ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 09-10-2014 09:14:53 ]
Hector Rail heeft vandaag het opgelapte ICK gepresenteerd. De rijtuigen worden in Roemenië gerenoveerd en zijn volgens het bericht geschikt voor 200 km/h
Er is meer dan genoeg DM'90 volgens mij, daarnaast zijn er twee stellen waarbij normaal alleen in de spits dubbel gereden wordt. Het lijkt me eerder een ander probleem te zijn...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er is meer dan genoeg DM'90 volgens mij, daarnaast zijn er twee stellen waarbij normaal alleen in de spits dubbel gereden wordt. Het lijkt me eerder een ander probleem te zijn...
Zou zoiets kunnen zijn van een wisselstorinkje in combinatie met een stel dat richting tankplaat moest. Maar goed, alleen met inside info weet je wat het echt is
Zeg James, zet je de Brabant 's even terug in de OP?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Met +5 vertrekken van Gorinchem is natuurlijk niet goed. Wel hebben we daar planmatig wat extra tijd om daarna tegelijk met de tegentrein in Leerdam aan te komen. Vroeger (2 jaar geleden) stonden we 8 minuten op Leerdam te wachten op de tegentrein.
Het verhaal van Hakki en Cees treedt voor het daglicht in de documentaire Nachtlicht. De crowdfunding-campagne die op 1 september is gestart om de documentaire Nachtlicht over Nederlandse spoorlassers mogelijk te maken, heeft zowel steun ontvangen uit de spoorsector als uit de kunstwereld. Zo zijn ETS Spoor, Strukton Rail en het Amsterdams Fonds voor de Kunst tot nu toe de grote donateurs van de nog te maken film. Er is nu 53 procent van het streefbedrag binnengehaald. Volgens regisseur Kees-Jan Husselman is het zeker dat de documentaire er komt.
“Het voelt heel goed om zoveel steun te ontvangen uit de verschillende sectoren voor deze film. Voor mij een extra motivatie om een kwalitatief hoge film te maken, van het bedrag dat we met de crowd funding binnenhalen”, aldus regisseur Kees-Jan Husselman. Nachtlicht is een documentaire over twee mannen die ’s nachts hard werken als lasser aan het Nederlandse spoor. Ze rijden al veertien jaar samen door het hele land om op afgezonderde locaties de versleten verbindingen van onze infrastructuur opnieuw aan elkaar te lassen.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op donderdag 9 oktober 2014 11:59 schreef dennistd het volgende: Nou zijn dit natuurlijk ook losse masten en geen portalen, dat maakt het misschien ook nog wel wat makkelijker.
Ook al had Nederland dat, dan had de veiligheidsjihad geroepen "STILLEGGEN!!! ONVEILIG !!!"
Ik zou niet echt blij worden als die trein langsraast, er nog 15kV op de bovenleiding staat op het naastgelegen spoor en ik een stukke bovenleiding moet repareren.
Nou inderdaad, krijg soms 't idee dat die hele spoorsector door Philip Morris wordt gesponsord. Zodra het even kan gaat het personeel zichzelf een portie longkanker aanmeten
Op donderdag 9 oktober 2014 12:10 schreef b2py het volgende: Ik zou niet echt blij worden als die trein langsraast, er nog 15kV op de bovenleiding staat op het naastgelegen spoor en ik een stukke bovenleiding moet repareren.
Dus op een perron lopen is ook levensgevaarlijk? Dan kom je immers net zo dicht bij de bovenleiding.
Er zit 2,3 meter tussen de binnenste spoorstaven op een dubbelsporig traject (Utrecht-Driebergen). Daarbij moet je nog de spoorbreedte optellen, dan zit je dus op 3,7 meter tussen beide rijdraden.
De bovenleiding in Nederland hangt op 5,5m hoogte, maar op stations vaak ook lager (minimaal is 5,1m volgens wiki). Het perron ligt op 76cm, terwijl je zelf ook 1,8m lang bent. Dat is dus 5,1-2,5=2,6m. Daar moest je nog wat bijtellen voor de zijwaartse afstand, dus laten we zeggen 2,7m.
Dat is dus een meter dichterbij dan die man die aan de bovenleiding werkt van het naastgelegen spoor.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Bovenleiding hangt minimaal 5 meter boven het spoor en het perron is 75 cm hoog en ongeveer 1,5 breed t.o.v. perronrand, afstand is dan wortel(1,5^2+4,25^2) . Hart-op-hart afstand is 4 meter.. Reken maar uit. Zoveel scheelt het niet.
Een halve meter, als je HOH vier meter is... True on that, maar nog steeds is die zuiging van zo'n trein met 140 km/h die langs je rijdt als je op zo'n montagewagen rijdt geen pretje.
En verder is het natuurlijk een eindeloze discussie. Net OVNL hier.
Ik denk niet dat daarnaast 140 km/h wordt gereden just my 2¢.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het is nieuwetreintjesdag! Transport for London heeft vandaag bekend gemaakt dat er nieuwe metro's gaan komen voor de London Underground, waarvan het ontwerp al is bepaald. Wie 'm gaat bouwen is nog even afwachten, op de shortlist staan Alstom, Bombardier, CAF, Hitachi en Siemens.
Daarnaast heeft Abellio, dat gisteren kon bekendmaken de ScotRail-franchise te hebben gewonnen, gekozen voor de aanschaf van 70 nieuwe treinstellen van Hitachi Rail. De EMU's van het type AT200 zullen o.a. worden ingezet tussen Edinburgh en Glasgow. De AT200 is enkele maanden terug gepresenteerd, op InnoTrans was een mock-up te bekijken.
Ik zat me gisteren nog wat af te vragen over seinen in Nederland. Ik zag toen de sprinter naar Tilburg Universiteit wegrijden vanaf station Oisterwijk. Het sein vlak voorbij het station sprong op rood zodra de trein passeerde. In de verte stond een sein op groen dat ook op rood sprong toen de trein passeerde. Even later sprong dat sein op geel en nog later op groen, terwijl het sein bij het station nog op rood stond. Waarom is dat zo?
Ik zat me gisteren nog wat af te vragen over seinen in Nederland. Ik zag toen de sprinter naar Tilburg Universiteit wegrijden vanaf station Oisterwijk. Het sein vlak voorbij het station sprong op rood zodra de trein passeerde. In de verte stond een sein op groen dat ook op rood sprong toen de trein passeerde. Even later sprong dat sein op geel en nog later op groen, terwijl het sein bij het station nog op rood stond. Waarom is dat zo?
(door treindienstleider) bediend sein heeft rood als ruststand. Een P sein (verdeeld een baanvak in blokken zodat treinen dichter achter elkaar kunnen rijden heeft groen als ruststand tenzij het het laatste p sein in een reeks p seinen is
Die seinen verderop zullen P-seinen geweest zijn: die werken automatisch. Zolang twee 'blokken' voor het sein vrij sein is ie groen, is er maar één blok vrij geel en als het blok erachter bezet is rood (zolang er geen rijweg ingesteld is in de andere richting: dan is het sein altijd rood).
Het sein bij het station is een bediend sein: die heeft dezelfde werking, maar er moet door de treindienstleider een rijweg ingesteld worden. Als dat niet gebeurt, dan blijft het sein rood (het is immer niet bekend hoe de wissels moeten staan).
Op donderdag 9 oktober 2014 20:26 schreef Salatrel het volgende: [..] (door treindienstleider) bediend sein heeft rood als ruststand. Een P sein (verdeeld een baanvak in blokken zodat treinen dichter achter elkaar kunnen rijden heeft groen als ruststand tenzij het het laatste p sein in een reeks p seinen is
quote:
Op donderdag 9 oktober 2014 20:26 schreef dennistd het volgende: Die seinen verderop zullen P-seinen geweest zijn: die werken automatisch. Zolang twee 'blokken' voor het sein vrij sein is ie groen, is er maar één blok vrij geel en als het blok erachter bezet is rood (zolang er geen rijweg ingesteld is in de andere richting: dan is het sein altijd rood). Het sein bij het station is een bediend sein: die heeft dezelfde werking, maar er moet door de treindienstleider een rijweg ingesteld worden. Als dat niet gebeurt, dan blijft het sein rood (het is immer niet bekend hoe de wissels moeten staan).
Dat zal inderdaad het verschil zijn. Er ligt inderdaad een wissel dat de trein van spoor 3 naar hoofdspoor leidt. Zonder spoor 3 zou Oisterwijk gewoon een halte langs de vrije baan zijn.
Nou inderdaad, krijg soms 't idee dat die hele spoorsector door Philip Morris wordt gesponsord. Zodra het even kan gaat het personeel zichzelf een portie longkanker aanmeten
Goed voor de dekkingsgraad van het SpoorwegPensioenFonds.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik ben benieuwd naar het energieverbruik. Ze rijden met 180 km/h over de Øresundsbron, het lijkt me niet dat die Contessa's heel zuinig zijn met die platte neus.
Vraagje: morgen reis ik met de trein mee met iemand die een kortingskaart heeft. Nou moet ik dus dat product op m'n chipkaart zetten. Ik las net dit: http://www.ns.nl/reiziger(...)amenreiskorting.html
Hoef dus niks te doen om het er weer af te krijgen, maar het op de kaart zetten van dat product is me nog niet helemaal duidelijk. Moet ik dan ook binnen 35 minuten na laden inchecken of kan ik die meereiskorting ook morgenochtend erop zetten en dan morgenavond meereizen? In geval van dat laatste: is het een probleem als ik dan nog tussendoor een ritje maak in een RET-bus? De treinrit zal langer dan 35 minuten na de busreis gemaakt worden namelijk.
Ja, het is niet aan te raden om tussendoor nog een ritje met de bus te maken. Grote kans dat die meereiskorting dan niet meer uitgelezen kan worden. Dus je zult die korting later op de kaart moeten zetten
STAR 2278 + Mercia Charters Dutch Tour en STAR DL12 + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr Op de zondag ging de Mercia Charters Dutch Tour naar de STAR, met een lange tussenstop in Stadskanaal. Daar kon ook nog even de DL12 gefotografeerd worden die een wagenset uit de loods ging halen, om voor een gezelschap naar Veendam te rijden.
De eerste dag van de Railcatering in de ICBerlijn tussen Amersfoort en Almelo is vooralsnog een succes: Er wordt meer geld opgehaald dan bij de binnenlandse IC's.
Een probleem met de buffers, naar het schijnt. Voldoende reden om ze meteen aan de kant te halen, de rijtuigen staan ergens bij Berlin-Rummelsburg op een zijspoor.
Bufferproblemen. BordBistro zou in december weer terugkomen. BordBistro komt weer vrij nu de IC's Norddeich - Luxemburg ingekort worden t/m Koblenz. Ongetwijfeld schuift men dan met wat omlopen van de rijtuigstammen, waardoor minder BordBistro's nodig zijn. Of men hoopt tegen die tijd weer de BordRestaurants te kunnen inzetten.
CFL zou volgens mij een uursdienst starten Luxemburg - Trier - Koblenz. Daarmee krijg je tussen Trier en Koblenz een halfuursdienst, want de RE van DB blijft wel rijden. De bedoeling zou zijn dat het een exacte halfuursdienst wordt.
Alle 9 de KISS-treinstellen zijn al gebouwd en/of geleverd, maar worden nog niet allemaal volledig ingezet om wat nawerk te verrichten.
Het zijn mooie treintjes van binnen. Heb er in Wasserbillig ff doorheen gewandeld. Goede keus geweest voor de CFL. Mogelijk zitten wij er met het Nieuwjaarsrondje in
Opmerkelijk is dat je ze langs de lijn absoluut niet hoort aankomen, in tegenstelling tot het oudere meuk.
Spitsbussen door malheur Kamperlijntje KAMPEN/ZWOLLE - NS zet in de spits extra bussen in tussen Kampen en Zwolle. Door defecte treinstellen en planmatig onderhoud rijdt het boemeltje vaak met maar één treinstel, wat leidt tot overvolle coupés.
"Het blijven nogal speciale treinstellen, het is geen materieel dat we in grote hoeveelheden gebruiken", zegt NS-woordvoerder Anita Boonstra. "Op de lijn Zwolle-Enschede rijden ze ook. Het is soms puzzelen: wat zet je op welke lijn in. Door onderhoud en defecten heeft dat de laatste tijd gevolgen voor de capaciteit in de dienstregeling."
Reizigers tussen Zwolle en Kampen maken ondanks de komst van de Hanzelijn nog erg veel gebruik van het oude boemeltje. Het ruimtegebrek leidt dan ook dagelijks tot veel ergernis, die ook wordt geuit op Twitter en Facebook. Boonstra laat weten dat de problemen en klachten bekend zijn en dat het zo snel mogelijk weer in dienst krijgen van alle treinstellen een hoge prioriteit heeft.
Tot die tijd zet de spoorvervoerder in de spits bussen in. 's Ochtends van Kampen naar Zwolle en 's middags vanaf drie uur andersom. "Op de stations zetten we zo veel mogelijk personeel in om reizigers hierop te wijzen en alles in goede banen te laten verlopen", zegt Boonstra.
De vervoerder weet niet hoe lang de problemen blijven aanhouden.
Op vrijdag 10 oktober 2014 00:09 schreef greavy het volgende: Het zijn mooie treintjes van binnen. Heb er in Wasserbillig ff doorheen gewandeld. Goede keus geweest voor de CFL. Mogelijk zitten wij er met het Nieuwjaarsrondje in
Als de toelating op tijd rond komt?
quote:
Opmerkelijk is dat je ze langs de lijn absoluut niet hoort aankomen, in tegenstelling tot het oudere meuk.
Dat viel me met de ODEG-dingen op. Ik stond in Berlin-Lichterfelde op het perron, de ODEG-KISS hoorde ik pas toen hij al aan de kop van het perron was
De toelating is al rond: Er heeft al minimaal één keer een KISS-treinstel een vervangende dienst gereden voor een uitgevallen IC. Die IC was uitgevallen ivm een defecte loc, en heeft de CFL een KISS naar Koblenz gestuurd de andere morgen. Ergens halverwege augustus. Ongetwijfeld dat dit al vaker is voorgekomen.
Hoorde ik niet aankomen ... Kwam opeens achter de bomen vandaan ... CFL 2307 testrit by Durk Houtsma., on Flickr Tijdens mijn vakantie naar de regio Dresden in april 2014 stond ik te wachten op een stoomtrein, toen deze bonus voorbij kwam. De gloednieuwe CFL Kiss 2307 is bezig met een testrit over de Tharandter Rampe, en keerde een uurtje later ofzoiets weer retour richting Dresden. Deze serie van 8 KISS-treinstellen is bedoeld om een RE-dienst op te zetten tussen Luxemburg, Trier en Koblenz. De IC van de Deutsche Bahn verdwijnt per DRGL2015.
Aan de positie van de deuren te zien zijn deze treinstellen bedoeld voor lage perrons (55 cm)? Bij de ODEG-stellen en de DB-Dosto's in Berlijn viel het me op dat ik vanaf het perron een aardige stap omlaag moest doen om in de trein te stappen... niet echt toegankelijk voor rolstoelgangers.
--- Op InnoTrans had Siemens een schaalmodel van de 'Desiro HC' (High Capacity), een dubbeldeks-Desiro met enkeldeks kopbakken. Dit lijkt Siemens' antwoord te zijn op de OMNEO van Bombardier.
Alle tractieapparatuur zit in de kopbakken, hiervoor is in de dubbeldeks tussenbakken geen ruimte. Dit beperkt de maximumlengte wel enigszins, langer dan 5 bakken per stel is niet mogelijk.
Interieurimpressie: (klik voor groot)
[ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 10-10-2014 01:26:29 ]
Op donderdag 9 oktober 2014 23:43 schreef greavy het volgende: De eerste dag van de Railcatering in de ICBerlijn tussen Amersfoort en Almelo is vooralsnog een succes: Er wordt meer geld opgehaald dan bij de binnenlandse IC's.
Ja natuurlijk. het is een trein waar mensen catering verwachten.
Op vrijdag 10 oktober 2014 09:36 schreef ReisT het volgende: Volgens de advertentie in de Metro gaat ProRail in de herfstvakantie op het traject Sauwerd-Roodeschool het spoor en bovenleiding vernieuwen.
CFL zou volgens mij een uursdienst starten Luxemburg - Trier - Koblenz. Daarmee krijg je tussen Trier en Koblenz een halfuursdienst, want de RE van DB blijft wel rijden. De bedoeling zou zijn dat het een exacte halfuursdienst wordt.
Koblenz - Trier wordt een uurdienst, in Trier wordt de trein gesplitst, het deel van DB rijdt verder naar Kaiserslautern, het deel van CFL rijdt verder naar Luxembourg. Tussen Koblenz en Trier rijdt de RE nu slechts eens in de twee uur dus het is alsnog een flinke verbetering.
Maar is het dan niet zo dat de CFL 1x/2u tussen Trier en Koblenz gaat rijden, maar ieder uur tussen Luxemburg en Trier? Dat staat mij namelijk bij, maar toen ik een nieuwsbericht opzocht, las ik dat ieder uur Koblenz werd. Wat ik zelf recent heb gelezen op Drehscheibe zou CFL 1x/2u Luxemburg - Trier - Koblenz gaan rijden, en 1x/2u Luxemburg - Trier.
Op vrijdag 10 oktober 2014 10:07 schreef greavy het volgende: Maar is het dan niet zo dat de CFL 1x/2u tussen Trier en Koblenz gaat rijden, maar ieder uur tussen Luxemburg en Trier? Dat staat mij namelijk bij, maar toen ik een nieuwsbericht opzocht, las ik dat ieder uur Koblenz werd. Wat ik zelf recent heb gelezen op Drehscheibe zou CFL 1x/2u Luxemburg - Trier - Koblenz gaan rijden, en 1x/2u Luxemburg - Trier.
• neuer RE 1 stündlich auf der Strecke Koblenz – Trier – Saarbrücken und mindestens 2-stündlich weiter über Kaiserslautern* bis Mannheim • Durch Flügelung, d. h. Teilung des Zuges in Trier stündliche Direktverbindung mit dem neuen RE 1 von Koblenz nach Luxemburg, während der zweite Zugteil weiter nach Saarbrücken bzw. Mannheim fährt; in der Gegenrichtung werden die aus Mannheim/Saarbrücken bzw. Luxemburg kommenden Zugteile in Trier zusammengekoppelt und fahren als Einheit weiter nach Koblenz
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar als ik het dus goed begrijp, gaat de CFL én DB koppelen en splitsen in Trier, om dan dubbel te rijden tussen Trier en Koblenz? Heeft DB daar dan ook Kiss-treinstellen besteld?
Op vrijdag 10 oktober 2014 10:26 schreef greavy het volgende: Maar als ik het dus goed begrijp, gaat de CFL én DB koppelen en splitsen in Trier, om dan dubbel te rijden tussen Trier en Koblenz? Heeft DB daar dan ook Kiss-treinstellen besteld?
Nee Flirts.
Op donderdag 9 oktober 2014 23:04 schreef Peterselieman het volgende: Ja, het is niet aan te raden om tussendoor nog een ritje met de bus te maken. Grote kans dat die meereiskorting dan niet meer uitgelezen kan worden. Dus je zult die korting later op de kaart moeten zetten
Maar als je gewoon met 118 verschillende chipkaarten reist is dat ALLEMAAL op te lossen
Op vrijdag 10 oktober 2014 12:16 schreef Dr_Flash het volgende: [..] Maar als je gewoon met 118 verschillende chipkaarten reist is dat ALLEMAAL op te lossen
De sncf is wel verdomde snel: de 8ste thalys tickets besteld, vandaag in huis (vanuit frankrijk) Bij sncf besteld omdat je daar goed je plaats kan kiezen
lijkt me tweeledig te zijn. In de eerste plaats zit je zo Arriva niet in de weg en ten tweede is het door een spoortje op te schuiven makkelijker om op Groningen HS de hoge sporen te bereiken.
Enige nadeel is dat je vanaf Waterhuizen aansluiting linkerspoor moet rijden om het te kunnen doen
Op vrijdag 10 oktober 2014 19:59 schreef Peterselieman het volgende: lijkt me tweeledig te zijn. In de eerste plaats zit je zo Arriva niet in de weg en ten tweede is het door een spoortje op te schuiven makkelijker om op Groningen HS de hoge sporen te bereiken.
Mja, ook vanaf het middenspoor zit je sporen 2B en hoger al in de weg. Alleen 1B kan dan probleemloos vertrekken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 10 oktober 2014 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende: [..] Ja, dat was het handigst ivm Arriva idd. Al stuur ik Arriva ook wel eens over een ander spoor dan 1, als dat zo uitkomt.
Maar dan moet het selfloading cargo naar een ander perron
Op zaterdag 11 oktober 2014 08:10 schreef mschol het volgende: Tot zover de controle op e-tickets: even de voorkant bekijken (naam + barcode kant), even de andere kant en vervolgens krijg ik een "oke, bedankt"
Vanochtend om 8 uur een mailtje van de SNCF gehad. Ze gaan er alles aan doen, maar ze weten niet of mijn trein vanmiddag wel kan rijden.. Ondertussen strakblauwe hemel hier...
Op zaterdag 11 oktober 2014 10:53 schreef Dr_Flash het volgende: Vanochtend om 8 uur een mailtje van de SNCF gehad. Ze gaan er alles aan doen, maar ze weten niet of mijn trein vanmiddag wel kan rijden.. Ondertussen strakblauwe hemel hier...
extreem weer in een deel van dit departement. Tussen Nîmes en Alès rijden geen treinen omdat er een stuk ballastbed weggespoeld is. Gisternacht is er in grote delen van de Cevennen meer dan 300 mm regen gevallen in 10 uur tijd.
Voor zover ik weet zitten de antennes die daarvoor nodig zijn er niet op.
@Fles: ik zal voor je duimen. Welb netjes dat SNCF je proactief informeert i.p.v. dat je op het station tot de ontdekking moet komen dat je trein niet rijdt.
Ja geen idee want ik zie dit kutidngen nooit in het wild. Voor wat betreft de stroomvoorziening is het geen probleem want ze zijn quadrocourant maar beveiliging heb ik dus niet het flauwste idee van.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zaterdag 11 oktober 2014 11:21 schreef Dr_Flash het volgende: extreem weer in een deel van dit departement. Tussen Nîmes en Alès rijden geen treinen omdat er een stuk ballastbed weggespoeld is. Gisternacht is er in grote delen van de Cevennen meer dan 300 mm regen gevallen in 10 uur tijd.
Sterkte, van die foto op Twitter kan ik niet echt vrolijk worden, wie weet, is het met de Franse slag snel weer gepiept
Op zaterdag 11 oktober 2014 13:23 schreef Mr_Klaasje het volgende: Waarschijnlijk moet de definitieve toelating geregeld worden en kan je dan ook zo naar Osnabruck met de ICB mocht dat ooit handig zijn.
Grote kans dat het iets te maken heeft met de ETCS-software o.i.d., de Traxx moet uiteindelijk ook nachttreinen van en naar Emmerich gaan rijden toch?
Op zaterdag 11 oktober 2014 13:31 schreef James1988 het volgende: [..] Grote kans dat het iets te maken heeft met de ETCS-software o.i.d., de Traxx moet uiteindelijk ook nachttreinen van en naar Emmerich gaan rijden toch?
Ik geloof het wel ja. Maar sowieso houdt voor een deel van de loc's het werk op rond 2021 en tegen die tijd zijn de 1700'en ook over hun beste tijd heen. Dus dan kunnen ze mooi voor de ICB.
Ik geloof het wel ja. Maar sowieso houdt voor een deel van de loc's het werk op rond 2021 en tegen die tijd zijn de 1700'en ook over hun beste tijd heen. Dus dan kunnen ze mooi voor de ICB.
Dat is een mogelijkheid, ja. Persoonlijk lijkt een Vectron MS me daar beter voor geschikt (spaart een locwissel uit en scheelt dus 10 minuten), maar ik kan me voorstellen dat NS en DB daar anders over denken.
Ik verwacht dat de meeste geelblauwe Traxx-locs na 2021 de goederendienst in gaan, verhuurd via NS Lease of verkocht aan MRCE.
Op zaterdag 11 oktober 2014 13:39 schreef James1988 het volgende: [..] Dat is een mogelijkheid, ja. Persoonlijk lijkt een Vectron MS me daar beter voor geschikt (spaart een locwissel uit en scheelt dus 10 minuten), maar ik kan me voorstellen dat NS en DB daar anders over denken. Ik verwacht dat de meeste geelblauwe Traxx-locs na 2021 de goederendienst in gaan, verhuurd via NS Lease of verkocht aan MRCE.
Die 10 minuten aan de Duitse grens gaan denk ik niet zo snel weg. Dingen als douanegezever enzo.
Het zou me overigens niet verbazen als de pimpel Bad Bentheim helemaal overslaat wanneer de stoptrein uit Bielefeld doorrijdt naar Hengelo en de pimpel met een meerspanningsloc wordt gereden.
Op zaterdag 11 oktober 2014 13:46 schreef James1988 het volgende: Het zou me overigens niet verbazen als de pimpel Bad Bentheim helemaal overslaat wanneer de stoptrein uit Bielefeld doorrijdt naar Hengelo en de pimpel met een meerspanningsloc wordt gereden.
Dat ligt wel in de lijn der verwachting ja. Dat is min of meer dezelfde situatie als toen met Emmerich. Toen daar de EuroCity niet meer stopte omdat de ICE het overnam. Daat was niet eens een vervangende regionale trein bij nodig ook.
Op zaterdag 11 oktober 2014 14:05 schreef Dr_Flash het volgende: [..] Dat ligt wel in de lijn der verwachting ja. Dat is min of meer dezelfde situatie als toen met Emmerich. Toen daar de EuroCity niet meer stopte omdat de ICE het overnam. Daat was niet eens een vervangende regionale trein bij nodig ook.
Sowieso zal het me niets verbazen als ze de locwissel verschuiven als er toch meerspanningsloc's voor komen te staan als ze niet doorgaand gaan rijden. Je kunt beter 10 minuten stilstaan op een station waar je sowieso wilt stoppen dan op een station dat je liever overslaat.
Als je een meerspanningsloc hebt die 200 km/h rijdt.. Zolang dat niet het geval is, is er wel een voordeel maar ga je niet doorgaand Amsterdam-Berlijn rijden met 160 km/h.
Van de regen in de drup dus. Het lijkt mij logisch dat ze dat dan in 1 keer goed doen. Aan de andere kant hebben we het hier wel over een schrijnend incompetente organisatie, dus ik sta nergens van te kijken
Sowieso is het iets voor de verre toekomst. Het kan best zo zijn dat DB in 2019 besluit om alsnog Nederland-geschikte ICx-treinstellen aan te schaffen.
Op zaterdag 11 oktober 2014 14:57 schreef Dr_Flash het volgende: Bij die versperring tussen Nîmes en Ales is extra informatie: "vervangend vervoer is niet mogelijk want de wegen staan blank. Prognose maandagmiddag "
Wordt dit een gevalletje overmacht of toch vergoeding?
Op zaterdag 11 oktober 2014 13:39 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is sowieso wel afwachten wat er tegen die tijd allemaal gebeurt.. Want de rijtuigen hebben niet het eeuwige leven.
Nieuwe ic's toch?
Eerst was het de bedoeling om die treinstellen ook NL-geschikt te bestellen maar de bestelling is aangepast. Dus zijn die alleen voor binnenlands gebruik in Duitsland geschikt. Dat wordt nog iets langer met de rijtuigen behelpen en afwachten of ze nog wat anders van plan zijn.
Op zaterdag 11 oktober 2014 15:29 schreef Mr_Klaasje het volgende: Eerst was het de bedoeling om die treinstellen ook NL-geschikt te bestellen maar de bestelling is aangepast. Dus zijn die alleen voor binnenlands gebruik in Duitsland geschikt. Dat wordt nog iets langer met de rijtuigen behelpen en afwachten of ze nog wat anders van plan zijn.
Nieuwe Nederlandse IC's!
Ergerlijk die extra stop op CdG Airport TGV. Elke stad gewoon max 1 stop, nee hoor arrogant kutparijs moet er weer twee
Sowieso welke debiel bedenkt het om een vliegveld naar een persoon te noemen? What's next? Amsterdam Johan Cruyff Airport? Brussel Manneken Pis Airport? Rot ff op met die onzin okee
Op zaterdag 11 oktober 2014 19:14 schreef Dr_Flash het volgende: Ergerlijk die extra stop op CdG Airport TGV. Elke stad gewoon max 1 stop, nee hoor arrogant kutparijs moet er weer twee
Sowieso welke debiel bedenkt het om een vliegveld naar een persoon te noemen? What's next? Amsterdam Johan Cruyff Airport? Brussel Manneken Pis Airport? Rot ff op met die onzin okee
Inderdaad. Straks vernoemen ze nog een vliegveld in NY naar Kennedy.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zaterdag 11 oktober 2014 19:14 schreef Dr_Flash het volgende: Ergerlijk die extra stop op CdG Airport TGV. Elke stad gewoon max 1 stop, nee hoor arrogant kutparijs moet er weer twee Sowieso welke debiel bedenkt het om een vliegveld naar een persoon te noemen? What's next? Amsterdam Johan Cruyff Airport? Brussel Manneken Pis Airport? Rot ff op met die onzin okee
George H.W. Bush Airport in Houston John F. Kennedy in New York McCarran in Las Vegas
Vliegveld Seppe bestaat ook al niet meer Dat heet nu, hou je vast: Breda International Airport
Op zaterdag 11 oktober 2014 20:17 schreef bork het volgende: Vliegveld Seppe bestaat ook al niet meer Dat heet nu, hou je vast: Breda International Airport
Op zaterdag 11 oktober 2014 20:17 schreef bork het volgende: Vliegveld Seppe bestaat ook al niet meer Dat heet nu, hou je vast: Breda International Airport
Ja logisch, nu Breda aangesloten is op het Europese hogesnelheidsnet!
Op zaterdag 11 oktober 2014 23:14 schreef Viezze het volgende: [..] Er zijn vast meer internationale vluchten vanaf Groningen dan vanaf Breda International Airport En Groningen hoort WEL bij Nederland
Nog wel, Groningen zakt vanzelf wel in de zee weg met al die aardbevingen daar
Trein gaat na dertig jaar weer rijden in Belcrum Breda
BREDA - Lang leek het een onhaalbare droom: de terugkeer van een trein in de Speelhuislaan. Maar nu de gemeente akkoord gegaan is met de plannen van de werkgroep Belcrum Onder Stoom is de aannemer al druk bezig met het fundament.
De datum waarop er voor het eerst sinds 1985 weer een trein door de Speelhuislaan zal rijden is al geprikt: op 4 juli 2015, als hoogtepunt van de festiviteiten rond 400 jaar Belcrum.
Het vroege Sinterklaascadeau van wethouder Selçuk Akinci is in vreugde en dankbaarheid ontvangen, maar de werkgroep Belcrum onder Stoom moet er wel wat voor doen. Met de aanleg van het betonnen bed komt een in beton gegoten verplichting: dat het spoor gebruikt wordt waar het voor gelegd wordt.
Werkgroep Belcrum Onder Stoom wil het spoor gebruiken voor verschillende culturele activiteiten. Ook wil het onderzoeken of een toeristische pendeldienst tussen het parkeerterrein bij de voormalige Backer en Rueb en de Bredase Nieuwe Haven en Breda Centraal te realiseren is.
Op zaterdag 11 oktober 2014 19:14 schreef Dr_Flash het volgende: Ergerlijk die extra stop op CdG Airport TGV. Elke stad gewoon max 1 stop, nee hoor arrogant kutparijs moet er weer twee Sowieso welke debiel bedenkt het om een vliegveld naar een persoon te noemen? What's next? Amsterdam Johan Cruyff Airport? Brussel Manneken Pis Airport? Rot ff op met die onzin okee
Op zondag 12 oktober 2014 09:21 schreef Dr_Flash het volgende: Mooi een uur vroeger dan de planning vertrokken uit Brussel. Was vrij snel klaar met dat kuthotel. Stralend weer wel gelukkig op naar huis!
Op zondag 12 oktober 2014 09:21 schreef Dr_Flash het volgende: Mooi een uur vroeger dan de planning vertrokken uit Brussel. Was vrij snel klaar met dat kuthotel. Stralend weer wel gelukkig op naar huis!
Op zondag 12 oktober 2014 12:32 schreef Dr_Flash het volgende: Hoezo trouwens moet je in Brussel 5,50 per nacht toeristenbelasting betalen. En in Nîmes, wat gewoon een veel mooiere stad is, 91 cent? Kutbrussel.
5,50, serieus? Wat een afzetters.
Op zondag 12 oktober 2014 12:32 schreef Dr_Flash het volgende: Hoezo trouwens moet je in Brussel 5,50 per nacht toeristenbelasting betalen. En in Nîmes, wat gewoon een veel mooiere stad is, 91 cent? Kutbrussel.
Omdat grafhoeren kutstad vol met ambtenaren die vanuit heel europa daar komen pitten. Makkelijk cashen, de staat betaalt toch wel.
Valt nu mee, vanmorgenvroeg was het echt mistig, Brussel ja, ik was er nooit een fan van, begin het steeds meer te waarderen , jammer dat die trein er naar toe er lang over doet of duur is , ben rapper in Duitsland .
Op zondag 12 oktober 2014 12:55 schreef bork het volgende: [..] Valt nu mee, vanmorgenvroeg was het echt mistig, Brussel ja, ik was er nooit een fan van, begin het steeds meer te waarderen , jammer dat die trein er naar toe er lang over doet of duur is , ben rapper in Duitsland .
Op zondag 12 oktober 2014 12:37 schreef Yreal het volgende: [..] Omdat grafhoeren kutstad vol met ambtenaren die vanuit heel europa daar komen pitten. Makkelijk cashen, de staat betaalt toch wel.
Die mentaliteit zweette mijn hotel ook uit al zijn poriën ja. En het meurde
Ik ben regelmatig in Brussel op bezoek bij klanten en als je Brussel een beetje kent is het een aangename stad met aangename plekken om te wonen en werken en met een uitstekende gastronomie.
Maar tegelijkertijd blijft het ook voor mij een heel vreemde stad in een heel vreemd land. Er gebeurt in Brussel niets in een keer, alles loopt er eerst volkomen uit de hand totdat de problemen niet meer te negeren zijn, vervolgens wordt er een bak geld tegenaan gesmeten waarvan altijd beweerd was dat het er niet was en wordt uiteindelijk toch de duurste en beste oplossing gerealiseerd. De pret duurt echter maar voor even, want al snel is het weer net zo'n probleem als daarvoor.
De intercity naar Brussel heeft exact dezelfde mentaliteit als Brussel als stad, ik ben daarom blij dat mijn baas na het Fyra-avontuur toestemming heeft gegeven mijn zakelijk verkeer met Thalys te doen.
Brussel is gericht op kwistig in het rond declarerende euro-ambtenaren. Maar dan ook wel zo alleen daarop, dat iemand anders er niks te zoeken heeft. Denk maar niet dat personeel in een groot hotel van een internationale keten, in Brussel, Nederlands spreekt bijvoorbeeld Ik ben echt wel even klaar met heel die klotestad en alles eromheen.
12 okt. 2014 / Nieuwsbericht ProRail voert dit weekend in opdracht van Rijkswaterstaat voorbereidende werkzaamheden uit voor de bouw van een nieuwe spoorbrug over de Rijksweg A1. Deze wordt in 2016 vernieuwd omdat de Rijksweg wordt verbreed en de huidige spoorbrug niet lang genoeg is. Vanwege diverse tegenvallers heeft de aannemer meer tijd nodig dan gepland en zijn de werkzaamheden morgenochtend niet op tijd klaar. Het werk zal pas morgenavond gereed zijn. Ter voorbereiding op de vernieuwing van de brug worden er dit weekend een aantal stalen constructies aangebracht in de bodem. Vanwege de beperkte werkruimte en het aantreffen van onvoorziene zaken in de bodem gaat dit minder snel dan gepland. ProRail en Rijkswaterstaat betreuren de overlast en zetten alles op alles om de vertraging te minimaliseren.
Treinverkeer
De uitloop heeft gevolgen voor het treinverkeer. Tussen Almere en Weesp en tussen Almere en Naarden-Bussum is tot morgenavond geen treinverkeer mogelijk. NS zet bussen in en adviseert reizigers op sommige routes om te reizen. Daarnaast raad NS reizigers aan kort voor vertrek de NS reisplanner te raadplegen op www.ns.nl.
Op zondag 12 oktober 2014 20:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: [..] Op m.ns.nl stond het ruim daarvoor en die putten uit dezelfde bron dus misschien had je een CTRL-F5 moeten gebruiken.
Ik had de website netjes vers geopend, om dat bericht te zoeken; Waarom jij mij niet geloven?
Op zondag 12 oktober 2014 20:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: [..] Op m.ns.nl stond het ruim daarvoor en die putten uit dezelfde bron dus misschien had je een CTRL-F5 moeten gebruiken.
Oh gelukkig maar, dat het al 26 en een half uur te laat aangegeven is en niet 27
Op zondag 12 oktober 2014 21:02 schreef b2py het volgende: [..] Ik had de website netjes vers geopend, om dat bericht te zoeken; Waarom jij mij niet geloven?
Mot je eentje
Op zondag 12 oktober 2014 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: [..] Is toch superhandig, heb je geen tijd om een alternatief te zoeken en wordt het morgen gewoon chaos op de weg
Morgen vrij!
Op zondag 12 oktober 2014 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: [..] Is toch superhandig, heb je geen tijd om een alternatief te zoeken en wordt het morgen gewoon chaos op de weg
Scheelt dat het herfstvakantie is en het iets rustiger rond Amsterdam
Op zondag 12 oktober 2014 21:37 schreef boriq het volgende: [..] Dan neem ik het conducteurs-hok wel. Die zitten zelf immers toch alleen in de 1e klas.
Staat gewoon de laatste route naar huis er Niet in, terwijl een service medewerker vervolgens laat zien dat die trein er wel degelijk is. Ik moest alleen mijn route in 3 stukken hakken voordat hij zichtbaar was
Op zondag 12 oktober 2014 22:10 schreef Yreal het volgende: Staat gewoon de laatste route naar huis er Niet in, terwijl een service medewerker vervolgens laat zien dat die trein er wel degelijk is. Ik moest alleen mijn route in 3 stukken hakken voordat hij zichtbaar was
onthou dat nou. De reiziger is er voor NS, niet andersom.
Driek heeft vanavond met diverse NS'rs (ivm regelen vervangend vervoer) en ProRailers (ivm achterhalen achtergronden) aan de telefoon gehangen. Weer een raar einde van een weekendje weg...
Inderdaad. Ik was van plan om ProRail en zijn aannemers aan de schandpaal te nagelen, maar ik neem altijd eerst contact op met mijn slachtoffers. Het is echt 100% RWS en zijn aannemer die dit hebben verknald.
Maar voordat dat op hun website duidelijk werd, hing ik al (vanuit de trein want onderweg) bij NS en hun aan de telefoon. En dat verhaal op de website is wel erg summier. Morgen wordt vermoedelijk meer duidelijk.
Op zondag 12 oktober 2014 23:39 schreef DriekOplopers het volgende: [..] Inderdaad. Ik was van plan om ProRail en zijn aannemers aan de schandpaal te nagelen, maar ik neem altijd eerst contact op met mijn slachtoffers. Het is echt 100% RWS en zijn aannemer die dit hebben verknald.
Hmm. Snap ik opzich wel maar ik vind het verontrustend dat je eerst conclusies trekt (want anders was je niet van plan om ProRail aan de schandpaal te nagelen). Wel goed dat je wel eerst research hebt gedaan though.
Op zondag 12 oktober 2014 23:44 schreef DriekOplopers het volgende: [..] Dat doe ik altijd. Ik geef altijd eerst de betrokkenen de gelegenheid om te reageren en dingen toe te lichten. Ik hanteer namens Voor Beter OV altijd een stevige toon, maar nooit als een donderslag bij heldere hemel.
Let's agree to disagree.
Op zondag 12 oktober 2014 23:52 schreef Peter het volgende: [..] Bijna 800e topic Dan maar de Serie 800 benoemen. Die heeft altijd nog naar Maastricht gereden, lees ik .