waaromquote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:55 schreef dezomervoorbij het volgende:
Nu denk ik er zelfs over na om haar helemaal te negeren, om haar (hopelijk) uit mijn hoofd te kunnen zetten.
Ik ben natuurlijk wel eens vaker verliefd geweest, maar dan liet ik dingen gewoon zoals ze gingen. Ik ben nu in staat om gewoon op school te blijven terwijl ik vrij ben, dat soort dingen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:21 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
waaromgewoon door blijven gaan met af en toe een praatje maken en op een gegeven moment vraag je dr nummer/vraag je dr uit
dat het je studie beïnvloedt is natuurlijk minder, probeer wel te focussen. Maar verliefdheid is het mooiste gevoel wat er is
Ach.. Mensen doen gekke dingen als ze verliefd zijn. Dit valt nog mee.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:25 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk wel eens vaker verliefd geweest, maar dan liet ik dingen gewoon zoals ze gingen. Ik ben nu in staat om gewoon op school te blijven terwijl ik vrij ben, dat soort dingen.
Is dat niet een beetje op het zielige af?
Hoe kan ik het beste testen of ze interesse heeft zonder gelijk heel direct te worden?
nee niet zielig, maar ook niet zo slimquote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:25 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk wel eens vaker verliefd geweest, maar dan liet ik dingen gewoon zoals ze gingen. Ik ben nu in staat om gewoon op school te blijven terwijl ik vrij ben, dat soort dingen.
Hoe kan ik het beste testen of ze interesse heeft zonder gelijk heel direct te worden?
Vraag haar mee uit eten, dan krijg je vaak wel duidelijke signalen. Nu of nooit zeg maar, dat is beter dan maar blijven twijfelen. Denk hier maar eens goed over na anders blijf je er mee zitten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:25 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk. Anderzijds ben ik ook bang voor de 'nee' die ik kan krijgen. Normaal ben ik totaal niet onzeker op dat gebied, maar bij haar wel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:31 schreef vervoerder23 het volgende:
[..]
Vraag haar mee uit eten, dan krijg je vaak wel duidelijke signalen. Nu of nooit zeg maar, dat is beter dan maar blijven twijfelen. Denk hier maar eens goed over na anders blijf je er mee zitten.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, probeer wel vrolijk te blijven anders forceer je een afknapper. En als je die 'nee' krijgt had je hem toch wel gekregen, het enige dat je bereikt met wachtten is een uitstelling van executie of tijd verspillen die je in een relatie had kunnen doorbrengen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:33 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk. Anderzijds ben ik ook bang voor de 'nee' die ik kan krijgen.
Shit, wat ben ik een pussy
Gefeliciteerd, u heeft de essentie gevonden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:33 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Shit, wat ben ik een pussy
Jij als vrouw hé, heb jij een idee hoe ik haar kan testen? Of kan uitdagen? Hoe zou jij benaderd willen worden door een jongen die je nog maar 3 keer kort gesproken hebt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:30 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
nee niet zielig, maar ook niet zo slim![]()
en ja dat tweede, daar weet ik geen trucje voor ofzo, dat moet je toch maar aanvoelen of je moed bij elkaar schrapen en dr uitvragen dan merk je het snel genoeg
Bij welke grote stad woon je in de buurt?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:37 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Jij als vrouw hé, heb jij een idee hoe ik haar kan testen? Of kan uitdagen? Hoe zou jij benaderd willen worden door een jongen die je nog maar 3 keer kort gesproken hebt.
Ik wist trouwens niet dat verliefd worden 'op het eerste gezicht' echt kon. Maar dit was pats, boem, bingo!
Ik woon in Utrecht.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:39 schreef vervoerder23 het volgende:
[..]
Bij welke grote stad woon je in de buurt?
Wat wil je testen dan?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:37 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Jij als vrouw hé, heb jij een idee hoe ik haar kan testen? Of kan uitdagen? Hoe zou jij benaderd willen worden door een jongen die je nog maar 3 keer kort gesproken hebt.
Ik wist trouwens niet dat verliefd worden 'op het eerste gezicht' echt kon. Maar dit was pats, boem, bingo!
http://www.podiumonderdedom.nl/quote:
Thnx.... Ik zal eens wat moed verzamelen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:45 schreef vervoerder23 het volgende:
[..]
http://www.podiumonderdedom.nl/
Hier maak je waarschijnlijk wel indruk mee, alles of niets zeg maar. Als er een ja in zit ga die waarschijnlijk krijgen, krijg je een nee dan was dat ook de enige optie
Geen dank, weet precies wat je doormaaktquote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:50 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Thnx.... Ik zal eens wat moed verzamelen.
Bedankt voor je serieuze reacties in ieder geval.
Je lijkt wel een wijf. Die doen ook altijd eerst testen. Grow some balls and man up. Nee heb je, ja kan je krijgenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:37 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Waarom zou het voor een vrouw anders zijn dan bij een man? Hoe zou je het zelf willen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:37 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Hoe wil je haar dan spreken? Je kan toch haar nummer regelen en samen een drankje doen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:55 schreef dezomervoorbij het volgende:
Je vraag immers niet iemand mee uit die je pas 3x kort gesproken hebt. Toch?
naja 'testen'.. ik weet niet, je moet toch echt maar gewoon haar nummer vragen ofzo. als ze nee zegt weet je genoegquote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:37 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Bullshit. Dat moet je juist doen, omdat als jij geen interesse toont in haar als meer dan een vriend, zij jou gaat zien als 'aardige persoon'. Als jij een paar leuke gesprekjes met haar hebt gehad moet je juist zo snel mogelijk een afspraakje maken, gewoon haar vragen iets te drinken na school ofzo. Hoe laagdrempeliger en simpeler je afspraakje is hoe groter de kans is dat ze ja zegt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:55 schreef dezomervoorbij het volgende:
Je vraag immers niet iemand mee uit die je pas 3x kort gesproken hebt. Toch?
Verliefdheid is een "ziekte".quote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:55 schreef dezomervoorbij het volgende:
Ik ben verliefd. Tenminste, dat denk ik.
Als je haar blik vangt, dan blijven kijken en niet te snel wegkijken. Dan geef je al een hint.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:25 schreef dezomervoorbij het volgende:
Oh ja hoor, dat kan echt. Heb het zelf ook gehad.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:37 schreef dezomervoorbij het volgende:
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:37 schreef dezomervoorbij het volgende:
Misschien een wat 'fout' (ongewenst, niet verwacht) antwoord.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Oh ja hoor, dat kan echt. Heb het zelf ook gehad.
Dat is volgens mij altijd zo met verliefdheid. Een deel van wat je zelf niet hebt, dat zie je in de ander. En dat trekt aan. Maar ook: gelijke gevoelens uit het verleden, zonder dat je dat weet. En gedeelde waarden en normen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:36 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
[..]
Misschien een wat 'fout' (ongewenst, niet verwacht) antwoord.
Het kan ook interessant zijn, om eens stil te staan, waarom je 'op het eerste zicht' op haar verliefd bent. Dit (dergelijk "zelf onderzoek") zal je niet zozeer iets over haar vertellen (mee te weten komen), maar kan je wel veel informatie over jezelf mee te weten komen
Wat je zelf nog "tekort" komt. Waar je naar opkijkt (je aantrekt), etc. Zo al die dingen...
Zie ook: Jung (deze keer geen Freud) met zijn Individuatie-theorie
"Zelfkennis is het begin van alle wijsheid"
Vanuit deze optiek, kun je er bv ook voor kiezen daarin "eerst" verder aan jezelf te werken. Zodat je niet meer "verliefd" geraakt, meer besmet geraakt, door die ziekte, dat innerlijk complex in werking in je psyche. Maar ik zeg het, dit is misschien een wat fout (en niet zo leuk) antwoord om te horen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat is volgens mij altijd zo met verliefdheid. Een deel van wat je zelf niet hebt, dat zie je in de ander. En dat trekt aan. Maar ook: gelijke gevoelens uit het verleden, zonder dat je dat weet. En gedeelde waarden en normen.
Maar dan zou je elke vorm van verliefdheid moeten laten voor wat ie is. Is ook weer zonde.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:49 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Vanuit deze optiek, kun je er bv ook voor kiezen daarin "eerst" verder aan jezelf te werken. - knip -
Wat een onzin!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:49 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Vanuit deze optiek, kun je er bv ook voor kiezen daarin "eerst" verder aan jezelf te werken. Zodat je niet meer "verliefd" geraakt, meer besmet geraakt, door die ziekte, dat innerlijk complex in werking in je psyche. Maar ik zeg het, dit is misschien een wat fout (en niet zo leuk) antwoord om te horen.
Vanuit een gevoel van "verliefdheid" contact met een ander maken, vertrekt veelal vanuit een basis van ONVRIJHEID, die nog in jezelf verborgen zit. Je bent (om het simpelweg te zeggen) nog niet helemaal klaar met jezelf. In balans (evenwicht) met je innerlijke, totale zelf.
Vandaar ook veelal het gezegde: "Opposites Attract".
Tegenpolen trekken elkaar aan, vinden de andere iets anders terug (dat meer -verdrongen- deel in jezelf) en kunnen, via dergelijke wisselwerking, daarin van elkaar leren. Naar elkaar toegroeien. En dus groei je daarmee ook dichter naar jezelf toe. Via de ander.
Wanneer dergelijke wisselwerking (die chemie) uitgewerkt is, sterft ook veelal dit "psychisch complex" in jezelf. Je kan dan met een kater blijven zitten (de verliefdheid is over). Evengoed, vindt er niet echt een innerlijk proces plaats, blijft het complex in werking (wat ook prima is). Of het begint na een tijdje te botsen (ergeren). Dat vindt je ook vaak terug. Wat eerst enorm aantrok, begint na een tijdje te irriteren. Deze roze wolk (bril van verliefdheid) is over. De droom is doorbroken. De spiegel van verliefdheid krijgt barstjes. Het is dan aan de kracht van de 'liefde' (ons bewustzijn) dit te boven te komen of niet.
Is een persoonlijke keuze. Het heeft alvast zijn voordelen. Naast zijn nadelen natuurlijk (je mist dan het gevoel van het sprookje, die roes, die passie, je doorprikt die illusie immers voortijdig).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar dan zou je elke vorm van verliefdheid moeten laten voor wat ie is. Is ook weer zonde.
Vanuit vrijheid kunnen kiezen, dát is het beste (lijkt mij). Dat daar een lange weg aan voorafgaat, dat klopt. Die is weinigen gegund.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:07 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Is een persoonlijke keuze. Het heeft alvast zijn voordelen. - knip -
Ja, anders zou ik dit niet als een "ziekte" benoemen. Niet, waarquote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:04 schreef Godshand het volgende:
Dus je zegt dat alle verliefde mensen, nog niet in evenwicht zijn met zichzelf?!
Volledig mee akkoord (niets aan toe te voegen).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:10 schreef Boca_Raton het volgende:
Vanuit vrijheid kunnen kiezen, dát is het beste (lijkt mij). Dat daar een lange weg aan voorafgaat, dat klopt. Die is weinigen gegund.
"Chaos" en "Orde" zijn (opnieuw) keuze van ZIJN. Een chaotisch iemand kan ordelijk worden. En omgekeerd. Maar evengoed ook niet. Van wat hangt dit af ? Enerzijds is het mogelijk dat bepaalde genetische tekortkomingen je belemmeren daarin meer naar het "centrum" te kunnen gaan. Anderzijds kan eigen WEERSTAND voorkomen, dat je zelf niet bereid bent om die positie (in het leven) te kiezen. Of iemand al dan niet een WEERSTAND in zichzelf laat varen, is aan die persoon om uit te maken (een ander heeft daarover niet te oordelen).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:04 schreef Godshand het volgende:
Een mens heeft eenmaal niet alle ideale eigenschappen in zich. Iemand kan bijvoorbeeld chaotisch zijn en de ordening van een ander aantrekkelijk vinden. Betekent niet dat de chaoot zijn/haar chaotische manier van omgaan met de wereld verdrongen heeft. Wellicht geaccepteerd en verminderd door er aan te werken en te begrijpen waarom degene zo is.
Je bent volkomen geschift.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:11 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ja, anders zou ik dit niet als een "ziekte" benoemen. Niet, waarIk spreek overigens ook van verliefdheid (niet liefde of vriendschap). Dat zijn twee totaal verschillende zaken.
Overigens, dat "verliefdheid" een ziekte is, hoef je niet zover te zoeken. De meeste mensen die verliefd zijn, slapen niet goed meer, eten niet goed meer, zitten heel de tijd aan de ander te denken, etc. Kortom ze voelen zich veelal niet COMPLEET meer (na de besmetting via de ander). Verliefdheid toont alvast vele kenmerken, die andere "zieken" ook hebben.
[..]
Volledig mee akkoord (niets aan toe te voegen).
Maar... kun je dan nog echt verliefd zijn...? Dat vraag ik me wel af. Want wat de ander heeft aan karaktereigenschappen, bezit jij inmiddels ook grotendeels.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:11 schreef JustTalkLove het volgende:
Volledig mee akkoord (niets aan toe te voegen).
Waarom niet?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar... kun je dan nog echt verliefd zijn...? Dat vraag ik me wel af. Want wat de ander heeft aan karaktereigenschappen, bezit jij inmiddels ook grotendeels.
Ik ken genoeg situaties van mensen die elkaar al jaren kennen en en dan ineens verliefd worden. Dus dat gaat vast niet helemaal op.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:59 schreef Fanest het volgende:
[..]
Bullshit. Dat moet je juist doen, omdat als jij geen interesse toont in haar als meer dan een vriend, zij jou gaat zien als 'aardige persoon'. Als jij een paar leuke gesprekjes met haar hebt gehad moet je juist zo snel mogelijk een afspraakje maken, gewoon haar vragen iets te drinken na school ofzo. Hoe laagdrempeliger en simpeler je afspraakje is hoe groter de kans is dat ze ja zegt.
Ik vind verliefdheid geschift. Als jij daarvoor kiest maakt dit jouw tijdelijk geschift (naar mijn oordeel).quote:
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je bent volkomen geschift.
En verliefdheid is niet iets ergs. Ik denk dat TS het niet zomaar wil verliezen...
Dit dus.....quote:Ik denk dat TS het niet zomaar wil verliezen...
Verliefdheid is geen keuze. Dat overkomt je.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:22 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik vind verliefdheid geschift. Als jij daarvoor kiest maakt dit jouw tijdelijk geschift (naar mijn oordeel).
"Geschift" zijn, doet voor mij hier niet ter zake.
Nee, ik denk niet dat ik nog net zo verliefd kan worden zoals ik dat kon 20, 30 jaar geleden. Toen was ik echt helemaal 'vertrokken'. Gewoon wég. Ik was dus ook even zo afhankelijk. Wat dus natuurlijk he-le-maal misging.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waarom niet?
Daar kies je dan toch zelf voor? Het gaat niet om nijd naar de ander de eigenschappen die dese bezit. Maar het genieten van wat de ander doet, laat en er uitziet..
Net zoals je naar een mooi schilderij of film kijkt. Je geniet van de beelden en prijst de ander hoe hij/zij staat in het leven. Wellicht lijkt de ander erg op jij maar dit zal nooit 100% zo zijn.. Daarbij voegt een ander ook iets toe en vult je aan waar jij tekort schiet en vice versa
Niet verliefd nee. Maar wel liefdevol samen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar... kun je dan nog echt verliefd zijn...? Dat vraag ik me wel af. Want wat de ander heeft aan karaktereigenschappen, bezit jij inmiddels ook grotendeels.
Ja... zucht... ergens jammer... ergens een bevrijding... ik weet het niet...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:24 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Niet verliefd nee. Maar wel liefdevol samen.
Dat is een wereld van verschil.
Klopt. Daarom ook dat het een "ziekte" is.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:24 schreef dezomervoorbij het volgende:
Verliefdheid is geen keuze. Dat overkomt je.
Zo ervaar ik het tenminste.
Idd, dit is een zijsprong (een tak die wordt aangereikt).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:27 schreef Boca_Raton het volgende:
p.s. zitten wij hier nou het topic van TS te kapen?
Je wordt het niet meer zo snel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat ik nog net zo verliefd kan worden zoals ik dat kon 20, 30 jaar geleden. Toen was ik echt helemaal 'vertrokken'. Gewoon wég. Ik was dus ook even zo afhankelijk. Wat dus natuurlijk he-le-maal misging.
Nu ben ik zelf zelfstandiger en veel, veel onafhankelijker. De verliefdheden die ik vroeger had, die heb ik niet meer. Maar wat niet is kan nog komen.
Dat is niet mijn bedoeling. Ik reikte deze gedachte in het debat "ook" aan (ter "verrijking"quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:28 schreef Godshand het volgende:
Maar goed, JTL heeft weer een mooie topickaap. Zoals ik al zei: wat heeft TS hier verder aan? Niets. Hij moet gewoon proberen bij het meisje. Lukt het nietdan gaat de verliefdheid zelf over...
Oh, flashback naar mijn schooltijd..quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:35 schreef dezomervoorbij het volgende:
Ik wil wel actie ondernemen, maar feit is dat ik haar af en toe zie lopen op school. Ze is dan ook nog vaak met klasgenoten/vriendinnen, dus makkelijk om haar uit te vragen is het niet.
En via Facebook is nou ook niet echt charmant he?
Leuke bijdrage Godshandquote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:47 schreef Godshand het volgende:
[..]
Oh, flashback naar mijn schooltijd..
In het laatste jaar van mijn vwo, zat er een meisje overduidelijk achter mij aan. Lekker assertief, beetje praten met mij in de pauze, hoe geweldig mijn band niet was..
Tsja altijd andere mensen erbij, ik durfde haar ook niet uit te vragen
Toch zag ik wel bij andere mensen hoe ze het dan wel deden, dus had ik het maar gedaan: je mengt je in het gesprek van die vriendinnen/vrienden als je een beetje raakvlak hebt. Gewoon als je iemand hoort van: zo, wat een lul was de rector gisteren he? (Ik noem maar wat). Dan beaam je bijvoorbeeld dat en ga je verder: welke klas zitten jullie? En stel je jezelf voor.
Beetje verder blaten, paar dagen mee ouwehoeren tot ze jou een beetje kennen. Als er dan een feestje bij iemand is, of ze gaan naar de film zeg je dat je het leuk lijkt om mee te gaan (tenminste als dat meisje gaat).
Op het feestje kan je gewoon het meisje apart nemen, of na de film. Beetje zoenen enzo. Nodig dan uit om wat leuks te doen: film kijken bij je thuis, pannenkoeken bakken met zijn 2en of haar hond helpen uit te laten. Dan kan je mooi polsen of het wat wordt.
Zelf heb ik dit toen niet gedurft, maar op deze manier hadden mijn vrienden wat geregeld
Succes
In 99% van de gevallen gaat het wel op, in ieder kun je stellen dat je kansen alleen verkleinen des te langer je wacht; exponentieel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:22 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Ik ken genoeg situaties van mensen die elkaar al jaren kennen en en dan ineens verliefd worden. Dus dat gaat vast niet helemaal op.
Snap wel dat je moet waken voor een 'vriendschaps' relatie.
Ik las "je" in plaats van "de"quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:45 schreef PeterRusso het volgende:
Gewoon jezelf bezuipen en dan de ballen tonen om haar uit te vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |