abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146302774
Bar, fijn dat er hulp komt. Het zal ook niet makkelijker worden als hij fysiek sterker wordt. Ik hoop dat zijn ontwikkeling zo vlot blijft lopen, en dat hij dan niet zo gefrustreerd hoeft te zijn..

Susie, We gaan hier thuis de zaterdagen de schoen zetten voor een klein speeltje. Beginnend de dag van de intocht. Hier een grote broer die niet meer geloofd, maar dat ook wel een goed idee vond ;)
Dat zijn 15&22 november, 29 vieren we het bij mijn ouders (hun trouwdag ook, blijven nachtje slapen) dus misschien daar iets van een snoepje in de schoen en later cadeautjes als alle neefjes er zijn. En dan 6 december nog bij mijn schoonfamilie. Maar dan zetten we de schoen niet meer.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:39:08 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146303172
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:08 schreef Susie het volgende:
Even een Sinterklaas vraagje; hoe vaak gaan jullie de schoen zetten? Vorig jaar deed ik er nog niet aan, maar nu kan ik er niet onderuit denk ik ;)
niet :+
Roy begrijpt het hele sinterklaas/zwarte Piet niet.

we vieren wel pakjesavond maar meer omdat we dat zelf ook erg gezellig vinden.

Waarschijnlijk kunnen we nog heel lang pakjesavond vieren, en tegen de tijd dat Roy een beetje begrijpt hoe en wat dan mag hij ook zijn schoen zetten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:23:42 #243
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146305432
Schoenzetten is elke zaterdag hier vanaf de dag dat de sint in het land is. Jordy wil m ook nog wel eens tussendoor zetten, en dan gooi ik er weleens wat pepernoten in ;)
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:16:02 #244
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146311865
Thanks, heb ik een beetje een idee.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_146315778
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik neig naar zo vaak hij wil en dan leren dat er niet altijd wat in kan zitten. Ik heb voor weinig veel thomas de treintjes van ebay dus een keer of vier gaat wel lukken hier om er wat in te stoppen.
Zo ging dat vroeger bij ons thuis ook. En dat er dus ook niet altijd wat in zat. Toen ik dat laatst vertelde werd ik aangekeken als ik dat ook zo zou doen, ik mijn kind zou verpesten voor het leven :D. Maar zodra Luc het door heeft ben ik toch echt niet van plan er elke avond wat in te stoppen....
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_146320650
Hier een keer of 2 denk ik. En dan nog een keer bij oma.

Heb nu al zin in de intocht O+
pi_146348474
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:50 schreef Tally het volgende:

[..]

Hoe lang is die van 6?
Hij is zo'n 1,16m denk ik ongeveer. Achtbanen overslaan weet ik zo niet. Hij heeft nog niet echt in achtbanen gezeten alleen kindercarrousels. Maar ik ga nu toch met nog iemand samen.

Sinterklaas en schoenzetten, nog niet bij stil gestaan. En ook nog niet gecheckt over intocht. Moet nog schoencadeautjes kopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 5 november 2014 @ 21:57:16 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146349016
De achtbanen zijn vanaf 1.20m
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146349316
Alleen de Python volgens mij. Joris en de draak mag al met 1.10. En de Bob mag natuurlijk altijd. Wat was dat een succes hier.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 5 november 2014 @ 22:15:03 #250
244125 laziness
pi_146350031
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Alleen de Python volgens mij. Joris en de draak mag al met 1.10. En de Bob mag natuurlijk altijd. Wat was dat een succes hier.
Ah, dan heb ik dat verkeerd onthouden. Joris en de draak gaat toch veel te hard voor mijn peuter dus niet erg dat ik niet wist dat hij daar in mocht. Bob was hier ook een succes :Y
Vogelrok is wel 1.20 ook.

Was het leuk in Bosrijk? Wij hebben genoten maandag in ieder geval.
pi_146350544
Bosrijk was top. Goed huis en fijn dat niet alles in een dag hoefde. Plus natuurlijk geen rijen, ik ga voortaan altijd in november (nog een jaar dus, tot de leerplicht). Fijn om vaak te kunnen blijven zitten met een peuter die van herhaling houdt.
Maar aanrader dus. 3 dagen was wel genoeg. Dan heb ik t kinderspul wel gezien.

Denk dat ik jullie een keer heb zien langslopen trouwens. Klein park ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 5 november 2014 @ 22:39:49 #252
244125 laziness
pi_146351461
Haha mijn mannen vallen ook wel op samen :D

Wij hebben alles meerdere keren kunnen doen, heerlijk rustig inderdaad.
Eind van de maand nog Disneyland en dan hebben we onze pretpark overload wel weer gehad voor minimaal een jaar.

Studiedagen zijn het moment als de leerplicht in gaat voor zulk soort dingen denk ik.
pi_146369018
Ik denk dat hier op zaterdagen na de intocht de schoen gezet mag worden....
Ik wou hem vanochtend overhalen om een verlanglijst te knippen en plakken, maar dat is niet gelukt....blijkbaar is er maar één wens, een kassa, maar wel een met loopband en scanner....
Vraag mij af hoe consistent zijn wens is, of hij het over een aantal weken ook nog leuk vindt, want net op dit moment zijn ze met het thema supermarkt bezig op de PSZ...

En hoe doen jullie dat met de opvoedtechnische kant van Sinterklaas....gebruiken (misbruiken) jullie Sinterklaas wel eens om iets gedaan te krijgen...ik heb zwaar de neiging om af en toe te zeggen " ik stuur Sinterklaas een berichtje, want je ruimt niet op, eet geen groente...." ...maar aan de ander kant is de druk zo al groot genoeg in de komende weken...vorig jaar was er nog niet zo veel aan de hand, maar nu met 3.5 jaar is hij zich toch al veel bewuster en merkt hij ook veel meer dingen op
pi_146369146
Zana, dat is voor mij echt een no go. Sinterklaas is voor mij een positief feest en geen bangmakerij oid. Sinterklaas is voor alle kinderen en "stout of goed" vind ik echt achterhaald.
pi_146370507
Sint gebruik ik niet voor opvoeddingen. Het is gewoon leuk en gezellig.
En als ik Sint gebruik in november en december, heb ik nog 10 maanden over waarin ik het zelf moet oplossen. Dan redt ik me die 2 maand ook wel ;)
pi_146371215
Vreemde epilepsie hebben we hier. Althans voor ons en als het al epilepsie is.

Roy krijgt de slappe lach word blauw ogen draaien weg,en dan trekt het weer bij en niks meer aan de hand. Maat dit nu al zeker 6x achter elkaar :{
pi_146371268
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:13 schreef _Bar_ het volgende:
Vreemde epilepsie hebben we hier. Althans voor ons en als het al epilepsie is.

Roy krijgt de slappe lach word blauw ogen draaien weg,en dan trekt het weer bij en niks meer aan de hand. Maat dit nu al zeker 6x achter elkaar :{
:{ Dat klinkt heel naar. Even naar de dokter ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_146371301
Hier eerst Sint Maarten vieren in een optocht door de stad. En dan de intocht. Denk 2 x per week schoen zetten. Wel dus 2x met iets (kleins) er in.
Als boeman wil ik die enge oude man niet misbruiken >:) Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_146371326
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:15 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

:{ Dat klinkt heel naar. Even naar de dokter ?
ik probeer het te filmen is nog niet zo gemakkelijk omdat het vrij snel weer over is.

Heb al tel contact gehad maar zegt,ook we kunnen er zo weinig aan doen. En dat klopt ook.
  donderdag 6 november 2014 @ 19:53:19 #260
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146379085
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:17 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik probeer het te filmen is nog niet zo gemakkelijk omdat het vrij snel weer over is.

Heb al tel contact gehad maar zegt,ook we kunnen er zo weinig aan doen. En dat klopt ook.
Een afspraak maken om je door te laten sturen? Ik zou toch wel willen weten waar het vandaan komt en of er wat tegen te doen is.

Hier een af en toe opstandige peuter :{ Soms weigert hij gewoon om op te ruimen. Hij gaat heelll graag buiten spelen, en als ik zeg we gaan niet eerder naar buiten voordat het opgeruimd is.
Nah trekt hij zich soms niks van aan. Kan 2 uur duren :o , komt hij tussendoor zeggen dat hij naar buiten wil. Dan vermeld ik dat er eerst opgeruimd moet worden, dan vertikt hij het gewoon.
Zelf beginnen heeft geen enkele invloed, dat vind hij lekker makkelijk en steekt na positieve aanmoediging zelf geen poot uit :9
Nah bijna 3 en al zo dwars, dat beloofd nog wat.
Ook bijvoorbeeld als zijn vader dag zegt, houdt hij gewoon zijn mond en doet hij alsof hij niks hoort. Zodra ik zeg Rayen nu zeg je beleefd ook dag anders gaat de tv uit, dan weet hij niet hoe snel hij het zeggen moet. En heeft hij wel ineens oren die werken.
Herkenbaar?
Ik heb het gevoel dat ik er nu bovenop moet zitten.
Rayen 2½ jaar!
pi_146379814
M ruimt ook niet echt op. Wat ik meestal doe is vragen of hij komt helpen met een specifiek dingetje opruimen. Bijvoorbeeld of hij alle rode blokjes in de ton wil doen, of een bepaald autootje/speelgoedje etc. Dan wordt opruimen een soort van spelletje. Het grootste deel ruim ik dan zelf op maar dat geeft niet, het gaat er mij om dat hij leert dat opruimen normaal is.

Gedag zeggen etc gaat hier ook niet uit zichzelf. Bij de meiden trouwens wel :D het ligt dus niet echt aan de opvoeding ;) . Als ik het vraag wel. Hij pakt het uiteindelijk zelf vast wel een keer op.

Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om, ze zijn nog zo klein. Weet niet of je echt kan verwachten dat ze op deze leeftijd alle beleefdheidsregels al in acht nemen en begrijpen dat je je rommel achter je komt moet opruimen ;)
pi_146380274
@timejumper. Roy krijgt al medicatie tegen epilepsie. En staat onder controle.
we weten hoe te reageren en handelen.

Er is melding van gemaakt maar zolang Roy er zelfstandig uit komt doen ze niks.

Wij houden een epilepsie agenda bij en die worden elke dag op school bekeken, en bij elke controle op basis van de insulten, en absances word er een eeg gemaakt en bloed geprikt. En van die gegevens medicatie aangepast.
pi_146380451
Wat naar Bar.

Het systeem om bij te houden klinkt wel heel goed en duidelijk eigenlijk. Heeft hij zelf last van (deze) insulten?
pi_146380748
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:24 schreef Kyara het volgende:
Wat naar Bar.

Het systeem om bij te houden klinkt wel heel goed en duidelijk eigenlijk. Heeft hij zelf last van (deze) insulten?
Nee van deze niet.
Hij moest er alleen door hoesten.

Ze kwamen vanavond langs om de hulp door te spreken, en per wanneer...
vanaf volgende week woensdag komen ze thuis meekijken een aantal weken.
en de 15de gaat Roy al naar de zaterdagoovang.
en per januari gaan we logeren,wel over 3weken kennjs maken.
pi_146381142
Wow, er zit wel vaart achter. Wat ontzettend fijn!
pi_146382448
WoW bar wat snel ineens. En wat naar van de aanvallen.
Sint is hier leuk hoop ik. Zeis doodsbang voor de pieten als ze dichterbij komen. Ik ben benieuwd hoe ze dit jaar reageert.

Ean kan bij de oppas super goed opruimen maar thuis niet zo helaas.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:39:26 #267
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146393404
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:21 schreef _Bar_ het volgende:
@timejumper. Roy krijgt al medicatie tegen epilepsie. En staat onder controle.
we weten hoe te reageren en handelen.

Er is melding van gemaakt maar zolang Roy er zelfstandig uit komt doen ze niks.

Wij houden een epilepsie agenda bij en die worden elke dag op school bekeken, en bij elke controle op basis van de insulten, en absances word er een eeg gemaakt en bloed geprikt. En van die gegevens medicatie aangepast.
Oh sorry dat had ik dan gemist. Wat ik niet gemist had maar nog niet gereageerd is de vooruitgang van Roy *O*
En fijn dat jullie straks wat ontlast worden
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 7 november 2014 @ 10:08:30 #268
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146394033
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:39 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Oh sorry dat had ik dan gemist. Wat ik niet gemist had maar nog niet gereageerd is de vooruitgang van Roy *O*
En fijn dat jullie straks wat ontlast worden
Geeft niks hoor het "medische" bespreek ik meestal in het andere topic ;)
pi_146440481
Bar, wat naar zeg. Hopelijk trekt dit soort nieuwe aanval snel weg.

Was gisteren bij mijn tandarts en die mocht even in L's mondje kijken. Ook naar de kies, waarvan ik dacht, dat die te dicht of onder een andere kies doorkomt. Mijn tandarts zei, dat de kies idd een extra puntje heeft, dus wel een vijfpuntige kies ipv kiezen bovenop elkaar.

Wat doen jullie als surprises/ cadeautjes in de schoen bij het schoenzetten. Ik ben fan van kleine cadeautjes ipv teveel snoep, maar wil ook geen complete prut kopen, bijvoorbeeld geen klein plastic speelgoed dat 2 dagen later weer kapot is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_146441459
Een badkrijtje, een stuk spoor voor de treinbaan, aan dat soort dingen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')