Ik zal zelf hier niet meer over het gebrek aan maatschappelijk verantwoord ondernemen beginnen, maar toch nog heel kort: ik heb altijd aangegeven dat ik begrijp dat als je weinig te makken hebt de zaak wat genuanceerder ligt, al blijf ik erbij dat ook voor primark mensen zich prima konden kleden met een laag inkomen, dus kan niet geloof ik niet zo in.quote:Op maandag 24 november 2014 21:26 schreef robin007bond het volgende:
Er is wel een apart topic voor misstanden bij Primark, DS4. Wellicht is het ook beter als het daar blijft geconcentreerd puur zodat de discussie fijner is te volgen.
Je kritiek is desalniettemin terecht en ik merk inderdaad gepiekerde reacties die waarschijnlijk toch uit een schuldgevoel komen. Echter kan het zijn dat je echt overgeleverd bent aan Primark vanwege bijvoorbeeld een laag inkomen, dat soort mensen valt het moeilijk kwalijk te nemen toch?
Daarnaast maakt Primark wel zat winst, dus theoretisch zouden ook betere arbeidsomstandigheden met deze lage prijzen elkaar niet uitsluiten. Helaas gaat bij veel bedrijven alles om de winst en wordt de maatschappelijke verantwoordelijkheid compleet genegeerd.
Dag hoor!quote:
Aan de andere kant stelt de maatschappij wel harde eisen aan mensen, ook m.b.t. uiterlijk. Wellicht zijn die ook anders dan vroeger, die situatie kan zich niet een op een vergelijken.quote:Op maandag 24 november 2014 21:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal zelf hier niet meer over het gebrek aan maatschappelijk verantwoord ondernemen beginnen, maar toch nog heel kort: ik heb altijd aangegeven dat ik begrijp dat als je weinig te makken hebt de zaak wat genuanceerder ligt, al blijf ik erbij dat ook voor primark mensen zich prima konden kleden met een laag inkomen, dus kan niet geloof ik niet zo in.
Ik denk dat enkelen eens kritisch naar hun eigen rol moeten krijgen, want het ontspoort niet door mijn initiële reacties, maar de allergische reacties die daar weer op volgen.quote:Op maandag 24 november 2014 21:37 schreef laziness het volgende:
De gepikeerde reacties komen niet uit schuldgevoel hoor.
Maar uit pure irritatie van iemand die stelselmatig meent een topic te moeten verzieken door overal met dezelfde grammofoonplaat bovenop te duiken.
Gewoon lekker plaatsen wat je gekocht hebt, er leuke reacties op krijgen en daar een beetje over doorlullen wordt schier onmogelijk gemaakt gewoon.
Dit is dus wel het fantopic. Dit is het topic voor je discussie: LIF / De keerzijde van Primarkquote:Op maandag 24 november 2014 21:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik laat mij de mond niet snoeren. Dit is geen fantopic en ik post gewoon on topic.
En wat heb ik nou toch allemaal weer gezegd? Ik heb gevraagd wat er grappig was aan het bezoeken van een Britse primark (nog steeds geen antwoord), ik was het eens met iets wat Cynix schreef en ik heb aangegeven dat opruiming in NL omdat het niet meer geclusterd is weinig invloed heeft op de drukte.
Nou, daar krijg je dan een storm aan reacties op. Overgevoelig is een eufemisme!
Ja, ik begin dus niet meer over de uitbuiting.quote:Op maandag 24 november 2014 21:50 schreef laziness het volgende:
Ik eis niks. Ik zeg alleen dat je de sfeer verziekt en je er niks mee bereikt want men gaat er geen stuiver minder door uitgeven bij de primark.
Ga lekker hier zitten. Is speciaal opgericht voor jou zelfs zodat je in dit topic eens op zou houden met je vastgelopen grammofoonplaat.
LIF / De keerzijde van Primark
Nee, dit is geen fantopic.quote:Op maandag 24 november 2014 21:54 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dit is dus wel het fantopic. Dit is het topic voor je discussie: LIF / De keerzijde van Primark
Kennelijk ben je niet zo goed in lezen.quote:Op maandag 24 november 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Nee je zeikt liever mensen af dat ze niet modieus zijn en dom zijn dat ze in het buitenland een primark bezoeken en dat het allemaal zo lelijk is en en en...
O jee, het werd te moeilijk voor je kennelijk....quote:Op maandag 24 november 2014 22:09 schreef Elvi het volgende:
Echt wat is ditZoek trouwens nog even de betekenis van 'vrijheid van meningsuiting' op, dan sta je tenminste niet meer zo ontzettend voor lul.
Nou, dat niet meer op mij reageren heb je lang volgehouden...quote:Op maandag 24 november 2014 22:13 schreef laziness het volgende:
Als je nou eens mijn vragen gaat beantwoorden ipv ze te negeren...
Ik zou DS4 lekker in zijn verzuurde sop laten gaarkoken en hem laten voor wat het is. Deze troll voedt zich nu met dit alles en des te meer reden voor hem om het topic nog meer te vergallen.quote:Op maandag 24 november 2014 22:19 schreef laziness het volgende:
Sjonge jonge laat ik het dan speciaal voor jou zo formuleren dat je dan wel zou kunnen reageren.
Waarom reageer je nog steeds in dit topic op de manier waarop je doet?
Wat denk je er mee te bereiken?
Ik reageer gewoon normaal hoor. Maar sommigen lezen dingen die er niet staan. Ik noem een voorbeeld: jij stoort je er kennelijk aan dat ik tegen heroinjunk heb gezegd dat ze meer een eigen stijl heeft dan dat ze modieus gekleed gaat.quote:Op maandag 24 november 2014 22:19 schreef laziness het volgende:
Sjonge jonge laat ik het dan speciaal voor jou zo formuleren dat je dan wel zou kunnen reageren.
Waarom reageer je nog steeds in dit topic op de manier waarop je doet?
Wat denk je er mee te bereiken?
Kijk eens in de spiegel...quote:Op maandag 24 november 2014 22:21 schreef Skaai het volgende:
Ik zou DS4 lekker in zijn verzuurde sop laten gaarkoken en hem laten voor wat het is. Deze troll voedt zich nu met dit alles en des te meer reden voor hem om het topic nog meer te vergallen.
Nou, prima toch?quote:Op maandag 24 november 2014 22:35 schreef Skaai het volgende:
Heb ik net nog gedaan, en damn wat staat dat smakeloze 12 euro Primark truitje me goed
Deze reeks is voor mensen die liefhebber zijn van Primark. Het is dus wel een fantopic. Je gaat de topics van Apple producten ook niet kapen en verzieken door te beginnen over uitbuiting van Chinese werknemers, zelfmoorden en kinderarbeidquote:Op maandag 24 november 2014 22:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, ik begin dus niet meer over de uitbuiting.
Maar goed, kennelijk denken sommigen dat vrijheid van meningsuiting prima is gegarandeerd als er een soort van 'rokersruimte' wordt gemaakt voor onwelgevallige meningen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |