abonnement Unibet Coolblue
pi_146340280
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik zie nu pas mijn pun :D :')
Ik had 2 dagen nodig voor het kwartje viel. :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 november 2014 @ 19:32:15 #102
426493 crew  PippenScottie
pi_146341746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik had 2 dagen nodig voor het kwartje viel. :')
Spuit elf...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 november 2014 @ 22:45:30 #103
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146351768
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_146353919
A-Roid.
Jack does it in real time...
  donderdag 6 november 2014 @ 01:17:59 #105
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_146356254
quote:
Die heeft waarschijnlijk net ontdekt dat ie zonder al dat spul op z'n 39ste niet meer het vereiste niveau haalt ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 november 2014 @ 06:55:16 #106
426493 crew  PippenScottie
pi_146357523
Alex Rodriguez is jaren actief geweest voor de Taylor Hooton foundation, waar hij scholieren vertelde over de gevaren van dopinggebruik en het belang van een schone sport.

Wat een enorme eikel ben je dan zeg..
pi_146357527
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 06:55 schreef PippenScottie het volgende:
Alex Rodriguez is jaren actief geweest voor de Taylor Hooton foundation, waar hij scholieren vertelde over de gevaren van dopinggebruik en het belang van een schone sport.

Wat een enorme eikel ben je dan zeg..
als ervaringsdeskundige wel beter om te doen toch. Meer concrete voorbeelden enzo
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 november 2014 @ 07:11:34 #108
426493 crew  PippenScottie
pi_146357580
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 06:56 schreef franklop het volgende:

[..]

als ervaringsdeskundige wel beter om te doen toch. Meer concrete voorbeelden enzo
Je gaat overdag kinderen vertellen dat ze geen anabole steroïden moeten gebruiken en 's avonds steek je in een nachtclub een spuit in je buik.
pi_146359690
A-roid :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 6 november 2014 @ 17:35:53 #110
14505 OProg
A Life in Music
pi_146374001
Helemaal snappen doe ik het niet. Hij is al een keer geschorst geweest. Ontkende wel, maar gestraft voor het vergrijp. Nu dus de bevestiging dat hij het inderdaad gedaan heeft en nog een keer een schorsing? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_146374123
*O* *O* *O*
  donderdag 6 november 2014 @ 18:19:10 #112
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_146375316
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 07:11 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Je gaat overdag kinderen vertellen dat ze geen anabole steroïden moeten gebruiken en 's avonds steek je in een nachtclub een spuit in je buik.
Welkom in Amerika. Het land van de extreme hypocrisie.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 november 2014 @ 19:48:13 #113
426493 crew  PippenScottie
pi_146378832
quote:
15s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:35 schreef OProg het volgende:
Helemaal snappen doe ik het niet. Hij is al een keer geschorst geweest. Ontkende wel, maar gestraft voor het vergrijp. Nu dus de bevestiging dat hij het inderdaad gedaan heeft en nog een keer een schorsing? :?
Hij is betrapt voor steroïdengebruik tussen 2001 en 2003.
Is jaren geleden groot in het nieuws geweest, maar A-Roid heeft excuses gemaakt en beloofd zijn leven te beteren.

Dit is een nieuwe zaak, een jaar of twee geleden aan het licht gekomen. Rodriguez heeft altijd hard ontkend iets met deze Biogenesis zaak te maken te hebben, met het gebruikelijk riedeltje rechtszaken dat daarbij hoort.

Nu blijkt dat Rodriguez dus ook na zijn eerste dopingbekentenis en boetedoening door is gegaan met steroïden gebruiken.

Wordt niet door iedereen erg gewaardeerd...
  donderdag 6 november 2014 @ 20:01:45 #114
14505 OProg
A Life in Music
pi_146379476
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:48 schreef PippenScottie het volgende:

Wordt niet door iedereen erg gewaardeerd...
Dus het is meer dat hij de publieke opinie dan dusdanig tegen heeft dat het klaar is. :P

Want hij was voor het laatste vergrijp al 162 wedstrijden geschorst.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 november 2014 @ 20:21:32 #115
426493 crew  PippenScottie
pi_146380288
quote:
11s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:01 schreef OProg het volgende:

[..]

Dus het is meer dat hij de publieke opinie dan dusdanig tegen heeft dat het klaar is. :P

Want hij was voor het laatste vergrijp al 162 wedstrijden geschorst.
De jurisdictie is me niet helemaal duidelijk. Ik zou verwachten dat het USADA een levenslange schorsing oplegt voor tweede vergrijp, maar volgens mij is MLB niet bij WADA aangesloten.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 november 2014 @ 20:26:49 #116
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_146380529
quote:
11s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:01 schreef OProg het volgende:

[..]

Dus het is meer dat hij de publieke opinie dan dusdanig tegen heeft dat het klaar is. :P

Want hij was voor het laatste vergrijp al 162 wedstrijden geschorst.
Verkijk je niet op die schorsing, dat aantal wedstrijden is precies 1 regular season wat een maand of 7 duurt :P

Niet zo ernstig als het lijkt dus :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 6 november 2014 @ 20:40:47 #117
14505 OProg
A Life in Music
pi_146381137
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:26 schreef heywoodu het volgende:
Verkijk je niet op die schorsing, dat aantal wedstrijden is precies 1 regular season wat een maand of 7 duurt
Dat snap ik. Maar is principe zou het toch zo werken dat gestraft worden voor een vergrijp normaal gesproken maar 1 keer kan. Dat je daarna ook nog een keer de bevestiging geeft dat het inderdaad waar was lijkt me dan niet zo heel veel toevoegen voor de strafmaat. Misschien dat meewerken verkorting kan bedingen maar dat is het dan ook.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 november 2014 @ 20:41:57 #118
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_146381176
quote:
11s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:40 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar is principe zou het toch zo werken dat gestraft worden voor een vergrijp normaal gesproken maar 1 keer kan. Dat je daarna ook nog een keer de bevestiging geeft dat het inderdaad waar was lijkt me dan niet zo heel veel toevoegen voor de strafmaat. Misschien dat meewerken verkorting kan bedingen maar dat is het dan ook.
Ja maar als ik het goed begrijp gaat dit dus over een tweede vergrijp.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_146385720
Heeft doping nut bij honkbal? Is toch een technische sport?
- verwijderd door admin -
pi_146394774
hoe is het in België? dat nieuws van een paar weken geleden is alweer vakkundig in de doofpot gestopt?
pi_146395863
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
hoe is het in België? dat nieuws van een paar weken geleden is alweer vakkundig in de doofpot gestopt?
Heb het gemist omdat ik op vakantie was, zag net enkel dit staan :+

quote:
Topchef Luc Bellings krijgt twee jaar schorsing als amateurwielrenner: tot 30 augustus 2016 mag hij niet deelnemen aan wedstrijden. Dat besliste de Vlaamse Dopingcommissie. Een streep door de rekening van de chef-wielerfanaat die volgend jaar weer plande deel te nemen aan de loodzware mountainbiketocht Cape Epic. Zelf beweert Bellings nog niet op de hoogte te zijn van de beslissing.

Het imago van de wielerwereld helpen oppoetsen: dat was de bedoeling van sterrenchef Luc Bellings met de organisatie van enkele wielerwedstrijden rondom zijn zaak in Rapertingen begin augustus. "We weten allemaal dat er de voorbije jaren heel wat is gebeurd wat niet hoorde. Ik denk dat men nu op de betere weg is en alle beetjes helpen om dat te ondersteunen", klonk het toen. Na die wedstrijd moest de chef opvallend genoeg -ondanks dat hij niet op het podium eindigde- ook een dopingplasje afleveren. Resultaat: een testosterongehalte wat vele malen hoger lag dan normaal.

Toefje gel
Toch had Bellings daar later in deze krant een verklaring voor. "Elke ochtend, na mijn scheerbeurt, smeer ik mijn gezicht en hals in met een toefje gel waarin testosteron zit. Voor mij is het dé manier om tegen de tekenen van ouderdom te vechten. Mijn dokter schrijft mij dat product voor, en controleert regelmatig of ik er niet te veel van gebruik. Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn dokter dit misverstand bij een zitting voor de Vlaamse dopingcommissie uit de wereld zal helpen", liet de Hasselaar enkele weken geleden optekenen.

Gebruikelijke straf
Ijdele hoop zo blijkt nu uit informatie die uw krant kon inkijken: Bellings krijgt van die commissie inderdaad twee jaar schorsing opgelegd. Daardoor mag hij tot 30 augustus 2016 niet deelnemen aan wielerwedstrijden. Dat hij niets anders dan de gebruikelijke staf kreeg, viel te verwachten. Testosteron staat immers op de lijst van verboden middelen. De chef kon gisterenavond nog niet uitgebreid reageren op het zware vonnis. "Ik heb geen idee en ben nog niet op de hoogte van een eventuele uitspraak. Ik heb daarover nog niets officieels ontvangen", klinkt het in een korte reactie.

De straf is alvast een flinke streep door de rekening van zijn verdere plannen op de fiets. Bellings nam dit jaar immers met veel inzet en resultaat deel aan de loodzware Zuid-Afrikaanse mountainbiketocht 'Cape Epic'. Hij hoopte daar volgend jaar weer aan de start te verschijnen. Deze schorsing steekt daar nu een stokje voor.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_146399828
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:25 schreef franklop het volgende:

[..]

Heb het gemist omdat ik op vakantie was, zag net enkel dit staan :+

[..]

het ging om dit nieuws:

http://www.volkskrant.nl/(...)van-doping~a3779877/
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:15:48 #123
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_146427533
Ondertussen in Vlaanderen
quote:
Nieuw decreet: dopingzondaars 4 i.p.v. 2 jaar geschorst

De Vlaamse regering heeft het nieuwe dopingdecreet goedgekeurd. De antidopingregels worden strenger. Zondaars riskeren een langere straf, stalen worden tien jaar bewaard en ook begeleiders worden in de gaten gehouden. "Ik hoop dat het afradend werkt", stelt minister van Sport Philippe Muyters. "Eerlijk sporten moet nog meer kansen krijgen."
De nieuwe Vlaamse antidopingregels in een notendop

4 jaar i.p.v. 2 jaar schorsing

Voor een grote overtreding zal een dopinggebruiker langer moeten boeten. De Vlaamse overheid trekt de schorsing op naar vier jaar. Tot nu toe stond een gebruiker twee jaar aan de kant.

Vlaams minister van Sport Philippe Muyters: "Ik hoop dat het afradend werkt. Zo willen we eerlijk sporten nog meer kansen geven."

Stalen 10 jaar in de koelkast

Dopingjagers werden in het verleden vaak op snelheid gepakt door inventieve sporters en/of begeleiders. Daar wil de Vlaamse regering verandering in brengen.

Philippe Muyters: "Urine- en bloedstalen van een atleet kunnen we nu tien jaar na datum bijhouden. Zo willen we sporters die zich doperen met de nieuwste snufjes of de nieuwste doping alsnog kunnen straffen met terugwerkende kracht."

Malafide begeleiders niet toegelaten

De dopingjagers van de Vlaamse overheid gaat ook coaches en begeleiders beter in de gaten houden. Als een atleet met een dopingzondaar in zee gaat, riskeert hij een schorsing.

Philippe Muyters: "Een atleet kan niet meer samenwerken met een coach of een begeleider die nog een dopingschorsing uitzit. We willen voorkomen dat die deel uitmaakt van de entourage. Als de schorsing van de trainer is afgelopen, mag hij zijn activiteiten als begeleider weer uitoefenen."

Voorbeeld: een renner zal niet kunnen samenwerken met dopingzondaar Lance Armstrong, die levenslang geschorst is.

Uitleg vragen = uitleg krijgen

Het verhaal van Thomas Van der Plaetsen is pijnlijk. De jonge tienkamper werd te snel in verband gebracht met dopinggebruik, uiteindelijk bleek hij kanker te hebben. Daarom krijgt een "verdachte" atleet altijd de kans om uitleg te vragen tijdens een hoorzitting.

Philippe Muyters: "In het geval van Thomas was dat al zo. Iemand die een voorlopige schorsing riskeert, kan eerst gehoord worden. Zo willen we dergelijke "ongelukken" vermijden."

Voorbeeld: Een atleet vermoedt dat hij positief heeft getest door een vervuild voedingsmiddel. Tijdens een hoorzitting kan hij uitleg vragen en zijn verhaal doen.
Wereldwijd geschorst

Het nieuwe antidopingdecreet is gebaseerd op de antidopingcode van het Wereldantidopingagentschap WADA. Een schorsing in Vlaanderen zal voortaan wereldwijd overgenomen worden. Naar het buitenland verhuizen is dus geen optie meer voor een dopinggebruiker.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 november 2014 @ 11:37:43 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_146427873
Wereldranglijstaanvoerder badminton test positief

Ondertussen lijkt te zijn bevestigd dat het om Lee Chong Wei gaat.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_146427956
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:37 schreef heywoodu het volgende:
Wereldranglijstaanvoerder badminton test positief

Ondertussen lijkt te zijn bevestigd dat het om Lee Chong Wei gaat.
quote:
"Deze speler is zeer toegewijd en een exceptioneel individu. Wij geloven niet dat hij een kortere weg naar succes heeft gekozen", zei Mohamad.
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')