quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:44 schreef johnson555 het volgende:
Wrm zegt men Kobani en niet de officiële Arabische naam?
Welke site is dat van die livestreamquote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:45 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/MahsunPiran/status/519860578383593472
Huge explosion 2 minutes ago behind the hill on which ISIS put up its flag. #ISIS not doing so well there. #Kobane
[ afbeelding ]
http://www.telegraph.co.u(...)mbattled-Kobane.htmlquote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:46 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Welke site is dat van die livestream
Afzwaaier te pakken gehad?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:47 schreef NaturalScience het volgende:
Maar de live stream is op dit moment offline.
Ja dus t is officieel zelfs van Syrië, de partijdigheid in dit topic is soms te overdrevenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:46 schreef De_Guidance het volgende:
Omdat Ayn-al-Arab is van de Koerden gek klinkt
We zijn hier voor de Koerden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:49 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Ja dus t is officieel zelfs van Syrië, de partijdigheid in dit topic is soms te overdreven
Turkse politie komt even verhaal halen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:47 schreef NaturalScience het volgende:
Maar de live stream is op dit moment offline.
Dat had ik na 100-en topics door ja maar mag je hier dan voor een andere partij zijn of ben je dan direct oorlogsmisdadigerquote:
De andere partij is nu IS.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:51 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Dat had ik na 100-en topics door ja maar mag je hier dan voor een andere partij zijn of ben je dan direct oorlogsmisdadiger![]()
Nee, dan ben je af.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:51 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Dat had ik na 100-en topics door ja maar mag je hier dan voor een andere partij zijn of ben je dan direct oorlogsmisdadiger![]()
Een minister van de Syrische regering gebruikte ook 'Kobane'. http://rudaw.net/english/interview/29092014quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:49 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Ja dus t is officieel zelfs van Syrië, de partijdigheid in dit topic is soms te overdreven
Pro Koerdische site hahaquote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een minister van de Syrische regering gebruikte ook 'Kobane'. http://rudaw.net/english/interview/29092014
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 08-10-2014 om 01:37:59#Syria #Aleppo Reports of the death of a Rebel leader "Ahmed Ibrahim" ( أحمد ابراهيم) Commander of western sector of Islamic Front. reageer retweet
twitter:HalaJaber twitterde op woensdag 08-10-2014 om 01:36:49A #Saudi #ISIS "child fighter" (Abu Samer Al Jazrawi) killed in coalition air strikes this morning in #Kobane. http://t.co/JQtiRiKpQu reageer retweet
Walgelijk zo'n kind de dood ingejaagd door die honden van ISIS.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:04 schreef SadPanda het volgende:
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 08-10-2014 om 01:37:59#Syria #Aleppo Reports of the death of a Rebel leader "Ahmed Ibrahim" ( أحمد ابراهيم) Commander of western sector of Islamic Front. reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:HalaJaber twitterde op woensdag 08-10-2014 om 01:36:49A #Saudi #ISIS "child fighter" (Abu Samer Al Jazrawi) killed in coalition air strikes this morning in #Kobane. http://t.co/JQtiRiKpQu reageer retweet
Toch "rip", het was een kind.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:04 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:HalaJaber twitterde op woensdag 08-10-2014 om 01:36:49A #Saudi #ISIS "child fighter" (Abu Samer Al Jazrawi) killed in coalition air strikes this morning in #Kobane. http://t.co/JQtiRiKpQu reageer retweet
Arm the Kurds! Arm the Kurds!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:40 schreef theunderdog het volgende:
Als de Koerden met deze bombardementen ISIS nog niet weten te verslaan, dan moeten ze zich echt schamen.
Prima!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:04 schreef SadPanda het volgende:
Omdat die niet valt uit te spreken: Ayn-al-wattus?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:44 schreef johnson555 het volgende:
Wrm zegt men Kobani en niet de officiële Arabische naam?
Wie zijn schuld???quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:10 schreef rakotto het volgende:
Ik denk wel dat Ayn el Arab/Kobani gaat vallen. Het is immers hun schuld.
Koerden. Ze wouden toen in het begin de FSA niet helpen en vechtten zelfs tegen hun. Dit heeft als effect gehad dat ISIS erbij kwam later en sterker was.quote:
Bron?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:08 schreef Smoofie het volgende:
B-1 lancer ingezet en denk dat er eerdags ook apaches worden ingezet in Syria, in Iraq hebben US apaches al huisgehouden.
Dit soort veralgemeningen...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:13 schreef rakotto het volgende:
[..]
Koerden. Ze wouden toen in het begin de FSA niet helpen en vechtten zelfs tegen hun. Dit heeft als effect gehad dat ISIS erbij kwam later en sterker was.
IS strijders spelen Portal?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:10 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/faisalirshaid/status/519864487512670208
#ISIS posts this photo and claims its fighters are in control of several neighborhoods in #Kobane.
[ afbeelding ]
quote:Ohio Air Force Vet Brian Wilson Helps Kurds Fight ISIS in Syria
An Ohio man who says he went to Syria to help the Kurds fight ISIS is an Air Force veteran who served in Operation Desert Storm, a relative said Tuesday. Brian Wilson, 43, left behind an ex-wife and several children to join the Kurdish People's Protection Union, which is also known by the initials YPG. He told a freelance photographer working in Syria that "a few Americans" had joined up with the Kurdish forces battling the blood-thirsty militants.
"Everything has been fine. They're very nice, very accommodating, hospitable. Very good people," he said of his hosts in the northeast Syrian Kurdish city of Qamishli. He said he had not yet engaged in combat.
A Facebook page that appears to be Wilson's contains several references to the Kurdish effort and shows he has Kurdish contacts. A relative said he knew Wilson had gone to Turkey but did not know why. "He's a real big history buff and he has talked about the situation there [in Syria]," the relative said.
Efforts to reach Wilson through the Facebook account were unsuccessful. The Department of Defense could not confirm his service record.
Last week, reports emerged about a 28-year-old Army veteran from Wisconsin who traveled to Syria to join the fight.
Niet onder het rokje kijken hè!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:10 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/faisalirshaid/status/519864487512670208
#ISIS posts this photo and claims its fighters are in control of several neighborhoods in #Kobane.
[ afbeelding ]
Boeien......quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:22 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Qamishli is niet Koerdisch! Qamishli is Assyrisch!
Assyriërs verdedigen Rojava ook.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:22 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Assyriërs bestaan nauwelijks meer, uitstervend volk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:25 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Assyriërs verdedigen Rojava ook.
Bullshit. Ben jij wel eens in het M-O geweest?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Assyriërs bestaan nauwelijks meer, uitstervend volk.
Was grapje.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:27 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Bullshit. Ben jij wel eens in het M-O geweest?
Dit wordt groter denk ikquote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:30 schreef UpsideDown het volgende:
Koerden gaan weer rampage in Turkije geloof ik.
http://www.theguardian.co(...)iaircraft-iraq-syriaquote:
Als ik Wikipedia mag geloven dat is het een volk dat erg trouw is gebleven aan hun roots, er is bijvoorbeeld nauwelijks vermengen geweest met islamitische volkeren. In hoeverre kan jij dat beamen?quote:
Bron?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:30 schreef UpsideDown het volgende:
Nice. In Fallujah zijn ze hard nodig, in Kobane denk ik niet dat ze geraken, aangezien Turkije nog geen bases beschikbaar steld voor operaties tegen IS. Maar Apaches kunnen zeer effectief zijn, zeker bij nacht.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:31 schreef Smoofie het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)iaircraft-iraq-syria
Is van 2 dagen geleden. Apaches bij fallujah. B-1 lancer zag ik op de video van nieuws. Is toch zware air to ground jet die heel wat payload kan meenemen. En gezien apaches zijn ingezet in fallujah denk ik dat ze vanaf de turkse grens ook bijv. kunnen huishouden in kobani gezien turken maar toekijken en de US kritiek heeft.
Klopt, het is dan ook een trots volk ongeacht wat er is gebeurd in de geschiedenis zijn we zeer loyal gebleven aan onze geloof, aan onze cultuur.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik Wikipedia mag geloven dat is het een volk dat erg trouw is gebleven aan hun roots, er is bijvoorbeeld nauwelijks vermengen geweest met islamitische volkeren. In hoeverre kan jij dat beamen?
Met de avondklok is dat lastig te organiseren.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:30 schreef UpsideDown het volgende:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Ik heb het niet over de burgers. Ik heb het over de strijders die de Koerden hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit soort veralgemeningen...![]()
Alsof de burgers hier iets aan kunnen doen. De feiten zijn nu gewoon dat IS de kolonisten zijn en dat ze moeten oprotten uit Kobani.
Dit heeft alleen ook een keerzijde, volgens mij doen die echte Assyrische stammen erg autistisch over als bijvoorbeeld iemand van hun een relatie aan wil gaan met iemand van een ander volk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:34 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Klopt, het is dan ook een trots volk ongeacht wat er is gebeurd in de geschiedenis zijn we zeer loyal gebleven aan onze geloof, aan onze cultuur.
Ja leuk, maar ik heb het wel over de burgers.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:35 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de burgers. Ik heb het over de strijders die de Koerden hebben.
De meeste koerden staan er wel open voor, die ik ken dan in Nederland.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit heeft alleen ook een keerzijde, volgens mij doen die echte Assyrische stammen erg autistisch over als bijvoorbeeld iemand van hun een relatie aan wil gaan met iemand van een ander volk.
Of moderniseren ze hier ook wel wat in?
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]Ik zeg: met scherp !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het niet over Koerden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De meeste koerden staan er wel open voor, die ik ken dan in Nederland.
Tja, ik ben pro iedere burger. Waarom is er niet eerder ingegrepen bij de Syriërs bijvoorbeeld? Etc etc.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ik heb het wel over de burgers.
Ik ben pro Koerden om de burgers, niet om groeperingen als YPG. Die mogen wat mij betreft ook door de stront zakken.
Hoe is dit relevant?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Tja, ik ben pro iedere burger. Waarom is er niet eerder ingegrepen bij de Syriërs bijvoorbeeld? Etc etc.
Niet als je het goed doet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:44 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als ze dat doen escaleert het nog veel meer.(Libië, Syrië, Jemen, etc.)
6 luchtaanvallen toch?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:39 schreef UpsideDown het volgende:
De VS is vandaag flink tekeer gegaan rond Kobane als ik de berichten mag geloven.
Beetje raar om dat te zeggen he, ieder land heeft een dubbele agenda.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:51 schreef Smoofie het volgende:
Turken moeten niet achterlijk doen met hun dubbele agenda. Mja, ik ben pro koerdistan.
Als de turken niets doen isoleren ze zichzelf wel.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:50 schreef johnson555 het volgende:
Denken de Koerden echt dat Turkije hen gaat helpen?
Of zal Türkije bezwijken onder internationaal druk?
Wel meer dacht ik, het ging de hele dag wat door.quote:
quote:40 ISIS fighters killed by airstrikes on Kobani, SOHR
Ja, maar in dit geval is het wel erg schrijnend.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje raar om dat te zeggen he, ieder land heeft een dubbele agenda.
Meer dan 6 luchtaanvallen, 40 IS strijders dood....quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wel meer dacht ik, het ging de hele dag wat door.
Volgens het SOHR () zijn er minstens 40 ISIS-strijders gedood door de luchtaanvallen rond Kobane.
[..]
Meer dan alle voorgaande dagen bij elkaar toch?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meer dan 6 luchtaanvallen, 40 IS strijders dood....
Vind je dat oprecht veel?
Zal ook wel materieel schade zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meer dan 6 luchtaanvallen, 40 IS strijders dood....
Vind je dat oprecht veel?
Waarom moet iedereen zich aansluiten bij de FSA? Dit is het kenmerk van een gefaalde revolutie, eisen dat anderen meedoen met je revolutie.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:13 schreef rakotto het volgende:
[..]
Koerden. Ze wouden toen in het begin de FSA niet helpen en vechtten zelfs tegen hun. Dit heeft als effect gehad dat ISIS erbij kwam later en sterker was.
quote:Allahu Akbar #Kobane ist gefallen.Neuer Name der Stadt AYNEL ISLAM #Türkei #Syrien
Zeker, maar het komt bij mij nou niet echt binnen zo van "wauw"..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Meer dan alle voorgaande dagen bij elkaar toch?
Klopt ja.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:54 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zal ook wel materieel schade zijn.
Als je per aanval meer dan 5 doodt ben je al vrij goed bezig.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker, maar het komt bij mij nou niet echt binnen zo van "wauw"..
Maar misschien overschat ik de kracht van luchtaanvallen?
Luchtaanval kan een hellfire zijn of 500 Ibs bom tot 2000 Ibs. Als het hellfires en 500 Ibs lg of jdams zijn dan zijn t kleine airstrikes op kleine groepen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker, maar het komt bij mij nou niet echt binnen zo van "wauw"..
Maar misschien overschat ik de kracht van luchtaanvallen?
Niet als er meer dan 5 bij elkaar zijn toch?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als je per aanval meer dan 5 doodt ben je al vrij goed bezig.
Blijkbaar niet meer.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet als er meer dan 5 bij elkaar zijn toch?
Die IS strijders verplaatsen zich soms met tientallen tegelijk op een plek.
Ahja, daar had ik nog niet over nagedacht, de tactieken van IS zijn natuurlijk ook weer verandert door de bombardementen.quote:
Als je denkt dat ik Pro-IS ben, dan heb je het misquote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant?
Let op: ik begrijp je denkwijze, en ik ben het er voor een groot deel nog mee eens ook. Maar de feiten zijn nu eenmaal zoals ze zijn. IS zijn de kolonisten, de meerderheid in Kobani is Koerd en dus ben ik pro-Koerden.
Simpelweg omdat ik tegen kolonialisme en genocide ben.
Dat denk ik niet hoor.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:03 schreef rakotto het volgende:
[..]
Als je denkt dat ik Pro-IS ben, dan heb je het misHet zijn Kolonisten/Terroristen.
Probleem is dat ze tegen gingen werken op sommige locaties. Ze hadden dezelfde belangen, maar werkten elkaar tegen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen zich aansluiten bij de FSA? Dit is het kenmerk van een gefaalde revolutie, eisen dat anderen meedoen met je revolutie.
Klopt, toont wel aan dat ze dat niet meer doen dus.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:06 schreef Smoofie het volgende:
Als IS in grote groepen rondloopt gooi je 2000 Ibs jdam. Iedereen in 100m dood of dodelijk gewond.
twitter:BenjaminHarvey twitterde op woensdag 08-10-2014 om 08:04:08"Kobani Falling to Islamic State Not a Big Concern for U.S." -- CNN, citing unidentified senior officials reageer retweet
twitter:BenjaminHarvey twitterde op woensdag 08-10-2014 om 08:05:16CNN: U.S goals in Syria not to save cities and towns, but to go after leadership, infrastructure and curb ISIL's ability to operate in Iraq. reageer retweet
Zo wordt hun stootkracht wel verminderd, alleen door de angst al. Maarja, 1 b-1 kan 150.000 Ibs meene:men, of het nou 500 Ibs zijn of 2000 Ibs, death from above will happenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, toont wel aan dat ze dat niet meer doen dus.
Angst?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zo wordt hun stootkracht wel verminderd, alleen door de angst al. Maarja, 1 b-1 kan 150.000 Ibs meene:men, of het nou 500 Ibs zijn of 2000 Ibs, death from above will happen
Jezus, wat een knal.quote:
De 'Mujahideen' zijn ook maar mensen...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Angst?
Dat kent de Mujahideen niet.
Het was dan ook sarcasme van het hoogste niveau. Ik begrijp echt niets van mensen die beweren dat de Mujahideen en dan vooral die van IS snakt naar de dood en geen angst kent..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De 'Mujahideen' zijn ook maar mensen...
Dat noemen we gewoon inteelt tegenwoordigquote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:31 schreef theunderdog het volgende:
Als ik Wikipedia mag geloven dat is het een volk dat erg trouw is gebleven aan hun roots, er is bijvoorbeeld nauwelijks vermengen geweest..
Kan iemand dit de Koerden uitleggen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:07 schreef SadPanda het volgende:
twitter:BenjaminHarvey twitterde op woensdag 08-10-2014 om 08:04:08"Kobani Falling to Islamic State Not a Big Concern for U.S." -- CNN, citing unidentified senior officials reageer retweet
twitter:BenjaminHarvey twitterde op woensdag 08-10-2014 om 08:05:16CNN: U.S goals in Syria not to save cities and towns, but to go after leadership, infrastructure and curb ISIL's ability to operate in Iraq. reageer retweet
Dan zijn we het eens.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was dan ook sarcasme van het hoogste niveau. Ik begrijp echt niets van mensen die beweren dat de Mujahideen en dan vooral die van IS snakt naar de dood en geen angst kent..
Zelfs al komt het van IS strijders, dan nog snap ik het niet. Als je doet alsof ze geen angst kennen en graag dood willen dan ontken je eigen dat IS een goed georganiseerde organisatie is met tactiek.
Klopt, geen vermenging met islamitische volkeren is daarentegen erg goed.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat noemen we gewoon inteelt tegenwoordig![]()
![]()
Gezond is het in ieder geval niet zo weinig vers bloed.
Waarom zou dat moeten?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Kan iemand dit de Koerden uitleggen?
Nee, dat zie jij slechts zo.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Omdat ze weer eens worden gebruikt
Kloptquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat zie jij slechts zo.
De Koerden zijn niet geïnteresseerd in de motieven van de VS, ze willen maar een ding en dat is dat Kobani weer IS vrij gaat worden.
Ik kan hem niet betrappen op veel foute dingen eigenlijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:37 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Wat een randdebiel. Goed dat defensie hem eruit heeft getrapt.
Air to ground jet ??quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:31 schreef Smoofie het volgende:
B-1 lancer zag ik op de video van nieuws. Is toch zware air to ground jet die heel wat payload kan meenemen.
Als hij het westen hypocriet vindt dan moet hij zeker niet de belangen van een westers land verdedigen door te werken bij defensie. Op het moment dat hij ontslagen werd pakte hij ook meteen de wapens op dus deze denkbeelden zaten er al ingebakken toen hij nog in dienst was. Wie is er dan de hypocriet?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik kan hem niet betrappen op veel foute dingen eigenlijk.
1: Hij wil iets doen voor Syrië - een idealist (mooi wel).
2: Het westen vind hij hypocriet - heeft hij best een punt.
Bleef het maar hierbij...je vergeet een belangrijk punt waar de interviewster wel op doorvroeg.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:39 schreef theunderdog het volgende:
Hij heeft al wat training gekregen, slim van hem.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:42 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Als hij het westen hypocriet vindt dan moet hij zeker niet de belangen van een westers land verdedigen door te werken bij defensie. Op het moment dat hij ontslagen werd pakte hij ook meteen de wapens op dus deze denkbeelden zaten er al ingebakken toen hij nog in dienst was. Wie is er dan de hypocriet?
Je wil te graag vandaag dat mensen op je happen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij heeft zijn trollbroek weer aan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Bleef het maar hierbij...je vergeet een belangrijk punt waar de interviewster wel op doorvroeg.
Ik verwacht geen 100% correctheid bij een jihadist, maar dit lijkt mij wel een aardige gast.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Bleef het maar hierbij...je vergeet een belangrijk punt waar de interviewster wel op doorvroeg.
?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je wil te graag vandaag dat mensen op je happen.
Tuurlijk jongen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
?
Het lijkt mij gewoon best een sympathieke man, meer niet.
Pah-lease. Hij zegt zelfs zijn eigen vader te willen vermoorden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik verwacht geen 100% correctheid bij een jihadist, maar dit lijkt mij wel een aardige gast.
Geloof niet dat hij het in zich heeft om mij bijvoorbeeld te onthoofden.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:45 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Pah-lease. Hij zegt zelfs zijn eigen vader te willen vermoorden.
Hij doet alsof hij representatief is voor het gehele Syrische volk, terwijl hij zelf een buitenstaander is. Ik vind dit best wel een kromme beredenering. Daarbij is het natuurlijk volslagen onzin dat alle Syriërs de sharia zouden willen, niet eens de helft denk ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij spoort niet man.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hij doet alsof hij representatief is voor het gehele Syrische volk, terwijl hij zelf een buitenstaander is. Ik vind dit best wel een kromme beredenering. Daarbij is het natuurlijk volslagen onzin dat alle Syriërs de sharia zouden willen, niet eens de helft denk ik.
Hij wil de MAC uitproberen in Syrie.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:53 schreef UpsideDown het volgende:
American boots on the ground in Syria.
twitter:ResistanceER twitterde op woensdag 08-10-2014 om 12:17:24GREAT NEWS #Hezbollah now seized all areas that were controlled by #JAN terrorists in Madajin + in Assl Ward#Syria http://t.co/tgQEZnUYhF reageer retweet
Als ze de geboortedag van de profeet met duizenden vieren zijn het geen salafisten. Die verachten dat namelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:53 schreef De_Guidance het volgende:
Hüdapar heeft niks met IS te maken begrijp ik.
Compleet andere islamitische stromingen.
Blijkbaar had de PKK nog een afrekening intern
Hij is goed in het bespelen van de media.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
?
Het lijkt mij gewoon best een sympathieke man, meer niet.
Vette jeep zonder koplampen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:52 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/faisalirshaid/status/519883138697560065
Dozens of #ISIS fighters have reportedly arrived to #Kobane to fight Kurdish forces in the city.
Dat valt wel mee hoor.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij is goed in het bespelen van de media.
[..]
Vette jeep zonder koplampen.
Hij weet IS een beschaafd gezicht te geven, de propaganda is ook niet voor ons bedoeld maar voor bepaalde Soennitische moslims.quote:
Veel soennitische moslims steken een dikke middelvinger op naar groeperingen als IS hoor.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij weet IS een beschaafd gezicht te geven, de propaganda is ook niet voor ons bedoeld maar voor bepaalde Soennitische moslims.
Des te vreemder dat de PKK zo plots de jacht op hun heeft geopend.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als ze de geboortedag van de profeet met duizenden vieren zijn het geen salafisten. Die verachten dat namelijk.
Ik schreef het zonder hoofdletter, is een jeep niet synoniem voor zo'n wagen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:59 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Alé das gene Jeep he, das nen Humvee!
Jeep is een automerk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik schreef het zonder hoofdletter, is een jeep niet synoniem voor zo'n wagen?
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:58 schreef Senor__Chang het volgende:
Wtf Rakotto?!
Het waren de FSA die samen met Al Nusra de YPG aanvielen. Zij wouden naast de Arabische gebieden ook de Koerdische gebieden onder controle hebben. Daarop heeft de YPG gereageerd, niet andersom. Ga je propaganda ergens anders verspreiden, nep-liberaal.
En iedereen die de YPG in dezelfde hok stopt als de andere partijen in de oorlog is intellectueel armoedig.
Ik las dat er al een aardige recente voorgeschiedenis met incidenten en ook zelfs doden zijn. Zal ook na dit conflict er niet beter op worden tussen de twee aangezien ze ideologisch zo met elkaar in de clinch liggen en strijden om dezelfde kiezers; Turkse Koerden. De Turkse Koerdische zaak en politieke vertegenwoordiging doet het in ieder geval geen goed. Krijg je zo'n Palestijnse situatie waar Fatah (seculier) en Hamas (Islamistisch) ook constant elkaar de tent uitvechten en daarmee de zaak verzwakken.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:59 schreef De_Guidance het volgende:
Des te vreemder dat de PKK zo plots de jacht op hun heeft geopend.
Van Wikipedia:quote:
Ik zet YPG niet in dezelfde hok als groeperingen als Al Nusra.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:02 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Jij inderdaad. Tenzij je met argumenten en bronnen aankomt.
Ondertussen schiet-ie ook wat plaatjes...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij weet IS een beschaafd gezicht te geven, de propaganda is ook niet voor ons bedoeld maar voor bepaalde Soennitische moslims.
Preciesquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik las dat er al een aardige recente voorgeschiedenis met incidenten en ook zelfs doden zijn. Zal ook na dit conflict er niet beter op worden tussen de twee aangezien ze ideologisch zo met elkaar in de clinch liggen en strijden om dezelfde kiezers; Turkse Koerden. De Turkse Koerdische zaak en politieke vertegenwoordiging doet het in ieder geval geen goed. Krijg je zo'n Palestijnse situatie waar Fatah (seculier) en Hamas (Islamistisch) ook constant elkaar de tent uitvechten en daarmee de zaak verzwakken.
Maar dit en alles wat er een beetje op lijkt is een jeep met kleine j.quote:
Inhoudelijk? ja ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deze kwaliteitsuser heeft gewoon gelijk hoor.
YPG is net zo wreed helaas.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:58 schreef Senor__Chang het volgende:
Wtf Rakotto?!
Het waren de FSA die samen met Al Nusra de YPG aanvielen. Zij wouden naast de Arabische gebieden ook de Koerdische gebieden onder controle hebben. Daarop heeft de YPG gereageerd, niet andersom. Ga je propaganda ergens anders verspreiden, nep-liberaal.
En iedereen die de YPG in dezelfde hok stopt als de andere partijen in de oorlog is intellectueel armoedig.
Ik heb Turkse TV gekeken inderdaad.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nu ga je zeker met propaganda uit de Turkse media komen.
Want? De motieven en manieren van oorlogsvoering zijn vrijwel identiek dus wat is er precies verkeerd met het trekken van een parallel?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:07 schreef theunderdog het volgende:
Een verzetsbeweging als de YPG gelijkstellen aan terreurorganisaties zoals IS, Al Nusra is uiteraard volslagen belachelijk .
"wreed maar rechtvaardig"quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:09 schreef UpsideDown het volgende:
Ze handelen wreed ja, de oorlog is ook wreed.
Het verschil imo is dat ze wreed maar rechtvaardig handelen, iets wat we van ISIS niet kunnen zeggen.
De motieven en manieren van oorlogsvoering zijn juist behoorlijk verschillend.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:09 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Want? De motieven en manieren van oorlogsvoering zijn vrijwel identiek dus wat is er precies verkeerd met het trekken van een parallel?
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
"wreed maar rechtvaardig"
Lege term
Ze zijn seculier, maken dus geen onderscheid in geloof of volk. Tevens zijn vrouwen en mannen gelijk. Ze doen niet aan openbare executies, onthoofdingen, kruisigingen en al die andere gekke dingen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:09 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Want? De motieven en manieren van oorlogsvoering zijn vrijwel identiek dus wat is er precies verkeerd met het trekken van een parallel?
twitter:MaxAbrahms twitterde op woensdag 08-10-2014 om 13:38:28Don't let administration officials fool you: Conquering #Kobane will really strengthen #IslamicState, adding supply lines & volunteers. reageer retweet
twitter:
Dan ben je inderdaad al heel wat in het M-Oostenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:12 schreef UpsideDown het volgende:
Ze zijn seculier, maken dus geen onderscheid in geloof of volk. Tevens zijn vrouwen en mannen gelijk. Ze doen niet aan openbare executies, onthoofdingen, kruisigingen en al die andere gekke dingen.
Koerdische nationalisten maken echt wel onderscheid in volk hoor.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze zijn seculier, maken dus geen onderscheid in geloof of volk. Tevens zijn vrouwen en mannen gelijk. Ze doen niet aan openbare executies, onthoofdingen, kruisigingen en al die andere gekke dingen.
Vertel, hoe worden Arabieren anders behandelt dan Koerden in gebied dat bestuurd wordt door de YPG?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Koerdische nationalisten maken echt wel onderscheid in volk hoor.
We hadden het over de YPG, niet over Koerdische nationalisten.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Koerdische nationalisten maken echt wel onderscheid in volk hoor.
Ze dulden geen andere Koerdische bewegingen anders.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De motieven en manieren van oorlogsvoering zijn juist behoorlijk verschillend.
Doet de YPG aan volk verdrijvingen? doet de YPG aan onthoofdingen? wil de YPG het liefst iedereen uitmoorden die het niet met hen eens is? doet de YPG aan ordinair kolonialisme?
Ik generaliseer nu heel erg maar uiteindelijk zijn ze allemaal uit hetzelfde hout gesneden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
okquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze dulden geen andere Koerdische bewegingen anders.
Hoe bedoel je dit?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:15 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik generaliseer nu heel erg maar uiteindelijk zijn ze allemaal uit hetzelfde hout gesneden.
Allemaal woestijnvolkquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:15 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik generaliseer nu heel erg maar uiteindelijk zijn ze allemaal uit hetzelfde hout gesneden.
Dit is wel terechte kritiek. Al begrijp ik dat oorlogstijd dit nog moeilijk is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee duh, Barzani verkoopt ze aan de Turken, ze kijken wel uit. De PUK is wel welkom hoor.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wees niet te naïef. Als de YPG een groep IS'ers te pakken weet te krijgen. Dan lijkt me de kans groot dat deze flink gemarteld worden voordat ze geëxecuteerd worden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee er staat alleen de ISIS barbaren kunnen met jullie barbarij omgaan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:16 schreef SadPanda het volgende:
Parlementslid van de AKP:
Only IS could deal with you barbarians
[ afbeelding ]
Ik bedoel meer van: oh Koerden jullie zijn onze broeders maar jullie moeten wel ff jullie taal en identiteit opgeven en gewoon ons nadoen, ja?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:42 schreef expans het volgende:
[..]
Die tweets werden vanaf de andere kant de wereld ingeslingerd eerder op de avond
En dit.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:17 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee duh, Barzani verkoopt ze aan de Turken, ze kijken wel uit. De PUK is wel welkom hoor.
Blijft even walgelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee er staat alleen de ISIS barbaren kunnen met jullie barbarij omgaan.
Als ze waardevol zijn wel, om informatie te vergaren (doen de Amerikanen ook) Op het slagveld is de standaard procedure volgens mij een kogel in het hoofd, zowel bij de YPG als de peshmerga.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wees niet te naïef. Als de YPG een groep IS'ers te pakken weet te krijgen. Dan lijkt me de kans groot dat deze flink gemarteld worden voordat ze geëxecuteerd worden.
twitter:icerdekigawur twitterde op woensdag 08-10-2014 om 18:43:18Dün Van da yasasin ISID diye bagiran Polis bugun Ankara da ISID isareti yaparak Göstericilere saldirdi.ISID Polisihttps://t.co/cjmLDzDt0z reageer retweet
Ik vind juist dat de YPG zich hierin erg onderscheid, en dat om de redenen die UpsideDown al aangaf.quote:
Is het zo slecht toeven in Noord-Irak dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:17 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee duh, Barzani verkoopt ze aan de Turken, ze kijken wel uit. De PUK is wel welkom hoor.
twitter:Hevallo twitterde op woensdag 08-10-2014 om 18:43:49#ISIS POLICE IN ANKARA! http://t.co/aCYXgQji5y Ankara police showing the Islamic sign while attacking Kurds protesting attacks on #Kobane reageer retweet
YPG rent tenminste niet weg wanneer ze zwaar in de meerderheid zijn... Als ze in de minderheid zijn ook niet.quote:
twitter:green_lemonnn twitterde op woensdag 08-10-2014 om 14:46:35#Turkey Kurds attack medical vehicles accused to provid medical care to #IS injured while fighting kurds in #Syria http://t.co/dM0jRN1KgK" reageer retweet
Dat is omdat ze niet echt ergens heen kunnen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
YPG rent tenminste niet weg wanneer ze zwaar in de meerderheid zijn... Als ze in de minderheid zijn ook niet.
Zelfs in Turkije zijn MBO'ers dom. Dat moet je niet groter maken dan het is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:23 schreef Senor__Chang het volgende:
twitter:Hevallo twitterde op woensdag 08-10-2014 om 18:43:49#ISIS POLICE IN ANKARA! http://t.co/aCYXgQji5y Ankara police showing the Islamic sign while attacking Kurds protesting attacks on #Kobane reageer retweet
Ja hoorquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:25 schreef SadPanda het volgende:
Over de foto die hier gister werd gepost.twitter:green_lemonnn twitterde op woensdag 08-10-2014 om 14:46:35#Turkey Kurds attack medical vehicles accused to provid medical care to #IS injured while fighting kurds in #Syria http://t.co/dM0jRN1KgK" reageer retweet
Het gaat hier om politie man.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:25 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Zelfs in Turkije zijn MBO'ers dom. Dat moet je niet groter maken dan het is.
Nee, dat is omdat ze een rechtvaardige ideologie hebben. Ergo; niet geld.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat is omdat ze niet echt ergens heen kunnen natuurlijk.
Hij is corrupt, Irak en ook de KRG heeft olie en dat kan Barzani via Turkije verkopen. Turkije wil dit wel van hem kopen, maar dan moet hij wel even doen wat de Sultan zegt. Hij heeft de KRG hiermee de facto een satalietstaat van Turkije gemaakt. De KDP is een clan die trouw is aan Erdogan, en niet aan andere Koerden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Is het zo slecht toeven in Noord-Irak dan?
Wat is precies het probleem met Barzani?
ideologie maakt blind.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:26 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat ze een rechtvaardige ideologie hebben. Ergo; niet geld.
Oja, als dit account het zegt, moet het wel waar zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:25 schreef SadPanda het volgende:
Over de foto die hier gister werd gepost.twitter:green_lemonnn twitterde op woensdag 08-10-2014 om 14:46:35#Turkey Kurds attack medical vehicles accused to provid medical care to #IS injured while fighting kurds in #Syria http://t.co/dM0jRN1KgK" reageer retweet
Actie - reactie, de Koerden zijn woedend en je moet serieus wat aan je empathie doen als je dat niet kan begrijpen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:26 schreef De_Guidance het volgende:
Ze hebben al die centra van de Koerdische steden gesloopt.
Die supermarkten en Koerdische ondernemers steunden ook zeker Isis?
Waar zeg ik dat precies? Ik post alleen maar de reden aan waarom de Koerden die wagens aanvallen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Oja, als dit account het zegt, moet het wel waar zijn.
Dus het probleem is dat jij Erdoğan niet mag.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hij is corrupt, Irak en ook de KRG heeft olie en dat kan Barzani via Turkije verkopen. Turkije wil dit wel van hem kopen, maar dan moet hij wel even doen wat de Sultan zegt. Hij heeft de KRG hiermee de facto een satalietstaat van Turkije gemaakt. De KDP is een clan die trouw is aan Erdogan, en niet aan andere Koerden.
True dat.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat is omdat ze niet echt ergens heen kunnen natuurlijk.
Van dat account, dus als dat account het zegt dan is het waar?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat precies? Ik post alleen maar de reden aan waarom de Koerden die wagens aanvallen.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat precies? Ik post alleen maar de reden aan waarom de Koerden die wagens aanvallen.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Doe je Turkse oogkleppen eens af.
Verdiep je anders even in de KDP en de Barzani clan, die al decenia aan de macht is. Talabani zou een betere leider zijn en er ook voor Syrische Koerden zijn als zij hulp nodig hadden. Barzani laat de YPG mooi stikken in Syrië, omdat de Sultan ze weg wil hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
ideologie maakt blind.
Ik zou liever leven in KRG onder Barzani dan onder die geflipte YPG idealisten.
Ik begrijp alles.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Actie - reactie, de Koerden zijn woedend en je moet serieus wat aan je empathie doen als je dat niet kan begrijpen.
Het is wel een betrouwbaar account en de reden is ook logisch.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Van dat account, dus als dat account het zegt dan is het waar?
Die halve steden zijn afgefikt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is wel een betrouwbaar account en de reden is ook logisch.
Je snapt er niets van dus.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik begrijp alles.
Die mensen worden al maanden gebrainwasht met de leugen dat Turkije IS zou steunen.
Ik zou ook boos zijn.
Omdat peshmerga in de de broekzak van Turkije zit?quote:
Hij ontkent dat Turkije ISIS steunt o.a. door middel van het behandelen van gewonde IS leden, daar doelde ik meer op.quote:
http://www.psychologisch.(...)enken-twaalf-minutenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
quote:This summer, after a lecture at Poland’s National Defense University, I was treated to a tour of the Warsaw Uprising Museum. The museum, which commemorated not the Jewish ghetto uprising but rather the uprising of the Polish resistance against the Nazi occupation two years later, should be a mandatory stop on any visit to Warsaw. The story is well-known but, for those who have forgotten, my colleague Marc Thiessen wrote about it here.
When the Polish partisans rose up, they expected the Red Army to sweep into the city and liberate it from the Nazis. Instead, the Red Army stayed put while the Nazis gained the upper hand, slaughtered the Polish nationalists, and then razed the city. While the United States embraced Soviet dictator Josef Stalin as an ally in the realpolitik world of World War II, too often whitewashing his racist and murderous proclivities, Stalin himself had a plan for post-World War II Europe, and strong Polish nationalism had no place in it. What I had not known until I had visited the museum was the multiple requests to the United States and its allies to provide air support or airdrop supplies to the partisans who were slowly being starved between Nazis and the Red Army. No air support was forthcoming; the allies did not want to irk Stalin. When it came to other supplies, what came was too little, and much too late.
Fast forward 70 years. The Islamic State (ISIS) is surrounding the majority Kurdish town of Kobane, an enclave which has also taken in thousands of displaced Christians and Arabs. The United States has for months ignored the advance, and only in recent days provided some aerial assistance. Those fighting in Kobane are wedged between ISIS and, just a kilometer away, the Turkish Army. The Turks refuse to provide assistance to the Kurdish defenders, even as they watch hundreds of thousands flee, and thousands killed or wounded.
Many Turkish citizens—both ethnic Turks and Kurds—recognize the cynicism of President Recep Tayyip Erdoğan, for whom outreach toward Kurds is consistently just a pre-election ploy. This is why, as the fall of Kobane to ISIS has neared, Kurds have taken to the streets inside Turkey to protest. In the last couple days, this has led to more than a dozen deaths inside Turkey and the Turkish government imposing curfew on six cities. The analysis and observations of “the radical democrat” are well worth reading.
The Kurdish resistance first toward sl-Qaeda and then toward ISIS started out strong. But, as ISIS has enriched itself through the seizure of equipment and a flow of foreign militants and, perhaps, some support for Turkey as well, it has grown strong. At the same time, Turkey, the Syrian regime, and ISIS have blockaded the Syrian Kurds. The State Department demand that the Syrian Kurds forfeit their claim to federalism and subordinate themselves both to the Muslim Brotherhood-linked groups of the official opposition who live in Istanbul and control nothing on the ground and to Iraqi Kurdish leaders who, because of corruption and the antics of their sons, are hugely unpopular is short-sighted and ridiculous. That Secretary of State John Kerry is prepared to watch thousands slaughtered, raped, or enslaved in order to drive this point home is a poor reflection on what America stands for.
How sad it is that history is repeating, with the Syrian Kurds playing the part of the Warsaw partisans and Turkish President Recep Tayyip Erdoğan playing the part of Stalin. The Americans, alas, are once again recognizing pending tragedy but refusing out of cynicism, misplaced diplomacy, or simple incompetence to do anything about it. The freedom-seeking world should be better than it was in 1944, as the freedom fighters of Warsaw perished. Unfortunately, events are showing it is not.
Over oogkleppen gesproken...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk dat je probeert te trollen.quote:
Dat is het probleem niet hoor. Sterker nog, het is plicht van een dokter in een beschaafd land.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hij ontkent dat Turkije ISIS steunt o.a. door middel van het behandelen van gewonde IS leden, daar doelde ik meer op.
Shit nu zit ik door deze post foute metal te luisteren...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:33 schreef Djibril het volgende:
Warschau 1944 en hedendaagse Kobani: gaat de VS dezelfde fout maken?
[..]
Dit soort redenatiesquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als Erdo echt zo'n Koerdenhater was had hij KRG toch ook gesloopt?
Nee, omdat ze om te beginnen geen marxistisch-leninistische terreurbeweging zijn maar gewoon een leger van een bijna land.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:32 schreef primakov het volgende:
[..]
Omdat peshmerga in de de broekzak van Turkije zit?
Er zitten altijd slechten tussen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Die halve steden zijn afgefikt.
Allemaal pro IS gebouwen en supermarkten?
Probeer je nu gevat over te komen ofzo?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk dat je probeert te trollen.
Maar het is eerder schattig. Heb je Pics van jezelf?
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
ideologie maakt blind.
Ik zou liever leven in KRG onder Barzani dan onder die geflipte YPG idealisten.
Vooruitquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:34 schreef primakov het volgende:
[..]
Dit soort redenaties![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syllogisme
Zo gauw iemand het toverwoord seculier bij jou gebruikt ben je ook meteen om hè.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]Wat wil de YPG, wat is hun doel?
Ze willen een stabiele seculiere regio in Syrië waar ze niet onderdrukt worden. Dan ben je inderdaad geflipt, wie wil dat nou...
Hij snapt er niets van en gaat dan andere mensen uitmaken voor troll..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]Wat wil de YPG, wat is hun doel?
Ze willen een stabiele seculiere regio in Syrië waar ze niet onderdrukt worden. Dan ben je inderdaad geflipt, wie wil dat nou...
Het zou geen probleem zijn zolang ze daarna maar opgepakt worden maar dat worden ze niet...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet hoor. Sterker nog, het is plicht van een dokter in een beschaafd land.
Pics?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Probeer je nu gevat over te komen ofzo?
Preciesquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het zou geen probleem zijn zolang ze daarna maar opgepakt worden maar dat worden ze niet...
Dat probeert hij al de hele week.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Probeer je nu gevat over te komen ofzo?
Dat de KRG er alleen maar is voor de pro-Turkse KDP-aanhangers. Echter is niet iedere Koerd dat, je kan ze niet allemaal verplichten de kont van Erdogan te kussen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Vooruit
Maar wat is het probleem met KRG dan? Dat ze handel drijven met hun buren en een goede econome hebben en niet in chaos zitten?
Moeten we natuurlijk niet hebben in het Midden Oosten. Iedereen moet elkaar afmaken constant.
Dus omdat je Erdoğan haat gun je de Koerden daar geen land en rust.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat de KRG er alleen maar is voor de pro-Turkse KDP-aanhangers. Echter is niet iedere Koerd dat, je kan ze niet allemaal verplichten de kont van Erdogan te kussen.
Wat? Lees je eens in heval. De PKK is al lang geen communistische partij meer. Ze zijn geëvolueerd naar een libertarisch socialistisch obscure ideologie.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee, omdat ze om te beginnen geen marxistisch-leninistische terreurbeweging zijn maar gewoon een leger van een bijna land.
Maakt het er niet beter op.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:41 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat? Lees je eens in heval. De PKK is al lang geen communistische partij meer. Ze zijn geëvolueerd naar een libertarisch socialistisch obscure ideologie.
Inderdaad. Gesticht door Assyrische vluchtelingen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:22 schreef vigen98 het volgende:
[..]
twitter:
twitter:
Ligt eraanquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom nu maar met die pic, lekkere boy van me.
Blauw, bruin (tot bijna zwart) haar.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ligt eraan
Heb je bruine of blauwe ogen
Ah, daar kan je wel veel chickies mee fixen denk ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Blauw, bruin (tot bijna zwart) haar.
Trolmodus gedetecteerd.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:42 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Maakt het er niet beter op.
Toch?
Chicks...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:44 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ah, daar kan je wel veel chickies mee fixen denk ik.
KRG = Anaal georiënteerdquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:43 schreef UpsideDown het volgende:
Ik zal het eenvoudig houden: In de KRG heb je de KDP en de PUK, beide ongeveer even groot + nog wat kleine splinterpartijen.
KDP = Turks georiënteerd
PUK = Iraans georiënteerd
De KDP is de grootste en wordt gerund door Barzani (schoothond Erdogan). Andere Koerden zijn het hier niet mee eens en willen zelf hun beleid bepalen, echter is de KDP zo corrupt dat ze met Erdogans geld stemmen weten te kopen en de macht behouden. In ruil voor deze bevoorrechte positie hebben ze Erdogan trouw gezworen.
Is niet zo simpel. PUK en KRG hadden samen afgesproken welke posten zij gingen vullen. De PUK vulde president post in(van Irak) en de KDP mocht president van de KRG worden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:43 schreef UpsideDown het volgende:
Ik zal het eenvoudig houden: In de KRG heb je de KDP en de PUK, beide ongeveer even groot + nog wat kleine splinterpartijen.
KDP = Turks georiënteerd
PUK = Iraans georiënteerd
De KDP is de grootste en wordt gerund door Barzani (schoothond Erdogan). Andere Koerden zijn het hier niet mee eens en willen zelf hun beleid bepalen, echter is de KDP zo corrupt dat ze met Erdogans geld stemmen weten te kopen en de macht behouden. In ruil voor deze bevoorrechte positie hebben ze Erdogan trouw gezworen.
Ik heb het even simpel gehouden om het begrijpelijker te maken.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:47 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is niet zo simpel. PUK en KRG hadden samen afgesproken welke posten zij gingen vullen. De PUK vulde president post in(van Irak) en de KDP mocht president van de KRG worden.
Je kijkt te veel Turkse tv zeker...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:46 schreef De_Guidance het volgende:
Maar ik vind YPG en PKK niet echt frisse bewegingen eerlijk gezegd.
Zegt wel iets over het niveau van Turkse politiequote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:25 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Zelfs in Turkije zijn MBO'ers dom. Dat moet je niet groter maken dan het is.
Ik werd net wel even 2 uur lang gebrainwasht ja.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je kijkt te veel Turkse tv zeker...
Dat zeker. Jullie hebben niet eens andere bronnen gecheckt. Wanneer je dat doet, zal je nooit zoveel bullshit kunnen zeggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je kijkt te veel Turkse tv zeker...
Dat ze vooraf toestemming dienen te krijgen van Erdogan alvorens ze hun mede-Koerden willen helpen, ze zijn ahw een vazalstaat.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Vooruit
Maar wat is het probleem met KRG dan? Dat ze handel drijven met hun buren en een goede econome hebben en niet in chaos zitten?
Moeten we natuurlijk niet hebben in het Midden Oosten. Iedereen moet elkaar afmaken constant.
Oké.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:50 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat zeker. Jullie hebben niet eens andere bronnen gecheckt. Wanneer je dat doet, zal je nooit zoveel bullshit kunnen zeggen.
Niet raar, je hebt een Turkse invalshoek.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:46 schreef De_Guidance het volgende:
Maar ik vind YPG en PKK niet echt frisse bewegingen eerlijk gezegd.
ISIS en de YPG zijn een Grieks-Joods complet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik werd net wel even 2 uur lang gebrainwasht ja.
Door kanal A (Ankara). Een en al complottheorieën.
PKK is gewoon geen frisse bewegingquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:52 schreef primakov het volgende:
[..]
Niet raar, je hebt een Turkse invalshoek.
twitter:kshaheen twitterde op woensdag 08-10-2014 om 16:23:53I think if you commission a poll in Lebanon today you'd find a landslide that thinks Hezbollah's intervention in Syria was a wise decision. reageer retweet
Grieks Joods couplet met hun tempeltje jeweet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
ISIS en de YPG zijn een Grieks-Joods complet.
Dit niet weten
Het ging mij er meer om dat een Turkse invalshoek een Koerdische verzetsbeweging, en vooral één als de PKK, die er gewelddadige methoden op na houdt, vrijwel altijd als niet-fris zal beschouwen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
PKK is gewoon geen frisse beweging![]()
YPG daaraan gelijkstellen gaat mij echter te ver.
Drijf ze er overheen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:56 schreef mrstylo het volgende:
@ColdKurd: #kobane
Western Front
The terrorists are withdrawing towards the Turkish border
#YPG have surrounded a group of them
Grens nog dicht?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:56 schreef mrstylo het volgende:
@ColdKurd: #kobane
Western Front
The terrorists are withdrawing towards the Turkish border
#YPG have surrounded a group of them
twitter:selcukuygur twitterde op woensdag 08-10-2014 om 18:30:38Tüm gün videodaki polis "Yaşasın IŞİD" dedi mi demedi mi diye tartışıldı. Manzara buyken dese ne olur demese ne olur? http://t.co/0XwoFMywjd reageer retweet
De demonstraties tegen de terreurstaat Israel waren drukker.quote:
Tja, dat ben jij dan weer.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Soms denk ik dat meerdere mensen op dat account zitten
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:02 schreef Senor__Chang het volgende:
Vertaling please.
twitter:selcukuygur twitterde op woensdag 08-10-2014 om 18:30:38Tüm gün videodaki polis "Yaşasın IŞİD" dedi mi demedi mi diye tartışıldı. Manzara buyken dese ne olur demese ne olur? http://t.co/0XwoFMywjd reageer retweet
twitter:arienooo twitterde op woensdag 08-10-2014 om 17:48:33An American on #Turkey's side of border says he was gassed after witnessing Turks help #ISIS https://t.co/SVrmISFh7W http://t.co/SSwo6MeWHc reageer retweet
Waarom zou hij terug moeten? Of hij blijft in het kalifaat of dood.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:07 schreef primakov het volgende:
Dat filmpje van die jihadist Yilmaz, wat boeit het hem dat hij niet terug kan komen naar Nederland? Aan z'n naam gezien is hij een Turk dus kan hij altijd nog naar Turkije (ervan uitgaande dat hij ook een Turks paspoort heeft).
De hele dag de politie in de video "duimen Isidor zei:" Heeft hij zeggen dat hij werd besproken. Wat gebeurt er des demesne landschap van alle rechten, wat gebeurt er?quote:
Nu.nl zet meestal alleen dingen doorquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:53 schreef UpsideDown het volgende:
NU.nl gaat ieder bombardement van NL als nieuwsbericht brengen inclusief alle achtergrondinformatie.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:11 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:arienooo twitterde op woensdag 08-10-2014 om 17:48:33An American on #Turkey's side of border says he was gassed after witnessing Turks help #ISIS https://t.co/SVrmISFh7W http://t.co/SSwo6MeWHc reageer retweet
Het verbaast me niet. Wel enorm triest.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:11 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:arienooo twitterde op woensdag 08-10-2014 om 17:48:33An American on #Turkey's side of border says he was gassed after witnessing Turks help #ISIS https://t.co/SVrmISFh7W http://t.co/SSwo6MeWHc reageer retweet
In het filmpje zegt de interviewster dat hij toch niet meer terug zou kunnen naar Nederland mede vanwege z'n interview en de jacht op jihadisten.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou hij terug moeten? Of hij blijft in het kalifaat of dood.
spionquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:11 schreef SadPanda het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |