abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145368124
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We verwachten zo wel een sfeerverslag van je hè... Was het er gezellig? Was het er druk? Lag er snoepgoed met Zwarte Piet erop? Boze briefjes op het advertentiebord?
Oeh ja net terug. Het was redelijk druk. EN EN EN ik heb een chocolade letter gezien met een zwarte piet er op !
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:58:49 #202
66825 Reya
Fier Wallon
pi_145368245
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:54 schreef HeatWave het volgende:
Daarmee krijg je mensen vanaf moment 1 op de kast.
Dat is natuurlijk ook de bedoeling.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:59:36 #203
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_145368265
Echt, die hele zwarte piet komt me m'n neus uit. En dat vind ik ontzettend jammer van een, wat ik als leuk ervaren heb, traditie want ik wil me er helemaal niet aan ergeren. Zo gaan ook de leuke herinneringen kapot. Ik was dan ook helemaal niet voor afschaffing van die meneer, want ik zag er erg naief niets van discriminatie in. Soms vind ik dat die zwarte piet kaart (pun intended) wel erg snel gespeeld wordt en dat mensen zich niet zo snel aangevallen of beledigd moeten voelen.

MAAR..... als ik zo al die reacties op nieuwsberichten lees, frontpages, FB pagina's die geopend worden en boycot-acties en meldingen zie..... dan is het toch triest gesteld met racisme in Nederland. Man man man MAN man man. Dan merk je wel dat r wel degelik hele "volksstammen" in nederland vol haat zitten.

Hoe vaak de uitspraken "land uit", "terug naar eigen land" of "zij altijd!" of zelfs "islam" genoemd worden (WTF heeft de islam hier mee te maken!?) doet me echt janken van ellende in dit land. :'( Gisteren reageerde iemand met "O lekker rustig dan even ind e AH" en als reactie was ze meteen een landverraadster. :') Say whut?! :D

Plus de relatie IQ, typfouten en zwarte piet ja of nee is ook wel redelijk te leggen. Mijn god zeg.... :N

Triest. Dit hele gedoe.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:00:45 #204
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145368287
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook de bedoeling.
Neuh, dat denk ik oprecht niet. Er zullen oprecht mensen zijn die er echt mee zitten, maar als iemand, met wat dan ook, bij een ander aankomt met een eisende, dreigende toon zal de dialoog nooit goed tot stand komen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:02:37 #205
66825 Reya
Fier Wallon
pi_145368334
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, dat denk ik oprecht niet. Er zullen oprecht mensen zijn die er echt mee zitten, maar als iemand, met wat dan ook, bij een ander aankomt met een eisende, dreigende toon zal de dialoog nooit goed tot stand komen.
Met oprecht een dialoog willen aangaan trek je geen publiek; met provoceren kom je in de publiciteit.
pi_145368350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:59 schreef Ang3l het volgende:
Echt, die hele zwarte piet komt me m'n neus uit. En dat vind ik ontzettend jammer van een, wat ik als leuk ervaren heb, traditie want ik wil me er helemaal niet aan ergeren. Zo gaan ook de leuke herinneringen kapot. Ik was dan ook helemaal niet voor afschaffing van die meneer, want ik zag er erg naief niets van discriminatie in. Soms vind ik dat die zwarte piet kaart (pun intended) wel erg snel gespeeld wordt en dat mensen zich niet zo snel aangevallen of beledigd moeten voelen.

MAAR..... als ik zo al die reacties op nieuwsberichten lees, frontpages, FB pagina's die geopend worden en boycot-acties en meldingen zie..... dan is het toch triest gesteld met racisme in Nederland. Man man man MAN man man. Dan merk je wel dat r wel degelik hele "volksstammen" in nederland vol haat zitten.

Hoe vaak de uitspraken "land uit", "terug naar eigen land" of "zij altijd!" of zelfs "islam" genoemd worden (WTF heeft de islam hier mee te maken!?) doet me echt janken van ellende in dit land. :'( Gisteren reageerde iemand met "O lekker rustig dan even ind e AH" en als reactie was ze meteen een landverraadster. :') Say whut?! :D

Plus de relatie IQ, typfouten en zwarte piet ja of nee is ook wel redelijk te leggen. Mijn god zeg.... :N

Triest. Dit hele gedoe.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145368355
quote:
uit enquêtes blijkt dat 92-96 procent geen verandering van Zwarte Piet wil
Actually, no. :P

De 96% komt uit een Telegraaf online-poll: "Vindt u het een goed idee dat winkels Zwarte Pietproducten aanpassen?" (Hele andere vraag dus en bepaald geen aselecte testgroep.)

De 92% (eigenlijk 91%) komt uit de enquête van NoTies en was antwoord op: "Vindt u dat het uiterlijk van Zwarte Piet aangepast moet worden om tegemoet te komen aan de wens van een groep Nederlanders, die het uiterlijk willen aanpassen?", dwz niet alleen met een vrij specifieke restrictie, maar ook vlak nadat de media hadden geprobeerd ons wijs te maken dat "de VN" het Sinterklaasfeest wilde verbieden omdat ZP een terugkeer naar de slavernij inhield. (Yep, 3 vertaalfouten in 1 regel tekst. Goed gedaan, Telegraaf!)

In diezelfde enquête wil 81% niet dat het uiterlijk van ZP wordt aangepast.

In de enquete van EenVandaag wil 89% het uiterlijk onveranderd houden, maar ook die dateert van kort na de "VN wil Sinterklaas verbieden!!!1!11" nonsens.

In werkelijkheid zal het rond de 80% liggen, mits we het niet in onze portemonnee voelen (na bv een gerechtelijk bevel of een veroordeling door internationale instanties).

*aanvulling* zie verderop voor nog een 96% die evenmin waren gevraagd of ze vóór ZP waren, maar of ze een traditionele ZP mooier vonden dan een matig afgewerkte RoetPiet

quote:
"miljoenen Nederlanders hebben de Pietitie gesteund"
De Pietitie was een demonstratie "like farming" van een reclameburo (de openingszin "Uiteraard is pietitie.nl ook tegen de afschaffing van het Sinterklaasfeest" -waar dus nooit sprake van is geweest, dat was een Telegraafverzinsel- had al een dead giveaway had moeten zijn), gevolgd door een demonstratie absolute onkunde hoe je een uit de hand gelopen campagne weer op de rails krijgt toen de PVV + extreemrechts ermee aan de haal ging.

Een potentiële megaklant heeft destijds laten uitzoeken hoeveel Vind-ik-leukerds de pagina meer dan 1x had bezocht (wat een vrij aardige schatting geeft van het percentage gekochte likes, sokpoppen, like-bots en campagnes van buiten het interessegebied, zoals van FreeRepublic -berucht om het manipuleren van internetpolls- die opriep een "Dutch anti UN site" te liken om de "Dutch Santa Claus" te redden van klagende moslims) waarna "iets minder dan de helft" overbleef en dat was nog vóórdat de pagina door zo'n 150.000 à 200.000 Facebookers werd ontleukt omdat ze niks met PVV+extreemrechts te maken wilden hebben.

Bovendien, likes zijn geen mensen. ;)

[ Bericht 35% gewijzigd door DarkSkywise op 09-10-2014 18:26:25 ]
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:03:18 #208
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_145368357
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit toch echt het gevolg van de overdreven paniekerige reacties van de pro pieten.
Dat dus. De extreme mate van felheid, doorspekt met racisme, waarmee de pro-pieten reageren op de afschaffen hebben mij van "kamp" doen veranderen.

Ik snapte de "genoeg is genoeg" en "we hoeven niet alles te pikken" en "we willen echt een soort houvast hebben qua traditie" helemaal, maar de manier waarop er nu gegreageerd wordt, gesproken/getypt/gescholden/beledigd wordt is echt verre van fatsoenlijk meer te noemen. En daar wil ik niet mee geassocieerd worden. Dan maar afschaffen in zekere mate. Hoppa, roze pier, groene draak, witte dwerg. Don't care. Maar hou op met dat gezeik en behandel elkaar als mens. Beide kampen.
L'Amour menaçant:
pi_145368375
quote:
Triest. Dit hele gedoe.
En dan zijn er mensen die nog beweren dat de klagers voor alle ophef zorgen :P
pi_145368380

[ Bericht 33% gewijzigd door luxerobots op 09-10-2014 18:00:36 ]
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:06:34 #211
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_145368443
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan zijn er mensen die nog beweren dat de klagers voor alle ophef zorgen :P
Met dat gezeik is t natuurlijk wel allemaal gestart he, die jankmiep van een Quinsy ;) Maar goed, daarmee is wel eens aan t licht gekomen hoeveelheid onderguids racisme er in dit land heerst. LOS van t feit of Zwarte Piet racistisch is, bedoeld is, of overkomt.
L'Amour menaçant:
pi_145368461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat dus. De extreme mate van felheid, doorspekt met racisme, waarmee de pro-pieten reageren op de afschaffen hebben mij van "kamp" doen veranderen.
Ik snapte de "genoeg is genoeg" en "we hoeven niet alles te pikken" en "we willen echt een soort houvast hebben qua traditie" helemaal, maar de manier waarop er nu gegreageerd wordt, gesproken/getypt/gescholden/beledigd wordt is echt verre van fatsoenlijk meer te noemen. En daar wil ik niet mee geassocieerd worden. Dan maar afschaffen in zekere mate. Hoppa, roze pier, groene draak, witte dwerg. Don't care. Maar hou op met dat gezeik en behandel elkaar als mens. Beide kampen.
Same here. Het gaat ze niet meer om het behouden van een traditie.. Alle andere frustraties komen mee naar boven.
pi_145368474
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Met dat gezeik is t natuurlijk wel allemaal gestart he, die jankmiep van een Quinsy ;) Maar goed, daarmee is wel eens aan t licht gekomen hoeveelheid onderguids racisme er in dit land heerst. LOS van t feit of Zwarte Poet racistisch is, bedoeld is, of overkomt.
Ja maar hoe groot was dat geluid ?
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:08:06 #214
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_145368483
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Same here. Het gaat ze niet meer om het behouden van een traditie.. Alle andere frustraties komen mee naar boven.
De meest tekenende reactie vond ik nog wel "Altijd weer die islam!"

:?
Whut?
L'Amour menaçant:
pi_145368499
quote:

Triest. Dit hele gedoe.
Dit. En het treurige is dat juist daardoor Zwarte Piet meer besmet is geraakt. Het tij lijkt gekeerd door die wansmakelijkheden. Het is geen toeval dat steeds meer bedrijven afstand aan het nemen zijn.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:09:13 #216
104871 remlof
Europees federalist
pi_145368515
Altijd weer die zeikerige onderbuiktokkies.
Yankee go home!
pi_145368536
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De meest tekenende reactie vond ik nog wel "Altijd weer die islam!"
:?
Whut?
Ja hoe dom ben je als je dit soort reacties plaatst.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:09:54 #218
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_145368539
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar hoe groot was dat geluid ?
Best groot. Die man kan nogal een muil opzetten en de media rent er mee weg. Ik heb dan ook t idee dat Zwarte Piet meer een symbool is geworden dan dat het nog echt over Zwarte Piet zelf gaat. Een soort "genoeg is genoeg" en het afschaffen is de druppel. "Gaan ze nou na al deze dingen OOK nog eens ZP afschaffen? ja nu gaan ze tte ver hoor?"

Het gaat al lang niet meer om ZP. Het gaat om een onvrede die hier al jaren heerst. Een onvrede waar meneer Wilders dankbaar gebruik van maakt om z'n tronie te laten zien.
L'Amour menaçant:
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:10:14 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145368550
quote:
15s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:09 schreef remlof het volgende:
Altijd weer die zeikerige onderbuiktokkies.
Te makkelijk, dat weet je zelf ook wel.

Als jij als FA een vriendelijk verzoek kreeg was je veel makkelijker dan "hey kanjer FA, je MOET me nu unbannen anders kom ik je op je bek rammen" ;).
Get woke, go broke!
pi_145368567
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Best groot. Die man kan nogal een muil opzetten en de media rent er mee weg. Ik heb dan ook t idee dat Zwarte Piet meer een symbool is geworden dan dat het nog echt over Zwarte Piet zelf gaat. Een soort "genoeg is genoeg" en het afschaffen is de druppel. "Gaan ze nou na al deze dingen OOK nog eens ZP afschaffen? ja nu gaan ze tte ver hoor?"
Het gaat al lang niet meer om ZP. Het gaat om een onvrede die hier al jaren heerst. Een onvrede waar meneer Wilders dankbaar gebruik van maakt om z'n tronie te laten zien.
Nja dat zei ik net al, daardoor word de islam er bv ook bij betrokken.
pi_145368584
quote:
Ze hadden naar mijn mening Quinsy Gario nooit een podium moeten geven.
In feite was iedereen al op Quinsy c.s. uitgekeken (wat mooi te zien was in Google Analytics) toen de Telegraaf met hun slordige vertaalwerk en "onthulde geheime documenten" olie op het vuur wierp, waardoor de herrie van Quinsy en zijn vriendjes opeens weer wél nieuwswaardig werd.

(Wat ook ongetwijfeld de bedoeling van de Telegraaf was, want méér pageviews.)
pi_145368589
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:03 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Actually, no. :P
De 96% komt uit een Telegraaf online-poll: "Vindt u het een goed idee dat winkels Zwarte Pietproducten aanpassen?" (Hele andere vraag dus en bepaald geen aselecte testgroep.)
De 92% (eigenlijk 91%) komt uit de enquête van NoTies en was antwoord op: "Vindt u dat het uiterlijk van Zwarte Piet aangepast moet worden om tegemoet te komen aan de wens van een groep Nederlanders, die het uiterlijk willen aanpassen?", dwz niet alleen met een vrij specifieke restrictie, maar ook vlak nadat de media hadden geprobeerd ons wijs te maken dat "de VN" het Sinterklaasfeest wilde verbieden omdat ZP een terugkeer naar de slavernij inhield. (Yep, 3 vertaalfouten in 1 regel tekst. Goed gedaan, Telegraaf!)
In diezelfde enquête wil 81% niet dat het uiterlijk van ZP wordt aangepast.
In de enquete van EenVandaag wil 89% het uiterlijk onveranderd houden, maar ook die dateert van kort na de "VN wil Sinterklaas verbieden!!!1!11" nonsens.
In werkelijkheid zal het rond de 80% liggen, mits we het niet in onze portemonnee voelen (na bv een gerechtelijk bevel of een veroordeling door internationale instanties).
In de Metro heeft een onderzoek gestaan waarin mensen mochten kiezen tussen Roet Piet en Zwarte Piet, 96% koos voor Roet Piet. Denk dat die 96% daar vandaan komt.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:11:54 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_145368590
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Te makkelijk, dat weet je zelf ook wel.

Als jij als FA een vriendelijk verzoek kreeg was je veel makkelijker dan "hey kanjer FA, je MOET me nu unbannen anders kom ik je op je bek rammen" ;).
Ik zie dergelijke dreigementen in deze discussie dan ook vooral uit het pro-ZP kamp komen. De tokkies dus.
Yankee go home!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:12:28 #224
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_145368609
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:08 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit. En het treurige is dat juist daardoor Zwarte Piet meer besmet is geraakt. Het tij lijkt gekeerd door die wansmakelijkheden. Het is geen toeval dat steeds meer bedrijven afstand aan het nemen zijn.
Het veelal felle extreme onbeschofte ongeletterde tegengeluid van de Pro-Pieten heeft voor mij Zwarte Piet zeer zeker meer bedorven dan de originele anti-Zwarte Piet zeikers ooit hebben gedaan.

Absoluut.

:Y
L'Amour menaçant:
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:12:51 #225
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145368617
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie dergelijke dreigementen in deze discussie dan ook vooral uit het pro-ZP kamp komen. De tokkies dus.
Het dreigen van verstoren van de intocht in Gouda, en dat zijn dus geen FOK!kers met een grote bek achter het keyboard, vind ik veel erger eigenlijk.

Afdwingen zonder eerst gelijk te hebben gekregen is gewoon eng.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')