quote:Op zaterdag 15 november 2014 18:58 schreef Barrah het volgende:
Netjes, bijna zonde om straks te verstoppen onder plafondplaten ;-)
En dat van mij?quote:
Okequote:
Kijk eens naar de eerste regels van mijn post. Er is iemand bezig. En dat word zoals afgesproken gemaakt. En dat betekend waar mogelijk uit het zicht, maar in elk geval 99% beter als dat het was.quote:Op zondag 23 november 2014 21:20 schreef hans1985 het volgende:
laat je de cv leidingen in zicht?
nu je toch zo bezig bent waarom niet in de muur frezen
Ja, maar mag het dan de volgende keer ook op jouw kostenquote:btw, volgende keer metal stad plafond maken. Dat is 1x met een rotatielaser de u profielen aan de muur maken en metal stud zet zich dan zelf waterpas
Ik kan niet wachtenquote:Op zondag 23 november 2014 21:14 schreef nikky het volgende:
Gaat snel meissie. Nog even volhouden. Dan kun je beginnen met de afwerking.
Anders kom je een dagje hierheen. Kun je ook niets doen!quote:Op zondag 23 november 2014 21:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kan niet wachtenik begin het at te worden. In elk geval mijn lichaam. Nog 4 weekenden en dan vakantie. En hopelijk moet ik dan wachten ivm drogen van het gips en kan ik niets anders als verplicht niets doen
is net zo duur als hout,denk zelfs goedkoper.quote:Op zondag 23 november 2014 21:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Kijk eens naar de eerste regels van mijn post. Er is iemand bezig. En dat word zoals afgesproken gemaakt. En dat betekend waar mogelijk uit het zicht, maar in elk geval 99% beter als dat het was.
[..]
Ja, maar mag het dan de volgende keer ook op jouw kosten![]()
Dus in een ruimte van 2x3 kan jij dat voor 40 euro maken?quote:Op zondag 23 november 2014 21:55 schreef hans1985 het volgende:
[..]
is net zo duur als hout,denk zelfs goedkoper.
Ik begrijp dat het voor jou wellicht een goede oplossing was. Maar mijn muren zijn bovenaan niet stevig genoeg om dergelijke profielen aan te bevestigen. Ik moest de stevigheid hebben van de balken boven mijn plafond. En dat is prima gelukt zo.quote:Op zondag 23 november 2014 22:27 schreef hans1985 het volgende:
u-profiel 1,05 pm (10,50)
c-profiel 100 mm 1,25 pm ( 18,75)
paar verbinders en hangers nog geen 5 euro.
dus ja het kan :p
waarom gebruikt je klusjesman koperen leidingen voor de verwarming?
Omdat koperen leidingen voor CV niet nodig zijn en de prijs ivm verzinkt staal schrikbarend duur is.quote:Op maandag 24 november 2014 09:24 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het voor jou wellicht een goede oplossing was. Maar mijn muren zijn bovenaan niet stevig genoeg om dergelijke profielen aan te bevestigen. Ik moest de stevigheid hebben van de balken boven mijn plafond. En dat is prima gelukt zo.
Waarom zou hij geen koper gebruiken?
Nog meer op of aanmerkingen?
Ja dat zie je goedquote:Op maandag 24 november 2014 10:54 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Omdat koperen leidingen voor CV niet nodig zijn en de prijs ivm verzinkt staal schrikbarend duur is.
http://www.warmteservice.(...)%29-22-mm/p/46051225
prijs per m= ¤1,73
koper:
http://www.warmteservice.(...)%29-22-mm/p/40850225
prijs per m= 7,87
En zie ik het goed, soldeert hij nog?
Maar even he. Ik werk bij een bouwbedrijf en ken mijn mannetjes. Ik kan makkelijk aan materiaal komen. Denk jij dat ik betaal wat de consument betaald?quote:Als je mlc leiding gebruikt betaal je 2,87 per meter. Dan kun je in principe overal zelf de leidingen aanleggen en heel makkelijk in de muren weg werken. Dan huur je een perstang of laat je bedrijfje komen die alles ff aan perst.
Vind het opmerkelijk dat iemand koper gebruikt en nog soldeert.Maar tis niet mijn geld :p
Nee, maar dan is koper altijd nog vele malen duurder en onnodigquote:Op maandag 24 november 2014 11:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat zie je goed
[..]
Maar even he. Ik werk bij een bouwbedrijf en ken mijn mannetjes. Ik kan makkelijk aan materiaal komen. Denk jij dat ik betaal wat de consument betaald?
Volgens mij is het wel een vakman, ziet er op de foto's erg goed uit, en vind dat koper eigenlijk wel mooi om eerlijk te zijn. Goede vorderingen weer!quote:Op maandag 24 november 2014 11:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat zie je goed
[..]
Maar even he. Ik werk bij een bouwbedrijf en ken mijn mannetjes. Ik kan makkelijk aan materiaal komen. Denk jij dat ik betaal wat de consument betaald?
Ik heb het gemerkt. Alle buizen zijn voorzien van draad op dit moment. Maar met de boven verdieping ga ik mooi niet meer met die prefab bochten ana de slag. Dat valt toch wel tegen inderdaadquote:Op maandag 24 november 2014 13:31 schreef hcwp het volgende:
Ongetwijfeld volledig ten overvloede; maar voor de zekerheid: In die prefab-bochten van de elektra buizen wil de trekveer nog wel eens blijven hangen. Daarom is het wellicht nog belangrijker om de draden hier doorheen te trekken voor het plafond dicht gaat
Ik streef er sowieso altijd na om leidingen al te voorzien van bekabeling alvorens een plafond of een wand dichtgezet/afgewerkt wordt.quote:Op maandag 24 november 2014 13:31 schreef hcwp het volgende:
Ongetwijfeld volledig ten overvloede; maar voor de zekerheid: In die prefab-bochten van de elektra buizen wil de trekveer nog wel eens blijven hangen. Daarom is het wellicht nog belangrijker om de draden hier doorheen te trekken voor het plafond dicht gaat
Cool!quote:Op woensdag 26 november 2014 19:48 schreef Puala het volgende:
Je kan op dit moment je verlanglijstje á ¤450,- inleveren bij een radiozender. En dan kan je naam met je lijstje voorbij komen en als je dan binnen 20 min de studio belt heb je gewonnen. Dus ik heb een afkortzaag, makita toolbox en 165 delige gereedschapskoffer gewonnen
Dat is echt fantastischquote:
Whaaaa!! Gefeliciteerd! Dat komt goed uit zo'n meevaller.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:48 schreef Puala het volgende:
Je kan op dit moment je verlanglijstje á ¤450,- inleveren bij een radiozender. En dan kan je naam met je lijstje voorbij komen en als je dan binnen 20 min de studio belt heb je gewonnen. Dus ik heb een afkortzaag, makita toolbox en 165 delige gereedschapskoffer gewonnen
Cool! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 november 2014 19:48 schreef Puala het volgende:
Hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op zaterdag 29 november 2014 18:53 schreef nikky het volgende:
Ik heb zoveel respect voor jou he!
Topper.
haha wat tof! gefeliciteerd! je gaat lekker!quote:Op woensdag 26 november 2014 19:48 schreef Puala het volgende:
Ik zou de dozen met gewoon flink wat knauf vast zetten voordat je de draden er in trekt; er is niks vervelender dan inbouwdozen die je tijdens het draadtrekken uit de muur trekt omdat ze niet vastgezet zijn !quote:Op zaterdag 29 november 2014 19:09 schreef Puala het volgende:
Er zit niet heel veel speling in de dozen, maar ze gaan vast zodra er draden in zittenIk heb een zakje sneldrogend in de auto liggen
Water + zand + poeder = niets goors hoorquote:Op zondag 30 november 2014 18:31 schreef Puala het volgende:
En ik moet nog even over de drempel om te gaan smeren. Ik vind cement zo'n gore substantie dat ik er even naar toe moet leven om daar mee te gaan werken.
ken het ook niet anders dan gips of roodband. of pur als je echt lui bentquote:Op maandag 1 december 2014 06:18 schreef Gieliovd het volgende:
Ik vond overigens vol douwen met roodband veel makkelijker dan cement mengsels!
Als het in de emmer zit dan is het vloeibaar, als je het op je troffel hebt dan is het net zand, terwijl dat als je het ergens in een gaatje probeert te duwen is het weer vloeribaar. Ik vind t vies.quote:Op maandag 1 december 2014 00:15 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Water + zand + poeder = niets goors hoor![]()
Maar ziet er super super super uit! Ga zo door klusvrouwe!
Voor anderen wellichtquote:Op maandag 1 december 2014 10:55 schreef Barrah het volgende:
Die eigenschappen maken het nou juist zo'n fantastisch product om mee te werken
Bijna al mijn WCD's zaten vast met pur, en de plinten met slagpluggenquote:Op maandag 1 december 2014 07:00 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ken het ook niet anders dan gips of roodband. of pur als je echt lui bent
Omdat ik ergens een zakkie kon krijgenquote:Op maandag 1 december 2014 13:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bijna al mijn WCD's zaten vast met pur, en de plinten met slagpluggen
Maar waarom inderdaad niet gewoon gips Puala? Is ook een stuk minder vies mengsel om mee te werken
Dit dus. Liever koper en gesoldeerd. Niet dat koper een must is maar het heeft wel wat en zegt ook wel iets over de manier van werken.quote:Op maandag 24 november 2014 13:38 schreef naaa het volgende:
Niks mis mee koperen leidingen en dan gesoldeerd!
Word te weinig meer toegepast; ouderwets degelijk vakwerk.
Ik zou hem bijna in dienst nemen xD
klinkt misschien raar, maar heb je weleens aan tegellijm gedacht ? Daar kun je heel makkelijk die leidingen en dozen vlot mee vastzetten. Veel minder troep dan cement en ook niet zo grof.quote:Op zondag 30 november 2014 18:31 schreef Puala het volgende:
Ik heb de dozen en buizen met keggen vast gezet en gewoon met beleid gewerkt. Viel niet tegen. Alles zit vast, waterpas en kan aangesmeerd worden. Alle draden zitten er ook in.
En ik moet nog even over de drempel om te gaan smeren. Ik vind cement zo'n gore substantie dat ik er even naar toe moet leven om daar mee te gaan werken.
Ik heb boven inmiddels weer 1 stopcontact werkend. Van de rest snap ik geen hol. Een draad waar ik geen spanning op verwacht staat spanning. En de lamp die het volgens mij moest doen doet het niet. Maar morgen komt een maatje even helpen en hopelijk douche ik dan niet meer bij de schemerlamp
ik probeer me ook een beeld bij deze klusdame te vormen... Het ene moment zo'n bouwvakkers wijf met haar op de tanden en dan misschien toch weer een mantelpakjes vrouw met eelt op de handen :-)quote:Op maandag 1 december 2014 13:35 schreef knoblaucha6 het volgende:
Mens wat ga je hard!
In mijn ogen ben je zo'n poppetje om te zien (en heb je gehoord op Q-music en je klinkt ook zo) maar in het echt ben je gewoon een halve hele bouwvakker. Respect en ik nomineer je bij deze tot stoerste FOK!-klusvrouw van het jaar
Een hoop mannen kunnen nog wat van jou leren (waaronder de mijne)
Ahw wat liefquote:Op maandag 1 december 2014 13:35 schreef knoblaucha6 het volgende:
Mens wat ga je hard!
In mijn ogen ben je zo'n poppetje om te zien (en heb je gehoord op Q-music en je klinkt ook zo) maar in het echt ben je gewoon een halve hele bouwvakker. Respect en ik nomineer je bij deze tot stoerste FOK!-klusvrouw van het jaar
Dat hoor ik meerquote:Een hoop mannen kunnen nog wat van jou leren (waaronder de mijne)
Er worden toch wel wat knelkoppelingen weg gewerkt, maar ik maak plattegrondjes met waar ze zittenquote:Op dinsdag 2 december 2014 00:37 schreef bouwboertje het volgende:
[..]
Dit dus. Liever koper en gesoldeerd. Niet dat koper een must is maar het heeft wel wat en zegt ook wel iets over de manier van werken.
En wat dat persen betreft...
Van knelkoppelingen word gezegt dat je ze niet mag wegwerken achter plaatwerk en daardoor onbereikbaar mag maken. Dat kun je van dat persspul ook beter stellen. Die perstang is een grote jongen en die kun je gewoon soms niet hanteren in krappe ruimtes.
Dankjewelquote:Mooi werk dame, diep respect!!
Nee geen seconde, maar ik kon gratis aan een zak cement komen. Dus ik wil er ook niet over nadenken om kosten te maken. Ik ga het gewoon ervaren met een klein emmertje en het zal vast wel los lopenquote:Op dinsdag 2 december 2014 00:44 schreef bouwboertje het volgende:
[..]
klinkt misschien raar, maar heb je weleens aan tegellijm gedacht ? Daar kun je heel makkelijk die leidingen en dozen vlot mee vastzetten. Veel minder troep dan cement en ook niet zo grof.
Spul is er goed genoeg voor en gips van de stucadoor pakt er prima op.
dat snel gips van knauf heb ik ook wel eens geprobeerd maar vind het persoonlijk maar rot spul. Het blijft lang te dun om te gebruiken en dan plots word het heel snel hard en moet jij het maar als de donder gebruiken.
Dat beeld klopt niet helemaal. Mantelpakjes zijn niet zo mijn dingquote:Op dinsdag 2 december 2014 00:49 schreef bouwboertje het volgende:
[..]
ik probeer me ook een beeld bij deze klusdame te vormen... Het ene moment zo'n bouwvakkers wijf met haar op de tanden en dan misschien toch weer een mantelpakjes vrouw met eelt op de handen :-)
Ik heb damp open folie, isolatie/hout, damp dicht folie, hout, gipsplaat als opbouw van mijn muren.quote:Op dinsdag 2 december 2014 02:48 schreef bouwboertje het volgende:
Ffkes een vraagje over je erker.
Ik heb nav dit topic ook ff deel 1 en 2 doorgelezen, mozes kriebel, petje af hoor
en ff een vraagje over je erker als je het je nog kunt herinneren...
Heb je daar eerst folie tegen de muur gedaan, vervolgens het houten frame, daar isolatie spul in gedaan en daarna weer afgewerkt met folie?
Waarom dat folie dat tussen je isolatie materiaal en je muur eigenlijk ? Ik dacht dat er alleen als laatste folie overheen moest, van dat dampdichte spul nadat je het ispolatie materiaal erin had gestopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |