De voorraad geeft een beetje een vertekend beeld.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:23 schreef Tja..1986 het volgende:
Je hebt een voorraad voor ruim 2 jaar dus?![]()
Verder lastig in te schatten. Maar minstens 5 ruggen lijkt mij toch wel.
Het zijn spellen, dus tijdloos. Ook is er geen product in de markt verkrijgbaar dat direct met ons hoofdproduct kan strijden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:34 schreef KELDER het volgende:
Beetje afhankelijk van de doorloopsnelheid van je voorraad (zijn dat vnk winkeldochters, of is het met 2 jaar op), en hoe groot is de kans dat je het verkocht krijgt. Ook de ordergrootte maakt uit (moet je 500 pakjes versturen voor de omzet om 20)
Stel het zijn allemaal iphone5 hoesjes terwijl de 6 net uit is, maakt nogal wat uit.
Meer info is dus handig.
Marge op ons 'eigen' product is 80%, op producten die we doorverkopen 40-50%, nog inclusief BTW (6%). Verzendkosten worden door de klant betaald. Wel hebben we wat kosten voor het houden van de voorraad (50E per maand oid?), de verpakking (50 cent per bestelling), KVK-kosten en kosten voor de bank. Rechtsvorm is een VOF en we zijn schuldenvrij.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:31 schreef LXIV het volgende:
Een omzet van 4000 euro per jaar? Wat is je marge, exclusief jouw arbeidskosten die ik nu op nul stel? Laat ik heel ruim rekenen: 25%. Dan verdien je er per jaar 1000 euro aan.
Hoe veel uur werk je voor dat geld? Laten we zeggen dat je goed geautomatiseerd hebt en maar 50 uur per jaar bezig bent. Laten we zeggen dat jouw moeite 15 euro per uur waard is. Dat is 750 euro. Je winst is dus 250 euro.
Dan is jouw webshop 2500 euro waard.
Je kunt hier ook je eigen getallen invullen. Maar de crux is dat wanneer je aan een webshop bijvoorbeeld 2000 euro overhoudt, en dit kost je per jaar, inclusief alle administratie, computerproblemen, retourzendingen et cetera, meer dan 100 uur, dat je er maar 20 euro per uur mee verdient. Dat is leuk als hobby, maar je webshop heeft geen feitelijke waarde.
Goed, dan ben ik dus niet gek dat ik de boden die ik tot nu toe krijg direct aan de kant schuif. Goed om te weten.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:40 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind webshops altijd nogal vluchtig. Ik zou zeggen drie keer de jaaromzet vragen, en iets meer dan twee keer krijgen.
Tsja, er is zeker markt voor en het type ondernemer dat zich met dit soort producten bezighoudt is er wel, maar niet veel. En als ze er zijn dan hebben ze weinig geld.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:49 schreef Queller het volgende:
Iemand moet er echt iets in zien en er iets van willen gaan maken. Ik ken de berekening van 10x het jaarresultaat, maar feitelijk is de waarde gewoon wat de gek ervoor geeft.
Heb je overwogen de exploitatie te verkopen tegen een percentage van de omzet? Wellicht dat dat een lucratievere deal is voor iemand die tijd heeft en een leuk zakcentje wil verdienen, maar nu het bedrag niet kan ophoesten.
Ja, dat zat erinquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:55 schreef Skv het volgende:
Tsja, er is zeker markt voor en het type ondernemer dat zich met dit soort producten bezighoudt is er wel, maar niet veel. En als ze er zijn dan hebben ze weinig geld.
In PM wel, op het forum liever niet!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:13 schreef Droopie het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat het voor grote bedrijven je winst x 8 is. Mogen we ook weten welke site het is?
Wat vooral belangrijk is, is hoeveel tijd je erin steekt. Als je aan je webshop 4000 euro overhoud, maar er ook 400 uur voor moet werken, dan is de waarde eigenlijk nul. Of enkel als liefhebberij.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Marge op ons 'eigen' product is 80%, op producten die we doorverkopen 40-50%, nog inclusief BTW (6%). Verzendkosten worden door de klant betaald. Wel hebben we wat kosten voor het houden van de voorraad (50E per maand oid?), de verpakking (50 cent per bestelling), KVK-kosten en kosten voor de bank. Rechtsvorm is een VOF en we zijn schuldenvrij.
Overigens gaat het niet alleen om de webshop, domeinnaam en voorraad, maar ook om de auteursrechten op ons product zodat de koper het als de voorraad op is kan (laten) maken.
Ik denk gemiddeld zo'n 1 a 2 uur per week om eerlijk te zijn. In de ontwikkelingsfase (2010) was dit wel 50+ uur, maar dat was een zomervakantie als student.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat vooral belangrijk is, is hoeveel tijd je erin steekt. Als je aan je webshop 4000 euro overhoud, maar er ook 400 uur voor moet werken, dan is de waarde eigenlijk nul. Of enkel als liefhebberij.
Ik ben ook wel nieuwschierig naar de site. Kun je me een linkje PMn
Ok. Dat is wel goed nieuws. Dat verhoogt de waarde van je site natuurlijk wel.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik denk gemiddeld zo'n 1 a 2 uur per week om eerlijk te zijn. In de ontwikkelingsfase (2010) was dit wel 50+ uur, maar dat was een zomervakantie als student.
Hangt van het bedrijf af, maar gemiddeld genomen gaat men bij verkoopwaardes vanaf 5x de EBITDA denken over verkopen (als het geen kernactiviteit is). Is het wel kernactiviteit of voorziet men groei of zitten er waardevolle innovaties in de pijplijn gaat het om meer.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:13 schreef Droopie het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat het voor grote bedrijven je winst x 8 is. Mogen we ook weten welke site het is?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:36 schreef xaban06 het volgende:
Je zegt 4.000 / jaar, maar reden van verkoop is te weinig tijd.
Dan maak je al snel verlies op arbeidskosten lijkt het wel? Zal dat niet de reden zijn dat ze weinig bieden?
Je moet eigenlijk je eigen arbeid wel meerekenen. 100 uur x 20 euro = 2000, dus de meer reeeele ebitda is maar 500. Dus 2500 is denk ik een aardig bedrag aan goodwill, dus exclusief de voorraad, die moet je op kostprijs waarderen wat mij betreft.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:34 schreef zozozozo het volgende:
Uitgaande van een omzet van circa 4000 per jaar en een brutomarge van gemiddeld 65% en verder weinig tot geen vaste kosten heb je een EBITDA van circa 2500 euro. Bij overname geldt vaak dat hier een bepaalde factor op wordt losgelaten die de uiteindelijke verkoopprijs bepaalt. Zonder te weten wat voor webshop het is zou ik nu uitgaan van en factor 2,5. Overnameprijs zou dan circa 6250 zijn.
Dit is overigens een van de methodes die je hiervoor kunt gebruiken. Het is wel eentje die veelvuldig gebruikt wordt.
Waardeer je ook producten op inkoopprijs waar je zelf je rechten op hebt? Die kopen we in voor zo'n 2 Euro per stuk (als in, laten we vervaardigen voor dat bedrag), maar gaan b2b al voor 5,50 (en naar klanten voor 10).quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk je eigen arbeid wel meerekenen. 100 uur x 20 euro = 2000, dus de meer reeeele ebitda is maar 500. Dus 2500 is denk ik een aardig bedrag aan goodwill, dus exclusief de voorraad, die moet je op kostprijs waarderen wat mij betreft.
helemaal waar. denk dat TS zo een aardig beeld heeftquote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk je eigen arbeid wel meerekenen. 100 uur x 20 euro = 2000, dus de meer reeeele ebitda is maar 500. Dus 2500 is denk ik een aardig bedrag aan goodwill, dus exclusief de voorraad, die moet je op kostprijs waarderen wat mij betreft.
Auteursrecht gaat het om, en ja, dat komt er bij. Software is inderdaad onze eigendom, we betalen alleen hosting jaarlijks natuurlijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:03 schreef hottentot het volgende:
Krijg je ook de patenten erbij die jullie bezitten?
Is de software volledig eigendom?
Die gaan nu natuurlijk allemaal in dit topic adviseren juist heel weinig te vragenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef Skv het volgende:
Haha, bedankt voor de enthouisaste berichten per PM!
Als er interesse is kan dat natuurlijk ook via Fok.
Heb een bod van 5.000 ontvangen van een concullega.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:53 schreef Faux. het volgende:
[..]
Die gaan nu natuurlijk allemaal in dit topic adviseren juist heel weinig te vragen
Is goed!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:49 schreef Skv het volgende:
Doe ik vanavond of morgen even, reden van verkoop is dat ik weinig tijd heb door mijn andere baan, zo ook vandaag!
quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:50 schreef Skv het volgende:
Juist, ik zit zelf te denken aan zo'n 7.500-8.500 voor het totaal. Een constructie is ook mogelijk waarbij alles behalve de rechten op ons product worden verkocht voor 5.000 en er een X bedrag per nieuwe oplage aan mij wordt betaald.
Product heeft zeker potentie, is zon typisch iets waar altijd wel vraag naar blijft. Ook over X aantal jaar. En de prijs van 10E maakt het ook een toegankelijk cadeau.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:11 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]dat klinkt best prima dat laatste, vooral als je nog enig potentie ziet in je product. Zeker als iemand er veel tijd in gaat steken, wat jij niet hebt.
Helaas heeft hij onvoldoende affiniteit met het product. Toch aardig om te zien dat er geïnteresseerden op Fok! zitten. Keep 'em coming!quote:Wel denk ik dat dit een mooie kans is voor mensen om een eerste webshop te beginnen, ziet er solide uit en er zijn voldoende zoekopdrachten die met voldoende inspanning geconverteerd kunnen worden in omzet.
Kortom: potentie en toekomstbestendigheid zit er in, maar het product moet je aanspreken.quote:Interessante niche, met best nog wat mogelijkheden voor de toekomst. Ik haak op dit moment wel af; het is niet helemaal mijn ding helaas. Toch nog veel succes gewenst met de verkoop!
Nee, mensen zijn gewoon geinteresseerd naar je shop. Daadwerkelijk kopen is heel iets anders.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:04 schreef Skv het volgende:
Op het moment al zes reacties gehad op Fok. Topplatform.(moet dit topic nu naar V&A)?
Komt ook omdat we niks over het product weten. Ik ben zelf al een tijdje aan het orienteren om een webshop op te zetten, over een product waar ik iets over weet. Maar een webshop opkopen kan natuurlijk ook, maar zonder te weten wat er wordt verkocht..... Dus logisch dat ze naar de URL vragen denk ik?quote:Op woensdag 17 december 2014 17:33 schreef Zolder het volgende:
[..]
Nee, mensen zijn gewoon geinteresseerd naar je shop. Daadwerkelijk kopen is heel iets anders.
Uit de reacties maak ik wel degelijk interesse op.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:33 schreef Zolder het volgende:
[..]
Nee, mensen zijn gewoon geinteresseerd naar je shop. Daadwerkelijk kopen is heel iets anders.
Ik heb ook interesse getoond, niet uit platte nieuwsgierigheid maar echt uit interesse om mogelijk over te nemen.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:33 schreef Zolder het volgende:
[..]
Mja, ik weet niet of ze dit willen verkopen om eerlijk te zijn. Klein risico dat ze in opspraak komen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 01:26 schreef Peter het volgende:
Als het een spel is: al eens gedacht om het aan te bieden bij bijv. Jumbo? Dat is int. een hele grote maker van spellen... (en een NL bedrijf)
Dan kan hij het beste wel een vinger in de pap houden en.eisen stellen t.a.v. het te voeren beleid gedurende de looptijd.quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef NiGeLaToR het volgende:
Genoeg animo dus; ms als de instap te hoog is kun je een terugbetalingsregeling/lening bedenken? Loop je alsnog wat risico, maar kun je er wellicht toch mee verder.
Precies, is ook mijn overweging geweest. Heb al een bod gehad van mijn vraagprijs + 25% en dat ze dan terug zouden betalen van de winst. Daar heb ik geen zin in, moet ik me er alsnog mee bemoeien en daar heb ik dus geen tijd meer voor.quote:Op zondag 28 december 2014 20:04 schreef highender het volgende:
[..]
Dan kan hij het beste wel een vinger in de pap houden en.eisen stellen t.a.v. het te voeren beleid gedurende de looptijd.
Gelijk heb je, ik heb dat ooit eens gedaan en dat is zeer slecht afgelopen voor mij. Veel succes met de verkoop!quote:Op zondag 28 december 2014 20:56 schreef Skv het volgende:
Precies, is ook mijn overweging geweest. Heb al een bod gehad van mijn vraagprijs + 25% en dat ze dan terug zouden betalen van de winst. Daar heb ik geen zin in, moet ik me er alsnog mee bemoeien en daar heb ik dus geen tijd meer voor.
Ook weer een aantal PM's verstuurd. Ga morgen even kijken wat ik nog aan mails binnen heb gekregen, vier dagen kerst gehad..
Dank je! Ik zou het zelf treurig vinden als het straks helemaal voor niks van de hand zou gaan door mismanagement. Dan kan ik net zo goed de huidige voorraad rustig laten uitvloeien.quote:Op zondag 28 december 2014 21:04 schreef highender het volgende:
[..]
Gelijk heb je, ik heb dat ooit eens gedaan en dat is zeer slecht afgelopen voor mij. Veel succes met de verkoop!
Dat zou inderdaad zonde zijn en lijkt me ook nergens voor nodig, het gaat om een kleine overnamesom en je ziet aan de reacties hier dat er genoeg interesse is, snel schakelen moet mogelijk zijn.quote:Op zondag 28 december 2014 21:04 schreef Skv het volgende:
Dank je! Ik zou het zelf treurig vinden als het straks helemaal voor niks van de hand zou gaan door mismanagement. Dan kan ik net zo goed de huidige voorraad rustig laten uitvloeien.
Achja, de meeste geïnteresseerden zijn studenten en die krijgen niet zoveel voor elkaar qua geld is mijn ervaring.quote:Op zondag 28 december 2014 21:13 schreef highender het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad zonde zijn en lijkt me ook nergens voor nodig, het gaat om een kleine overnamesom en je ziet aan de reacties hier dat er genoeg interesse is, snel schakelen moet mogelijk zijn.
Meer dan de helft van fok heeft geen 7-8k over om deze investering te doen.quote:Op zondag 28 december 2014 21:13 schreef highender het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad zonde zijn en lijkt me ook nergens voor nodig, het gaat om een kleine overnamesom en je ziet aan de reacties hier dat er genoeg interesse is, snel schakelen moet mogelijk zijn.
De 7-8 k uit de OP is vervangen door:quote:Op zondag 28 december 2014 21:41 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Meer dan de helft van fok heeft geen 7-8k over om deze investering te doen.
Ik denk dat hij beter ergens anders zijn bedrijf/formule kan verkopen kan me geen goede site bedenken maar die zullen er vast wel zijn.
Blijkbaar heeft hij al op verschillende sites zijn webshop geprobeerd te verkopen.
Nou succes.
Heb overigens geen verschillende andere sites geprobeerd hoorquote:Goed, als iemand interesse heeft in overname, E4.500 als uiterste prijs voor webshop, voorraad, auteursrechten, merknaam etc. Gouden tip wordt ook beloond. Tijd begint te dringen om er af te geraken.
Oké succes.quote:Op maandag 29 december 2014 00:13 schreef Skv het volgende:
[..]
De 7-8 k uit de OP is vervangen door:
[..]
Heb overigens geen verschillende andere sites geprobeerd hoorOp een ander forum heb ik een topic aangemaakt een paar maanden terug, verder niet. Dank voor je interesse iig
Ik heb geen bericht van je ontvangen hoor. Stuur je nu een PM.quote:Op woensdag 31 december 2014 22:17 schreef GeschiktX het volgende:
Ik heb een DM gestuurd, maar al enige tijd geen reactie ontvangen.
Ik heb interesse, maar ik zou graag meer gedetailleerde info willen.
Thanks!quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:09 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Ik haak af, maar ik hoop echt dat je (een) leuke koper(s) vindt, erg leuk product voor de doelgroep!
Nee. Bedrijfsnaam is direct aan mij te koppelen en dan dus ook aan mijn fok account. Googlen op mijn bedrijfsnaam leidt dan tot mijn fokaccount en daar heb ik geen zin in.quote:Op zondag 4 januari 2015 11:28 schreef Geralt het volgende:
In plaats van elke keer tig mensen een DM/PM sturen kan je niet beter gewoon vertellen om welk product/website het gaat?
Ik bedoel je gaf aan dat het 1 tot 2 uur in de week kost en dat je die tijd niet hebt. En dan heb je wel tijd om elke week een half uur DM/PM's te sturen naar mensen die aangeven geïnteresseerd te zijn maar vervolgens niks laten horen?
Plemp die url hier neer en mensen met écht interesse weten je wel te vinden zou ik zeggen.
Het zal niet zo slim zijn om openbaar kenbaar te maken dat je van je shop af wilt.quote:Op zondag 4 januari 2015 11:28 schreef Geralt het volgende:
In plaats van elke keer tig mensen een DM/PM sturen kan je niet beter gewoon vertellen om welk product/website het gaat?
Ik bedoel je gaf aan dat het 1 tot 2 uur in de week kost en dat je die tijd niet hebt. En dan heb je wel tijd om elke week een half uur DM/PM's te sturen naar mensen die aangeven geïnteresseerd te zijn maar vervolgens niks laten horen?
Plemp die url hier neer en mensen met écht interesse weten je wel te vinden zou ik zeggen.
Dit ook inderdaad! Ik ben het product na vijf jaar wat ontgroeid. Denk dat een nieuwe eigenaar er met dezelfde energie als ik vijf jaar geleden had er iets moois van kan maken/houden.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het zal niet zo slim zijn om openbaar kenbaar te maken dat je van je shop af wilt.
Voor mij was het niet interessant, het is voor een doelgroep waar ik niets mee heb. Wil je je shop met behulp van Facebook e.d. levendig houden dan is het wel leuk als je dezelfde interesses als je klanten hebt. Dozen schuiven kan iedereen!
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:18 schreef Skv het volgende:
van 0 naar 3 partijen met interesse.
Fok
.
Praat eens voor jezelf.quote:Op zondag 11 januari 2015 11:31 schreef Fargo het volgende:
Iedereen met hun serieuze interesseZe willen gewoon weten om welke site het gaat, al is daar ook niks mis mee, trouwens.
Prima. Ik durf te beweren dat meer dan de helft van de PM'ers geen 5k te besteden heeft aan een webshop. That's all.quote:
Ik durf te beweren dat jij er geen zak vanaf weet.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:17 schreef Fargo het volgende:
[..]
Prima. Ik durf te beweren dat meer dan de helft van de PM'ers geen 5k te besteden heeft aan een webshop. That's all.
quote:Op zondag 11 januari 2015 12:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik durf te beweren dat jij er geen zak vanaf weet.
degene die dat wel hebben is de doelgroep niet interessant, thats allquote:Op zondag 11 januari 2015 12:17 schreef Fargo het volgende:
[..]
Prima. Ik durf te beweren dat meer dan de helft van de PM'ers geen 5k te besteden heeft aan een webshop. That's all.
Dat zal best kunnen, ik kan dat natuurlijk niet zien. Heb uiteindelijk maar 1 koper nodig natuurlijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:17 schreef Fargo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 januari 2015 09:13 schreef Skv het volgende:
Update (gezien de vele reacties in dit topic): ben via Fok! met twee partijen in gesprek, met enig zicht heb op een positieve afloop bij de eerste, en in het stadium van eerste afspraken met de tweede.
heb je het inmiddels al verkocht?quote:Op maandag 19 januari 2015 09:13 schreef Skv het volgende:
Update (gezien de vele reacties in dit topic): ben via Fok! met twee partijen in gesprek, met enig zicht heb op een positieve afloop bij de eerste, en in het stadium van eerste afspraken met de tweede.
iddquote:Op zondag 11 januari 2015 11:31 schreef Fargo het volgende:
Iedereen met hun serieuze interesseZe willen gewoon weten om welke site het gaat, al is daar ook niks mis mee, trouwens.
quote:Op zondag 17 mei 2015 23:25 schreef leolinedance het volgende:
Aan mij/ons![]()
Loopt redelijk maar zit zeker voldoende potentie in. Zijn langzaam wat veranderingen aan het doorvoeren die hopelijk op termijn resultaat op gaan leveren.
Ondanks dat dit geen V&A ervaringen topic is wil ik wel zeggen dat Skv alles perfect heeft geregeld wat betreft de overdracht
ooh dan ben ik ook wel benieuwdquote:Op maandag 18 mei 2015 00:11 schreef Skv het volgende:
Toch liever even per PM, naam leidt snel terug naar mijn eigen naam namelijk, wil ik even los houden van Fok.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |