Prenatal rompers zijn hier ook drama, inderdaad hema, maar ook Carters en Petit Bateau bevallen goed.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jasjes vallen weleens groot ja... Maxi heeft dit voorjaar nog in maat 74 jas gelopenKledingmaat is al een tijdje 92
Prenatal valt altijd een beetje raar, de rompers zijn ook vaak smal maar lang! Ik kreeg maxi's armpjes er vaak met heel veel moeite in dus ik ga dan maar voor Hema.
Noteert tipquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hier eigenlijk alleen maar Hema. Rekt ook heel goed als dame zich weer heeft ondergescheten; dan doe je de romper gewoon naar beneden toe uit ipv in allerlei bochten wringen om de poep maar niet op het bolletje van je mini te krijgen
Oh en trouwens, ik dacht dat poepvlekken uit witte rompers echt niet verdwenen door ze in de zon te leggen, maar het is echt waar! Wat een briljante tip was dat!
Dat ja! Bij baby'tjes vind ik dat zoveel fijner en makkelijkerquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:27 schreef Moppert het volgende:
Ik haat winterjasjes, ik kies altijd voor fleece of wol vestjes![]()
Awww, hoe tof!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:49 schreef Burdie het volgende:
Kuiken tijgert trouwens de hele kamer door!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:16 schreef Loj het volgende:
Nieuw topic --> nieuwe baby?
Zaterdag is Js (volgens dreumes heet zijn broertje Sesse) geboren. Hij doet het top en is de mooiste baby ter wereld
![]()
(maar daar zijn jullie het vast niet mee eens)
Dus hoi!
mehehheehequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:13 schreef Burdie het volgende:
Oh Limone, we eten vanavond je babyrisotto met pompoen hoor! Ik ben benieuwd hoe het smaakt, geblancheerde baby![]()
.
ja hier ook stoffen boekjes en badboekjes.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:43 schreef Dyre het volgende:
Ossengal klinkt echt ranzig. Alsof je dan een potje koopt met gele, zure, slijmerige rochel ofzoMisschien moet ik het maar eens in het echt bekijken
Loj, welkom & gefeliciteerd!!
Haaruitval hier ook![]()
Vanochtend een van de laatste kraamvisites gehad (de laatste staat nu op 1 november, meisje is op 4 juli geborenniet helemaal eerlijk natuurlijk want ze kwam pas in augustus uit het ziekenhuis, maar toch), en daarna kwam er een brief van de bibliotheek: dat er een koffertje voor L klaar lag. Dus hop de Wompat om en in de bus naar de bieb. Leuk hoeveel reacties je krijgt met een drager. Zelfs de buschauffeur zei dat hij het er gezellig uit vond zien
Met mooi weer is het op zich wel te lopen, en met de bus echt een kwestie van minuten, dus ik ben van plan om lekker vaak met haar naar de bieb te gaan. Ze hebben zelf uitleen-knisperboekjesdie in de wasmachine mogen als we willen
Whahaha omg veeg me opquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:03 schreef Limone het volgende:
Welkom Loj!
En hooooi baby van Exode! Heeft hij ook een naam met een 'F' ? (vanwege het truitje)
Ohja, lekker GMHopelijk blijft het bij deze.
![]()
Wat spannend Chanty! Ik ben benieuwd. Moet je wel een goede boost geven, of niet?
Ik hou van ossengal en omdat het op een niet zo'n strategische plek ligt, wast mijn man zich er ook wel eens mee.
Naar wat ik zo hier en daar heb gelezen ben je een sollicitatiegesprekken-master!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Whahaha omg veeg me op![]()
En ja is gewoon al fijn om ergens te gaan praten. Toch weer een goede oefening en stiekem vind ik het wel leuk om sollicitatiegesprekken te voerentenzij ze heel slecht gaan natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Zie wel leuke aspecten maar die zijn niet specifiek voor dit vakgebied. Dus moet beslissen of dit vakgebied me iets lijkt en of ik voor weinig salaris aan de slag wil of toch nog verder zoeken. Maar goed, eerst nog een gesprek.
Dyre Lucas slaapt eigenlijk bijna niet na 10/ 11 uur s ochtends. Met een beetje geluk een of twee keer 30 minuten maar in bed leggen is meestal huilen. Dus slaapt hij bv op mijn armblijf wel proberen om hem in bed te leggen zodra hij gaapt, wrijft en jammert. Heeeeel soms lukt t ff
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die druppel links is gewoon een druppel zweet die van mijn hoofd afviel toen ik voorover bukte om de foto te maken. Van, dames en heren, wandelen. Dit was echt mijn dieptepunt, maar stap 1 is gezet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Idem! Hoewel ik een heel cute hippieachtig rib winterjaaje gekocht heb,vrees ik dat ze die amper gaat dragen... vestjes zijn gewoon zoveel prettiger om aan te doen en zitten ook minder stug denk ik.Ze draagt momenteel zo'n panfluiters vestquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:27 schreef Moppert het volgende:
Ik haat winterjasjes, ik kies altijd voor fleece of wol vestjes![]()
Die kwamen ook gelijk voor zn eerste verjaardag?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:46 schreef GotC het volgende:
Wij hadden bij 10mnd nog kraamvisite![]()
voor de snotterkindjes!
Yupquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wauw Gotc. Wat ik me dan afvraag, schamen die mensen zich dan niet een beetje dat ze pas zo laat komen?
Dat vond ik nou ookquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Eigenlijk is het wel aandoenlijk, dat ze geen afspraak meer durfden te maken.
Hij heeft inderdaad lange benen en grote voeten (gaat al naar maat 18 maanden sokken toe...) en grote handen. Ik denk dat we een grote kerel gaan krijgen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:28 schreef Burdie het volgende:
Kijk 'em nou zitten exodewat een lange benen heeft hij. Of lijkt dat maar zo?
Loj, welkom
GM, tot in dr nek ja?
Wie vroeg dat nou toch laatst, of ik kuiken bij het eerste vermoeidheidssignaal op bed leg. Nee dus, vanmiddag zat hij een kwartier nadat hij uit bed kwam weer in zijn ogen te wrijven. Hij wil dan ook niks eten
. Sowieso wil hij maar weinig eten, en is hij snel moe. En meer slapen, ho maar
. Gaat wel weer over, toch?
Mijn vrouw heet Vosquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:03 schreef Limone het volgende:
Welkom Loj!
En hooooi baby van Exode! Heeft hij ook een naam met een 'F' ? (vanwege het truitje)
Ohja, lekker GMHopelijk blijft het bij deze.
![]()
Wat spannend Chanty! Ik ben benieuwd. Moet je wel een goede boost geven, of niet?
Ik hou van ossengal en omdat het op een niet zo'n strategische plek ligt, wast mijn man zich er ook wel eens mee.
Ah vandaar! Ik ken nog wel een mevrouw Vos die vossen voor haar kindje koopt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:12 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn vrouw heet VosDus er zijn nogal wat vossen kleren en knuffels in huis. Kleine vos in bed, grote vos om te stoeien en als iemand iets ziet met een vos erop, wordt het gekocht.
Ja precies! "Waarom huilt ze nu? Ze heeft zeker honger?" En dan geen idee hebben..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:11 schreef GotC het volgende:
Terugkijkend vond ik zoveel visite krijgen de eerste 1,5 maand echt heel vermoeiend en stressvol.
Kuiken wilde niet stil zitten in de pan, dus we hebben maar de vegetarische variant gemaaktquote:
Herkenbaarquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:14 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja precies! "Waarom huilt ze nu? Ze heeft zeker honger?" En dan geen idee hebben..
Niks bijzonders, gewoon meedoen met de lesquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:28 schreef GotC het volgende:
[..]
HerkenbaarOf überhaupt dat hij huilt maar tsja moet ook drinken inschenken en beschuit met muisjes maken en en en
.
Dat gaat een eventuele volgende keer anders!
Afzwemmen voor kuikenTof! Wat moet hij (jij dus
) allemaal doen?
Wat schattig!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Niks bijzonders, gewoon meedoen met de lesen aan het einde is er een feestje met slingers en ballonnen en krijgt hij een diploma
Ja ik zie er een beetje tegenop om in mijn eentje daarheen te gaan en dan al dat gedoe met aan en uitkleden en niet te weten hoe de voorzieningen zijn in het zwembad. En ik wil al weken bellen om te vragen hoe die voorzieningen zijn, maar ik heb eigenlijk een enorme hekel aan bellen dus dat stel ik ook altijd uitquote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:47 schreef GotC het volgende:
Opzich ging het qua kraamvisite wel ok (max 1x per dag, max 2 uurtjes, enkel keertje 's avonds, 1e 3 weken alleen directe familie), maar ugh. Ik had er gewoon geen zin inMerkte zelfs dat m'n bevallingsverhaal steeds korter werd.
Waarom moet je moed verzamelen Chanty? Eng?
Heeft je vk ze niet verwijderd? Als je er veel last van hebt kun je ze volgens mij nog bellen hierover. Volgens mij mag dat tot je nacontrole. Of even langs de huisartsquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik werd ook boos op dat meisje! Maar ik snapte wel dat ze hun spullen niet zomaar wilden verpatsen..
Curanol deed niks, heb nu lidocaine zalf. Helpt wel enigszins, maar het blijft argh en ongemakkelijk. Zeker met nachtvoedingen op bed en dan rechtop willen gaan zitten en .. Nouja, je snapt het.
Vind het wel gek dat die hechtingen ineens zo jeuken. Al een week geen last van gehad en nu dit.
Ik vond vooral Annemarie van Gaal (mijn held) er slecht uitzien.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:57 schreef GotC het volgende:
Noh, die aflevering van Dubbeltje op z'n kant gisteren![]()
John Williams goes angry!
Hoe gaat het verder met je Razz?
Dat heb ik ook geprobeerd en die bleef vloeibaar in het midden en ik vond hem ook een beetje misselijkmakend zoetigquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:48 schreef Burdie het volgende:
Ik zou lekker veel Pumpkin Pie maken, Dot
En pompoen is ook heerlijk door de saté.
Razz, jeuk betekent dat het aan het genezen is. Wel irritant he! Anders idd weg laten halen door je vk.
Oh noes!!!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dat heb ik ook geprobeerd en die bleef vloeibaar in het midden en ik vond hem ook een beetje misselijkmakend zoetig
Ik vind dit een heel lekker recept met pompoen: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R986108/pompoenstoof en dan gebruik ik gewoon een oranje pompoen ipv een flespompoen. Maar niet heel kindvriendelijk met die chorizo
het duurde wel 13 minuten voordat 'sloop de crisis' voorbij kwmquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:50 schreef Fazzoletti het volgende:
Oeh, ben nu wel heel benieuwd naar die aflevering van dubbeltje op z'n kantIk ga er even voor zitten
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:57 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh noes!!!![]()
Dat kookboek ziet er goed uit! Het schijnt dat je gemiddeld maar twee recepten uit een kookboek maakt. De Easy Peasy heb ik dan nu uit. Tijd voor een neue!
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:07 schreef Burdie het volgende:
Overigens staat er op verzoek van mijn man het volgende recept in voor chili-honing marinade:
Ingrediënten:
- chilisaus
- honing
Bereidingswijze:
Doe de chilisaus in een bakje en voeg naar smaak honing toe..
Livin on the edgequote:
En iedereen kan altijd 1000 euro per jaar besparenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:03 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
het duurde wel 13 minuten voordat 'sloop de crisis' voorbij kwm![]()
Voor ons scheelde het een tientje per jaar, dat vond ik de moeite nietquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:19 schreef Chanty het volgende:
[..]
En iedereen kan altijd 1000 euro per jaar besparen
Dat kan idd al snel veel schelen. Wij lopen elk jaar ook standaard alles langs, zo rond november/december.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:35 schreef Moppert het volgende:
Wij zijn laatst geswitched met tv en internet enzo alleen dat scheelde al 40 euro per maand
Mijn man checkt ook eens in de zoveel tijd of dingen goedkoper kunnen dus wat dat aangaat valt er weinig te bezuinigen idd. Maar hey wij zijn dus gewoon al goed bezigquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor ons scheelde het een tientje per jaar, dat vond ik de moeite niet.
Elke keer als ze zegt: "op vaste lasten kun je altijd besparen" dan denk ik daar achter: 'dus ook als je mee doet aan sloop de crisis kan het nog goedkoper'.
Haha ja ik zag 'm ook langskomen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:25 schreef Lelie81 het volgende:
Nikki, je komt zojuist op mijn fb timeline voorbij met de ehbo foto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom - we bestelden pizza.
En de baby sliep na het waterdrama overal doorheen. Ik hou zoveel van haar.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2014 18:49:21 ]
Waarom is 's avonds beneden houden niet de bedoeling? Mijn dochter is ook 3 weken, 17-9, en ligt nu gewoon heerlijk bij mij te slapen. Als wij naar bed gaan nemen we haar mee. Zo klein hebben ze nog niet een bedtijd wmb, haar ritme houdt in dat ze ong om de 3 uur drinkt, zowel overdag als in de nacht.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:14 schreef danio86 het volgende:
Ik kom zomaar even binnenvallen hier met een vraagje, normaal lees ik vooral alleen maar mee in OUD.
Ons mannetje is 3 weken oud en we zitten echt nog flink uit te vogelen wat wijsheid is qua slaapjes en flesjes. Hij weeg 4325 en zit op 6 keer 120 + 4 schepjes. Hij is erg hongerig en zou het liefst nog meer drinken geloof ik maar volgens het cb kunnen we het beter hier even bij laten omdat dit al best veel is voor zo'n jong kindje. Nu vroeg ik me af of hier meer mensen zijn met ervaring met erg hongerige kindjes? (Vroeg melden voor volgende voeding en niet altijd tevreden na een voeding). En hoe gaan jullie ermee om? Misschien heeft net iemand een tip waar wij ook wat aan hebben.
Ook vroeg ik me af of jullie je baby toen hij zo jong was in de avond ook op bed legden? Ik ben zelf namelijk erg bang dat als ik dat doe hij 's nachts heel slecht zal slapen. Dat is ook gebeurd elke keer als ik het probeerde namelijk. Maar alsmaar beneden houden in de avond lijkt me ook niet de bedoeling...
Een heel verhaal, sorry, maar ben dus eigenlijk vooral benieuwd hoe het er bij jullie aan toe gaat (of ging in het begin). Ik weet namelijk even niet meer hoe het 2 jaar geleden bij m'n dochter allemaal ging. Bizar Hoe snel je zulke dingen kan vergeten.
Alvast bedankt voor tips/reacties :-)
Voeden op verzoek al geprobeerd? Gewoon de behoeften van je kindje volgen gaf mij echt een hoop rust. En als hij echt echt echt hongerig is, dan kun je altijd nog overstappen naar voeding voor hongerige baby's of een combinatie van normale voeding en voeding voor hongerige baby's.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:14 schreef danio86 het volgende:
Ik kom zomaar even binnenvallen hier met een vraagje, normaal lees ik vooral alleen maar mee in OUD.
Ons mannetje is 3 weken oud en we zitten echt nog flink uit te vogelen wat wijsheid is qua slaapjes en flesjes. Hij weeg 4325 en zit op 6 keer 120 + 4 schepjes. Hij is erg hongerig en zou het liefst nog meer drinken geloof ik maar volgens het cb kunnen we het beter hier even bij laten omdat dit al best veel is voor zo'n jong kindje. Nu vroeg ik me af of hier meer mensen zijn met ervaring met erg hongerige kindjes? (Vroeg melden voor volgende voeding en niet altijd tevreden na een voeding). En hoe gaan jullie ermee om? Misschien heeft net iemand een tip waar wij ook wat aan hebben.
Ook vroeg ik me af of jullie je baby toen hij zo jong was in de avond ook op bed legden? Ik ben zelf namelijk erg bang dat als ik dat doe hij 's nachts heel slecht zal slapen. Dat is ook gebeurd elke keer als ik het probeerde namelijk. Maar alsmaar beneden houden in de avond lijkt me ook niet de bedoeling...
Een heel verhaal, sorry, maar ben dus eigenlijk vooral benieuwd hoe het er bij jullie aan toe gaat (of ging in het begin). Ik weet namelijk even niet meer hoe het 2 jaar geleden bij m'n dochter allemaal ging. Bizar Hoe snel je zulke dingen kan vergeten.
Alvast bedankt voor tips/reacties :-)
Was ik niet toevallig de collega van je vriendin?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:47 schreef Razztwizzle het volgende:
En Nikki, wat fijn dat je even tijd had met T! Lijkt me inderdaad heel lastig om het goed te verdelen met twee van die banjers. Maar volgens mij doe jij dat allemaal heel goed! Trouwens, ik hoorde net dat een collega van een vriendin ook een jongenstweeling heeft gekregen een paar maanden geleden, met dezelfde namen als die van jouWhat are the odds!
6x120ml + 4 schepjes is toch heel normaal voor een kindje van 4,3 kilo? Ik zou eens proberen om bijvoorbeeld de laatste voeding voor de nacht eens 150+5 te maken. Kijken of hij dan langer tevreden is. Mocht het nog teveel voor hem zijn: ook prima, en anders drinkt hij wat hij op dat moment nodig heeft.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:14 schreef danio86 het volgende:
(Hij weeg 4325 en zit op 6 keer 120 + 4 schepjes. Hij is erg hongerig en zou het liefst nog meer drinken geloof ik maar volgens het cb kunnen we het beter hier even bij laten omdat dit al best veel is voor zo'n jong kindje.
Dit is zó herkenbaar! En nu nog af en toe heb ik het gevoel dat ik moet rekken. Want '2 uur na de fles kan het toch niet alweer honger zijn?' En als ik dan toch de fles geef dan drinkt ze maar de helft, om dan na 2 uur wéér honger te hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:31 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik houd me niet meer aan een 4-uursrooster. Dan zat ik maar te rekken en te rekken en ondertussen zat ik met een krijsend kind van de honger in mijn armen. Waar we allebei niet blij van worden.
Ik lees ook graag jouw postsquote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Soesa, wat leuk dat onze baby's maar 1 dag schelen. Ik herken veel in wat je schrijft! A. draait ook mee met ons en wij voegen ons ook naar haar. Als zij om 21:00 slaapt neem ik haar mee naar boven en leg haar in haar wiegje om zelf ook te gaan slapen. Maar als ze nog wakker is op die tijd blijft ze lekker bij ons beneden.
Het lijkt er trouwens op dat de vloer geen waterschade heeft, gelukkig! En de mieren, geen idee hoe ze er komen, maar het zijn geen leuke beestjes. Google op faraomieren; gegarandeerd jeuk..
Check! Ik had me opgeofferd als fotovulling voor een collega van een vriendin. Zingen kan ik nietquote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:23 schreef Limone het volgende:
Maar volgens mij heeft zondaar Chanty ook al in een tijdschrift gestaan als zwangles-model.
quote:Op donderdag 7 november 2013 20:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind luiers verschonen tegenwoordig lastiger dan nagels knippen. Echt, aan luiers verschonen op zich heb ik nooit een hekel gehad. Poepluier maakt me ook geen bal uit. Maar dat gespartel en gedraai en willen gaan staan...... het vereist echt engelengeduld. Nu zie ik wel tegen iedere luier op. Ik heb onderhand alles uit de kast gehaald ter afleiding, tot mijn kleding omhoog doen zodat hij geconcentreerd in mijn navel kan poeren aan toe.
God dit idd. We moeten soms met z'n 2en verschonenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:36 schreef Limone het volgende:
Ik moet tegenwoordig elke dag aan deze (briljante) post denken:
[..]![]()
Die fase had ik verdrongenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:36 schreef Limone het volgende:
Ik moet tegenwoordig elke dag aan deze (briljante) post denken:
[..]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, wij willen graag geaaid worden. Niet dat ze, zoals zo'n kermisgrijper, onze neuzen paktquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Limone, jullie kunnen ook geaaid worden toch! Of het is het Engelse 'I' en je hebt een enorm begaafd kind. En TV tip: Geer en Goor
. Of is dat té erg?
Ja met z'n tweeën inderdaad. Helaas heeft ze die enorme kakluiers als ik alleen ben. Het verder aankleden doe ik dan maar op de grond.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:38 schreef GotC het volgende:
[..]
God dit idd. We moeten soms met z'n 2en verschonen1 om vast te houden, ander for the dirty job.
Franny fijn dat je HA goed naar je kijktHou jezelf goed in de gaten meis!
Ach, die S. zit natuurlijk ook niet altijd te wachten op zijn baby broertje.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Die fase had ik verdrongen
Onze kleine T tijgert opeens ook door de huiskamerIn een rechte lijn naar de duplo / trein / boeken / kralen van z'n grote broer
Even wennen voor ons allemaal. Heb nu een kleine blokkade in de kamer gebouwd zodat S nog een beetje rustig kan spelen
Wij eten altijd samen. Of naja, als M. thuis is, eet iig één van ons samen met haar. We eten dan ook hetzelfde (ik wel met wat zoutquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:31 schreef Franny_G het volgende:
Die foto rechtsonder! Wat een mooi meisje, Razz. En van die grote ogen.
En dat van het voeden terwijl je zelf honger hebt.. zo gaat het dan he. Je kind heeft honger en daarvoor moet dan alles wijken. Het is wel goed dat je je er bewust van bent. Het is ook een beetje jezelf aanleren om vooruit te denken. Ik moet dat ook echt leren. Beter plannen, dingen klaarzetten, etc. Zeker ook met het werk van ons, waar de dagen vaak zo hectisch zijn.
Dank allemaal voor de lieve reacties ook..
Wij ruimen al het speelgoed direct na het spelen weer netjes op. Dat is hier noodzaak, anders wordt alles door de honden geconfisceerdquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:18 schreef Limone het volgende:
Leuk, hč, Burd, zo'n grote baby? De hele woonkamervloer is hier nu bezaaid met troep en dat is allemaal mijn dochters schuld.![]()
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:57 schreef Limone het volgende:
Ik had zondag gepland! Ik voelde mij heel erg Nikki
Speelgoed? Ik doelde eigenlijk op kranten, boeken, afstandsbedieningen, post, sleutels, slabbers...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij ruimen al het speelgoed direct na het spelen weer netjes op. Dat is hier noodzaak, anders wordt alles door de honden geconfisceerd.
Dat ligt standaard opgeruimd, anders word ik gekquote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:08 schreef Limone het volgende:
[..]
Speelgoed? Ik doelde eigenlijk op kranten, boeken, afstandsbedieningen, post, sleutels, slabbers...
Ja, nu I in de kinderstoel erbij kan zitten en ook wat eet gaat het al een stuk beter/makkelijker. Avondeten doen we sowieso altijd met z'n drietjes. En dan eten we ook echt goede, voedzame maaltijden. Daar zorgen we met z'n tweetjes gelukkig goed voor en I eet zoveel mogelijk met ons mee.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:49 schreef Limone het volgende:
[..]
Wij eten altijd samen. Of naja, als M. thuis is, eet iig één van ons samen met haar. We eten dan ook hetzelfde (ik wel met wat zout) en eigenlijk hebben we daarin ook een best strak ritme. I. is natuurlijk wel wat jonger, maar eten jullie samen?
En inderdaad, plannen is key in dezen.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn moeder was hier vandaag en ik vind het zo leuk hoe ze geniet van A. ! Ze heeft haar in bad gedaan, geknuffeld en met de wagen gelopen en tussendoor de was gedaan, opgevouwen en gestofzuigd, waardoor ik even heerlijk lang kon douchen. En toen kwam ik beneden en stonden er broodjes en fruit voor mij. Mama's
En mijn kind is alweer ruim 3 weken! De tijd vliegt!Wat een mooierd RazzSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijk hč als er zo goed voor je gezorgd wordt
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:57 schreef Limone het volgende:
[..]
Niet dat ze, zoals zo'n kermisgrijper, onze neuzen paktIk had hier ooit de term 'pincet-greep' gelezen. Ik weet nu wat er mee bedoeld wordtquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:57 schreef Burdie het volgende:
Limone, kermisgrijperboks!ik heb ook nog eens een bril ("oooh!" *maai*) en een neuspiercing ("glitters, gimme!" *grijp*). Het zal vast ooit over gaan
.
![]()
![]()
Franny, wat fijn dat je uitslagen zo goed waren! Goed ook dat I zo lekker eet en groeit nu, geen zorgen meer dus om dat lijntje
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:31 schreef Mevr_Mus het volgende:
In een huis waar geen zooi is wordt niet geleefd denk ik altijd maar
En wij eten sinds kort ook allemaal maaltijden met T er bij. Hij krijgt dan een stuk brood, fruit of groente om zelf te "eten" (over zooi gesproken) zodat wij ook aan eten toekomen. En ik geniet er zo van, met mijn drie mannen aan tafel, net een echt gezin
Dat klinkt lief! Ik moet ook nog steeds wennen aan het feit dat we nu een 'gezin' zijn, dat voelt zo volwassen
![]()
Dat heb ik wel een paar X gezien bij Elin iddquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:04 schreef Franny_G het volgende:
Vanochtend zat er op het hoeslakentje van I weer een klein beetje bloed. Ze had dat laatst ook een keer. Toen leek het alsof ze op haar tong had gebeten. Nu zag ik verder niets in haar mondje. Ook haar neusje is schoon. Zou het komen door tandjes die doorkomen? Dat haar tandvlees dus een beetje bloed?
Toen ze heel klein was, las ik vaak voor. Maar dat was vooral omdat ik het zelf zo leuk vond.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:19 schreef simsolobim het volgende:
Soesa, nohhh wat een leukerd!
Gisteren heb ik voor de eerste keer weer gewerkt. Heerlijk vond ik het om weer even met andere zaken bezig te zijn. Wel leuk dat de cliënten mij ook gemist hebben (werk in de psychiatrie) en al de vragen die ze gesteld hebben variërend van 'hoe was je vakantie?'tot 'hoe was de bevalling gegaan?'.
Gisteren heb ik beebje voor de eerste keer voorgelezen, ze is nu bijna 3 maanden. Vanaf wanneer zijn jullie daar mee begonnen, voor degene die dat doen?
Hear hear!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:31 schreef Mevr_Mus het volgende:
In een huis waar geen zooi is wordt niet geleefd denk ik altijd maar
+1 kan ik dit bestellen voor een evt volgendequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:07 schreef GotC het volgende:
Noh je bent gewoon een natuurtalentmoederGoede bevalling, bv loopt ok én mega relaxed op dag 1.
Ik ben jaloers!
Elmex heeft gewone smaaklozequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:28 schreef Kursor het volgende:
Welkom SQ met mooie M. Je klinkt goed!geniet lekker verder en oefen maar veel met de kraam met aanleggen komende week.
Franny, fijn zo'n goed gesprek met de huisarts. Ik gun je de kracht om het zelf te kunnen.
Mijn meiske heeft twee tandjes! Weten we gelijk waarom de spuitluiers nog een tandje erger konden en waarom ze 's nachts zo bij me wilde zijn. Alleen tandenpoetsen met van die vreselijke kindertandpasta staat me zo tegen...'hubbabubba-kauwgomsmaak' terwijl je nog nooit iets anders dan moedermelk hebt gekregen.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:26 schreef Kursor het volgende:
Mooi! Dan krijgt baby andere tandpasta dan kleuter. Volgens mij hadden we destijds ook Elmex en pas later van die tandpasta met prinsessen/Teletubbies/poeh...(krijg je d'r van als je je kind meeneemt
).
Een nog beter plan!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:40 schreef Morretje het volgende:
[..]![]()
Je kunt baby zolang die alleen moedermelk drinkt ook prima poetsen zonder tandpasta. Moedermelk is zelf anticarriogeen nml.
Goed gereageerd juist! Wie je denkt dat je bent? Dr moeder!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
SQ in t babytopic met M.aud! welkom
ik heb vandaag onbedoeld ruzie gekregen met n vrouw bij de huisarts...ik zat in de wachtkamer om mn bloeddruk te laten meten, en had saar bij mij.. komt er een vrouw uit de spreekkamer die erg aan t rochelen was maar daarnaast ook nog ns zweren op dr hoofd had, en zij ziet saar en steekt direct haar hand uit om saar aan dr wangen (ja die zijn bol
) aan te raken. En voor ik t wist had ik de vrouw bij haar pols gepakt en zei netjes dat ik niet wil dat iedereen haar zomaar aanraakt.... Nou en wie denk ik wel niet dat ik ben en ik was een arrogant kk-wijf... ik zat echt ff van
![]()
ben ik nou zo'n bitch??
de eerste x was geen pretje, ik durfde ook niet zo goed... dus heb gewoon gewacht tot ik t gewoon niet meer op kon houden...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Stormqueen het volgende:
oh bah GM, daar moet ik ook niet aan denken nee![]()
![]()
Dot, bb doet het super! Al cocoont ie wel veel beneden, maar als ik m nodig heb doet ie alles. Maar denk wel dat het voor hem iets moeilijker schakelen is dan voor mij.
Okee, dan even een chanante vraag. Het moet er een keer van gaan komen: poepen. HOE! Ik durf helemaal geen kracht te zetten down under met die hechtingen en whatnot. En de aambeihebben jullie tips?
Oeh, ik zou je aanraden zo snel mogelijk van die kleine klisma's te halen bij de apotheek. Bij mij duurde het vier dagen en toen ik eindelijk een klisma kreeg was het een hele nare tweede bevalling, zeg maar. Bij de tweede had ik ze al klaarliggen, zo erg was de herinnering eraan. echt, dat wil je voorkomen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Stormqueen het volgende:
Dot, bb doet het super! Al cocoont ie wel veel beneden, maar als ik m nodig heb doet ie alles. Maar denk wel dat het voor hem iets moeilijker schakelen is dan voor mij.
Okee, dan even een chanante vraag. Het moet er een keer van gaan komen: poepen. HOE! Ik durf helemaal geen kracht te zetten down under met die hechtingen en whatnot. En de aambeihebben jullie tips?
ik geloof dat ik er ook maar drie heb... maar die aambei ermahgerdquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
de eerste x was geen pretje, ik durfde ook niet zo goed... dus heb gewoon gewacht tot ik t gewoon niet meer op kon houden...maar ik had maar 3 hechtingen en geen aambei dus.....
oh kijk, misschien gewoon straks maar eens rustig proberen danquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Oeh, ik zou je aanraden zo snel mogelijk van die kleine klisma's te halen bij de apotheek. Bij mij duurde het vier dagen en toen ik eindelijk een klisma kreeg was het een hele nare tweede bevalling, zeg maar. Bij de tweede had ik ze al klaarliggen, zo erg was de herinnering eraan. echt, dat wil je voorkomen.
Eng he?! Gewoon net zo lang ophouden tot je wel moet, vraag anders je kraam om hulpquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Stormqueen het volgende:
![]()
Geen kracht zetten, dat wil zeggen: niet gaan persen. Heel voorzichtig, af en toe een beetje wegpuffen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kreeg ook een vinkje in m'n boekquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:41 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Geen kracht zetten, dat wil zeggen: niet gaan persen. Heel voorzichtig, af en toe een beetje wegpuffen.. De vergelijking met een bevalling gaat dus echt op ja. Dat wordt dan dus waarschijnlijk een lange zitting. Maar het is wel goed om echt te gaan als je voelt dat je moet; ga het niet te lang ophouden. Mijn vk en kraam maakten daar echt een punt van en vroegen dus ook op dag 1 al: heb je al gepoept? Je moet er even doorheen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wir müssen leben, bis wir sterben!
Lactulose!!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik geloof dat ik er ook maar drie heb... maar die aambei ermahgerd
en ik moet helemaal niet mauwen want de schade is echt heel minimaal eigenlijkmaar als ik te lang wacht wordt het misschien een steen
Nou, misschien morgen eens proberen...
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:06 schreef Cwen het volgende:
En idd die vragen en die vinkjes... Ik werd er zo geďrriteerd door! Laat me lekker poepen op m'n eigen moment, zeg
quote:Op woensdag 10 september 2014 14:02 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ik mocht 4 dagen na mijn keizersnede naar huis, maar alleen als ik ontlasting had gehad. Dus daar werd iedere dag naar gevraagd
- En al ontlasting gehad?
- Nee
- Nu al ontlasting gehad?
- Nee
- En nu?
- Nee
- Nu dan?
- Nee
- Dan moeten we straks even een klysma zetten
-
Prompt kwam er spontaan voor 4 dagen aan poep uit
NIET!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:35 schreef klaprooss het volgende:
Poepen na de bevalling! Leeeheuk! Hier na 5 dagen..
We hebben allemaal nieuwe baby'soch!
en mijn baby zegt MAMA![]()
![]()
Wat knap! Wat zul jij glunderen van trots op zo'n moment.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:35 schreef klaprooss het volgende:
![]()
Lolquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Mij wilden ze bijna niet geloven dat ik de eerste dag na de ks echt moest poepen
Whut?? Nu al? ???quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:35 schreef klaprooss het volgende:
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat een mooi kindje heb jeheerlijk genieten deze tijd!
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2014 22:20:20 ]
Over 1, 5 week 4 maanden. Zo oud was J. toen jij langs kwam en die vond ik toen zo groot.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:02 schreef klaprooss het volgende:
jaaa! mijn vriend geloofde het niet, hij deed het 3 dagen terug al eens.
En vandaag stonden we in de winkel en ik was buiten het zicht en toen zei hij mama, mamaaa mama
Chanty! Het gaat te snel, hou oud is Lucas al wel niet joh!?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:36 schreef Chanty het volgende:
[..]
Over 1, 5 week 4 maanden. Zo oud was J. toen jij langs kwam en die vond ik toen zo groot.
Maar lijkt me zo mooi als ze mama zeggenvolgens mij ga ik dan heul hard huilen
hier mocht ik pas het ziekenhuis uit als ik ontlasting gehad had. Eerder mochten we niet naar huis. Dat was 5jr geleden.quote:
Ik vond bij E een slaapzakje al heel handig en nu weerquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 06:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat heerlijk Soesa! Is zo'n slaapzakje handig? En wat trek je haar dan aan voor de nacht? Hier laat ze op zich laken en deken goed liggen, alleen als ze wakker wordt met honger trapt ze alles los.
SPOILER: zeurverhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klap, wat een knappe vent heb je! Ik denk toch altijd dat jouw, KP's en Nikki's kleintjes even oud zijn als Stip, omdat onze UDs zo dicht bij elkaar lagen, maar die maand scheelt toch echt best veel als ik zo ontwkkelingen volg! Allemaal leuke dingen om naar uit te kijken![]()
Hier geen tepeltijd, maar kindje wil uit de box tijd![]()
Het wentquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 07:51 schreef Stormqueen het volgende:
Sodeju, het begrip "gebroken nacht" krijgt heel nieuwe dimensies![]()
Ik respecteer alle jonge ouders
Bright note: mijn organen zitten er nog in na het kakken.
Soesa, klinkt goed! Daar gaan we dus naartoe werken begrijp ik, met al die zuigtraining?
Klaps baby die mama zegt
Tepeltijd
Slaapzakje doen we aan als we naar bed gaan en gaat de nacht niet meer uit hoor!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:31 schreef Razztwizzle het volgende:
SQ, het went, echt! En laat je overdag lekker verwennen door je kraamhulp, om weer energie op te doen voor de nachten. Drinkt M. goed?
Pff Dot wat een dagik zou het zelfgemaakte lekker vervangen voor iets zelfgekochts. Scheelt weer een beetje ! Sterkte!
En merci pour le slaapzakinfo! Zolang ze nog goed onder kleertjeslakentjedekentje slaapt hou ik het maar zo, want we leggen haar altijd slapend weg en om dan nog een slaapzak aan te trekken.. Geheid dat ze dan weer wakker wordt. En ons huismotton is tegenwoordig: "Do. Not. Wake. The. Baby."
We hebben hier een ochtendhongerlapje. s' Avonds en 's Nachts keurig om de 3 uur, maar dan ineens 6:15, 7:30, 8:45 .. Met bomvolle luiers tussendoor. Steeds als ik net wil douchen gaat het alarm aan
leuk met kraambezoek om 11:00 .
Dekentje mag toch sowieso niet? Of is dit een geval klok-klepel?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:09 schreef Chanty het volgende:
Ik begrijp dus dat in een slaapzakje onder een deken gestopt wel mag? Had namelijk begrepen dat dat wordt afgeraden.
Dekbed mag niet. Dekentjes stonden hier gewoon op de lijst van de kraamzorg.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:19 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Dekentje mag toch sowieso niet? Of is dit een geval klok-klepel?
N slaapt ook in een slaapzak met voor het idee en lakentje erover, maar die wordt geheid weggetrapt. En ik vind haar tegenwoordig 's ochtends op haar buik in bed.
Dot, als er niet van tevoren afspraken zijn gemaakt, zou ik lekker niet gaan. Moeten ze naar eerder laten weten wanneer je verwacht wordt.
Het is haar zus die zulke dingen doet. Herhaaldelijkquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:16 schreef GotC het volgende:
DotWat fantastisch dat je schoonzus rekening houdt met anderen, kuch. Gewoon wat kopen en meenemen
SQ heeft al haar organen nogOpgelucht?
Slaapzakje vanaf 2 maanden hier, zodra de dekens werden afgetrapt. Weet nu ook dat dekens overrated zijn
Ah dat is wel heel vervelendquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:32 schreef Dot. het volgende:
[..]
Het is haar zus die zulke dingen doet. HerhaaldelijkMijn schoonzus zelf is echt enorm lief, dus voor haar heb ik mijn wereldreis met liefde over. En Stip blijft lekker thuis en dus kan ik in de trein nog even m'n slofjes afmaken.
In het begin merkten we wel wat. Hij begon ineens te spugen terwijl hij dat nooit deed. Maar Zantac moet je telkens ophogen als ze groeien en de arts gaf ons de laagst mogelijke dosis. We zijn teruggegaan toen hij weer heel vaak zuur rook en weer meer huilde en ook riant groter was. Ik wilde zelf niet zomaar ophogen. Nexium is gewoon 1 dosis voor kinderen onder een jaar.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:32 schreef geppie het volgende:
Welkom Maris! Ik zou gewoon copy past' en
Dot werkte zantac helemaal niet of merkte je wel iets? En op welke termijn ben je terug gegaan of liep je ter controle bij de ka?
wat klink jij heerlijk "wachtmaar" verliefd! hoog op je roze wolkquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:06 schreef Stormqueen het volgende:
Spees, wat een wijs koppie!! Prachtig!En bekend logo op de muts
Mariska, hoi!met je kleine knapperd!
En ik zag ook een heel lief Saartje![]()
Vandaag gaat t écht geweldig, ik heb heerlijk geslapen, al twee keer. Mijn baby is in bad geweest en heeft genoten. En mijn stuwing is begonnen. M. trok bij de vorige voeding meteen zo'n omgwtfbbq hoofd
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |