abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145450389
quote:
Televisieprogramma Opsporing Verzocht moet onder druk van de overheid en de NPO minder Marokkaanse en allochtone verdachten laten zien.

Dat melden anonieme politiemedewerkers die meehelpen aan het programma. Het programma zou, hoewel het de harde feiten laat zien, "meehelpen een Marokkanenprobleem te creëren", zo citeert ThePostOnline uit de Nieuwe Revu.

"De wereld op zijn kop. Alsof we erop uit zijn om reclame voor Geert Wilders te maken. De politie heeft nu eenmaal zijn handen vol aan het opsporen van Marokkaanse criminelen", zo zegt een medewerker.

Een andere medewerker zegt dat de programmaleiding flink zenuwachtig wordt, wanneer Geert Wilders in de Tweede Kamer verwijst naar het programma.

De woordvoerders van Opsporing Verzocht en de NPO ontkennen de aantijgingen.
http://www.powned.tv/nieu(...)ochtone_verdach.html

In plaats van het probleem onder de tafel te schoffelen zou de NPO zich beter druk maken over de oververtegenwoordiging van hen in de -zware- misdaad. Met maskeren los je het probleem niet op, integendeel.
pi_145450504
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat was dus mijn punt. :)
Fietsendiefstallen e.d. maak ik me niet zo druk om. Veel mensen doen ook niet eens aangifte als hun fiets is gestolen.
Confirmation bias kan er trouwens weer wel voor zorgen dat marokkanen die overvallen plegen worden oververtegenwoordigd in opsporing verzocht.
pi_145450576
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Confirmation bias kan er trouwens weer wel voor zorgen dat marokkanen die overvallen plegen worden oververtegenwoordigd in opsporing verzocht.
Dat kan. Niet gezegd dat het zo is. Allochtonen zijn zwaar oververtegenwoordigd als het gaat om overvallen plegen.
pi_145450804
quote:
'Geen enkel belang dan de waarheid'
Hoewel de aantijging zowel door de NPO als AvroTros wordt ontkend tegenover het AD, blijft hoofdredacteur Erik Noomen van De Nieuwe Revu achter het bericht staan. Volgens hem hebben de programmamedewerkers verder geen enkel belang dan de waarheid te vertellen. Tegen het AD zegt hij: "Het is voor ons natuurlijk lastig om het bewijs hard te maken, omdat we werken met anonieme bronnen. We kunnen geen bronnen noemen, omdat deze mensen anders worden ontslagen of van het project af worden gehaald. Maar wat, anders dan de waarheid willen vertellen, zou voor deze mensen de motivatie zijn om hun verhaal te doen?"

http://www.nieuws.nl/alge(...)Verzocht-willen-zien
pi_145450921
Marokkanen-topic = stormlooptopic :')
  zondag 12 oktober 2014 @ 13:05:11 #6
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_145452581
Ach, in Zweden worden in sommige kranten foto's van donkere criminelen eerst onherkenbaar gemaakt, en vervolgens worden hun gezichten blank gemaakt. :')
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_145454331
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:05 schreef Leafeon672 het volgende:
Ach, in Zweden worden in sommige kranten foto's van donkere criminelen eerst onherkenbaar gemaakt, en vervolgens worden hun gezichten blank gemaakt. :')
Bron?
  zondag 12 oktober 2014 @ 14:40:12 #8
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_145455235
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:52 schreef NickGrouwen het volgende:
Marokkanen-topic = stormlooptopic :')
Zonder Marokkanen was de Telegraaf al lang failliet, hadden ze niets meer om op te mopperen. Sjuul Paradijs mag de Marokkaanse gemeenschap wel een biologisch muntplantje* aanbieden. :P

* Voor de muntthee, een Marokkaanse lekkernij, zeer gezond met honing. c_/
  zondag 12 oktober 2014 @ 14:40:38 #9
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_145455247
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:12 schreef Disorder het volgende:
[..]
Bron?
www.xandernieuws.punt.nl :')
  zondag 12 oktober 2014 @ 15:50:23 #10
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_145457283
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:12 schreef Disorder het volgende:
[..]
Bron?
Geen zin om nu te gaan zoeken.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  zondag 12 oktober 2014 @ 18:31:40 #11
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_145462031
Geen zin om het vorige topic helemaal teug te lezen , maar is er nou al bekend of dit nu echt waar is of....
Ik ben inmiddels overleden
pi_145484204
Hebben zij een keer zendtijd is het weer niet goed!
  maandag 13 oktober 2014 @ 17:35:38 #13
410149 Dik_Troll
Niet de dunne
pi_145498527
quote:
7s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:31 schreef Enchanter het volgende:
Geen zin om het vorige topic helemaal teug te lezen , maar is er nou al bekend of dit nu echt waar is of....
Dames en heren, welkom bij Opsporing Verzocht. Wij danken u voor het kijken en we zien u graag in het volgende seizoen terug.

Als dit de volledige tekst wordt van Anniko in een aflevering van OV, dan kunnen we vaststellen dat het waar is.
pi_145500111
Als dit echt waar blijkt te zijn is dat een schoffering naar de mensen die constant worden getreiterd/geterroriseerd door Marokkaanse klootzakjes. Je schiet er niks mee op verder, alsof mensen ineens wel een positief beeld gaan ontwikkelen voor Marokkanen :')
pi_145501007
quote:
Dat melden anonieme politiemedewerkers die meehelpen aan het programma.
"Uit betrouwbare anonieme bronnen hebben we vernomen .... " :')
pi_145501309
Dus even kort samengevat: we hebben een programma om criminelen op te sporen, maar liever geen signalement erbij want dat is stigmatiserend voor die arme criminelen . Koekoek .
pi_145501565
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:53 schreef Lavenderr het volgende:
Dus even kort samengevat: we hebben een programma om criminelen op te sporen, maar liever geen signalement erbij want dat is stigmatiserend voor die arme criminelen . Koekoek .
Nou, zolang er absoluut zekerheid bestaat dat de dader(s) autochtoon is/zijn is een signalement geen probleem, hoor. c_/
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_145501609
quote:
Mooi toch, zo rolt men in dit land.
pi_145501685
quote:
Het probleem is dat het vooral stigmatiserend is voor niet-criminelen.
Daarmee lijkt, voor wie nuchter nadenkt, de oproep gerechtvaardigd.
Wie dit leest is gek
pi_145501970
quote:
99s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waarom dan? Wat hebben niet-criminelen nu met criminelen te maken? Laat staan je gestigmatiseerd te voelen, dat doe je dan jezelf aan.
En wat is de zin van het programma nog als er geen signalement wordt gegeven :?
Het is toch krankjorem ook _O- Nederland de gekste 8)7
pi_145501998
quote:
99s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Goed argument. Alsof je niet mag zeggen dat mao uit china kwam omdat dat stigmatiserend is voor chinezen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145502429
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]

En wat is de zin van het programma nog als er geen signalement wordt gegeven :?
Het is toch krankjorem ook _O- Nederland de gekste 8)7
Het is niet de bedoeling dat er geen signalementen worden gegeven. De vraag is om ook andere zaken te selecteren.

quote:
Waarom dan? Wat hebben niet-criminelen nu met criminelen te maken? Laat staan je gestigmatiseerd te voelen, dat doe je dan jezelf aan.
Niet-criminelen hebben niets met criminelen te maken. Of ze nu Marokkaan, Chinees of Nederlander zijn. Dat is nu precies het doel van de kwestie.
Wie dit leest is gek
pi_145502731
quote:
99s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Goed argument. Alsof je niet mag zeggen dat mao uit china kwam omdat dat stigmatiserend is voor chinezen.
Zo zijn de Nazi's uit de periode 1933-1945 nog altijd stigmatiserend voor Duitsers die 50 jaar na dato geboren zijn.
Wie dit leest is gek
pi_145502789
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat was dus mijn punt. :)
Fietsendiefstallen e.d. maak ik me niet zo druk om. Veel mensen doen ook niet eens aangifte als hun fiets is gestolen.
Hier ga je al fout / betreed je het hellend vlak.
Ik heb hard gewerkt voor mijn eigendom/fiets
Ik wil als belastingbetaler dat politie/justitie hier ierts aan doet

Wat is de opvoedende/afschrik waarde van niet vervolgen. Daarmee geef je het signaal af dat het ok is andermans eigendom te pakken.

En een fiest is iemand anders zijn auto. Hoe afhankelijk ben jij van je vervoer wat is de waarde tov koopkracht.

Nee Politie houdt (moet bonnequota) zich bezig met 85 op de provinciale weg
Terwijl de Juwelier om de hoek overvallen wordt door mensen die in de bak hoorden te zitten en dus niet vrij rond hoorde te lopen.

Voelt een agent zich al dapper omdat ie een op een concert geconfiskeerd pilletje slikt en pakt ie bij puur toeval weer zo'n trotse volbloed berber uit een prachtwijk op, dan is al dat werk voor niets. Want justititie en advokatuur maken van oom agentb een rasist. En jij had maar niet zo'n mooie fiets moeten hebben ...dat is uitlokking
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:25:28 #25
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_145502794
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan. Niet gezegd dat het zo is. Allochtonen zijn zwaar oververtegenwoordigd als het gaat om overvallen plegen.
cijfers?
pi_145502950
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mensen hebben soms de neiging om zich te gedragen naar de heersende vooroordelen.
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:31:30 #27
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_145503135
Dan houden ze het toch op "noord-afrikaans uuterlijk", wat een geitenwollen sokken :')
pi_145503172
Er wordt nu bevestigd dat het daadwerkelijk om Marokkanen gaat terwijl Anniko het altijd heeft over vermoedelijk van Noord Afrikaanse afkomst.
pi_145503494
quote:
11s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:32 schreef Mylene het volgende:
Er wordt nu bevestigd dat het daadwerkelijk om Marokkanen gaat terwijl Anniko het altijd heeft over vermoedelijk van Noord Afrikaanse afkomst.
Nato's heetten die vroeger
Er was ooit een A'damse wout die die gasten beschreef als
NoordAfrikaanse Teringlijers Op Sportschoenen
pi_145503587
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:25 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
cijfers?
Kijk efe naar de raporten van het CBS de afgelopen decenia?
pi_145503648
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen hebben soms de neiging om zich te gedragen naar de heersende vooroordelen.
Oh ja |:( eigen verantwoordelijkheid
Slachtoffer rol :r
Die etterbakken krijgen meer kansen , excuses ... Ik ga jou ook gewoon negeren bokkelul
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:36:36 #32
410149 Dik_Troll
Niet de dunne
pi_145505984
quote:
11s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:32 schreef Mylene het volgende:
Tot de bevestiging konden het natuurlijk ook gewoon Mauretaniërs zijn. B-)
pi_145544228
Zometeen weer boeven met Aniko. Ze heeft weer een berg zaken hoorde ik haar zeggen in de promo B-) .
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:34:34 #34
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145544607
quote:
99s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:24 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Zo zijn de Nazi's uit de periode 1933-1945 nog altijd stigmatiserend voor Duitsers die 50 jaar na dato geboren zijn.
Als al die criminelen alleen maar blank waren, dan voelde ik me echt niet aangesproken hoor.....
Beetje weldenkend mens weet wel het verschil tussen criminelen bij OV en gewone burgers....
pi_145544785
Sigaretje aan de bar roken mag ook niet natuurlijk.
pi_145553392
quote:
14s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zonder Marokkanen was de Telegraaf al lang failliet, hadden ze niets meer om op te mopperen. Sjuul Paradijs mag de Marokkaanse gemeenschap wel een biologisch muntplantje* aanbieden. :P
* Voor de muntthee, een Marokkaanse lekkernij, zeer gezond met honing. c_/
Hahaa lol

Zonder Marokkanen was er ook geen geenstijl.nl geweest en zo
pi_145554601
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:26 schreef Mylene het volgende:
Zometeen weer boeven met Aniko. Ze heeft weer een berg zaken hoorde ik haar zeggen in de promo B-) .
Wel bizar. Dit keer vrijwel alleen maar blanken en een Antilliaan. :')
pi_145555586
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)ochtone_verdach.html
In plaats van het probleem onder de tafel te schoffelen zou de NPO zich beter druk maken over de oververtegenwoordiging van hen in de -zware- misdaad. Met maskeren los je het probleem niet op, integendeel.
Ongeveer 30 jaar verder maar geen stap vooruit. De kenner weet nu waar ik naar verwijs: die ene socioloog die werd ontslagen en verketterd omdat hij het euvele lef had om hardop te zeggen dat bepaalde groepen allochtonen crimineler zijn. De cijfers gaven hem duidelijk gelijk.

Vergeet het even dat deze groepen het slechter doen (gekoppeld aan lager opleidingsniveau, lagere welvaart, slechtere gezondheid en heel die mikmak), het feit dat de overheid nog steeds aan maakbaarheidsdenken doet is uiterst kwalijk. Zo los je geen probleem op. Je lost een probleem op door het wel te benoemen en er vervolgens iets aan te doen. Je werkt bovendien ook nog eens racisme in de hand door te proberen het onder het tapijt te vegen en je fungeert als wind voor de zeilen van de PVV. Dom!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-10-2014 13:57:43 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145555645
Zo zie ja maar weer dat walgelijke politieke correctheid nog steeds de boventoon voert in dit land. Dat vindt men oneindig veel belangrijker dan het oplossen van zware geweldsmisdrijven.
pi_145555718
Het selecteren van andere zaken kan wel iets positiefs zijn.

Ik vraag me ook vaak af of er niks omvangrijkers is te tonen dan kutmarokkaan #9326 welke een benzinepomp overvalt.
Why stay small, if you can grow big..
pi_145557125
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ongeveer 30 jaar verder maar geen stap vooruit. De kenner weet nu waar ik naar verwijs: die ene socioloog die werd ontslagen en verketterd omdat hij het euvele lef had om hardop te zeggen dat bepaalde groepen allochtonen crimineler zijn. De cijfers gaven hem duidelijk gelijk.
[ afbeelding ]

Vergeet het even dat deze groepen het slechter doen (gekoppeld aan lager opleidingsniveau, lagere welvaart, slechtere gezondheid en heel die mikmak), het feit dat de overheid nog steeds aan maakbaarheidsdenken doet is uiterst kwalijk. Zo los je geen probleem op. Je lost een probleem op door het wel te benoemen en er vervolgens iets aan te doen. Je werkt bovendien ook nog eens racisme in de hand door te proberen het onder het tapijt te stemmen en je fungeert als wind voor de zeilen van de PVV. Dom!
Vallen Antillianen, Arubanen en Surinamrs onder niet westerse allochtonen? Dat vind ik nogal vreemd. Turken vind ik trouwens ook een twijfelgeval.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 15 oktober 2014 @ 07:53:03 #42
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_145557327
quote:
Er worden soms zelfs gezichten van verdachten geblurred 8)7
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_145565948
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 07:12 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Vallen Antillianen, Arubanen en Surinamrs onder niet westerse allochtonen? Dat vind ik nogal vreemd. Turken vind ik trouwens ook een twijfelgeval.
Gezien de cijfers in die tabel is het logisch om de groep apart te vermelden. Of dat je hen wel of niet allochtonen noemt is louter een semantische kwestie.
#NoDAPL
pi_145566127
Nu maar hopen dat die omroep- en programmamederwerkers geen slappe knieën krijgen. Gewoon doen zoals je het deed en je niets aantrekken van die rare politici. Dreigt de overheid het programma niet meer te ondersteunen dan trek je zelf de stekker uit het programma, moet je eens opletten hoe snel de overheid een paar toontjes lager zingt.

Als ik het goed begrijp dan hebben politiemedewerkers deze opdracht gekregen, dat zou dus van hoger in de keten moeten komen en dus van de minister die verantwoordelijk is. De politie valt onder het ministerie van veiligheid en justitie, Ivo Opstelten (VVD) is de minister.
Dat verklaart het: een fossiel als minister, dus een maatregel die je 30 jaar geleden had verwacht.
#NoDAPL
pi_145566567
Is er nog een betrouwbare bron voor dit non-nieuws?
Allah Al Watan Al Malik
pi_145566914
quote:
5s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
Is er nog een betrouwbare bron voor dit non-nieuws?
Want dit is niet duidelijk genoeg? :')

Televisieprogramma Opsporing Verzocht moet onder druk van de overheid en de NPO minder Marokkaanse en allochtone verdachten laten zien.

Dat melden anonieme politiemedewerkers die meehelpen aan het programma. Het programma zou, hoewel het de harde feiten laat zien, "meehelpen een Marokkanenprobleem te creëren", zo citeert ThePostOnline uit de Nieuwe Revu.

"De wereld op zijn kop. Alsof we erop uit zijn om reclame voor Geert Wilders te maken. De politie heeft nu eenmaal zijn handen vol aan het opsporen van Marokkaanse criminelen", zo zegt een medewerker.

Een andere medewerker zegt dat de programmaleiding flink zenuwachtig wordt, wanneer Geert Wilders in de Tweede Kamer verwijst naar het programma.

Ja, je gaat dat niet niet-anoniem melden aangezien je kop dan rolt, dat snap jij toch ook wel?

Non-nieuws? :N
Ik vind het nogal wat dat de overheid de televisie als propagandamiddel wil gebruiken.
#NoDAPL
pi_145567021
Ik heb trouwens al vele jaren niets van dit programma gezien, van mij mag het morgen verdwijnen.
#NoDAPL
pi_145567134
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Want dit is niet duidelijk genoeg? :')

Ja, je gaat dat niet niet-anoniem melden aangezien je kop dan rolt, dat snap jij toch ook wel?
Non-nieuws? :N
Ik vind het nogal wat dat de overheid de televisie als propagandamiddel wil gebruiken.
Het is non-nieuws omdat de programma's en verantwoordelijken het ontkennen en de enige source een vermeende anonieme bron is.

Er is geen enkel bewijs, de partijen ontkennen hetgeen is gezegd. Kan je wel hier lekker in de hoogste boom gaan klimmen, maar das onzinnig. Of ben jij ook meteen schuldig aan kinderverkrachting als een anonieme bron tegen mij zegt dat je kinderen hebt verkracht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145569113
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is non-nieuws omdat de programma's en verantwoordelijken het ontkennen en de enige source een vermeende anonieme bron is.
Niet 1 anonieme bron, meerdere anonieme bronnen. Niet anoniem t.o.v. de journalisten, slechts anoniem t.o.v. de lezers. Je kan er rustig van uitgaan dat die journalist deze politiemedewerkers al jarenlang kent, zo werkt dat namelijk in de journalistiek. De journalist moet soms een anonieme bron gebruiken - die voor hem helemaal niet anoniem is - omdat bij klokkenluiders de kop eraf wordt gehakt, bij voorkeur met een botte bijl. Het wordt slechts ontkend door de beschuldigde partij, nogal wiedes dat die niet eerlijk gaat opbiechten dat zij Opsporing Verzocht als propagandamiddel wil misbruiken. Boeiend. Ik denk dat jij een van de weinige mensen bent die deze klokkenluiders niet gelooft.
#NoDAPL
pi_145569194
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet 1 anonieme bron, meerdere anonieme bronnen. Niet anoniem t.o.v. de journalisten, slechts anoniem t.o.v. de lezers. Je kan er rustig van uitgaan dat die journalist deze politiemedewerkers al jarenlang kent. Het wordt slechts ontkend door de beschuldigde partij, nogal wiedes dat die niet eerlijk gaat opbiechten dat zij Opsporing Verzocht als propagandamiddel wil misbruiken. Boeiend. Ik denk dat jij een van de weinige mensen bent die deze klokkenluiders niet gelooft.
Anoniem bewijs is geen bewijs, het is voor niemand te achterhalen. Het meest ongeloofwaardige is nog dat de bronnen politieagenten zouden zijn die dan zouden moeten vrezen voor ontslag. Dat is grappig - aangezien deze politieagenten niet in dienst zijn van dat programma. En logisch dat een beschuldigde partij gaat ontkennen, als er niet iets is wat te erkennen valt. Ze moeten verplicht zeggen dat iets waar is terwijl het niet waar is?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')