Omdat ze graag hun vingers in een vagijn stekenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:34 schreef Cwen het volgende:
Spees, gefeliciteerd!Hopelijk herstel je snel.
En omg wat een horken die gyns. Je vraagt je toch af waarom ze dit beroep hebben gekozen?
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat ze graag hun vingers in een vagijn steken
Ik had je ook eigenlijk neer gequote voor de vraag over de reserveringquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:24 schreef Crumpette het volgende:
[..]
oh, ja, nee, komt niet van de professionals hoor. Uiteraard doe ik op dat moment lekker wat ik wil. Ik zou kiezen voor het geboortehotel, gek genoeg 'juist' voor het ontspannen idee dat ik niet meer hoef te verplaatsen mocht er iets misgaan. Zelfs als je wordt overgedragen, blijf je daar op dezelfde plek (als ik me niet vergis). Verder is het daar wel relaxt, bijna alles kan. Ze hebben alleen geen bad, maar dat is dan maar zo. Papa mag ook blijven slapen enzo.
Nee hoor dat laatste, dat was wel zo ongeveer de toon van iedereen die ik tnt heb gesprokenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:01 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ik had je ook eigenlijk neer gequote voor de vraag over de reservering.
Een bewuste keus voor het ziekenhuis klinkt ook helemaal super en dat klinkt ook erg relaxt!
Ging me ook meer over de hardheid van de gyns over wat wel en niet zou kunnen en dat het soms een beetje lijkt alsof ze sturen op ziekenhuis, want insert ramp dit en gevolg dat. Alsof je dan binnen 5 minuten die beslissing moet hebben gemaakt en al in het ziekenhuis aanwezig moet zijn.
Daar verwonderde ik mij wat over. Dat ze niet zeggen: 'goh dit kan er gebeuren en hier kan je voor kiezen. Denk hier goed over na en we kijken tzt wel wat je keuze wordt.'
Dat heb ik zelf helemaal niet zo ervaren eigenlijkquote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:01 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ik had je ook eigenlijk neer gequote voor de vraag over de reservering.
Een bewuste keus voor het ziekenhuis klinkt ook helemaal super en dat klinkt ook erg relaxt!
Ging me ook meer over de hardheid van de gyns over wat wel en niet zou kunnen en dat het soms een beetje lijkt alsof ze sturen op ziekenhuis, want insert ramp dit en gevolg dat. Alsof je dan binnen 5 minuten die beslissing moet hebben gemaakt en al in het ziekenhuis aanwezig moet zijn.
Daar verwonderde ik mij wat over. Dat ze niet zeggen: 'goh dit kan er gebeuren en hier kan je voor kiezen. Denk hier goed over na en we kijken tzt wel wat je keuze wordt.'
Kloptquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:24 schreef Crumpette het volgende:
[..]
oh, ja, nee, komt niet van de professionals hoor. Uiteraard doe ik op dat moment lekker wat ik wil. Ik zou kiezen voor het geboortehotel, gek genoeg 'juist' voor het ontspannen idee dat ik niet meer hoef te verplaatsen mocht er iets misgaan. Zelfs als je wordt overgedragen, blijf je daar op dezelfde plek (als ik me niet vergis). Verder is het daar wel relaxt, bijna alles kan. Ze hebben alleen geen bad, maar dat is dan maar zo. Papa mag ook blijven slapen enzo.
Hij zei dat ze met mijn gewicht sowieso liever geen pompje oid geven, dus mijn eerste keuze pijnstilling is wat hem betreft geen optie.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De pijnstillingsruggenprik is volgens mij anders dan de ks-ruggenprik. Enige voordeel is dan dat de naald al in je rug zit (bespaart wat tijd). Maar als jij buiten kantooruren bevalt moet er toch eerst een team worden opgesnord, spoed of niet. Ik snap de hele fuzz dus niet zo... Stomme hork :|
Jemig...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hij zei dat ze met mijn gewicht sowieso liever geen pompje oid geven, dus mijn eerste keuze pijnstilling is wat hem betreft geen optie.
Verder liever laagdrempelig en vroeg een epidurale analgesie, dan zit er al een slangetje en kunnen ze middelen bijspuiten voor een spoedkeizersnede. Vroeg omdat ik dan nog ontspannen ben en het zetten ervan bij mij al zoveel moeilijker is, liever overdag ook zodat er niemand uit bed hoeft te worden gehaald voor me (dat zei hij letterlijk)... dus als t dreigt einde dagdiensten te worden dan zullen ze nog wel even pushen voor t geven van die ruggeprik
Dat het nadeel is dat de kans op vacuum of KS groter wordt vond hij zelf niet zo'n nadeel geloof ik. En als t kind evt. koorts kreeg en ter observatie moest liggen dan was dat ook niet erg, want dat moest toch al ivm de suiker!
Ik baal er vooral van dat ik het gevoel krijg dat ik vrijwel onmogelijk een gewone bevalling kan hebben, en dat ze me dat vooral maar vaak moeten inwrijven zo tegen het einde.
De gyn daarna was wel lief (weer een andere, ook blond lang en dun), maar ze was laat want moest ergens meekijken bij een ander, en vervolgens had ze ook flink haast. Weinig tijd voor voelen van buik, weinig tijd voor hartje luisteren (volgens mij was t weer dat geluid wat de vorige gyn de navelstreng noemde). En toen ik in huilen uitbarstte was het meteen "ja, hormonen he?"... dan voel je je ook niet zo geroepen om je verhaal te doen. Heb nog min of meer kunnen zeggen dat t gesprek met de anaesthesioloog erg negatief van toon was, en dat ik me niet zo fit voelde "nee er is een rhinovirus epidemie!". Bloeddruk goed, kthxbai.
En als klap op de vvuiurpijl was kind vorige week nog bibi, en nu weer bbbi, ondanks alle bekkenpijn, heupaids en steken in mijn vagijn.
Dus toen heb ik in de auto heel hard gehuild op weg naar huis
Op de UD breken gewoon mijn vliezen vanzelf, kom ik met 5cm ontsluiting in t ziekenhuis, puf ik zeer sereen de laatste 5 cm in 3 uur weg en pers ik dat kint er in 5 persweeen uit, allright?
*zen*
ik ga denk ik elke dag hachee eten vanaf nu.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jemig...Wat een verzameling ongevoelige rotopmerkingen bij elkaar!
. Jij gaat ze allemaal een poepie laten ruiken (
), let maar op!
*hug*quote:
Precies wat ik wilde zeggen!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jemig...Wat een verzameling ongevoelige rotopmerkingen bij elkaar!
. Jij gaat ze allemaal een poepie laten ruiken (
), let maar op!
Er was eens...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:42 schreef DJMO het volgende:
ik *moet* een column schrijven voor de transitiekrant van Parlan Jeugd & Opvoedhulp. .. heb totaal geen inspiratie momenteel
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |