abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145327540
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:25 schreef fluffy2 het volgende:

[..]

Nee een ouder is verplicht zijn/haar kind tot zn 18e naar school te laten gaan.

Ik vind dat zowel jij als je vader fout zitten.

Is er aangifte gedaan? Is er huiswerk oid opgehaald op school?
Aangifte door school of door ons tegenover de Marokkanen? School gaat als het goed is nu naar justitie, wij hebben geen aangifte gedaan naar de jongens die mij bedreigden.
pi_145327569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:27 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Aangifte door school of door ons tegenover de Marokkanen? School gaat als het goed is nu naar justitie, wij hebben geen aangifte gedaan naar de jongens die mij bedreigden.
Ah dan heb je dus geen poot om op te staan.
blablablabla
pi_145327576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:24 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Ja bij mijn laatste school.
Dan kunnen jullie beide aangeklaagd worden.
pi_145327596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Ah dan heb je dus geen poot om op te staan.
Dit kan ik altijd nog steeds doen als het nodig is.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:29:11 #80
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_145327611
Pareltje deze user

WGR / Is een docent omkopen illegaal?

:')

Het enige wat jij moet doen is met de luie flikker naar school gaan. En als ze je pesten dan ga je naar de rector of concierge of whatever. En als ze je slaan doe je aangifte.

Je gaat niet thuis op je anus zitten en kijken of je je pa in de bak kan krijgen.
Dum de dum
pi_145327615
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:27 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Daar gaat het natuurlijk al fout, met je onwijze wegloopgedrag daar op volgend. Je had aangifte moeten doen, je school moeten dwingen iets te doen, en niet thuis gaan zitten bibberen met alle gevolgen van dien. Je bent uiteraard gewoon leerplichtig, er zijn heus wel andere scholen in de omtrek, en anders had je met alle betrokken partijen om tafel gemoeten om een oplossing te bedenken. Niet de boel maar op z'n beloop laten en vervolgens huilie huilie doen als de leerplichtambtenaar het zat is.
pi_145327638
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan kunnen jullie beide aangeklaagd worden.
Ja ik word ook aangeklaagd, mijn vader dus niet omdat hij tegen de leerplichtambtenaar zei dat hij er niet achter stond. (terwijl hij als eerste mailde dat ik niet meer naar school mocht van hem).
Maar ik denk dus dat het nadelig is voor ons als alleen ik word aangeklaagd.
pi_145327650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:28 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Dit kan ik altijd nog steeds doen als het nodig is.
Ja, wat denk je hoe dat nu lijkt, alsof je gewoon een smoes wat kracht bij wil zetten. Als je het toen meteen had gedaan lag er eentje met een datum van vóór al deze ellende begon. Stukje krachtiger dan nu achteraf nu er stront aan de knikker is even snel nog aangifte doen van een voorval van weetikhoelang geleden.
pi_145327665
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:06 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Omdat ik in de tijd thuis wel gewoon gestudeerd heb, ik kan mijn havo examen met een beetje moeite zo halen
Maar je mag niet naar HAVO 5 als je HAVO 4 niet met goed gevolg hebt afgesloten. Kan jij wel vinden dat het voor jou anders is, maar dat vind je dan verkeerd.

En dus: dit ga je niet winnen.
pi_145327670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
TS, niet jij zal vervolgd worden, maar je vader.
Nee want hij staat wel ingeschreven.

quote:
Absoluut verzuim (dus als het kind niet staat ingeschreven bij een school) komt voor rekening van de ouders. Wanneer een kind wordt thuisgehouden, zullen de ouders in principe altijd vervolgd worden.
quote:
Relatief verzuim (spijbelen) komt voor rekening van het kind, als het spijbelen aan zijn of haar eigen gedrag te wijten is. De ouders worden in principe alleen vervolgd als het spijbelen mede door hen veroorzaakt is. Dus als zij al van alles hebben geprobeerd om hun kind naar school te krijgen, worden ze niet vervolgd. Of het OM daadwerkelijk tot vervolging overgaat, bij het kind dan wel de ouders, hangt af van de situatie. Daarover zijn afspraken gemaakt met de leerplichtambtenaar.
http://www.ouders.nl/artikelen/hoe-strafbaar-is-schoolverzuim
pi_145327695
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Daar gaat het natuurlijk al fout, met je onwijze wegloopgedrag daar op volgend. Je had aangifte moeten doen, je school moeten dwingen iets te doen, en niet thuis gaan zitten bibberen met alle gevolgen van dien. Je bent uiteraard gewoon leerplichtig, er zijn heus wel andere scholen in de omtrek, en anders had je met alle betrokken partijen om tafel gemoeten om een oplossing te bedenken. Niet de boel maar op z'n beloop laten en vervolgens huilie huilie doen als de leerplichtambtenaar het zat is.
Het is niet alsof ik thuis op de bank ben gaan zitten. wij hebben school gezegd dat ze het maar lekker uitzoeken met hun Marokkanen probleem. en ik ben sinds dien thuis aan het werk geweest voor mijn Havo-examen. aangezien dit ons het beste leek.
pi_145327740
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:21 schreef BvBrMTW het volgende:

Wat ik bedoel is dat een kind van 17 niet kan bepalen dat hij eens lekker thuis gaat zitten studeren. Maar een ouder kan dit wel.
Nee, want het is tegen de wet.

Ga toch gewoon naar school en maak de boel af :{
pi_145327790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee want hij staat wel ingeschreven.

[..]

[..]

http://www.ouders.nl/artikelen/hoe-strafbaar-is-schoolverzuim
""Maximale straffen:

ouders kunnen maximaal een maand gevangenisstraf krijgen of een geldboete van maximaal EUR 3.350,-. Daarnaast kan de rechter als voorwaarde stellen dat de ouders mee moeten werken aan 'gedragsinterventie';
kinderen (van 12 jaar en ouder) kunnen een taakstraf krijgen, of een geldboete van maximaal EUR 3.350,-. De taakstraf kan bestaan uit een werkstraf of een leerstraf."

Houdt dit dus in dat ik in ieder geval niet de gevangenis in draai?
pi_145327792
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:31 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Het is niet alsof ik thuis op de bank ben gaan zitten. wij hebben school gezegd dat ze het maar lekker uitzoeken met hun Marokkanen probleem. en ik ben sinds dien thuis aan het werk geweest voor mijn Havo-examen. aangezien dit ons het beste leek.
Ik hoor een hoop 'wij' en 'ons' en 'het beste leek', maar het komt er gewoon op neer dat je weg bent gebleven van school. Punt.

Je kan niet even eenzijdig bedenken dat ze 'het maar uitzoeken', en lekker thuis gaan zitten 'omdat dat jullie het beste lijkt'.

Anders ga ik ook morgen even thuis werken, zonder overleg, lijkt me ook even het beste, want de koffie hier op de zaak was vanochtend een beetje koud. Of m'n baas me wel even gewoon doorbetaald, want ik doe heus wel iets aan werk hoor.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:33:27 #90
396386 sturmpie
for night & nature
pi_145327802
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:36 schreef BvBrMTW het volgende:
Volgens mij kan de rechter hem hier minder voor straffen dan mij?
Mocht het tot een rechtzaak komen denk ik dat er een goeie kans is dat wij die winnen, maar mochten we verliezen, is het dan verstandiger om mij of mijn vader te laten vervolgen?
volg je nu nog onderwijs ?
als je 18 bent dan kan men je niet meer verplichten.
je kan ook schriftelijk Havo/VWO volgen met thuisstudie en staatsexamen.

ik ging op mijn 16de van school en besloot LOI te doen. dit werd één groot fiasco maar de leerplichtambtenaar verplichte mij verder niets. er is uiteindelijk qua opleiding niks van mij terecht gekomen, dat je het ff weet. wel belangrijk om ff je havo te halen dan heb je iig een diploma.

sterkte en succes !
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_145327821
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:32 schreef Queller het volgende:

[..]

Nee, want het is tegen de wet.

Ga toch gewoon naar school en maak de boel af :{
Ik zou graag naar school willen en het afmaken. maar dan wel dit jaar, en dat is niet mogelijk.
pi_145327829
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:33 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

""Maximale straffen:

ouders kunnen maximaal een maand gevangenisstraf krijgen of een geldboete van maximaal EUR 3.350,-. Daarnaast kan de rechter als voorwaarde stellen dat de ouders mee moeten werken aan 'gedragsinterventie';
kinderen (van 12 jaar en ouder) kunnen een taakstraf krijgen, of een geldboete van maximaal EUR 3.350,-. De taakstraf kan bestaan uit een werkstraf of een leerstraf."

Houdt dit dus in dat ik in ieder geval niet de gevangenis in draai?
Ik zou me eerder afvragen of je een strafblad krijgt. Zo ja, dan kan je je carrierekansen in sommige branches wel direct gedag zeggen.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:34:38 #93
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_145327855
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:07 schreef BvBrMTW het volgende:
Wat een stelletje land verraders hier zeg. Als een westerling hoor je nou eenmaal aan de kant van de Israëliërs te staan, islamieten kan ik geen goed woord over zeggen.
De mensen die aan de kant van de Palestijnen staan zijn zelf al verdronken in de moordlustige tsunami van de islam, of gewoon ronduit domme mensen die geen enkel besef hebben van de situatie.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_145327867
quote:

[..]

Ik zou graag naar school willen en het afmaken. maar dan wel dit jaar, en maar dat maak iks niet mogelijk.
pi_145327873
Trouwens, wat een vervelend jong ben je :X
pi_145327885
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:33 schreef sturmpie het volgende:

[..]

volg je nu nog onderwijs ?
als je 18 bent dan kan men je niet meer verplichten.
je kan ook schriftelijk Havo/VWO volgen met thuisstudie en staatsexamen.

ik ging op mijn 16de van school en besloot LOI te doen. dit werd één groot fiasco maar de leerplichtambtenaar verplichte mij verder niets. er is uiteindelijk qua opleiding niks van mij terecht gekomen, dat je het ff weet. wel belangrijk om ff je havo te halen dan heb je iig een diploma.

sterkte en succes !
Ja ik doe nu NHA (een soortgelijk instituut). Of het een fiasco word weet ik nog niet, maar ik ben wel gemotiveerd om het te halen aangezien ik toch wel op zijn minst een Havo-diploma wil.
pi_145327910
quote:

[..]

Ik zou graag naar school willen en het afmaken. maar dan wel dit jaar, en dat is niet mogelijk.
Je hebt niks te willen.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:37:06 #98
396386 sturmpie
for night & nature
pi_145327954
quote:

[..]

via de loi of een andere thuisstudie kan je wel via staatsexamen dit jaar je diploma halen.
als je kan aantonen dat je tot kort geleden nog school hebt gevolgd en je cijferlijsten kan laten zien dan zal men daar mee aan de slag gaan en je zo snel als mogelijk van dienst zijn. kost wel wat.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_145327955
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:35 schreef BvBrMTW het volgende:
Ja ik doe nu NHA (een soortgelijk instituut). Of het een fiasco word weet ik nog niet, maar ik ben wel gemotiveerd om het te halen aangezien ik toch wel op zijn minst een Havo-diploma wil.
Het enige dat je hebt is een overgangsbewijs van VWO 2 naar VWO 3 _O-

Ik denk dat menig 2e-klasser gráág 3 en 4 wil overslaan en dan op eigen houtje staatsexamen HAVO zou willen doen. Je bent echt nog niet zover volgroeid als je leeftijd doet vermoeden.

Brrr....
pi_145327986
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:34 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik zou me eerder afvragen of je een strafblad krijgt. Zo ja, dan kan je je carrierekansen in sommige branches wel direct gedag zeggen.
De geldboetes en taakstraffen worden opgelecht door HALT. dus hier komt geen strafblad bij kijken (voor zover ik op internet kan vinden). Als dit wel het geval was zou ik al braaf in dat klaslokaaltje gaan zitten voor die paar maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')