Een regering en staat ontkomt vrijwel niet aan een ministerie van religieuze zaken en enige regulering daarin dus. Dat Turkije niet helemaal seculier is volgens de meest strike definitie van secularisme klopt, maar er zijn ook andere definities. De sharia staat niet in de grondwet en daarmee heeft religie geen ingrijpende invloed op het persoonlijke leven van elke Turkse staatsburger. En zo hoort het ook aangezien elke "malloot" die wat religieuze boeken bestudeerd niet zomaar politiek moet kunnen bedrijven op basis van zijn lijntje met God en dan over een hele natie beslissen wat volgens zijn interpretatie God's wil op aarde is. Dat soort zaken meot ie gewoon in zijn moskeetje doen of op andere religieuze bijeenkomsten, niet in een parlement.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik wist niet dat geestelijken in Engeland mee mochten stemmen over politieke besluiten? Het verschil in Turkije is dus dat zij nooit een stem hebben gehad over politieke besluiten. Het is ook geen ministerie verbonden aan de regering, maar een zogenaamd 'presidium' (presidency) voor godsdienstzaken, die sinds de AKP meer dan ooit tevoren de regering naar de mond praat.
Die Koerden zijn in elk geval niet bang.quote:
Dat hebben ze al wel bewezen toch?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die Koerden zijn in elk geval niet bang.
Het is allemaal fucking slecht verifieerbaar, kan amper beelden uit Kobane vinden op het www.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die Koerden zijn in elk geval niet bang.
Maak je niet druk man, ISIS heeft sowieso wel een klein verzamelfilmpje gemaakt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het is allemaal fucking slecht verifieerbaar, kan amper beelden uit Kobane vinden op het www.
Dat zijn rebellen uit Homs 2012, laatst nog in een docu gezien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:34 schreef UpsideDown het volgende:
(Schijnt al oud te zijn staat in de comment)
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:42 schreef theunderdog het volgende:
Volgens de ISIS twitter/media zouden dit ook gevechten zijn in Kobani.
twitter:PaulaSlier_RT twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 15:15:02#UN special envoy to #Syria: 700 people, mostly elderly, remain trapped in #Kobani, surrounded by #ISIS. reageer retweet
Doe tegen beter weten in toch maar, gezien Erdogan al een standpunt innam tegen Assad voor ISI en maten uberhaupt op het toneel verschenen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Moet ik je werkelijk uitleggen waarom die lui de titel 'terrorist' verdienen? Lijkt me toch vrij evident. Duizenden psychopaten vanuit de hele wereld die een wapen in de hand gedrukt hebben gekregen om moslimbloed te laten vloeien, alleen maar om de ene dictator te vervangen voor een andere...
Ja toch, daarom is Erdogan zo mondig tegen het Westen en probeert de status quo van de 5 machtigste landen te breken, omdat hij zichzelf leent voor de belangen van het Westen, juist ja. Ik kan mij niemand bedenken in de wereld die niet aan achter-kamertjes politiek doet, daarbij hoort ook in zekere zin een realpolitik, in alle keuzes en daden die je besluit, maar om nou te claimen dat Erdogan zich leent voor de spelletjes van het Westen, Erdogan frustreert het Westen, en ergens ook wel terecht in mijn ogen.quote:Als je niet hypocriet van aard bent en een eerlijk buitenlandbeleid voert zonder jezelf uit te lenen voor vieze spelletjes van het Westen, hoef je jezelf noch voor Isral noch voor een ander in bochten te wringen.
Ja, want de gevestigde orde in Turkije en Syrie zijn der mate vergelijkbaar dat je dat kunt zeggen toch, niets een imperialistische verlangens, maar een democratisch buurland lijkt mij wenselijk voor ieder stabiel democratisch buurland, dit zal veel meer progressie bieden dan een autoritair dictatuur voor beide landen, dus niet alleen vanwege de zogenaamde humanistische of imperialistische verlangens biedt het ook praktische voordelen.quote:Assad mag dan misschien geen engel zijn, maar hij leidde op z'n minst een stabiel land waarin moslims en niet-moslims zonder vrees voor hun leven konden leven. Als je je ergens aan stoort in het beleid van je buurland, geef je dat op gepaste wijze aan, voor de rest is het niet jouw probleem tenzij je zelf natuurlijk imperialistische wensen hebt, en ga je niet gewapende barbaren tegen ze steunen. Wanneer morgen de pleuris in eigen land uitbreekt, hebben zij volgens hen, geheel begrijpelijk, alle recht om ook koppensnellers vanuit alle uithoeken in de wereld tegen jou in te zetten en te steunen.
In vrijwel alle situaties is een oorlog vermijden een hoger doel denk ik zo, alleen anders is het wanneer een staat in oorlog is het haar burgers. dan heb ik het niet eens over al die ideologische import strijders, maar het volk passief onderdrukt en vervolgens waar nodig bloedig onderdrukt, als je dan vervolgens zegt, niemand vertrouwt Turkije niet meer, dan zeg ik, maak wel een onderscheid tussen de staat en de bevolking,want van het laatste is bijzonder weinig waar.quote:Je uitspraak dat ik vijandigheid tegen een land gelijkschaar aan vijandigheid tegen de bevolking van een land, vind ik vreemd, aangezien een land uit haar burgers bestaat en directe steun aan machten die een land willen destabiliseren juist de burgers van een land treft. Dat de ene dictator wegvalt of wegvlucht en een ander daarvoor in de plaats komt, is niet het zorgwekkende, maar dat een hele samenleving en een nieuwe generatie door oorlogsgeweld wordt verscheurd.
Wanneer Erdogan een geschikt rivaal krijgt en wat zich kan opwerpen tegen de AKP zal de macht van laatstgenoemde dan ook als een blok uitelkaar vallen en of verzwakken, Erdogan is wel jaren aan de macht in Turkije en bestuurt het land met verschillende successen en blunders, maar in mijn visie is Erdogan meer de oppositie dan de regerende overheid. De AKP heeft jarenlang moeten strijden om de status quo, macht van het leger, corruptie en economische problemen te verhelpen, heeft het ondertussen zelf ook fouten, blunders, misdaden gemaak, zeker, zelfde ratten en idioten kunnen ook hun weg binnen de AKP vinden. Maar om nou te doen alsof Turkije een imperialistisch spelletje speelt inzake Syrie en haar buitenlands beleid vind ik nog wel apart.quote:Ik weet ook wel dat Turkije religie altijd al heeft gebruikt, maar het was toch altijd wel seculier op haar eigen manier. Het werd nooit in deze mate gebruikt, of beter gezegd misbruikt, om er een politiek slaatje uit te slaan en voor polarisatie te zorgen onder de bevolking. Er heerst een hele sfeer in het land van wij tegen zij. De AKP'ers zijn zogenaamd de goeie moslims die voor eenheid van het land staan, tegenover degenen die tegen AKP zijn die zogenaamd complotten en staatsgrepen tegen de regering verdedigen en vrijheden van belijdende moslims willen inperken. En dan spreek ik niet eens meer over het ondersteunen van sektarisch geweld in je buurlanden en jezelf in de rol van leider van de soennitische wereld hijsen, of beter gezegd die rol toebedeeld krijgen van de VS, en je invloed in de soennitische wereld goedschiks of kwaadschiks proberen te vergroten.
Van dezelfde uploader: Google vertaling: The destruction caused by the bombing of the Coalition for the homes of civilians in neighborhoods controlled by the Islamic State, Kobanequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:42 schreef theunderdog het volgende:
Volgens de ISIS twitter/media zouden dit ook gevechten zijn in Kobani.
Als ratten in de val. Kobani nu carpet bomben en de meest gedreven stormtroepen van IS daarmee tijdens hun overwinningsfeestje in een keer uitschakelen is humaner dan die lui daar los laten gaan op bejaarden en zieken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:45 schreef SadPanda het volgende:
twitter:PaulaSlier_RT twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 15:15:02#UN special envoy to #Syria: 700 people, mostly elderly, remain trapped in #Kobani, surrounded by #ISIS. reageer retweet
Waarschijnlijk zaten er ISIS lui in die huizen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:53 schreef Reki het volgende:
[..]
Van dezelfde uploader: Google vertaling: The destruction caused by the bombing of the Coalition for the homes of civilians in neighborhoods controlled by the Islamic State, Kobane
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Als ratten in de val. Kobani nu carpet bomben en de meest gedreven stormtroepen van IS daarmee tijdens hun overwinningsfeestje in een keer uitschakelen is humaner dan die lui daar los laten gaan op bejaarden en zieken.
Als het verder uit de hand loopt en IS richting Turkije oprukt is een tactische nucleaire aanval op het grensgebied Turkije/Syrie is ook een goed idee. Dan creer je in ieder geval aan 1 kant een radioactieve buffer tussen de jIhadi's en de beschaafde wereld. Als ze dan naar Europa willen moeten ze of door de Sahara of Rusland.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:01 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/ibrahiem_abu/status/520133805638946816
Turkije/Irak hebben de Koerden 40 jr bestreden en dit heeft tot niets geleid.
#IS heeft PKK in 2 weken zonder stad noch land achter gelaten
![]()
Waarom gebruikt die barbaar onze prachtige beschaafde Nederlandse taal.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:01 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/ibrahiem_abu/status/520133805638946816
Turkije/Irak hebben de Koerden 40 jr bestreden en dit heeft tot niets geleid.
#IS heeft PKK in 2 weken zonder stad noch land achter gelaten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |