en als je zelf een coopertest "organiseerd"?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat laatste wil ik ook nog wel proberen! Maar dat moet dan den ik wel op de baan zijn in een wedstrijdje of georganiseerde coopertest, anders lukt het me niet denk ik..
Gefeliciteerd Gotc!
quote:17.000 lopers kunnen zich vanaf vandaag inschrijven voor de 35ste editie van de marathon van Rotterdam; een recordaantal. Om drukte te voorkomen, start de 10 kilometer op een andere locatie.
Uiteindelijk verwacht de organisatie dat op 12 april komend jaar 15.000 lopers bij de start zullen staan. Dit jaar waren dat er ongeveer 13.000. Eveneens een record. Toen werden 1500 startbewijzen extra uitgegeven, omdat de eerste lading zo snel was uitverkocht.
De organisatie van het loopevenement verwacht dat ook dit jaar de bewijzen snel op zijn. 'We zien altijd een piek bij een jubileumeditie,' zegt projectmanager Monique van Keulen.
In april van dit jaar was het dringen geblazen op het 42,195 kilometer lange parcours. Zeker op de 10 kilometer stokte de doorstroming. Daarom heeft de organisatie nu besloten om de start van deze afstand te verhuizen naar de Blaak, bij de Kubuswoningen en de nieuwe Markthal. 'De start van zowel de marathon als de 10 kilometer zorgde voor veel drukte en hectiek,' zegt van Keulen. 'Door beide groepen uit elkaar te halen, hebben we meer rust gecreëerd.'
Coolsingel
De afstand van 10 kilometer wordt bereikt pal voor de Coolsingel. Om de maximaal 10.000 lopers van deze kortere afstand toch tegemoet te komen, is de afstand dit jaar verlengd naar een kwart marathon, met ongeveer 500 meter. De tijd van zowel de 10 kilometer, als de kwart marathon wordt geregistreerd.
'Lopers kunnen dan hun persoonlijk record lopen,' zegt Van Keulen. 'En daarna kunnen ze nog die 500 meter naar de finish uitlopen over de Coolsingel en in hun eigen tempo genieten van alle mensen die langs de kant staan.'
Om de drukte voor het record aantal lopers nog beter te regulieren, hanteert de organisatie bij de start van de marathon drie startgolven. Dit jaar waren dat er twee. Bij de kwart marathon worden de sporters in twee golven weggeschoten.
Bochten
Het parcours van de Rotterdamse wedstrijd is aangepast zodat het minder bochtig is. Dat maakt het sneller en dus aantrekkelijker voor de topatleten. Ook is de starttijd een half uur vervroegd, de duursporters worden nu weggeschoten om tien uur 's ochtends. Dat vergroot de kans op gunstige weersomstandigheden. Ook de kwart marathon begint om tien uur en loopt nu om de Kralingse plas.
De zaterdag voorafgaand aan de marathon vinden voor de vijfde keer de Kids Runs plaats. Daarnaast is er ook weer de AD Mini Marathon. Waardoor ook zaterdag 10.000 deelnemers in actie komen.
Ga je meneer Q nu ook al inschrijven voor Rotterdam?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:36 schreef Quoi het volgende:
GotC ook hier even van harte met je verjaardag! 🎈 Is kleine T niet geboren op dezelfde dag?
Ennuh.... gaat de marathon v Rotterdam inschrijving snel?
Kleine T is 4 uur en 20 minuten na GotC dr verjaardag geborenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:36 schreef Quoi het volgende:
GotC ook hier even van harte met je verjaardag! 🎈 Is kleine T niet geboren op dezelfde dag?
Ennuh.... gaat de marathon v Rotterdam inschrijving snel?
Zweep erover iddquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:43 schreef Guard het volgende:
[..]
Ga je meneer Q nu ook al inschrijven voor Rotterdam?
Twee dagen feestquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Kleine T is 4 uur en 20 minuten na GotC dr verjaardag geboren
Ik denk dat ik toch een beetje competitie nodig heb om zulke tjiden te halenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:36 schreef Guard het volgende:
[..]
en als je zelf een coopertest "organiseerd"?
Zo heb ik het wel gehaald namelijk (nou ja bijna 2,99 km op de Cooper)
Je kunt ook gewoon inschrijven. Dat startnummer raak je toch wel weer kwijt als het moet. Ik heb volgend jaar het weekend erop de 5 uur Stormloop van Zandvoort. Dus dat gaat erg krap worden met het weekend daarvoor een marathon. Maar ik ga mij gewoon inschrijven en kijk wel hoe goed getraind ik tegen die tijd ben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zweep erover idd
Noh... hoorde hem over Rotterdam als volgende, maar is morgen pas weer thuis. Maar zó'n vaart zal het niet lopen denk ik?
Nog niet... denk ikquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:01 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik zie anders net dat jij je vandaag niet gaat inschrijven....
Dat is voor iedereen weer anders he. Voor mij hoort het bij de voorpret van zo'n spannende dag waar je maanden naartoe hebt geleefdquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Is een marathonexpo echt de moeite om heen te gaan? Mijn vriend moet sowieso in Amsterdam zijn dus die kan ook mijn nr ophalen, vraag me af of ik er echt wat aan mis
Sinds wanneer heb je zoveel training nodig voor een marathon?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:54 schreef Devv het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon inschrijven. Dat startnummer raak je toch wel weer kwijt als het moet. Ik heb volgend jaar het weekend erop de 5 uur Stormloop van Zandvoort. Dus dat gaat erg krap worden met het weekend daarvoor een marathon. Maar ik ga mij gewoon inschrijven en kijk wel hoe goed getraind ik tegen die tijd ben.
Het was 2 jaar geleden wel geinig, maar het is niet alsof er megaultrafantastische aanbiedingen zijn oid. En wij waren na een half uur/drie kwartier erdoorheen gelopen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Is een marathonexpo echt de moeite om heen te gaan? Mijn vriend moet sowieso in Amsterdam zijn dus die kan ook mijn nr ophalen, vraag me af of ik er echt wat aan mis
Maar je hebt in maart al een Mudmaster-marathon en de week erna die Stormbaas. Wordt het niet wat veel?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:54 schreef Devv het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon inschrijven. Dat startnummer raak je toch wel weer kwijt als het moet. Ik heb volgend jaar het weekend erop de 5 uur Stormloop van Zandvoort. Dus dat gaat erg krap worden met het weekend daarvoor een marathon. Maar ik ga mij gewoon inschrijven en kijk wel hoe goed getraind ik tegen die tijd ben.
op zich wel interesse, want met wat anderen om je heen ga je misschien inderdaad wel net dat streepje harder.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat ik toch een beetje competitie nodig heb om zulke tjiden te halenOp de middelbare school was mijn enige doel ook altijd sneller zijn dan mijn grote rivale
Maar als mensen daar een keer zin in hebben kunnen we wel kijken of het te organiseren valt!
Veel commerciequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik kan altijd nog schuiven door bijvoorbeeld de 5 uur Stormloop te laten vervallen of een korte afstand te gaan lopen. Er zit ruim een maand tussen de Mud Masters Marathon en de marathon van Rotterdam. Dus dat zou op zich nog wel moeten lukken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:03 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar je hebt in maart al een Mudmaster-marathon en de week erna die Stormbaas. Wordt het niet wat veel?
| 1 2 | [b]11 januari 2015 -PWN Egmond Halve Marathon[/b] [*] Spiritusbus - HM |
| 1 2 | [b]8 maart 2015 - [url=http://www.cpcloopdenhaag.nl/]City Pier City (Den Haag)[/url][/b] [*] Spiritusbus - HM |
| 1 2 | [b]12 April 2015 - Marathon Rotterdam (Rotterdam)[/b] [*] Spiritusbus - Marathon |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |