Okquote:
Dat zei je moeder gister ook tegen mijquote:
Hm goed ideequote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:49 schreef Tarado het volgende:
babi kecap aan het maken, het ruikt al lekker, nu nog rustig laten garen.
Ik doe het een beetje uit de losse pols en had een varkensnek van bijna 3 kg, maar dit is mijn manierquote:
Limoen en five spice had ik nog niet gehoord, goed idee welquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik doe het een beetje uit de losse pols en had een varkensnek van bijna 3 kg, maar dit is mijn manier
Vlees in blokjes snijden wat gemalen peper erop en in gedeeltes in olie aanbraden, ik gebruik arachide.
Al het vlees terug in de pan
Dan voeg ik toe
sjalotten 500 gram
knoflook teen of 8
sojasaus
verse gember
8 -10 rawitts vers
schil, geraspt van 2 limes + het sap
five spice powder eetlepel
zout
peper
Dit doe ik dan in de blender en "blus" ik het vlees mee af en doe het vuur lager, dan voeg ik nog een half pakje koude roomboter toe om de temperatuur naar beneden te gooien en gewoon omdat het lekker is.
Vervolgens voeg ik 4 eetlepels honing toe, je kan dat ook laten en ketjap manis gebruiken ipv sojasaus maar ik vind die kecap manis niet zo lekker dus doe het op deze manier.
Dan minimaal 4 uur laten sudderen, proeven en eventueel peper, zoet, zout of zuur naar smaak toevoegen.
varkensnek is er erg geschikt voor, 6,75/kg bij de Sligro, komt nog wel btw (laag) bijquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:10 schreef Saind het volgende:
[..]
Limoen en five spice had ik nog niet gehoord, goed idee wel
Ik ga zo maar eens wat karbonades halen dan.
Ik ben dit weekend alleen thuis, beetje heavy welquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
varkensnek is er erg geschikt voor, 6,75/kg bij de Sligro, komt nog wel btw (laag) bij
En dan sneaky in een slowchat gaan huilenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:14 schreef Dven het volgende:
Wat zijn joden toch schrijnend dom. Scorpie en Shreyas voorop.
Eh juist. Oke. Dag.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan sneaky in een slowchat gaan huilenwat ben je toch ook een debiel he
hardop gelachen hier.
Kom er thee van trekken danquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |