abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:21:49 #276
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145327352
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:04 schreef Ardo het volgende:

[..]

maar als iedereen eerst spaart voor een aankoop dan hoeft toch niemand geld te lenen...hij heeft nu die auto nodig om naar zijn werk te komen , dus zo belachelijk vind ik die helemaal niet...
Ik heb opzich ook geen bezwaar tegen dat soort projecten, alleen moeten ze wel goed zijn en bij Lendico zijn ze allemaal een beetje ''raar'' zoals Leoline als zegt. Krijg er een Boober idee bij en bij Gve komt er af en toe een particulier project langs wat wel ok is nog.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_145328775
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:22 schreef Zith het volgende:
Lastige deze, klinkt allemaal redelijk (ook de uitleg waarom de omzet vorige jaar 25% hoger was), maar 7% voelt net iets te laag aan; wat als 2015 niet die top-jhaar wordt?... ik sla hem over.
Maar de omzet is toch contractueel vastgelegd? Het jaarplan 2015 staat daarmee gewoon vast volgens mij.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_145331048
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:45 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Vind zelf zonnepanelen nog 1 van de uitzonderingen. Dat levert gegarandeerd geld op omdat er bespaard wordt op de energierekening. Een auto e.d. kost geld en levert nooit op.
en als je die auto nodig hebt om naar je werk te komen....ik neem aan dat het werk verder weg ligt dan met fiets/openbaar vervoer te doen.

nog steeds vind ik deze niet waardeloos/belachelijk en zeker een goede reden.

anders zou zijn als iemand geld vraagt om zijn auto te Pimpen...of als hij zijn punto voor een bmw wil inruilen
pi_145331148
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:35 schreef Goesten het volgende:
Auto voor mama gaat het niet halen met 8 uur op de teller.
Heb zelf wel 25 euro geïnvesteerd in dat ander defect autootje
dan ben je een van de weinigen en die gaat het ook niet halen denk ik......bovendien is die allang zijn werk kwijt omdat hij er niet kon komen
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:15:40 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145331393
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:06 schreef Ardo het volgende:

[..]

en als je die auto nodig hebt om naar je werk te komen....ik neem aan dat het werk verder weg ligt dan met fiets/openbaar vervoer te doen.

anders zou zijn als iemand geld vraagt om zijn auto te Pimpen...of als hij zijn punto voor een bmw wil inruilen
Ik blijf erbij dat je met zo'n inkomen zeer makkelijk zelf zo'n bedrag achter de hand kunt hebben. Sterker nog, je MOET het eigenlijk gewoon hebben. Als je dat al niet voor elkaar krijgt met zo'n inkomen en super lage vaste lasten is mijn vertrouwen in het netjes terugbetalen van de lening ook nul.
pi_145331454
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat je met zo'n inkomen zeer makkelijk zelfs zo'n bedrag achter de hand kunt hebben. Sterker nog, je MOET het eigenlijk gewoon hebben. Als je dat al niet voor elkaar krijgt is mijn vertrouwen in het netjes terugbetalen van de lening ook nul.
je hebt nog nooit in je leven ooit ergens geld voor geleend en ik blijf erbij dat als iedereen altijd een bedrag achter de hand had, dan hoeft nooit iemand te lenen...

je kunt ook nog beweren: koop maar een autootje van maximaal 500 euro....staan er bijna 1500 van te koop op marktplaats....

hier een voorbeeldje:

http://link.marktplaats.nl/m856098277

kom je ook mee naar het werk...

[ Bericht 5% gewijzigd door Ardo op 08-10-2014 15:30:19 ]
pi_145331969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:06 schreef Ardo het volgende:

[..]

Hele goede reden om een auto te willen, maar het bedrag wat er voor geleent moet worden(zeker in verhouding met het besteedbaar inkomen) is belachelijk.

Iemand die met een besteedbaar inkomen van 1200+ een lening aan moet gaan van 3000 heeft iets minder besteedbaar inkomen dan ze doen geloven.

Persoonlijk zou ik nooit geld lenen om iets te kopen, als ik het geld niet heb dan kan ik het dus niet kopen (huis is een uitzondering natuurlijk)
pi_145332024
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:29 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hele goede reden om een auto te willen, maar het bedrag wat er voor geleent moet worden(zeker in verhouding met het besteedbaar inkomen) is belachelijk.

Iemand die met een besteedbaar inkomen van 1200+ een lening aan moet gaan van 3000 heeft iets minder besteedbaar inkomen dan ze doen geloven.

Persoonlijk zou ik nooit geld lenen om iets te kopen, als ik het geld niet heb dan kan ik het dus niet kopen (huis is een uitzondering natuurlijk)
waarom is het bedrag belachelijk ? is het te hoog of te laag ?? man vraagt 2000...er staat niet bij of hij nog eigen geld heeft en misschien wel een auto van 4000 wil kopen met 2000 eigen geld en 2000 geleend geld...zou dat het minder belachelijk maken?

en nogmaals: als iedereen eerst spaart en dan pas koopt zou lenen niet eens bestaan...
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:43:50 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145332416
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:17 schreef Ardo het volgende:

[..]

je hebt nog nooit in je leven ooit ergens geld voor geleend
Klopt, op mijn studie na.

quote:
en ik blijf erbij dat als iedereen altijd een bedrag achter de hand had, dan hoeft nooit iemand te lenen...
Niet met je eens. Er zijn genoeg gegronde redenen te bedenken om geld te lenen wat je op dit moment niet kunt missen. Bijvoorbeeld om een huis te kopen (hypotheek), een bedrijf te starten of je huidige bedrijf uit te breiden of professionaliseren.

De aanvragers op Lendico komen op mij over als mensen die ook aan zgn. 'flitskredieten', sms leningen en betalen op krediet bij de Wehkamp doen. En zo te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt, gezien de status van de projecten...

quote:
je kunt ook nog beweren: koop maar een autootje van maximaal 500 euro....staan er bijna 1500 van te koop op marktplaats....
Kan inderdaad, dat moet hij zelf weten. Maar daar gaat het voor mij niet om. Als je ¤2k al niet voor elkaar krijgt met zo'n salaris en thuiswonend... ;(
pi_145332462
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Klopt, op mijn studie na.

[..]

Niet met je eens. Er zijn genoeg gegronde redenen te bedenken om geld te lenen wat je op dit moment niet kunt missen. Bijvoorbeeld om een huis te kopen (hypotheek), een bedrijf te starten of je huidige bedrijf uit te breiden of professionaliseren.

De aanvragers op Lendico komen op mij over als mensen die ook aan zgn. 'flitskredieten', sms leningen en betalen op krediet bij de Wehkamp doen. En zo te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt, gezien de status van de projecten...

[..]

Kan inderdaad, dat moet hij zelf weten. Maar daar gaat het voor mij niet om. Als je ¤2k al niet voor elkaar krijgt met zo'n salaris en thuiswonend... ;(
misschien heeft hij die baan pas of kan hij die krijgen, maar als hij er niet kan komen dan verdient hij dat dus (nog) niet...
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:46:28 #286
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145332503
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:31 schreef Ardo het volgende:

[..]

waarom is het bedrag belachelijk ? is het te hoog of te laag ?? man vraagt 2000...er staat niet bij of hij nog eigen geld heeft en misschien wel een auto van 4000 wil kopen met 2000 eigen geld en 2000 geleend geld...zou dat het minder belachelijk maken?

en nogmaals: als iedereen eerst spaart en dan pas koopt zou lenen niet eens bestaan...
Ja dat is belachelijk. Als je geen ¤ 4.000,- euro hebt (wat met zo'n inkomen best apart is) moet je geen auto van ¤ 4.000,- willen kopen. En dan is het al helemaal onverstandig om die ¤ 2.000,- die je tekort komt ook nog eens tegen een hoge rente te lenen, want dan spaar je daarna nóg langzamer.
pi_145332569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja dat is belachelijk. Als je geen ¤ 4.000,- euro hebt (wat met zo'n inkomen best apart is) moet je geen auto van ¤ 4.000,- willen kopen. En dan is het al helemaal onverstandig om die ¤ 2.000,- die je tekort komt ook nog eens tegen een hoge rente te lenen, want dan spaar je daarna nóg langzamer.
het komt er dus op neer dat jij geld lenen voor een auto altijd belachelijk vindt, want dat moet je altijd achter de hand hebben.

iemand die al 2 jaar werkt met een bruto salaris van 50.000 euro per jaar, rijdt zijn auto total-loss...
hij is zelf schuld en krijgt niets van de verzekering, toevallig heeft hij geen geld. Je bent de bankdirecteur en zegt: sorry , maar met dat salaris had je maar moeten sparen..

dus hij moet zijn werk bellen en zeggen: sorry ik neem ontslag want ik kan niet naar het werk komen en vervolgens in de schuldhulpverlening raken ??
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:48:43 #288
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145332597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:45 schreef Ardo het volgende:

[..]

misschien heeft hij die baan pas of kan hij die krijgen, maar als hij er niet kan komen dan verdient hij dat dus (nog) niet...
Misschien moet je eerst maar eens bij de aanvraag kijken voordat je hier post... Hieruit blijkt wel dat je deze helemaal niet gezien hebt.
pi_145332649
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst maar eens bij de aanvraag kijken voordat je hier post... Hieruit blijkt wel dat je deze helemaal niet gezien hebt.
ik heb die wel gezien maar ik ben niet geregistreerd dus kan ik niet alle gegevens zien..gaat ook niet om die ene persoon maar in het algemeen
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:51:56 #290
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145332711
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:47 schreef Ardo het volgende:

[..]

het komt er dus op neer dat jij geld lenen voor een auto altijd belachelijk vindt, want dat moet je altijd achter de hand hebben.
Ik herhaal jouw voorbeeld. En dat voorbeeld vind ik inderdaad verre van gepast met zo'n inkomen.
En voor jouw informatie, de beste man werkt daar al 3 jaar en heeft een vast contract.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:52:56 #291
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145332751
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:50 schreef Ardo het volgende:

[..]

ik heb die wel gezien maar ik ben niet geregistreerd dus kan ik niet alle gegevens zien..gaat ook niet om die ene persoon maar in het algemeen
Als je de gegevens niet kunt zien kun je er al helemaal niet over meepraten. Dan houdt het op.
pi_145332779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:31 schreef Ardo het volgende:

[..]

In verhouding is het te laag, waarom zou je een lening van 2000 aangaan voor 36 maanden als je het in 3 ook af kan doen.

Het zal wel met de consumptiemaatschappij te maken hebben, maar ik snap het niet. Of hij nu een auto van 2 of 4 k of desnoods 12k wil kopen waarvan hij zelf al 10k heeft.
pi_145332815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je de gegevens niet kunt zien kun je er al helemaal niet over meepraten. Dan houdt het op.
ik conludeer: jij vindt geld lenen voor een auto altijd belachelijk, ongeacht hoogte van inkomen, hoogte van lening, want je had het geld zelf kunnen/ moeten sparen
pi_145332845
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik herhaal jouw voorbeeld. En dat voorbeeld vind ik inderdaad verre van gepast met zo'n inkomen.
En voor jouw informatie, de beste man werkt daar al 3 jaar en heeft een vast contract.
als die een vast contract heeft dan is de kans dat hij gaat terugbetalen juist groter
pi_145332849
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:47 schreef Ardo het volgende:

[..]

iemand die al 2 jaar werkt met een bruto salaris van 50.000 euro per jaar, rijdt zijn auto total-loss...
hij is zelf schuld en krijgt niets van de verzekering, toevallig heeft hij geen geld. Je bent de bankdirecteur en zegt: sorry , maar met dat salaris had je maar moeten sparen..

dus hij moet zijn werk bellen en zeggen: sorry ik neem ontslag want ik kan niet naar het werk komen en vervolgens in de schuldhulpverlening raken ??

quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:50 schreef Ardo het volgende:

[..]

Een hele hoop wat-als-en

Open er even een topic over en laat het CF topic maar met rust
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:57:44 #296
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145332943
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:54 schreef Ardo het volgende:

[..]

ik conludeer: jij vindt geld lenen voor een auto altijd belachelijk, ongeacht hoogte van inkomen, hoogte van lening, want je had het geld zelf kunnen/ moeten sparen
Wat jij wil. Maar er klopt geen snars van je conclusies. Misschien beter dat je zelf eerst begint met zelf wat investeren of jezelf inlezen in de materie. Zie ook het 'Boober' voorbeeld, eerder genoemd als reactie op een post van jou.
pi_145332984
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat jij wil. Maar er klopt geen snars van je conclusies.
dit is anders de enige reden die je aangeeft waarom je het waardeloos/belachelijk vindt...dus mijn conclusie is juist
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:01:56 #298
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145333100
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:59 schreef Ardo het volgende:

[..]

dit is anders de enige reden die je aangeeft waarom je het waardeloos/belachelijk vindt...dus mijn conclusie is juist
Wat snap je hier niet aan?

"De aanvragers op Lendico komen op mij over als mensen die ook aan zgn. 'flitskredieten', sms leningen en betalen op krediet bij de Wehkamp doen. En zo te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt, gezien de status van de projecten..."

Zoals AQuila360 eerder al aangaf, ook ik krijg er het Boober idee bij.

Volledig los van of die auto nou wel of geen goede investering is, ¤ 2k lenen met 3 jaar werkervaring als je thuiswonend bent is gewoon raar. Punt.
pi_145333175
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

"De aanvragers op Lendico komen op mij over als mensen die ook aan zgn. 'flitskredieten', sms leningen en betalen op krediet bij de Wehkamp doen. En zo te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt, gezien de status van de projecten..."
dus niet alleen particulieren die voor auto willen lenen maar iedereen die uberhaupt ergens voor moet lenen is waardeloos.

de enige legitieme redenen volgens jou om geld te lenen:

Er zijn genoeg gegronde redenen te bedenken om geld te lenen wat je op dit moment niet kunt missen. Bijvoorbeeld om een huis te kopen (hypotheek), een bedrijf te starten of je huidige bedrijf uit te breiden of professionaliseren.

voor alle andere doelen is het : had je voor moeten/kunnen sparen..
pi_145333242
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zoals AQuila360 eerder al aangaf, ook ik krijg er het Boober idee bij.

Volledig los van of die auto nou wel of geen goede investering is, ¤ 2k lenen met 3 jaar werkervaring als je thuiswonend bent is gewoon raar. Punt.
en 15k lenen met 2 jaar werkervaring dus helemaal ?

en 50 k lenen met 20 jaar werkervaring ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')