abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145333285
Dit is het crowdfundingtopic. Dit zal vooral gaan over het investeren in crowdfunding projecten. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiėle instelling zijn de kosten lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger.

Het grootste crowdfunding platform in Nederland is geldvoorelkaar.nl*. Op de site staat: Aangeboden rendementen liggen tussen de 4% en 11%.

Diverse platformen krijgen een officiėle vergunning of ontheffing van de AFM.
crowdaboutnow.nl
kapitaalopmaat.nl
fundyd.nl
enz.

Bij de meeste crowdfund platforms moet natuurlijk rekening gehouden worden met het risico dat het crowdfund platform zelf failliet kan gaan. Dit is echter minder van belang bij diverse platforms die via een derden rekeing werken en waar de contracten direct afgesloten worden tussen lener en verstrekker.

Een groter crowdfunding platform is het Amerikaanse lendingclub.com. Hierbij zal het faillissement risico waarschijnlijk wat lager zijn. Een ander voordeel is dat je hier automatisch diversificatie kunt toepassen, met een minimum van $25 per stuk. Dit vermindert je risico aanzienlijk. Echter, voor niet-Amerikanen is het minimale investeringsbedrag $100.000. (Info dankzij user Blik)

Indien je van plan bent in crowdfunding projecten te investeren adviseren we om altijd in meerdere projecten te investeren en geen groot deel van je vermogen te investeren zodat je risico's beperkt blijven.

Overzicht van crowdfunding platforms staat op wikipedia.

Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.

* PM of DM je mailadres naar Tha_Duck als je een mailtje wil als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:11:18 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145333401
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:04 schreef Ardo het volgende:

[..]

dus niet alleen particulieren die voor auto willen lenen maar iedereen die uberhaupt ergens voor moet lenen is waardeloos.

de enige legitieme redenen volgens jou om geld te lenen:

Er zijn genoeg gegronde redenen te bedenken om geld te lenen wat je op dit moment niet kunt missen. Bijvoorbeeld om een huis te kopen (hypotheek), een bedrijf te starten of je huidige bedrijf uit te breiden of professionaliseren.

voor alle andere doelen is het : had je voor moeten/kunnen sparen..

Nu ben ik klaar met jou, je blijft de boel verdraaien. Waar heb ik 'enige legitieme redenen' gezegd?

quote:
Er zijn genoeg gegronde redenen te bedenken om geld te lenen wat je op dit moment niet kunt missen. Bijvoorbeeld om een huis te kopen (hypotheek), een bedrijf te starten of je huidige bedrijf uit te breiden of professionaliseren.
:W
pi_145333426
is iemand die thuis woont meer of minder kredietwaardig dan iemand met een eigen huis.

ik zou zeggen: iemand die nog thuis woont, omdat hij minder vaste lasten heeft.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:13:53 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145333474
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:06 schreef Ardo het volgende:

[..]

en 15k lenen met 2 jaar werkervaring dus helemaal ?

en 50 k lenen met 20 jaar werkervaring ?
En nu vergeet je het aspect 'thuiswonend' weer. Maar goed, je begrijpt het duidelijk niet dus het heeft verder ook geen zin om het nog duidelijker uit te leggen.
pi_145333484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nu ben ik klaar met jou, je blijft de boel verdraaien. Waar heb ik 'enige legitieme redenen' gezegd?

[..]

:W
op die manier win je iedere discussie...

sorry dat ik enige en genoeg door elkaar heb gehaald....ik concludeer nog steeds dat je geld lenen aan particulieren voor aankopen belachelijk vindt omdat ze dat maar hadden moeten/kunnen sparen
pi_145333499
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En nu vergeet je het aspect 'thuiswonend' weer. Maar goed, je begrijpt het duidelijk niet dus het heeft verder ook geen zin om het nog duidelijker uit te leggen.
thuiswonend betekent minder vaste lasten en dus betere aflossingscapaciteit
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:15:29 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145333521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:12 schreef Ardo het volgende:
is iemand die thuis woont meer of minder kredietwaardig dan iemand met een eigen huis.

Applaus! Toch nog iets geleerd vandaag. Daarom had hij in 3 jaar tijd toch wel ¤ 2k mogen hebben als hij ca. 18k netto per jaar vrij te besteden heeft.

Je komt er wel.
pi_145333536
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Applaus! Toch nog iets geleerd vandaag. Daarom had hij in 3 jaar tijd toch wel ¤ 2k mogen hebben als hij ca. 18k netto per jaar vrij te besteden heeft.

Je komt er wel.
dus weer : eerst sparen dan kopen...en dus nooit geld lenen aan particulieren want die moeten dat eerst sparen.

dat zeg je ook tegen die meneer die een inkomen van 50k heeft en een hypotheek van 200k

[ Bericht 6% gewijzigd door Ardo op 08-10-2014 16:21:21 ]
pi_145333540
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:12 schreef Ardo het volgende:

Gaat het daarom dan?

Zo ja, waarom ga je niet als een raket jezelf aanmelden op lendico en stort je die jongen zijn lening vol. Immers is hij (volgens jouw beredenering) kredietwaardiger dan de meeste mensen
pi_145333615
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:16 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Gaat het daarom dan?

Zo ja, waarom ga je niet als een raket jezelf aanmelden op lendico en stort je die jongen zijn lening vol. Immers is hij (volgens jouw beredenering) kredietwaardiger dan de meeste mensen
ik ga dat helemaal niet doen, ik probeer alleen erachter te komen hoe men beslist of iets redelijk/onredelijk is.

als bijvoorbeeld de aanvrager een eigen woning had gehad met hypotheek van 150k en hij zou hetzelfde bedrag vragen , is het dan opeens wel redelijk ? ook al staat zijn huis 20k onder water ?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:23:32 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145333794
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:16 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Gaat het daarom dan?

Ik wilde het ook net zeggen. Die zielige jongen doet zo hard zijn best en we moeten medelijden hebben omdat hij in die 3 jaar dat hij bij mama heeft gewoond en ¤ 1.500,- per maand overhield geen ¤ 2.000,- (!) heeft kunnen sparen. Hij is vast erg goed met geldzaken en het is dan ook nagenoeg zeker dat we onze centen terugkrijgen van hem.
pi_145333811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:18 schreef Ardo het volgende:

[..]

ik ga dat helemaal niet doen, ik probeer alleen erachter te komen hoe men beslist of iets redelijk/onredelijk is
Onderbuik gevoel, opvoeding, en beredeneren voor jezelf. Iedereen doet dat voor zichzelf.

Voor de een is het normaal om 500 euro te lenen om een luxe product te kopen, de ander eet liever een maand droog brood om hetzelfde te doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:14 schreef Ardo het volgende:
op die manier win je iedere discussie...
Dit is helemaal geen discussie :?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:25:30 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145333857
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:18 schreef Ardo het volgende:

[..]

ik ga dat helemaal niet doen, ik probeer alleen erachter te komen hoe men beslist of iets redelijk/onredelijk is.

als bijvoorbeeld de aanvrager een eigen woning had gehad met hypotheek van 150k en hij zou hetzelfde bedrag vragen , is het dan opeens wel redelijk ? ook al staat zijn huis 20k onder water ?

Wat denk je zelf...
Kijk naar de aanvraag van die mevrouw van 52 jaar op Lendico. Die heeft gewoon een koopwoning hoor. Maar ook die aanvraag is mijns inziens echt kansloos. Ik heb al uitgelegd waarom. Het is ook geen wonder dat die projecten van 2-5k op Lendico niet vol lopen en op GvE er in een dag 2 ton voor één project wordt opgehaald.
pi_145334641
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik wilde het ook net zeggen. Die zielige jongen doet zo hard zijn best en we moeten medelijden hebben omdat hij in die 3 jaar dat hij bij mama heeft gewoond en ¤ 1.500,- per maand overhield geen ¤ 2.000,- (!) heeft kunnen sparen. Hij is vast erg goed met geldzaken en het is dan ook nagenoeg zeker dat we onze centen terugkrijgen van hem.
en als in de aanvraag had gestaan dat hij al 3 jaar een koopwoning had die 20k onder water staat, was het wel redelijk ?

hoe je het ook draait of keert : het komt er steeds op uit dat je zegt: had je maar moeten/kunnen sparen
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 16:52:50 #15
230491 Zith
pls tip
pi_145334713
wat een nondiscussie hier zeg :r
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145334745
~O>
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:52 schreef Zith het volgende:
wat een nondiscussie hier zeg :r
je hoeft hem toch niet te volgen ? ~O>

[ Bericht 15% gewijzigd door Ardo op 08-10-2014 16:59:17 ]
pi_145334822
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:51 schreef Ardo het volgende:

[..]

en als in de aanvraag had gestaan dat hij al 3 jaar een koopwoning had die 20k onder water staat, was het wel redelijk ?

hoe je het ook draait of keert : het komt er steeds op uit dat je zegt: had je maar moeten/kunnen sparen
Wat wil je nou bereiken met deze herhaling van zetten? Elke keer dat 'als'

ALS ik/we gelijk ge(ef)/(ven) hou je er dan over op?
pi_145335392
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:56 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Wat wil je nou bereiken met deze herhaling van zetten? Elke keer dat 'als'

ALS ik/we gelijk ge(ef)/(ven) hou je er dan over op?
je moet me alleen gelijk geven als je vindt dat ik gelijk heb en dat vind ik zelf wel...

mijn conclusie is dus onveranderd: nooit geld lenen aan particulieren, zeker niet als ze nog thuis wonen want dan kunnen ze eerst sparen...ook niet aan huiseigenaren want die kunnen ook zelf sparen zeker met een netto inkomen van ruim boven de 2000 euro per maand.

of nog algemener : nooit geld lenen aan particulieren, alleen aan bedrijven met een goed plan
pi_145335548
Ik hoop dat er snel een paar leuke projecten komen want het is duidelijk komkommertijd als ik de gesprekken volg ;)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:27:37 #20
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_145335861
Wowsers, er is vast iets heel interessants te bespreken geweest! Ik ben benieuwd wat er allemaal t...

... Oh, wacht :(
pi_145336833
waar kan ik het defaultpercentage vinden bij GVE ? ze beweren zelf 0,0 procent. Is dat omdat ze zo goed selecteren of is dat gelogen ?

het lijkt mij in ieder geval sterk...

was een post uit 2011 : Hoe staat het met het defaultpercentage in Europa inmiddels? @geldvoorelkaar bedraagt het 0,0%!

inmiddels zal het toch geen 0,0 procent meer zijn ....heeft iemand al eens met default te maken gehad en om welk bedrag ging het ?
pi_145337010
dit heb ik nog gevonden:

Uiteindelijk verwachten we, mede op basis van de kennis van Graydon, op een defaultpercentage te komen van tussen en 2% en 5%.

dit kan wel een leuk gemidelde zijn maar als je toevallig pech hebt en je hebt 1000 euro in 10 projekten zitten en er gaat er 1 defaulten..dan heb je toch zomaar 10 procent verlies aan je broek..
pi_145337056
We hebben restaurant Blauw gehad en Be dazzled de babywinkel. Dat zijn er al 2 waar het mis ging. Bij GVE vind je daar niets over.
Is tevens de reden dat ik er geen geld meer in stop.
pi_145337084
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:06 schreef flappy het volgende:
We hebben restaurant Blauw gehad en Be dazzled de babywinkel. Dat zijn er al 2 waar het mis ging. Bij GVE vind je daar niets over.
Is tevens de reden dat ik er geen geld meer in stop.
ja...pech is weg...
pi_145337253
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:07 schreef Ardo het volgende:

[..]

ja...pech is weg...
Ben jij de nieuwe hmmmmm of zo?
pi_145337725
quote:
18s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor.....
pi_145338429
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:04 schreef Ardo het volgende:
dit heb ik nog gevonden:

Uiteindelijk verwachten we, mede op basis van de kennis van Graydon, op een defaultpercentage te komen van tussen en 2% en 5%.

dit kan wel een leuk gemidelde zijn maar als je toevallig pech hebt en je hebt 1000 euro in 10 projekten zitten en er gaat er 1 defaulten..dan heb je toch zomaar 10 procent verlies aan je broek..
Daarom heel goed spreiden (10 projecten is nog redelijk laag). Het is trouwens niet waarschijnlijk dat een project meteen bij de start al niet meer uitkeert, dus als 1 uit 10 van je projecten de finish niet haalt betekent het nog niet dat je 10% van je inleg kwijt bent. Daarnaast heb je uit de andere 9 projecten wel een positief rendement gehaald, wat de boel weer (meer dan) compenseert.

Maar garanties zijn er natuurlijk niet, ook zijn de verwachte defaultpercentages ook maar (onderbouwde) verwachtingen, het kan in de toekomst ook slechter (maar ook beter) uitpakken. Tegen de onzekerheid en risico's staat dan wel weer een hogere rente.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 19:27:02 #28
230491 Zith
pls tip
pi_145339631
quote:

[..]

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145340244
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:51 schreef Ardo het volgende:

[..]

Je lijkt niet te willen begrijpen dat we hier naar het risico kijken dat er niet terugbetaald wordt. Niet zozeer een oordeel of iemand moet sparen. Het is gewoon 'verdacht' dat iemand met een net inkomen die thuis woont nu behoorlijk wat geld gaat betalen om 2000 te lenen. Mij veel te risico vol, en een zeer terechte vraag; waarom kan hij dit niet gewoon sparen? en als hij dat niet kan, waarom zou hij dan wel in staat zijn netjes af te betalen?
pi_145341076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:41 schreef nikao het volgende:

[..]

Je lijkt niet te willen begrijpen dat we hier naar het risico kijken dat er niet terugbetaald wordt. Niet zozeer een oordeel of iemand moet sparen. Het is gewoon 'verdacht' dat iemand met een net inkomen die thuis woont nu behoorlijk wat geld gaat betalen om 2000 te lenen. Mij veel te risico vol, en een zeer terechte vraag; waarom kan hij dit niet gewoon sparen? en als hij dat niet kan, waarom zou hij dan wel in staat zijn netjes af te betalen?
de vraag waarom kan hij het niet gewoon sparen kun je bij iedere lening stellen... Dat hij al 3 jaar werkt en nog thuis woont wordt hier als negatief beoordeeld terwijl ik dat anders zie; minder vaste lasten is meer af kunnen lossen..dus ik snap die redenering helemaal niet nee...

het risico is juist lager omdat hij nog thuis woont
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:26:24 #31
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145342154
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:01 schreef Ardo het volgende:

[..]

de vraag waarom kan hij het niet gewoon sparen kun je bij iedere lening stellen... Dat hij al 3 jaar werkt en nog thuis woont wordt hier als negatief beoordeeld terwijl ik dat anders zie; minder vaste lasten is meer af kunnen lossen..dus ik snap die redenering helemaal niet nee...

het risico is juist lager omdat hij nog thuis woont
Jullie praten langs elkaar heen volgens mij, een particulier die wil lenen voor een auto heb ik opzich ook geen moeite meer. En dat hij thuis woont is het probleem ook niet.

Ik kijk wel eens programma's als ''dubbeltje op zijn kant'' enzulks gaat over mensen die in de schulden geraken en dat zijn vaak mensen met best goede inkomens maar die gewoon niet met geld om kunnen gaan en het er maar doorheen jagen. En dat gevoel heb ik dan ook snel bij iemand die 2k nodig heeft voor een auto met een inkomen waarmee die het snel zelf bij elkaar zou moeten kunnen sparen.

Dat lijkt op iemand die al zijn geld er doorheen jaagt en geen buffer heeft en nu ineens 2k nodig heeft en daar kun je je vraagtekens bij zetten. Of hij thuis woont maakt me niet uit verder.

Ik heb zelf via GVE ook wat particuliere dingen lopen, maar dat gaat om net wat hogere bedragen die je niet zomaar bij elkaar kunt sparen of waarbij het te lang gaat duren voorals je met iets wil starten.

[ Bericht 3% gewijzigd door AQuila360 op 08-10-2014 20:35:44 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:38:14 #32
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145342778
Of in het kort:

Het feit dat hij met 1.500,- vrij te besteden geld per maand in 3 jaar tijd geen 2k op de plank heeft liggen toont aan dat hij niet met geld om kan gaan (op een manier die we hier belangrijk vinden) en is het risico me ook te veel.

We kennen hem ook niet he, misschien is gewoon prima voor elkaar maar dat weten we niet en je legt echte centjes in. Dus doe je het met de informatie die hebt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:02:00 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145350161
quote:

[..]

Ik denk het. Vermoeiende gast...
pi_145354183
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:38 schreef AQuila360 het volgende:

Dus doe je het met de informatie die hebt.
Denk wel dat als het project op GvE stond hij binnen een uur vol zat met een lagere rente.

Hij kan de aflossing makkelijk betalen dus krijgt een hoge score en hij heeft een goede BKR score.

Dus het komt er eigenlijk op neer, minder informatie betekent dat mensen er sneller in stappen
pi_145354306
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 07:36 schreef Goesten het volgende:

[..]

Denk wel dat als het project op GvE stond hij binnen een uur vol zat met een lagere rente.

Hij kan de aflossing makkelijk betalen dus krijgt een hoge score en hij heeft een goede BKR score.

Dus het komt er eigenlijk op neer, minder informatie betekent dat mensen er sneller in stappen
dat vind ik nu een mooie conclusie: hij had gewoon een korter of beter verhaal moeten schrijven en in plaats van Lendico voor GVE moeten kiezen.

want ik zie hier toch wat tegenstrijdige gedachtenkronkels: hij/ZIJ heeft een (redelijk) goed inkomen wordt niet gezien als hij/ZIJ kan aflossen, maar als hij of zij had beter met zijn geld moeten omgaan, wat op zich heel raar is om te denken, dit is emotioneel denken in plaats van rationeel. Hoe en waaraan iemand zijn / haar geld aan uitgeeft zal me immers worst wezen als hij de RENTE EN aflossing maar ophoest. Nu zal iemand die thuis woont misschien makkelijker de verdwijntruuk kunnen uithalen dan iemand met een eigen woning , dus als dat de gedachte was om iemand die thuis woont als minder kredietwaardig te bestempelen dan snap ik dat wel.
pi_145354363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:38 schreef AQuila360 het volgende:
Of in het kort:

Het feit dat hij met 1.500,- vrij te besteden geld per maand in 3 jaar tijd geen 2k op de plank heeft liggen toont aan dat hij niet met geld om kan gaan (op een manier die we hier belangrijk vinden) en is het risico me ook te veel.

We kennen hem ook niet he, misschien is gewoon prima voor elkaar maar dat weten we niet en je legt echte centjes in. Dus doe je het met de informatie die hebt.
DIE conclusie is geheel voorbarig en op grond van de summiere gegevens die je hebt ook ongegrond. Zijn situatie is op dit moment thuiswonend, maar hij kan ook samengewoond hebben, relatie uit en weer terug naar mam.
Wat weten we van de man:

leeftijd 27
thuiswonend
3 jaar werkend bij de zelfde baas
vraagt 2000 voor een auto
inkomen

op basis van deze 5 gegevens concluderen dat hij een gat in zijn hand heeft gaat me te ver, en al zou het zo zijn , hij kan met gemak de rente/aflossing ophoesten, want overige schulden zijn er niet.

Juist als ik kijk naar Uitstel van Executie/dubbeltje op zijn kant, dan zijn er mensen die op 27 jarige leeftijd al 60.000 schuld hebben (met zijn tweetjes dan, huisje gekocht met starterslening/hypotheek, tweeling gekregen, studieschulden , schulden bij pap/mam en belastingdienst). In dat geval is iedere lening natuurlijk weggegooid geld.

en waar hebben we het eigenlijk over:

2000 in 24 maanden af te lossen = 92.36 per maand = totaaal 2216.64 terugbetalen ofwel 9 euro en 3 cent rente per maand.

Zijn straf voor het niet sparen is slechts 9,03 euro per maand.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ardo op 09-10-2014 08:16:26 ]
pi_145354445
deze vind ik dan wel belachelijk: (man van 49 en nog thuiswonend en vraagt 25K)

Ik ben nu 3 jaar actief bezig als forex trader. Doel van de aanvraag is om mijn trading activiteiten uit te breiden om dagelijks meer te verdienen en mijn streef kapitaal te behalen van min. ¤75K binnen 2 jaar. Middels mijn eigen ontwikkelde forex systeem en volledig werkkapitaal van ¤75K ben ik in staat om dagelijks leuke winsten (¤600 netto p/d) te genereren.

is hetzelfde als iemand vraagt: ik wil 10.000 euro lenen om in het casino op rood te zetten

die zou nooit en nimmer een cent van me krijgen
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:21:54 #38
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_145355178
Leuk voor je Hmmmmm.
pi_145355398
Weet iemand toevallig wat meer over Libercare?

Project is al een maand vol, maar is nog steeds geen verzoek voor overschrijving binnen
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:50:44 #40
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_145355758
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:19 schreef Ardo het volgende:
deze vind ik dan wel belachelijk: (man van 49 en nog thuiswonend en vraagt 25K)
Ik ben nu 3 jaar actief bezig als forex trader. Doel van de aanvraag is om mijn trading activiteiten uit te breiden om dagelijks meer te verdienen en mijn streef kapitaal te behalen van min. ¤75K binnen 2 jaar. Middels mijn eigen ontwikkelde forex systeem en volledig werkkapitaal van ¤75K ben ik in staat om dagelijks leuke winsten (¤600 netto p/d) te genereren.
is hetzelfde als iemand vraagt: ik wil 10.000 euro lenen om in het casino op rood te zetten
die zou nooit en nimmer een cent van me krijgen
600 p/d betekent dat hij in 8 weken die 25k bij elkaar kan hebben. De vergelijking met het casino gaat dus totaal niet op. Als hij dik 12k per maand netto verdiend (want dat geeft hij aan) heb je nooit en te nimmer een lening van 25k nodig.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_145355764
*fok moet echt een "ignore user" functie hebben...

Niemand die over http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7513 heeft? Een half miljoen lening is wel heel gortig...
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2014 @ 09:53:41 #42
230491 Zith
pls tip
pi_145355842
Ardo hou je een beetje in zeg :')
pi_145356176
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:50 schreef athlonkmf het volgende:
*fok moet echt een "ignore user" functie hebben...
Niemand die over http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7513 heeft? Een half miljoen lening is wel heel gortig...
Bestaat: addfoe.png
జ్ఞ‌ా
pi_145356306
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:50 schreef Sandyman het volgende:
[..]
600 p/d betekent dat hij in 8 weken die 25k bij elkaar kan hebben. De vergelijking met het casino gaat dus totaal niet op. Als hij dik 12k per maand netto verdiend (want dat geeft hij aan) heb je nooit en te nimmer een lening van 25k nodig.
en jij gelooft nog in sprookjes ?
pi_145356446
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:11 schreef Ardo het volgende:
[..]
en jij gelooft nog in sprookjes ?
wat is nu je conclusie?
pi_145356693
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:53 schreef Zith het volgende:
Ardo hou je een beetje in zeg :')
Dit. Hou het gezellig.
జ్ఞ‌ా
pi_145356779
quote:
99s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
wat is nu je conclusie?
dat die niet geloofwaardig is
dat ik dat beweer,
dat jij het ermee eens bent o|O

aangezien hij tot nu toe nul komma nul euro heeft opgehaald zullen er meer zo over denken

dat Lendico zichzelf ook belachelijk maakt door zo iets door te laten gaan.....en als projekt op te nemen

[ Bericht 4% gewijzigd door Ardo op 09-10-2014 10:57:12 ]
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2014 @ 11:05:36 #48
230491 Zith
pls tip
pi_145357824
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:15:39 #49
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_145358114
Nou is 5% minder dan ik zou willen, maar het idee dat je meehelpt koeien te kopen is best metal - krijg ik vanuit mijn TL-buis verlichte kantoorhokje toch weer een soort oergevoel. Ik leg een klein bedragje in voor de aardigheid.

@ Zith: die Chinees uit jouw sig moet zich ook even bij Lendico inschrijven!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:22:29 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_145358327
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:15 schreef BliepTuut het volgende:
Nou is 5% minder dan ik zou willen, maar het idee dat je meehelpt koeien te kopen is best metal - krijg ik vanuit mijn TL-buis verlichte kantoorhokje toch weer een soort oergevoel. Ik leg een klein bedragje in voor de aardigheid.
@ Zith: die Chinees uit jouw sig moet zich ook even bij Lendico inschrijven!
Plus dat het (muv mond en klauwzeer) weinig risico heeft. Een mooie op zich ter diversificatie. Maar ik laat hem even schieten, even geen budget meer na het kopen van 2 nieuwe winterjassen a 300 per stuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')