Maar waarom zou je het dan op naam van het kind zetten? Dat heeft alleen voordelen als het dus meer dan 25.000 euro is imo. Want daardoor raak je wel direct al je zeggenschap over dat spaargeld kwijt. Een week voor de 18e verjaardag het geld overschrijven omdat je kind er anders bijv. drugs van gaat kopen klinkt leuk maar mag niet.quote:Op donderdag 9 juli 2015 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de rekening op naam van het kind zelf staat hoef je het niet te schenken, en belasting betalen moet je toch als het vermogen van je kind je over de vrijstelling helpt.
Waarom zou je het niet op naam van je kind zetten, en hoezo zeggenschap kwijt?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:15 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het dan op naam van het kind zetten? Dat heeft alleen voordelen als het dus meer dan 25.000 euro is imo. Want daardoor raak je wel direct al je zeggenschap over dat spaargeld kwijt. Een week voor de 18e verjaardag het geld overschrijven omdat je kind er anders bijv. drugs van gaat kopen klinkt leuk maar mag niet.
Als je kind dat wil kan hij bij de rechter dat geld terug vorderen. Wat je voor je kinderen spaart wordt gezien als gift en mag je dus niet gebruiken om zomaar rekeningen (die niet direct betrekking hebben op het kind, geen idee hoe het zit met rekeningen van bijvoorbeeld schoolreisjes) te betalen. Zijn in het verleden meerdere rechtszaken over geweest.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou je het niet op naam van je kind zetten, en hoezo zeggenschap kwijt?
Wie gaat me tegenhouden als ik volgende week een rekening betaal met het geld van de spaarrekening van mijn kind?
het is niet dat je iemand niet mag aanzetten tot nadenken over een studieschuld. zeker niet.quote:Op donderdag 9 juli 2015 07:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb nooit de draagkrachtmeting uit laten voeren inderdaad. Dit bedrag is na de aanloopfase zo bepaald door duo. Geen idee of het daardoor hoger of lager uit zou vallen.
Als mijn reactie een vervelend nasmaakje geeft dan wil ik hem ook best weg halen want dat is mijn bedoeling niet. Maar wel de manier zoals ik het ervaar en meemaak. Ik had daar, voor het afsluiten van de lening, nooit zo bij stil gestaan. En misschien anderen ook niet. Met als doel dat ik mensen daardoor op andere gedachten kan brengen of kan anzetten tot nadenken zodat zij niet in een soortgelijke situatie komen te zitten.
Ik merk de laatse tijd vaker dat men dit niet altijd op prijs stelt en soms heb ik het gevoel dat men me een soort van bemoeial vindt.
Dus ik laat het maar dan .. sorry als ik je gekwetst heb met mijn reactie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is iets waar je niemand voor kunt behoeden. dan had ik helderziende moeten zijn en niet aan studeren moeten beginnen...
Dat zegt Twinkle toch niet? Of had ze dat ge-edit?quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:55 schreef Elleska het volgende:
het is niet dat je iemand niet mag aanzetten tot nadenken over een studieschuld. zeker niet.
het is de opmerking die anderen die wel een daadkrachtmeting laten uitvoeren en daardoor minder hoeven aflossen als arm bestempelen. die daadkrachtmeting is er niet voor niets.
Dat is iets waar je niemand voor kunt behoeden. dan had ik helderziende moeten zijn en niet aan studeren moeten beginnen...
Met 0,12% rente vind ik het niet zo gek. Lenen en op een spaarrekening zetten levert je geld op, zelfs als je het na afstuderen direct zou terugbetalen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is ook maar net waar je voor leent. Alleen voor school? Of ook om uit te gaan en zulks? Op de radio hoorde ik dat studenten geld lenen om op hun spaarrekening te zetten. Waanzin als je het mij vraagt. Ik vind ook dat er te makkelijk een lening verstrekt wordt door duo.
Ik moest dat ook. Kreeg een euro, 0,50 cent sparen. Ik volgde het braaf op. En met de andere 0,50 cent deed ik toch ook niets. Maar later denk je wel dat het eigenlijk best wel vreemd is.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:18 schreef Buurpoes het volgende:
Ik moest vroeger verplicht de helft van mijn zakgeld sparen.Dus ik kreeg het wel, maar ik kon er niks mee. Sowieso was het bedrag al vrij schamel.
Dat ga ik voor mijn zoon anders doen.
Ik heb vooral geleerd dat je geld niet uit mag geven.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:51 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik moest dat ook. Kreeg een euro, 0,50 cent sparen. Ik volgde het braaf op. En met de andere 0,50 cent deed ik toch ook niets. Maar later denk je wel dat het eigenlijk best wel vreemd is.
Quote moeder van zeef ; ' maar al die kleine beetje zorgen op het eind wel voor een heleboel'quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb vooral geleerd dat je geld niet uit mag geven.
En al die kwartjes bij elkaar tikten echt niet aan op mijn spaarrekening.
Nou, als de kleine beetjes echt klein zijn, leidt dat niet tot een heleboel.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:55 schreef zeefje het volgende:
[..]
Quote moeder van zeef ; ' maar al die kleine beetje zorgen op het eind wel voor een heleboel'
Mocht jij die andere helft ook niet uitgeven aan wat je wilde dan?
Lekker puhquote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Nou, als de kleine beetjes echt klein zijn, leidt dat niet tot een heleboel.
En de rest was ook niet vrij te besteden. Ik moest alles vooraf overleggen en elke aankoop werd vakkundig afgekraakt. Toen ik loon van een bijbaantje en stufi kreeg was dat geweldig, vrij te besteden naar eigen inzicht.
er werd wel gevraagd waar ik het aan besteedde, maar mama buurpoes kreeg gewoon geen antwoord meer![]()
Ik pinde geld en besteede het cash.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:03 schreef zeefje het volgende:
[..]
Lekker puh![]()
//begin klaagpost//Hier wordt trouwens gewoon op de bankafschriften gekeken waar het aan op gaat. //einde klaagpost //
maar het hele sparen vind ik niet slecht. Ik vind dat zelfs heel belangrijk. Maar ik wil ook wel van het leven genieten. Een wat oudere collega zei laatst ' ik wil rijk leven en niet rijk doodgaan' vond ik wel mooi gezegd.
Zakgeld vrij te besteden.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:18 schreef ingee het volgende:
Achja, we kunnen altijd nog over naar WGR, kom ik ook nog eens buiten OUD.
(Field trip! Spannend!)
Ontopic: Hoe willen jullie dit doen bij jullie kinderen? (Vrij besteden spaargeld of niet) Volledig het tegenovergestelde? Of was het toen een drama, maar achteraf toch verstandig?
En waar ligt de grens?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |