Je hebt er nu wel meteen een forse schuld bij, en je moet maar hopen dat je later werk vindt om dat af te betalen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een lulkoek...iedereen in Nederland kan een studiefinanciering krijgen. Dat hangt echt niet af van hoe rijk je ouders zijn.
Schakel net pas in, weet niet precies wat er is gezegd, maar studiefinanciering is voor 4 jaar, wil je daarna doorstuderen dan moet je het zelf betalen, dan zijn rijke ouders wel handig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een lulkoek...iedereen in Nederland kan een studiefinanciering krijgen. Dat hangt echt niet af van hoe rijk je ouders zijn.
Met 4 jaar studiefinanciering heb je een HBO-diploma in the pocket. Daarna verdien je genoeg geld om een eventueel opgebouwde studieschuld te kunnen afbetalen. Ik heb 15k studieschuld opgebouwd; met een (relatief) goede baan is dat makkelijk af te lossen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:29 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Schakel net pas in, weet niet precies wat er is gezegd, maar studiefinanciering is voor 4 jaar, wil je daarna doorstuderen dan moet je het zelf betalen, dan zijn rijke ouders wel handig.
Voelt zich te goed voor de mensen. Met z'n dikke reet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:34 schreef alors het volgende:
[..]
Waar is die sjembek eigenlijk? Met zijn kermishorloge.
Als je een baan vindt ja.. Is in veel sectoren helemaal niet zo eenvoudig natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met 4 jaar studiefinanciering heb je een HBO-diploma in the pocket. Daarna verdien je genoeg geld om een eventueel opgebouwde studieschuld te kunnen afbetalen. Ik heb 15k studieschuld opgebouwd; met een (relatief) goede baan is dat makkelijk af te lossen.
Gewoon voor de goede sector kiezenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:35 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Als je een baan vindt ja.. Is in veel sectoren helemaal niet zo eenvoudig natuurlijk.
Zo gemakkelijk is dat natuurlijk niet als je 16/17/18 bent.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gewoon voor de goede sector kiezen
Techniek(ja FOK! autist
)
Het afbetalen van (4 jaar) studieschuld zie ik niet als een probleem, maar een 'arm' iemand wordt wel beperkt in de mogelijkheden om door te studeren, twee jaar extra studeren voor je master is onbetaalbaar geworden. Verschil tussen rijk en arm wordt op deze manier alleen maar groter.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met 4 jaar studiefinanciering heb je een HBO-diploma in the pocket. Daarna verdien je genoeg geld om een eventueel opgebouwde studieschuld te kunnen afbetalen. Ik heb 15k studieschuld opgebouwd; met een (relatief) goede baan is dat makkelijk af te lossen.
Vooral de Excel-kloppers zullen worden getroffen idd. Als je een echt vak leert (lassen, automonteur etc) zijn er genoeg mogelijkheden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:39 schreef alors het volgende:
[..]
Zo gemakkelijk is dat natuurlijk niet als je 16/17/18 bent.
Maar wat je zegt is leuk, maar biedt alsnog geen oplossing voor MBO'ers wiens werk door robots of computersystemen wordt overgenomen. Er verdwijnen in de toekomst gewoon heel erg veel banen. En er zullen ook wel weer nieuwe banen ontstaan, maar je kunt je afvragen op welk niveau dat is.
Met alleen HBO hoef je ook niet op een houtje te bijten. Het is de vraag of de overheid voor zo'n dure Master opleiding moet opdraaien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Het afbetalen van (4 jaar) studieschuld zie ik niet als een probleem, maar een 'arm' iemand wordt wel beperkt in de mogelijkheden om door te studeren, twee jaar extra studeren voor je master is onbetaalbaar geworden. Verschil tussen rijk en arm wordt op deze manier alleen maar groter.
Zo zonde dat de Plantage er niet meer isquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:47 schreef alors het volgende:
Ik mis Hanneke Groenteman wel een beetje in deze setting.
Ligt er een beetje aan met wie je gaat vind ik, maar het is best leuk inderdaad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:46 schreef alors het volgende:
Ik vind schilderijen en musea best wel boeiend eigenlijk
Die is gister met zelfmoordneigingen van het podium gestapt.quote:
Wat is dit voor gare zin?quote:
Ik vind het een links onderwerp.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:46 schreef alors het volgende:
Ik vind schilderijen en musea best wel boeiend eigenlijk
Zou jammer zijn als het uithangbord van de FEBO zou wegvallenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die is gister met zelfmoordneigingen van het podium gestapt.
Ja klopt, misschien moeten we eens samen gaan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:48 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan met wie je gaat vind ik, maar het is best leuk inderdaad.
Van Gogh Museum staat nog op mijn lijstje.
Ze vallen allemaal in het niet bij Pytquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:51 schreef Webschip het volgende:
De weerman van vanavond is niet vierkant, maar praat wel raar.
Die is ook niet vierkant en praat soms dialect. Dat is ook raar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze vallen allemaal in het niet bij Pyt
Ik ben niet zo van de FOK! meets, dus ik weet nog niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:51 schreef alors het volgende:
[..]
Ja klopt, misschien moeten we eens samen gaan?
Nee hij praat met een accent. Dat is wat anders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:54 schreef Webschip het volgende:
[..]
Die is ook niet vierkant en praat soms dialect. Dat is ook raar.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:56 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de FOK! meets, dus ik weet nog niet.
Maar ik zal je wel even een berichtje sturen als ik van gedachte verander.
Wil je ook mee Tem? Ik meet eigenlijk principieel niet, maarja je moet alles een keer proberen he.quote:
Tuurlijk. Museum is altijd leuk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:58 schreef alors het volgende:
[..]
Wil je ook mee Tem? Ik meet eigenlijk principieel niet, maarja je moet alles een keer proberen he.
Ons Pyt spreekt prima ABN. Vreemd dat iedereen met deze baas lacht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:56 schreef alors het volgende:
[..]
Nee hij praat met een accent. Dat is wat anders.
oant moarn....Is toch Fries voor 'tot morgen' ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:56 schreef alors het volgende:
[..]
Nee hij praat met een accent. Dat is wat anders.
'Alorsgodin' is of een dikke negerin, of een man. Dus nee, ik hoef haar niet te meeten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Kan je Alorsgodin ontmoeten doe je het niet...
Zo'n idee had ik al. Slobfan zeker?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:55 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer het laatste partijhok waar ik ingestopt kan worden.
In ZW-Friesland wonen er geen dikke negerinnen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:01 schreef Tem het volgende:
Snap niet wat er mis is met een dikke negerin.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:02 schreef ajacied4lf het volgende:
inb4 dikke negerin gif. Ik ben haar alweer kwijt.
Slob is wel goed, zuiver en integer; de club richt zich wel erg op gezinnen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo'n idee had ik al. Slobfan zeker?
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:01 schreef Tem het volgende:
Snap niet wat er mis is met een dikke negerin.
Het gezin is de hoeksteen van de samenleving jaquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:04 schreef Webschip het volgende:
[..]
Slob is wel goed, zuiver en integer; de club richt zich wel erg op gezinnen.
De christelijke partijen zijn groot fan van dit soort stenen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het gezin is de hoeksteen van de samenleving ja
Niks mis met een natte maandagquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:12 schreef Webschip het volgende:
De weerman heeft het over een natte maandag.
Vergelijkend onderzoek laat zien dat in Nederland het kunnen studeren wel degelijk af hangt van het vermogen van je ouders, meer dan in andere landen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoezo blikken alleen Quinsy Gario en Sunny Bergman terug op deze discussie? Heeft Pauw geen voorstander van Zwarte Piet uitgenodigd? Je kan denken aan Henk Westbroek of de jongens van Pietitie. Ik hoop niet dat het weer een discussie wordt waarin vooral één kant belicht wordt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Exact een jaar geleden begon de Zwarte Pietendiscussie met Quincy Gario, die vond dat Zwarte Piet niet meer van deze tijd was. Nu is het debat actueler dan ooit. Ondanks dat Albert Heijn anders beweert, zijn veel mensen van mening dat de supermarktketen Zwarte Piet boycot door een wit jongetje af te beelden in de rol van Zwarte Piet. Vandaag publiceerde Albert Heijn een gedicht waarin het liet weten dat zwarte piet nog volop in de schappen ligt en dus niet verbannen is uit de supermarkten. Vanavond blikken Quincy Gario en Sunny Bergman, tegenstanders van Zwarte Piet, terug op de discussie. Later deze week doet de Raad van State uitspraak over de toekomst van Zwarte Piet.
quote:Jeroen Pauw houdt beste tv-interview van 2014
Presentator Jeroen Pauw heeft de prijs voor het beste tv-interview, de Sonja Barend Award 2014, in de wacht gesleept. Hij kreeg de prijs voor het gesprek dat hij had met PVV-Kamerlid Fleur Agema in het programma 5 jaar later (NTR).
Eens.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik vind het een potentiële topshow waardige tafel.
Waarom geven ze deze mongool zendtijd? Dit geldt ook voor Quincy trouwens.quote:
De man die het in de kamer had over het uit het land knikkeren van Marokkaans tuig vond het minder, minder, minder-gedoe te ver gaan ja. Hypocriete gast.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Waarom geven ze deze mongool zendtijd? Dit geldt ook voor Quincy trouwens.
Zou kunnen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:57 schreef Webschip het volgende:
Ik denk dat deze aflevering de moeite waard is.
Die PVV'er zit er tochquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo blikken alleen Quinsy Gario en Sunny Bergman terug op deze discussie? Heeft Pauw geen voorstander van Zwarte Piet uitgenodigd? Je kan denken aan Henk Westbroek of de jongens van Pietitie. Ik hoop niet dat het weer een discussie wordt waarin vooral één kant belicht wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |