige godheid die we op aarde kennen die nog enigszins realistisch blijft is de Tao, een soort universele oerkracht die dingen richting geeft en stuurt.
quote:
Is gelooft met een t aan ut end.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:12 schreef Fera het volgende:
[..]
Fouten maken doet iedereen, dat is zeker waar.
Ja, maar dan heeft het niets meer met religie te maken. Wat je dan gelooft is het bestaan van tijd en het bestaan van oorzaak en gevolg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:14 schreef Fera het volgende:
[..]
Het ging me ook meer om wat je eventueel wel zou geloven als je dat menselijke perspectief (dus de goden die al eerder genoemd zijn) even los laat. Maar dat antwoord gaf je min of meer al met de Tao.
Nee hoor. Alleen blijft het me boeien waarom mensen de 'd' altijd lijken te verkiezen boven de 't'. Dat heb ik zelf waarschijnlijk ook al eens gedaan, maar toch.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Is gelooft met een t aan ut end.
Sorry ik ga acht jaar niet meer naar school.
Is mijn achting nu in waarde gezakt?
Jezus was een erg intelligente man met waarschijnlijk Asperger die zijn tijd ver vooruit was.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:12 schreef Insomnia_ het volgende:
Als Jezus nu terug zou keren, ik zweer hij zou kotsen op religie.
Nee man geen asperger.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Jezus was een erg intelligente man met waarschijnlijk Asperger die zijn tijd ver vooruit was.
quote:
Ik geloof ook niet in God als zijnde een soort 'persoon' en alles wat daar aan vast hangt. De Tao komt denk ik wel het dichtst in de buurt. Ik zal me er eens in verdiepen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar dan heeft het niets meer met religie te maken. Wat je dan gelooft is het bestaan van tijd en het bestaan van oorzaak en gevolg.
Dan krijg jij ook een taallesje:quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:18 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in God als zijnde een soort 'persoon' en alles wat daar aan vast hangt. De Tao komt denk ik wel het dichtst in de buurt. Ik zal me er eens in verdiepen.
Had een fokker kunnen zijnquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Jezus was een erg intelligente man met waarschijnlijk Asperger die zijn tijd ver vooruit was.
O, ja! Dat klopt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan krijg jij ook een taallesje:
"als... zijnde" bestaat niet. Het is knetter fout. "Als een persoon" is goed, of "God, persoon zijnde,... ". Beide is dubbel.
en homoquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Hij analyseerde de mens als buitenstaander was erg intelligent speelde in op de domheid van de mens en verklaarde zichzelf zoon van god. Iets in die strekking zou het geweest zijn. Ergens is het jammer dat het in de huidige tijd niet meer kan dan sluiten ze je op.quote:
Omdat hij de zoon van God is. Als hij dat niet was was het een idioot en gelijk vermoord.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Hij analyseerde de mens als buitenstaander was erg intelligent speelde in op de domheid van de mens en verklaarde zichzelf zoon van god. Iets in die strekking zou het geweest zijn. Ergens is het jammer dat het in de huidige tijd niet meer kan dan sluiten ze je op.
En een hoerenloper.quote:
Dan had God dus kleinkinderen, en achterkleinkinderen etc. Nu snap ik waarom ik zo geweldig benquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Had gewoon vrouw en kinderen. Vierhonderd jaar geleden was ik vermoord voor deze opmerking.
Onzinargument want er zijn echt honderden mensen die in die tijd beweerden dat ze de zoon van god waren, en de meeste zijn niet vermoord. Jezus is dat wel. Enige punt is dat hij de mazzel had dat mensen over hem gingen en bleven schrijven. En toen de mazzel dat de Romeinse keizers het gingen onderdrukken waardoor iedereen wist wat het was.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:24 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat hij de zoon van God is. Als hij dat niet was was het een idioot en gelijk vermoord.
Geluk of omdat hij daadwerkelijk de zoon van God was.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:26 schreef Tchock het volgende:
Enige punt is dat hij de mazzel had dat mensen over hem gingen en bleven schrijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |