Volgensmij is die mening er altijd wel, alleen trekken we het ons meer aan. Het gaat namelijk niet alleen onszelf meer aan, maar een heel persoon daarbij. Je bent dan ook bang het niet 'goed' te doen. En wat is goed.. Ieder een mening, maar is die van jou wel het beste.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:20 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
heerlijk subtiel![]()
![]()
Ik zou ook precies doen wat ik zelf in mijn hoofd heb, waarom moeten mensen zich er altijd tegenaan bemoeien!!! Iedereen heeft opeens een mening zodra het eitje zich genesteld heeft
Je sigquote:
nu twijfel ik aan je tekst, maar ook of ik nu mijn psychiater moet bellen, of de jouwe??? * DJMO is verward ..quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:08 schreef AwayTL het volgende:
Zit ik me hier een potje uit te sloven voor diepgevoelige waarheidsgetrouwe informatie en dan gaan jullie mn droogkloterige humor adoreren.
waarvoor dank, waarvoor dank...
Moet ik nu een psychiater in de arm gaan nemen?!quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
nu twijfel ik aan je tekst, maar ook of ik nu mijn psychiater moet bellen, of de jouwe??? * DJMO is verward ..
ik ga wel gewoon slapen , dat lijkt me een beter planquote:Op zondag 12 oktober 2014 23:10 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Moet ik nu een psychiater in de arm gaan nemen?!
Ik zou dan voor die van jou gaan persoonlijk.
Ja, ze moet nog een beetje aarden he. Wij hadden ook van die nachten, clusteren van 10 tot 2 en 6 poepluiers in die tijdquote:Op maandag 13 oktober 2014 03:53 schreef Stormqueen het volgende:
Soesa
Het is een beetje op en af, gisteren was een topnacht, vannacht is het weer bal. Constant happend mondje en al vier feestluiers gehadik zal blij zijn als ze dr draai een beetje heeft gevonden
Hehehehehequote:Op maandag 13 oktober 2014 04:35 schreef Skittles het volgende:
Zolang er geen slingers met ballonnen en confetti uit die luiers komen, ga ik nog even in ontkenning over die 4-6 feestluiers![]()
Ik vraag me oprecht af hoe die van mij daar mee om kan gaanquote:Op maandag 13 oktober 2014 04:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hehehehehe
Dat je de luier verwisselt en net voor je de nieuwe dichtplakt dat poepgat ziet ontspannen en er weer een kledder uit komt
deze feestluier is voor inmiddels wakkere manlief. Dan wordt ze weer lekker wakker zodat ik de negende voeding van vannacht kan geven
de mijne was ook zo maar zonder gezeur of gekokhals verschoont hij de luiers.quote:Op maandag 13 oktober 2014 05:00 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe die van mij daar mee om kan gaan![]()
Hij gaat af en toe al zo heerlijk dramatisch bijna over z'n nek als de kattenbak naar zijn zin teveel meurt
1 voordeel, bv poep stinkt nietquote:Op maandag 13 oktober 2014 05:00 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe die van mij daar mee om kan gaan![]()
Hij gaat af en toe al zo heerlijk dramatisch bijna over z'n nek als de kattenbak naar zijn zin teveel meurt
Tenzij clusteren etcquote:Op maandag 13 oktober 2014 06:25 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik dacht dat er maar zeven voedingen per dag waren. Misschien heb ik het verkeerd begrepen
godquote:Op maandag 13 oktober 2014 06:28 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Tenzij clusteren etc. En in het begin kom je sowieso wel op meer dan 7.
Hm nu ik er over na denk.. V moest elke 2 uur uit een spuitje drinken waar hij 3 kwartier over deed en ik moest nog kolven.. Ik heb het gewoon verdrongen. Waarom wilde ik dit nog een keer?
Bij bv eerder 10-12. 7 is voor een newborn echt weinig. Ik zou me maar eens meer gaan inlezen als ik jou wasquote:Op maandag 13 oktober 2014 06:25 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik dacht dat er maar zeven voedingen per dag waren. Misschien heb ik het verkeerd begrepen
Lang leve die eerste weken hequote:Op maandag 13 oktober 2014 07:25 schreef Stormqueen het volgende:
Anderhalf uur geslapen
1 voordeel: stuwing krijgt bijna geen kans
Dat kan ook. Maar als je denkt dat een newborn maar 7 voedingen doet op een dag kan de praktijk ook bitter tegenvallen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 07:17 schreef Amsel het volgende:
Ik had me ook niet enorm ingelezen en heb alles gewoon over me heen laten komen en vond dat ook wel fijn. Inlezen had me denk ik te veel afgeschrikt
is het bij Kids niet altijd zo dat ze zich beter gedragen als ze uit te logeren zijn. En als ze dan bij mama thuis zijn lekker zichzelf zijn?quote:Op maandag 13 oktober 2014 07:30 schreef JufMariska het volgende:
Oei, pittige nachten dames! Wij hebben de nachten nog even zonder baby, zolang uk (ik wil steeds Schildpadje typen, zo noem ik 'm, arm ukkie![]()
) in het zkh is. Heel benieuwd hoe dat straks gaat, hij slaapt daar keurig op 'schema' met elke ongeveer 3 uur een voeding. Maar dat kan prima anders worden als hij naar huis komt natuurlijk!
37 weken voor jou!quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:27 schreef krijgerrtje het volgende:
Morgen babydag voor fee!ga je nog wat spannends doen vandaag om het te 'vieren'?
spannend!
Toch geen bv?quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:31 schreef Zo�23 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dat met 2 baby's gaat en met flesvoeding. Ga het missen een baby aan de borst maar ik geniet wel mee met de verhalen van de bv mama's
ik denk van wel. Alles zit nog helemaal dicht en heb morgen een afspraak bij de gyn. Dus schiet er maar voor hoor en spam gelijk het hele forum vol met mooie bbaby's om de rest er uit te rammelen!quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:26 schreef Fee-nix het volgende:
En zou ik voor gaan glippen op DND en Skittles? Of gaat een van de twee (of allebei) er vandaag nog even een baby uitpersen?
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:14 schreef Fee-nix het volgende:
Haha, DND, ik zal mijn best doen wbt het spammen.
wat een snoetje! Als dit niethelpt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is medicatie die dat kan voorkomen, maar meer weet ik er ook niet van...quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:31 schreef Zoë23 het volgende:
Feehaha
Nog eventjes en dan ontmoet je je dochter! (ik ben stiekem ook erg nieuwsgierig hihi)
Krijgertje
Alweer 37wk!!
Nachtploeg
Ik ben benieuwd hoe dat met 2 baby's gaat en met flesvoeding. Ga het missen een baby aan de borst maar ik geniet wel mee met de verhalen van de bv mama's
Hoe doen ze dat met stuwing enzo als je fv geeft? Weg masseren en met de hand de druk eraf halen of moet je er doorheen en niets doen?
Zometeen weer een controle bij de gyn. Ben nieuwsgierig naar het gewicht en of baby2 nog steeds zo 'groot' is
Beterschapquote:Op maandag 13 oktober 2014 08:58 schreef purebliss het volgende:
Hier een dreumes die na 19 maand bv nog steeds niet doorslaapt yay!
Ben ik er alvast maar aan gewend zeg maar.. Ofzo.
Updatje vanaf hier. Heel erg ziek, vreselijk misselijk en duizelig. Ook ontzettend moe en koud en heb totaal geen eetlust.. Bij mijn twee jongens tot minimaal 20 week nergens last van gehad. Had daar deze keer ook een beetje op gehoopt eigenlijk..
Zo dat was mijn klaagpost! Nog 16 daagjes tot de echo! Jeej!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:33 schreef Lijnloos het volgende:
Jeetje Fee, nog 1 nachtjeSpannend!!!!
Zoe, ik had bij Minke ook behoorlijke stuwing want fv, maar kreeg er niks voor... nou ja, koortsMaar gelukkig viel het mee en met een dag of 2 begrepen de tetten dat ze niet leeggemaakt zouden worden en gingen ze braaf stoppen met branden
Ik geloof dat er wel iets zou kunnen zijn kwa medicatie, maar die heb ik nooit gezien.
Zal me er eens in verdiepen! Dankjequote:Op maandag 13 oktober 2014 09:17 schreef Cwen het volgende:
[..]
Er is medicatie die dat kan voorkomen, maar meer weet ik er ook niet van...
Heel onbeschoft, zou ik ook heel boos om worden zeg!quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ben zo boos! Sorry is niet baby gerelateerd maar moet het even kwijt. Mijn man probeert op alle mogelijke manieren om vooruit te komen. Heeft van zijn ouders niet door mogen leren, en moest dus na de havo gelijk aan het werk. Nou heeft hij vorige maand gesolliciteerd op een functie binnen het bedrijf waar hij al werkt. Waarhij geschikt voor was, minus natuurlijk het papiertje. Maar daarvoor intelligentie genoeg om daar mee om te kunnen gaan. Baan niet gekregen, wel overwogen maar net niet gehaald.
nou is er net vandaag de nieuwe begonnen dus rondje voorgesteld. Word mijn man voorgesteld als "ja deze had ook op jouw functie gesolliciteerd, maar ja jij hebt wel je hts" waar mijn man bij stond... Zo gemeen. Heb er keihard om zitten janken en wil er eigenlijk heen om die schoft te wurgen ofzo...
sorry voor de ego
Nou ja zeg! Wat een eikels!quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ben zo boos! Sorry is niet baby gerelateerd maar moet het even kwijt. Mijn man probeert op alle mogelijke manieren om vooruit te komen. Heeft van zijn ouders niet door mogen leren, en moest dus na de havo gelijk aan het werk. Nou heeft hij vorige maand gesolliciteerd op een functie binnen het bedrijf waar hij al werkt. Waarhij geschikt voor was, minus natuurlijk het papiertje. Maar daarvoor intelligentie genoeg om daar mee om te kunnen gaan. Baan niet gekregen, wel overwogen maar net niet gehaald.
nou is er net vandaag de nieuwe begonnen dus rondje voorgesteld. Word mijn man voorgesteld als "ja deze had ook op jouw functie gesolliciteerd, maar ja jij hebt wel je hts" waar mijn man bij stond... Zo gemeen. Heb er keihard om zitten janken en wil er eigenlijk heen om die schoft te wurgen ofzo...
sorry voor de ego
*sluipt binnen* er zijn ook mensen die last hebben van BI doordat de symphysis pubis verweekt. Dit levert ook instabiel bekken op. Dit zit toch echt aan je voorkant Google er maar eens op. *sluipt weer weg*quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:29 schreef DJMO het volgende:
Wat een lage opmerking DnD! Ik zou ook kwaad zijn in jouw plaats hoor!!
Ja, ik ben wel blij dat ik zo snel terecht kan. Zelfs gewoon zitten levert een zeurende pijn op. Overigens wel om gelachen paar dagen terug. Mijn buurvrouw, die in de thuiszorg werkzaam is geweest, heeft tijdens haar (tweeling)zwangerschap ook last gehad van BI. Dus toen ik aangaf dat de pijn bij mij vooral aan de achterkant van m'n bekken zit (net boven m'n stuitje, en inmiddels doortrekkend naar de zijkant/voorkant) kreeg ik als antwoord dat dat helemaal niet kon want je bekken zat aan de voorkantehh.. volgens mij heeft er iemand niet goed opgelet bij biologie
dat weet ik ook wel, maar volgens mijn buuv kon ik dus geen BI hebben omdat ik achter last had (heb) en niet aan de voorkantquote:Op maandag 13 oktober 2014 10:48 schreef Adnap het volgende:
[..]
*sluipt binnen* er zijn ook mensen die last hebben van BI doordat de symphysis pubis verweekt. Dit levert ook instabiel bekken op. Dit zit toch echt aan je voorkant Google er maar eens op. *sluipt weer weg*
Nee, dat is serieusquote:Op maandag 13 oktober 2014 10:56 schreef Skittles het volgende:
Oh nice Soesa! Ik wist niet dat bv poep niet stonk(of zit je me in de maling te nemen?
)
Fee je laatste babyloze dag! Wat lijkt me dat spannend, dat je gewoon al weet dat je morgen je meisje gaat ontmoeten![]()
Volgens mij ga je wel op ons voordringen hoor! Nog geen krampje te bekennen en donderdag pas een afspraak bij de vk voor inwendig onderzoek.
Tot nu toe zijn d'r vingers nog niet naar binnen geweest omdat ze verwacht geen ontsluiting te vinden met een niet ingedaald kind en geen voorwerk. Dus donderdag wordt onze eerste romantische encounter![]()
Maar ik zou graag een datumtweeling met je willen hoor! 14-10-14 vind ik zo mooi![]()
Meldplicht voor Krijgerrtje![]()
Over stuwing: zelf natuurlijk geen ervaring mee, maar mijn moeders jetsers gingen van een C (voor zwangerschap) naar DD (tijdens zwangerschap) en door stuwing naar een cup G die op knappen stond. M'n tante, die zelf al 3 kinderen eruit gepoept had, schrok zo erg dat ze direct de verloskundige en huisarts belde. Advies was toen om kraamverband nat te maken, in de vriezer te leggen en dan op de borsten houden. Medicatie heeft ze niet gekregen in ieder geval. Maar dit is van 22 jaar geleden, dus heel actueel is het niet![]()
Minarosa dat klinkt als mijn begin van de zwangerschap. De eerste dagen zijn ook heel spannend en klachten zeggen inderdaad heel weinig. Succes nog met wachten![]()
DnD wat een nare opmerking joh.![]()
En Away, ik zag je sig niet op m'n mobiel, maar wat geniaal weer![]()
jaa! Wat snel al en wat een fijn nieuws!!!!quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:39 schreef JufMariska het volgende:
Omgwtfbbq, als er niks geks meer gebeurt mogen we onze uk waarschijnlijk voor het weekend mee naar huis!!! Voelt nu goed, maar ohhhh spannend ook! Hij is net van de monitor af gegaan, wat een mijlpaal
quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:39 schreef JufMariska het volgende:
Omgwtfbbq, als er niks geks meer gebeurt mogen we onze uk waarschijnlijk voor het weekend mee naar huis!!! Voelt nu goed, maar ohhhh spannend ook! Hij is net van de monitor af gegaan, wat een mijlpaal
Ohh dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen als er een poepluier isquote:
quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:42 schreef Zoë23 het volgende:
Begrijpelijk. Lijkt me best lastig om die keuze te maken. Zeker ook omdat je S zo lang hebt gevoed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ack!quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
Je ruikt het wel, maar stinken doet het niet echt.
Dnd, wat een onbeschoftheid zeg
En mijn kraamtranen zijn er. Mijn man gooide net zijn telefoon op het bed. Boven op mijn telefoon. Welk scherm acuut uit elkaar spat. Mijn enige lijn met de buitenwereld momenteel. Ik ben hysterisch![]()
Wat een goed nieuws! Superfijn!quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:39 schreef JufMariska het volgende:
quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:39 schreef JufMariska het volgende:
Heerlijk! Je mannetje bij jullie thuis!quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:39 schreef JufMariska het volgende:
+1!!quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:44 schreef Skittles het volgende:
Oh SQ ik zou daar al hysterisch van worden zonder kraamhormonen![]()
Altijd super zuinig op m'n spullen dus als er iets kapot gaat ben ik er ook kapot van
Wat ontzettend goed nieuws JM!quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:39 schreef JufMariska het volgende:
Wat gaan ze goed en wat doe je dat goed zeg!quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:11 schreef Zoë23 het volgende:
Sqoh das rot!! Logisch vd tranen..zou ik ook hebben
JM wat goed!!!
Even snel want op mob.
Ik heb 2 spekbabys
Ieder meer dan 2,2kg en geschat op 3/3,2kg bij geboorte (38wk)
Bloeddruk 135/75 dus ook prima
ik had juist gelezen dat er 7 voedingen waren. Maar dat was misschien niet over bv.quote:Op maandag 13 oktober 2014 07:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Bij bv eerder 10-12. 7 is voor een newborn echt weinig. Ik zou me maar eens meer gaan inlezen als ik jou was
Niet lullig bedoeld overigens maar meer als tip
wat heerlijk Jm! Ik hoop dat het echt magquote:Op maandag 13 oktober 2014 11:39 schreef JufMariska het volgende:
Zelfs bij fv kan het voorkomen dat zeven voedingen niet voldoende is hoor, onze dochter heeft heel lang 8/9 voedingen nodig gehad omdat ze zo weinig per fles dronk dat die hoeveelheden wel nodig waren om te zorgen dat ze voldoende binnen kreeg.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:46 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik had juist gelezen dat er 7 voedingen waren. Maar dat was misschien niet over bv.
Het begint nu echt op te schieten voor je!!quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:48 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb ook relatief wienig klachten gehad, maar nu tegen t einde wordt het wel vervelend. Maar goed, nog max 1 week 1 dag en dan nog ....??? Bonusdagen
nou dat dus. Daarbij is de info elke keer verschillend. Ik laat het gewoon over me heen komen en ik heb genoeg ervarings en beroepsdeskundigen rond me. Ik heb in elk geval alles in huisquote:Op maandag 13 oktober 2014 07:17 schreef Amsel het volgende:
Ik had me ook niet enorm ingelezen en heb alles gewoon over me heen laten komen en vond dat ook wel fijn. Inlezen had me denk ik te veel afgeschrikt
Ik merk ook dat ik er steeds meer zin in krijg/ minder tegenop ziequote:Op maandag 13 oktober 2014 12:49 schreef Cholula het volgende:
[..]
Het begint nu echt op te schieten voor je!!
is zoiets niet per kind verschillend? (Waar ze genoeg aan hebben bedoel ik) Ik zal dat denk ik rap genoeg leren. Overigens wil ik sowieso beginnen met BV, als dat lukt tenminstequote:Op maandag 13 oktober 2014 12:48 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Zelfs bij fv kan het voorkomen dat zeven voedingen niet voldoende is hoor, onze dochter heeft heel lang 8/9 voedingen nodig gehad omdat ze zo weinig per fles dronk dat die hoeveelheden wel nodig waren om te zorgen dat ze voldoende binnen kreeg.
klinkt goed kwak!quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik merk ook dat ik er steeds meer zin in krijg/ minder tegenop zie
Het cliché is waar
Ik vind het zelf gewoon wel fijn om veel over bv gelezen te hebben. want ik wil dat écht en het helpt mij om te lezen over hoe het werkr (fysiek) en welke processen er allemaal meespelen enzo.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:49 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
nou dat dus. Daarbij is de info elke keer verschillend. Ik laat het gewoon over me heen komen en ik heb genoeg ervarings en beroepsdeskundigen rond me. Ik heb in elk geval alles in huis
Uiteraard maar er is wel een 'norm' waar ze aan moeten voldoen. Uit mijn hoofd is dat 150 ml per kilogram lichaamsgewicht, (alleen voor fv!) al haalt niet ieder kind dat natuurlijk. Onze dochter dronk altijd maar flesjes van gemiddeld 60 cc dus dan ben je aardig vaak aan het voeden om te zorgen dat ze niet uitdroogt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
is zoiets niet per kind verschillend? (Waar ze genoeg aan hebben bedoel ik) Ik zal dat denk ik rap genoeg leren. Overigens wil ik sowieso beginnen met BV, als dat lukt tenminste
Dat is ook hoe ik het bedoelde ja, maar ik typ steeds met een hand en dan ben ik nogal kortafquote:Op maandag 13 oktober 2014 12:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind het zelf gewoon wel fijn om veel over bv gelezen te hebben. want ik wil dat écht en het helpt mij om te lezen over hoe het werkr (fysiek) en welke processen er allemaal meespelen enzo.
Dat alles anders kan gaan dan je denkt weet ik ook heel goed, maar ik ben gewoon van de voorbereiding.
Over verschillende verhalen: juist daar heb ik me om ingelezen, om straks sterker in mijn schoenen te staan en nu al te weten dat ik bepaalde dingen wel of niet wil/ wel of niet mee eens ben.
dat is ook wel weer zo, maar ik weet soms niet meer wat nu wel goed/waar is en wat niet. Omdat je zoveel verschillende dingen leest. Ik lees ook wel zo nu en dan erover. Bijvoorbeeld wat je kunt proberen als de bv niet echt lukt. Aangezien ik niet meteen wil opgeven.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind het zelf gewoon wel fijn om veel over bv gelezen te hebben. want ik wil dat écht en het helpt mij om te lezen over hoe het werkr (fysiek) en welke processen er allemaal meespelen enzo.
Dat alles anders kan gaan dan je denkt weet ik ook heel goed, maar ik ben gewoon van de voorbereiding.
Over verschillende verhalen: juist daar heb ik me om ingelezen, om straks sterker in mijn schoenen te staan en nu al te weten dat ik bepaalde dingen wel of niet wil/ wel of niet mee eens ben.
Dankjequote:Op maandag 13 oktober 2014 12:35 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Wat gaan ze goed en wat doe je dat goed zeg!
Kan me je overwegingen wb bv heel goed voorstellen, ook van je. Het gaat al veel van je vragen en bv kost zoveel energie en er ligt dan zo'n druk op jou.
Ik kan me herinneren dat een vriendin van mij, die geen bv ging geven, haar borsten soort van 'ingebonden' had. Schijnt ook te werken tegen stuwing?
achquote:Op maandag 13 oktober 2014 12:55 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Uiteraard maar er is wel een 'norm' waar ze aan moeten voldoen. Uit mijn hoofd is dat 150 ml per kilogram lichaamsgewicht, (alleen voor fv!) al haalt niet ieder kind dat natuurlijk. Onze dochter dronk altijd maar flesjes van gemiddeld 60 cc dus dan ben je aardig vaak aan het voeden om te zorgen dat ze niet uitdroogt.
Maar mijn dochter heeft issues met eten, daar zou ik niet vanuit gaan. Eigenlijk is gewoon enigszins inlezen en dan afwachten wat er op je afkomt en daarop inspelen gewoon het slimste. Go with the flow
Wij zijn overigens begonnen met borstvoeding, ingelezen, cursus gedaan via een lactatiekundige, haar ook mee laten kijken met voedingen voor tips maar door de eetproblemen en de PND waar ik op afstevende is dat niets geworden. Vind ik nu nog waardeloos![]()
heerlijk dat ze goed groeien!quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:57 schreef Zoë23 het volgende:
ben ook zo blij dat de baby's goed groeien! Een hele opluchting.
LT
7voedingen voor een pasgeborene klinkt wel weinig. Misschien is er een fv schema te vinden op het internet?
[..]
Dankje
Klinkt goed. Stom dat ik de kraam er niet naar gevraagd heb tijdens de intake. Nouja ze weten vast wel hoe ze ermee moeten omgaan
Ik stem ook voor een datum tweeling fee & Skittles!
Bij Jan had ik het dolgraag vol willen houden maar werd ik gek van het CB dat me elke week liet komen wegen en meten omdat hij niet goed genoeg groeide. Bij Geert is het wel gelukt omdat ik toen dankzij een lactatiekundige erachter kwam dat ik overproductie had. Dankzij haar heb ik dat toen kunnen reguleren en langer dan een jaar kunnen voeden.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:58 schreef kwakz0r het volgende:
De lactatiekundige die ik sprak zei trouwens dat de hoduing waarmee je begint aan bv ook bijdraagt aan of je het volhoudt/het slaagt.
Vrouwen die beginnen met een slag om de arm "ja als het lukt hoor", worden makkelijker en sneller door.mensem van huiten overgehaald om te stoppen en zijn minder geneigd om bij problemen door te zetten. Ik vond dat wel logisch klinken en maak er nu ook een punt van om mezelf niet meer af te zwakken (en als t echt niet lukt dan zie ik het op dat moment wel weer)
Zo heedt een vriendin van mij eht toch een maand volgehouden terwijl iedereen na een week al zei "joh het geeft niet, van flesjes wordt ze ook groot" (ze hoorde bij die 2% vab de vrouwen die echt niet genoeg melk maken. Elk uur kolven leverde max 10 cc per keer als er uberhaupt iets kwam en aan de borst kwam er niks bij t kindje terecht).
Maar ze wilde het zo graag dat ze perse een maand wilde doorgaan ok toch wat antistoffen enzo mee te geven.
Zie edit: ik bedoelde niet dat de mensen bij wie t niet lukt een slechte houding hebben/niet graag genieg willen, helemaal niet...quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
Bij Jan had ik het dolgraag vol willen houden maar werd ik gek van het CB dat me elke week liet komen wegen en meten omdat hij niet goed genoeg groeide. Bij Geert is het wel gelukt omdat ik toen dankzij een lactatiekundige erachter kwam dat ik overproductie had. Dankzij haar heb ik dat toen kunnen reguleren en langer dan een jaar kunnen voeden.
zo bedoelde ik het ook niet .. kwam er wat krom uit ..quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zie edit: ik bedoelde niet dat de mensen bij wie t niet lukt een slechte houding hebben/niet graag genieg willen, helemaal niet...
ja ik lurk daar soms wel. Bedankt voor de info !quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:01 schreef Zoë23 het volgende:
heb boven langzame wifi, jullie gaan snel!
Risumijlpaal!
LT
In het bv topic zul je veel info/steun enz vinden als je bv gaat geven.
De eerste periode heb je de baby veel aan de borst zodat de bv op gang komt. Door vraag van de baby komt er meer aanbod van melk. Zo heb je ook dagen dat een baby bijna non-stop aan de borst wil zodat je lichaam weet dat er meer melk gemaakt moet worden. (baby wordt natuurlijk groter,zwaarder en het meer voeding/ml's melk nodig) clusterdagen (?)
sommige vrouwen denken dan bijv dat ze te weinig melk/voedingsstoffen in de melk hebben en stoppen met bv. Als je begrijpt hoe bv werkt scheelt dat veel onzekerheid in het begin denk ik..
Het bv-topic is ook echt handig voor dit soort info
Nee ik snap t wel, cb kan je onzeker maken. Ik zie nu de meerwaarde van een goede LK zeker in.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
zo bedoelde ik het ook niet .. kwam er wat krom uit ..
Nee, die bel je als t niet goed gaat (en dan op tijd, niet een week pijn hebben of wat dan ook).quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:12 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Dus ik zou een lk in de armen moeten nemen?
Ik ben ook wel ontspannen hoor!quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:12 schreef Heliotrope het volgende:
Risu 20 weken!
Het onderwerp Borstvoeding zorgt altijd voor uitgebreide discussieik ben niet van het uitgebreid inlezen maar wel op de hoogte van dat er genoeg steun en mogelijkheden zijn als het moeizaam loopt, en dat is voor even genoeg. En ik sta er wel ontspannen in, juist het moeten zou mij weer druk geven.
Jeetje wat ga jij snel!!!quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:53 schreef Risu het volgende:
Mijlpaaltje voor mij, 20 weken! De helftwaah, de tijd vliegt!
dit ! Allen ging bij mij week 4 tm 15 langzaam en 15 tm 30 snel en nu weer traaaaaagggquote:Op maandag 13 oktober 2014 13:36 schreef kwakz0r het volgende:
Wha Risu, dit is idd die periode die voor mijn gevoel ook echt voorbijvloog.
Week 15 tm 34 gingen sneller dan week 34 tm 38 samen
Ik doe dit inderdaad ook. Liever zelfstudie zodat je er wat zelfverzekerder instaat dan denken "ik zie het allemaal wel" en dan overal door in de stress schieten omdat je niet weet of het nou wel of niet 'normaal' is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ben ook wel ontspannen hoor!ik 'moet' hooguit van mezelf iets en dan nog...
Ik vind het wel grappig dat het blijkbaar vaak overkomt alsof je niet ontspannen en open ergens in kunt gaan als je graag van te voren kennis ergens over opdoet. Alsof ik mezelf nu al helemaal vastleg oid. omdat ik een afgewogen mening heb gebaseerd op feiten.
Ik ben graag voorbereid, dat maakt me juist ontspannen ipv onzeker. Wetende dat alles anders kan gaan dan je je als ideaalbeeld voorstelt, natuurlijk.misschien ben ik er ook wat gevoelig voor omdat ik voor mijn gevoel als een soort naief word afgeschilderd door mensen (in t echt en op internet). Alsof zorgen dat je veel weet, naiever is dan zorgen dat je weinig weet met als excuus "ja, je weet toch niet hoe het gaat". Zit een beetje in mijn allergie...
Paint en blurren?quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Nou ik weet dat bepaalde users die ik rl ken lurken in dit topic naar m'n updates... Of gelurkt hebben recentelijk. Ik durf om die reden dus niet echt het kaartje te delen omdat ze dan al weten wat de namen worden en omdat m'n adres en telefoonnnummer er op staan.
Maar als jullie daar een oplossing voor wetendan hoor ik t wel
ik zou d'r gewoon even mee wachten joh! Lekker jouw verrassing latenquote:Op maandag 13 oktober 2014 13:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Nou ik weet dat bepaalde users die ik rl ken lurken in dit topic naar m'n updates... Of gelurkt hebben recentelijk. Ik durf om die reden dus niet echt het kaartje te delen omdat ze dan al weten wat de namen worden en omdat m'n adres en telefoonnnummer er op staan.
Maar als jullie daar een oplossing voor wetendan hoor ik t wel
quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
met die borstvoeding is het ook nog eens zo dat elk kind en elke situatie anders is. Maar ik ben wel blij dat ik van te voren die voorlichting heb gevolgd eerlijk gezegd. Net als met bevallen en opstaan: het is fijn als je enigszins weet wat je kunt verwachten. Dan kun je misschien wat makkelijker meeveren als het en beetje anders gaat dan je hoopte.
Ik moet nu eigenlijk slapen maar ik heb ontzettende koppijn omdat ik echt verschrikkelijk hysterisch heb liggen janken weer. Dus, roze wolk
(trekt vast wel weer bij hoor, de komende dagen... maar ik kreeg eerst de oude telefoon van manlief aangeboden waarvan de batterij na een uur leeg is, toen zijn nokia werktelefoon waarvan ik het besturingssysteem niet ken, en toen ging de hysterische overdrive aan want ik wil gewoon mijn eigen mooie gloednieuwe telefoon met al mijn foto's er op waar ik altijd zo ontzettend zuinig op ben en het is niet eerlijk enzo![]()
du toen kreeg ik zijn eigen nieuwe telefoon met mijn simkaart er in maar dat is ook niet goed want het is niet de mijne
volgens mij gaat ie zo een oplossing zoeken nadat ik een backup heb gemaakt. Ohmy. Ben ik dit?)
Maar hopelijk komen vanavond de geboortekaartjes binnen, dus dat is wel leuk denk ik.
Dan wordt t een nieuwe mobiel voor jou én werpgoud als kraamcadeau! Dubbelopquote:Op maandag 13 oktober 2014 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
nee, de verzekering vergoedt niks, is al gecheckt.
geen idee. Hij werkt voor een vrij grote verzekeringsmaatschappij, dus t zal echt wel kloppen. De volgende telefoon wordt iig verzekerd. Bah, ben er echt zo ziek vanquote:Op maandag 13 oktober 2014 14:07 schreef AwayTL het volgende:
Elektronische apparatuur uitgesloten of wat?!
(tip 2: de mini gaat waarschijnlijk op een gegeven ogenblik ook aan de wandel met de telefoon en die van anderen, wij hebben als zekerheid de aansprakelijkheids- en inboedelverzekering maar even op royaal gezet, maar 1 keer nodig gehad maar toch)
Zover de praktische tips..
ligt echt aan je verzekering. Bij de ene verzekering wordt het wel vergoed, bij de andere niet. Oudste had onze kast beschadigd, verzekering gebeld, maar helaas.. werd niet vergoed.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:07 schreef AwayTL het volgende:
Elektronische apparatuur uitgesloten of wat?!
(tip 2: de mini gaat waarschijnlijk op een gegeven ogenblik ook aan de wandel met de telefoon en die van anderen, wij hebben als zekerheid de aansprakelijkheids- en inboedelverzekering maar even op royaal gezet, maar 1 keer nodig gehad maar toch)
Zover de praktische tips..
jup, als het buiten gebeurt valt het onder andere polisvoorwaarden idd. Lekker hequote:Op maandag 13 oktober 2014 14:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
ligt echt aan je verzekering. Bij de ene verzekering wordt het wel vergoed, bij de andere niet. Oudste had onze kast beschadigd, verzekering gebeld, maar helaas.. werd niet vergoed.
Maar mijn moeder had op vakantie mijn telefoon op de plavuizen laten kletteren. Dat werd wel vergoed.
en dat, als we hadden gezegd dat de kraam het had gedaan werd het wel vergoed.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:10 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij zitten vriendje en ik onder dezelfde gezins WA, en werkt t dan niet als je iets van een gezinslid stukmaakt ofzo...
bij onze verzekering dus niet...quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:10 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij zitten vriendje en ik onder dezelfde gezins WA, en werkt t dan niet als je iets van een gezinslid stukmaakt ofzo...
Nee bij ons dus ook nietquote:
Gewoon de kraam van alles de schuld geven!quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en dat, als we hadden gezegd dat de kraam het had gedaan werd het wel vergoed.
truequote:Op maandag 13 oktober 2014 13:58 schreef kwakz0r het volgende:
Leuk LT! En een echte verrassing is ook tof toch? Jouw geheimpje!
ook niet inboedelverzekering oid?quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
nee, de verzekering vergoedt niks, is al gecheckt.
werpgoud?quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dan wordt t een nieuwe mobiel voor jou én werpgoud als kraamcadeau! Dubbelop
Herkenbaar... Bij de dreumes was ikquote:Op maandag 13 oktober 2014 14:32 schreef klumsy het volgende:
Misschien ook maar eens een lactatiekundige bellen wat later in de zwangerschap over BV. Bij Lola moest ik echt 40-50 minuten kolven en dan had ik nog geen hele voeding... Na 4 weken was ik daar wel klaar mee. Wil het deze keer echt wel proberen maar geen idee of de aanmaak van melk per zwangerschap kan verschillen...
volgens mij is hij vorige week al teruggedraaid, ik voel zijn hoofd niet meer bovenaan (en ik vermoed zijn kont wel, of misschien toch zijn mega-scrotumquote:Op maandag 13 oktober 2014 14:47 schreef Radyhyn het volgende:
Och jee.. beterschap Crump!
Zou je beeb aan het draaien zijn? Of ligt ie wel al met zijn hoofd naar beneden?
Mijn beeb is ook al 10 minuten bezig om zich af te zetten met zijn voetjes bij mijn navel en dat ie dan met z'n hoofd naar beneden bonkt. Ben bang dat er zo een voet door mijn navel komt zetten
I know, en mijn reactie weer onderdeel van mijn puddingweke hormonenpoelquote:Op maandag 13 oktober 2014 14:27 schreef AwayTL het volgende:
Had er ook geen twijfels bij of het klopt SQ. Daar schat ik jullie toch wel intelligent genoeg voor in
.
Was weer onderdeel van mannenbrein, in oplossingen denken, terwijl daar geen behoefte aan is, want het is gewoon kut dat het kapot is -punt-
Ohh spannend! Ik hoop ook dat het doorzet!quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:11 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ben al de hele dag afgeleid door voorwerk. Hoop zo dat het echt werk word!
zo spannend!!quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:11 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ben al de hele dag afgeleid door voorwerk. Hoop zo dat het echt werk word!
Onze kaart is ook afquote:Op maandag 13 oktober 2014 13:44 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Oh en mijn geboortekaartje is zo goed als afik ben zo enthousiast!
ik wil het aan iedereen laten zien
maar dat doe ik maar niet
Noh, je klinkt als ik op mijn 3e dag toen met Minke... Ik wilde naar huis, mocht niet, ik wilde dat mijn moeder met oma kwam, mocht niet van man, ik wilde slapen, lukte al 3 dagen niet, .....quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
met die borstvoeding is het ook nog eens zo dat elk kind en elke situatie anders is. Maar ik ben wel blij dat ik van te voren die voorlichting heb gevolgd eerlijk gezegd. Net als met bevallen en opstaan: het is fijn als je enigszins weet wat je kunt verwachten. Dan kun je misschien wat makkelijker meeveren als het en beetje anders gaat dan je hoopte.
Ik moet nu eigenlijk slapen maar ik heb ontzettende koppijn omdat ik echt verschrikkelijk hysterisch heb liggen janken weer. Dus, roze wolk
(trekt vast wel weer bij hoor, de komende dagen... maar ik kreeg eerst de oude telefoon van manlief aangeboden waarvan de batterij na een uur leeg is, toen zijn nokia werktelefoon waarvan ik het besturingssysteem niet ken, en toen ging de hysterische overdrive aan want ik wil gewoon mijn eigen mooie gloednieuwe telefoon met al mijn foto's er op waar ik altijd zo ontzettend zuinig op ben en het is niet eerlijk enzo![]()
du toen kreeg ik zijn eigen nieuwe telefoon met mijn simkaart er in maar dat is ook niet goed want het is niet de mijne
volgens mij gaat ie zo een oplossing zoeken nadat ik een backup heb gemaakt. Ohmy. Ben ik dit?)
Maar hopelijk komen vanavond de geboortekaartjes binnen, dus dat is wel leuk denk ik.
ik ben ook blij met ééns in de week mijn hulp hoor. Afgelopen dinsdag sommeerde ze mij zelfs om even te gaan liggen op bed (wat nauwelijks lukte omdat ik me schuldig voelde dat zij bezig was en ik lui op bed lagquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:36 schreef kwakz0r het volgende:
pffff als ik zo lees over dat gepoets voel ik me echt een luie viezerd
eerlijk gezegd zou ik dat soort dingen ook niet meer kunnen (al weken niet). ik heb echt teveel pijn als ik langer sta, of buk, of wat dan ook... een klein stukje lopen, wat was opruimen, koken, evt. een was draaien (maar bukken en in en uit de machine halen levert veel pijn op)... meer doe ik eigenlijk niet... boodschappen heb ik van de week voor t laatst gedaan denk ik, de tranen stonden in mijn ogen...
prima toch ? Als jullie beiden het er over eens zijnquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:43 schreef Cholula het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik maar 1x per week stofzuig en datzelfde geldt voor alle andere huishoudelijke taken. De rest neemt mijn man voor zijn rekening, altijd al
+1 en ik schaam me er niet voorquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:43 schreef Cholula het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik maar 1x per week stofzuig en datzelfde geldt voor alle andere huishoudelijke taken.
Oh, normaal gesproken ben ik ook totaal niet van het schoonmaken! Vriend stofzuigt af en toe, en ik probeer zo vaak mogelijk de wc schoon te maken, maar zo lang de boel een beetje opgeruimd is in huis maakt 't me totaal niet uit of het ook schoon isquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:36 schreef kwakz0r het volgende:
pffff als ik zo lees over dat gepoets voel ik me echt een luie viezerd
eerlijk gezegd zou ik dat soort dingen ook niet meer kunnen (al weken niet). ik heb echt teveel pijn als ik langer sta, of buk, of wat dan ook... een klein stukje lopen, wat was opruimen, koken, evt. een was draaien (maar bukken en in en uit de machine halen levert veel pijn op)... meer doe ik eigenlijk niet... boodschappen heb ik van de week voor t laatst gedaan denk ik, de tranen stonden in mijn ogen...
Ja, heb 3 kleurtjes garen gehaald en ben wat aan het prutsen geslagen. Ik moet er nog even handigheid in krijgen, maar het gast vast lukken. Het glijdt alleen wel snel van de haaknaald af. Paar video's kijken maar (die mensen doen allemaal alsof het super easy is.)quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:21 schreef Radyhyn het volgende:
JM ben benieuwd naar jullie kaartje! En schildpadje is echt een lief koosnaampje
Risu fijn dat het zo goed gaat. En inderdaad gewoon lekker rustig aan doen met het huishouden!
Ga je ook beginnen met haken?
Krijgerrtje wat een gepoets! Nu lekker op de bank hangen?
Dat hoop ik ook!quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:23 schreef Phaidra het volgende:
BV: had me wel ingelezen en info-avond bijgewoond, maar kreeg uiteindelijk toch problemen die ik uit de theorie niet kende (stille ondervoeding, mini die door dysmature kenmerken de productie niet op gang kreeg). Ik ging erin met 'ik zie wel hoe het loopt', maar puntje bij paaltje vond ik bv zo belangrijk dat ik best ver gegaan ben om het te laten slagen. Ik weet niet of het de verstandigste keus was de eerste maanden, maar uiteindelijk ben ik wel heel trots dat het toch gelukt is. Ik wil dit keer eigenlijk niet zoveel energie erin steken (peuter is er ook nog natuurlijk en heb vriend ook beloofd om dit keer iets meer op mezelf te passen), dus ik hoop maar dat het nu direct wat beter loopt...
Liefquote:
oh herkenbaar, alleen dan zonder peuterquote:Op maandag 13 oktober 2014 17:28 schreef Phaidra het volgende:
Oh huishouden... Ik ben er zo slecht in. Irriteer me mateloos aan troep en viezigheid, maar de motivatie ontbreekt omdat het toch zo gauw weer vies en rommelig is met peuter in huis en vriend die het gewoon niet ziet. Dan ben je eerst een uur aan het opruimen, dan een uur aam het stofzuigen en dan is peuter weer wakker en hoppa, weg harde werk. Ik stofzuig hooguit 1x per week. Dweilen heb ik al zeker een maand niet meer gedaan
. Bekken vindt het ook niet zo leuk.
SQ, stom zeg!!
niet. Maar als je werkt maak je ook niks viesquote:Op maandag 13 oktober 2014 17:46 schreef Skittles het volgende:
Maar elke dag schoonmaken.. hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar na een werkdag?
Dat is ook wel weer waar.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
niet. Maar als je werkt maak je ook niks vies
klopt, en dan ben je ook thuis mét kleine kinderen, dan snap ik best dat het snel vies wordtquote:Op maandag 13 oktober 2014 17:52 schreef purebliss het volgende:
Ik werk trouwens niet. Zal het ook wel aan liggen. Zou in februari aan hbo vpk beginnen maar dat stellen we een jaartje uit. Al is 2 kinderen ook wel bijna een fulltime baan soms
je kint melk gevenquote:Op maandag 13 oktober 2014 18:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ja mijn moeder was dus wél een echte huisvrouw. Die strijkt ook ALLES.Ah well. Ik heb andere kwaliteiten
Mijn moeder ook niet. Mijn tantes maken nog grapjes over de pottenbakkersmachine in de keuken waardoor de klei regelmatig tegen het plafon zat. Wel gezellig, maar ik kan niet tegen zooooooooveel rommel!quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:00 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben ook niet anders gewend van vroeger: mijn moeder was ook geen poetser, en had wel 1 keer per week een hulp in de huishouding. Speelgoed opruimen? Dat lag altijd gewoon overal
Het was voor mij ook een opluchting toen ik de eerste keer bij vriend zijn moeder thuis kwam en zag dat t daar net zo'n uitdragerij was als bij ons
Herkenbaar! Zo is mijn oma ook, die strijkt zelfs onderbroeken en de randen van theedoekenquote:Op maandag 13 oktober 2014 18:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ja mijn moeder was dus wél een echte huisvrouw. Die strijkt ook ALLES.Ah well. Ik heb andere kwaliteiten
*steekt vinger op* ik ben echt de schandvlek van de huisvrouwen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:49 schreef Cholula het volgende:
Daarom moet ik ook blijven werken, ik zou echt de slechtste huisvrouw in dr regio zijn.
Als je bijv van 15 tot 23u werkt kun je smorgens wel schoonmaken en bijv nog sporten en boodschappen doen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:46 schreef Skittles het volgende:
Maar elke dag schoonmaken.. hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar na een werkdag?
En dat is ook wel goed, dat hij om jou denkt!quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lief. Ik kan me jouw beslissing ook heel goed voorstellen. Bij een tweeling had ik hetzelfde gedaan denk ik (of vriend had dat iig gewild). Vriend is nu ook erg bezorgd omdat peuter ook nog drinkt bij me. Hij is bang dat dat een te grote belasting is als baby eenmaal geboren is. Ik ben meer van 'we zien wel hoe de situatie dan is, kunnen we altijd nog bijsturen/ ingrijpen', maar snap wel dat hij dat lastig vindt.
Ik ben dan ook van mening dat een huis niet strak opgeruimd hoeft te zijn. Zolang er geen onhygiënische situaties zijn, vind ik het wel best. Er zijn meer dingen in het leven dan poetsen en opruimen en in mijn ogen krijg je ook dan hartstikke leuke kinderen. dames die wel helden in het huishouden zijn: er staat dus niet dat je als huisvrouw van het jaar geen hartstikke leuke kinderen opvoedtquote:Op maandag 13 oktober 2014 18:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
*steekt vinger op* ik ben echt de schandvlek van de huisvrouwen.naarstig op zoek naar een werkster baan. Maar t was nodig voor de boys. Dus geen spijt
disclaimersquote:Op maandag 13 oktober 2014 19:07 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van mening dat een huis niet strak opgeruimd hoeft te zijn. Zolang er geen onhygiënische situaties zijn, vind ik het wel best. Er zijn meer dingen in het leven dan poetsen en opruimen en in mijn ogen krijg je ook dan hartstikke leuke kinderen. dames die wel helden in het huishouden zijn: er staat dus niet dat je als huisvrouw van het jaar geen hartstikke leuke kinderen opvoedt
quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:08 schreef Cholula het volgende:
Zoë je had mijn zusje kunnen zijn! Mijn zusje kwam namelijk regelmatig mijn kamer opruimen.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:07 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van mening dat een huis niet strak opgeruimd hoeft te zijn. Zolang er geen onhygiënische situaties zijn, vind ik het wel best. Er zijn meer dingen in het leven dan poetsen en opruimen en in mijn ogen krijg je ook dan hartstikke leuke kinderen. dames die wel helden in het huishouden zijn: er staat dus niet dat je als huisvrouw van het jaar geen hartstikke leuke kinderen opvoedt
Daar ben je weer! Maar de vraag is:quote:
+1 en dan niet om de topicpointer maar meer omdat het in mijn leken oren toch best regelmatig klinkt!quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:01 schreef Crumpette het volgende:
elke 5 min? Hoe lang al?... niet even de VK vragen wat je er mee moet?
ik zou bij zulke regelmaat idd je vk even bellen ..quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:57 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik ben heel rommelig, maar niet vies. En mijn man komt uit een steriele opvoeding. Af en toe doet hij grote beurt als het hem te rommelig word. Voel ik mesoms best wel schuldig om, maar ik zie het probleem echt niet
voorwerk blijft voorwerk. Best wel lastig zo. Elke vijf minuten een benauwende drukkende harde buik maar die niet pijnlijk word
heb natuurlijk al gebeld hèquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:01 schreef Crumpette het volgende:
elke 5 min? Hoe lang al?... niet even de VK vragen wat je er mee moet?
als ik dit lees: http://mens-en-gezondheid(...)ns-de-bevalling.html ben ik niet zo zeker van de woorden van je vk 'dat het niks is' omdat het geen pijn doetquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:06 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
heb natuurlijk al gebeld hèmoet van de disclaimer. Maar de verlos was was kortaf (mijn minst favoriete) zo lang ze geen pijn doen is het niks. En dat doet 1 op de 10 ofzo. En dat al vanaf 11:45 vanmiddag. Hoop stiekem dat het toch wat doet voor de ontsluiting, morgen gaan we naar de gyn en hoop dat ik dan eindelijk stripbaar ben. Ik plaats van praten over gehannes met ballonnetjes
Maar je word er wel letterlijk moe van!
Heb jij zoveel connecties joh?quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:15 schreef DJMO het volgende:
ik ben zenuwachtigde kinderwagen die ik voor spekkie toegezegd heb gekregen, word om 21:00 uu gebracht
Ow NTS je mag natuurlijk gewoon over jezelf beginnen hoor.. helemaal nu in deze heftige periode.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:10 schreef NotTheSame het volgende:
Oh haai, daar ben ik weer. Ik ga niet over mezelf beginnen want dan wekt het alleen maar de indruk dat ik alleen maar kan klagen.
DND hopelijk doet het voorwerk alvast iets!
Helio jammer van de stuitligging. Maar stuitekindjes zijn ook heel lief hoor; ik spreek uit ervaring.
En een half topic over poetsperikelen, mijn favoriete hobby!
Toen we nog een eigen huis hadden was ik altijd wel vrij poetserig en opruimerig, door de bezichtigingen toen maar ook omdat ik vreselijk slecht tegen chaos kan. Schat mij maar ik als standje dwangneurose dan kom je een heel eind.
Ik dacht altijd dat ik het van mijn moeder overgenomen had maar nu we al 4 maanden hier logeren denk ik toch dat ik een stuk erger ben als haar.
Aan N.'s kant was het altijd en overal een puinhoop. Maar in de 8 jaar dat we bij elkaar zijn heb ik em toch iets minder slonzig gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
straks kom je morgen lekker met 3 a 4 cm bij de gynquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:06 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
heb natuurlijk al gebeld hèmoet van de disclaimer. Maar de verlos was was kortaf (mijn minst favoriete) zo lang ze geen pijn doen is het niks. En dat doet 1 op de 10 ofzo. En dat al vanaf 11:45 vanmiddag. Hoop stiekem dat het toch wat doet voor de ontsluiting, morgen gaan we naar de gyn en hoop dat ik dan eindelijk stripbaar ben. Ik plaats van praten over gehannes met ballonnetjes
Maar je word er wel letterlijk moe van!
Niet zozeer connecties hoor, maar lid zijn van ruilgroepen, weggeefhoeken op facebook doet een hoop.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:17 schreef Skittles het volgende:
DnD wat balenAlsnog draaien m'n duimen voor je dat het doorzet of in ieder geval heel effectieve voorwerk is (geweest).
[..]
Heb jij zoveel connecties joh?Ik zie steeds dat je allerlei dingen krijgt
Tip van flip: leg de eerste week n stapel slabben en spuugdoeken op de slaapkamer... ik had ze ook in de keuken maar dat was echt niet handig!quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:42 schreef Risu het volgende:
Pfff kan niet wachten tot het kamertje vol meubeltjes staat. Ik wil alles kunnen opruimen. Ben al bezig extra ruimte te maken in de badkamerkast voor hydrofielen enzo. Heb mijn nachtkastje al verschoven om te kijken hoe dat straks gaat met het wiegje. En nu zit ik echt op mijn handen, want anders soeelt mijn rug weer op. Morgen en woensdag te druk, maar donderdag ga ik weer aan de slag. In de keuken dit keer, want ruimte nodig voor flesjes, doekjes, slabbetjes weet ik het.
Ik doe het nu alvast al, want als ik dan acheruit ga met mijn rug, moet ik het aan een ander overlaten en dat kan ik heel slecht. Dat moet straks al vaak genoeg. Dus dan wat nu af kan ook maar af maken.
Oh ik heb trouwens die ringen van de kruidvat gekocht. Ook meteen een voor neefje meegenomen, kan ik alvast zien of het echt zo leuk is. Kosten ook geen drol, dus nu al leuk!
Ik lees al meer dan 5 jaar mee.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:03 schreef Cholula het volgende:
[..]
Daar ben je weer! Maar de vraag is:
Reageer je puur op mij of op wat ik zeg. En om er eens een verschrikkelijke dooddoener in te gooien: post je hier vaker?
ahh wat fijn van je vriendquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:42 schreef AwayTL het volgende:
Wat zijn eigenlijk de opties bij een stuit helio? Draaipoging en als dat niet lukt, moet je dan kiezen of vaginaal proberen of meteen keizersnee?
Hoop dat de beeb nog draait.
Ik ben zowaar bij tour 4 van het dekentje haken!
En vriend is helemaal omgeslagen ineens, mag bijna niks meer in het huishouden doen, dat doet hij op aanwijzing en hij heeft zelfs gekeken of hij zaterdag niet naar de wedstrijd hoeft, zodat ik on de avond een keer wat met vriendinnen kan doen
.
hihizo rekende wij ook al. Zij werkte vanmorgen dus zal er vanavond iemand anders zijn. En morgen worden we overgedragenquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:44 schreef Zoë23 het volgende:
DnDhoop dat het je wat cm's ontsluiting geeft (iig een begin)
Wel een vage reactie van je vk (vind ik) soms is het lastig ..wat is pijnlijk?
De eerste 2-3cm deden bij mij ook geen pijn maar het was gewoon niet prettig en ongemakkelijk en..Tsja hoe omschrijf je dat?![]()
Tot hoe laat had ze dienst?hoop dat als de bevalling doorzet je een vk krijgt waar je je prettiger bij voelt
AwayTLlief van je vriend!
als dat nog nodig isquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:55 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
hihizo rekende wij ook al. Zij werkte vanmorgen dus zal er vanavond iemand anders zijn. En morgen worden we overgedragen![]()
Ja precies dat, eerst draaipoging (die kun je ook niet doen maar het wordt wel aangeraden) en zo niet, kijken ze weer verder. Meestal krijg je wel de keus voor vaginale bevalling of keizersnede, tenzij iets heel geks, dan sowieso keizersnede.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:42 schreef AwayTL het volgende:
Wat zijn eigenlijk de opties bij een stuit helio? Draaipoging en als dat niet lukt, moet je dan kiezen of vaginaal proberen of meteen keizersnee?
Hoop dat de beeb nog draait.
Ik ben zowaar bij tour 4 van het dekentje haken!
En vriend is helemaal omgeslagen ineens, mag bijna niks meer in het huishouden doen, dat doet hij op aanwijzing en hij heeft zelfs gekeken of hij zaterdag niet naar de wedstrijd hoeft, zodat ik on de avond een keer wat met vriendinnen kan doen
.
Ja, moest het even laten bezinken maar een versie willen we sowieso wel proberen. Was de verloskundige ook wel zodanig voor dat ik het lastig zou vinden iets anders te vindenquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:21 schreef Crumpette het volgende:
Helio heb ik helemaal over je stuiter heengelezen!wel balen dat ze niet gedraaid is...
succes met beslissen! Wil je een versie proberen denk je?
DJ hosselt alles bij elkaar voor week 20
Zwangerschapskleding - Voedingskledingquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:45 schreef Crumpette het volgende:
waarom is alle voedingskleding ook positiekleding? Het is toch de bedoeling dat je je kint voedt ná de bevalling?
ja okquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
Zwangerschapskleding - Voedingskleding
|
Positiekleding
Mijn meisje was een kleintje en kon makkelijk om haar asje draaien!quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:19 schreef Risu het volgende:
Mijn meisje lag bij de echo dwars. Ik neem aan dat het redelijk normaal is bij (toen) 19 weken. Vk zei er ook niks van. Morgen bij vk de SEO bespreken, maar er werd al gezegd dat er uit de echo niks bijzonders kwam, dus ik maak me er niet druk om.
Volgens mij heeft ze ook nog ruimte zat om te draaien, tot voor kort voelde ik af en toe een enorme druk van binnen alsof ze aan het draaien was. Dus dat zal ze dan vast nog wel een keer doen.
Haha gaaf. Mijn meisje is tot nog toe op schema, lag met echo een dag achter, maar dat mocht. Dus ik weet nog niet od ppf het een kleintje wordt. Maar dat draaien is wel geinig. Ik ga het morgen vragen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mijn meisje was een kleintje en kon makkelijk om haar asje draaien!
Als ik dan op mijn rug lag, zag je mijn buik ook heel gezellig rondedansje maken!mijn man lag ook eens met zijn hoofd op mijn buik te praten met ons meisje, toen ze eens dat kunstje opvoerde, je zag mijn man echt
kijken van.. Whatzufuck, wat was dat! Hihi
Mijn dochter was onverklaarbaar dysmatuur.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:10 schreef Risu het volgende:
[..]
Haha gaaf. Mijn meisje is tot nog toe op schema, lag met echo een dag achter, maar dat mocht. Dus ik weet nog niet od ppf het een kleintje wordt. Maar dat draaien is wel geinig. Ik ga het morgen vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |