Ik heb liever dat mijn huisarts ter zaken kundig is dan dat ie politiek correct is, lazer op zeg met dit soort praktijken. Moet ie ook een goed christen zijn? Getrouwd? Hetero?quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is als huisarts ook geen goed voorbeeld om te dik te zijn, net als het voor de nieuwe generatie not done is om te roken. Als minister dus ook niet.
Jij denkt dat artsen gezond leven? Je zou eens op de binnenplaats van een gemiddeld ziekenhuis moeten gaan kijken wat daar aan longartsen staat te paffen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:43 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Nou nee, ze is uiterst competent, dat bewees ze reeds in asielbeleid,
Ze is bovendien arts, lijkt me dus wel dat die obesitas niet puur vraatzucht is.
Medici roken nog steeds minder dan de algehele bevolking en longartsen al helemaal.quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:55 schreef DeJori het volgende:
[..]
Jij denkt dat artsen gezond leven? Je zou eens op de binnenplaats van een gemiddeld ziekenhuis moeten gaan kijken wat daar aan longartsen staat te paffen.
QFT.quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:59 schreef Specularium het volgende:
Met iemand die rookt zou ik ook niet zo veel problemen hebben.
Liever dat dan een figuur die alles wil gaan verbieden omdat ie overtuigd is van zijn heilige manier van leven.
Ik noem geen namen maar ik bedoel natuurlijk de Elfletterige brigade.
Ik denk inderdaad niet dat al die mensen die hier zo lopen te zeiken over haar gewicht zitten te wachten op een vet- of suikertax, verplichte vleesvrije dagen, enzovoort.quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:59 schreef Specularium het volgende:
Met iemand die rookt zou ik ook niet zo veel problemen hebben.
Liever dat dan een figuur die alles wil gaan verbieden omdat ie overtuigd is van zijn heilige manier van leven.
Ik noem geen namen maar ik bedoel natuurlijk de Elfletterige brigade.
Nee joh, de rest allemaal niet. Maar leg aan iemand uit dat de heup- en kniepijn door overgewicht komt, dan zijn er wel mensen die de dokter een valse autoriteit toeschrijven, 'hij is zelf ook dik, dus waarom zou ik wel afvallen.'quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb liever dat mijn huisarts ter zaken kundig is dan dat ie politiek correct is, lazer op zeg met dit soort praktijken. Moet ie ook een goed christen zijn? Getrouwd? Hetero?
Inderdaad, ze moet gewoon minder eten.quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat al die mensen die hier zo lopen te zeiken over haar gewicht zitten te wachten op een vet- of suikertax, verplichte vleesvrije dagen, enzovoort.
Dat zal best, het is ook anekdotisch wat ik zeg en niet gebaseerd op statistiek of iets dergelijks. De aanname dat omdat ze een arts is ze wel dik zal zijn door een andere reden dan te veel vreten is alleen niet logisch.quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Medici roken nog steeds minder dan de algehele bevolking en longartsen al helemaal.
Er worden hier grappen gemaakt dat mevrouw De Block een blok is, maar onze Ton is ook een tonquote:Op zondag 12 oktober 2014 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ton Elias en Sharon Dijksma zitten er ook in
Maar Ton is ook geen politicus, maar een wijnhandelaar:quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Er worden hier grappen gemaakt dat mevrouw De Block een blok is, maar onze Ton is ook een ton
Tommeke Derks, dames en heren!quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Er worden hier grappen gemaakt dat mevrouw De Block een blok is, maar onze Ton is ook een ton
Wat weet die arts nu van kinderen, hij is manquote:Op zondag 12 oktober 2014 10:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nee joh, de rest allemaal niet. Maar leg aan iemand uit dat de heup- en kniepijn door overgewicht komt, dan zijn er wel mensen die de dokter een valse autoriteit toeschrijven, 'hij is zelf ook dik, dus waarom zou ik wel afvallen.'
quote:Even later nuanceerde Van de Weghe: ‘Voor alle duidelijkheid: ik velde geen oordeel, maar stelde enkel een journalistieke vraag
Dat is natuurlijk niet noodzakelijk, en kennelijk ontbreekt bij deze minister al de basale kennis die nodig is om niet met zwaar overgewicht door het leven te rollen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Kennelijk heerst het idee dat volksgezondheid zou moeten zorgen voor allemaal braaf fitnessende en salade etende burgers.
Nee, ik wil een minister die hard werkt maar vooral helder kan nadenken. Met een ongezond lichaam heb je nooit een gezonde geest, ongeacht wat bepaalde belangenverenigingen je willen doen laten geloven.quote:Er gaat dus nogal een gevaarlijke gedachte schuil achter de eis dat de minister zelf maximale gezondheid nastreeft. Daarnaast wil je een hardwerkende minister, en zo hard werken is ook helemaal niet gezond.
Natuurlijk niet, integendeel zelfs.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft ze met 25 jaar ervaring als huisarts meer kwalificaties dan veel beroepsbestuurders.
Ze heeft daarnaast natuurlijk ook nog bestuurlijke ervaring. De ellende van beroepsbestuurders / -managers zonder enige inhoudelijke kennis van een domein heb ik vaak genoeg ondervonden.quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:51 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, integendeel zelfs.
Gaat heen met je professionele kwalificaties.quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze heeft daarnaast natuurlijk ook nog bestuurlijke ervaring. De ellende van beroepsbestuurders / -managers zonder enige inhoudelijke kennis van een domein heb ik vaak genoeg ondervonden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |