abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145412294
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

pi_145412633
Hier slapen ze ook in slaapzak. Ze proberen wel uit bad te klimmen. Hopelijk wachten ze nog even met klimmen anders moeten we naar een ander bed :X
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:19:40 #3
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145412839
Le fijne vakantie! En die uitspraak O+
pi_145413215
Danic, wat heb je een plaatje! Wauw, haar haar en haar gezichtje O+

LE, fijne vakantie alvast!

Hier ook slaapzak en nog geen poging om uit bed te klimmen.

Ik neem me telkens voor vaker te komen reageren hier maar steeds schiet het erbij in en dan heb ik zo veel gemist dat inhaken een onmogelijke taak is en dan durf ik er niet eens fatsoenlijk aan te beginnen en stel ik het weer uit en nou ja, beetje irritant wel :')

Eva d'r eten gaat weer eens heel slecht zoals ik laatst al zei en vandaag even wezen wegen en haar curve begint weer iets af te buigen maar gelukkig nog niet zo heel erg. Ze zat net iets boven de -1 lijn en nu er iets onder, niets om ons zorgen over te maken gelukkig! Ze weegt 9380 gram in ieder geval en te merken aan haar kleding zal ze rond de 80 cm zijn vermoed ik.
E.
pi_145413850
Spark gelukkig dat je jezelf niet zorgen hoeft te maken :*
Hopelijk eet ze gauw weer beter
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:38:50 #6
381212 Gulara
From the future
pi_145414022
Spark, hopelijk gaat ze snel weer beter eten. Fijn dat je je nog geen zorgen hoeft te maken.

Hier zijn broodkorstjes trouwens ineens de as van het kwaad. Kind propte gisteren 3 boterhammen met pindakaas naar binnen. Dat kan vlug joh, als je niet hoeft te kauwen op korstjes. :')
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:39:05 #7
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145414032
Hoe gaat dat nu dan Spark, heeft ze gauw genoeg, of wil ze überhaupt niet? Zo frustrerend lijkt me als dat een heikel punt blijft en je je toch een beetje zorgen gaat maken zodat je gaat wegen. Dat snap ik overigens wel heel goed hoor.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:39:51 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145414070
E weigert al tijden in alle toonaarden het eten van korstjes. Die flikkert ze op de grond. Dus ze krijgt ze gewoon sowieso niet :N Die smul ik zelf wel op met een lik appelstroop :9
pi_145414551
Het wisselt een beetje LB. Ze krijgt een boterham bij haar ontbijt en tussen de middag en soms eet ze wat, denk dat het 1 boterham over beide keren is gemiddeld zeg maar. Tussendoor krijgt ze fruit en soms wil ze wat (denk aan een partje appel, kwart banaan, zoiets) en soms raakt ze al in paniek van het zien van fruit.
Avondeten eet ze vrijwel helemaal niet, als ze eens een keer goed eet dan heeft ze 4/5 hapjes op en heel af en toe eet ze de half potje Olvarit en dan zijn we echt verbaasd. Dat komt misschien eens per maand voor. Dan krijgt ze altijd nog een toetje, dat ging er eerder goed in en tegenwoordig vaak nog 1 of 2 hapjes.
Koekjes en andere snacks weigert ze meestal helemaal.

Ze heeft wel nog steeds een fles voor het slapen en de laatste tijd wordt ze ook iedere nacht weer wakker met honger, dan krijgt ze ook pap (150/5).

Eigenlijk hadden we besloten ons geen zorgen meer te maken maar al haar kleren werden wijder en zowel mijn man als ik hadden het idee dat ze af begon te vallen en gezien haar verleden maken we ons dan toch weer zorgen :{
E.
pi_145414773
Je zou bijna denken dat kauwen of slikken haar gewoon pijn doet ofzo -O-
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:58:13 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145414914
En krentenbollen enzo? En pap van een bordje?

Ja sorry je hebt vast alles al geprobeerd, maar t klinkt zo naar.... je blijft t maar proberen elke keer natuurlijk :{
pi_145415271
Spirit, we dachten inderdaad aan kiezen toen het net begon. Maar de kiezen zijn door en eigenlijk heeft ze natuurlijk altijd al slecht gegeten. Ondertussen denk ik niet zo meer aan iets lichamelijks maar wat het wel is..

LB, lief dat je meedenkt :* we proberen inderdaad van alles, hebben toen ze kleiner was zelfs van die mierzoete papjes gekocht omdat iedereen zei dat ze dat echt wel eten ging :')
Ze vindt standaard dingen nog het lekkerste, bruin brood en fruit. Wel gezond he O+
Krentenbollen lust ze niet, die krenten hebben een structuur die ze niet verwacht en dan is het drama. Ze wil ook het liefste eten waarvan de structuur duidelijk is zeg maar. Yoghurt met stukjes fruit? Direct reden tot uitspugen ;)

In principe hebben we wel geaccepteerd dat ze gewoon moeilijk eet maar als we dan zien dat ze afvalt is het wel moeilijk..
E.
pi_145415443
Heeft ze ooit een sonde of iets gehad, Spark? Of reflux?
Home is where the O+ is...
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:11:51 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145415562
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:05 schreef .Sparkling. het volgende:
Spirit, we dachten inderdaad aan kiezen toen het net begon. Maar de kiezen zijn door en eigenlijk heeft ze natuurlijk altijd al slecht gegeten. Ondertussen denk ik niet zo meer aan iets lichamelijks maar wat het wel is..
LB, lief dat je meedenkt :* we proberen inderdaad van alles, hebben toen ze kleiner was zelfs van die mierzoete papjes gekocht omdat iedereen zei dat ze dat echt wel eten ging :')
Ze vindt standaard dingen nog het lekkerste, bruin brood en fruit. Wel gezond he O+
Krentenbollen lust ze niet, die krenten hebben een structuur die ze niet verwacht en dan is het drama. Ze wil ook het liefste eten waarvan de structuur duidelijk is zeg maar. Yoghurt met stukjes fruit? Direct reden tot uitspugen ;)
In principe hebben we wel geaccepteerd dat ze gewoon moeilijk eet maar als we dan zien dat ze afvalt is het wel moeilijk..
Ah kijk, dat is analytisch bekeken. Mja, tel je zegeningen inderdaad dat ze gezond eten wel lekker vindt! Je zou dr best frikandellen geven waarschijnlijk als dat t enige was dat ze lustte, maar toch liever niet he... Ze zal heus ooit wel gaan eten ja. Maar hopelijk zonder al teveel af te vallen voor die tijd.
pi_145416248
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:09 schreef Cwen het volgende:
Heeft ze ooit een sonde of iets gehad, Spark? Of reflux?
Reflex wel ja, daar heeft ze Nexium en ranitidine voor gehad.
Sonde niet, gelukkig. Wel op het randje toen ze opgenomen was wegens afvallen maar het hoefde toen gelukkig niet.
E.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 07:06:00 #16
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145421048
Omen, wat leuk om te lezen! Toch spannend hoe je kind op een verhuizing reageert he?

Uit bed klimmen doet Isabel niet, ze slaapt al een paar maanden zonder slaapzak.

Jeetje Sparkling, dat is niet fijn zeg, boeh ;( zou het iets met structuren te maken kunnen hebben?
3!
pi_145421175
Sparkling geen tips, maar een woord van steun.
Mijn eva is/was ook een moeilijke eter (het is de naam, ik zweer het je).
Vers spul wilde ze als baby niet, niet gepureerd en niet Rapley. Dus dan maar potjes. Nou, ze lustte welgeteld 2 verschillende smaken. Dus die kreeg ze iedere week en de andere dagen van de week bleven we proberen. Grote frustratie alom.
Dat slechte eten je gebleven.
Ze eet weinig en kan een uur over haar boterham doen. Ze heeft zelfs één tijdje met haar gewicht onder de curve gezeten :{ dus op haar eigen -3 lijntje.

Sinds afgelopen weekend is ze stuk. Ze eet ineens 2 boterhammen per maaltijd en ook met smaak.
Ze is al wel 3,5

Mijn tip: hou haar goed in de gaten, zolang ze fit is en energie genoeg heeft zal ze met de weinig voeding genoeg hebben. Geef gezonde tussendoortjes, maar niet teveel om maaltijden te compenseren, want dan eet ze straks alleen nog maar koek.
En probeer volle producten: volle yoghurt bijvoorbeeld. En een keer worst ipv kipfilet.

:* want ik weet hoe frustrerend het is.

Troost: het ligt niet aan jullie.
Maar probeer er niet te krampachtig mee om te gaan, want dat merkt ze.
pi_145421649
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:28 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Reflex wel ja, daar heeft ze Nexium en ranitidine voor gehad.
Sonde niet, gelukkig. Wel op het randje toen ze opgenomen was wegens afvallen maar het hoefde toen gelukkig niet.
Tja, ik zat te denken, mss heeft ze een heel nare keelassociatie. Je kan natuurlijk niet in de koppies kijken... Maar vervelend hoor!
Ellie werkt qua brood hetzelfde weg... Maar die eet meer fruit en avondeten en yoghurt.

En wat danic zegt, idd erin mee gaan. Strijd win je niet. :*

Hoe gaat 't met jou verder?
pi_145422007
Bedankt voor jullie tips :*
Ik geloof dat we richting Eva wel ontspannen zijn rondom eten. Ze mag alles proberen en wil ze het niet is het goed, wil ze 1 hapje is het goed en wil ze ineens vijf happen is het net zo goed.
We leggen haar geen druk op of worden niets boos als ze weigert te eten, ik weet dat krampachtig averechts werkt door het verleden.

Of het iets met structuren te maken heeft zou misschien wel kunnen, al proberen we van potjes tot geprakt tot stukken en ik ervaar daar eigenlijk geen verschil in. Ik heb ook nog geen favoriet in eten kunnen ontdekken. We wisselen veel af
;)
E.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:07:45 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_145422097
Spark, vast ook al geprobeerd, maar hier werkt afleiding soms wel goed. Dan struikelt ze weer over textuur, haalt alles uit haar mond, etc, maar als we dan een aflevering van bumba opzetten, kan ze het wel en eet ze wel redelijk 'gewoon'. Dat is voor ons de bevestiging dat het niks fysieks is, maar iets tussen haar oren. En hier ook E. als tweede naam, dus wie weet :').

Ze eet nu dit op een dag:

Ontbijt: 210 gewone melk met 20gr Bambix en een geprakte banaan erdoor. Gaat meestal voor 2/3e op.
Tussendoor: soms een half reepje, soms niks, afhankelijk van hoelaat ze ontbeten heeft
Lunch: 2-3 boterhammen, zonder korst, met smeerkaas en jam. Korsten eet ze hier niet, op het kdv wel :')
Tussendoor: potje fruit. Gaat lang niet altijd op. Ook hier geldt dat ze op het kdv wel vers fruit eet en thuis niet. Zijn we on the road, dan krijgt ze zo'n knijpzakje fruit
Avondeten: variërend van driekwart potje Olvarit tot 2 happen zelfgekookt avondeten. Wisselt heel erg. Zelfgekookt gaat meestal heel slecht, zeker met textuur en potjes gaan het beste, zolang het die zijn zonder aardappel, want die blokjes aardappel in de Olvarit zijn evil, aldus mevrouw.
Toetje: 120-150 gr yoghurt, dat gaat meestal wel op.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_145422517
Hier gaat het eten heel erg op en af. Heb keihard gelachen om Gulara's 'as van het kwaad', zo herkenbaar. _O- Dingen die hij vorige week verslond zijn nu VIES!! en dan net een voorraad aangelegd hebben :')
De laatste tijd gaat het avondeten weer goed maar er zijn weken dat hij met moeite 2 hapjes eet. Nu het avondeten goed gaat merk ik dat hij minder brood eet. Fruit krijg ik er tussendoor altijd wel in.
Volgende week weer meten en wegen, ben benieuwd. Geen zin in doorverwijzing naar een dietiste -O-

LE fijne vakantie, hoop dat je je goed voelt
pi_145425306
Danic wat een prachtige foto's! Mooi meisje heb je O+

Poeh lastig zeg die dreumesen die weigeren te eten. Vooral al ze echt afvallen of van hun lijntje afbuigen.
Hier gelukkig geen last van. Zou er wel moeite mee hebben km niet steeds krampachtig er iets proberen in te proppen.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:05:57 #23
381212 Gulara
From the future
pi_145425384
Oh appel. Ook zoiets hier:
"Ja lekker mam, een appeltje! *O* "
Begint enthousiast te bijten. *knabbel, knabbel! knaag, knaag!* Na een tijdje zie ik dat er al een behoorlijk deel van de appel op is. *)
Komt ie ineens naar me toe gelopen, pakt m'n hand en stopt er een warm nat prutje in. :X
Alle zorgvuldig afgebeten stukjes appel. Kind snapt bij harde dingen niet dat je het ook door kunt slikken. 8)7
pi_145426851
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 10:43 schreef Fieder het volgende:
Hier gaat het eten heel erg op en af. Heb keihard gelachen om Gulara's 'as van het kwaad', zo herkenbaar. _O- Dingen die hij vorige week verslond zijn nu VIES!! en dan net een voorraad aangelegd hebben :')
De laatste tijd gaat het avondeten weer goed maar er zijn weken dat hij met moeite 2 hapjes eet. Nu het avondeten goed gaat merk ik dat hij minder brood eet. Fruit krijg ik er tussendoor altijd wel in.
Volgende week weer meten en wegen, ben benieuwd. Geen zin in doorverwijzing naar een dietiste -O-

LE fijne vakantie, hoop dat je je goed voelt
Waarom zou je naar een diëtiste moeten? Als hij actief is en zich goed ontwikkelt is het toch goed?

Hier gaat eten ong zo:
9.00 uur bv
10.30 uur ontbijt. Halve boterham/ 10 happen havermout, halve beschuit of cracker met boter. Halve banaan.
12.00 uur bv + klein koekje
13.00 - 15.00 slapen
15.00 uur bv
15.30 uur lunch. Halve boterham/ halve omelet/ halve pannenkoek. Beleg is boter, pindakaas of tahin. Stukje fruit toe.
17.00 bv + tomaatje oid
19.00 uur avondeten. Wat de pot schaft zonder zout en weinig kruiden. Soms zakje Ella's Kitchen. Varieert van 2 happen tot heel bakje/zakje leeg, ca. 120 gram max.
Toetje is yoghurt, ca 50-75 gram.
20.30 bv + fruit of klein koekje
22.00 bv
In de nacht nog 1-5 x bv.

Niet veel dus, maar ze groeit en ontwikkelt en komt wel aan, dus het zal wel goed zijn.
pi_145427115
Mmmm Gulara homemade appelmoes O+

Vorige keer was het lijntje van L afgebogen en moesten we tussendoor een keer extra komen. Als het dan niet bijgetrokken was moesten we naar de dietiste. Was toen niet nodig maar ze zijn er hier kennelijk nogal snel mee? Zal wel met geld te maken hebben denk ik? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')