abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2014 @ 09:21:53 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145483161
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sowieso al vanaf medio 2013.

En als ze dat zijn? Is het dan opeens wel prima? Ze zoeken het maar uit. Ze voelden zich volwassen genoeg om als hoeren naar het kalifaat te gaan. Dan moeten ze ook maar volwassen genoeg zijn om daarvan de consequenties te dragen.
Maarhet huidige IS heeft zichzelf in juni dit jaar uitgeroepen.

Ik zeg nergens dat het dan maar prima is.
En nee, een kind dat domme dingen doet kun je daar niet automatisch volledig voor verantwoordelijk houden zoals je een volwassene doet.
Het is pubers eigen te denken/vinden dat ze als volwassenen in staat zijn zelf beslissingen te nemen, maar ik vind zelfs dat men de wettelijke grens van meerderjarigheid niet had moeten verlagen naar 18.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145483268
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar het Moslim extremisme bestaat al veel langer.

Dat ze op een bepaald moment gebrainwashed zijn is niet onmogelijk. Maar zouden ze dan terug willen?
Maar die eerste stappen hebben ze sowieso zelf genomen.
Vanaf een beeldscherm ziet alles er "clean" uit, maar als het dan ineens allemaal realiteit is..
pi_145483332
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het dan maar prima is.
En nee, een kind dat domme dingen doet kun je daar niet automatisch volledig voor verantwoordelijk houden zoals je een volwassene doet.
Het is pubers eigen te denken/vinden dat ze als volwassenen in staat zijn zelf beslissingen te nemen, maar ik vind zelfs dat men de wettelijke grens van meerderjarigheid niet had moeten verlagen naar 18.
Dus omdat ze in juni het kalifaat uit hebben geroepen, waren ze eerder niet al aan het slachten? Ze zijn al vanaf 2011 actief in Syrië.

Ze hebben ervoor gekozen zich aan te sluiten bij de vijand. Laat ze daar dan blijven. Tijd terug riepen ze iedereen op vooral niet naar hen op zoek te gaan. Dit soort terroristen hebben we in de EU niet nodig.
  maandag 13 oktober 2014 @ 09:41:07 #204
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_145483455
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik hoop dat je weet hebt van de ontwikkelingsfases van mensen. Het puberbrein werkt nog niet bepaald naar behoren, daar horen impulsieve beslissingen bij en ook gevoeligheid voor indoctrinatie.
Aanvulling op de maatschappij vind ik een enge uitspraak maar dat zul je waarschijnlijk ook niet snappen, toch?
Dat pubers wel eens onbedachte (en soms gevaarlijke) dingen doen, vind ik niet vreemd, maar er mag wel op een begeven moment een grens worden getrokken. Zeker als zoon of dochter zich aansluit bij een terroristische organisatie.
pi_145483530
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus omdat ze in juni het kalifaat uit hebben geroepen, waren ze eerder niet al aan het slachten? Ze zijn al vanaf 2011 actief in Syrië.
Ze hebben ervoor gekozen zich aan te sluiten bij de vijand. Laat ze daar dan blijven. Tijd terug riepen ze iedereen op vooral niet naar hen op zoek te gaan. Dit soort terroristen hebben we in de EU niet nodig.
't zijn kinderen man
pi_145483572
je kunt aan die reactie van die Oostenrijkse minister wel merken welke andere politicus ze ooit hebben voortgebracht
pi_145483629
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:44 schreef Rurik het volgende:

[..]

't zijn kinderen man
Het zijn terroristen.
pi_145483638
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zijn terroristen.
toetsenbordheld
pi_145483646
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:45 schreef Rurik het volgende:
je kunt aan die reactie van die Oostenrijkse minister wel merken welke andere politicus ze ooit hebben voortgebracht
Gast :') :') :')
pi_145483660
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:48 schreef Rurik het volgende:

[..]

toetsenbordheld
IS fanboy :r
pi_145483673
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
IS fanboy :r
iedereen die het niet met me eens is is fan van IS !>!>!!?!1!!1!!111 ZOMG IK HEB EEN KIP IN MN AVATER!!11!121!!
pi_145483717
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:49 schreef Rurik het volgende:

[..]

iedereen die het niet met me eens is is fan van IS !>!>!!?!1!!1!!111 ZOMG IK HEB EEN KIP IN MN AVATER!!11!121!!
Het is tijd voor je pilletje.
  maandag 13 oktober 2014 @ 09:56:06 #213
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_145483798
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is tijd voor je pilletje.
:')

Van die figuren die iedereen met een andere mening meteen als achterlijk beschouwen :')

Kun je echt alleen gelijk krijgen als de andere partij een achterlijke is? Dat zegt volgens mij veel over je eigen vermogen om te discussiëren.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_145483827
ISIS heeft gedreigd met aanslagen in het Westen. Ik zie niet in waarom de Westerse bevolking het risico zou moeten lopen dat die meisjes terug komen om aanslagen te plegen of te recruteren voor ISIS.

Ik zie ook niet in wat de meerwaarde is van twee alleenstaande tienermoeders die geindoctrineerd zijn met een ideologie die totaal vijandig is tov het Westen. Ze hebben Europa niets te bieden en Europa is hen niets verschuldigd.

Overigens, wat een eerdere poster zich af vroeg, waarom is die moskee in Wenen nog niet onderzocht?
pi_145483891
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:56 schreef t-8one het volgende:

[..]

:')

Van die figuren die iedereen met een andere mening meteen als achterlijk beschouwen :')

Kun je echt alleen gelijk krijgen als de andere partij een achterlijke is? Dat zegt volgens mij veel over je eigen vermogen om te discussiëren.
Iemand die terroristen de EU binnen wil loodsen is achterlijk ja.
pi_145483912
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:32 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik hoop dat je weet hebt van de ontwikkelingsfases van mensen. Het puberbrein werkt nog niet bepaald naar behoren, daar horen impulsieve beslissingen bij en ook gevoeligheid voor indoctrinatie.

Aanvulling op de maatschappij vind ik een enge uitspraak maar dat zul je waarschijnlijk ook niet snappen, toch?
een fout maken is een keer een ruit ingooien als puber. Afreizen naar Syrië om moordende mensen te steunen schaar ik niet onder de 'oeps, foutje' categorie.
pi_145484978
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:37 schreef Leandra het volgende:
Vroeger was je bang dat je puber in aanraking met (en de in de ban van) een sekte zou komen, tegenwoordig moet je je heel andere zorgen maken als je religieus worden.
Ze zijn toch lid van een sekte. Een destructieve doodcultus is het.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  maandag 13 oktober 2014 @ 10:52:59 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145485004
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:30 schreef FouteMensenStaff het volgende:
[..]
Maar het Moslim extremisme bestaat al veel langer.
Dat ze op een bepaald moment gebrainwashed zijn is niet onmogelijk. Maar zouden ze dan terug willen?
Maar die eerste stappen hebben ze sowieso zelf genomen.
Vanaf een beeldscherm ziet alles er "clean" uit, maar als het dan ineens allemaal realiteit is..
Nou, juist om dat laatste denk ik dat ze terugwillen.

Neemt niet weg dat je die meiden heel lang in afzondering moet hebben, meer dan een paar maanden, en weer helemaal terugbrainwashen.

Het blijft een lastige beslissing, of je ze terug moet laten komen met het risico dat ze andere intenties hebben dan IS achter zich laten, of dat je ze moet laten zitten waar ze zitten en ze maar gewoon slachtoffer van hun eigen keuze moet laten worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 oktober 2014 @ 10:53:51 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145485022
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 10:51 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Ze zijn toch lid van een sekte. Een destructieve doodcultus is het.
Ja, maar daar hoorde je de afgelopen 20 jaar niet zoveel meer over, dat je je kind kon kwijtraken doordat het in een of andere sekte terechtkwam.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145485096
Wat gaat er in hemelsnaam allemaal fout in een dergelijk menselijk brein? Waarom je vrijheid inleveren om naar gevaarlijk oorlogsgebied te gaan zonder enig perspectief op een goede toekomst? Je kunt in het westen het geloof naar keuze selecteren, waarom is dat niet goed genoeg? Waarom het leven van jezelf en van anderen op het spel zetten. De maatschappij begint bij jezelf.
pi_145485216
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 10:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar daar hoorde je de afgelopen 20 jaar niet zoveel meer over, dat je je kind kon kwijtraken doordat het in een of andere sekte terechtkwam.
Sektes halen het nieuws ook niet zo veel. Wat IS doet is toch wel wat heftiger.
  Trouwste user 2022 maandag 13 oktober 2014 @ 12:09:23 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_145487084
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sektes halen het nieuws ook niet zo veel. Wat IS doet is toch wel wat heftiger.
Dan onderschat je de onthoofdingen bij de Bagwhan

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_145487592
Lijkt me een gemiste kans die meiden niet terug te laten keren:

- laat hen goed debriefen met inlichtingendiensten en zorg ervoor dat je zoveel mogelijk kennis over de IS organisatie uit hen haalt.
- laat hen gedwongen meewerken met justitie voor vervolging van evt IS-leden die zware misdaden begaan hebben
- recruteer hen voor een voorlichtingscampagne om alle jonge idiote westerse personen die denken dat het 'tof' is om naar Syrie te reizen en IS-fundamentalist te worden, te vertellen hoe het werkelijk is...

dit soort overlopers en spijt-optanten zijn juist de beste bondgenoten die je kunt hebben om zoiets als die IS en moslim-radikalen te bestrijden, zowel in Syrie en Irak zelf, maar evengoed de invloed die het moslim-fundamentalisten in de westerse landen hebben.

Voor de fundamentalisten zelf is het vaak en 'hulp' als die westerlingen _niet_ kunnen of durven te deserteren..
Juist als deserteren duidelijk wel kan, maar onder voorwaarden gaat (dus meewerken met inlichtingendiensten en justitie) bied het ook juist een mogelijkheid de activiteiten van die extremisten te ondergraven en beter te bestrijden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 13 oktober 2014 @ 13:00:56 #224
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_145488816
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:25 schreef RM-rf het volgende:
- laat hen goed debriefen met inlichtingendiensten en zorg ervoor dat je zoveel mogelijk kennis over de IS organisatie uit hen haalt.
- laat hen gedwongen meewerken met justitie voor vervolging van evt IS-leden die zware misdaden begaan hebben
- recruteer hen voor een voorlichtingscampagne om alle jonge idiote westerse personen die denken dat het 'tof' is om naar Syrie te reizen en IS-fundamentalist te worden, te vertellen hoe het werkelijk is...
dit soort overlopers en spijt-optanten zijn juist de beste bondgenoten die je kunt hebben om zoiets als die IS en moslim-radikalen te bestrijden, zowel in Syrie en Irak zelf, maar evengoed de invloed die het moslim-fundamentalisten in de westerse landen hebben.
Voor de fundamentalisten zelf is het vaak en 'hulp' als die westerlingen _niet_ kunnen of durven te deserteren..
Juist als deserteren duidelijk wel kan, maar onder voorwaarden gaat (dus meewerken met inlichtingendiensten en justitie) bied het ook juist een mogelijkheid de activiteiten van die extremisten te ondergraven en beter te bestrijden.
Klinkt idd veel logischer en verstandiger.
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:02:01 #225
198365 Morendo
The Real Deal
pi_145490750
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:25 schreef RM-rf het volgende:
Mogelijk, maar ik zie ze niet mogen of kunnen terugkeren. Dolksteek in de rug van die familieleden natuurlijk door dit te openbaren. Overigens zouden ze dan wel flink afstand moeten nemen van de radicale, orthodoxe islam.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157798381
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:24 schreef SadPanda het volgende:
Ik hoop dat ze een vreselijke dood krijgen.
Teenage Islamist 'poster girl' who fled Austria to join ISIS 'is beaten to death by the terror group after trying to escape from Syria'

A teenage Austrian girl who fled to Syria along with her friend is believed to have been beaten to death after being caught trying to flee the ISIS stronghold of Raqqa.
Samra Kesinovic, 17, and her friend Sabina Selimovic became 'poster girls' for ISIS after they arrived in Syria in April 2014.
A number of Austrian newspapers have reported that Samra has been beaten to death for attempting to leave Raqqa, although official government sources are refusing to comment on individual cases.

Samra

According to The Local, one newspaper quotes a Tunisian woman who lived with Samra and Sabina in Raqqa.
The Tunisian woman, who was not named in the report, said she was able to escape from ISIS.
Earlier this year, a United Nations official says one of the two Austrian girls who fled their middle class homes in Vienna earlier this year to fight in Syria has definitely died in the conflict.
They first went to the Turkish capital Ankara by plane, and then on into the southern Turkish region of Adana. After that, their tracks were lost.

Sabina

But they appeared on social networking sites branding Kalashnikov rifles and surrounded by armed men - photos which Austrian police said acted as recruitment posters for young girls.
David Scharia, a senior Israeli expert of the United Nations Security Council's Counter-Terrorism Committee (CTED) said: 'We received information just recently about two 15-year-old girls, of Bosnian origin, who left Austria, where they had been living in recent years; and everyone, the families and the intelligence services of the two countries, is looking for them.
He added: 'Both were recruited by Islamic State. One was killed in the fighting in Syria, the other has disappeared.'

His confirmation comes three months after the Austrian government said it had informed both sets of parents of the girls that one of them might have been killed.
An Islamic preacher from Bosnia living in Vienna, Mirsad O., known by the Islamic name of 'Ebu Tejma', was allegedly responsible for the radicalization of the two young girls. Authorities say he brainwashed them into joining the jihad. He denies this.
http://www.dailymail.co.u(...)l-twitter_mailonline
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157798505
Die fout zullen ze niet snel nog eens maken.
pi_157798582
Naïef en beïnvloedbaar. Ondanks hun domme keuzes toch geen dood die je iemand toewenst :{
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_157798904
Beter trappen ze die imam die die meisjes dat pad op heeft geholpen met pek en veren de Bosnische grens over.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 24 november 2015 @ 22:06:24 #230
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157799120
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:00 schreef Hathor het volgende:
Beter trappen ze die imam die die meisjes dat pad op heeft geholpen met pek en veren de Bosnische grens over.
Dat kan niet. Die man is ooit als vluchteling gekomen en is nu gewoon onderdeel geworden van de Oostenrijkse samenleving.
  dinsdag 24 november 2015 @ 22:07:44 #231
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157799163
Voor deze meisjes bleek de islam dodelijker nog dan roken. Tijd voor waarschuwingsstickers op moskeeën en een islamverbod voor personen onder de 18.
  woensdag 25 november 2015 @ 00:55:23 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_157802802
Enerzijds 'eigen schuld dikke bult, hoe kon je nou zo dom zijn', anderzijds 'iedereen maakt fouten in hun naieve jeugd', zonde dat deze dodelijk is.
pi_157802851
Een betere waarschuwing voor de daden van IS is nauwelijks denkbaar. Besteed aan dit onderwerp uitgebreid aandacht in alle Europese schoolklassen.
pi_157802897
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:01 schreef Elfletterig het volgende:
Een betere waarschuwing voor de daden van IS is nauwelijks denkbaar. Besteed aan dit onderwerp uitgebreid aandacht in alle Europese schoolklassen.
Inderdaad.

Meiden waren al ter dood veroordeeld toen ze daar de grens overgingen.
Heeft iemand zoals de ouders, stichting of Buitenlandse Zaken van Oostenrijk ooit een poging gedaan die meiden terug te halen?

Of hebben ze ze aan hun lot overgelaten?
pi_157802954
Er werd hier in het topic geroepen dat het zeer jonge meiden waren, misschien zouden ze dat geweest zijn hier in het westen.

Daar werden het snel jonge vrouwen en seksslaven
Getrouwde vrouwen
Zwangere vrouwen

en voornamelijk vrouwen in oorlogsgebied, alleen en getraumatiseerd. Oftewel die meiden zijn zeer snel oud geworden. Met die geestelijke bagage kun je niet stellen dat ze jonge naïeve meiden waren toen ze een poging deden te ontsnappen.

Spijtig dat de ontsnapping van de vrouw niet gelukt was.
Zij had trouwens geen leven meer gehad hier in het westen, zij was een lopend doelwit en voor het leven getekend.
pi_157803157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad.

Meiden waren al ter dood veroordeeld toen ze daar de grens overgingen.
Heeft iemand zoals de ouders, stichting of Buitenlandse Zaken van Oostenrijk ooit een poging gedaan die meiden terug te halen?

Of hebben ze ze aan hun lot overgelaten?
Ik denk wel dat er pogingen gedaan zijn, maar dat deze heel beperkt gebleven zijn. Zie het zoals in Nederland; Bureau Jeugdzorg blijft een stichting (met speciale bevoegdheden) wiens macht eindigt bij de Nederlandse grens. Ook in andere Europese landen zijn dergelijke barrières aanwezig welke ervoor zorgen dat, wanneer (volwassen) personen de grens over gaan het lastig wordt hier controle of invloed over uit te oefenen. Plus, de vraag ligt vooral hoe men in door IS gecontroleerd gebied komt. Als dit via Turkije gebeurd bijvoorbeeld is dat land, zeker gezien diens voorgeschiedenis binnen deze kwestie, absoluut schuldig.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_157803538
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Teenage Islamist 'poster girl' who fled Austria to join ISIS 'is beaten to death by the terror group after trying to escape from Syria'

A teenage Austrian girl who fled to Syria along with her friend is believed to have been beaten to death after being caught trying to flee the ISIS stronghold of Raqqa.
Samra Kesinovic, 17, and her friend Sabina Selimovic became 'poster girls' for ISIS after they arrived in Syria in April 2014.
A number of Austrian newspapers have reported that Samra has been beaten to death for attempting to leave Raqqa, although official government sources are refusing to comment on individual cases.

[ afbeelding ]
Samra

According to The Local, one newspaper quotes a Tunisian woman who lived with Samra and Sabina in Raqqa.
The Tunisian woman, who was not named in the report, said she was able to escape from ISIS.
Earlier this year, a United Nations official says one of the two Austrian girls who fled their middle class homes in Vienna earlier this year to fight in Syria has definitely died in the conflict.
They first went to the Turkish capital Ankara by plane, and then on into the southern Turkish region of Adana. After that, their tracks were lost.

[ afbeelding ]
Sabina

But they appeared on social networking sites branding Kalashnikov rifles and surrounded by armed men - photos which Austrian police said acted as recruitment posters for young girls.
David Scharia, a senior Israeli expert of the United Nations Security Council's Counter-Terrorism Committee (CTED) said: 'We received information just recently about two 15-year-old girls, of Bosnian origin, who left Austria, where they had been living in recent years; and everyone, the families and the intelligence services of the two countries, is looking for them.
He added: 'Both were recruited by Islamic State. One was killed in the fighting in Syria, the other has disappeared.'

His confirmation comes three months after the Austrian government said it had informed both sets of parents of the girls that one of them might have been killed.
An Islamic preacher from Bosnia living in Vienna, Mirsad O., known by the Islamic name of 'Ebu Tejma', was allegedly responsible for the radicalization of the two young girls. Authorities say he brainwashed them into joining the jihad. He denies this.
http://www.dailymail.co.u(...)l-twitter_mailonline
Precies hetzelfde verhaal werd een jaar geleden ook al gepubliceerd. :') Die kranten schrijven maar wat om relevant te blijven volgens mij.
pi_157804107
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 05:01 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Precies hetzelfde verhaal werd een jaar geleden ook al gepubliceerd. :') Die kranten schrijven maar wat om relevant te blijven volgens mij.
Dat stuk gaat over het rechter meisje. Zij is vorig jaar inderdaad al omgekomen. Nu blijkt dat ook het andere meisje dood is. Alleen zij is doodgemarteld, omdat ze probeerde te vluchten uit het kalifaat.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157804235
Realisme én politieke correctheid in een notendop, in de posts hieronder:

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:00 schreef Hathor het volgende:
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:06 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat kan niet. Die man is ooit als vluchteling gekomen en is nu gewoon onderdeel geworden van de Oostenrijkse samenleving.
  woensdag 25 november 2015 @ 08:57:12 #240
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_157804295
Het zijn kinderen... Die willen we verantwoordelijk houden voor hun eigen misbruik?

Toch "mooi" dat extremisme alles zo lekker helder maakt voor mensen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_157804332
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:57 schreef SicSicSics het volgende:
Het zijn kinderen... Die willen we verantwoordelijk houden voor hun eigen misbruik?

Toch "mooi" dat extremisme alles zo lekker helder maakt voor mensen.
Nou ja, iemand van 16(+) acht ik toch wel wils- en handelingsbekwaam.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 25 november 2015 @ 09:05:00 #242
116015 SicSicSics
pi_157804361
quote:
99s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:01 schreef bijdehand het volgende:
De wet niet. En wees eerlijk; toen jij 16 was dacht je ook te weten hoe de wereld in elkaar stak, maar stiekem wist je niks! :D

Geldt wel voor mij iig ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 25 november 2015 @ 09:06:50 #243
116015 SicSicSics
pi_157804378
Eigenlijk zeggen sommige mensen hier dat de slachtoffers van loverboys maar fijn in hun kelderbox moeten blijven liggen en niet zo moeten janken, omdat ze 'ervoor gekozen' hebben :')
Fine, fuck you then!
  woensdag 25 november 2015 @ 09:07:07 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157804382
quote:
99s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat ze 15 waren toen ze vertrokken doet er niet meer toe?

En de wet acht iemand van 18(+) pas wils- en handelingsbekwaam, en dat is ook nog maar bijna 28 jaar zo.
Tot 1 januari 1988 was achtte de wet iemand pas met 21 wils- en handelingsbekwaam.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 25 november 2015 @ 09:07:17 #245
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_157804388
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:06 schreef SicSicSics het volgende:
Eigenlijk zeggen sommige mensen hier dat de slachtoffers van loverboys maar fijn in hun kelderbox moeten blijven liggen en niet zo moeten janken, omdat ze 'ervoor gekozen' hebben :')
QFT
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_157804823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ze 15 waren toen ze vertrokken doet er niet meer toe?

En de wet acht iemand van 18(+) pas wils- en handelingsbekwaam, en dat is ook nog maar bijna 28 jaar zo.
Tot 1 januari 1988 was achtte de wet iemand pas met 21 wils- en handelingsbekwaam.
Ja, ik geef alleen mijn mening. Hoe het wettelijk zit weet ik ook wel. :') Ik vraag me ook af hoe goed het zou zijn als deze meisjes terug zouden komen, na alles wat ze gezien en eventueel gedaan hebben.
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De wet niet. En wees eerlijk; toen jij 16 was dacht je ook te weten hoe de wereld in elkaar stak, maar stiekem wist je niks! :D

Geldt wel voor mij iig ;)
Jup. Maar toch wist ik wel dat ik niet naar een land in burgeroorlog moest reizen om daar een beetje te gaan doden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 25 november 2015 @ 09:43:40 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157804842
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:06 schreef SicSicSics het volgende:
Inderdaad. Enorm tragisch verhaal, die meisjes hadden geen idee waar ze aan begonnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_157804921
quote:
9s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:43 schreef Copycat het volgende:
die meisjes hadden geen idee waar ze aan begonnen.
dat lijkt me sterk. maar het is jammer dat ze niet tegengehouden konden worden, hadden ze misschien een kans gehad om tot inkeer te komen. maar geldt dat niet voor alle terroristen? van mij hoeven deze meisjes niet dood. vraag me wel af of ze bloed aan hun hadden hebben gehad of dat ze slechts dienden als deponeerplaats voor sperma...
  woensdag 25 november 2015 @ 09:50:54 #249
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157804947
quote:
99s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:49 schreef bijdehand het volgende:

dat lijkt me sterk. maar het is jammer dat ze niet tegengehouden konden worden, hadden ze misschien een kans gehad om tot inkeer te komen. maar geldt dat niet voor alle terroristen? van mij hoeven deze meisjes niet dood. vraag me wel af of ze bloed aan hun hadden hebben gehad of dat ze slechts dienden als deponeerplaats voor sperma...
Jou lijkt het sterk dat twee meisjes van vijftien geen flauw benul hadden waar ze aan begonnen? Jij denkt dat ze met hun puberbrein een realistisch beeld konden vormen van wat ze te wachten stond? Ik denk dat dat een gevalletje overschatting van het puberbrein is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_157804992
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jou lijkt het sterk dat twee meisjes van vijftien geen flauw benul hadden waar ze aan begonnen? Jij denkt dat ze met hun puberbrein een realistisch beeld konden vormen van wat ze te wachten stond? Ik denk dat dat een gevalletje overschatting van het puberbrein is.
ik geef de gemiddelde puber wel genoeg credit om mee te krijgen wat er gebeurt in de wereld, al is het maar in grote lijnen. nee, de nuances zullen ze misschien niet maken maar dat ze niets meekrijgen lijkt me zeer sterk. geloof wel dat ze een flauw benul hadden, maar geen volledige kennis. dat ze terug wilden zegt al genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')