Wat nou als die drie personen geschiedenis gaan schrijven (in positieve zin van het woord) voor de Westerse wereld. En als je hen vermoord, dan gaat de Westerse wereld ten onder.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:46 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dat kun je natuurlijk ook meerekenen. Die ene kerel is een briljant wetenschapper en zal kanker weten te genezen. Is het dan gerechtvaardigd om die drie mensen te laten sterven zodat er één kan leven?
Ik absoluut niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:48 schreef Fera het volgende:
Ieder mensenleven is evenveel waard, in mijn optiek.
In dat geval laat fokkie ze stervenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:48 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Wat nou als die drie personen geschiedenis gaan schrijven (in positieve zin van het woord) voor de Westerse wereld. En als je hen vermoord, dan gaat de Westerse wereld ten onder.
Wel lastig. Maar de argumenten om te kiezen voor een ouder iemand vind ik toch wel logischer klinkenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:48 schreef Fera het volgende:
Dat vind ik ook altijd lastig met die dilemma's waarin je moet kiezen tussen de dood van een jong of een oud iemand.
Omdat ik het niet weten. Hoe moet ik weten dat god bestaat? Maar omdat ik dat niet kan controleren kan ik dus ook niet weten dat god niet bestaat. Allebei zou kunnen. Allebei zou ook acceptabel zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:47 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Hoezo zou dit kunnen als je niet gelooft? Wat is je aanleiding daarvoor?
Jep. De jonge heeft minder relaties en invloed die wegvalt, maar de oude heeft al geleefd en wordt dus minder afgenomen. Als je dat kunt zeggen. Ik weet daar ook het antwoord niet op.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:48 schreef Fera het volgende:
Dat vind ik ook altijd lastig met die dilemma's waarin je moet kiezen tussen de dood van een jong of een oud iemand.
Hoezo?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel lastig. Maar de argumenten om te kiezen voor een ouder iemand vind ik toch wel logischer klinken
Ik laat niemand sterven. Ik zou niet op die knop drukken voor 1 miljoen euro dus laat staan ditquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In dat geval laat fokkie ze sterven
Maar vermoord je ze dan als je niets doen?
Omdat een oud iemand al een heel leven voor zich heeft.quote:
1 miljoen is wel weinig daarvoor jaquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik laat niemand sterven. Ik zou niet op die knop drukken voor 1 miljoen euro dus laat staan dit
Maar is het niet raar om iets waarvan je zelf gelooft dat je het niet kunt controleren toch in stand te houden? In het dagelijks leven zou dat hele rare situaties opleveren. Je kunt ook niet uitsluiten dat er een onzichtbaar nijlpaard op je bed zit maar daar twijfel je geen seconde over.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat ik het niet weten. Hoe moet ik weten dat god bestaat? Maar omdat ik dat niet kan controleren kan ik dus ook niet weten dat god niet bestaat. Allebei zou kunnen. Allebei zou ook acceptabel zijn.
Huh?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat een oud iemand al een heel leven voor zich heeft.
Het leven zelf wel. Dat is voor iedereen gelijk. De keuzes die diegene hebben gemaakt niet (naar mijn mening). Uiteindelijk zal ik logisch proberen te redeneren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:48 schreef Fera het volgende:
Vermoorden als in doodmaken, ja natuurlijk. Ik had het iets genuanceerder moeten zeggen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In dat geval laat fokkie ze sterven
Maar vermoord je ze dan als je niets doen?
Als het onzichtbaar is, zou ik het nog steeds kunnen voelen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar is het niet raar om iets waarvan je zelf gelooft dat je het niet kunt controleren toch in stand te houden? In het dagelijks leven zou dat hele rare situaties opleveren. Je kunt ook niet uitsluiten dat er een onzichtbaar nijlpaard op je bed zit maar daar twijfel je geen seconde over.
Ja, precies. Maar ook dat je niet kunt zeggen: "Die jonge heeft nog een heel leven voor zich". Bij wijze van spreke is die persoon doodongelukkig en pleegt een maand later zelfmoord of wordt aangereden door een auto. Terwijl die oudere persoon een korter leven LIJKT te hebben, maar misschien het juist langer volhoudt. Of dat de manier waarop ze hun leven invullen belangrijker is dan de lengte ervan. Misschien weet de oudere persoon wel meer 'diepte' te brengen in de geringe jaren die hij nog heeft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jep. De jonge heeft minder relaties en invloed die wegvalt, maar de oude heeft al geleefd en wordt dus minder afgenomen. Als je dat kunt zeggen. Ik weet daar ook het antwoord niet op.
Ohquote:
Een onzichtbaar en onvoelbaar nijlpaard dan, wat jij wil.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als het onzichtbaar is, zou ik het nog steeds kunnen voelen.
O, ik dacht kiezen om de oudere te laten leven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat een oud iemand al een heel leven voor zich heeft.
Dan zou ik instant indrukkenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik laat niemand sterven. Ik zou niet op die knop drukken voor 1 miljoen euro dus laat staan dit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |