abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145354288
Ik ben verliefd. Tenminste, dat denk ik.

Het is in ieder geval zo dat ik er elke dag alles aan wil doen om haar te zien.
We zitten op dezelfde school, maar volgen een andere opleiding en zien elkaar dus niet standaard iedere dag.
Ik merk nu dat het ten koste gaat van mijzelf. Ik ben namelijk minder productief voor mijn studie, omdat ik er tijdens schooltijd alles aan doe om maar een glimp van haar op te vangen.
Ik weet bijvoorbeeld wanneer ze pauzes heeft (juist wanneer ik bij een workshop hoor te zijn). Dat soort dingen.

Ze weet wie ik ben en praat ook (meestal kort omdat er vriendinnen bij zijn) met mij als ik haar dan tegen kom. Aan haar manier van doen heb ik het idee dat ze mij ook leuk vind, maar ik vraag haar niet mee uit voor ik haar iets beter ken. Je vraag immers niet iemand mee uit die je pas 3x kort gesproken hebt. Toch?

Ik ben normaal helemaal niet het type dat zo verliefd word en zeker niet het persoon dat op deze manier te werk gaat. Ik probeer altijd mezelf te blijven en niets te forceren, maar dat lukt me in dit geval echt niet. Nu denk ik er zelfs over na om haar helemaal te negeren, om haar (hopelijk) uit mijn hoofd te kunnen zetten.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:21:56 #2
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_145354465
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 07:55 schreef dezomervoorbij het volgende:
Nu denk ik er zelfs over na om haar helemaal te negeren, om haar (hopelijk) uit mijn hoofd te kunnen zetten.
waarom :o gewoon door blijven gaan met af en toe een praatje maken en op een gegeven moment vraag je dr nummer/vraag je dr uit :) dat het je studie beïnvloedt is natuurlijk minder, probeer wel te focussen. Maar verliefdheid is het mooiste gevoel wat er is *O*
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_145354482
Gewoon vragen of ze een keer een drankje wilt doen, weet je meteen waar je aan toe bent. Yolo!
pi_145354490
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:21 schreef nofxtbr het volgende:

[..]

waarom :o gewoon door blijven gaan met af en toe een praatje maken en op een gegeven moment vraag je dr nummer/vraag je dr uit :) dat het je studie beïnvloedt is natuurlijk minder, probeer wel te focussen. Maar verliefdheid is het mooiste gevoel wat er is *O*
Ik ben natuurlijk wel eens vaker verliefd geweest, maar dan liet ik dingen gewoon zoals ze gingen. Ik ben nu in staat om gewoon op school te blijven terwijl ik vrij ben, dat soort dingen.
Is dat niet een beetje op het zielige af?

Hoe kan ik het beste testen of ze interesse heeft zonder gelijk heel direct te worden?
pi_145354551
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:25 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk wel eens vaker verliefd geweest, maar dan liet ik dingen gewoon zoals ze gingen. Ik ben nu in staat om gewoon op school te blijven terwijl ik vrij ben, dat soort dingen.

Hoe kan ik het beste testen of ze interesse heeft zonder gelijk heel direct te worden?
Ach.. Mensen doen gekke dingen als ze verliefd zijn. Dit valt nog mee.

En verder wat plesner zegt. Gewoon vragen.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:30:59 #6
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_145354552
quote:

[..]

nee niet zielig, maar ook niet zo slim ;)
en ja dat tweede, daar weet ik geen trucje voor ofzo, dat moet je toch maar aanvoelen of je moed bij elkaar schrapen en dr uitvragen dan merk je het snel genoeg :P
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:31:15 #7
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_145354558
Gewoon vragen heb je, nee heb je , ja kun je krijgen *O* _O_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_145354567
quote:

[..]

Vraag haar mee uit eten, dan krijg je vaak wel duidelijke signalen. Nu of nooit zeg maar, dat is beter dan maar blijven twijfelen. Denk hier maar eens goed over na anders blijf je er mee zitten.
pi_145354580
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:31 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Vraag haar mee uit eten, dan krijg je vaak wel duidelijke signalen. Nu of nooit zeg maar, dat is beter dan maar blijven twijfelen. Denk hier maar eens goed over na anders blijf je er mee zitten.
Je hebt wel gelijk. Anderzijds ben ik ook bang voor de 'nee' die ik kan krijgen. Normaal ben ik totaal niet onzeker op dat gebied, maar bij haar wel.

Shit, wat ben ik een pussy ;(
pi_145354604
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:33 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk. Anderzijds ben ik ook bang voor de 'nee' die ik kan krijgen.

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, probeer wel vrolijk te blijven anders forceer je een afknapper. En als je die 'nee' krijgt had je hem toch wel gekregen, het enige dat je bereikt met wachtten is een uitstelling van executie of tijd verspillen die je in een relatie had kunnen doorbrengen.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:36:07 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145354620
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:33 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, u heeft de essentie gevonden.

Groei gewoon wat ballen en stap op die chick af.

Jezus wat maken sommige mensen het toch onnodig lastig voor zichzelf :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145354634
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:30 schreef nofxtbr het volgende:

[..]

nee niet zielig, maar ook niet zo slim ;)
en ja dat tweede, daar weet ik geen trucje voor ofzo, dat moet je toch maar aanvoelen of je moed bij elkaar schrapen en dr uitvragen dan merk je het snel genoeg :P
Jij als vrouw hé, heb jij een idee hoe ik haar kan testen? Of kan uitdagen? Hoe zou jij benaderd willen worden door een jongen die je nog maar 3 keer kort gesproken hebt.

Ik wist trouwens niet dat verliefd worden 'op het eerste gezicht' echt kon. Maar dit was pats, boem, bingo!
pi_145354655
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:37 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Jij als vrouw hé, heb jij een idee hoe ik haar kan testen? Of kan uitdagen? Hoe zou jij benaderd willen worden door een jongen die je nog maar 3 keer kort gesproken hebt.

Ik wist trouwens niet dat verliefd worden 'op het eerste gezicht' echt kon. Maar dit was pats, boem, bingo!
Bij welke grote stad woon je in de buurt?
pi_145354669
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:39 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Bij welke grote stad woon je in de buurt?
Ik woon in Utrecht.
pi_145354692
quote:

[..]

Wat wil je testen dan? :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145354699
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:42 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Ik woon in Utrecht.
http://www.podiumonderdedom.nl/

Hier maak je waarschijnlijk wel indruk mee, alles of niets zeg maar. Als er een ja in zit ga die waarschijnlijk krijgen, krijg je een nee dan was dat ook de enige optie ;)
pi_145354752
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:45 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

http://www.podiumonderdedom.nl/

Hier maak je waarschijnlijk wel indruk mee, alles of niets zeg maar. Als er een ja in zit ga die waarschijnlijk krijgen, krijg je een nee dan was dat ook de enige optie ;)
Thnx.... Ik zal eens wat moed verzamelen.
Bedankt voor je serieuze reacties in ieder geval.
pi_145354781
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:50 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Thnx.... Ik zal eens wat moed verzamelen.
Bedankt voor je serieuze reacties in ieder geval.
Geen dank, weet precies wat je doormaakt ;)
pi_145354785
quote:

[..]

Je lijkt wel een wijf. Die doen ook altijd eerst testen. Grow some balls and man up. Nee heb je, ja kan je krijgen
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:52:21 #20
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_145354792
Wat anderen al zeggen: vraag haar mee uit. Zo snel mogelijk :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_145354847
quote:

[..]

Waarom zou het voor een vrouw anders zijn dan bij een man? Hoe zou je het zelf willen?
Als ze je een beetje interessant vindt kan je haar prima om een drankje vragen en zal ze daar gewoon positief op reageren. Als ze je niet boeiend vindt gaat vleierij je ook niet helpen waarschijnlijk.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:09:42 #22
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_145355003
quote:
Je vraag immers niet iemand mee uit die je pas 3x kort gesproken hebt. Toch?
Hoe wil je haar dan spreken? Je kan toch haar nummer regelen en samen een drankje doen?
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:12:26 #23
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_145355035
quote:

[..]

naja 'testen'.. ik weet niet, je moet toch echt maar gewoon haar nummer vragen ofzo. als ze nee zegt weet je genoeg ;)
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:59:24 #24
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_145355981
quote:
Je vraag immers niet iemand mee uit die je pas 3x kort gesproken hebt. Toch?
Bullshit. Dat moet je juist doen, omdat als jij geen interesse toont in haar als meer dan een vriend, zij jou gaat zien als 'aardige persoon'. Als jij een paar leuke gesprekjes met haar hebt gehad moet je juist zo snel mogelijk een afspraakje maken, gewoon haar vragen iets te drinken na school ofzo. Hoe laagdrempeliger en simpeler je afspraakje is hoe groter de kans is dat ze ja zegt.
pi_145356224
quote:
Ik ben verliefd. Tenminste, dat denk ik.
Verliefdheid is een "ziekte".

Als ik jou was, zou ik proberen om daar zo snel mogelijk van af te geraken ;)

Een aantal tips zijn hier al gegeven. Vraag haar uit. (een nee heb je, een ja kun je krijgen).

• Als ze je niet hebben moet, ben je misschien meteen ook (hopelijk) van die verliefdheid af.
Ze is dan immers niet verliefd op jou. Je bent niet goed genoeg voor haar (ze wil iets anders). Kun jij meteen verder met je leven. En aan haar misschien nog een goede vriendin overhouden. De friendzone is ook een mooie zone. Mits je je eigen verlangens opzij zetten kan natuurlijk.

• Als ze je wel hebben moet, dan zie je wel verder hoe het loopt. Verliefdheid is geen liefde. Je kent de ander immers nog niet voldoende. Daar heb je tijd voor nodig. Tijd kan vriendschap in liefde laten ontvlammen. Terwijl verliefdheid (eens dat aansteekvuurtje is uitgewerkt) de liefde kan laten doven. Omdat het nog geen echte liefde was, enkel verliefdheid.

Het leven is een avontuur.
Succes !
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:26:45 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145356699
quote:

Als je haar blik vangt, dan blijven kijken en niet te snel wegkijken. Dan geef je al een hint.

p.s. zelf durf ik het ook niet, maar het levert wel informatie op.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:27:34 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145356719
quote:

Oh ja hoor, dat kan echt. Heb het zelf ook gehad.
pi_145356953
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Oh ja hoor, dat kan echt. Heb het zelf ook gehad.
Misschien een wat 'fout' (ongewenst, niet verwacht) antwoord.

Het kan ook interessant zijn, om eens stil te staan, waarom je 'op het eerste zicht' op haar verliefd bent. Dit (dergelijk "zelf onderzoek") zal je niet zozeer iets over haar vertellen (mee te weten komen), maar kan je wel veel informatie over jezelf mee te weten komen ;)

Wat je zelf nog "tekort" komt. Waar je naar opkijkt (je aantrekt), etc. Zo al die dingen...
Zie ook: Jung (deze keer geen Freud ;) ) met zijn Individuatie-theorie

"Zelfkennis is het begin van alle wijsheid"
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:44:12 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145357172
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:36 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
[..]
Misschien een wat 'fout' (ongewenst, niet verwacht) antwoord.
Het kan ook interessant zijn, om eens stil te staan, waarom je 'op het eerste zicht' op haar verliefd bent. Dit (dergelijk "zelf onderzoek") zal je niet zozeer iets over haar vertellen (mee te weten komen), maar kan je wel veel informatie over jezelf mee te weten komen ;)
Wat je zelf nog "tekort" komt. Waar je naar opkijkt (je aantrekt), etc. Zo al die dingen...
Zie ook: Jung (deze keer geen Freud ;) ) met zijn Individuatie-theorie
"Zelfkennis is het begin van alle wijsheid"
Dat is volgens mij altijd zo met verliefdheid. Een deel van wat je zelf niet hebt, dat zie je in de ander. En dat trekt aan. Maar ook: gelijke gevoelens uit het verleden, zonder dat je dat weet. En gedeelde waarden en normen.
pi_145357305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat is volgens mij altijd zo met verliefdheid. Een deel van wat je zelf niet hebt, dat zie je in de ander. En dat trekt aan. Maar ook: gelijke gevoelens uit het verleden, zonder dat je dat weet. En gedeelde waarden en normen.
Vanuit deze optiek, kun je er bv ook voor kiezen daarin "eerst" verder aan jezelf te werken. Zodat je niet meer "verliefd" geraakt, meer besmet geraakt, door die ziekte, dat innerlijk complex in werking in je psyche. Maar ik zeg het, dit is misschien een wat fout (en niet zo leuk) antwoord om te horen.

Vanuit een gevoel van "verliefdheid" contact met een ander maken, vertrekt veelal vanuit een basis van ONVRIJHEID, die nog in jezelf verborgen zit. Je bent (om het simpelweg te zeggen) nog niet helemaal klaar met jezelf. In balans (evenwicht) met je innerlijke, totale zelf.

Vandaar ook veelal het gezegde: "Opposites Attract".

Tegenpolen trekken elkaar aan, vinden de andere iets anders terug (dat meer -verdrongen- deel in jezelf) en kunnen, via dergelijke wisselwerking, daarin van elkaar leren. Naar elkaar toegroeien. En dus groei je daarmee ook dichter naar jezelf toe. Via de ander.

Wanneer dergelijke wisselwerking (die chemie) uitgewerkt is, sterft ook veelal dit "psychisch complex" in jezelf. Je kan dan met een kater blijven zitten (de verliefdheid is over). Evengoed, vindt er niet echt een innerlijk proces plaats, blijft het complex in werking (wat ook prima is). Of het begint na een tijdje te botsen (ergeren). Dat vindt je ook vaak terug. Wat eerst enorm aantrok, begint na een tijdje te irriteren. Deze roze wolk (bril van verliefdheid) is over. De droom is doorbroken. De spiegel van verliefdheid krijgt barstjes. Het is dan aan de kracht van de 'liefde' (ons bewustzijn) dit te boven te komen of niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door JustTalkLove op 09-10-2014 10:54:10 ]
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:56:57 #31
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145357568
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:49 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Vanuit deze optiek, kun je er bv ook voor kiezen daarin "eerst" verder aan jezelf te werken. - knip -
Maar dan zou je elke vorm van verliefdheid moeten laten voor wat ie is. Is ook weer zonde.
pi_145357798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:49 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Vanuit deze optiek, kun je er bv ook voor kiezen daarin "eerst" verder aan jezelf te werken. Zodat je niet meer "verliefd" geraakt, meer besmet geraakt, door die ziekte, dat innerlijk complex in werking in je psyche. Maar ik zeg het, dit is misschien een wat fout (en niet zo leuk) antwoord om te horen.

Vanuit een gevoel van "verliefdheid" contact met een ander maken, vertrekt veelal vanuit een basis van ONVRIJHEID, die nog in jezelf verborgen zit. Je bent (om het simpelweg te zeggen) nog niet helemaal klaar met jezelf. In balans (evenwicht) met je innerlijke, totale zelf.

Vandaar ook veelal het gezegde: "Opposites Attract".

Tegenpolen trekken elkaar aan, vinden de andere iets anders terug (dat meer -verdrongen- deel in jezelf) en kunnen, via dergelijke wisselwerking, daarin van elkaar leren. Naar elkaar toegroeien. En dus groei je daarmee ook dichter naar jezelf toe. Via de ander.

Wanneer dergelijke wisselwerking (die chemie) uitgewerkt is, sterft ook veelal dit "psychisch complex" in jezelf. Je kan dan met een kater blijven zitten (de verliefdheid is over). Evengoed, vindt er niet echt een innerlijk proces plaats, blijft het complex in werking (wat ook prima is). Of het begint na een tijdje te botsen (ergeren). Dat vindt je ook vaak terug. Wat eerst enorm aantrok, begint na een tijdje te irriteren. Deze roze wolk (bril van verliefdheid) is over. De droom is doorbroken. De spiegel van verliefdheid krijgt barstjes. Het is dan aan de kracht van de 'liefde' (ons bewustzijn) dit te boven te komen of niet.
Wat een onzin!

Dus je zegt dat alle verliefde mensen, nog niet in evenwicht zijn met zichzelf?!
Gaat helemaal nergens over, ook mensen die prima weten wie ze zijn kunnen verliefd worden. Misschien is die verliefdheid juist ook reeeler omdat ze weten wie ze zijn, maar kunnen genieten van het uiterlijk en het gedrag van de ander. Hij/zij zal de ander minder idealiseren.

Een mens heeft eenmaal niet alle ideale eigenschappen in zich. Iemand kan bijvoorbeeld chaotisch zijn en de ordening van een ander aantrekkelijk vinden. Betekent niet dat de chaoot zijn/haar chaotische manier van omgaan met de wereld verdrongen heeft. Wellicht geaccepteerd en verminderd door er aan te werken en te begrijpen waarom degene zo is.
pi_145357886
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar dan zou je elke vorm van verliefdheid moeten laten voor wat ie is. Is ook weer zonde.
Is een persoonlijke keuze. Het heeft alvast zijn voordelen. Naast zijn nadelen natuurlijk (je mist dan het gevoel van het sprookje, die roes, die passie, je doorprikt die illusie immers voortijdig).

Hangt er wat vanaf, wat je zelf het meest belangrijk vind (in dit leven). Een meer EVENWICHTIG mens worden. Daarin VRIJER. Je beschouwt je (persoonlijke, psychische) vrijheid als het HOOGSTE GOED in dit leven. Of je verzaakt daaraan.

Je kiest voor de roes, de drank, het genot, de pieken, de dalen, de vreugde, de ellende, het 'wankel' tijdelijk plezier binnen "dat kader".

Dit is een 'persoonlijke' keuze (niemand anders kan daarover oordelen).
Behalve jij zelf.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:10:29 #34
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145357961
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:07 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Is een persoonlijke keuze. Het heeft alvast zijn voordelen. - knip -
Vanuit vrijheid kunnen kiezen, dát is het beste (lijkt mij). Dat daar een lange weg aan voorafgaat, dat klopt. Die is weinigen gegund.
pi_145357990
quote:
13s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:04 schreef Godshand het volgende:
Dus je zegt dat alle verliefde mensen, nog niet in evenwicht zijn met zichzelf?!
Ja, anders zou ik dit niet als een "ziekte" benoemen. Niet, waar ;) Ik spreek overigens ook van verliefdheid (niet liefde of vriendschap). Dat zijn twee totaal verschillende zaken.

Overigens, dat "verliefdheid" een ziekte is, hoef je niet zover te zoeken. De meeste mensen die verliefd zijn, slapen niet goed meer, eten niet goed meer, zitten heel de tijd aan de ander te denken, etc. Kortom ze voelen zich veelal niet COMPLEET meer (na de besmetting via de ander). Verliefdheid toont alvast vele kenmerken, die andere "zieken" ook hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:10 schreef Boca_Raton het volgende:
Vanuit vrijheid kunnen kiezen, dát is het beste (lijkt mij). Dat daar een lange weg aan voorafgaat, dat klopt. Die is weinigen gegund.
Volledig mee akkoord (niets aan toe te voegen).

quote:
13s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:04 schreef Godshand het volgende:
Een mens heeft eenmaal niet alle ideale eigenschappen in zich. Iemand kan bijvoorbeeld chaotisch zijn en de ordening van een ander aantrekkelijk vinden. Betekent niet dat de chaoot zijn/haar chaotische manier van omgaan met de wereld verdrongen heeft. Wellicht geaccepteerd en verminderd door er aan te werken en te begrijpen waarom degene zo is.
"Chaos" en "Orde" zijn (opnieuw) keuze van ZIJN. Een chaotisch iemand kan ordelijk worden. En omgekeerd. Maar evengoed ook niet. Van wat hangt dit af ? Enerzijds is het mogelijk dat bepaalde genetische tekortkomingen je belemmeren daarin meer naar het "centrum" te kunnen gaan. Anderzijds kan eigen WEERSTAND voorkomen, dat je zelf niet bereid bent om die positie (in het leven) te kiezen. Of iemand al dan niet een WEERSTAND in zichzelf laat varen, is aan die persoon om uit te maken (een ander heeft daarover niet te oordelen).

Concreet:

(1) Als een chaoot een chaoot wilt blijven (dat is zijn weerstand en keuze), zijn "persoonlijkheid" (zeg maar). Die weerstand, dien je dan als WERKELIJKHEID te ervaren. Veel valt daar verder dan niet over te vertellen. Behalve dat zijn gedrag met een ordelijk iemand hoogstwaarschijnlijk zal kunnen botsen. Het zijn immers daarin tegenpolen van elkaar. Een ordelijk iemand, houdt zijn huis (zowel psychisch als letterlijk) graag in orde. Een chaoot niet. Die ervaart dergelijke orde eerder als leegte, etc. En wenst dit niet. Hij wil chaos voelen, binnen chaos vertoeven. En dat kan botsen. Dan krijg je discussies zoals: Waarom plaats jij niet onmiddellijk je gedronken tasje thee in de vaatwas. Waarop de ander zeggen kan. En waarom moet dat (die orde) direct ? Waarom kan dat niet even wachten. Waarom mag er niet een beetje chaos in onze woonruimte ontstaan. Aanwezig zijn. Daar vertoeven. Begrijp je ?

(2) Als een chaoot open staat voor verandering. Bereidt is zijn eigen weerstand (keuze, persoonlijkheid) daarin wat te veranderen. Dan kan je dichter naar elkaar toegroeien. Helemaal ordelijk wordt hij misschien niet, maar je komt alvast dichter naar je centrum (alsook de ander) toe.

[ Bericht 31% gewijzigd door JustTalkLove op 09-10-2014 11:20:37 ]
pi_145358062
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:11 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ja, anders zou ik dit niet als een "ziekte" benoemen. Niet, waar ;) Ik spreek overigens ook van verliefdheid (niet liefde of vriendschap). Dat zijn twee totaal verschillende zaken.

Overigens, dat "verliefdheid" een ziekte is, hoef je niet zover te zoeken. De meeste mensen die verliefd zijn, slapen niet goed meer, eten niet goed meer, zitten heel de tijd aan de ander te denken, etc. Kortom ze voelen zich veelal niet COMPLEET meer (na de besmetting via de ander). Verliefdheid toont alvast vele kenmerken, die andere "zieken" ook hebben.

[..]

Je bent volkomen geschift.

En verliefdheid is niet iets ergs. Ik denk dat TS het niet zomaar wil verliezen...
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:14:50 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145358082
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:11 schreef JustTalkLove het volgende:

Maar... kun je dan nog echt verliefd zijn...? Dat vraag ik me wel af. Want wat de ander heeft aan karaktereigenschappen, bezit jij inmiddels ook grotendeels.
pi_145358244
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Maar... kun je dan nog echt verliefd zijn...? Dat vraag ik me wel af. Want wat de ander heeft aan karaktereigenschappen, bezit jij inmiddels ook grotendeels.
Waarom niet?

Daar kies je dan toch zelf voor? Het gaat niet om nijd naar de ander de eigenschappen die dese bezit. Maar het genieten van wat de ander doet, laat en er uitziet..

Net zoals je naar een mooi schilderij of film kijkt. Je geniet van de beelden en prijst de ander hoe hij/zij staat in het leven. Wellicht lijkt de ander erg op jij maar dit zal nooit 100% zo zijn.. Daarbij voegt een ander ook iets toe en vult je aan waar jij tekort schiet en vice versa :)
pi_145358330
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:59 schreef Fanest het volgende:
[..]
Bullshit. Dat moet je juist doen, omdat als jij geen interesse toont in haar als meer dan een vriend, zij jou gaat zien als 'aardige persoon'. Als jij een paar leuke gesprekjes met haar hebt gehad moet je juist zo snel mogelijk een afspraakje maken, gewoon haar vragen iets te drinken na school ofzo. Hoe laagdrempeliger en simpeler je afspraakje is hoe groter de kans is dat ze ja zegt.
Ik ken genoeg situaties van mensen die elkaar al jaren kennen en en dan ineens verliefd worden. Dus dat gaat vast niet helemaal op.

Snap wel dat je moet waken voor een 'vriendschaps' relatie.
pi_145358340
quote:
13s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:14 schreef Godshand het volgende:
Ik vind verliefdheid geschift. Als jij daarvoor kiest maakt dit jouw tijdelijk geschift (naar mijn oordeel).
"Geschift" zijn, doet voor mij hier niet ter zake.
pi_145358359
quote:
13s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
En verliefdheid is niet iets ergs. Ik denk dat TS het niet zomaar wil verliezen...
quote:
Ik denk dat TS het niet zomaar wil verliezen...
Dit dus.....
pi_145358382
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:22 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik vind verliefdheid geschift. Als jij daarvoor kiest maakt dit jouw tijdelijk geschift (naar mijn oordeel).
"Geschift" zijn, doet voor mij hier niet ter zake.
Verliefdheid is geen keuze. Dat overkomt je.

Zo ervaar ik het tenminste.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:24:23 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145358393
quote:
5s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waarom niet?
Daar kies je dan toch zelf voor? Het gaat niet om nijd naar de ander de eigenschappen die dese bezit. Maar het genieten van wat de ander doet, laat en er uitziet..
Net zoals je naar een mooi schilderij of film kijkt. Je geniet van de beelden en prijst de ander hoe hij/zij staat in het leven. Wellicht lijkt de ander erg op jij maar dit zal nooit 100% zo zijn.. Daarbij voegt een ander ook iets toe en vult je aan waar jij tekort schiet en vice versa :)
Nee, ik denk niet dat ik nog net zo verliefd kan worden zoals ik dat kon 20, 30 jaar geleden. Toen was ik echt helemaal 'vertrokken'. Gewoon wég. Ik was dus ook even zo afhankelijk. Wat dus natuurlijk he-le-maal misging.

Nu ben ik zelf zelfstandiger en veel, veel onafhankelijker. De verliefdheden die ik vroeger had, die heb ik niet meer. Maar wat niet is kan nog komen.
pi_145358405
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Niet verliefd nee. Maar wel liefdevol samen.
Dat is een wereld van verschil.

Al smaken wel de 'chemische' sapjes wat anders. ;)
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:27:06 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145358474
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:24 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Niet verliefd nee. Maar wel liefdevol samen.
Dat is een wereld van verschil.

Ja... zucht... ergens jammer... ergens een bevrijding... ik weet het niet...

p.s. zitten wij hier nou het topic van TS te kapen?
pi_145358475
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:24 schreef dezomervoorbij het volgende:
Verliefdheid is geen keuze. Dat overkomt je.
Zo ervaar ik het tenminste.
Klopt. Daarom ook dat het een "ziekte" is.

Maar weet je...

De vraag die jij je kunt stellen is: "Wat wil ik ? Hoe wil ik hiermee omgaan ?"
Wat is (voor jou) het beste antwoord hierop voor jezelf ?

Heb je haar al uitgevraagd ?
Zodat je haar (als persoon) wat beter kan leren kennen ?

quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:27 schreef Boca_Raton het volgende:
p.s. zitten wij hier nou het topic van TS te kapen?
Idd, dit is een zijsprong (een tak die wordt aangereikt).
Terug naar de TS (het is zijn debat).

Welke tak (piste) vindt hij zinvol ?
Helpt hem verder vooruit...
pi_145358517
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat ik nog net zo verliefd kan worden zoals ik dat kon 20, 30 jaar geleden. Toen was ik echt helemaal 'vertrokken'. Gewoon wég. Ik was dus ook even zo afhankelijk. Wat dus natuurlijk he-le-maal misging.

Nu ben ik zelf zelfstandiger en veel, veel onafhankelijker. De verliefdheden die ik vroeger had, die heb ik niet meer. Maar wat niet is kan nog komen.
Je wordt het niet meer zo snel.

En je kan het ook makkelijker naast je neerleggen :)

Maar goed, JTL heeft weer een mooie topickaap. Zoals ik al zei: wat heeft TS hier verder aan? Niets. Hij moet gewoon proberen bij het meisje. Lukt het nietdan gaat de verliefdheid zelf over...
pi_145358723
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:28 schreef Godshand het volgende:
Maar goed, JTL heeft weer een mooie topickaap. Zoals ik al zei: wat heeft TS hier verder aan? Niets. Hij moet gewoon proberen bij het meisje. Lukt het nietdan gaat de verliefdheid zelf over...
Dat is niet mijn bedoeling. Ik reikte deze gedachte in het debat "ook" aan (ter "verrijking" ;) )
Of de TS daar niets aan heeft, dat weet je niet. Jij bent de Ander niet ;)

Maar idd (volledig met je eens), het is aan de TS om zijn takjes te (ver)kiezen.
Daarin ook ons verder richting te geven...

Actie is alvast een goede tip.
Onderneem actie, blijf niet bij de pakken zitten.
Anders zit je maar in je eigen gedachten (denken) rond te dolen...
pi_145358772
Ik wil wel actie ondernemen, maar feit is dat ik haar af en toe zie lopen op school. Ze is dan ook nog vaak met klasgenoten/vriendinnen, dus makkelijk om haar uit te vragen is het niet.

En via Facebook is nou ook niet echt charmant he?
pi_145358847
Daarin zou ik nu eens een Nederlander zijn (misschien weinig tactvol). Maar vrij direct. w/
Gewoon gaan voor die banaan. Waarom niet facebook ? Maakt dit uit (hoe je het doet).

Als je meer tact, e.d. aan de dag wilt leggen, dat kan ook. Hoe denk je dat zij is ? Verwacht ze dit ?
En hoe ben jij ? Wat past er bij jou ? Werkt goed voor jou ?

Allemaal niet gemakkelijk hé...

Ik wens je: "Veel geluk" !
En... houd ons op de "hoogte" hé :)
pi_145359073
Wat ik het meest bijzondere aan haar vind, is dat ze op mij ook een beetje zenuwachtig over komt als ze mij ziet/spreekt. Tenminste, zo voel ik dat. Ik voel een beetje spanning, maar misschien is dat ook gewoon haar karakter.

Ik kwam haar onlangs tegen toen ze alleen was. Ze sprak en bleef rustig staan toen ik haar aan sprak. Ze maakte in ieder geval geen haast om weg te komen ofzo.

Wanneer ze met haar schoolvriendinnen is, merk ik dat ze het moeilijker vind. Ze loopt dan sneller door, durft mij niet echt aan te kijken en oogt dan een beetje zenuwachtig ofzo.
Zelf raak ik ook zenuwachtig als ik haar zie.

Dat maakt me echt helemaal wild.
pi_145359151
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:35 schreef dezomervoorbij het volgende:
Ik wil wel actie ondernemen, maar feit is dat ik haar af en toe zie lopen op school. Ze is dan ook nog vaak met klasgenoten/vriendinnen, dus makkelijk om haar uit te vragen is het niet.

En via Facebook is nou ook niet echt charmant he?
Oh, flashback naar mijn schooltijd..

In het laatste jaar van mijn vwo, zat er een meisje overduidelijk achter mij aan. Lekker assertief, beetje praten met mij in de pauze, hoe geweldig mijn band niet was..

Tsja altijd andere mensen erbij, ik durfde haar ook niet uit te vragen :@
Toch zag ik wel bij andere mensen hoe ze het dan wel deden, dus had ik het maar gedaan: je mengt je in het gesprek van die vriendinnen/vrienden als je een beetje raakvlak hebt. Gewoon als je iemand hoort van: zo, wat een lul was de rector gisteren he? (Ik noem maar wat). Dan beaam je bijvoorbeeld dat en ga je verder: welke klas zitten jullie? En stel je jezelf voor.

Beetje verder blaten, paar dagen mee ouwehoeren tot ze jou een beetje kennen. Als er dan een feestje bij iemand is, of ze gaan naar de film zeg je dat je het leuk lijkt om mee te gaan (tenminste als dat meisje gaat).

Op het feestje kan je gewoon het meisje apart nemen, of na de film. Beetje zoenen enzo. Nodig dan uit om wat leuks te doen: film kijken bij je thuis, pannenkoeken bakken met zijn 2en of haar hond helpen uit te laten. Dan kan je mooi polsen of het wat wordt.

Zelf heb ik dit toen niet gedurft, maar op deze manier hadden mijn vrienden wat geregeld :)

Succes ^O^
pi_145359443
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:47 schreef Godshand het volgende:
[..]
Oh, flashback naar mijn schooltijd..
In het laatste jaar van mijn vwo, zat er een meisje overduidelijk achter mij aan. Lekker assertief, beetje praten met mij in de pauze, hoe geweldig mijn band niet was..
Tsja altijd andere mensen erbij, ik durfde haar ook niet uit te vragen :@
Toch zag ik wel bij andere mensen hoe ze het dan wel deden, dus had ik het maar gedaan: je mengt je in het gesprek van die vriendinnen/vrienden als je een beetje raakvlak hebt. Gewoon als je iemand hoort van: zo, wat een lul was de rector gisteren he? (Ik noem maar wat). Dan beaam je bijvoorbeeld dat en ga je verder: welke klas zitten jullie? En stel je jezelf voor.
Beetje verder blaten, paar dagen mee ouwehoeren tot ze jou een beetje kennen. Als er dan een feestje bij iemand is, of ze gaan naar de film zeg je dat je het leuk lijkt om mee te gaan (tenminste als dat meisje gaat).
Op het feestje kan je gewoon het meisje apart nemen, of na de film. Beetje zoenen enzo. Nodig dan uit om wat leuks te doen: film kijken bij je thuis, pannenkoeken bakken met zijn 2en of haar hond helpen uit te laten. Dan kan je mooi polsen of het wat wordt.
Zelf heb ik dit toen niet gedurft, maar op deze manier hadden mijn vrienden wat geregeld :)
Succes ^O^
Leuke bijdrage Godshand ^O^

Ik lees graag verhalen (zeker als ze waargebeurd zijn) :P
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:30:01 #54
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_145364179
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:22 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Ik ken genoeg situaties van mensen die elkaar al jaren kennen en en dan ineens verliefd worden. Dus dat gaat vast niet helemaal op.
Snap wel dat je moet waken voor een 'vriendschaps' relatie.
In 99% van de gevallen gaat het wel op, in ieder kun je stellen dat je kansen alleen verkleinen des te langer je wacht; exponentieel.
pi_145364521
Jesus Christ, vraag haar mee uit en wel zo snel mogelijk. Nee dat is niet vreemd na drie keer kort gesproken te hebben en desnoods kan je dat er nog - op een niet al te serieuze toon - bijzeggen ook.

En nee, dan niet meteen een vijfgangendiner bij Podium, wat ik hier iemand zie voorstellen. Dát is wel awkward.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_145364548
Gewoon mee uitvragen. Nee heb je, ja kun je krijgen blablabla. En beter spijt krijgen van iets wat je wél hebt gedaan, dan altijd maar de illusie behouden 'wat als ik het toch had gedaan...'
Daarnaast is verliefdheid een fijn gevoel, of nou ja, dat zou het moeten zijn. :')
pi_145366095
Gewoon jezelf bezuipen en dan de ballen tonen om haar uit te vragen.
pi_145366295
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:45 schreef PeterRusso het volgende:
Gewoon jezelf bezuipen en dan de ballen tonen om haar uit te vragen.
Ik las "je" in plaats van "de" :')

Maar verder eens met de reactie ^O^
pi_145385341
Ik ga het vragen. Wel even een momentje vinden natuurlijk.
Maar ik ga het doen! Yolo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')