Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Iedereen moet het natuurlijk zelf doen zoals hij /zij goed acht, maar ik ben nog steeds heel erg tevreden en trots op mijn race
Je mag alleen al trots zijn op het feit dat je ingeschreven bent voor een marathon. Dus uitlopen is sowieso al een heldendaad. Persoonlijk ben ik wel erg van de PR's of in ieder geval het uitdagen van mijzelf. Er is tot nu toe ook nog geen wedstrijd geweest waarbij ik niet helemaal kapot ging. Dit pakt ook wel eens minder goed uit, zoals tijdens de Dam tot Damloop en de Ajax Foundation Run waarbij ik mijzelf toch heb overschat. Maar als je nooit stuk wilt gaan en altijd veilig voor uitlopen gaat, dan ga je inderdaad ook nooit sneller worden.
Op maandag 13 oktober 2014 09:20 schreef Devv het volgende: Maar als je nooit stuk wilt gaan en altijd veilig voor uitlopen gaat, dan ga je inderdaad ook nooit sneller worden.
Ik ben zo gedurende het jaar ook met rustig lopen sneller geworden. Mijn rustig uitlopen van een 10EM bijvoorbeeld is met 18 minuten verbeterd. Beide keren heb ik lekker voor uitlopen gehobbeld en relaxed gelopen.
Ik wilde de marathon lopen in Semtex' tijd. Startte ietsje te langzaam, maar mooi op schema voor rond de 4h15. Tot een kilometer of 32 kon ik dat redelijk vlak volhouden. Daarna begon een klein beetje verval van zo'n 30 seconden per KM. Vanaf 35KM werd dat 1 a 1m30/km verval. En dan kom je dus op 4h27 uit.
Wel boven m'n beoogde ondergrens van 4 en een half uur en nog steeds zeer tevreden.
5 kilometer 30:46 (30:46) 10 kilometer 1:00:54 (30:08) 15 kilometer 1:30:52 (29:58) 20 kilometer 2:01:01 (30:09) Halve marathon 2:07:51 25 kilometer 2:31:13 (30:12) 30 kilometer 3:02:20 (31:07) 35 kilometer 3:35:06 (32:46) 40 kilometer 4:11:38 (36:32)
Op maandag 13 oktober 2014 09:23 schreef motorbloempje het volgende: [..] Ik ben zo gedurende het jaar ook met rustig lopen sneller geworden. Mijn rustig uitlopen van een 10EM bijvoorbeeld is met 18 minuten verbeterd. Beide keren heb ik lekker voor uitlopen gehobbeld en relaxed gelopen.
Dat is wel een belachelijk grote verbetering. Dan gaat mijn grafiek toch iets minder stijl omhoog.
Komend weekend ga ik weer lekker voor het uitlopen, en op 1 nov ga ik wel proberen om een tijdsdoel te halen. Voor mij dus niet altijd tot het gaatje gaan, maar ook weer niet altijd op "veilig", al vind ik dat een kut omschrijving. Veilig is thuis op de bank blijven zitten.
En sneller word ik toch wel, ook van een M-training. 3 min sneller op 10 km, terwijl ik die tijd in mijn laatste training voor de M liep (en mijn vorige PR wel uit een wedstrijd kwam)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op maandag 13 oktober 2014 09:26 schreef Devv het volgende: [..] Dat is wel een belachelijk grote verbetering. Dan gaat mijn grafiek toch iets minder stijl omhoog.
Natuurlijk was 't niet hetzelfde parcours, maar beide waren wel heuvelachtig, de tweede zelfs iets meer (minus een steile klim op 't einde, dat wel), maar als ik zie naar hoeveel makkelijker ik rustig ben gaan lopen over de strekking van een jaar/anderhalf jaar zonder echt mezelf te pushen en vooral voor de lol te lopen... mwah! Ik mag niet klagen!
Als mijn koorts nou eens even gauw weggaat, kan ik ook weer richting Bruggenloop lopen Al een tijdje geen 15km meer gelopen dus wil nog wel wat km's maken voor die tijd (nog maar 7 weken )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Op maandag 13 oktober 2014 09:25 schreef Swetsenegger het volgende: Ik wilde de marathon lopen in Semtex' tijd. Startte ietsje te langzaam, maar mooi op schema voor rond de 4h15. Tot een kilometer of 32 kon ik dat redelijk vlak volhouden. Daarna begon een klein beetje verval van zo'n 30 seconden per KM. Vanaf 35KM werd dat 1 a 1m30/km verval. En dan kom je dus op 4h27 uit. Wel boven m'n beoogde ondergrens van 4 en een half uur en nog steeds zeer tevreden. 5 kilometer 30:46 (30:46) 10 kilometer 1:00:54 (30:08) 15 kilometer 1:30:52 (29:58) 20 kilometer 2:01:01 (30:09) Halve marathon 2:07:51 25 kilometer 2:31:13 (30:12) 30 kilometer 3:02:20 (31:07) 35 kilometer 3:35:06 (32:46) 40 kilometer 4:11:38 (36:32)
Ik vind het nog steeds knap van je. En je mag best weten dat je voor mij een inspiratie was tijdens mijn training. Ik spiegelde me toch wel aan jou; jij en ik hebben veel te lang veel te veel gewicht meegesleept en we hebben nu toch maar mooi een marathon gelopen
Op maandag 13 oktober 2014 09:35 schreef Guard het volgende: [..] Ik vind het nog steeds knap van je. En je mag best weten dat je voor mij een inspiratie was tijdens mijn training. Ik spiegelde me toch wel aan jou; jij en ik hebben veel te lang veel te veel gewicht meegesleept en we hebben nu toch maar mooi een marathon gelopen
Dank je.
Ja we zijn best een eind gekomen. Laatste maanden gaat het alleen weer langzaam de verkeerde kant op met m'n gewicht. Moet echt weer een poosje op water en brood
Ik denk dat er gewoon niet één succesrecept bestaat voor een geslaagde marathon. Ik weet dat ik het op een manier moet aanvliegen waar ík vertrouwen in heb en waarvan ik weet dat ik het aankan, vandaar dat ik me deze laatste week niet meer teveel bezig wil houden met alle goedbedoelde adviezen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ik ben nu voor het eerst in m'n leven oats porrige aan het eten. Met banaan, kaneel en honing. Het is ok. Niet super lekker, maargoed. Gezond, zeggen ze.
Op maandag 13 oktober 2014 09:44 schreef La_Tramposa het volgende: Ik denk dat er gewoon niet één succesrecept bestaat voor een geslaagde marathon. Ik weet dat ik het op een manier moet aanvliegen waar ík vertrouwen in heb en waarvan ik weet dat ik het aankan, vandaar dat ik me deze laatste week niet meer teveel bezig wil houden met alle goedbedoelde adviezen
Zoveel lopers, zoveel marathonschema's. Ik heb ze ook allemaal aangehoord en vervolgens mijn eigen plan getrokken! Je weet zelf het beste wat je aankan. Maar je mag natuurlijk best af en toe je onzekerheden hier spuien. Dan krijg je vervolgens wel een berg adviezen waar je al dan niet wat mee doet
Op maandag 13 oktober 2014 09:35 schreef Guard het volgende: [..] Ik vind het nog steeds knap van je. En je mag best weten dat je voor mij een inspiratie was tijdens mijn training. Ik spiegelde me toch wel aan jou; jij en ik hebben veel te lang veel te veel gewicht meegesleept en we hebben nu toch maar mooi een marathon gelopen
Welke marathon heb jij dan gelopen, die heb ik geloof ik gemist.
Op maandag 13 oktober 2014 09:59 schreef spiritusbus het volgende: [..] Ja, sorry, heb ongeveer 100 deeltjes gemist. Vandaar Ik ga wel even terugbladeren naar jouw prestaties
SPOILER: samenvatting
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 13 oktober 2014 10:10 schreef Devv het volgende: Ik vind dat er een eregalerij voor de marathonlopers in de OP moet komen opdat wij hen nooit meer vergeten.
Mwah, weet ik niet. Een marathon is met name een prestatie op afstand. Maar er zijn hier ook mensen met een zieke snelheid op een 10KM. Een prestatie die ik weer nooit zou kunnen evenaren.
Op maandag 13 oktober 2014 10:10 schreef Devv het volgende: Ik vind dat er een eregalerij voor de marathonlopers in de OP moet komen opdat wij hen nooit meer vergeten.
neem dan ook meteen iedereen mee die begonnen is, die evy uitgelopen heeft, die een 5k gelopen heeft, vergeet de 10k/15/ halve marathon niet etc.
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie