ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op zondag 12 oktober 2014 23:52 schreef Peter het volgende: [..] Bijna 800e topic Dan maar de Serie 800 benoemen. Die heeft altijd nog naar Maastricht gereden, lees ik .
En vroegâh gingen er vier rijtuigen af en die gingen dan door naar Luxemburg op sommige momenten van de dag!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 12 oktober 2014 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: De plan V's uit de 800-serie zijn allemaal al buiten dienst gesteld joh, ik wist niet dat ze al zo ver waren.
ICM is een prima trein qua comfort, maar ik denk wel dat we over 15 jaar weer andere eisen stellen. Al zal veel afhangen van wat ervoor in de plaatst komt, als ICNG houten banken heeft zullen we met weemoed terugdenken aan de Koplopers
Op zondag 12 oktober 2014 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: De plan V's uit de 800-serie zijn allemaal al buiten dienst gesteld joh, ik wist niet dat ze al zo ver waren.
Het grootste deel is al gesloopt en nu gaan de laatsten naar de sloper, op de 876 na die van het Spoorwegmuseum is.
Op maandag 13 oktober 2014 00:49 schreef Yreal het volgende: Gaat morgen wel een onwijze klusterfuck worden in amersfoort. Want de ns gaat uiteraard met virms op maximale lengte rijden...
Gaat tot nu toe nog redelijk.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 13 oktober 2014 07:25 schreef Toekito het volgende: werkzaamheden bij Tilburg zou +15 tot +30 moeten zijn. Is nu welgeteld +1 en ben er al voorbij
De IC's rijden daar ook gewoon normaal deze week. Alleen de sprinter Breda-Utrecht is opgeheven en Eindhoven-Tilburg U. rijdt door naar Breda.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 13 oktober 2014 09:18 schreef derLudolf het volgende: De IC Zwolle Roosendaal van 9:19 staat er nog niet. Dat wordt een half uur wachten denk ii... Als ie er nog niet staat als is het vaak misse boel
Er heeft een tijd een trein defect gestaan tussen Oss en Nijmegen. Er is daar een stuk enkelspoor (bij Ravenstein) dus dat kan de treinloop flink hinderen. Inmiddels weer opgelost.
Bijna de hele 900-serie staat zelfs al aan de kant. Het zijn met name de 450-ers die nog rijden.
Op zondag 12 oktober 2014 23:39 schreef DriekOplopers het volgende: [..] Inderdaad. Ik was van plan om ProRail en zijn aannemers aan de schandpaal te nagelen, maar ik neem altijd eerst contact op met mijn slachtoffers. Het is echt 100% RWS en zijn aannemer die dit hebben verknald.
Wat ik op zich wel vreemd vind is dat ProRail hier kennelijk geen rol in heeft, dat kan gewoon niet kloppen. Je laat niet iemand aan je sporen schroeven die daar geen verstand van heeft... Dat weten ze bij ProRail donders goed en daar gaan ze op bijna panische wijze mee om. De aannemer is dus minimaal gecertificeerd om dit werk te doen en waarschijnlijk heeft ProRail ook ergens een rol. Dat dit dus helemaal 100 % RWS en de aannemer zijn lijkt mij wat onwaarschijnlijk.
Bijna de hele 900-serie staat zelfs al aan de kant. Het zijn met name de 450-ers die nog rijden.
What about de Super V's? 946, 955, 956 heb ik heel wat uurtjes in doorgebracht. (die nummers onthou ik trouwens omdat dit ook types zijn van 3 legendarische trekkers )
Op maandag 13 oktober 2014 10:25 schreef Mr_Klaasje het volgende: [..] Wat ik op zich wel vreemd vind is dat ProRail hier kennelijk geen rol in heeft, dat kan gewoon niet kloppen. Je laat niet iemand aan je sporen schroeven die daar geen verstand van heeft... Dat weten ze bij ProRail donders goed en daar gaan ze op bijna panische wijze mee om. De aannemer is dus minimaal gecertificeerd om dit werk te doen en waarschijnlijk heeft ProRail ook ergens een rol. Dat dit dus helemaal 100 % RWS en de aannemer zijn lijkt mij wat onwaarschijnlijk.
Hoe ik het begrepen heb is dat ProRail wat spoor heeft moeten weghalen zodat de jongens van Rijkswaterstaat aan de slag konden, en omdat de werkzaamheden bij RWS zijn uitgelopen ProRail het spoor nog niet heeft kunnen terugleggen.
Op maandag 13 oktober 2014 10:32 schreef derLudolf het volgende: [..] What about de Super V's? 946, 955, 956 heb ik heel wat uurtjes in doorgebracht. (die nummers onthou ik trouwens omdat dit ook types zijn van 3 legendarische trekkers )
Die rijden nog, al zijn enkele uit die serie al wel richting sloper gegaan vanwege defecten/schade na aanrijdingen/brandjes
mja, er is in Amersfoort toch al wat mis gegaan. Als je een trein te lang laat wachten voordat deze het station in mag rijden heb je overal gemiste aansluitingen
Was vrijdag in België nog bijna een treinbotsing. In de buurt van Schaarbeek reden twee treinen op hetzelfde spoor op elkaar af. Gelukkig kwamen ze tijdig tot stilstand http://www.treinenweb.nl/news/4426
Op maandag 13 oktober 2014 10:50 schreef Peterselieman het volgende: [..] mja, er is in Amersfoort toch al wat mis gegaan. Als je een trein te lang laat wachten voordat deze het station in mag rijden heb je overal gemiste aansluitingen
Ze moeten de stoptrein Zwolle-Utrecht eens op spoor 5 ipv spoor 6 afhandelen.. Dat scheelt al een hoop.
Hitachi dan zie ik elke keer de transistorradio van mijn vader op mijn netvlies, gaat er niet af
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 13 oktober 2014 10:50 schreef Peterselieman het volgende: [..] mja, er is in Amersfoort toch al wat mis gegaan. Als je een trein te lang laat wachten voordat deze het station in mag rijden heb je overal gemiste aansluitingen
Vorige week was het een drama met die valleilijn die vertrok standaard met meer dan 5 minuten vanaf Barneveld noord om daarna elke intercity uit Apeldoorn op te houden.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Posted at 08:39 Steam trains are to make a comeback in Scotland, according to the Edinburgh Evening News. It says new ScotRail owner Dutch firm Abellio thinks steam trains would make a nice tourist attraction. It's thought to be looking at eight routes across Scotland.
Daar wel, hier nog geen haartje op iemands NS hoofd die daar over durft na te denken.
quote:
EUROSTAR
Posted at 09:32 Lord Deighton, commercial secretary to the Treasury, explains why the government is selling its 40% of Eurostar. "There's no real reason for us to continue owning it," he says. "It's just money locked up." He says if the government can get good value for money, they can pay down the national debt and invest where the money is needed - big projects like HS2, for example.
Ben benieuwd waar die aandelen heengaan, DB?, NS? SNCF? NMBS?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 13 oktober 2014 11:02 schreef Mr_Klaasje het volgende: [..] Ze moeten de stoptrein Zwolle-Utrecht eens op spoor 5 ipv spoor 6 afhandelen.. Dat scheelt al een hoop.
Dan weet je ook tenminste zeker dat je de overstap naar Baarn niet haalt, nu kun je hem soms wel en soms niet halen (in het weekend, doordeweeks denk ik dat je hem sowieso niet haalt in de spits)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 13 oktober 2014 11:02 schreef Mr_Klaasje het volgende: [..] Ze moeten de stoptrein Zwolle-Utrecht eens op spoor 5 ipv spoor 6 afhandelen.. Dat scheelt al een hoop.
Mja, in theorie zou je als je die trein op 6 afhandelt een overstap kunnen hebben op de sprinter richting Hilversum, mits de trein op tijd is, meestal is het een achterlichtaansluiting. En dan zou je wel van perron kunnen wisselen, want spoor 5 wordt in Amersfoort volgens mij niet al te vaak gebruikt
Op maandag 13 oktober 2014 11:15 schreef Peterselieman het volgende: [..] Mja, in theorie zou je als je die trein op 6 afhandelt een overstap kunnen hebben op de sprinter richting Hilversum, mits de trein op tijd is, meestal is het een achterlichtaansluiting. En dan zou je wel van perron kunnen wisselen, want spoor 5 wordt in Amersfoort volgens mij niet al te vaak gebruikt
Op zich klopt dat.. Als de sprinter voor aankomsttijd aankomt. Maar in de praktijk is dat in de spits nooit, dan is ie juist vaak te laat waardoor de opvolgende IC voor de rooie belandt waar de discussie mee startte.
Vraagje: Ik probeer voor de nieuwe Dienstregeling een reis Marne la Vallee - San Candido/Innichen uit te rekenen op http://hafas.bene-system.com/ . Ik dacht dat James laatst zei dat daar al de nieuze dienstregeling al op te zien was, maar plannen lukt dus nog niet, klopt dat?
Op maandag 13 oktober 2014 11:39 schreef Mr_Klaasje het volgende: [..] Op zich klopt dat.. Als de sprinter voor aankomsttijd aankomt. Maar in de praktijk is dat in de spits nooit, dan is ie juist vaak te laat waardoor de opvolgende IC voor de rooie belandt waar de discussie mee startte.
Dat is helaas o zo waar en dan zetten ze op Zwolle - Utrecht ook nog zo ongeveer het meest geschikte materieel in dat er is.
De grap is dat buiten de spits die sprinter zo vroeg is dat hij vaak wel drie á vier minuten voor tijd Amersfoort in komt. Kennelijk is hij veel trager in de spits dan daarbuiten.
Op maandag 13 oktober 2014 12:09 schreef Mr_Klaasje het volgende: De grap is dat buiten de spits die sprinter zo vroeg is dat hij vaak wel drie á vier minuten voor tijd Amersfoort in komt. Kennelijk is hij veel trager in de spits dan daarbuiten.
Zou dat iets met spreiding van de mensen te maken kunnen hebben? Dan wordt de halteertijd plots een stuk langer. Bovendien is zeker in de ochtendspits een explosie van mensen die moeten reizen, terwijl je buiten de spits er een kanon af kunt schieten.
SPOILER
Op maandag 13 oktober 2014 12:13 schreef Peterselieman het volgende: [..] Zou dat iets met spreiding van de mensen te maken kunnen hebben? Dan wordt de halteertijd plots een stuk langer. Bovendien is zeker in de ochtendspits een explosie van mensen die moeten reizen, terwijl je buiten de spits er een kanon af kunt schieten.
SPOILER
Het is wel een behoorlijk verspitst traject met veel onhandig ingedeelde stations (op- en afgang aan een kant).. Wat dat betreft zou een frequentieverhoging een hoop kunnen helpen.
Op maandag 13 oktober 2014 11:56 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraagje: Ik probeer voor de nieuwe Dienstregeling een reis Marne la Vallee - San Candido/Innichen uit te rekenen op http://hafas.bene-system.com/ . Ik dacht dat James laatst zei dat daar al de nieuze dienstregeling al op te zien was, maar plannen lukt dus nog niet, klopt dat?
Vannacht om 0:00 kan het volgens mij.
Op maandag 13 oktober 2014 12:19 schreef dennistd het volgende: Volgens mij waren de plannen er toch ook voor een extra sprinter Harderwijk-Amersfoort(-Utrecht?).
ja, maar bij mijn weten is dat nog altijd niet rond. Hangt volgens mij mede af van de keermogelijkheid of het doorgaat of niet.
Paypal kan ook al weer een tijdje bij de DB, mocht je geen creditcard hebben.
Normaal wel, maar ik denk dat er in dit geval ook een iDeal-module ingebouwd zit, en voor België e.d. ook een landspecifiek gedeelte. Anders zou het niet kunnen met een bankrekening uit de landen die genoemd worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 13 oktober 2014 13:14 schreef dennistd het volgende: [..] Maar niet altijd: mijn Bahncard kon ik in januari alleen met creditcard afrekenen. [..] Normaal wel, maar ik denk dat er in dit geval ook een iDeal-module ingebouwd zit, en voor België e.d. ook een landspecifiek gedeelte. Anders zou het niet kunnen met een bankrekening uit de landen die genoemd worden.
Ik heb toen ik nog bij de ING bank zat ook eens via SOFORT betaald, je krijgt gewoon een internetbankieren omgeving te zien waar je de TAN codes in kan kloppen, en je betaling wordt doorgevoerd. Omdat het deels via de SOFORT omgeving gaat, weten zij dat de betaling gelukt is. Destijds dus geen iDeal.
Op maandag 13 oktober 2014 14:26 schreef Peterselieman het volgende: Dan zou je er als NS toch eens over na moeten gaan denken om een (flinke) claim neer te leggen bij RWS of de aannemer van het karwei ...
ProRail is de partij die gaat over beschikbaarheid van het spoor, NS zou dus een claim moeten neerleggen bij ProRail en ProRail stuurt die weer door naar RWS.
Op maandag 13 oktober 2014 14:28 schreef James1988 het volgende: [..] ProRail is de partij die gaat over beschikbaarheid van het spoor, NS zou dus een claim moeten neerleggen bij ProRail en ProRail stuurt die weer door naar RWS.
Dat is wel waar.
Zou ook best kunnen dat het nog verder uitloopt omdat vanwege de werktijden minder spoorwerkers beschikbaar zijn
Op maandag 13 oktober 2014 12:23 schreef Peterselieman het volgende: [..] ja, maar bij mijn weten is dat nog altijd niet rond. Hangt volgens mij mede af van de keermogelijkheid of het doorgaat of niet.
Die wil men in een exacte kwartierligging met de huidige sprinter hebben. Dat gaat niet goed want hij is net drie minuten te traag op het stuk Harderwijk-Overvecht. Aangezien de maatregelen die dan nodig zijn nogal duur zijn is het project afgeblazen. Zonde, want als je alleen op de drukste stations de drukte al kan verminderen zou dat veel schelen. Rover heeft daarop voorgesteld de Schothorst-IC's door te trekken naar Harderwijk want dat past ook goed bij de IC-ambitie die Harderwijk heeft maar het eigenlijk niet waard is. Eventueel zou je die trein naast Schothorst ook nog in Nijkerk kunnen laten stoppen aangezien dat ook een van de drukste stations langs de lijn is.
Het probleem is alleen, je hebt een spoor in Hardewijk nodig om "uit de wind" te staan. Die alleen voor de spitsuren aanleggen is een duur grapje terwijl daar nu net de voornaamste winst zit.
Op maandag 13 oktober 2014 15:11 schreef Mr_Klaasje het volgende: [..] Het probleem is alleen, je hebt een spoor in Hardewijk nodig om "uit de wind" te staan. Die alleen voor de spitsuren aanleggen is een duur grapje terwijl daar nu net de voornaamste winst zit.
Klopt. Eigenlijk is dan alleen een zijperron bouwen aan de zijde van de Baanweg en daar het weggehaalde spoor terugleggen, inclusief aan de Ermelose zijde twee wissels na de bocht leggen een optie.
Is dat geen optie en wil je geen duur keerspoor aanleggen dan moet je al doorrijden naar Nunspeet. Dat kost je waarschijnlijk een materieelcompositie extra
Op maandag 13 oktober 2014 15:11 schreef Mr_Klaasje het volgende: [..] Het probleem is alleen, je hebt een spoor in Hardewijk nodig om "uit de wind" te staan. Die alleen voor de spitsuren aanleggen is een duur grapje terwijl daar nu net de voornaamste winst zit.
Ja, die spoorlijn moet gewoon om Harderwijk heen. Knik eruit, zelfde constructie als Kampen Zuid.
Op maandag 13 oktober 2014 15:24 schreef Peterselieman het volgende: [..] Is dat geen optie en wil je geen duur keerspoor aanleggen dan moet je al doorrijden naar Nunspeet. Dat kost je waarschijnlijk een materieelcompositie extra
Doorrijden naar Harderwijk kost een kwartiertje (stoptrein doet Schothorst-Harderwijk in 22 min, met overslaan van Ermelo, Vathorst en Nijkerk levert dat wel +-7 minuten op) en 1 compositie extra. Wel cross je in Harderwijk dwars door de stoptrein heen, waardoor je pas later aan kunt komen en eerder moeten vertrekken, dat wordt wel erg krap (+-5 minuutjes keren) Doorrijden naar Nunspeet kost 23 minuutjes (30 min met de stopper nu, minus stops te Ermelo, Vathorst en Nijkerk)
Op maandag 13 oktober 2014 15:33 schreef _JdM_ het volgende: [..] Doorrijden naar Harderwijk kost een kwartiertje (stoptrein doet Schothorst-Harderwijk in 22 min, met overslaan van Ermelo, Vathorst en Nijkerk levert dat wel +-7 minuten op) en 1 compositie extra. Wel cross je in Harderwijk dwars door de stoptrein heen, waardoor je pas later aan kunt komen en eerder moeten vertrekken, dat wordt wel erg krap (+-5 minuutjes keren) Doorrijden naar Nunspeet kost 23 minuutjes (30 min met de stopper nu, minus stops te Ermelo, Vathorst en Nijkerk)
En het vermoeden dat de stoptrein in Harderwijk tegengekomen zou worden had ik al. Ondanks dat het je nog een extra kost zou doorrijden naar Nunspeet een meer robuust model moeten opleveren, al zou je volgens mij volgens de veiligheidsregels dan weer niet mogen keren op het middenspoor.
De Railcatering is gevraagd, na de succesvolle* "proef" van één week, nog langer de Internationale trein "IC Berlijn" te cateren tussen Amersfoort en Almelo. Er blijkt dusdanig hoge vraag naar catering te zijn, dat NS International deze dienst wil blijven aanbieden totdat er weer een BordBistro in de stammen zit.
* NS International hoeft er zelf geen geld meer bij te leggen
[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 13-10-2014 16:00:19 ]
Op maandag 13 oktober 2014 15:54 schreef greavy het volgende: De Railcatering is gevraagd, na de succesvolle* "proef" van één week, nog langer de Internationale trein "IC Berlijn" te cateren tussen Amersfoort en Almelo. Er blijkt dusdanig hoge vraag naar catering te zijn, dat NS International deze dienst wil blijven aanbieden totdat er weer een BordBistro in de stammen zit. * NS International hoeft er zelf geen geld meer bij te leggen
Ik had vrijdag in de reguliere IC Enschede-Apeldoorn(-Den Haag)van 19.05 uit Almelo ook railcatering. Normaal?
De "Bagagecontrole" op Barcelona Sants voor de TGV naar Parijs schijnt niks voor te stellen: Volgens de borden moet je je bagage op de band leggen, maar men gaat dit in de praktijk niet vragen voor "hand"bagage, en kan je met een rugtas gewoon op de rug houden.. En achter de veiligheidscheck kan je geen koffie of andere dranken of (kleine) versnaperingen krijgen, aldus een forumgebruiker op HGBTF. Die veiligheidscheck zal ook wel in Parijs zijn?
Op maandag 13 oktober 2014 16:40 schreef _JdM_ het volgende: [..] Ik had vrijdag in de reguliere IC Enschede-Apeldoorn(-Den Haag)van 19.05 uit Almelo ook railcatering. Normaal?
Nee, niet normaal. Misschien had de IC-Berlijn teveel vertraging? Het schijnt te zijn dat NSI heeft gezegd dat de cateraar niet meer dan 30 minuten op de vertraagde ICB mag wachten, omdat het anders te duur wordt voor hun.
Op maandag 13 oktober 2014 16:45 schreef greavy het volgende: [..] Nee, niet normaal. Misschien had de IC-Berlijn teveel vertraging? Het schijnt te zijn dat NSI heeft gezegd dat de cateraar niet meer dan 30 minuten op de vertraagde ICB mag wachten, omdat het anders te duur wordt voor hun.
Op maandag 13 oktober 2014 16:42 schreef Salatrel het volgende: [..] railcatering is weer helemaal hot. Ook tussen Utrecht - Zwolle en Zwolle - Almere (:r ) zijn ze er met enige regelmaat
Dat zijn tegenwoordig vaste trajecten idd. De diensten zijn sinds een aantal maanden gewijzigd, want normaal was alles met 2 stewards, maar tegenwoordig bijna altijd alleen.
Een dienst kan zijn: - Utrecht - Zwolle - Almere - Zwolle - Utrecht - Arnhem - Utrecht of ipv Arnhem naar Den Bosch - 3x Utrecht - Den Bosch heen- en weer - Utrecht - Eindhoven* - Utrecht en nog 2x naar Den Bosch (* één steward gaat naar Eindhoven, de ander gaat in Den Bosch terug, gaat om 2 spitstreinen per dag, ook in het weekend)
Op maandag 13 oktober 2014 16:42 schreef greavy het volgende: De "Bagagecontrole" op Barcelona Sants voor de TGV naar Parijs schijnt niks voor te stellen: Volgens de borden moet je je bagage op de band leggen, maar men gaat dit in de praktijk niet vragen voor "hand"bagage, en kan je met een rugtas gewoon op de rug houden.. En achter de veiligheidscheck kan je geen koffie of andere dranken of (kleine) versnaperingen krijgen, aldus een forumgebruiker op HGBTF. Die veiligheidscheck zal ook wel in Parijs zijn?
Nee, er is geen veiligheidscheck in Parijs. Waarom zouden Spaanse regeltjes daar moeten gelden?
De veiligheidscheck is een overblijfsel uit de tijd dat de ETA aanslagen pleegde op Spaanse burgers, men wilde voorkomen dat Spanje's trots een doelwit zou worden. Dat de (niet-ETA) terroristen uiteindelijk uitweken naar voorstadstreinen had men niet zien aankomen.
Het veiligheidscircus bij de AVE zou het beste afgeschaft worden. De ETA pleegt al jaren geen aanslagen meer en met goede intelligence voorkom je meer aanslagen dan met preventieve controles. Helaas zal dat niet snel gebeuren, want "dan wordt het onveiliger en dat kan niet!" en staan er hoogstwaarschijnlijk aardig wat mensen op straat en dat gaan de vakbonden natuurlijk weer niet leuk vinden...
Op maandag 13 oktober 2014 16:57 schreef ReisT het volgende: [..] Nee, er is geen veiligheidscheck in Parijs. Waarom zouden Spaanse regeltjes daar moeten gelden?
Waarom moet je dan door zo'n uitgebreide veiligheidscheck als je met El Al vliegt of als je met de EuroStar gaat? Sommige landen hebben andere bepalingen en soms is het praktischer om dat op plaats van vertrek te doen.
Op maandag 13 oktober 2014 17:00 schreef James1988 het volgende: De veiligheidscheck is een overblijfsel uit de tijd dat de ETA aanslagen pleegde op Spaanse burgers, men wilde voorkomen dat Spanje's trots een doelwit zou worden. Dat de (niet-ETA) terroristen uiteindelijk uitweken naar voorstadstreinen had men niet zien aankomen. Het veiligheidscircus bij de AVE zou het beste afgeschaft worden. De ETA pleegt al jaren geen aanslagen meer en met goede intelligence voorkom je meer aanslagen dan met preventieve controles. Helaas zal dat niet snel gebeuren, want "dan wordt het onveiliger en dat kan niet!" en staan er hoogstwaarschijnlijk aardig wat mensen op straat en dat gaan de vakbonden natuurlijk weer niet leuk vinden...
En het meest opmerkelijke, die veiligheidscheck stelt tegenwoordig al niks meer voor. Waarom zou je het dan nog doen?
Zijn bericht gequote:
quote:
Mijn indruk van net voor die overstroming. Ik zat eerste klasse, maar dat is misschien wat overdreven bij deze trein: je krijgt enkel wat meer beenruimte. Prima stoelen en veel te dure kleine koffie aan boord. Er was een erg lange chaotische rij bij de bagagecontrole in Sants, dus dat wilde ik snel achter de rug hebben, maar helaas pindakaas, geen winkeltjes met koffie meer achter de veiligheidscheck. * hah. veiligheidscheck. Wat een slechte grap. Mijn klein rugzakje had ik op die x-ray band gelegd, maar mijn grote was ik stomweg vergeten er bij te leggen (Ik had nog niet fatsoenlijk ontbeten). Dat werd helemaal niet opgemerkt. Heel veel mensen lieten enkel hun grote koffer checken, kleinere tassen, daypackformaat werden niet gecheckt. Het stinkt naar: "er iets vreselijks gebeurd, nu moeten we tonen dat het ons menens is en we treffen Maatregelen."
Waarom moet je dan door zo'n uitgebreide veiligheidscheck als je met El Al vliegt of als je met de EuroStar gaat? Sommige landen hebben andere bepalingen en soms is het praktischer om dat op plaats van vertrek te doen.
Een TGV is geen vliegtuig en tussen Barcelona en Parijs ligt ook geen kanaaltunnel.
Als die controle in Spanje al niks voorstelt waarom dan moeilijk doen in Frankrijk?
Op maandag 13 oktober 2014 17:47 schreef ReisT het volgende: [..] Een TGV is geen vliegtuig en tussen Barcelona en Parijs ligt ook geen kanaaltunnel. Als die controle in Spanje al niks voorstelt waarom dan moeilijk doen in Frankrijk?
De veiligheidsmaatregelen tussen VK en Frankrijk zijn niet vanwege een kanaaltunnel maar omdat het Verenigd Koninkrijk in haar 'wijsheid' heeft besloten om niet volledig met Schengen mee te doen. En dan nog, same difference.
Heel eerlijk gezegd, de veiligheidsmaatregelen in vliegtuigen in de VS stellen ook geen fuck voor.
Op maandag 13 oktober 2014 17:50 schreef DeaDLocK2K het volgende: De veiligheidsmaatregelen tussen VK en Frankrijk zijn niet vanwege een kanaaltunnel maar omdat het Verenigd Koninkrijk in haar 'wijsheid' heeft besloten om niet volledig met Schengen mee te doen. En dan nog, same difference.
Ja en nee.
Het hele Border Control-geneuzel in Brussel, Lille, Parijs en Londen is inderdaad omdat het VK niet meedoet aan Schengen. Dat je door een scanner moet is wel omwille van veiligheidseisen van de Kanaaltunnel.
Trouwens, je zou ook bij de ETA nog kunnen beargumenteren dat het wel zo zou zijn dat er 'veiligheidsmaatregelen hahahahaha' getroffen zijn bij het instappen in Parijs want ETA is tenslotte ook in Frankrijk actief.
Ja klopt, de Intergouvernementele Commissie gaat daarover. Qua uitwerking, zie de netwerkverklaring van Eurotunnel.
quote:
Op maandag 13 oktober 2014 17:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: [..] Precies. Trouwens, je zou ook bij de ETA nog kunnen beargumenteren dat het wel zo zou zijn dat er 'veiligheidsmaatregelen hahahahaha' getroffen zijn bij het instappen in Parijs want ETA is tenslotte ook in Frankrijk actief.
In Frankrijk is men al jaren in verhoogde staat van paraatheid, zoek maar eens naar Vigipirate.
Op maandag 13 oktober 2014 18:07 schreef DriekOplopers het volgende: Over dat gelazer bij de A1. De aannemer van RWS heeft echt heel erg enorm geblunderd. Niet een beetje, maar kolossaal. De vooraf geconstrueerde brugdelen bleken niet te passen, zo hebben wij nu na flink peuteren bevestigd gekregen. Bravo! http://www.voorbeterov.nl/page16.php
Dat soort fouten gebeuren zo vaak, dat je er niet eens van zou opkijken..
Op maandag 13 oktober 2014 18:49 schreef b2py het volgende: [..] Dat soort fouten gebeuren zo vaak, dat je er niet eens van zou opkijken..
Misschien dat het nu bijzonder is omdat het zoveel mensen zo direct treft. Maar hey, we hebben het hier over anderhalve dag. Als een complete treindienst 7 jaar te laat opgeleverd wordt is er net zo veel aan de hand ongeveer
Niet heel boeiend dit keer. Het aantal ICd-reizigers lijkt min of meer gestabiliseerd te zijn, HSA levert een aardige prestatie als het aankomt op punctualiteit met max +3, maar nog steeds te veel uitval.
Vraag 2 Herinnert u zich het rapport “Capaciteitseffecten ERTMS level 2” waarin wordt gesteld dat de potentiële reistijdwinst tussen Lelystad en Zwolle 2 tot 2,4 minuten is bij 160 kilometer per uur op 40 kilometer van dit traject, maar dat deze winst vooralsnog niet gehaald kan worden vanwege luchtdrukproblematiek in de Drontermeertunnel die nog moet worden opgelost? 2 Antwoord 2 Ja. In het rapport wordt ook geschetst dat de bijdrage van de Drontermeertunnel aan de rijtijdwinst zeer bescheiden is. In bijlage 7 van het rapport is vermeld dat de rijtijdwinst afneemt met maximaal 25 seconden als in de tunnel 140 km/u in plaats van 160 km/u wordt gereden.
zou meneer Faber op de hoogte zijn van het feit dat de treinen die volgens normale dienstregeling momenteel gebruik maken van de Hanzelijn sowieso niet harder mogen dan 140 ongeacht de status van de tunnel?
Op maandag 13 oktober 2014 19:05 schreef Salatrel het volgende: [..] [..] zou meneer Faber op de hoogte zijn van het feit dat de treinen die volgens normale dienstregeling momenteel gebruik maken van de Hanzelijn sowieso niet harder mogen dan 140 ongeacht de status van de tunnel?
Ze zouden snel moeten regelen dat je over Hanzelijn gewoon 160 kan, ik zie eigenlijk geen obstakels daarvoor behalve dat de treinen blijkbaar niet geschikt zijn.
Ze zouden snel moeten regelen dat je over Hanzelijn gewoon 160 kan, ik zie eigenlijk geen obstakels daarvoor behalve dat de treinen blijkbaar niet geschikt zijn.
icm virm en slt zijn wel geschikt alleen laat atb het niet toe
De treinen kunnen het wel, VIRM is gewoon toegelaten voor 160 km/u, hetzelfde geldt voor SLT. Het wordt alleen nergens gereden omdat het ATB-systeem is geprogrammeerd met een maximum van 140 km/u.
Treinen die zijn uitgerust met ERTMS zouden gewoon met 160 km/u over de Hanzelijn moeten kunnen rijden.
Op maandag 13 oktober 2014 19:22 schreef James1988 het volgende: De treinen kunnen het wel, VIRM is gewoon toegelaten voor 160 km/u, hetzelfde geldt voor SLT. Het wordt alleen nergens gereden omdat het ATB-systeem is geprogrammeerd met een maximum van 140 km/u. Treinen die zijn uitgerust met ERTMS zouden gewoon met 160 km/u over de Hanzelijn moeten kunnen rijden.
Dan tijd om dat aan te passen... Oh wacht het kost geld
Dat gebeurt al: er lopen proeven met SLT met ERTMS (ja, nog steeds ja), en VIRM zal ook omgebouwd moeten worden gezien de ERTMS-uitrol op het Nederlandse spoor tussen nu en 2028.
Op maandag 13 oktober 2014 19:25 schreef James1988 het volgende: [..] Delen wel, delen niet. Dat stuk bij Kampen is geloof ik maar 160. [..] Dat gebeurt al: er lopen proeven met SLT met ERTMS (ja, nog steeds ja), en VIRM zal ook omgebouwd moeten worden gezien de ERTMS-uitrol op het Nederlandse spoor tussen nu en 2028.