Je regelt zelf maar een babysit.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:02 schreef jackie12 het volgende:
Ik ben Indisch. Pas je op!
Waar de uitdrukking ‘Oost-Indisch doof zijn’ precies vandaan komt, is niet met zekerheid te zeggen. Onder taalkundigen bestaan hierover verschillende theorieën. Twee van de drie meest gangbare theorieën gaan er vanuit dat een deel van de Oost-Indische bevolking niet wilde luisteren naar bevelen van de Nederlandse koloniale overheerser.
ja, over die 2 mannen verder geen woord? So much voor 'no worries girlie' ....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:46 schreef schuschuho het volgende:
Hebben jullie dit al gelezen?
http://beta.nu.nl/algemee(...)en-in-wildernis.html
Brdanktquote:Op donderdag 9 oktober 2014 03:04 schreef suddenintuition het volgende:
ik kan geen linken plaatsen....maar ik heb even op Google ingetoetst
aardbeving panama 2 april 2014 ( ik was op zoek naar de juiste tijd, vandaar..)
-- pak de 2e van boven ( niet die van RTL, is de 1e )
De tijd van de aardbeving was 16.13,30 sec ( GMT...hier moest toen 5 u vanaf ! )
De plaatselijke tijd, waar K&L waren, op dat moment, was 11.13.30 sec.
de aardbeving had een magnitude van 6.0, best hevig dus
Als K&L dus deze aardbeving ook gevoeld moeten hebben, op die 2e april.....
IS DIT dan aan de telefoongegevens te zien ???..Iemand ??? Jackie ?
( In Costa Rica, was het blijkbaar 10.13.30 sec...dit even terzijde )
kijken we naar hetzelfde? Ik zie dat hij op 1.33 de schoen aanwijst, op een foto op zijn laptop, achter de boomstam. Ik zie geen kaart.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:31 schreef ToniB het volgende:
Op 1.33 wijst de gids precies aan waar de schoen is gevonden op een hele duidelijke kaart. Ik zie hier heel veel paden op!? Kan iemand schermafbeelding maken en posten? En die kaart/foto is er dus wel van dat gebied, alleen heb ik die nog nergens gezien alleen in die video van nos.
Gisteren had ik hierover ook gepost. Zie hieronder het australische artikel:quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:59 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, over die 2 mannen verder geen woord? So much voor 'no worries girlie' ....
Opvallend is dat ze gevonden is 100 meter van de plek van waar ze was vermist.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:58 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Gisteren had ik hierover ook gepost. Zie hieronder het australische artikel:
http://www.cairnspost.com(...)jpusyw-1227083756815
ja, anders hadden ze die constatering vanuit de meetwaardes en div. dbases vd. provider niet kunnen geven.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:22 schreef jackie12 het volgende:
Op 2 april 13.56 uur is er dus klaarblijkelijk netwerkbereik geweest
http://i7.minus.com/ibiobLuCPTYpQw.png
Dan is er toch ook te achterhalen met welke mast?
Omdat die zoekoperatie dat zeer slim heeft gedaan, gekleurde vlaggetjes geplant, die werden haar redding. Misschien hadden die mensen in Panama dat ook moeten doen, meer werk maken van: signalering die Kris en Lisanne mogelijk zouden kunnen oppikken.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:03 schreef A_Fortiori het volgende:
Opvallend is dat ze gevonden is 100 meter van de plek van waar ze was vermist.
Ik heb m volgens mij een keer voorbij zien komen maar is er ook een kaart waar de zendmasten op staan?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:06 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, anders hadden ze die constatering vanuit de meetwaardes en div. dbases vd. provider niet kunnen geven.
Vraag is hoe het dan zit met die masten qua aanstraling:
a) lift de Boquete kant vh P pad bovenin qua netwerkbereik mobiel onder de mirador nog mee op de masten
op Vulcan Baru (wat ik vermoed), of
b) wordt het mobiele netwerkbereik bovenin op het P pad verzorgd door masten ad. Boquete kant
(lijkt me niet, want waarom zou je dan omhooglopend niet overal mobiel bereik hebben, ipv. alleen ah.
begin van het pad)
uitgangspunt:
1) indien een mast op Vulcan Baru het tst 'zag' zaten ze op de Mirador of aan de Caribean zijde
2) indien een mast aan Boquete zijde van de mirador het tst. mat, was te meten geweest of ze aan de
Boquete kant onder de mirador zaten, mits de mobiele telefoons aan stonden, en mits er bereik was waar
ze zaten
ik kan me alleen maar voorstellen dat niemand hen ook nog eens niet kon traceren in het begin (afgezien wel/geen bereik) omdat well. niemand bij de politie of I.L. of taalschool hun mobiele nrs wist. Bij een verdwijning wordt hier toch meestal direct op gerechercheerd.
ja, StaceySinger heeft zoiets een keer geplaatst, geloof ik, al vele # geledenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb m volgens mij een keer voorbij zien komen maar is er ook een kaart waar de zendmasten op staan?
Kan me herinneren dat die zendmasten allemaal boven op 1 berg stonden. Dan is het dus niet goed te meten waar het signaal precies vandaan komt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb m volgens mij een keer voorbij zien komen maar is er ook een kaart waar de zendmasten op staan?
Zou kunnen dat ze geleerd hebben van de vermissing van K&L? Ik ben wel benieuwd naar haar verhaal, hoe het komt dat ze zo snel verdwaald is. Haar partner liet haar maar 10 minuten alleen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:09 schreef Perico het volgende:
[..]
Omdat die zoekoperatie dat zeer slim heeft gedaan, gekleurde vlaggetjes geplant, die werden haar redding. Misschien hadden die mensen in Panama dat ook moeten doen, meer werk maken van: signalering die Kris en Lisanne mogelijk zouden kunnen oppikken.
Ik denk dat in de regenwouden van Australie ze hier frequent mee te maken hebben en het zou me niet verbazen als dit protocol is.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:22 schreef A_Fortiori het volgende:
Zou kunnen dat ze geleerd hebben van de vermissing van K&L?
Ik kan me niet herinneren ergens gelezen te hebben dat Eileen 's ochtends vroeg 2 april gebeld heeft.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:06 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik kan me alleen maar voorstellen dat niemand hen ook nog eens niet kon traceren in het begin (afgezien wel/geen bereik) omdat well. niemand bij de politie of I.L. of taalschool hun mobiele nrs wist. Bij een verdwijning wordt hier toch meestal direct op gerechercheerd.
Al ben ik dan geen specifieke `verdwaalaanhanger ` , ik weet wel , als je in dergelijke bossenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:22 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Zou kunnen dat ze geleerd hebben van de vermissing van K&L? Ik ben wel benieuwd naar haar verhaal, hoe het komt dat ze zo snel verdwaald is. Haar partner liet haar maar 10 minuten alleen.
zo vervelend als je mobiel zit. Ik ga zo thuis op pc kijken en foto maken. Jackie12 gaf een link vanmiddag.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
kijken we naar hetzelfde? Ik zie dat hij op 1.33 de schoen aanwijst, op een foto op zijn laptop, achter de boomstam. Ik zie geen kaart.
Ik vind het iig ook een slimme gedachte om volgens het "Hans en Grietje" principe de verdwaler de mogelijkheid te bieden, de weg terug te vinden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:26 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik denk dat in de regenwouden van Australie ze hier frequent mee te maken hebben en het zou me niet verbazen als dit protocol is.
Het heeft ook met instelling te maken. Als een hooggeplaatste Panamees daar vermist was, hadden ze nog veel meer gedaan en wel adequaat getuigen gehoord en allang het gebied van de vindplaatsen met manschappen uitgeplozen.
ik denk afgaande op wat ik heb gelezen, er geen protocollen (lijst met in te vulllen gegevens voordat je gaat hiken) worden gehanteerd op de taalschool. Spanish by the river werkt immers via een reisbureautje blijkbaar.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:26 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ergens gelezen te hebben dat Eileen 's ochtends vroeg 2 april gebeld heeft.
Iemand daar moet toch hun mobiele nrs gehad hebben, lijkt me?
Wel het nummer (vaste lijn of mobiel?) van Lisanne d'r ouders, maar niet die van de meiden zelf?
Kan het zijn dat ze het wel geprobeerd heeft, bellen naar K&L, maar dat ze geen verbinding kreeg met de mobieltjes?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:26 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ergens gelezen te hebben dat Eileen 's ochtends vroeg 2 april gebeld heeft.
Iemand daar moet toch hun mobiele nrs gehad hebben, lijkt me?
Wel het nummer (vaste lijn of mobiel?) van Lisanne d'r ouders, maar niet die van de meiden zelf?
nou, lijkt me welquote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:38 schreef suddenintuition het volgende:
en die ouders, familie , kennissen, vrienden, hebben die ook nooit geprobeerd te bellen met
K&L ? Is dat niet bekend ?
Ja dat vind ik ook erg slim. Nu vind ik overigens ook dat Panama er veel geld en middelen tegenaan heeft gegooid. Zoektochten met helicopter zijn erg duur, al is die Sinpaproc dagelijks functioneel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:33 schreef A_Fortiori het volgende:
Ik vind het iig ook een slimme gedachte om volgens het "Hans en Grietje" principe de verdwaler de mogelijkheid te bieden, de weg terug te vinden.
En volgens mij worden hooggeplaatste personen overal in de wereld belangrijker geacht dan een zomaar iemand.
je hebt helemaal gelijk ! Logisch !quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:35 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik denk afgaande op wat ik heb gelezen, er geen protocollen (lijst met in te vulllen gegevens voordat je gaat hiken) worden gehanteerd op de taalschool. Spanish by the werkt immers via een reisbureautje blijkbaar.
Maw., lijsten met: naam, mobiele nr, contactgegevens familie, doel van de hike, met wie, wanneer, waar naar toe, vertrektijd, verwachtte retourtijd, naam gids, naam groepsdeelnemers, voldaan aan minimale bepakking en uitrustingseisen ed).
Dat zou mooi zijn als alle resibureaus/hostels in B dat zouden gaan hanteren, plus dan nog een electriciteitkabel aanlgg op het P pad en een vast opstelpunt plus vaste 2Mb verbinding, en mobiele mast erbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |