ik weet dat ze al dubbelaar uitgegeven zijn, maar het zijn twee losse albums.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:47 schreef Norrage het volgende:
6950 34 12 -- ::: The Herbaliser ::: The Herbaliser Band Session 1 & 2
Ik tel ze lekker als 1, omdat ze zo'n geheel zijn. Het is niet dat het volstrekt losse albums zijn. Ach, maakt voor de eindlijst niet uit, ik ben toch de enige die ze erin heeft staanquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik weet dat ze al dubbelaar uitgegeven zijn, maar het zijn twee losse albums.
Niet mijn favo van The Herbaliser trouwens
het is ook geen geheel omdat 90% instrumentale,akoustische versies zijn van nummers die the herbaliser al eerder had uitgebracht. Albums als Very Mercenary of Remedies, volgen veel meer een geheel, maar er staan ook een aantal 'zwakke' broeders op.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik tel ze lekker als 1, omdat ze zo'n geheel zijn. Het is niet dat het volstrekt losse albums zijn. Ach, maakt voor de eindlijst niet uit, ik ben toch de enige die ze erin heeft staan
Daarom vind ik het júist een geheel, omdat het allemaal instrumentale versies zijn; bovendien lopen de nummers nog in elkaar over. Het is niet alsof het een best-of is. Gewoon een livealbum; en die heb ik sowieso ook meer in mijn top 100 staanquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
het is ook geen geheel omdat 90% instrumentale,akoustische versies zijn van nummers die the herbaliser al eerder had uitgebracht. Albums als Very Mercenary of Remedies, volgen veel meer een geheel, maar er staan ook een aantal 'zwakke' broeders op.
Persoonlijk is herbal blend mijn favo, maar dat is dan meer een veredelde mixtape(die overigens wel mijn top 100 gehaald heft)quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Daarom vind ik het júist een geheel, omdat het allemaal instrumentale versies zijn; bovendien lopen de nummers nog in elkaar over. Het is niet alsof het een best-of is. Gewoon een livealbum; en die heb ik sowieso ook meer in mijn top 100 staan. Het is een grote funk-trip, met louter uitvoeringen die de originelen naar de troon steken
Hun normale albums vind ik in ieder geval weinig. Er komen echt tergend slechte rappers op voor....Alleen Very Mercenary vind ik nog wel aardig
Ja Herbal Blend is eigenlijk, na deze sessions, ook mijn favoriet. Maar die zou ik dan niet in mijn lijstje gooien omdat het inderdaad een mixtape isquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Persoonlijk is herbal blend mijn favo, maar dat is dan meer een veredelde mixtape(die overigens wel mijn top 100 gehaald heft)
Hij is eindelijk bij me doorgedrongenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:54 schreef Felagund het volgende:
Mooi lijstje Norrage! The Lonesome Crowded West ook mooi hoog.
Grappig dat dat je nummer 1 is. Compleet vergeten. Heb hem vorig jaar live gezien in het voorprogramma van Glen Hansard & BBC Scottish Symphony Orchestra. Hij deed toen met dat orkest en leden van het Bedroom Community label Dreamland spelen. Ik was toen best onder de indruk en vond Indie Classical best interessant om te beluisteren. Maar vind nooit de tijd om hem aan te zetten, omdat het vaak toch niet mijn eerste keuze is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:38 schreef takkfyrir het volgende:
01. Valgeir Sigurðsson - Draumalandið (2010)
Is vrij rauw, misschien daarom wat minder toegankelijk? Opvallende Mingus keuze ook. Vrij veel nieuwe binnenkomers trouwens.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hij is eindelijk bij me doorgedrongen![]()
Dat is alleen techno die zich daaraan stoort, de rest vindt het prima.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:08 schreef WesCAddle het volgende:
hmmm... was zelf al bezig een lijst in elkaar te zetten. Maar na het lezen van deze topic, en het feit dat bij sommigen hun 'panty's in a twist' raken als ik platen van een wat populairdere band kies, laat ik 'm voor dit jaar maar achterwege.
Trek het je niet aan allemaal. Sommige muzieksnobs zijn gewoon autistisch en kunnen het niet laten om hun onkunde te delen. Smaak is persoonlijk dus een lijstje kan nooit fout zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:08 schreef WesCAddle het volgende:
hmmm... was zelf al bezig een lijst in elkaar te zetten. Maar na het lezen van deze topic, en het feit dat bij sommigen hun 'panty's in a twist' raken als ik platen van een wat populairdere band kies, laat ik 'm voor dit jaar maar achterwege.
Heb veel andere albums van dezelfde artiesten als binnenkomers denk ik. Het is allemaal om het even. Het probleem van de 1 album per artiestquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is vrij rauw, misschien daarom wat minder toegankelijk? Opvallende Mingus keuze ook. Vrij veel nieuwe binnenkomers trouwens.
Ik moet ook aan mijn lijst/shortlist beginnen. Voordat ik het weer op het laatste moment doe.
Inderdaad. NIet heel het topic over een kam scheren. Het is alleen een kneusje als Techno die daarover miept inderdaad. Wij gingen er enkel ironisch in mee. De meeste van ons hebben wel leuke mainstream platen erin staanquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:11 schreef Beregd het volgende:
[..]
Dat is alleen techno die zich daaraan stoort, de rest vindt het prima.
Nou zegquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:08 schreef WesCAddle het volgende:
Vooral niet doen en gewoon een lijstje posten, hoe meer panties in een twist hoe leuker dit topicquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:08 schreef WesCAddle het volgende:
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:47 schreef Norrage het volgende:
72 -- -- -- -- ::: Motorpsycho & Jaga Jazzist ::: In The Fishtank 6
Lekker album. Staat voor volgend jaar op m'n gegadigden-lijst.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:14 schreef Sfeermaker het volgende:
11 | ++ | Gridlock - Formless [2003]
En die ben ik vergeten.quote:30 | 37 | Grimes - Visions [2012]
Tof, zeg! Ik ben met terugwerkende kracht nog even jaloers op je, want dat had ik echt héél graag live gezien.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:05 schreef chansadres het volgende:
[..]
Grappig dat dat je nummer 1 is. Compleet vergeten. Heb hem vorig jaar live gezien in het voorprogramma van Glen Hansard & BBC Scottish Symphony Orchestra. Hij deed toen met dat orkest en leden van het Bedroom Community label Dreamland spelen. Ik was toen best onder de indruk en vond Indie Classical best interessant om te beluisteren. Maar vind nooit de tijd om hem aan te zetten, omdat het vaak toch niet mijn eerste keuze is.
En? Was het leuk om te maken?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:24 schreef Pat-sounds het volgende:
Zo, daar gaan we dan: mijn allereerste top 100 albums ooit.
Ik ben niet zo'n albumluisteraar. Zelfs in mijn top 3 staan liedjes op waarvan ik denk, "tja, hadden ze kunnen weglaten." Under a Glass Moon op Images & Words, Closedown op Disintegration en Basic Space op xx bijvoorbeeld. Niet dat het vervelende nummers zijn, maar ik skip ze weleens.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |