Nu ben ik klaar met jou, je blijft de boel verdraaien. Waar heb ik 'enige legitieme redenen' gezegd?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:04 schreef Ardo het volgende:
[..]
dus niet alleen particulieren die voor auto willen lenen maar iedereen die uberhaupt ergens voor moet lenen is waardeloos.
de enige legitieme redenen volgens jou om geld te lenen:
Er zijn genoeg gegronde redenen te bedenken om geld te lenen wat je op dit moment niet kunt missen. Bijvoorbeeld om een huis te kopen (hypotheek), een bedrijf te starten of je huidige bedrijf uit te breiden of professionaliseren.
voor alle andere doelen is het : had je voor moeten/kunnen sparen..
quote:Er zijn genoeg gegronde redenen te bedenken om geld te lenen wat je op dit moment niet kunt missen. Bijvoorbeeld om een huis te kopen (hypotheek), een bedrijf te starten of je huidige bedrijf uit te breiden of professionaliseren.
En nu vergeet je het aspect 'thuiswonend' weer. Maar goed, je begrijpt het duidelijk niet dus het heeft verder ook geen zin om het nog duidelijker uit te leggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:06 schreef Ardo het volgende:
[..]
en 15k lenen met 2 jaar werkervaring dus helemaal ?
en 50 k lenen met 20 jaar werkervaring ?
op die manier win je iedere discussie...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nu ben ik klaar met jou, je blijft de boel verdraaien. Waar heb ik 'enige legitieme redenen' gezegd?
[..]
thuiswonend betekent minder vaste lasten en dus betere aflossingscapaciteitquote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En nu vergeet je het aspect 'thuiswonend' weer. Maar goed, je begrijpt het duidelijk niet dus het heeft verder ook geen zin om het nog duidelijker uit te leggen.
Applaus! Toch nog iets geleerd vandaag. Daarom had hij in 3 jaar tijd toch wel ¤ 2k mogen hebben als hij ca. 18k netto per jaar vrij te besteden heeft.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:12 schreef Ardo het volgende:
is iemand die thuis woont meer of minder kredietwaardig dan iemand met een eigen huis.
ik zou zeggen: iemand die nog thuis woont, omdat hij minder vaste lasten heeft.
dus weer : eerst sparen dan kopen...en dus nooit geld lenen aan particulieren want die moeten dat eerst sparen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Applaus! Toch nog iets geleerd vandaag. Daarom had hij in 3 jaar tijd toch wel ¤ 2k mogen hebben als hij ca. 18k netto per jaar vrij te besteden heeft.
Je komt er wel.
Gaat het daarom dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:12 schreef Ardo het volgende:
is iemand die thuis woont meer of minder kredietwaardig dan iemand met een eigen huis.
ik zou zeggen: iemand die nog thuis woont, omdat hij minder vaste lasten heeft.
ik ga dat helemaal niet doen, ik probeer alleen erachter te komen hoe men beslist of iets redelijk/onredelijk is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Gaat het daarom dan?
Zo ja, waarom ga je niet als een raket jezelf aanmelden op lendico en stort je die jongen zijn lening vol. Immers is hij (volgens jouw beredenering) kredietwaardiger dan de meeste mensen
Ik wilde het ook net zeggen. Die zielige jongen doet zo hard zijn best en we moeten medelijden hebben omdat hij in die 3 jaar dat hij bij mama heeft gewoond en ¤ 1.500,- per maand overhield geen ¤ 2.000,- (!) heeft kunnen sparen. Hij is vast erg goed met geldzaken en het is dan ook nagenoeg zeker dat we onze centen terugkrijgen van hem.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Gaat het daarom dan?
Zo ja, waarom ga je niet als een raket jezelf aanmelden op lendico en stort je die jongen zijn lening vol. Immers is hij (volgens jouw beredenering) kredietwaardiger dan de meeste mensen
Onderbuik gevoel, opvoeding, en beredeneren voor jezelf. Iedereen doet dat voor zichzelf.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:18 schreef Ardo het volgende:
[..]
ik ga dat helemaal niet doen, ik probeer alleen erachter te komen hoe men beslist of iets redelijk/onredelijk is
Dit is helemaal geen discussiequote:
Wat denk je zelf...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:18 schreef Ardo het volgende:
[..]
ik ga dat helemaal niet doen, ik probeer alleen erachter te komen hoe men beslist of iets redelijk/onredelijk is.
als bijvoorbeeld de aanvrager een eigen woning had gehad met hypotheek van 150k en hij zou hetzelfde bedrag vragen , is het dan opeens wel redelijk ? ook al staat zijn huis 20k onder water ?
en als in de aanvraag had gestaan dat hij al 3 jaar een koopwoning had die 20k onder water staat, was het wel redelijk ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wilde het ook net zeggen. Die zielige jongen doet zo hard zijn best en we moeten medelijden hebben omdat hij in die 3 jaar dat hij bij mama heeft gewoond en ¤ 1.500,- per maand overhield geen ¤ 2.000,- (!) heeft kunnen sparen. Hij is vast erg goed met geldzaken en het is dan ook nagenoeg zeker dat we onze centen terugkrijgen van hem.
Wat wil je nou bereiken met deze herhaling van zetten? Elke keer dat 'als'quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:51 schreef Ardo het volgende:
[..]
en als in de aanvraag had gestaan dat hij al 3 jaar een koopwoning had die 20k onder water staat, was het wel redelijk ?
hoe je het ook draait of keert : het komt er steeds op uit dat je zegt: had je maar moeten/kunnen sparen
je moet me alleen gelijk geven als je vindt dat ik gelijk heb en dat vind ik zelf wel...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:56 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Wat wil je nou bereiken met deze herhaling van zetten? Elke keer dat 'als'
ALS ik/we gelijk ge(ef)/(ven) hou je er dan over op?
ja...pech is weg...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:06 schreef flappy het volgende:
We hebben restaurant Blauw gehad en Be dazzled de babywinkel. Dat zijn er al 2 waar het mis ging. Bij GVE vind je daar niets over.
Is tevens de reden dat ik er geen geld meer in stop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |