abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2014 @ 17:45:53 #176
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145498844
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:38 schreef 11en30 het volgende:
Kennen jullie het boek of de film The Running Man van Stephen King? Gaat over iemand die aan een spelshow op tv meedoet waarbij nog nooit iemand gewonnen heeft. De kandidaat wordt op straat gezet en na 12 uur begint de jacht door hunters en politie. Als je 30 dagen uit handen blijft van de achtervolgers win je een vermogen maar in die 30 dagen ben je vogelvrij en mag iedereen je verlinken en doden. Ik vraag me dus af als je 2 mensen loslaat op de mirador van de Pianista met als opdracht om uit handen van de achtervolgers te blijven en 12 uur later mogen de zoekteams gaan jagen. Hoe lang zou het duren voor ze 1 van de 2 te pakken hebben? En hoe kun je ervoor zorgen dat ze je niet vinden?
Ah, een iets hardere versie van de tv-serie "Expeditie Robinson" dus.

Het antwoord op jouw vragen is sterk afhankelijk van de deelnemers. Ik denk dat je geen enkele kans maakt tegen geoefende jagers. Ook als de prooi zelf zo'n geoefende jager is, dan denk ik nog steeds dat de kans op overleving klein is, als het jachtteam groot genoeg is.

Ik heb absoluut geen praktijkervaring, maar wat je leest in boeken en ziet in films is dat je het water in moet om geen sporen achter te laten.
pi_145499132
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:45 schreef A_Fortiori het volgende:
Voor de geinteresseerden, hier het artikel van de NRC van 9 oktober 2014
ROUWEN OM KRIS
[etc]
Dank voor het plaatsen! :Y
pi_145499134
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:19 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, het scenario van El_Matador. Dat heeft hij x topics terug gepost.
Overigens vertelde hij me zaterdag IRL dat hij van dat scenario is afgestapt.
Ah, bedankt. Nou is x topics nogal veel, heb je een zoekhandvat voor me? Een woord dat erin voorkomt of zo?
Ik snap trouwens het voordeel niet van "het scenario van", en daar vanaf stappen. Behalve dat laatste, als je het ongeveer kunt uitsluiten.
Als het niet uit te sluiten is, zie ik het als één van de manieren waarop een situatie van enigszins, kan veranderen in zwaar problematisch.
pi_145499413
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
OK, ik ben misschien niet aardig, maar dat is mijn taak ook niet. Naar mijn mening staat het begrip "naïviteit" wel centraal in deze hele tragedie. Dat was mijn eerste gedachte in april en die gedachte werd bevestigd door de foto's van huppelende meisjes in badkleding diep in de Panamese jungle. De appel valt niet ver van de boom, blijkt.
Wat is dit nou weer voor conclusie? Van Passel zegt "dan sta je er alleen voor. Niemand realiseert zich dat.”, en daar haal jij uit dat deze ouders geen idee hadden?
Is dat in het kader van Jumping to Conclusions? Wat de norm in dit topic schijnt te zijn?
En vervolgens - in strijd met dat "niemand" - dat dit naïeve families zijn?
pi_145499474
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:54 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dank voor het plaatsen! :Y
De link naar dat artikel was al eerder geplaatst door Domnivoor in reactie nr 34 van dit topic
pi_145499599
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:45 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

er moet ergens een `grot ` zijn, vlakbij of in de buurt van het bergbeekje
daar schijnen `drugdealers ` een onderkomen te hebben...en de politie weet dat daar,
maar schijnt het `oogluikend ` toe te zien, ofwel : ze durven er niet naar toe...
dus, dat is 1 manier daar, om uit handen te blijven.
misschien zitten hier kenners, van dat gebied daar ?
en daar k u n n e n K&L, mee te maken gehad hebben, zij kunnen dergelijke figuren daar tegengekomen zijn
Zou je ook bronnen kunnen posten bij al je verhalen? Wat is je bron voor een grot daar gebruikt door drugsdealers?
Make my day!
pi_145499777
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:03 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
De link naar dat artikel was al eerder geplaatst door Domnivoor in reactie nr 34 van dit topic
Kan je er nu een punt achter zetten? We weten het nu wel.
pi_145499791
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:07 schreef agter het volgende:
[..]
Zou je ook bronnen kunnen posten bij al je verhalen? Wat is je bron voor een grot daar gebruikt door drugsdealers?
heb `t een paar dagen geleden gelezen, ik ga zoeken..
pi_145499823
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:49 schreef Poekje01 het volgende:
ik zit de foto's nog eens te bekijken op
imgur.com/a/ITPQC
Op het laptop scherm van mijn HP notebook kan ik ook swipen (vergroten) met mijn vingers. En op
die foto waar Kris voorover gebogen staat, zie je op de achtergond een houten cabin. Op 2 plekken in de foto. Ik denk daarom nog steeds dat de foto is genomen vlak bij de Boquete tree trek. Je kan de rand van het huisje zien: het lijkt eerder een toren, waarin de jeugd naar boven moet klimmen, via een trap. Je kan die toren zien op de website van de Boquete tree trek. De houten kleur van de toren is te zien door het gebladerte heen, en de randen van het dak.
op moment 2.06 in de film, zie je iemand die een jongetje op schoot neemt, het lijkt mij gevaarlijk, en ik hou deze optie in gedachten daarom ook nog open: ging er iets mis op deze baan?
De houten cabin zie ik niet; wel zie ik, op een uitvergroting, een soort kabels lopen (ik vind ze te recht om takken te zijn) en in elk geval 1 - gedraaide- staalkabel.
Geen idee hoe die Tree Trek Canopy precies loopt; het lijkt me wel dat er iets over vermeld zou zijn bij de beschrijving van de Pianista Trail als je op moet passen voor overvliegende Tree Trekkers.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145499841
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:13 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Kan je er nu een punt achter zetten? We weten het nu wel.
wat weet je nu wel ? heb je ook een bron ?
pi_145499949
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:38 schreef 11en30 het volgende:
Kennen jullie het boek of de film The Running Man van Stephen King? Gaat over iemand die aan een spelshow op tv meedoet waarbij nog nooit iemand gewonnen heeft. De kandidaat wordt op straat gezet en na 12 uur begint de jacht door hunters en politie. Als je 30 dagen uit handen blijft van de achtervolgers win je een vermogen maar in die 30 dagen ben je vogelvrij en mag iedereen je verlinken en doden.
Raar, dat niemand dat nog gewonnen had. Tussen die hunters zitten er genoeg die wel willen helpen, in ruil voor een deel van de opbrengst. En wat is het belang van die killers? Waarom doet de politie mee? Zijn de kandidaten wrede seriemoordenaars of zo? In dat geval zijn er nog steeds mensen bereid om te helpen, maar wel minder.
quote:
Ik vraag me dus af als je 2 mensen loslaat op de mirador van de Pianista met als opdracht om uit handen van de achtervolgers te blijven en 12 uur later mogen de zoekteams gaan jagen. Hoe lang zou het duren voor ze 1 van de 2 te pakken hebben? En hoe kun je ervoor zorgen dat ze je niet vinden?
Van het pad af gaan natuurlijk. Is dit een scenario? Op het pad liep een engerd die obscene gebaren maakte?

[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 13-10-2014 18:24:37 ]
pi_145500007
quote:
[..]
Sommige bronnen zijn geheim. En gevaarlijk als je dat geheim verklapt. Gokje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145500014
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:15 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
wat weet je nu wel ? heb je ook een bron ?
Die bron is volgens jou toch al drie keer geplaatst? En ik was de vierde blijkbaar.
pi_145500436
quote:
[..]
Dus mag ik niet meer netjes bedanken..? Ik zag hem toevallig in de post van A_Fortiori en bedank haar daarvoor, dat is netjes. Als ik hem in de post van Domnivoor had gezien had ik die bedankt voor het plaatsen maar dat had ik blijkbaar gemist, dus had ik geluk dat 'ie blijkbaar meermaals is geplaatst, ontvang hier namelijk geen Hollandse kranten. Verder heel normaal om iemand te bedanken, en daar hoef jij ook verder niet op te reageren, dat voegt niks toe aan deze discussie behalve dat het mogelijk onnodig en onbedoeld irritaties uitlokt. :Y En nu weer verdwijn ik weer naar de achtergrond en kunnen jullie weer ontopic. ;)
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 18:34:14 #190
249559 crew  Lavenderr
pi_145500531
quote:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want we kunnen natuurlijk allemaal wel een spannend verhaal verzinnen.
pi_145500667
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:45 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
er moet ergens een `grot ` zijn, vlakbij of in de buurt van het bergbeekje
daar schijnen `drugdealers ` een onderkomen te hebben...en de politie weet dat daar,
maar schijnt het `oogluikend ` toe te zien, ofwel : ze durven er niet naar toe...
dus, dat is 1 manier daar, om uit handen te blijven.
misschien zitten hier kenners, van dat gebied daar ?
en daar k u n n e n K&L, mee te maken gehad hebben, zij kunnen dergelijke figuren daar tegengekomen zijn
Koop eens een goed werkend toetsenbord! _O- Misschien dat we er dan wat van snappen!
  maandag 13 oktober 2014 @ 18:40:05 #192
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145500738
quote:

[..]

Ik heb een link geplaatst die alleen werkt voor NRC-abonnees, met de vraag erbij of iemand het hele artikel heeft. Het artikel is geplaatst door A_Fortiori.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  maandag 13 oktober 2014 @ 18:52:32 #193
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145501246
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:54 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ah, bedankt. Nou is x topics nogal veel, heb je een zoekhandvat voor me? Een woord dat erin voorkomt of zo?
Kijk in #52 en #53. Ik kan op mijn iPad geen gesloten topics quoten.
quote:
Ik snap trouwens het voordeel niet van "het scenario van", en daar vanaf stappen. Behalve dat laatste, als je het ongeveer kunt uitsluiten.
Als het niet uit te sluiten is, zie ik het als één van de manieren waarop een situatie van enigszins, kan veranderen in zwaar problematisch.
Tsja, scenario's zijn een manier om alle informatie te structureren. Voor de een is dat handig, voor de ander niet. Je moet wel kritisch blijven over je scenario: Als er nieuwe feiten op tafel komen die niet overeenstemmen met je scenario, dan ligt dat aan je scenario en niet aan de feiten ;)
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:01:45 #194
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145501653
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:02 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor conclusie? Van Passel zegt "dan sta je er alleen voor. Niemand realiseert zich dat.”, en daar haal jij uit dat deze ouders geen idee hadden?
Is dat in het kader van Jumping to Conclusions? Wat de norm in dit topic schijnt te zijn?
En vervolgens - in strijd met dat "niemand" - dat dit naïeve families zijn?
Ik doelde niet op Van Passel alleen, maar ook en vooral op deze alinea:

Maar haar vertrouwen in de autoriteiten is wel veranderd. „We zijn in Nederland opgevoed met het idee dat je de autoriteiten kunt vertrouwen, dat ze opkomen voor burgers. Dat idee was bij mij heel diepgeworteld. Nu geloof ik er niet meer in. Dat is heel akelig.”
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:12:17 #195
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145502100
Er is nieuws uit Panama. Ik moet ervandoor dus later meer. Maar hier is alvast de link:
http://www.panamaamerica.com.pa/nacion/caso-de-holandesas-cidh
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:23:50 #196
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145502697
quote:
3s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:12 schreef Domnivoor het volgende:
Er is nieuws uit Panama. Ik moet ervandoor dus later meer. Maar hier is alvast de link:
http://www.panamaamerica.com.pa/nacion/caso-de-holandesas-cidh
Zou iemand dit even willen vertalen? Bvd
pi_145503373
Sorry!

[ Bericht 51% gewijzigd door agter op 13-10-2014 19:41:26 ]
Make my day!
pi_145503501
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als ik het enigszins begrijp (maar mijn spaans is ruk) gaat het om een klacht vanwege de gang van zaken in Panama. Iets met geschonden mensenrechten en nalatigheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door silliegirl op 13-10-2014 19:44:29 ]
pi_145504142
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik doelde niet op Van Passel alleen, maar ook en vooral op deze alinea:
Maar haar vertrouwen in de autoriteiten is wel veranderd. „We zijn in Nederland opgevoed met het idee dat je de autoriteiten kunt vertrouwen, dat ze opkomen voor burgers. Dat idee was bij mij heel diepgeworteld. Nu geloof ik er niet meer in. Dat is heel akelig.”
O, dat is inderdaad anders. Maar hoe naïef dat is, hangt er vanaf hoe klakkeloos dat vertrouwen is, en hoe ver het gaat enz. want als je helemaal geen vertrouwen hebt, bel je niet eens de politie als gewapende overvallers er met jouw auto vandoor gaan.
Bovenstaande uitspraak (de strekking althans) wordt trouwens erg vaak gedaan, en is lang niet altijd waar. Na een uitspraak van een rechter zegt een verliezende partij het nogal eens, maar dan over het rechtssysteem. Ik kijk pas op als er zoiets staat als: "Mijn vertrouwen in de overheid is wel minder geworden, dat zult u begrijpen. Maar wie weet, is over een jaar is weer helemaal in orde".
pi_145504194
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

http://www.google.com/tra(...)o-de-holandesas-cidh
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')