Denk niet dat het precies bekend is, maar IS heeft meer strijders in/rond Kobani.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:41 schreef theunderdog het volgende:
Hoe zijn de aantallen in en rondom kobani eigenlijk? zijn daar meer ISIS strijders of meer YPG strijders?
Het lijkt me dat de aanvoer van ISIS strijders vele malen groter is dan de ingesloten Kobani's.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:41 schreef theunderdog het volgende:
Hoe zijn de aantallen in en rondom kobani eigenlijk? zijn daar meer ISIS strijders of meer YPG strijders?
'Fuck een TT' is nou niet bepaald neutraalquote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is neutraal, kunnen mensen niet huilie huilie doen .
Als dat laatste echt zo is, dan weet begin ik te twijfelen of ISIS wel fatsoenlijk om kan gaan met hun materiaal.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Denk niet dat het precies bekend is, maar IS heeft meer strijders in/rond Kobani.
Klopt, ik heb een hekel aan een TT.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:44 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
'Fuck een TT' is nou niet bepaald neutraal
Gaat het om die ene midden in het centrum?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Flinke boem liet Sander van Hoorn zien bij RTLLN vanavond. Hij dacht eerst dat het een airstrike was, maar het bleek een IS bom te zijn geweest.
Iemand dit ook gezien?
In Kobani weten ze natuurlijk al weken/maanden dat hun stad gevaar zou loopt, die hebben zich ook voorbereid. De gesloten grens met Turkije is inderdaad een groot probleem. Maar met guerrilla en de bombardementen moeten de Koerden het natuurlijk een tijd kunnen volhouden. Al denk ik dat de stad uiteindelijk valt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:44 schreef Toga het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de aanvoer van ISIS strijders vele malen groter is dan de ingesloten Kobani's.
Ik vraag me meer af voor hoe lang de Koerden nog munitie hebben, dat moet toch eens opraken.
Ja, met die enorme paddestoelwolk die boven de stad uit toornde. Niet normaal man.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaat het om die ene midden in het centrum?
Dat was een zelfmoordaanslag
Die gozer is al fake gebleken. Gebruikt ook een foto van een Arabische ondergoedmodel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:49 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/JadBantha/status/519975696610127872
The remaining YPG fighters are being slaughtered by ISIS in Ain Arab, I would say victims are rather in thousands not in hundreds
Ja manquote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, met die enorme paddestoelwolk die boven de stad uit toornde. Niet normaal man.
Dat was een zelfmoordaanslag?
Wow ze worden letterlijk gechopt....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:49 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/JadBantha/status/519975696610127872
The remaining YPG fighters are being slaughtered by ISIS in Ain Arab, I would say victims are rather in thousands not in hundreds
Ja. Een auto vol met bommen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, met die enorme paddestoelwolk die boven de stad uit toornde. Niet normaal man.
Ja, hoorde ik ook op het nieuws. Een truck/wagen van IS, volgens de Koerden heeft die wagen zijn doel niet geraakt en is daarvoor al tot ontploffing gebracht.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bewijs?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:50 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Die gozer is al fake gebleken. Gebruikt ook een foto van een Arabische ondergoedmodel.
En dat blijf ik zo vreemd vinden. Die aanvoer moet komen via open gebied. Dat bombardeer je toch zo weg?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:44 schreef Toga het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de aanvoer van ISIS strijders vele malen groter is dan de ingesloten Kobani's.
Ik vraag me meer af voor hoe lang de Koerden nog munitie hebben, dat moet toch eens opraken.
Aha. Dikke knal dan.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, hoorde ik ook op het nieuws. Een truck/wagen van IS, volgens de Koerden heeft die wagen zijn doel niet geraakt en is daarvoor al tot ontploffing gebracht.
Mja, ik vind het 9 vd 10 keer ook vrij nutteloos hoorquote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, ik heb een hekel aan een TT.
Ah ok duidelijk, mijn fout.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:54 schreef mrstylo het volgende:
Paar dagen geleden:
https://twitter.com/jadbantha/status/518822045925507072
Ik haat zulke mensen zo erg. Net als AJ trouwens. Ze willen zo graag eerste zijn, dat ze daardoor niet meer journalistiek bedrijven.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah ok duidelijk, mijn fout.
Sorry.
Klopt wel, had alleen meer IS verwacht.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:54 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Isham_AlAssad/status/519913215174930433
Respect to Kurdish forces, defending #Kobane, 500 warriors vs 1400 #ISIS terrorists.
Als deze aantallen serieus kloppen he, WTF !
Kom op, dan kan je toch eigenlijk niets meer dan respect voor de YPG hebben?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:56 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Klopt wel, had alleen meer IS verwacht.
https://twitter.com/haralddoornbos/status/518886736207048707quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:54 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Isham_AlAssad/status/519913215174930433
Respect to Kurdish forces, defending #Kobane, 500 warriors vs 1400 #ISIS terrorists.
Als deze aantallen serieus kloppen he, WTF !
Iran wilt laten zien wie echt de baas is in het MO. Maar ik zie ze niks doen eigenlijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:57 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/ResistanceER/status/519982102943907840
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze verdedigen hun stadje wel goed, maar respect heb ik niet voor de Syrische tak van de pkk ( voor IS ook niet trouwens).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op, dan kan je toch eigenlijk niets meer dan respect voor de YPG hebben?
jezus he.
Klopt, maar ISIS kan in principe inderdaad vrijwel elke strijder oproepen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:57 schreef mrstylo het volgende:
[..]
https://twitter.com/haralddoornbos/status/518886736207048707
Wat een verschil
Al denk ik dat 1400 wel wat realistischer is.
Ik bedoel dan ook respect in de zin dat ze dat goed doen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:00 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ze verdedigen hun stadje wel goed, maar respect heb ik niet voor de Syrische tak van de pkk ( voor IS ook niet trouwens).
Los van dat ze in mijn ogen ook terroristen zijn , jawel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook respect in de zin dat ze dat goed doen.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:02 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Los van dat ze in mijn ogen ook terroristen zijn , jawel.
Gisteren in Nieuwsuur had Christ Klep het daarover. IS zal zijn voorraden natuurlijk in kleine groepjes en snel en beweeglijk aanvoeren. Amerika is huiverig om apaches in te zetten. Het is natuurlijk een doemscenario als helikopterpersoneel gevangen wordt genomen. En die scudraketten moeten natuurlijk ook raak zijn, een raket kost tussen de één à twee ton.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En dat blijf ik zo vreemd vinden. Die aanvoer moet komen via open gebied. Dat bombardeer je toch zo weg?
Klopt inderdaadquote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:59 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Iran wilt laten zien wie echt de baas is in het MO. Maar ik zie ze niks doen eigenlijk.
En het toont aan dat IS ook weer niet zo heel professioneel en kundig is. Een professioneel leger veegt ze zo van de kaart.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, maar ISIS kan in principe inderdaad vrijwel elke strijder oproepen.
Het is eigenlijk echt een wonder dat ISIS niet allang Kobani heeft overgenomen. Dat toont wel aan dat YPG erg goede vechters zijn en heel goed weten wat ze doen.
Ze zijn erg goed georganiseerd en hebben een keiharde mentaliteit, maar het lijkt wel alsof ze gewoon niet goed weten hoe ze met hun materiaal om moeten gaan.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En het toont aan dat IS ook weer niet zo heel professioneel en kundig is. Een professioneel leger veegt ze zo van de kaart.
Ik geloof Harald zijn versie. Meerdere bronnen hebben namelijk die aantallen opgegeven. Hij is met Jenan Moussa bijna elke dag 2 min van Kobane af geweest en heeft veel contact gehad met mensen in Kobane. Bovendien is het een strijd die al sinds midden September aan de gang is met elke dag een hoop doden aan beiden kanten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:57 schreef mrstylo het volgende:
[..]
https://twitter.com/haralddoornbos/status/518886736207048707
Wat een verschil
Al denk ik dat 1400 wel wat realistischer is.
Ik denk niet eens dat ze heel goed georganiseerd zijn, hun propaganda geeft natuurlijk een ander beeld dan de werkelijkheid.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zijn erg goed georganiseerd en hebben een keiharde mentaliteit, maar het lijkt wel alsof ze gewoon niet goed weten hoe ze met hun materiaal om moeten gaan.
Naja, aantallen moet je niet heel strikt nemen want je kan ze niet tellen uiteraard.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:07 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik geloof Harald zijn versie. Meerdere bronnen hebben namelijk die aantallen opgegeven. Hij is met Jenan Moussa bijna elke dag 2 min van Kobane af geweest en heeft veel contact gehad met mensen in Kobane. Bovendien is het een strijd die al sinds midden September aan de gang is met elke dag een hoop doden aan beiden kanten.
Ik volg niet hun propaganda, er is niemand meer die ontkent dat ze goed georganiseerd zijn hoor.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat ze heel goed georganiseerd zijn, hun propaganda geeft natuurlijk een ander beeld dan de werkelijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |