Welterustenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:16 schreef Hilmo het volgende:
Nee helaas, ik ben er nog steeds met baby ín de buik. Kruik tegen rug, hielp en het bad was ook goddelijk en daarna is het eigenlijk afgezwakt. Ik probeer wat te timen, maar er zit soms wel een kwartier tussen en soms komt er na een wee achtig iets, meteen weer kramp, maar dat kan ook de baby zijn die beweegt want dat doet ook pijn. Ik begin ook al doodmoe te worden, dus ga straks ook maar proberen te slapen. Begin de hoop wat te verliezen dat het gaat gebeuren...
Sorry, zit mobiel, dus geen idee hoe te DMen. Mag ik in de OP. 10 mei waarschijnlijk als UD en het is een tweeling!quote:
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
HilmoHopelijk doet de rust je goed en zet het snel door!
En nu moet ik proberen te slapen met mijn dakpansgewijs gestapelde kraamverbanden in mijn broek maar hoe kan ik nou slapen met een baby naast me?
SQ! Onwijs gefeliciteerd!!!!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
En nu moet ik proberen te slapen met mijn dakpansgewijs gestapelde kraamverbanden in mijn broek maar hoe kan ik nou slapen met een baby naast me?
Kan toch niet! Daar moet je de hele nacht naar starenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
dat kan niet. Dus maak maar heel veel foto's van haar en show usquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
Elk uur minstens een fotoquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat kan niet. Dus maak maar heel veel foto's van haar en show us♡
Tweelingen zijn tof. Ik zet je er wel even in.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:26 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Sorry, zit mobiel, dus geen idee hoe te DMen. Mag ik in de OP. 10 mei waarschijnlijk als UD en het is een tweeling!
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:22 schreef Stormqueen het volgende:
Na 37 minuten persen was daar onze dochter, zomaar ineens, zo snel!
dapperequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 04:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]Van harte SQ!!
* DancingPhoebe maakt zich weer snel uit de voeten!
Hmja dat zijn nieuwe dingenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 04:06 schreef Stormqueen het volgende:
Hier ook wakker. Mijn baby maakt namelijk geluid en mijn hechtingen en aambeien doen zeer. Wat een andere realiteit zo ineens!
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 04:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ja ik heb expres het licht uitgedaan voor onze rust. Maar zo te horen ligt ze op dr mouw te zuigen, dus we gaan zo weer van start
ze snapt wat de bedoeling is, maar ze is nog erg moe en misselijk van de bevalling, dus we doen het rustig aan. Ze blijft ook niet zo goed warm nog, dus ik heb haar lekker bij me in bed genomen en nu ligt ze helemaal tegen me aan gekruld te knorrenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 06:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja echt een andere realiteit he SQgaat het voeden goed?
Met mij gaat het best wel goed, ik heb in ieder geval vrijwel geen pijn, alleen de naweeën tijdens het voeden. Wel nog behoorlijk slap/zwak van de fluxus maar zolang ik niet teveel doe is dat allemaal wel prima te handelen
Suus drinkt echt supergoed en is rustig tussen de voedingen door
Hilmo, ik ben benieuwd hoe het bij jou verder is gegaan vannacht! T zou toch eens tijd worden he
noh knorren... als dit niet genoeg is om er gelijk nog vier baby's uit te rammelen dan weet ik het niet meer. Wat klinkt dat lief!!!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze snapt wat de bedoeling is, maar ze is nog erg moe en misselijk van de bevalling, dus we doen het rustig aan. Ze blijft ook niet zo goed warm nog, dus ik heb haar lekker bij me in bed genomen en nu ligt ze helemaal tegen me aan gekruld te knorren![]()
Fijn dat het bij jullie ook allemaal goed gaat zegen bij de andere verse moeders!
Ik ook in blauw. Ik kan het met alle 4 wel vinden, maar heb niet iedereen even vaak gezien.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:32 schreef Gevalletje het volgende:
Wil je even bijlezen, valt Fok! er steeds en DM werkt ook niet.
Lieve foto Spees, ook een mooi meisje!!
Succes Hilmo, wie weet zet het straks toch door!
Gefeliciteerd Shopaholic, het worden er 2! Fijn van de goede echo.
Incantrix: artsen waren aardig bij het onderzoek hoor, was alleen erg bang voor aanstipvloeistof die kon branden en bang dat er wat mis was (net gestopt met pil toen en bang dat er iets niet klopte). Ben tevreden met het geboortecentrum, heb niet steeds dezelfde vk, denk dat deze de strengste van hen is en kan ik vaak wat minder goed tegen. Vooralsnog heb ik vertrouwen in de bevalling en zie ik nog geen probleem.
Phaidra: zit in team blauw, jij? Ben ook verder tevreden dus, over 4 weken weer afspraak en dan kan ik alles eens rustig bespreken
Noh, ook toevallig!! Ik vond jongensnamen erg lastig, vond een aantal namen met een S heel leuk, maar z'n 2e naam stond vast (had ik dat al gezegd? M.aarten, naar J's 'oudere' broertje, dat kort na de geboorte overleden is), dus die letter viel afquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 04:50 schreef Loj het volgende:
Nog een maandje Helio, dan is het schoppende baby
Trouwens JM, weet je dat de naam van jouw baby heel lang hier op 1 heeft gestaan..
Dan waren we niet alleen juf Mariska tweeling en datum tweeling geweest, maar ook babynaam tweeling
Germ, t is ook niet niks voor een baby, zo'n bevalling en ineens naar de koude buitenwereld! Lekker warm bij mama liggen is t allerfijnstequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze snapt wat de bedoeling is, maar ze is nog erg moe en misselijk van de bevalling, dus we doen het rustig aan. Ze blijft ook niet zo goed warm nog, dus ik heb haar lekker bij me in bed genomen en nu ligt ze helemaal tegen me aan gekruld te knorren![]()
Fijn dat het bij jullie ook allemaal goed gaat zegen bij de andere verse moeders!
Ik jatte de boxers van m'n lief, hij had er toch genoeg.Met de nadruk op 'had'quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, die darmen zakken ook allemaal weer terug in model...
En tip: sla veel pyjamabroeken in voor jezelf. Die van 7 euro van de primark. Ik heb er al 2 volgebloed
+1quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:01 schreef Kersjes het volgende:
Oh ja, de fantoomschopjes
Net als dat je ineens gehuil hoort, keihard, terwijl je staat te douchen. En dat je dan met je haar nog ingeshampood, kletsnat en zonder ondergoed met dakpansgewijs geplaatste verbanden naar het bed van je baby rent, half in paniek......
En dat hij dan nog gewoon ligt te slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij ons op cursus zeiden ze trouwens over de eerste nacht slapen, als je enorm in slaap gaat vallen de eerste nacht, moet je man de verloskundige of arts bellen, want dan is er grote kans op bloeding, omdat je normaal gesproken niet kán slapen van de adrenaline.
Maar goed, hier dus totaal niets. Gisteravond gaan slapen, onrustig en wel zere buik, geen echte krampen, wel hoofdpijn en alles is nu rustig. Wel weer slijmMisschien moet het gewoon zo zijn, dat ik straks gewoon uitkijk naar een inleiding (al is dat nog steeds alles wat ik niet wil, infuus, medicijnen, geen bad). Vanochtend zou VK bellen om door te nemen hoe het is gegaan. Dat ik die weeën totaal niet kon timen, gaat het verhaal er ook niet beter op maken. Waarom wil mijn kind er niet gewoon uitkomen
![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:01 schreef Kersjes het volgende:
Oh ja, de fantoomschopjes![]()
Net als dat je ineens gehuil hoort, keihard, terwijl je staat te douchen. En dat je dan met je haar nog ingeshampood, kletsnat en zonder ondergoed met dakpansgewijs geplaatste verbanden naar het bed van je baby rent, half in paniek......
En dat hij dan nog gewoon ligt te slapen
Er is kortdurend en langdurend zorgverlof. Misschien kan je man dat gaan bespreken met zijn commandant? Er zijn wel wat opties waar zijn leidinggevende wat in kan betekenen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:34 schreef Zoë23 het volgende:
gezellig om al jullie verhalen te lezen
Lekker genieten!
Hilmo, hoe gaat het nu?
Man heeft met zijn werk besproken of hij misschien een dag extra thuis kan zijn (zorgverlof). Hij maakt zich wat zorgen.
We hebben afgesproken dat ik het nog even aankijk, heb hulp van familie. Heb liever dat hij zorgverlof opneemt kort voor de bevalling of na de bevalling.
Viel mij ook al op ja!quote:
ohhhh sq ik ben zo blij voor je!!! Wat is ze prachtig! En jullie hebben een mooie naam uitgekozen. De bevalling die je had klinkt ook erg prettig, ik hoop dat ik je na mag doen!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
Die 10e kan heel druk wordenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:08 schreef Vlindur het volgende:
Wat een drukte in mei zeg!
Welkom nieuwen!
SQ, slapen. Lukt ook niet, komt morgen wel
Hilmo ik wens je alle slaap toe nu!
Ik ben de hele avond weer in touw geweest, ben net pas thuis. Nu gauw door naar bed. Welterusten!
omg kwak ! Dat gaat snel! Blijf nog maar even hoorquote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:03 schreef kwakz0r het volgende:
Awww baby staren
Ik ben nummer vijf op de lijst. Ermahgerd.
Ze hadden het over 10werkdagen. Is dat kortdurend?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:02 schreef Cholula het volgende:
[..]
Er is kortdurend en langdurend zorgverlof. Misschien kan je man dat gaan bespreken met zijn commandant? Er zijn wel wat opties waar zijn leidinggevende wat in kan betekenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helio
Lief van je
Lekker van het bankhangen genieten
LTtop10 . Ja spannend!
Al ga ik de 40wk sowieso niet halen. 38wk max
(ik hoop sowieso nog 2weken,.tot de 36wk)
Dankje Zolena
Gefeliciteerd lijnloooos!!![]()
Ik ga het ook weer doen denk ik, maar ik word een beetje opstandig van de organisatie zelf.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:47 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb me ook al weer opgegeven hoor Spring. Leek me wel het minste om wat terug te doen
Owww!!! Gefeliciteerd Lijnloos!!!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:47 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb me ook al weer opgegeven hoor Spring. Leek me wel het minste om wat terug te doen
Ja dat herken ik wel, vond ik vorige keer ook al, maar ach. Ik vang op wat ik kan en daar doen ze het maar mee...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:50 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik ga het ook weer doen denk ik, maar ik word een beetje opstandig van de organisatie zelf.
Ik denk dat Spring vooral bedoelt dat er een hele organisatie bij zit qua bedrijf. Directeur, CEO enz. Een heel farmaceutisch bedrijf gaat erachter schuil waarin echt heel erg veel geld om gaat. Zelfs de informatrices krijgen gewoon een salaris betaald. En de zwangeren, die de grondstof leveren waarop die farmaceutische industrie draait krijgen slechts een 'cadeautje' en wordt ingespeeld op gevoel van help die arme zwangeren toch die zelf niet zomaar zwanger kunnen raken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:54 schreef Radyhyn het volgende:
Spring.. wat is er dan mis met de organisatie van MvM?
Eigenlijk is het gewoon super simpel.. aanmelden.. gesprekje.. en dan vullen maar die kannen
(Of bedoel je dat er niet mee?)
Ja psies, dat idee had ik ook toen ik begon van och, kleine moeite. Maar dat werkte daar dus anders blijkbaarquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:01 schreef Lijnloos het volgende:
Hier worden (of in elk geval 5 jaar geleden) de kannen gewoon opgehaald. Dan is de moeite wel heel laag...
ja precies, dat zeg ik toch ook?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat is ook afhankelijk van waar je woont en of het de moeite loont een chauffeur rond te laten rijden, natuurlijk. Op zich snap ik dat wel, maar ik kan me ook voorstellen dat als je het zelf ook nog eens moet gaan wegbrengen, je dan afziet van meedoen.
Dat zeg ik toch ook?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja precies, dat zeg ik toch ook?ik snap het ook wel van de organisatie uit. Maar voor mijzelf is dat dan wel iets waarvan ik denk meh graag of niet. Maar dat is ieder voor zich hoe je daar in staat verder.
Oww lekkerquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:08 schreef AwayTL het volgende:
Huishouddag.. Het 'helpen' van vriend zorgt eigenlijk alleen maar voor nog meer werk. Balend.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:49 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ze hadden het over 10werkdagen. Is dat kortdurend?
Hij is er sinds juli mee beziggister bij administratie hebben ze hem geloof ik wel goed verder geholpen.
Nu ik er over nadenk kun je langdurig verlof beter bewaren voor later. Zorgverlof wordt ook maar 1x per jaar toegekend geloof ik. Die 10 dagen zijn inderdaad het kortdurend verlof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helio
Lief van je
Lekker van het bankhangen genieten
LTtop10 . Ja spannend!
Al ga ik de 40wk sowieso niet halen. 38wk max
(ik hoop sowieso nog 2weken,.tot de 36wk)
Dankje Zolena
Gefeliciteerd lijnloooos!!
Je plast ook thuis, toch? je vangt uiteraard alleen daar op, en dan kun je nog best wat verzamelen, hoorquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:14 schreef Minarosa het volgende:
Ik heb er nog niet eens over nagedacht. Hoe doe je dat met plassen op je werk? Ik zie mezelf niet elke keer met een kan naar het toilet lopen
en plas daar toch vijf dagen per week.
Dat dusquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook geen fan van de organisatie erachter, maar zelf vind ik het belangrijker dat er vrouwen daadwerkelijk mee geholpen worden. Ik weet uit ervaring hoe het is, en zelfs als maar een deel van mijn plasjes echt hebben geholpen, ben ik al blij dat ik mee gedaan heb
Nou ja, dat klinkt natuurlijk wel heel leuk, maar hoe realistisch is het om het vrijwillig te willen zien? Ik vind medicijnen tegen allerlei ziektes, chemotherapie, bestraling, ook allemaal erg goede doelen, maar ook daarvan is het niet realistisch om het puur vrijwillig te doen. Er zit veel onderzoek in, bijvoorbeeld, en dat is hartstikke noodzakelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:18 schreef AwayTL het volgende:
Snap wel dat als je zelf ervaring hebt hoe lastig het kan zijn, dat je er dan wellicht iets strijdlustiger in staat ja!
Ah ja mooie gedachte wel het helpen, jammer dat een stichting dit initiatief niet oppakt.
Als iedereen nou vrijwillig bezig zou zijn, zou ik ook eerder bereid zijn om alles weg te brengen.
Dank u! Dat bedoelde ik idd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik denk dat Spring vooral bedoelt dat er een hele organisatie bij zit qua bedrijf. Directeur, CEO enz. Een heel farmaceutisch bedrijf gaat erachter schuil waarin echt heel erg veel geld om gaat. Zelfs de informatrices krijgen gewoon een salaris betaald. En de zwangeren, die de grondstof leveren waarop die farmaceutische industrie draait krijgen slechts een 'cadeautje' en wordt ingespeeld op gevoel van help die arme zwangeren toch die zelf niet zomaar zwanger kunnen raken.
En das best krom.
In mijn eigen geval... ik kreeg telefonisch een of andere informatrice aan de lijn, die kwam de kannen brengen en een test doen en daarna moest ik steeds die kannen zelf heen en weer gaan rijden om ze te halen en te brengen. Stond een of andere grote container bij haar in de tuin. Ja thanks but no thanks. Ik wil best kosteloos mijn steentje bij dragen aan zoiets, ook al sta ik niet helemaal achter die grote organisatie die erachter schuil gaat. Maar of ik dan ook zelf nog even een paar keer per week heen en weer kan rijden voor die kratten meh. een paar keer ja want pissen als een rijgâh jeweets
quote:De werkzame stof in Ovitrelle is choriogonadotropine alfa. Choriogonadotropine alfa is hetzelfde als Humaan choriongonadotrofine (HCG), alleen wordt HCG gehaald uit de urine van zwangere vrouwen, choriogonadotropine alfa wordt synthetisch gemaakt.
sorryquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:26 schreef Vlindur het volgende:
Hier moest ik de kratten een wijk verderop brengen achter het tankstation waar je niet zo makkelijk kunt komen![]()
En voor de cadeautjes die je krijgt is het eigenlijk niet de moeite waard. Bij R. een heel gaaf Nijntje servies, maar bij J een dom plastic armbandjeIk heb het bij de miskramen en nu niet gedaan. Ook omdat het eigenlijk niet meer zo nodig is, omdat Pregnyl nu ook vervangen kan worden door een synthetisch goedje. (vergeet de naam steeds)
En als deze baby blijft wil ik in de OP op 23 april. Omdat ik dan ook eens bovenaan kom te staan
Edit; Otrivelle heet het.
[..]
En niet alle synthetische medicijnen werken dan weer even goed bij iedereen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:36 schreef Lijnloos het volgende:
Probleem is natuurlijk wel dat de Pregnyl misschien wel vervangen KAN worden, maar misschien niet overal ook voorgeschreven wordt. Ik heb de keus bijvoorbeeld nooit gehad en wel per keer 5 ampullen pregnyl gespoten. Da's toch een behoorlijke smak pis
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:20 schreef twist02 het volgende:
Ohh, wat klinkt het allemaal lief zeg, knorrende baby'tjes in kikkerhouding!
[..]
Viel mij ook al op ja!Komt vast vanwege het slechte weer in augustus!
Oh, ik herken je gevoel ook! Ik hoop ook voor je dat het nog natuurlijk op gang gaat komen. Maar het wordt net zo fantastisch als in de verhalen die je nu leest van anderen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:53 schreef Hilmo het volgende:
Maar goed, hier dus totaal niets. Gisteravond gaan slapen, onrustig en wel zere buik, geen echte krampen, wel hoofdpijn en alles is nu rustig. Wel weer slijmMisschien moet het gewoon zo zijn, dat ik straks gewoon uitkijk naar een inleiding (al is dat nog steeds alles wat ik niet wil, infuus, medicijnen, geen bad). Vanochtend zou VK bellen om door te nemen hoe het is gegaan. Dat ik die weeën totaal niet kon timen, gaat het verhaal er ook niet beter op maken. Waarom wil mijn kind er niet gewoon uitkomen
oh das lief! Op de heenweg rijden er nog veel bussen, die aansluiting is wel goed (oude/grote kerk, centrum Ede), en op de terugweg zet een collega me af bij het stationquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:56 schreef Cholula het volgende:
8kilo!! Wow!
Crumpette, ik weet niet waar in Ede je exact moet zijn, maar mocht je een lift nodig hebben van/naar station dan moet je het even laten weten.
Daarom blijf ik ook kleren kopen die door kleuters in Bangladesh worden gemaakt. Er is een nettere manier mogelijk, maar denken dat dat ooit gaat gebeuren is een utopie en dan kan je beter nu je steentje maar bijdragen. Dan verdienen ze tenminste nog íets.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:47 schreef AwayTL het volgende:
Nee ik denk ook niet dat het realistisch is om het geheel door vrijwilligers op te zetten inderdaad.
Vind wel dat er een verschil zit in een stichting die het faciliteert met een pharma bedrijf om onderzoek te doen..
Er hoeven imo geen miljoenen verdient te worden door een directeur, terwijl de 'leverancier' het gratis doet.
Er is een gulden middenweg mogelijk.
Maar dat doet niks af aan het feit dat het goed blijft dat je wel gaat plassen. Als je iets kan bijdragen is het al heel fijn.
Beetje hetzelfde idee als bloed doneren denk ik. Er is een nettere manier mogelijk, maar denken dat dat ooit gaat gebeuren is een utopie en dan kan je beter nu maar je steentje bijdragen. Klopt.
Ik heb er alleen voor gekozen het niet te doen.
quote:
Kromme vergelijkingquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:05 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daarom blijf ik ook kleren kopen die door kleuters in Bangladesh worden gemaakt. Er is een nettere manier mogelijk, maar denken dat dat ooit gaat gebeuren is een utopie en dan kan je beter nu je steentje maar bijdragen. Dan verdienen ze tenminste nog íets.
Dan hoeven die meiden iig niet gedwongen de prostitutie in!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:05 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daarom blijf ik ook kleren kopen die door kleuters in Bangladesh worden gemaakt. Er is een nettere manier mogelijk, maar denken dat dat ooit gaat gebeuren is een utopie en dan kan je beter nu je steentje maar bijdragen. Dan verdienen ze tenminste nog íets.
Is ook zielig als ze niets verdienenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:05 schreef -Spring het volgende:
[..]
ik heb hier wel wat meiden van buikenyoga over gehoord, dat lijkt me wel heel nuttig. T kan wel zijn dat je heel veel verschillende tests moet doen vooraf, voor je weet of je uberhaupt geschikt bent enzo.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:02 schreef Radyhyn het volgende:
SQ 8 kilo al!
Ik kreeg gisteren trouwens een foldertje mee van Sanquin over het afnemen van navelstrengbloed direct na de bevalling. Dit bloed kan dan weer gebruikt worden voor stamceltransplantaties bij bijvoorbeeld leukemie en andere ziektes.
Ik moet me er nog verder over inlezen / in verdiepen.. maar vroeg mij af of iemand hier dit heeft laten doen?
Er staat op de site van Sanquin alleen iets over een formulier invullen. Over onderzoeken staat niets genoemd.. maar dat zal dan nog wel volgen op het formulier danquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:09 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ik heb hier wel wat meiden van buikenyoga over gehoord, dat lijkt me wel heel nuttig. T kan wel zijn dat je heel veel verschillende tests moet doen vooraf, voor je weet of je uberhaupt geschikt bent enzo.
Als je geinteresseerd zou zijn in moedermelk donatie (bij overproductie bijv, is het ook handig om dat nu al te bekijken, moet je ook voor getest worden. Maar hele vroege babytjes/gezinnen waarbij de melk niet komt, schijnen er enorm mee geholpen te zijn.
Zo lang duurt een sollicitatiegesprek toch niet, waarom zou het vanmiddag dan niet kunnen? Of heb je weeën?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:29 schreef DagenNachtdromer het volgende:
voor Hilmo!
Zucht... sommige mensen. Mijn man werd gisteren gebeld voor een sollicitatie... of hij deze middag kon komen solliciteren. Dus mijn man vertelde dat dat moeilijk ging vanwege op knappen staande vrouw. Alle begrip daarvoor , prima!
Sturen ze hem nu een mail. Of hij maandag of dinsdag kan
nee hoor, ik had ook al gezegd dat het best wel kon maar das achteraf praten. Aan de telefoon moest hij een keuze maken. En die arme lieverd is al zenuwachtig zatquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:30 schreef Skittles het volgende:
[..]
Zo lang duurt een sollicitatiegesprek toch niet, waarom zou het vanmiddag dan niet kunnen? Of heb je weeën?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:33 schreef Risu het volgende:
Ik voelde me bij het opstaan al een beetje een emotioneel wrak. Rare droom gehad.
En dan lees ik het bericht van Lijnloos, en nu heb ik nieuwe tissues nodig.
Het is maar goed dat ik alleen thuis ben, ik zie er niet uit zo.
Maar yaaaaaaaah lijnloos!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Hoe schattigquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:34 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
nee hoor, ik had ook al gezegd dat het best wel kon maar das achteraf praten. Aan de telefoon moest hij een keuze maken. En die arme lieverd is al zenuwachtig zat
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:38 schreef DJMO het volgende:
Niet bijgelezen, kom net terug van de gynaecoloog. Sticker gekregen, bloeddruk 105/72,hartje gehoord en gezien. Ze wilde nog niet naar het geslacht kijken want het zou nog te vroeg zijn.Is dat wat ik denk dat het is???!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
Een baby??!!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:40 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Is dat wat ik denk dat het is???!!
Niet bijgelezen, kom net terug van de gynaecoloog. Sticker gekregen, bloeddruk 105/72,hartje gehoord en gezien. Ze wilde nog niet naar het geslacht kijken want het zou nog te vroeg zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.duidelijk!
Niet bijgelezen, kom net terug van de gynaecoloog. Sticker gekregen, bloeddruk 105/72,hartje gehoord en gezien. Ze wilde nog niet naar het geslacht kijken want het zou nog te vroeg zijn.Wauw die is heeeeeel duidelijk!! Leukk!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
onze kleine ook niet hoor. Verlos zegt dat dat ook niet meer zo gaat gebeuren en dat dat tijdens de bevalling gaat gebeuren. Prima hoor, ademen is toch vreselijk overschatquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:38 schreef Skittles het volgende:
[..]
Hoe schattig![]()
Die mannen ja.. M'n vriend denkt ook dat het allemaal in een kwartier gebeurd kan zijn. Kind is nog niet eens ingedaald
En die voetjes tegen je maag.. ach het wentquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:50 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
onze kleine ook niet hoor. Verlos zegt dat dat ook niet meer zo gaat gebeuren en dat dat tijdens de bevalling gaat gebeuren. Prima hoor, ademen is toch vreselijk overschat
zodra ze er uit zijn gewoon gelijk huisarrest joh! Er word niet mama gepest!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:59 schreef Skittles het volgende:
[..]
En die voetjes tegen je maag.. ach het went
Goeie! Alleen nog even voor jezelf houden, anders komen ze er helemaal niet meer uitquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:03 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
zodra ze er uit zijn gewoon gelijk huisarrest joh! Er word niet mama gepest!
shit, zou dat het zijn? Okee ik beloof geen huisarrest de eerste vier jaar!!!!!!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:16 schreef Skittles het volgende:
[..]
Goeie! Alleen nog even voor jezelf houden, anders komen ze er helemaal niet meer uit
Buiten het bevallen is het herkenbaarquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:25 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Toppunt van luiheiden ddesillusie trouwens... De hhele week de wc schoonmaken uitstellenin de hoop dat je bevalt en iemand anders het voor je gaat doen... en dan nu toch maar want het schiet niet op
![]()
Herkenbaar! Mijn man heeft zich suf gesolliciteerd in de laatste weken. Voor iedere afspraak gemeld dat het thuis spannend was en iedereen was begripvol. Mobiel aangehouden en afgesproken dat hij zou bellen na een gesprek dat hij weer 'vrij' was. Uiteindelijk heeft hij een gesprek af moeten zeggen ivm met de bevalling. Op dag twee en dag vijf van baby ook nog wezen solliciteren. Het moest maar...en beschuit met muisjes mee! Hij is gaan werken bij het bedrijf dat hij af moest zeggen en de eerste bos bloemen die bezorgd werd was van hunquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:29 schreef DagenNachtdromer het volgende:
voor Hilmo!
Zucht... sommige mensen. Mijn man werd gisteren gebeld voor een sollicitatie... of hij deze middag kon komen solliciteren. Dus mijn man vertelde dat dat moeilijk ging vanwege op knappen staande vrouw. Alle begrip daarvoor , prima!
Sturen ze hem nu een mail. Of hij maandag of dinsdag kan
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:25 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Toppunt van luiheiden ddesillusie trouwens... De hhele week de wc schoonmaken uitstellenin de hoop dat je bevalt en iemand anders het voor je gaat doen... en dan nu toch maar want het schiet niet op
![]()
dat is leuk! Heeft je man het daar ook naar zijn zin? Klinkt als een goed bedrijf!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:33 schreef Kursor het volgende:
[..]
Herkenbaar! Mijn man heeft zich suf gesolliciteerd in de laatste weken. Voor iedere afspraak gemeld dat het thuis spannend was en iedereen was begripvol. Mobiel aangehouden en afgesproken dat hij zou bellen na een gesprek dat hij weer 'vrij' was. Uiteindelijk heeft hij een gesprek af moeten zeggen ivm met de bevalling. Op dag twee en dag vijf van baby ook nog wezen solliciteren. Het moest maar...en beschuit met muisjes mee! Hij is gaan werken bij het bedrijf dat hij af moest zeggen en de eerste bos bloemen die bezorgd werd was van hun.
Lekker in de blote kontquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lekker handig.... Ben de koffer aan het inpakken voor een weekendje weg, maar zowel mijn positiebroeken als mijn -leggings zitten in de was. Ik heb vrij letterlijk niets om aan te trekken.
.
Drenthe.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:41 schreef Skittles het volgende:
[..]
Lekker in de blote kont
Waar ga je heen?
Maar wel een harde kaassoort, dus geen probleem!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:42 schreef -Spring het volgende:
Steek ik in de Jumbo een blokje gatenkaas in mn mond, zegt dat mens: 'Lekker hè, mevrouw! Dit is een van de weinige Hollandse rauwe kazen.'
Oh hahahaquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Drenthe.. Met de hele familie. Wat zal ik tot rust komen.
.
Heb al bedacht dat ik gewoon jurkjes inpak en dan met Baard straks nog even langs de H&M rijd voor een zwangerschapslegging..
das ook de reden waarom ik dat niet heb gedaan de laatste tijd. Je weet maar nooit wat er in zit. Nog heel even en dan ga ik weer zo los op alle hapjes!!!!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:42 schreef -Spring het volgende:
Steek ik in de Jumbo een blokje gatenkaas in mn mond, zegt dat mens: 'Lekker hè, mevrouw! Dit is een van de weinige Hollandse rauwe kazen.'
Ik heb het wel gedaan. Bij mijn eerste 2 kinderen. Maar ik vond het vooral heel veel werk omdat het verzamelpunt heel ver is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:34 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
sorrymaar als jij t al niet de moeite waard vind om het voor een mini cadeautje te doen, hoe kun je dan van een hele organisatie die allerlei onderzoeken moeten doen, kilometers moeten rijden en weet ik het allemaal niet wat voor kosten ze zouden maken, dit dan geheel vrijwillig doen?
Deze mensen die dit als baan hebben hebben wellicht ook een gezin thuis.
Ik snap dat het prachtig zou zijn als alles maar vrijwillig ging en het een warm bad js waar je in stapt. Maar er zijn nu eenmaal dingen die geld kosten, en niet alles kan (volledig) vrijwillig.. Uiteindelijk helpen ze er wel mensen mee.
Ik kan me echt niet voorstellen dat deze piemel er nog af gaat vallen hoorquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:05 schreef DJMO het volgende:
Gyn hield nog wel een slag om de arm, (niet dat dat nodig is lijkt me, zelfs mij is het duidelijk) maar ja.. ik hoef de kleding van Jan en Geert (wat tegen die tijd nog niet is afgedragen
) niet in te ruilen voor de roze variant
en nu even bijlezen
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:52 schreef Crumpette het volgende:
óf mijn afscheiding gaat naar "the next level", of ik raak langzamerhand de controle over mijn blaas kwijtGodsamme, ik droeg al elke dag een inlegkruisje, maar nu worden het er 2 per dag denk ik
misschien moet ik ook vast kraamverband gaan gebruiken
waarom kiezen musici als ze dan toch gaan omscholen, zo mogelijk altijd nóg een artistiek vak waar geen cent in te verdienen valt?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik heb dat 1 dagje gehad (toen ik zo hoestte), kan t je aanbevelen
nu weer aan de gewone inlegkruisjes...
DJMO dat lijkt me een piem0l ja!
Hilmogoed dat er een plan is, en ik duim voor actie voor je!
Ik had net een vriend op bezoek die klarinettist is en bezield amateurfotograaf (ook met ouwe analoge bakkies uit de jaren zeventig enzo). Hij wil ook fotovakschool gaan doen misschien, en hij maakt supertoffe foto's. Als baby er is wil hij wel foto's van baby komen maken
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:05 schreef Crumpette het volgende:
[..]
waarom kiezen musici als ze dan toch gaan omscholen, zo mogelijk altijd nóg een artistiek vak waar geen cent in te verdienen valt?![]()
Als ik ooit ga omscholen word ik keihard accountant ofzo. of verloskundige
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]hij heeft best veel werk hoor, als musicus en docent, en misschien een vaste baan vanaf januari...
dit is echt hobby maar als ie n dilpoma heeft kan ie er óók (meer) geld voor vragendoet nu ook klusjes.
(en als de muziek terugloopt is er nog een serieuze master optie op een ander vakgebied waar hij ook een BA in heeftbest een handige jongen dit)
ik heb ook een kennis die na zijn studie geschiedenis geen werk kon vinden en dus maar filosofie is gaan studeren in Leuven. Tsja. Dan denk ik...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:18 schreef Crumpette het volgende:
[..]ah ja dan is het ook net iets anders idd.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:07 schreef Vlindur het volgende:
Ze schijnen nu trouwens een heerlijke warme deken te hebben als cadeautje
Heerlijk zacht is 'iequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]Wikkeldekentje
Nog niet uitgepakt, dat komt straks wel.
Ik wilde ook heel graag uitpakken en mee knuffelen en nooit meer loslaten enzo, maar heb het verstandig boven ergens verstopt, zodat ik er niet meer aan zou komen. Had ook nog angst dat het niet goed zou gaan, vertrouwde mijn lichaam niet zo.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:25 schreef Skittles het volgende:
[..]
Heerlijk zacht is 'ie
Ik kon er in het begin niet vanaf blijven
Hej, over dat opruimen is heerlijk..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik wilde ook heel graag uitpakken en mee knuffelen en nooit meer loslaten enzo, maar heb het verstandig boven ergens verstopt, zodat ik er niet meer aan zou komen. Had ook nog angst dat het niet goed zou gaan, vertrouwde mijn lichaam niet zo.
Vandaag trouwens heerlijk aan de klus in huis (en aan de opruim). Met na iedere 20 minuten pauze op de bank. Al een halve boekenkast afgebroken (die tegen de muur vast zat, nog van de oude bewoonster) en allerlei zooi weggegooid en gesorteerd. Opruimen is heerlijk.
Mijn moeder zit trouwens in de stress. Ze wil graag dingetjes voor de baby kopen voor bij haar thuis (want 1 dag in de week oppassen), maar is overwhelmed en wil te snel en te veel. Heb haar verteld dat ze nog maar 1 ding per maand mag kopen (een groot ding dan). Deze maand mag ze een ledikantje
Ja, die ja. Kon ff niet op de naam komenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]Wikkeldekentje
Nog niet uitgepakt, dat komt straks wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:12 schreef JufMariska het volgende:
Poeh, drukke dag hierVanmorgen kolven, voeden (weer een volledige voeding bij mij gedronken
), neusje uitzuigen (snottebellen, krijgt-ie saturatie-dips en dus alarmen van), hielprik opnieuw (onduidelijke uitslag, schijnt vaker voor te komen), sonde moest ververst dus ook meteen sonde-loze foto's gemaakt, hopelijk iets moois voor z'n geboortekaart! Nu ligt monsieur voor pampus en ik ook lekker op bed met Holland's Next Top Model
J is alvast even naar huis om wat op te ruimen en ons bed op kratten te zetten (toch nog wel handig voor mij, ivm hechtingen)
Ploaties, om even te showen hoe knap mijn zoon is zonder sonde (met ook natuurlijk, maar dat is meteen een stuk prematuurder..)JM wat een knapperd hebben jullieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heeft hij nou een beetje een wipneusje?Super dat hij een volledige voeding bij je heeft gedronken!
32 weken. Placenta ligt ver naar beneden. Baarmoeder trekt daar minder samen waardoor de wond minder snel dicht gaat. Ze heeft nog niet gemeten hoe dicht bij uitgang. Maar ze meende ook bloedvaten dichtbij te zien liggen. En kind lag dwars. Al met al moest er in een week wel erg veel gebeuren om een optimistischer plan te maken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:58 schreef Zoë23 het volgende:
zolena
Hoezo ga je sowieso veel bloedverliezen tijdens/na de bevalling? Hoeveel weken ben je nu?
En deze past al stukken beter dan z'n Hema maatje 50quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:25 schreef Nikooos het volgende:
Zo lief JM. Dat mutsje dat dan ook te groot is
hil! Veel succes en sterkte! Je komt goed nuchter en sterk over. Ik hoop voor je dat het toch vlot gaat zodra de vliezen gebroken worden ( of al vandaag of morgen ) spannend! Maar hij komt er aan!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:09 schreef Hilmo het volgende:
Succes vandaag Crumpette! Lijkt me pittig.
Interessant Rady, lijkt me geweldig om zo te kunnen helpen.Ben benieuwd wie er ervaring mee heeft.
VK heeft me vanochtend gebeld. Ze was zo verbaasd dat ze vannacht heeft kunnen doorslapen zonder een telefoontje van mij. Mijn heftige reactie van gistermiddag was perfect, ze heeft me ook flink aangepakt gisteren, dat was niet zachtjes zei ze al. Mijn lichaam reageert er goed op, maar nog een keer strippen heeft geen zin. Het is nu een kwestie van de vliezen. Dus instructie gekregen; bellen zodra er krampen komen rond de ongeveer 5 minuten, dan gaan ze meteen de vliezen breken.Komen die er niet de komende dagen, bel ik zondag en dan gaan ze zondagavond hoe dan ook de vliezen breken.
Ik kon ook kiezen om dat niet te doen, en dan zou ik maandag in het ziekenhuis me moeten melden voor intake en ctg, maar ik zei ik wil toch wel graag dat zondag zo proberen. Zet het dan niet door, dan wordt het maandag sowieso inleiden. Ik heb er nu wel vrede mee, hij komt hoe dan ook de komende dagen, het plan is duidelijk. Wel zou ik zondag een VK hebben die ik nog maar 1x heb gezien, maar goed, dat is bijzaak.
volgens mij ben jij best handig, als je kunt borduren... dan kun je het echt wel online leren. zo heb ik het ook geleerd (haken en breien).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:05 schreef Risu het volgende:
Ah JM wat een ventjeOok met sonde is het een prachtkind. En wat fijn dat het allemaal al zo goed gaat.
Ik ben de hele middag aan het kijken hoe haken werkt. Ik vind jullie gehaakte dingen zo leuk, dat moet ik ook kunnen. Misschien zaterdag even langs de zeeman, daar kan je wel benodigdheden halen he?
Eerst maar eens verder met mijn borduursel. Bijna op de helft.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:21 schreef Zolena het volgende:
[..]
32 weken. Placenta ligt ver naar beneden. Baarmoeder trekt daar minder samen waardoor de wond minder snel dicht gaat. Ze heeft nog niet gemeten hoe dicht bij uitgang. Maar ze meende ook bloedvaten dichtbij te zien liggen. En kind lag dwars. Al met al moest er in een week wel erg veel gebeuren om een optimistischer plan te maken.
Nou ja. Gelukkig vrolijkt jm de boel op met een prachtige baby.
Het dekentje is zo warm en zachtquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:07 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ze schijnen nu trouwens een heerlijke warme deken te hebben als cadeautje
je bent géén ontaarde moederquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:37 schreef JufMariska het volgende:
Wij (J en ik) gaan vanavond naar huis dus, zei ik geloof ik al he? Nu van verschillende kanten reacties 'nou, dat zou ik niet kunnen', wat mij vreselijk het gevoel geeft dat ik een ontaarde moeder ben dat ik mijn zoon hier achterlaat. Terwijl ik het juist ook doe om zelf aan te sterken en beter wat te kunnen verwerken wat er gebeurd is en gebeurt, om er straks des te beter voor hem te kunnen zijn, als ik de hele zorg voor hem mag doen. Meningen zijn altijd persoonlijk natuurlijk, maar ik heb daar dus last van
Ik heb stage gelopen op een kinderafdeling en wij adviseerden ouders juist om ook hun rust te pakken en wat afleiding te zoeken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:37 schreef JufMariska het volgende:
Wij (J en ik) gaan vanavond naar huis dus, zei ik geloof ik al he? Nu van verschillende kanten reacties 'nou, dat zou ik niet kunnen', wat mij vreselijk het gevoel geeft dat ik een ontaarde moeder ben dat ik mijn zoon hier achterlaat. Terwijl ik het juist ook doe om zelf aan te sterken en beter wat te kunnen verwerken wat er gebeurd is en gebeurt, om er straks des te beter voor hem te kunnen zijn, als ik de hele zorg voor hem mag doen. Meningen zijn altijd persoonlijk natuurlijk, maar ik heb daar dus last van
Aggos wat een pracht zoquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:02 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Het dekentje is zo warm en zacht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Burrito!
Heel veel sterkte met die allerlaatste loodjes.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:46 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje, dat mensen dat durven te zeggen Mariska! Waardeloos.
Hier gaat het op en af. Ik weet het allemaal niet zo goed. Krampen in mijn rug, billen, benen, en ook in buik (afwisselend meestal gelukkig), soms een half uur niets bijzonders, soms bijna continu. Net gebadderd, dat was heerlijk. Daarna op bed gaan liggen, gekeken op de klok als er wat gebeurde en ik zwaarder ging ademhalen. Vaak om de 7 minuten en 2 minuten ongeveer lang, maar toen ook ineens in slaap gevallen. Plassen probeer ik geregeld te doen, maar voelt écht niet prettig (ook krampgevoel) en heb het vanmiddag enorm koud gehad met rillen aan toe.
Ondanks dat ik het met bovenstaand eens ben, kan het wel opluchten. Daarvoor kan je ons natuurlijk ook gewoon als klankbord gebruiken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:09 schreef DJMO het volgende:
-edit- laat ook maar. ik moet me niet druk maken, maar gewoon van m'n zwangerschap genieten
Wat een poepie, en t dekentje is inderdaad echt super! (Heb hem toen in het zh ook al veelquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:37 schreef JufMariska het volgende:
Oh Spees, wat poppig! Ik heb het dekentje ook, heb alleen wel het klittenband er af getornd, hoorde van alle kanten dat dat sokken, broeken en dekentjes ruïneert. Ligt nog ongebruikt thuis overigens.
Thanx voor al jullie hartjes en reacties op ons wipneusje! Het is ook een knapperd, vinnik ook
mjah, het ging over oude koeien uit de sloot halen en wantrouwen enzo. ben het alweer kwijtquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:17 schreef AwayTL het volgende:
Ondanks dat ik het met bovenstaand eens ben, kan het wel opluchten. Daarvoor kan je ons natuurlijk ook gewoon als klankbord gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. was erg blij toen ik wakker werd zeg
Wanneer mag jij voor de SEO? En ik weet niet of echo's standaard zijn in het MCA, maar ze liet ook met het echo-apparaat het hartje horen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:35 schreef Gevalletje het volgende:
DJMO: lijkt me erg duidelijk hoor. Krijg je standaard een echo bij de controle of was het op eigen verzoek? Eerste echo voor mij is de SEO. Had het ook graag al wel willen weten als ze een echo zouden doen, maar moet van mezelf geduld kweken en over 2,5 week gaan mn moeder en schoonmoeder ook mee, lijkt me erg leuk als zij dan gelijk mee kunnen kijken en zien wat het wordt!
28 oktober, 's avondsquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
Wanneer mag jij voor de SEO? En ik weet niet of echo's standaard zijn in het MCA, maar ze liet ook met het echo-apparaat het hartje horen.
en bah, wat een k*t droom zeg
Ik hoop stiekem van niet :pquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:39 schreef Risu het volgende:
Oh gevalletje, ik wilde net vragen of jij me dan niet alleen laat met al die jongens op komst, maar je weet het natuurlijk nog niet.
Die rare dromen kan ik nou ook ineens slecht hebben. Vanmorgen half huilend wakker geworden omdat ik in droom zomaar een stomp in mijn gezicht kreeg. Even lekker water in het gezicht en goed wakker worden. Dan gaat het wel weer.
Spees, wat een prachtige damequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:02 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Het dekentje is zo warm en zacht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Burrito!
Het is hier al door iedereen gezegd, maar: de enige juiste beslissing is die waar jij je goed bij voelt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:17 schreef JufMariska het volgende:
Lief jullie allemaal! De vriendinnen en bekenden die dit zeggen zijn zelf ook hartstikke goede moeders, van de ontzettend betrokken en 'natuurlijke' soort zeg maar, dus ik snap wel dat ze het zeggen. Maar wij staan er inderdaad anders in, en worden daarin gesteund door verpleging hier, en de maatschappelijk werkster van de afdeling bijv. En vriendinnen die ook voor kortere of langere tijd pasgeborenen in het zkh hebben gehad snappen het heel goed. Ach ja, die hormonen en gratis bijgeleverde (over)gevoeligheid he...
Er zijn idd 2 rooming-in-kamers (nu beiden bezet overigens) naast de 2 kamers waar we nu zaten (die niet zo handig uitgerust zijn), we kunnen idd weer terug als we dit niet ok vinden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:09 schreef Dyre het volgende:
[..]
Spees, wat een prachtige dame
en ook Homecare zo te zien?
[..]
Het is hier al door iedereen gezegd, maar: de enige juiste beslissing is die waar jij je goed bij voelt.
Ik ben ook met een brok in mijn keel naar huis gegaan, natuurlijk wil je je baby niet achterlaten in het ziekenhuis, maar het was echt voor ons de beste beslissing. Thuis aansterken in alle 'rust' en overdag naar het ziekenhuis om er daar te zijn voor L.
Mocht je je thuis toch niet goed voelen, dan kan je er toch nog altijd voor kiezen om in te roomen?
(maar dan ga ik er even voor het gemak vanuit dat dat bij jullie ziekenhuis ook kan, of dat ze daar ook een Ronald McDonaldhuis hebben?)
Hehe kwaliteitje dusquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, dat was dat boekje dat met 32 weken vroeg of ik zeker wist dat het er geen twee waren
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:57 schreef L-E het volgende:
JM, als mensen zeiden 'ik zou het niet kunnen!' reageerde ik met 'Welkom in mijn realiteit'. Mensen doen maar alsof alles een keuze is, dat lijkt vanaf een afstand misschien zo, maar je wordt geleefd, door zaken waar je geen invloed op hebt. Op dit moment is de beste plek voor hem niet wat voor jou de beste plek is. Laat los wat de wereld vindt, de enige die verantwoording verdient is jullie zoon, en in tegenstelling tot wat je vermoedelijk aanwezige schuldgevoel je vertelt: hij krijgt op dit moment echt wat hij nodig heeft.
wij hebben het boekje aan mijn moeder en schoonmoeder gegeven voor moederdag. Ze vonden het beide heel erg leuk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ben op zoek naar een boekje voor mijn moeder, iets van Oma's eerste kleinkind ofzo. Nu zag ik deze:
http://hippemamashop.nl/pauline-oud-mijn-kleinkind.html Die ziet er erg leuk uit. Kent iemand dit en is het aan te raden?
twee aspirientjes en slapen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:59 schreef DJMO het volgende:
iemand nog tips om pijn/klachten door BI te verzachten??? behalve bekkenfysio, die ga ik maandag bellen voor een afspraak. maar douchen helpt niet, op een kussen zitten niet, houding rechter nauwelijks (doet alleen maar meer pijn) en met een voedingskussen tussen m'n knieen/benen slapen ook niet. ik begin nu geloof ik te begrijpen waarom de gyn bij Geert zei dat een volgende zwangerschap binnen vijf jaar een (te) grote aanslag op mijn lichaam zou gaan worden
Iljawel hoor: ik kolfde vannacht (op de rand van mijn eigen bed) op het moment dat onze zoon exact een week oud werd. Heerlijk geslapen daar omheen, zo fijn om weer echt naast J te liggen ipv in in zkhbed en hij op veel lagere stretcher!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 04:11 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Wauw geen nachtploeg? Fijn! Hier voor de eerste keer pas, maagzuur bah!
Lekker slapen iedereen!
Oh mèh dat had ik ook altijd die eerste weken. Voor mij hét teken dat ik zwanger was.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 05:44 schreef Lijnloos het volgende:
Vroege ochtendploeglig al een uur wakker... Zo maar weer proberen
ik dacht: oh met een baby ga ik wel nachtposten. Maar ik was vooral blij met elke nachtelijke seconde dat ik geen tepel of vinger in mijn baby hoefde te stoppen en gewoon kon slapenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:02 schreef Heliotrope het volgende:
Toch weinig nachtelijke posts.
Fijn dat je thuis zo goed geslapen hebt JM. Hoop dat je thuis wat uitrust. En een week oud alweer!
Dat kan je het beste aan je vk vragenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:19 schreef DJMO het volgende:
OMG ik lees op FB net een (gedeelde) statusupdate van iemand, waarin beweerd wordt dat een eetlepel honing met een theelepel kaneel _alles_ kan genezen .. van kanker tot artritis, van hartkwalen tot gehoorverlies. Zou het ook werken tegen bekkeninstabiliteit??
goed idee!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:38 schreef snoenk het volgende:
[..]
Dat kan je het beste aan je vk vragen
En de farmaceutische industrie weet dat zeker maar probeert die kennis bij ons weg te houden omdat ze er niets aan kunnen verdienen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:19 schreef DJMO het volgende:
OMG ik lees op FB net een (gedeelde) statusupdate van iemand, waarin beweerd wordt dat een eetlepel honing met een theelepel kaneel _alles_ kan genezen .. van kanker tot artritis, van hartkwalen tot gehoorverlies. Zou het ook werken tegen bekkeninstabiliteit??
Druk gedoe die baby's! (Wacht maar?)quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik dacht: oh met een baby ga ik wel nachtposten. Maar ik was vooral blij met elke nachtelijke seconde dat ik geen tepel of vinger in mijn baby hoefde te stoppen en gewoon kon slapen!!
ik ben gek op die Pauline oud seriequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ben op zoek naar een boekje voor mijn moeder, iets van Oma's eerste kleinkind ofzo. Nu zag ik deze:
http://hippemamashop.nl/pauline-oud-mijn-kleinkind.html Die ziet er erg leuk uit. Kent iemand dit en is het aan te raden?
deze post geeft mij hoop.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:15 schreef Stormqueen het volgende:
Jij mag ook nog even, Helio
Hehehehehe, ja och, je weet waar je aan begint. Al is de realiteit toch soms net ff wat reëler dan je van te voren inschatte. Maar dat gaan we allemaal nog leren![]()
Het vreemdste is misschien nog wel dat ze er pas 40 uur is. Het voelt als zoveel langer! (Alle clichés zijn waar.)
En ja, Hilmo, jij mag nu.
Tot nu toe kwam ik er goed mee weg, mar helaas... Half 7 viel ik in slaap en kwrt voor 7 kwam Minke al aanstuiteren. Oh well... Nu op naar zwemles!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 07:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Oh mèh dat had ik ook altijd die eerste weken. Voor mij hét teken dat ik zwanger was.
Dat vroeg ik me inderdaad net af! Ik ben elke ochtend zo vroeg wakker, niets voor mij. Komt dat door de blije jaaa ik ben zwanger-spanning?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 07:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Oh mèh dat had ik ook altijd die eerste weken. Voor mij hét teken dat ik zwanger was.
Hormonen!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:42 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me inderdaad net af! Ik ben elke ochtend zo vroeg wakker, niets voor mij. Komt dat door de blije jaaa ik ben zwanger-spanning?
Had/heb ik ook nooit, maar hij ligt al weken met hoofdje beneden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Morgen 34 weken maar ik voel nog steeds overal getrap. Boven in, in de zijkant. Maar niets laags.. Geen druk geen pijn. Zou het erg zijn als ze nog niet goed ligt? Dinsdag naar de vk voor echo.
Ik blijf gewoon lessen tot ik niet meer kan. Leraar weet ervan. Als baby er is, ga ik weer naar de lessen, (tenzij ik zelf een wrak ben) baby gaat mee. Schoonmoeder ook, die wachten in de gang. Les duurt ook maar 20 minuutjes. Er staan lekkere banken voor de moeders van de leerlingen. (Ben wat oud begonnenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:38 schreef Crumpette het volgende:
Risu, neem je nu eigenlijk nog een vol seizoen pianoles, of kun je per maand lessen? Lijkt me dat je na de geboorte weinig tijd meer voor oefenen hebt
Oh en die fase van paniek bij mannen over het financiele plaatjes schijnt heel normaal te zijn, dat was hier ook zo'n beetje de eerste reactie van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |