Zijn er nog functie-eisen?quote:
Lekker kontjequote:
* KaBuf gaat zijn cv nog eens doorlopen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Lekker kontjeis wel mooi meegenomen. Bij twijfel vanuit jezelf graag een foto meesturen bij de sollicitatie
![]()
Wel alle spelfauten er uit halen hequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:15 schreef KaBuf het volgende:
[..]
* KaBuf gaat zijn cv nog eens doorlopen.
Ik mis anders een begeleidend schrijven (voorzien van foto's) bij deze vacature.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Lekker kontjeis wel mooi meegenomen. Bij twijfel vanuit jezelf graag een foto meesturen bij de sollicitatie
![]()
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:55 schreef Puala het volgende:
En in mijn agenda staat de takenlijst ook al incl. deadlines![]()
Deze zou ik dus mooi even omdraaien in volgorde. Geheid dat er stuc op het afgelakte houtwerk komt en dan kan je opnieuw beginnen. Van te voren gronden kan wel. Beter is eerst laten stukken, vervolgens de plinten, architraven en neuten aanbrengen en dan de ganse boel aflakken. Indien je de plinten wil doen na het plaatsen van de vloer raad ik aan om deze van te voren al te gronden en een laklaag te geven, dan hoef je ze na montage slechts dicht te plamuren en af te kitten en volstaat een laatste laklaag. Gemonteerde plinten schilderen is namelijk een rotklus.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:47 schreef Puala het volgende:
17. Aflakken kozijnen + deuren
18. Muren stucen
Ik ga het gewoon overleggen als ie er van de week is wat de volgorde moet worden. Want iedereen zegt wat anders en ik word er gek vanquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:55 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Deze zou ik dus mooi even omdraaien in volgorde. Geheid dat er stuc op het afgelakte houtwerk komt en dan kan je opnieuw beginnen. Van te voren gronden kan wel.
Ik denk dat ik gewoon afgelakte plinten ga kopen en dan vind ik het wel prima verwacht ik. En ik sluit niet uit dat ik eerst mijn woonkamer in richt en net als de halve wereld de plinten uit stel tot ooit. Ik ben nl. de 2 weken van de kerst vrij en zoals het er nu naar uit ziet kan ik in die 2 weken nog keihard aan de slag en precies na die 2 weken de woonkamer inrichten. En ik wil dat andersquote:Beter is eerst laten stukken, vervolgens de plinten, architraven en neuten aanbrengen en dan de ganse boel aflakken. Indien je de plinten wil doen na het plaatsen van de vloer raad ik aan om deze van te voren al te gronden en een laklaag te geven, dan hoef je ze na montage slechts dicht te plamuren en af te kitten en volstaat een laatste laklaag. Gemonteerde plinten schilderen is namelijk een rotklus.
Ja dat weet ik, werd ik zaterdag nog op gewezen. Als het goed is zie jij ook puntje "6. Houten lat achter elektra dozen plaatsen" en met die houten balken ga ik ze uitlijnen dat ze goed komen te zittenquote:Je weet trouwens dat lasdozen en centraaldozen toegankelijk moeten blijven? Het lijkt erop dat deze dieper liggen terwijl deze gelijk moeten liggen met de afgewerkte gipsplaatlaag.
Dat kan je natuurlijk ook doen. Dan moet je gewoon aflakken nadat de stukadoor is geweest en voordat je de vloer legt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:42 schreef Puala het volgende:
Ik denk dat ik gewoon afgelakte plinten ga kopen en dan vind ik het wel prima verwacht ik.
Het is ook wit. Ik ken het eigenlijk ook alleen geel. Maar dat van het plafond (dikker) is wel weer geel.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is glaswol; alleen de kleur op de foto's is wat vreemd
Is niet per se nodig, het is een binnen-binnen situatie. Er zal dus weinig tot geen kans zijn op condensatie..quote:Op maandag 3 november 2014 09:37 schreef Knuppel1983 het volgende:
Vergeet je de dampdichte folie niet?
(ja die vergeet je wel)
Er zit al 3 m2 op, stelt niet telleur he?quote:Op maandag 3 november 2014 09:37 schreef Knuppel1983 het volgende:
Vergeet je de dampdichte folie niet?
(ja die vergeet je wel)
Er zijn 2 buitenmuren bij betrokken met openingen naar buiten welke ik wel mee pak met dampdicht folie. De binnenmuur die niet.quote:Op maandag 3 november 2014 19:51 schreef Zonnekoning het volgende:
[..]
Is niet per se nodig, het is een binnen-binnen situatie. Er zal dus weinig tot geen kans zijn op condensatie..
Het is voor stevigheid zodat ik wat op kan hangen. Het is 9 mm dik en dat is ook genoeg om stevigheid te krijgen. Anders was de overspanning van het gips wel erg groot. En ik wil mijn tv meubel ophangen uiteindelijkquote:Op zondag 2 november 2014 22:17 schreef PureEvil het volgende:
vraagje. waarom schroef je houten platen op de muren? puur voor de stevigheid zodat je wat op kan hangen? Of is dat een onderdeel van de isolatie? en komt daar nog wat overheen? (gipsplaat oid?) en werk je de andere muren ook zo af of alleen met gipsplaat? /durftevragen
Top!quote:Op maandag 3 november 2014 20:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Er zit al 3 m2 op, stelt niet telleur he?
Toch opvallend hoe snel dit onderwerp is begraven. Kennelijk wachten de single heren tot je verbouwing klaar is!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:12 schreef Puala het volgende:
[..]
![]()
Ik heb welgeteld 1 dm gehad van iemand die al bij mij thuis was geweest om te helpen klussen. Zelfs zonder foto.. Dus tsja, jammer toch weerquote:Op maandag 3 november 2014 21:44 schreef Gieliovd het volgende:
Wie zegt dat er in de PB geen ladingen met aanzoeken binnenkomen...?
Respect weer Pipa, je gaat erg lekker!!
Ik vrees dat ik geen toestemming krijg van de directie hier...quote:Op maandag 3 november 2014 21:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb welgeteld 1 dm gehad van iemand die al bij mij thuis was geweest om te helpen klussen. Zelfs zonder foto.. Dus tsja, jammer toch weer![]()
Tnx
Daarin geef ik je directie dan wel weer gelijkquote:Op maandag 3 november 2014 22:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik geen toestemming krijg van de directie hier...
Soms is het wat dat betreft toch fijn om eigen baas te zijnquote:Op maandag 3 november 2014 22:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik geen toestemming krijg van de directie hier...
Ik ben niet precies genoeg om het met de haakse slijper te kunnen. Plus de muren zijn half steens. Ik zie mezelf al in de gang uit komen als ik in de woonkamer bezig ben.quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:10 schreef usernaamvergeten het volgende:
Lekker bezig weer! Waarom de sleuven niet zelf frezen/slijpen? Is goed te doen, je kan een sleuvenfrees huren of kopen (koop vanaf 70 euro geloof ik) of je doet het met een haakse slijper. Zorg in ieder geval wel voor voldoende bescherming tegen het stof (dus bril op, stofmasker op en gehoorbescherming kan ook geen kwaad maar dat is bij bijna alle machines zo).
quote:Op zondag 9 november 2014 15:42 schreef Puala het volgende:
Ik ben met het plafond bezig. Met keukentrapje en al ben ik eigenlijk nog net te klein
Want?quote:Op zondag 9 november 2014 15:41 schreef Puala het volgende:
[..]
En zo'n frees van ¤70,- is niet geschikt voor bakstenen.
Ik heb me er inderdaad vandaag in zitten verdiepen en net een bestelling geplaatstquote:Op zondag 9 november 2014 19:13 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Want?
Volgens mij is beton harder als baksteen dus zou moeten kunnen. Stelt echt niks voor. Je kunt zo'n ding instellen op freesdiepte, daarna is het aanzetten en zichzelf over de wand laten trekken. Zolang je je hoofd erbij houdt hou je 10 vingers over... :-)
quote:Op zondag 9 november 2014 15:42 schreef Puala het volgende:
Ik ben met het plafond bezig. Met keukentrapje en al ben ik eigenlijk nog net te klein
Dat gaat jou lukken; zolang je maar wel oorkleppen en een veiligheidsbril opzet tijdens het gebruik en met een beetje beleid sleuftquote:Op zondag 9 november 2014 19:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb me er inderdaad vandaag in zitten verdiepen en net een bestelling geplaatst
quote:Op zaterdag 15 november 2014 18:58 schreef Barrah het volgende:
Netjes, bijna zonde om straks te verstoppen onder plafondplaten ;-)
En dat van mij?quote:
Okequote:
Kijk eens naar de eerste regels van mijn post. Er is iemand bezig. En dat word zoals afgesproken gemaakt. En dat betekend waar mogelijk uit het zicht, maar in elk geval 99% beter als dat het was.quote:Op zondag 23 november 2014 21:20 schreef hans1985 het volgende:
laat je de cv leidingen in zicht?
nu je toch zo bezig bent waarom niet in de muur frezen
Ja, maar mag het dan de volgende keer ook op jouw kostenquote:btw, volgende keer metal stad plafond maken. Dat is 1x met een rotatielaser de u profielen aan de muur maken en metal stud zet zich dan zelf waterpas
Ik kan niet wachtenquote:Op zondag 23 november 2014 21:14 schreef nikky het volgende:
Gaat snel meissie. Nog even volhouden. Dan kun je beginnen met de afwerking.
Anders kom je een dagje hierheen. Kun je ook niets doen!quote:Op zondag 23 november 2014 21:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kan niet wachtenik begin het at te worden. In elk geval mijn lichaam. Nog 4 weekenden en dan vakantie. En hopelijk moet ik dan wachten ivm drogen van het gips en kan ik niets anders als verplicht niets doen
is net zo duur als hout,denk zelfs goedkoper.quote:Op zondag 23 november 2014 21:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Kijk eens naar de eerste regels van mijn post. Er is iemand bezig. En dat word zoals afgesproken gemaakt. En dat betekend waar mogelijk uit het zicht, maar in elk geval 99% beter als dat het was.
[..]
Ja, maar mag het dan de volgende keer ook op jouw kosten![]()
Dus in een ruimte van 2x3 kan jij dat voor 40 euro maken?quote:Op zondag 23 november 2014 21:55 schreef hans1985 het volgende:
[..]
is net zo duur als hout,denk zelfs goedkoper.
Ik begrijp dat het voor jou wellicht een goede oplossing was. Maar mijn muren zijn bovenaan niet stevig genoeg om dergelijke profielen aan te bevestigen. Ik moest de stevigheid hebben van de balken boven mijn plafond. En dat is prima gelukt zo.quote:Op zondag 23 november 2014 22:27 schreef hans1985 het volgende:
u-profiel 1,05 pm (10,50)
c-profiel 100 mm 1,25 pm ( 18,75)
paar verbinders en hangers nog geen 5 euro.
dus ja het kan :p
waarom gebruikt je klusjesman koperen leidingen voor de verwarming?
Omdat koperen leidingen voor CV niet nodig zijn en de prijs ivm verzinkt staal schrikbarend duur is.quote:Op maandag 24 november 2014 09:24 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het voor jou wellicht een goede oplossing was. Maar mijn muren zijn bovenaan niet stevig genoeg om dergelijke profielen aan te bevestigen. Ik moest de stevigheid hebben van de balken boven mijn plafond. En dat is prima gelukt zo.
Waarom zou hij geen koper gebruiken?
Nog meer op of aanmerkingen?
Ja dat zie je goedquote:Op maandag 24 november 2014 10:54 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Omdat koperen leidingen voor CV niet nodig zijn en de prijs ivm verzinkt staal schrikbarend duur is.
http://www.warmteservice.(...)%29-22-mm/p/46051225
prijs per m= ¤1,73
koper:
http://www.warmteservice.(...)%29-22-mm/p/40850225
prijs per m= 7,87
En zie ik het goed, soldeert hij nog?
Maar even he. Ik werk bij een bouwbedrijf en ken mijn mannetjes. Ik kan makkelijk aan materiaal komen. Denk jij dat ik betaal wat de consument betaald?quote:Als je mlc leiding gebruikt betaal je 2,87 per meter. Dan kun je in principe overal zelf de leidingen aanleggen en heel makkelijk in de muren weg werken. Dan huur je een perstang of laat je bedrijfje komen die alles ff aan perst.
Vind het opmerkelijk dat iemand koper gebruikt en nog soldeert.Maar tis niet mijn geld :p
Nee, maar dan is koper altijd nog vele malen duurder en onnodigquote:Op maandag 24 november 2014 11:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat zie je goed
[..]
Maar even he. Ik werk bij een bouwbedrijf en ken mijn mannetjes. Ik kan makkelijk aan materiaal komen. Denk jij dat ik betaal wat de consument betaald?
Volgens mij is het wel een vakman, ziet er op de foto's erg goed uit, en vind dat koper eigenlijk wel mooi om eerlijk te zijn. Goede vorderingen weer!quote:Op maandag 24 november 2014 11:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat zie je goed
[..]
Maar even he. Ik werk bij een bouwbedrijf en ken mijn mannetjes. Ik kan makkelijk aan materiaal komen. Denk jij dat ik betaal wat de consument betaald?
Ik heb het gemerkt. Alle buizen zijn voorzien van draad op dit moment. Maar met de boven verdieping ga ik mooi niet meer met die prefab bochten ana de slag. Dat valt toch wel tegen inderdaadquote:Op maandag 24 november 2014 13:31 schreef hcwp het volgende:
Ongetwijfeld volledig ten overvloede; maar voor de zekerheid: In die prefab-bochten van de elektra buizen wil de trekveer nog wel eens blijven hangen. Daarom is het wellicht nog belangrijker om de draden hier doorheen te trekken voor het plafond dicht gaat
Ik streef er sowieso altijd na om leidingen al te voorzien van bekabeling alvorens een plafond of een wand dichtgezet/afgewerkt wordt.quote:Op maandag 24 november 2014 13:31 schreef hcwp het volgende:
Ongetwijfeld volledig ten overvloede; maar voor de zekerheid: In die prefab-bochten van de elektra buizen wil de trekveer nog wel eens blijven hangen. Daarom is het wellicht nog belangrijker om de draden hier doorheen te trekken voor het plafond dicht gaat
Cool!quote:Op woensdag 26 november 2014 19:48 schreef Puala het volgende:
Je kan op dit moment je verlanglijstje á ¤450,- inleveren bij een radiozender. En dan kan je naam met je lijstje voorbij komen en als je dan binnen 20 min de studio belt heb je gewonnen. Dus ik heb een afkortzaag, makita toolbox en 165 delige gereedschapskoffer gewonnen
Dat is echt fantastischquote:
Whaaaa!! Gefeliciteerd! Dat komt goed uit zo'n meevaller.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:48 schreef Puala het volgende:
Je kan op dit moment je verlanglijstje á ¤450,- inleveren bij een radiozender. En dan kan je naam met je lijstje voorbij komen en als je dan binnen 20 min de studio belt heb je gewonnen. Dus ik heb een afkortzaag, makita toolbox en 165 delige gereedschapskoffer gewonnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |