ISIS maakte al een groot deel uit van de oorlog in Syrië ver voor dit mediaspektakel, ze zijn enkel steeds groter geworden, onder andere door de Westerse steun tegen Assad, waardoor ze macht konden winnen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:03 schreef NaturalScience het volgende:
Assad heeft dit gewoon briljant slim gespeeld. Hij heeft zijn eigen oorlog op zo'n manier bespeeld dat hij het kon laten escaleren in een religieuze strijd en vervolgens zelf vrijuit kon gaan.
Cherrypickingquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Reageer eens op complete berichten ipv cherrypicking.
Een centrum van 2/300 troepen noem ik niet echt een legerbasis, Assad's soldaten zijn in de duizenden per basis omringd nader Damascus e.o, vergeleken daarmee is het niets meer dan een checkpoint
Ja goed, dit jankverhaal kennen we inmiddels wel. Het is allemaal de schuld van het buitenland. Assad doet geen vlieg kwaad enzo. Dat Assad jarenlang dit soort figuren gesteund heeft, vergeten we maar voor het gemak.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:48 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zelden zoveel bagger in 1 post gezien.![]()
De Syrische regering is verantwoordelijk ja, maar die zit daar nu niet he, mede omdat ze zijn weggejaagd met behulp van door het westen en Golflanden gesponserde rebellen. Turkije is niet verantwoordelijk voor de stad zelf, maar wel medeverantwoordelijk aan de aanval daar op van de door hun gesteunde jihadisten.
Precies. Hetzelfde geldt voor Turkije. Kobani is niet hun verantwoordelijkheid. Het is geen Turks gebied.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:48 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De Peshmerga was helemaal niet gestationeerd in Arabische dorpen, daar hebben ze ook niks te zoeken, hun verantwoordelijkheid zijn de Koerdische gebieden.
Het was simpelweg landjepik door het gebied in te nemen en als Koerdisch te bestempelen. Het heeft niets te maken oprukkende IS-strijders of militaire tactieken. De bedoeling was om die gebieden te annexeren, niet om IS te bestrijden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:48 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat ze moesten terugtrekken kwam omdat ze totaal geen weerstand konden bieden tegen ISIS met die oude meuk die ze hebben.
Dat innemen van gebieden had natuurlijk nooit gemoeten, Kirkuk naar de jihadisten was een veel beter plan geweest. Helemaal niet tactisch van de Peshmerga om de frontlinie naar voren te schuiven, om zo te voorkomen dat een groter deel richting ISIS zou gaan.
Je bent niet echt bekend met de idealen van Jihad - wat ISIS zo vaak gebruikt in haar propaganda - he?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:15 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
CherrypickingHet is gewoon feitelijke onjuistheid van jouw kant, die bases lagen vol wapens en munitie en werden verdedigd door enkele honderden militairen.
Waarom zou ISIS naar Damascus gaan, als ze in hun eigen gebied nog geen sterke voet aan de grond hebben door aanwezige Syrische militaire bases, en een basis bij Damascus aan te vallen waar ze helemaal nog niet zijn? Dat is een strategie van een platvis.
In soennitisch Irak had ISIS al lang voet aan de grond, niet zichtbaar misschien maar het was er wel. De Iraakse militairen daar waren niet meer dan een bezettingsleger die de gebieden controleerden, eenvoudig weg te jagen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent niet echt bekend met de idealen van Jihad - wat ISIS zo vaak gebruikt in haar propaganda - he?
De bassisen waren compleet omsingeld door ISIS en Assads aanwezige soldaten waren compleet geisoleerd, als je een paar 100 soldaten aan het belegeren ben is dat niet echt 'geen sterke voet' aan de grond.
Maar nee, je hebt gelijk, niet richting Damascus lopen wanneer je nog helemaal je autoriteit hebt gevestigd, maar wel een twee land invallen, stuk of 5/6 steden innemen in een mum van tijd en nog een leger tegen jezelf laten keren / riskeren. Goeie strategie indeed.
ISIS heeft nu haar krachten verdeeld en moet waakzijn zijn voor haar territorium, ook in Irak, had kunnen inschatten dat directe reacties van meerdere landen zou volgen, waaronder de VS en moet zich nu meer focussen tegen meerdere partijen, van verschillende hoeken. Dit allemaal beter dan richting Assad te lopen tochquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In soennitisch Irak had ISIS al lang voet aan de grond, niet zichtbaar misschien maar het was er wel. De Iraakse militairen daar waren niet meer dan een bezettingsleger die de gebieden controleerden, eenvoudig weg te jagen.
Bron dat Assad jihadisten heeft gesteund?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:18 schreef Hattusa het volgende:
[..]
Ja goed, dit jankverhaal kennen we inmiddels wel. Het is allemaal de schuld van het buitenland. Assad doet geen vlieg kwaad enzo. Dat Assad jarenlang dit soort figuren gesteund heeft, vergeten we maar voor het gemak.
Het is toch ook grotendeels Koerdisch, wat is het probleem? Anders was Kirkuk nu onderdeel van de Islamitische Staat geweest, reken er maar op dat de inwoners deze situatie beter vinden.quote:[..]
Het was simpelweg landjepik door het gebied in te nemen en als Koerdisch te bestempelen. Het heeft niets te maken oprukkende IS-strijders of militaire tactieken. De bedoeling was om die gebieden te annexeren, niet om IS te bestrijden.
ISIS heeft zijn hand overspeeld door de Koerden en Yezidi's aan te vallen. ISIS weet dat de Iraakse militairen en milities in sjiitisch Irak en de SAA in west Syrië tegenstanders van formaat zijn, en vallen dus eerst armoedige Koerden aan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ISIS heeft nu haar krachten verdeeld en moet waakzijn zijn voor haar territorium, ook in Irak, had kunnen inschatten dat directe reacties van meerdere landen zou volgen, waaronder de VS en moet zich nu meer focussen tegen meerdere partijen, van verschillende hoeken. Dit allemaal beter dan richting Assad te lopen toch
Je bent wel een held in strategievorming ja.
De Koerden hebben geholpen een Turkmeense stad te bevrijden en is nu samen met de Irakese leger bezig met Mosul.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:18 schreef Hattusa het volgende:
[..]
Ja goed, dit jankverhaal kennen we inmiddels wel. Het is allemaal de schuld van het buitenland. Assad doet geen vlieg kwaad enzo. Dat Assad jarenlang dit soort figuren gesteund heeft, vergeten we maar voor het gemak.
[..]
Precies. Hetzelfde geldt voor Turkije. Kobani is niet hun verantwoordelijkheid. Het is geen Turks gebied.
[..]
Het was simpelweg landjepik door het gebied in te nemen en als Koerdisch te bestempelen. Het heeft niets te maken oprukkende IS-strijders of militaire tactieken. De bedoeling was om die gebieden te annexeren, niet om IS te bestrijden.
Je hebt het tegen een Koerdenhater, de Turken zijn bezig dit topic flink te verzieken met hun leugens.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:35 schreef mrstylo het volgende:
[..]
De Koerden hebben geholpen een Turkmeense stad te bevrijden en is nu samen met de Irakese leger bezig met Mosul.
Dat Soenieten op locatie X al een bolwerk hebben of sterk zijn, zegt helemaal niets, groot gedeelte van Assads troepen zijn ook soenietisch, Al-Qaeda, FSA ook, een groot gedeelte van de Koerden, Turkmenen en Arabieren dit ook, dus ieder nieuw gebied die je inneemt is een verspreiding van krachten, met name als het niet gericht is op je zogenaamde 'main target', laat staaaaaaaaan meerdere strijdkrachten er in betrekken tegen jezelf.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
ISIS heeft zijn hand overspeeld door de Koerden en Yezidi's aan te vallen. ISIS weet dat de Iraakse militairen en milities in sjiitisch Irak en de SAA in west Syrië tegenstanders van formaat zijn, en vallen dus eerst armoedige Koerden aan.
ISIS wil trouwens juist dat het westen zich er mee bemoeit, dat versterkt hun strijd.
Dat hebben ze eerder gedaan en nu worden ze verweten ISIS gesteund te hebben.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:38 schreef Richestorags het volgende:
Kobani is niet de verantwoordelijkheid van Turkije, maar ze kunnen best de grens openen en toestaan dat Koerden Kobani gaan helpen.
Ik sta achter je.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:34 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Op mijn agenda wel, maar eerst IS even onthoofden.
Wie kan mij uitleggen waarom Turkije dit niet doet?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:38 schreef Richestorags het volgende:
Kobani is niet de verantwoordelijkheid van Turkije, maar ze kunnen best de grens openen en toestaan dat Koerden Kobani gaan helpen.
Turkije wordt constant verweten terroristen gesteund te hebben door de grenzen wat lakser te laten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:41 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Wie kan mij uitleggen waarom Turkije dit niet doet?
Dat laatste komt rechtstreeks van de ISIS propaganda, macho gebrabbel niet meer.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
ISIS heeft zijn hand overspeeld door de Koerden en Yezidi's aan te vallen. ISIS weet dat de Iraakse militairen en milities in sjiitisch Irak en de SAA in west Syrië tegenstanders van formaat zijn, en vallen dus eerst armoedige Koerden aan.
ISIS wil trouwens juist dat het westen zich er mee bemoeit, dat versterkt hun strijd.
Je hebt soenieten en soenieten, seculiere tot salafistische dus. In de SAA zitten over het algemeen geen salafisten, en in ISIS of al-Qaida over het algemeen geen seculieren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat Soenieten op locatie X al een bolwerk hebben of sterk zijn, zegt helemaal niets, groot gedeelte van Assads troepen zijn ook soenietisch, Al-Qaeda, FSA ook, een groot gedeelte van de Koerden, Turkmenen en Arabieren dit ook, dus ieder nieuw gebied die je inneemt is een verspreiding van krachten, met name als het niet gericht is op je zogenaamde 'main target', laat staaaaaaaaan meerdere strijdkrachten er in betrekken tegen jezelf.
Maar goed, tot zo ver strategisch spelen.
En welke terroristen steunt Turkije deze keer wanneer ze de grenzen openen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turkije wordt constant verweten terroristen gesteund te hebben door de grenzen wat lakser te laten.
Wat heeft dat nou in vredesnaam met mijn post te maken?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De relevantie is dat Turkije en ISIS al sinds mei op koude voet liggen met elkaar en dat Turkse steun aan de Syrische oppositie niet gelijk staat aan steun aan ISIS. Assad is um momenteel lekker aan het chillen, ook terwijl de oppositie - waaronder ISIS - elkaar aan het uitputten zijn.
Dat hebben ze ook gedaan. Bovendien verhinderen ze nu Koerden om Kobani te helpen, schieten ze niet terug op afzwaaiers van IS maar bestoken wel Koerden met traangas en waterkannonen en vertragen ze de ambulances waarin gewonde Koerden zitten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat hebben ze eerder gedaan en nu worden ze verweten ISIS gesteund te hebben.
Deze bewering gooide je zelf anders veelvudig in deze reeks.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat laatste komt rechtstreeks van de ISIS propaganda, macho gebrabbel niet meer.
Ja joh, leer mij de Soeniet kennen, serieus?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:44 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je hebt soenieten en soenieten, seculiere tot salafistische dus. In de SAA zitten over het algemeen geen salafisten, en in ISIS of al-Qaida over het algemeen geen seculieren.
Omdat de onvrede tegen de Iraakse Maliki-regering groot was, ontvingen de soenieten ISIS met open armen en zagen hun als bevrijder van het Iraakse leger. Ik vermoed dat ze in sjiitisch Irak en het 'seculiere' westen van Syrië niet bepaald met open armen ontvangen worden.
Dat klopt helemaal, je punt?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deze bewering gooide je zelf anders veelvudig in deze reeks.
Dat dacht Turkije ook toen het de grenzen open liet de eerste x.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:44 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
En welke terroristen steunt Turkije deze keer wanneer ze de grenzen openen?
Ik stel Syrie ook niet verantwoordelijk, ik stel Assad verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou in vredesnaam met mijn post te maken?
Ik zei dat Turkije terroristen (ja het "FSA" zijn ook terroristen) steunt die de Syrische overheid bestrijdt en het daarom onzin is Syrië verantwoordelijk te stellen in plaats van Turkije.
Volgens Erdogan zijn dit allemaal PKK, en PKK is minstens zo erg als IS. De Turken tonen hun ware aard in dit conflict, die van een onbetrouwbare partner die er geen enkele moeite mee heeft om onschuldige burgers van het volk dat zij haten dood te laten gaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:41 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Wie kan mij uitleggen waarom Turkije dit niet doet?
Assad mag Kobani niet helpen van Turkije, dan activeren zij hun Patriots.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik stel Syrie ook niet verantwoordelijk, ik stel Assad verantwoordelijk.
Dat heb ik gedaan ja (per ongeluk), had dat niet goed door.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat je volgens jezelf ISIS propaganda verspreidt.
Leg is uit dan? Ik vraag me dat af namelijk en ik word moeilijk wegwijs in de wirwar aan informatie in dit topic en in de media.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat dacht Turkije ook toen het de grenzen open liet de eerste x.
Ja joh. Dit is pas mijn vierde post in dit topic, maar bedankt voor je doordachte analyse.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt het tegen een Koerdenhater, de Turken zijn bezig dit topic flink te verzieken met hun leugens.
Not this shit again.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook gedaan. Bovendien verhinderen ze nu Koerden om Kobani te helpen, schieten ze niet terug op afzwaaiers van IS maar bestoken wel Koerden met traangas en waterkannonen en vertragen ze de ambulances waarin gewonde Koerden zitten.
Lekker land dat Turkije, en alle Turken hier maar recht lullen wat ultra krom is.
Turkije heeft niets te activeren, de Patriots staan onder controle van de NAVO.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Assad mag Kobani niet helpen van Turkije, dan activeren zij hun Patriots.
De FSA leek in het begin een leuk alternatief, maar bleek al snel voor een deel uit jihadisten te bestaan, waardoor de FSA uiteenvlel in splintergroeperingen en de steun afbrokkelde. Veel seculieren zijn gevlucht of hebben zich bij de NDF aangesloten, waardoor jihadisten het strijdveld van de 'oppositie' zijn gaan domineren. De burgeroorlog heeft de tegenstellingen vergroot en het land gespleten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja joh, leer mij de Soeniet kennen, serieus?
In Irak en Syria zijn de Soenieten ook minimaal Wahabitisch/Salafistisch, de aanhang voor een FSA is veel groter dan de voedingsbodem voor Salafisme. Verwar import aanhang niet met lokaal ondersteuning, hoe erg men Assad ook zat is, FSA heeft zich bijv niet toegevoegd aan ISIS, sterker nog, zijn directe rivalen geworden.
En waarom zou je de grenzen sluiten voor zogenoemde terroristen om ze notabene binnen de grenzen te houden?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Volgens Erdogan zijn dit allemaal PKK, en PKK is minstens zo erg als IS. De Turken tonen hun ware aard in dit conflict, die van een onbetrouwbare partner die er geen enkele moeite mee heeft om onschuldige burgers van het volk dat zij haten dood te laten gaan.
Dit stond enkele uren geleden al op nu.nlquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:55 schreef theunderdog het volgende:
http://www.petercliffordonline.com/syria-iraq-news-4/
KURDISH RESISTANCE AND RAMPED UP AIRSTRIKES, SLOW BUT FAIL TO STOP IS ADVANCE – JIHADISTS CAPTURE KOBANE COMMAND CENTRE
Wat knap van nu.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:57 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit stond enkele uren geleden al op nu.nl
Wel jihadisten helpen maar Koerden niet is zeker niet meten met 2 maten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Not this shit again.
Kijk maar eens of de Nederlandse overheid lokale Koerden zal helpen om te strijden in Syrie, waarom wordt daar met 2 maten in gemeten als het gaat om Turkije?
Alles wat je nu hierboven zegt, komt serieus van Koerdische media in Turkije, terwijl het notabene de Koerdische partij is geweest die tegen een Turkse interventie in Syrie is.
Jouw krom 'gelul', valt idd niet recht te lullen.
Oorspronkelijk zeker. Maar nu sinds deze oorlog is het weldegelijk veranderd hier en daar. Ahrar al-Sham, Islamic Front en die leider die dood is Abboud, Jubhat al-Nusrah....allemaal voornamelijk Syriers en salafisten. En allemaal strijdgroepen die de toon zetten en weldegelijk op steun kunnen rekenen bij de lokale bevolking. Misschien neit ideologische steun maar uit pragmatisme, maar punt blijft dat met deze groepen andere niet-soennitische Syriers per definitie als tweederangsburgers worden behandelt. Ookal gaan ze hen met droge ogen beweren natuurlijk dat je het "als dhimmi ook echt goed gaat hebben".quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:47 schreef Triggershot het volgende:
Ja joh, leer mij de Soeniet kennen, serieus?
In Irak en Syria zijn de Soenieten ook minimaal Wahabitisch/Salafistisch, de aanhang voor een FSA is veel groter dan de voedingsbodem voor Salafisme. Verwar import aanhang niet met lokaal ondersteuning,
Okquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:50 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Leg is uit dan? Ik vraag me dat af namelijk en ik word moeilijk wegwijs in de wirwar aan informatie in dit topic en in de media.
Mee eens.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De FSA leek in het begin een leuk alternatief, maar bleek al snel voor een deel uit jihadisten te bestaan, waardoor de FSA uiteenvlel in splintergroeperingen en de steun afbrokkelde. Veel seculieren zijn gevlucht of hebben zich bij de NDF aangesloten, waardoor jihadisten het strijdveld van de 'oppositie' zijn gaan domineren. De burgeroorlog heeft de tegenstellingen vergroot en het land gespleten.
Hoe ga je dat filteren? Is Nederland aan het filteren tussen vertrekkende Jihadstrijder en Patriotische Koerd?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wel jihadisten helpen maar Koerden niet is zeker niet meten met 2 maten.
o dan stel ik Turkije niet verantwoordelijk maar Erdogan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik stel Syrie ook niet verantwoordelijk, ik stel Assad verantwoordelijk.
De ontwikkelingen hebben idd reeds plaats gevonden, maar er werd gesuggereerd omdat X gebied Soenitisch is en de aanwezige leger Sjietisch, dat het een bezettingsleger was en het voor ISIS een gemak zou zijn om dat in te nemen vanwege tegenvallende statusquo, de bondgenootschappen met de Soenitische strijders in Irak en Syrie zijn niet vanwege de Salafistische overtuigingen gemaakt, maar ook omdat er tegenvallende ontwikkelingen waren, de Soenitische bedoeienen veranderen zo van bondgenoot waar dat mogelijk en rendabel is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:57 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Oorspronkelijk zeker. Maar nu sinds deze oorlog is het weldegelijk veranderd hier en daar. Ahrar al-Sham, Islamic Front en die leider die dood is Abboud, Jubhat al-Nusrah....allemaal voornamelijk Syriers en salafisten. En allemaal strijdgroepen die de toon zetten en weldegelijk op steun kunnen rekenen bij de lokale bevolking. Misschien neit ideologische steun maar uit pragmatisme, maar punt blijft dat met deze groepen andere niet-soennitische Syriers per definitie als tweederangsburgers worden behandelt. Ookal gaan ze hen met droge ogen beweren natuurlijk dat je het "als dhimmi ook echt goed gaat hebben".
Het oude Syrie is definitief weg. Ook met hun eigen mooie Islamitische gebruiken waar jij op doelt en diverse cultuur en acceptatie daarvan. Ik zeg niet dat ze allemaal salafisten zijn nu, dat zeker niet Maar de strijdgroepen die ook op sympathie kunnen rekenen en Syrisch zijn (ISIS dus niet) zijn op zijn minst voor de helft gewoon salafi's.
Ja, zonder Erdogan was er geen burgeroorlog is Syrie uitgebroken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
o dan stel ik Turkije niet verantwoordelijk maar Erdogan.
Waar was precies de steun van Erdogan voor de demonstraties in Bahrein en zijn veroordeling van het leger van Saudi-Arabië die daar de demonstraties neer sloeg?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
2010: Arabische lente, Erdogan neemt een positie in tegen dictatoriale regimes en na wat overleg met Assad voor hervormingen etc breekt 2011 aan.
Die mythe van de 'vreedzame protesten' ben ik het niet helemaal mee eens, dat is een beetje de al-Jazeera benaming. Op een aantal filmpjes destijds waren gewapende mannen of milities te zien die reeds aanwezig waren en de ordetroepen provoceerden waardoor het escaleerde.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:02 schreef Triggershot het volgende:
2011: Assad opent het vuur op eigen bevolking gedurende vreedzame protesten, Erdogan breekt met Assad en neemt een felle positie tegen hem in.
Nee, maar wel veel minder erg.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, zonder Erdogan was er geen burgeroorlog is Syrie uitgebroken.
He, shit, nooit geweten dat ik de woordvoerder was van Erdogan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar was precies de steun van Erdogan voor de demonstraties in Bahrein en zijn veroordeling van het leger van Saudi-Arabië die daar de demonstraties neer sloeg?
Het ironische is dat dit precies de validaties zijn die Assad, een tegen-geprotesteerde-dictator, gebruikte.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die mythe van de 'vreedzame protesten' ben ik het niet helemaal mee eens, dat is een beetje de al-Jazeera benaming. Op een aantal filmpjes destijds waren gewapende mannen of milities te zien die reeds aanwezig waren en de ordetroepen provoceerden waardoor het escaleerde.
Hangt er vanaf over wat voor Syrie we praten zonder Assad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, maar wel veel minder erg.
Zonder Assad was er net zo goed een oorlog uitgebroken.
Maar hoe zijn de omstandigheden in de wijken die ISIS nu heeft dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:12 schreef theunderdog het volgende:
Meest recente kaart situatie Kobani:
[ afbeelding ]
Daarom is de vraag 'wie begon er met schieten' ook altijd lastig te beantwoorden, valt niet te controleren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het ironische is dat dit precies de validaties zijn die Assad, een tegen-geprotesteerde-dictator, gebruikte.
Tijd om het oosten van de stad plat te gooienquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:10 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/EjmAlrai/status/520575718590525440
In #Kobane #AynalArab the Ashayes security building, The 48 street and the Sharia building all occupied by #IS that is advancing in d city 1
Today is considered as the "most ferocious" where heavy artillery is used inside d city. From the East #IS is advancing YPG pulled out /2
The tribunal official building in #Kobane is also under #IS control who brought reinforcement from #Raqqa. 3/
#USA led coalition carried out airstrikes INSIDE #Kobane #AynalArab against #IslamicState without stopping the fighters' advance 4/
Jij zegt dat Erdogan een posite innam tegen dictatoriale regimes terwijl dat dus niet klopt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
He, shit, nooit geweten dat ik de woordvoerder was van Erdogan.
Dus het had niks met de demonstraties te maken en Assad zijn reactie daarop.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
He, shit, nooit geweten dat ik de woordvoerder was van Erdogan.
Ziet er niet best uit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:12 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
Feit is wel dat leger, zeker het seculiere gedeelte daarvan niet zomaar zich tegen de staat keert.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daarom is de vraag 'wie begon er met schieten' ook altijd lastig te beantwoorden, valt niet te controleren.
Er wonen uiteraard nog wel mensen . Ahja, in hoeverre die er nog normaal kunnen wonen natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:14 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar hoe zijn de omstandigheden in de wijken die ISIS nu heeft dan?
Helemaal leeg of wonen daar nog mensen of?
Ik mis even dat stukje van waar ik 'alle' zei. Libie, Syrie, Egypte zijn daar voorbeelden van. Wat het stukje wel degelijk kloppend maakt. Erdogan nam ook een positie in tegen terreur, doelend op de PKK, Turkse Hizbullah etc, betekent niet dat als hij geen positie inneemt tegen de Boedhisten dat het dus niet klopt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij zegt dat Erdogan een posite innam tegen dictatoriale regimes terwijl dat dus niet klopt.
Ja, Nederland filtert zeker op die twee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe ga je dat filteren? Is Nederland aan het filteren tussen vertrekkende Jihadstrijder en Patriotische Koerd?
In het geval van Syrie, Egypte en Libie dus wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:15 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dus het had niks met de demonstraties te maken en Assad zijn reactie daarop.
Als dat zou gebeuren zou het toch wel in het nieuws zijn>?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er wonen uiteraard nog wel mensen . Ahja, in hoeverre die er nog normaal kunnen wonen natuurlijk.
Misschien zijn ze ook wel allemaal afgeslacht.
Oja... Er zit zelfs al een sharia school.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:12 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
Wat precies? waar doel je nu precies op?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:18 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Als dat zou gebeuren zou het toch wel in het nieuws zijn>?
Leuk.... ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oja... Er zit zelfs al een sharia school.
Een ideologisch onderscheid, een praktische is niet haalbaar, staat ook in je artikel. Daarnaast mag Nederland eerst een buurland zijn, van dezelfde zaken worden verweten als Turkije en dan kijken of Nederland nog een vergelijkbaar standpunt uitoefent.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:17 schreef primakov het volgende:
[..]
Ja, Nederland filtert zeker op die twee.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)ga-vechten-1576727W/
Heeft de Nederlandse overheid een grens met het strijdgebied? Heeft de Nederlandse overheid een band met de Koerden?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Not this shit again.
Kijk maar eens of de Nederlandse overheid lokale Koerden zal helpen om te strijden in Syrie, waarom wordt daar met 2 maten in gemeten als het gaat om Turkije?
Alles wat je nu hierboven zegt, komt serieus van Koerdische media in Turkije, terwijl het notabene de Koerdische partij is geweest die tegen een Turkse interventie in Syrie is.
Jouw krom 'gelul', valt idd niet recht te lullen.
Nee, absurd en ergens ietwat ongeloofwaardig aangezien ze nog met de belegering van de stad bezig zijn. Wie maakt die kaartjes?quote:
Je vraag behelsde alleen of er gefilterd werd, dat het onderscheid lastig te maken is afhankelijk van inlichtingeninformatie. Hoezo werd er ten tijde van het yezidi-drama dan weinig tot geen protesten geuit van Turkse kant toen PKK lieden de peshmerga te hulp schoten en is het nu ineens wel een elementair verschil?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een ideologisch onderscheid, een praktische is niet haalbaar, staat ook in je artikel. Daarnaast mag Nederland eerst een buurland zijn, van dezelfde zaken worden verweten als Turkije en dan kijken of Nederland nog een vergelijkbaar standpunt uitoefent.
Het klopt wel grotendeels, kan zijn dat er hier en daar niet wat klopt natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, absurd en ergens ietwat ongeloofwaardig aangezien ze nog met de belegering van de stad bezig zijn. Wie maakt die kaartjes?
Ben je echt aan het huilen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:20 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/TeachESL/status/520578918646951937
While focus has been on #Kobane, #ISIS fighters now in control of a Baghdad suburb.
Bij een ver van mijn bed show is het dan wel erg makkelijk om te spreken / oordelen he.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heeft de Nederlandse overheid een grens met het strijdgebied? Heeft de Nederlandse overheid een band met de Koerden?
Nee. Ik verwacht ook niet dat de Turken hun eigen manschappen opofferen om de Koerden te helpen, ik verwacht dat zij hun grenzen openen zodat de Koerden het zelf kunnen doen. Zij hebben ook hun grenzen geopend voor het ergste tuig en nu de Koerden afgeslacht dreigen te worden zijn de grenzen ineens hermetisch afgesloten. Bah
Dit is de afgelopen jaren meerdere malen aan bod gekomen in dit topic. In de periode na de Amerikaanse invasie in Irak besloot de Syrische geheime dienst een pipeline op te zetten van jihadisten van Libanon tot Irak. Naast prominente gevluchtte Iraakse baathisten sloot Assad ook de jihadisten in haar armen om via de Syrische geheime dienst met hen samen vanuit Syrie verder Irak en Libanon te destabiliseren. Hierdoor was Syrië al een spil in het internationale jihadistennetwerk lang voordat de Syrische burgeroorlog uitbrak. In zekere zin zou je kunnen stellen dat Assad met Irak en Libanon heeft gedaan wat Erdogan nu met Syrië doet. En ja, dat heeft zeker flink bijgedragen aan de opkomst van Al Qaeda in Irak en dus ook voor de latere vorming van Daesh. Niet meegekregen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Bron dat Assad jihadisten heeft gesteund?
Turkije wil het niet alleen doen toch?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het klopt wel grotendeels, kan zijn dat er hier en daar niet wat klopt natuurlijk.
Maar globaal gezien klopt het dat ISIS echt een opmars maakt en steeds meer in handen krijgt van Kobani.
Maar bekijk het van de zonnige kant: je ziet op die kaart duidelijk dat ISIS nu wel heel dicht bij de Turkse grens komt, het kan niet lang meer duren totdat Turkije tot actie komt.
Ze hebben op een begeven moment niets meer te willen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Turkije wil het niet alleen doen toch?
Dat iedereen uit wordt gemoord.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat precies? waar doel je nu precies op?
Geen idee, ik ben niet de Turkse strateeg als het gaat om buitenlandsbeleid, wel? Wat voor nut heeft het gefilter als je geen onderscheid in praktijk kan maken, maar beperkt is tot ideologisch acceptatie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:22 schreef primakov het volgende:
[..]
Je vraag behelsde alleen of er gefilterd werd, dat het onderscheid lastig te maken is afhankelijk van inlichtingeninformatie. Hoezo werd er ten tijde van het yezidi-drama dan weinig tot geen protesten geuit van Turkse kant toen PKK lieden de peshmerga te hulp schoten en is het nu ineens wel een elementair verschil?
Ok, ik begrijp dat Turkije in de spagaat ligt als het neer komt op militaire steun aan de koerden. Maar ik snap nog steeds niet helemaal hoe dit bovenstaande (erg duidelijk, dankjewel) correleert met het besluit de grenzen dicht te laten voor de koerden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ok
2006- Turkije heeft een nieuw buitenlands beleid, matties met de buurlanden de wel bekende 'zero-problems-policy.
Assad en Erdogan zijn dikke matties:
[ afbeelding ]
2009: Erdogan flipt helemaal tegen Israel vanwege de situatie in Gaza, Erdogan krijgt enorme populariteit onder de Arabische bevolking, Turkije wordt een modelstaat-inspiratie, hoe een moderne moslimland dient bestuurt te worden.
[ afbeelding ]
2010: Arabische lente, Erdogan neemt een positie in tegen dictatoriale regimes en na wat overleg met Assad voor hervormingen etc breekt 2011 aan.
2011: Assad opent het vuur op eigen bevolking gedurende vreedzame protesten, Erdogan breekt met Assad en neemt een felle positie tegen hem in.
2012-zie je een massale toestroom van Jihad strijders richting Syrie trekken tegen Assad, Turkije neemt daar een passieve houding in wanneer de felheid tegen Assad een hoogtepunt bereikt. Ook wapenstilstand met de PKK zorgt er voor dat de grenzen wat lakser worden.
2013: In samenwerking met de VS erkent Turkije FSA en haar diplomaten als de legitieme verzetsbeweging van Syrie tegen Assad, onder druk van Rusland en China gebeurt actieve steun aan de groepering via geheime wegen, logisitiek, training en wapens. Onder tussen splitsen meerdere Jihadisten nadat eenmaal een kliek is gevormd met complete bataljons zich af van de Syrische opposities en claimen hun eigen motieven.
2014: De wereld is geschokt door de opkomst van ISIS, Turkije is te passief geweest, zowel de VS als Turkije hebben de dreigment van Jihadisme onderschat en Turkije heeft sinds april 2014 actieve maatregelen genomen om toeloop van Jihadi's terug te dringen, grenzen op scherp gezet en steun aan FSA op een lager pitje.
We gaan het zien. Ben benieuwd of we live spektakel vanaf de Turkse grens te zien gaan krijgen op CNN of zo.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze hebben op een begeven moment niets meer te willen.
Dit is ook de macht van de VS/Obama he, Erdogan kan nog zo vaak roepen dat ze niets gaan doen, Obama zegt gewoon: "ja is goed, maar dat is niet onze grens he."quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ben benieuwd of we live spektakel vanaf de Turkse grens te zien gaan krijgen op CNN of zo.
De concrete antwoorden waarom het geval is moet ik je helaas blijvend schuldig blijven, tot we ons beiden kunnen informeren over wat de Turkse overheid hier officieel over zegt, ongetwijfeld zullen hier belangen worden overwegen wat er te behalen valt als het wel of niet gebeurd, en of ze het wel/niet zullen doen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:25 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Ok, ik begrijp dat Turkije in de spagaat ligt als het neer komt op militaire steun aan de koerden. Maar ik snap nog steeds niet helemaal hoe dit bovenstaande (erg duidelijk, dankjewel) correleert met het besluit de grenzen dicht te laten voor de koerden.
Heeft dit te maken met het feit dat soennieten in Turkije uit woede en onbegrip zouden kunnen radicaliseren, omdat Turkije in hun ogen achter de Koerden komt te staan? En om die reden de toeloop van jihadisme in Turkije mogelijk groter wordt?
Ach het wordt me ook niet bepaald lastig gemaakt met users als Clap die openlijk zitten te fappen op het feit dat Koerden omver worden gereden door een auto.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bij een ver van mijn bed show is het dan wel erg makkelijk om te spreken / oordelen he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |