Ik zou graag naar school willen en het afmaken. maar dan wel dit jaar, en dat is niet mogelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:32 schreef Queller het volgende:
[..]
Nee, want het is tegen de wet.
Ga toch gewoon naar school en maak de boel af
Ik zou me eerder afvragen of je een strafblad krijgt. Zo ja, dan kan je je carrierekansen in sommige branches wel direct gedag zeggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:33 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
""Maximale straffen:
ouders kunnen maximaal een maand gevangenisstraf krijgen of een geldboete van maximaal EUR 3.350,-. Daarnaast kan de rechter als voorwaarde stellen dat de ouders mee moeten werken aan 'gedragsinterventie';
kinderen (van 12 jaar en ouder) kunnen een taakstraf krijgen, of een geldboete van maximaal EUR 3.350,-. De taakstraf kan bestaan uit een werkstraf of een leerstraf."
Houdt dit dus in dat ik in ieder geval niet de gevangenis in draai?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:07 schreef BvBrMTW het volgende:
Wat een stelletje land verraders hier zeg. Als een westerling hoor je nou eenmaal aan de kant van de Israëliërs te staan, islamieten kan ik geen goed woord over zeggen.
De mensen die aan de kant van de Palestijnen staan zijn zelf al verdronken in de moordlustige tsunami van de islam, of gewoon ronduit domme mensen die geen enkel besef hebben van de situatie.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:33 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Ik zou graag naar school willen en het afmaken. maar dan wel dit jaar, en maar dat maak iks niet mogelijk.
Ja ik doe nu NHA (een soortgelijk instituut). Of het een fiasco word weet ik nog niet, maar ik ben wel gemotiveerd om het te halen aangezien ik toch wel op zijn minst een Havo-diploma wil.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
volg je nu nog onderwijs ?
als je 18 bent dan kan men je niet meer verplichten.
je kan ook schriftelijk Havo/VWO volgen met thuisstudie en staatsexamen.
ik ging op mijn 16de van school en besloot LOI te doen. dit werd één groot fiasco maar de leerplichtambtenaar verplichte mij verder niets. er is uiteindelijk qua opleiding niks van mij terecht gekomen, dat je het ff weet. wel belangrijk om ff je havo te halen dan heb je iig een diploma.
sterkte en succes !
Je hebt niks te willen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:33 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Ik zou graag naar school willen en het afmaken. maar dan wel dit jaar, en dat is niet mogelijk.
via de loi of een andere thuisstudie kan je wel via staatsexamen dit jaar je diploma halen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:33 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Ik zou graag naar school willen en het afmaken. maar dan wel dit jaar, en dat is niet mogelijk.
Het enige dat je hebt is een overgangsbewijs van VWO 2 naar VWO 3quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:35 schreef BvBrMTW het volgende:
Ja ik doe nu NHA (een soortgelijk instituut). Of het een fiasco word weet ik nog niet, maar ik ben wel gemotiveerd om het te halen aangezien ik toch wel op zijn minst een Havo-diploma wil.
De geldboetes en taakstraffen worden opgelecht door HALT. dus hier komt geen strafblad bij kijken (voor zover ik op internet kan vinden). Als dit wel het geval was zou ik al braaf in dat klaslokaaltje gaan zitten voor die paar maanden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zou me eerder afvragen of je een strafblad krijgt. Zo ja, dan kan je je carrierekansen in sommige branches wel direct gedag zeggen.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:35 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Ja ik doe nu NHA (een soortgelijk instituut). Of het een fiasco word weet ik nog niet, maar ik ben wel gemotiveerd om het te halen aangezien ik toch wel op zijn minst een Havo-diploma wil.
http://leerplichtwegwijzer.nl/veelgestelde-vragen/quote:Voor bijna elk schooldiploma of beroep bestaat wel een schriftelijke opleiding, ook wel ‘thuisstudie’ genoemd. Vaak zijn dat schriftelijke cursussen bij instellingen zoals het LOI, NHA, en dergelijke. Als je leerplichtig bent, mag je deze opleidingen niet volgen als volledig dagonderwijs, omdat volgens de leerplichtwet thuisstudie niet is toegestaan! Pas vanaf je 18de mag je een thuisstudie in plaats van regulier dagonderwijs volgen.
De leerplichtambtenaar wilde niet dat ik naar een andere school ging.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:37 schreef Loveless85 het volgende:
Maar misschien lees ik er overheen hoor... maar waarom geen ander voortgezet onderwijs, eventueel een dorpje verder ofzo?
Er waren denk ik best oplossingen voor de situatie, maar jullie hebben het zelf onwijs laten escaleren door na een 'bedreiging' (wat misschien niet meer dan een uit de hand gelopen pesterijtje was ofzo, weten wij veel) je direct thuis te houden, niet meer terug te willen naar school, etc. etc.
Als je naar een andere school was gegaan was er waarschijnlijk niks aan de hand
Als je aangifte had gedaan was er waarschijnlijk niks aan de hand
Als je in gesprek was gegaan met de school, of eventueel een niveautje hoger met bv. gemeente of leerplichtambtenaar was er waarschijnlijk niks aan de hand.
Jonge, daar zitten toch ook Marokkanen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:37 schreef Loveless85 het volgende:
Maar misschien lees ik er overheen hoor... maar waarom geen ander voortgezet onderwijs, eventueel een dorpje verder ofzo?
...
Als die vader z'n opvoedkundige taken niet had verzuimd was TS niet zo'n vervelend kutjong geworden..quote:Als je naar een andere school was gegaan was er waarschijnlijk niks aan de hand
Als je aangifte had gedaan was er waarschijnlijk niks aan de hand
Als je in gesprek was gegaan met de school, of eventueel een niveautje hoger met bv. gemeente of leerplichtambtenaar was er waarschijnlijk niks aan de hand.
Ah, er dus meer aan de hand dan alleen die bedreiging..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:40 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
De leerplichtambtenaar wilde niet dat ik naar een andere school ging.
Geen school zou iemand met mijn dossier en verleden willen. En hij achtte dit ook ongepast voor mijn achtergrond.
Nee nooit contact mee gehad omdat er nooit sprake was van verzuim t/m deze maandag. tot dien werd het goed gekeurd.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:39 schreef JoPiDo het volgende:
Waar is de kinderbescherming in dit hele verhaal?
Zij moeten op zijn minst contact hebben gehad met jou en/of je vader als er sprake is van schoolverzuim. Bovendien kunnen zij (veel beter dan enig Fok!ker) een advies uitbrengen voor deze situatie.
VAVO was de eerste oplossing, maar die nemen volgens de leerplichtambtenaar geen leerlingen onder de 18 meer aan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:41 schreef sturmpie het volgende:
ik ging van mijn 16de van school van havo4. deed een jaar loi. en toen ik 17 was ging ik een jaar naar een dag/avondschool, volwassenonderwijs. die deden niet moeilijk en kon daar in 1 jaar mijn havo halen, als ik mijn best had gedaan. dat was 2 jaar in 1 onderwijs.
misschien is er bij jou in de buurt een VAVO die gezien je situatie jou wel wil aannemen als leerling.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:41 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Ook houdt mijn vader vast:
Je spijbelt niet want je bent gewoon aan het werk voor school.
Dat denk je dan fout. Je mag niet op eigen houtje beslissen dat je thuis gaat leren, zo werkt het gewoon niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:43 schreef sturmpie het volgende:
als jij kan aantonen aan de leerplichtambtenaar en officier van justitie dat je met een thuisstudie-havo bezig bent dan gaan ze echt niet moeilijk doen imo.
Dit is dus wat wij ook denken.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:43 schreef sturmpie het volgende:
als jij kan aantonen aan de leerplichtambtenaar en officier van justitie dat je met een thuisstudie-havo bezig bent dan gaan ze echt niet moeilijk doen imo.
daar zou je zelf even voor moeten bellen en je situatie uitleggen met nadruk dat je binnen 5 maanden wel 18 bent, dat betekend dat je dit schooljaar 18 wordt, en je examen kan halen op je 18de. daar heb je wel een punt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:42 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
VAVO was de eerste oplossing, maar die nemen volgens de leerplichtambtenaar geen leerlingen onder de 18 meer aan.
Als ik het goed lees heeft hij zelf in deze situatie gezeten en was dit bij hem wel het geval.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat denk je dan fout. Je mag niet op eigen houtje beslissen dat je thuis gaat leren, zo werkt het gewoon niet.
Dat is een hele leuke Henk en Ingrid instelling, zo van 'JUH BENT TOGGG MET SGOOL BESUUGG DUS WAT ZEIKUHH SUHH NOU, HOGE HEREN IN DEN HAGISTAN DITDAT', maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:41 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Nee nooit contact mee gehad omdat er nooit sprake was van verzuim t/m deze maandag. tot dien werd het goed gekeurd.
Je hebt met dat verleden + verzuim nooit contact gehad met bureau jeugdzorg?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:41 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Nee nooit contact mee gehad omdat er nooit sprake was van verzuim t/m deze maandag. tot dien werd het goed gekeurd.
Dit ja, TS is er blijkbaar al eentje met een rugzakje, want als jij (zoals je hier schetst) slachtoffer bent van een laffe bedreiging dan gaat een school je niet op die gronden afwijzen. Je bent immers slachtoffer, geen dader.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ah, er dus meer aan de hand dan alleen die bedreiging..
De school wijst hem niet af, hij gaat op eigen houtje niet meer naar school. De school weigert de leerlingen die bedreigen erop aan te spreken.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit ja, TS is er blijkbaar al eentje met een rugzakje, want als jij (zoals je hier schetst) slachtoffer bent van een laffe bedreiging dan gaat een school je niet op die gronden afwijzen. Je bent immers slachtoffer, geen dader.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |