abonnement Unibet Coolblue
pi_146507761
Bronnen van wanttoknow.nl niet gelezen dus.

OK :)
Ja doei.
  maandag 10 november 2014 @ 19:12:59 #277
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_146507842
Misschien eens interessant om te horen wat deze gozer te vertellen heeft en de reacties van mensen hierop


Nu tijd voor wat luchtigere zaken. :W
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 10 november 2014 @ 19:32:14 #278
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146508585
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:12 schreef controlaltdelete het volgende:
Misschien eens interessant om te horen wat deze gozer te vertellen heeft en de reacties van mensen hierop


Nu tijd voor wat luchtigere zaken. :W
Op 1 minuut 10 maakt hij een rare opmerking ... maar dat zal misschien het verschil zijn tussen Nederland en de VS maar hier word duidelijk uitgelegd wat Chemo met zich mee brengt en natuurlijk krijg je zelf de keuzo om met de behandeling akkoord te gaan.

Eerst komt de chemo die de kanker bestrijden en tast ook je lichaam aan zoals haaruitval en je gezondheid daarna word de kanker doormiddel van een operatie weg gehaald.
Ik las dat je er wat vrienden famillie en dergelijk door deze klote ziekte verloren hebt, ik ook, maar heb gelukkig ook een groot aantal die genezen zijn verklaard ook mijn broertje, en dat was 15 jaar geleden.

Wat bij de meeste mensen fataal word is de uitzaaiing, door uitzaaing van de kanker, word het erg lastig om nogmaals de behandelen, Omdat het lichaam door de vorige procedure zwak is.

Momenteel is het de beste behandelwijze die er is, nee het is geen pretje en ja er ovelijden veel mensen aan, maar veel mensen hebben nog een goede kans om er van te genezen, hangt er wel vanaf wat voor soort kanker het betreft de een is erger dan de ander, en lastiger te bestrijden.

momenteel zie je veel wonder middeltjes op de markt verschijnen, maar dat zijn veelal kwakzalver producten, mocht ik ooit kanker krijgen en ik heb een uitzaaiing misschien dat ik zoiets zal proberen, maar goed ik zou ook graag willen blijven leven natuurlijk, in eerste instantie gewoon de chemo.

Zelf kan je natuurlijk wel proberen je risico te verkleinen door niet te roken gezonde voeding bepaalde vruchten, etc.

Maar goed, een wonder middel nee, maar het vergroot de kans aanzienlijk dan gewoon doorlopen en niet laten behandelen.
Hopelijk komt er in de toekomst nog een betere oplossing, vooralsnog moeten we het hiermee doen.

En begin stukje klopte redelijk wat hij zei over het ontstaan van chemo.

Geschiedenis
Tijdens de Tweede Wereldoorlog bombarderen de Duitsers 3 december 1943 de haven van de Italiaanse stad Bari, waarbij een Amerikaans schip beschadigd wordt dat het strijdgas stikstofmosterd aan boord heeft. Het valt de Amerikaanse arts Cornelius Packard Rhoads op, dat bij de besmette patiënten het aantal witte bloedcellen dramatisch gedaald is, terwijl de rest van hun weefsel onaangetast lijkt. Rhoads bedenkt dat mosterdgas gebruikt kan worden voor de behandeling van lymfeklierkanker en leukemie. In Amerika stellen de farmacologen Louis Goodman en Alfred Gilman rond dezelfde tijd vast dat mosterdgas snel delende cellen beïnvloedt.
In 1946 wordt uit mosterdgas het allereerste chemotherapeuticum ontwikkeld. Daarna gaat men verder op zoek naar gelijkaardige stoffen. Die familie van de alkylerende chemotherapeutica wordt nog altijd gebruikt. In de jaren vijftig wordt er doelgericht gezocht naar antimetabolieten, stoffen die de DNA-vorming verhinderen, bijvoorbeeld door verstoring van de functie van foliumzuur. De ontdekking van cisplatine in 1965 bij een experiment naar de invloed van elektriciteit op de celdeling was daarentegen weer toeval.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_146510192
Ik respecteer ieders keuze, maar zal zelf ook nooit aan de chemo willen. Als mijn eventuele borstkanker (of long of
baarmoederhals of whatever) is uitgezaaid...so be it. Geef me maar een doosje dexamethason mee en een doosje morfine en ik boek een vakantie naar een ver oord.
I feel kinda Locrian today
pi_146510402
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 20:13 schreef starla het volgende:
Ik respecteer ieders keuze, maar zal zelf ook nooit aan de chemo willen. Als mijn eventuele borstkanker (of long of
baarmoederhals of whatever) is uitgezaaid...so be it. Geef me maar een doosje dexamethason mee en een doosje morfine en ik boek een vakantie naar een ver oord.
Prima toch? Je hébt die keuze.
Het gaat erom dat hier beweerd werd : van chemo krijg je kanker. Hup, dat wordt zomaar op het topic geknald zonder ook maar even de bronnen op te zoeken of verder te verdiepen.
pi_146510652
Het is natuurlijk wel zo dat veel (niet alle) cytostatica rommelen met je DNA, ook van gezonde cellen, dus een substantieel deel is inderdaad carcinogeen.
I feel kinda Locrian today
pi_146510758
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:25 schreef starla het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat veel (niet alle) cytostatica rommelen met je DNA, ook van gezonde cellen, dus een substantieel deel is inderdaad carcinogeen.
Ja, maar dan blijft het feit dat de kanker er eerder is dan de chemo.
pi_146510874
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, maar dan blijft het feit dat de kanker er eerder is dan de chemo.
Ja natuurlijk, anders geef je geen chemo. En natuurlijk is de kanker die je al hebt waarvoor je chemo nodig hebt vele malen relevanter op korte termijn dan de eventuele bijwerkingen van de chemo (in dit geval dus specifiek kanker en niet misselijkheid o.i.d.).
I feel kinda Locrian today
pi_146511072
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 20:31 schreef starla het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, anders geef je geen chemo. En natuurlijk is de kanker die je al hebt waarvoor je chemo nodig hebt vele malen relevanter op korte termijn dan de eventuele bijwerkingen van de chemo (in dit geval dus specifiek kanker en niet misselijkheid o.i.d.).
En dat bedoel ik.
pi_146513834
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Yup zoals jullie de connaisseurs. Ik doe mijn best maar trek liever mijn eigen pad.
Niemand claimt hier connaisseur te zijn, slechts wat minder goedgelovig en wat kritischer.
  maandag 10 november 2014 @ 21:48:12 #286
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146514225
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Prima toch? Je hébt die keuze.
Het gaat erom dat hier beweerd werd : van chemo krijg je kanker. Hup, dat wordt zomaar op het topic geknald zonder ook maar even de bronnen op te zoeken of verder te verdiepen.
Die keuze heb je zeker. Ik heb vandaag nog van iemand gehoord die precies die keuze gemaakt heeft.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146514372
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:39 schreef .SP. het volgende:

[..]

Niemand claimt hier connaisseur te zijn, slechts wat minder goedgelovig en wat kritischer.
Connaisseur is bij dit onderwerp ook helemaal niet van toepassing.
pi_146514405
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Connaisseur is bij dit onderwerp ook helemaal niet van toepassing.
Alsof je over wijn hebt inderdaad
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 21:55:12 #289
45833 crew  Fogel
pi_146514532
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:52 schreef .SP. het volgende:

[..]

Alsof je over wijn hebt inderdaad
Cocktails eerder :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_146514693
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Cocktails eerder :P
DKTP-cocktails :P
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 22:03:45 #291
45833 crew  Fogel
pi_146514889
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

DKTP-cocktails :P
Protip: niet een dag voordat je ca8 uur [in economy class op een tussenstoel] moet vliegen laten zetten :')
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_146515292
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 22:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Protip: niet een dag voordat je ca8 uur [in economy class op een tussenstoel] moet vliegen laten zetten :')
Oh jee. Ziek kind?
  maandag 10 november 2014 @ 22:14:18 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146515355
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:48 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die keuze heb je zeker. Ik heb vandaag nog van iemand gehoord die precies die keuze gemaakt heeft.
wens hem haar veel sterkte.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_146519214
-

[ Bericht 90% gewijzigd door Fogel op 10-11-2014 23:48:45 (Reageer normaal of reageer niet.) ]
pi_146522725
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:23 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ieder zijn keus ga maar eens gewoon zoeken naar verhalen van mensen die chemo weigerden.
Van een boel zul je helemaal geen verhaal vinden. Ra ra, hoe zou dat komen?
quote:
Gaat een totaal andere wereld voor je open op dit gebied.
De andere wereld waarschijnlijk ook open, als je zelf behandeling weigert.
-- <br />Pinpoint
pi_146522727
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:35 schreef controlaltdelete het volgende:
http://www.wanttoknow.nl/(...)akt-kanker-heftiger/ voordat men begint te roepen 'onbetrouwbaar!'
Je roept het zelf al, door die site aan te halen.
-- <br />Pinpoint
pi_146525082
Huisartsen dreigen volgend jaar geen spiraaltjes meer te plaatsen bij vrouwen. Nu krijgen ze nog 55 euro per spiraaltje, terwijl dat volgend jaar naar 18 euro wordt teruggebracht.

Dat bevestigt een woordvoerder van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) aan NU.nl, na een bericht in de Volkskrant dinsdag.

Veel huisartsen willen vrouwen daarom weer doorverwijzen naar het ziekenhuis, dat rond de 500 euro vraagt voor het plaatsen van een spiraaltje.

"Het is een idiote gedachte dat je iets kunt stimuleren door er minder voor te betalen. Ook goedwillende huisartsen zullen straks zeggen: ja, ik ben gekke henkie niet. Wij hebben veel huisartsen die nu zeggen: dan doe ik het niet meer," aldus vicevoorzitter Bram Stegeman van de LHV tegen de krant. "Dit is gedoemd te mislukken. Wij kunnen het niet uitleggen. Het maakt de zorg alleen maar duurder."

Bezuinigen

De maatregel van minister Edith Schippers en de zorgverzekeraars is bedoeld om te bezuinigen. Al jarenlang willen zij dat artsen voor bepaalde verrichtingen niet meer apart worden betaald. Zo worden artsen ertoe aangezet om meer ingrepen te doen, zeggen ze.

Vanaf 2015 worden huisartsen anders gefinancierd, dan moet "meer de uitkomst van een verrichting worden betaald, dan alleen de verrichting zelf'”. Een spiraaltje wordt dan als een dubbel consult gerekend, wat 18,08 euro kost.

Ter compensatie krijgen artsen 4 cent per ingeschreven patiënt per kwartaal. Ook huisartsen die nooit spiraaltjes zetten. Het totale bedrag zou zo gelijk blijven, aldus het Ministerie van Volksgezondheid. De maatregel geldt ook voor nazorg na operaties.

http://www.nu.nl/binnenla(...)sen-bij-vrouwen.html

Goed bezig _O_
pi_146526585
Moet je eens proberen gesteriliseerd te worden onder de 30 ;(

#breekmedebeknietopen
Ja doei.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:08:08 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146527022
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:32 schreef theguyver het volgende:

[..]

Op 1 minuut 10 maakt hij een rare opmerking ... maar dat zal misschien het verschil zijn tussen Nederland en de VS maar hier word duidelijk uitgelegd wat Chemo met zich mee brengt en natuurlijk krijg je zelf de keuzo om met de behandeling akkoord te gaan.

Eerst komt de chemo die de kanker bestrijden en tast ook je lichaam aan zoals haaruitval en je gezondheid daarna word de kanker doormiddel van een operatie weg gehaald.
Ik las dat je er wat vrienden famillie en dergelijk door deze klote ziekte verloren hebt, ik ook, maar heb gelukkig ook een groot aantal die genezen zijn verklaard ook mijn broertje, en dat was 15 jaar geleden.

Wat bij de meeste mensen fataal word is de uitzaaiing, door uitzaaing van de kanker, word het erg lastig om nogmaals de behandelen, Omdat het lichaam door de vorige procedure zwak is.

Momenteel is het de beste behandelwijze die er is, nee het is geen pretje en ja er ovelijden veel mensen aan, maar veel mensen hebben nog een goede kans om er van te genezen, hangt er wel vanaf wat voor soort kanker het betreft de een is erger dan de ander, en lastiger te bestrijden.

momenteel zie je veel wonder middeltjes op de markt verschijnen, maar dat zijn veelal kwakzalver producten, mocht ik ooit kanker krijgen en ik heb een uitzaaiing misschien dat ik zoiets zal proberen, maar goed ik zou ook graag willen blijven leven natuurlijk, in eerste instantie gewoon de chemo.

Zelf kan je natuurlijk wel proberen je risico te verkleinen door niet te roken gezonde voeding bepaalde vruchten, etc.

Maar goed, een wonder middel nee, maar het vergroot de kans aanzienlijk dan gewoon doorlopen en niet laten behandelen.
Hopelijk komt er in de toekomst nog een betere oplossing, vooralsnog moeten we het hiermee doen.

En begin stukje klopte redelijk wat hij zei over het ontstaan van chemo.

Geschiedenis
Tijdens de Tweede Wereldoorlog bombarderen de Duitsers 3 december 1943 de haven van de Italiaanse stad Bari, waarbij een Amerikaans schip beschadigd wordt dat het strijdgas stikstofmosterd aan boord heeft. Het valt de Amerikaanse arts Cornelius Packard Rhoads op, dat bij de besmette patiënten het aantal witte bloedcellen dramatisch gedaald is, terwijl de rest van hun weefsel onaangetast lijkt. Rhoads bedenkt dat mosterdgas gebruikt kan worden voor de behandeling van lymfeklierkanker en leukemie. In Amerika stellen de farmacologen Louis Goodman en Alfred Gilman rond dezelfde tijd vast dat mosterdgas snel delende cellen beïnvloedt.
In 1946 wordt uit mosterdgas het allereerste chemotherapeuticum ontwikkeld. Daarna gaat men verder op zoek naar gelijkaardige stoffen. Die familie van de alkylerende chemotherapeutica wordt nog altijd gebruikt. In de jaren vijftig wordt er doelgericht gezocht naar antimetabolieten, stoffen die de DNA-vorming verhinderen, bijvoorbeeld door verstoring van de functie van foliumzuur. De ontdekking van cisplatine in 1965 bij een experiment naar de invloed van elektriciteit op de celdeling was daarentegen weer toeval.
Chemotherapie gaat al wat langer terug, Paul Ehrlich was er begin vorige eeuw al mee bezig

Hij ontwikkelde Arsphenamine, het eerste Chemotherapeuticum dat werd ingezet tegen Syfilis
Tegenwoordig is chemotherapie iets wat wordt ingezet tegen kanker, omdat ziektes als Syfilis veel beter met antibiotica kunnen worden behandeld. Maar die kwamen pas een 40 jaar later. Tot Arsphenamine kon worden ingezet was Syfilis een ziekte met vreselijke gevolgen die vrijwel niet behandelbaar was.
Het was ook het eerste middel tegen slaapziekte

In de jaren 30 kwamen de Sulfa's dan op, daarna kwamen de antibiotica

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 11-11-2014 11:19:56 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146542637
Het hebben van een lager intelligentieniveau is niet louter een erfelijke aangelegenheid. Wetenschappers beweren namelijk een virus te hebben ontdekt dat ons dommer maakt.

Onderzoekers van de Johns Hopkins Medical School en de Universiteit van Nebraska ontdekten het virus per ongeluk tijdens een studie naar microben in de keel. In het lichaam van de testpersonen vonden ze DNA van wat later een algenvirus bleek te zijn.

Testpersonen
Hoewel alle mensen een scala aan bacteriën, microben en schimmels in hun lichaam hebben, bleek dit specifieke virus een negatief effect te hebben op cognitieve functies. De testpersonen met dit virus scoorden minder goed op testen die onder andere visuele verwerking, ruimtelijk inzicht en aandachtsspannes onderzoeken.

'Een aantal psychologische verschillen tussen mensen zijn te wijten aan genetische kenmerken van de ouders, maar sommige worden veroorzaakt door micro-organismen in ons lichaam', beweert wetenschapper Dr. Robert Yolken, de leidinggevende viroloog in de International Business Times. 'Wie 'dommer' lijkt, heeft misschien gewoon een virus.'

http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)n-dommer-maakt.dhtml
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')