Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
de eerste NL'se seizoenskrachten zijn weer gearriveerd dus net een hele nieuwe voorraad
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op donderdag 9 oktober 2014 19:53 schreef J0kkebr0k het volgende: [..] Probeer het gewoon 2 a 3 keer per week te doen volgens een of ander beginnersschema (Start2Run bijv) en je zult zien dat je (basis)conditie omhoog schiet en je het steeds leuker gaat vinden tot het gewoon in je systeem zit. Het begin is er, dus goed bezig! Grr... heb ik weer de lapo.
Schema wat ik nu gebruik is 3x per week, 8 weken lang.
Mijn conditie was echt slecht, viel me echt nog mee dat ik dit volhield, maar ik heb dan wel het grootste deel meer gelopen dan gerend, maar dat mag volgens de beschrijving bij de les .
The only easy day, was yesterday. (USMC) Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
Op donderdag 9 oktober 2014 20:00 schreef DaMook het volgende: [..] Wie weet . [..] Schema wat ik nu gebruik is 3x per week, 8 weken lang. Mijn conditie was echt slecht, viel me echt nog mee dat ik dit volhield, maar ik heb dan wel het grootste deel meer gelopen dan gerend, maar dat mag volgens de beschrijving bij de les .
Die verhouding verandert vanzelf. Komt wel goed. Veel plezier met hardlopen.
Op donderdag 9 oktober 2014 20:00 schreef DaMook het volgende: [..] Wie weet . [..] Schema wat ik nu gebruik is 3x per week, 8 weken lang. Mijn conditie was echt slecht, viel me echt nog mee dat ik dit volhield, maar ik heb dan wel het grootste deel meer gelopen dan gerend, maar dat mag volgens de beschrijving bij de les .
Mijn conditie was ook om te janken. Deed al jaren niets meer en rookte een pakje Javaanse jongens in de 2 dagen. Dat is nu verleden tijd en loop nu 10-15km zonder al teveel moeite.
Pijn in achillespees en schenen hier door hele dag op hakken door een stad cruisen als acteur Morgen mag ik hetzelfde doen, maar dan vanaf de SS Rotterdam
Leuke klussen. Hoop dat ik morgenavond puf heb om te rennen Eerst meneer morgenochtend om 5 uur op Schiphol droppen voor een tripje Schotland (I haz a yealouz )
Rond etenstijd werd ik gebeld door een vriendin dat ze een kaart hebben voor hun 4mijl van Groningen bedrijfsteam. (ik zou meelopen als zij een uitvaller zouden hebben) Zondag dus mijn eerste wedstrijd
Ik had er al lang geen rekening meer mee gehouden. Dus vanavond maar direct de schoenen aangetrokken en gekeken met welk tempo ik de 4mijl kan lopen. Het viel me mee. 30:43 gemiddelde pace van 4:48
Denk niet dat ik dezelfde tijd zondag kan lopen ivm heuvels in het parcour en drukte. Maar het geeft me een idee van wat ik aankan.
Op donderdag 9 oktober 2014 20:22 schreef Pandaplint het volgende: Rond etenstijd werd ik gebeld door een vriendin dat ze een kaart hebben voor hun 4mijl van Groningen bedrijfsteam. Zondag dus mijn eerste wedstrijd Ik had er al lang geen rekening meer mee gehouden. Dus vanavond maar direct de schoenen aangetrokken en gekeken met welk tempo ik de 4mijl kan lopen. Het viel me mee. 30:43 gemiddelde pace van 4:48 Denk niet dat ik dezelfde tijd zondag kan lopen. Maar het geeft me een idee van wat ik aankan. Wat een geweldig mooie grote maan trouwens https://www.endomondo.com/workouts/421426148/4985471
Ik snap helemaal niks van wat hierboven allemaal staat.
Vandaag voor het eerst sinds mijn blessure weer écht lekker gelopen. Het was heerlijk weer, het rook naar herfst en m'n benen deden eindelijk weer wat ze horen te doen zonder dat ik het idee had dat ik heel hard moest werken. Héérlijk!
[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 09-10-2014 20:51:57 ]
Hij heeft onverwacht een startnummer voor een 4 mijls wedstrijdje. Heeft direct een rondje gelopen om te zien hoe snel hij is. Die snelheid viel hem mee, maar hij denkt niet op de wedstrijddag dat tempo te kunnen lopen (geen idee waarom niet). En blijkbaar is de maan mooi.
Ehm, zitten een paar "heuvels" in de route. En drukte?
quote:
Op donderdag 9 oktober 2014 20:32 schreef Swetsenegger het volgende: [..] Hij heeft onverwacht een startnummer voor een 4 mijls wedstrijdje. Heeft direct een rondje gelopen om te zien hoe snel hij is. Die snelheid viel hem mee, maar hij denkt niet op de wedstrijddag dat tempo te kunnen lopen (geen idee waarom niet). En blijkbaar is de maan mooi.
Dat is een hele goede samenvatting
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
inclusief het bijkomende gevaar op aardbevingen....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Meh, die baan is toch nog wel heel erg wennen. Op m'n wat oudere Kinvara's ging het beter, maar na een tijdje toch echt best gevoelige hamstrings/kuiten en achillespezen
Op donderdag 9 oktober 2014 20:56 schreef Pandaplint het volgende: [..] Ehm, zitten een paar "heuvels" in de route. En drukte? [..] Dat is een hele goede samenvatting
Die heuvels merk je echt niks van. Het is vooral oppassen dat je door de drukte niet teveel extra meters maakt.