welke neusspray was dat dan? Ik heb nu beclometason gekregen. Hier is het 5 min per afspraak en één klacht, tenzij je aangeeft dat je meer wil bespreken, dan krijg je tien minuten. Ik was helaas vrij laat met het maken van een afspraak dus er was alleen nog maar tijd voor vijf minuten-afsprakenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:54 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Oh echt? Ik verzamel vaak wat klachten en bespreek ze in 1x. Mag ook gewoon. Staat wel 10 min per afspraak en zit daar eigenlijk altijd wel ruim onder geloof ik. Maar de meesten niet, zat laatst dus weer een uur in de wachtkamer. Ja, 3 kwartier tot een uur is daar normaal.. En dan kreeg ik laatste keer ook nog eens een neusspray tegen allergie die ik mag gebruiken, maar bij Farmacotherapeutisch Kompas staat het bij hoge doses bij dieren wél schadelijk is gebleken. Dus durf ik em toch niet te gebruiken
Edit: ik wil daar dus wel weg, ik kan me nog verbijten als ik een uur moet wachten, maar dat wil ik m'n baby straks niet aan hoeven doen..
Ja maar ze zat gewoon verkeerd gedraaid, met t hoofdje al, en dan is t niet gek dat de schouders ook gek zitten denk ik. Los van gewicht.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:58 schreef Stormqueen het volgende:
oh, het was een 9,5 ponder
* Stormqueen krijgt nu een beetje de bibbers
Beclometason heb ik ook, als inhaler. Die mag echt wel. Gyn heeft t ook nog nagekeken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
welke neusspray was dat dan? Ik heb nu beclometason gekregen. Hier is het 5 min per afspraak en één klacht, tenzij je aangeeft dat je meer wil bespreken, dan krijg je tien minuten. Ik was helaas vrij laat met het maken van een afspraak dus er was alleen nog maar tijd voor vijf minuten-afspraken
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:43 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ha dames, even niet biijgelezen, maar vanmiddag is onze zoon L geboren. Vannacht om 4 uur braken de vliezen. Uiteindelijk supersnel gegaan. Om 11 uur 5 cm ontsluiting, om 12.30 8 cm en om 1 uur in 2 persweeen ( thuis) geboren. ( net geen 4 kg)...
Iedereen die nog moet veel succes!
thnxquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Beclometason heb ik ook, als inhaler. Die mag echt wel. Gyn heeft t ook nog nagekeken.
Mijn ervaring is dat kinderen, en zeker baby's, veel sneller geholpen worden. Misschien werkt dat niet in elke praktijk zo, maar bij de onze gelukkig welquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:54 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Oh echt? Ik verzamel vaak wat klachten en bespreek ze in 1x. Mag ook gewoon. Staat wel 10 min per afspraak en zit daar eigenlijk altijd wel ruim onder geloof ik. Maar de meesten niet, zat laatst dus weer een uur in de wachtkamer. Ja, 3 kwartier tot een uur is daar normaal.. En dan kreeg ik laatste keer ook nog eens een neusspray tegen allergie die ik mag gebruiken, maar bij Farmacotherapeutisch Kompas staat het bij hoge doses bij dieren wél schadelijk is gebleken. Dus durf ik em toch niet te gebruiken
Edit: ik wil daar dus wel weg, ik kan me nog verbijten als ik een uur moet wachten, maar dat wil ik m'n baby straks niet aan hoeven doen..
Budesonide. Mag wel gebruikt worden hoor, maar heb een appje van dat kompas op m'n telefoon en moest het toch nog even nakijkenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
welke neusspray was dat dan? Ik heb nu beclometason gekregen. Hier is het 5 min per afspraak en één klacht, tenzij je aangeeft dat je meer wil bespreken, dan krijg je tien minuten. Ik was helaas vrij laat met het maken van een afspraak dus er was alleen nog maar tijd voor vijf minuten-afspraken
Helaas.. Tijdje terug nog een kind van 1,5-2 die steeds moest hoesten en helemaal vol zat. Rode oogjes en steeds huilen omdat ze zich zo naar voelde.. Die heeft er ook een tijdje gezeten tot de rest van de overvolle wachtkamer het wel tijd vond dat ze voor mocht, anders had ze er zeker wel 3 kwartier gezeten. De enige voorrang die ze kreeg was dat ze dezelfde dag langs mocht komen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat kinderen, en zeker baby's, veel sneller geholpen worden. Misschien werkt dat niet in elke praktijk zo, maar bij de onze gelukkig wel.
I know. Maar de assistente hier weet voor mijn gevoel te weinig, dan krijg je een afspraak een paar dagen later bij een arts waarvan ik weet dat ie regelmatig fouten maakt.. Ik vertrouw m'n apotheek en vroegere collega's meer dan hemquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:11 schreef Skittles het volgende:
Gefeliciteerd WMIK![]()
5 minuten per afspraak vind ik wel achterlijk kort als het geen inloopspreekuur is.![]()
Gevalletje, bij medische vragen even je huisarts bellen! Zij kunnen het prima beantwoorden!
Maar dat het met hoge dosering in dieren schadelijk is, wil niets zeggen over lage(re) doseringen in mensen. Meestal kunnen neussprays prima gebruikt worden volgens de aangegeven dosering alleen niet langer dan een weekStaat dat er niet bij in het farmacotherapeutisch kompas?
Welke maat?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:34 schreef Stormqueen het volgende:
hoeveel rompers zijn eigenlijk handig?
ja beginmaat, dus 50/56quote:
Ach ik begrijp je wel hoor. Ik ben net zo mutserigquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:33 schreef Gevalletje het volgende:
Oh en er staat zelfs dat het bij hoge doseringen bij dieren mogelijk problemen geeft, is niet eens zeker. Sinds m'n zwangerschap durf ik nogal weinig soms.
Laat je niet afschrikken door mij hoor DJMOprobeerde te zeggen dat het aan mijn onzekerheid ligt nu. Het mag gewoon gebruikt worden, anders kreeg he het echt niet mee bij de apotheek
. Ik vind nu dingen eng waarvan ik vroeger had gezegd dat ik niet zo idioot moet doen (vind orgasmes nog steeds eng, hoe hard ik mezelf probeer te overtuigen dat het echt niet erg is. Want wat als ik m'n kind er zo uit orgasmeer?
)
Bij C&A verkopen ze x-aantal rompertjes per set. Ik vind deze het fijnste van alle rompers die ik heb!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja beginmaat, dus 50/56
Ach, ik kijk wel even hoe erg de schade van babysaurus is en dan kan ik altijd nog online bestellen
Ik had er 5 (onverwacht, prematuur etc), en dat was wat weinig, maar met het dubbele zou je toch een heel eind moeten komen. En als je een spugertje blijkt te krijgen, is er zo bijgekocht door manlief, oma of online...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:34 schreef Stormqueen het volgende:
hoeveel rompers zijn eigenlijk handig?
Stuk of 3-6 heb ik aangehouden. Ik vind die beginmaten sowieso moeilijk. Hoeveel 50 of 50/56 en wat dan allemaal en stel dat het niet past = weggegooid geld en blablaquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja beginmaat, dus 50/56
Ach, ik kijk wel even hoe erg de schade van babysaurus is en dan kan ik altijd nog online bestellen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |