abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:21:44 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145358308

quote:
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.

De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.

HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.

Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.

Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.

Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'

Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtml

Nieuwste ontwikkelingen

Fisher-Price bant Zwarte Piet
Rechter Amsterdam: Zwarte Piet is een kwetsend figuur

Alle Sinterklaasliedjes herschreven

Zwarte Piet maakt het basisscholen moeilijk

Winkelbedrijven worstelen met Zwarte Piet

Hier verder!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_145358574
Graag video's van boze FOK!kers die de bonuspas challenge hebben uitgevoerd!
pi_145358735
Lekker belangrijk. Winkels spelen in op sentimenten en trends, moreel verantwoorde motieven zijn natuurlijk uit den boze. Al die tokkies die er nu niet meer willen winkelen is toch de doelgroep niet.
pi_145358813
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben oprecht nieuwsgierig.
We hebben het nu toch over dat Suri-festival? Wat heeft dat precies met de ZP-discussie te maken?
Meer dan je denkt. Die groep die kwaku zo bijzonder vindt, zit voor een groot deel achter de ZP discussie. Het is die groep, die zich vooral voordoet als 'afstammelingen van de slaven'.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
sterker nog
zolang je niet iemand beide vragen stelt is er geen hypocrisie vast te stellen hier, gewoon weer een hopeloos stukje proza van geenstijl voor de buhne

Jou persoonlijke mening ben ik bang. De een vind het goed en de ander niets. Ik zie hier een overeenkomst en vooral een enorme berg hypocrisie en boter op hoofden. Overeenkomsten zijn er wel degelijk.
En dat doet hij toch? Gaat ook om de strekking. Zelfde argumenten worden gebruikt, dan is het opeens wel een cultuur feest dat moet blijven. Ondanks dat een kleine groep er last van heeft.
quote:
tenzij je wilt beweren dat iedereen met een kleurtje tegen Zwarte Piet is
Dat zeg ik bij voorbaat niet. En weet ook dat dat absoluut niet zo is.
quote:
zo ver gaat Bluesdude niet eens en dat lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk maar van mij mag het ... alleen is het aantal antipieten dan wel een stuk groter dan die 4 a 6 procent waar steeds mee geschermd wordt
Open een serieuze poll zou ik zeggen. Misschien geeft het wel een toegevoegde waarde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_145358816
Als blanke zou ik graag willen dat het paard van sinterklaas een andere kleur krijgt. Het is erg denegerend dat er een wit paard gebruikt wordt die als drager van de sint fungeerd. Als ik turks was zou ik protesteren tegen het feit dat sinterklaas steevast blank is. Terwijl de echte sinterklaas turks was. Als overheid zou ik dit als een kans zien om de werkeloze turken en donker getinte mensen in deze tijd van het jaar van een baan te kunnen voorzien. Als marrokaan zou ik me dan weer gediscrimineerd voelen omdat ik in die tijd van het jaar geen baan heb. Als hollander zou ik het belachelijk vinden dat het zo ver gaat. Als paard zou ik zoiezo klagen, hoe kan je nou met zulke hoeven verwachten dat je op een dak gaat lopen, de grip is kut en een kat zou dit veel beter kunnen. Als kat zou ik protesteren omdat ik het niet zou vinden kunnen dat er iemand op mijn rug gaat zitten.

Als supermarktketen zou ik doen wat er al gebeurt. Ze geven geen enkele zak om wat er speelt. Zij kiezen uiteindelijk voor wat de meerderheid vind want dat betekent in ieder geval geen verlies aan klanten. Als we allemaal pleiten voor nazi s achter de kassa dan komen die er ook. Als het maar geld oplevert.
pi_145358873
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meer dan je denkt. Die groep die kwaku zo bijzonder vindt, zit voor een groot deel achter de ZP discussie. Het is die groep, die zich vooral voordoet als 'afstammelingen van de slaven'.
Dan zou het wel handig zijn als ze daarom gevraagd zouden hebben. Nu worden er random Surinamers geïnterviewd.
pi_145358938
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:30 schreef Kingstown het volgende:
Graag video's van boze FOK!kers die de bonuspas challenge hebben uitgevoerd!
:O
pi_145358956
quote:
Jumbo houdt Zwarte Piet in ere

VEGHEL – De traditionele Zwarte Piet blijft bij Jumbo wel deel uitmaken van de winkelcommunicatie.
Jumbo houdt Zwarte Piet in ere
Dat laat de supermarktketen uit Veghel weten aan Distrifood. 'Jumbo associeert Zwarte Piet met het leukste kinderfeest van het jaar. Net als in voorgaande jaren is hij dan ook verwerkt op onze winkelcommunicatie en producten van ons huismerk. Wij volgen de discussie rondom Zwarte Piet, maar mengen ons hier niet in', zegt woordvoerder Laura Valks – Piessens.

Albert Heijn
Albert Heijn maakte gisteren bekend in zijn winkelcommunicatie en tv-campagnes richting de donkere dagen geen gebruik meer te maken van beeltenissen van de traditionele Zwarte Piet. Snoepgoed met de afbeelding van Zwarte Piet blijft wel deel uitmaken van het assortiment van de marktleider. Het besluit van Albert Heijn maakte een storm van reacties los op diverse websites en social media.
pi_145358979
Goeie TT.
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 11:42:40 #10
8781 crew  Frutsel
pi_145358997
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:42 schreef Specularium het volgende:
Goeie TT.
zwartkijker :r
pi_145359033
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:37 schreef danny081 het volgende:
Als blanke zou ik graag willen dat het paard van sinterklaas een andere kleur krijgt. Het is erg denegerend dat er een wit paard gebruikt wordt die als drager van de sint fungeerd. Als ik turks was zou ik protesteren tegen het feit dat sinterklaas steevast blank is. Terwijl de echte sinterklaas turks was. Als overheid zou ik dit als een kans zien om de werkeloze turken en donker getinte mensen in deze tijd van het jaar van een baan te kunnen voorzien. Als marrokaan zou ik me dan weer gediscrimineerd voelen omdat ik in die tijd van het jaar geen baan heb. Als hollander zou ik het belachelijk vinden dat het zo ver gaat. Als paard zou ik zoiezo klagen, hoe kan je nou met zulke hoeven verwachten dat je op een dak gaat lopen, de grip is kut en een kat zou dit veel beter kunnen. Als kat zou ik protesteren omdat ik het niet zou vinden kunnen dat er iemand op mijn rug gaat zitten.
Als supermarktketen zou ik doen wat er al gebeurt. Ze geven geen enkele zak om wat er speelt. Zij kiezen uiteindelijk voor wat de meerderheid vind want dat betekent in ieder geval geen verlies aan klanten. Als we allemaal pleiten voor nazi s achter de kassa dan komen die er ook. Als het maar geld oplevert.
Goeie troll bro. ^O^ De volgende keer wel iets minder voor de hand liggende spelfouten maken, nu ligt het er iets te dik op.
pi_145359040
Paarden stinken ook nog eens.
pi_145359116
Dit is wel een gezellig topic he?
pi_145359148
Anno 2014 je nog druk maken over de slavernij van eeuwen geleden :N
pi_145359176
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:46 schreef Specularium het volgende:
Dit is wel een gezellig topic he?
Al 110 miljoen delen hetzelfde geleuter :')
pi_145359261
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan zou het wel handig zijn als ze daarom gevraagd zouden hebben. Nu worden er random Surinamers geïnterviewd.
Doet hij toch?
1947-2016
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:03:23 #17
242879 Onnoman
The On And Only
pi_145359703
http://www.nu.nl/ondernem(...)eclame-uitingen.html

tyfus flikkers..

ga daarom ook gedurende de feestdagen geen inkopen doen bij de hema en albert heijn..
ik zal ze krijgen..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_145359745
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:03 schreef Onnoman het volgende:
http://www.nu.nl/ondernem(...)eclame-uitingen.html
tyfus flikkers..
ga daarom ook gedurende de feestdagen geen inkopen doen bij de hema en albert heijn..
ik zal ze krijgen..
:')
pi_145359771
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
:')
Goed onderbouwd ook. Topdiscussie puntje.
1947-2016
pi_145359810
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja wat voor zinnigs kan je op zon reactie zeggen dan ? Het zijn tyfus flikkers, hij gaat er niet meer heen en hij zal ze krijgen ?

_O-
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:09:53 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145359910
Ach, dat slaat natuurlijk gewoon nergens op. Voor elke boycotter komt er wel weer een anti-piet persoon wel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_145359963
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:43 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Goeie troll bro. ^O^ De volgende keer wel iets minder voor de hand liggende spelfouten maken, nu ligt het er iets te dik op.
Er bestaat ook gewoon nog zoiets als sarcasme.
pi_145360031
Waar ik boodschappen doe, laat ik niet afhangen van Zwarte Piet.

Net zoals ik ook niet een schoenenmerk ga boycotten omdat mijn patta's zijn gemaakt door kinderhanden.

Ik ben wat dat betreft een echte Nederland. Een bewuste consument.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145360389
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:37:01 #25
242879 Onnoman
The On And Only
pi_145360771
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
heb geen zin om telkens in een herhaling te vallen..
wat gezegd is is gezegd.. heb ook geen zin om mezelf telkens te moeten verdedigen..
daarom wilde ik kort en bondig zijn.. totaal geen discussie waard meer
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')