abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145290069
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

S. 2014
J. 2016
pi_145290111
Sun ik zou ook lekker bij zeeman of hema kijken, of idd een.warme zak oid.
S. 2014
J. 2016
pi_145290331
Hm, ja. 33 euro is ook best een hoop geld voor een babyjasje :@ Ik heb ook een een wollen cape zag ik net (veel gekregen, op een gegeven moment weet je niet meer wat allemaal :@ ) Die kan ik dan mooi om haar heen wikkelen in de wagen :D
pi_145290846
Jasjes vallen vaak ook groot vind ik. Ik heb winterjasjes in 74, maar met hun 71 en 72 cm verzuipen ze er nog bijna in.
Nu doen ze het nog met een flece vestje in maat 62. :o En zelfgebreide vestjes in maat +/- 68.
pi_145291542
Jasjes vallen weleens groot ja... Maxi heeft dit voorjaar nog in maat 74 jas gelopen :') Kledingmaat is al een tijdje 92 :')
Prenatal valt altijd een beetje raar, de rompers zijn ook vaak smal maar lang! Ik kreeg maxi's armpjes er vaak met heel veel moeite in dus ik ga dan maar voor Hema.
Tralalalaaa
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:27:57 #6
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145291696
Ik haat winterjasjes, ik kies altijd voor fleece of wol vestjes O+ O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145291825
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jasjes vallen weleens groot ja... Maxi heeft dit voorjaar nog in maat 74 jas gelopen :') Kledingmaat is al een tijdje 92 :')
Prenatal valt altijd een beetje raar, de rompers zijn ook vaak smal maar lang! Ik kreeg maxi's armpjes er vaak met heel veel moeite in dus ik ga dan maar voor Hema.
Prenatal rompers zijn hier ook drama, inderdaad hema, maar ook Carters en Petit Bateau bevallen goed.
pi_145292002
Hier eigenlijk alleen maar Hema. Rekt ook heel goed als dame zich weer heeft ondergescheten; dan doe je de romper gewoon naar beneden toe uit ipv in allerlei bochten wringen om de poep maar niet op het bolletje van je mini te krijgen :')

Oh en trouwens, ik dacht dat poepvlekken uit witte rompers echt niet verdwenen door ze in de zon te leggen, maar het is echt waar! Wat een briljante tip was dat!
Tralalalaaa
pi_145292272
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hier eigenlijk alleen maar Hema. Rekt ook heel goed als dame zich weer heeft ondergescheten; dan doe je de romper gewoon naar beneden toe uit ipv in allerlei bochten wringen om de poep maar niet op het bolletje van je mini te krijgen :')

Oh en trouwens, ik dacht dat poepvlekken uit witte rompers echt niet verdwenen door ze in de zon te leggen, maar het is echt waar! Wat een briljante tip was dat!
Noteert tip :)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:47:13 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145292311
Dat werkt idd echt TAP :D daar verbaasde ik me ook al over! Helaas werkt het niet bij banaanvlekken :').
KuikenGuppy
pi_145292360
Of avocado -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:49:04 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145292365
Kuiken tijgert trouwens de hele kamer door O+!
KuikenGuppy
pi_145292974
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:27 schreef Moppert het volgende:
Dat ja! Bij baby'tjes vind ik dat zoveel fijner en makkelijker :)
pi_145292992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:49 schreef Burdie het volgende:
Kuiken tijgert trouwens de hele kamer door O+!
Awww, hoe tof!
pi_145293013
Nu ik zou 'opschep' over ons jochie is een foto wel op zijn plaats :) Afgelopen vrijdag gemaakt, net 7,5 maand jong.

pi_145293734
Ik heb een hele zwik babykleertjes in V&A gezet! Er volgt nog meer, maar ik wil er graag vanaf dus houd je niet in ;)

Oh, enne... Er zit een zgan winterjasje bij!

[ Bericht 11% gewijzigd door Cwen op 07-10-2014 14:42:37 ]
Home is where the O+ is...
pi_145295270
Nieuw topic --> nieuwe baby?

Zaterdag is Js (volgens dreumes heet zijn broertje Sesse :') ) geboren. Hij doet het top en is de mooiste baby ter wereld ;) O+
(maar daar zijn jullie het vast niet mee eens :P )

O+

Dus hoi!
pi_145295477
Welkom Loj met Js.
Ik ben zo blij voor jou dat je mini gewoon lekker a-terme is.

Saar heeft dr eerste ranzige poepromper... wereldtip om dat ding naar beneden uit te trekken ^O^
S. 2014
J. 2016
pi_145296121
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:16 schreef Loj het volgende:
Nieuw topic --> nieuwe baby?

Zaterdag is Js (volgens dreumes heet zijn broertje Sesse :') ) geboren. Hij doet het top en is de mooiste baby ter wereld ;) O+
(maar daar zijn jullie het vast niet mee eens :P )

O+

Dus hoi!
Gefeliciteerd!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:28:15 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145297968
Kijk 'em nou zitten exode :D wat een lange benen heeft hij. Of lijkt dat maar zo?

Loj, welkom O+

GM, tot in dr nek ja? :Y)

Wie vroeg dat nou toch laatst, of ik kuiken bij het eerste vermoeidheidssignaal op bed leg. Nee dus, vanmiddag zat hij een kwartier nadat hij uit bed kwam weer in zijn ogen te wrijven :?. Hij wil dan ook niks eten :{. Sowieso wil hij maar weinig eten, en is hij snel moe. En meer slapen, ho maar :'). Gaat wel weer over, toch?
KuikenGuppy
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:13:49 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145300167
Oh Limone, we eten vanavond je babyrisotto met pompoen hoor! Ik ben benieuwd hoe het smaakt, geblancheerde baby :9 :').
KuikenGuppy
pi_145300317
Leuk om een foto te zien, exode!! Mooi koppie!

En kuiken tijgert! Is hij er ook zo blij mee? :) .
Tuurlijk gaat het weer over, dat niet goed slapen en eten. Fases! Tijgeren kost energie, maar er gaat natuurlijk ook een nieuwe wereld voor hem open. Misschien heeft eten even niet de prioriteit?

I heeft plotsklaps het licht gezien wat eten betreft. Gisteren thuis al veel gegeten voor haar doen en op het kdv zeiden ze dat ze vandaag veel meer brood heeft gegeten dan anders. Ik vind het zo grappig hoe ze van de een op de andere dag ineens iets lijkt te kunnen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145300626
Haai Loj :W ... mama van 2! :D O+
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:49:09 #24
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145301356
Ik zag weer allemaal schattige jongetjes voorbij komen :D O+

Razz ik wist niet dat meisjes ook zover kunnen plassen _O- Lucas heeft al twee keer in zijn eigen gezicht geplast en een keer tegen papa aan over de badrand heen. En grappig dat in de maneschijn zo populair is. Heb het idee dat Lucas dat ook het tofste liedje vindt. Hij gaat er zo breed van lachen dat de kwijl er met liter uitloopt :+

Hobbes vervelend dat je meisje zo'n last van de voeding heeft ;( Hopelijk kunnen ze iets voor jullie betekenen.

Haaruitval… check! Dat is hier nu ook begonnen maar ik begrijp dat dit dus nog maanden doorgaat? :{ Ik ga maar alvast een pruik kopen dan.

TAP klinkt toch wel prettig dat je de draad zo makkelijk weer oppakte, hopelijk krijg je snel weer meer plezier erin.

Dot mooie stats ^O^

Loj welkom *O*

En voor poeprompers tijdens de donkere dagen: weken in biotex en de poepvlek inzepen met ossengal en in wasmachine gooien doet hier ook wonderen. Alleen biotex haalde het er hier niet helemaal uit maar iemand had het hier over combineren met ossengalzeep en dat werkt echt perfect!

Hier vanochtend sollicitatiegesprek gehad en ging echt super. Volgende week tweede gesprek en dan moet ik de knoop maar doorhakken of ik een dergelijke carriereswitch wil maken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145302954
Ossengal klinkt echt ranzig. Alsof je dan een potje koopt met gele, zure, slijmerige rochel ofzo :') Misschien moet ik het maar eens in het echt bekijken :P

Loj, welkom & gefeliciteerd!!

Haaruitval hier ook -O-

Vanochtend een van de laatste kraamvisites gehad (de laatste staat nu op 1 november, meisje is op 4 juli geboren :D niet helemaal eerlijk natuurlijk want ze kwam pas in augustus uit het ziekenhuis, maar toch), en daarna kwam er een brief van de bibliotheek: dat er een koffertje voor L klaar lag. Dus hop de Wompat om en in de bus naar de bieb. Leuk hoeveel reacties je krijgt met een drager. Zelfs de buschauffeur zei dat hij het er gezellig uit vond zien O+

Met mooi weer is het op zich wel te lopen, en met de bus echt een kwestie van minuten, dus ik ben van plan om lekker vaak met haar naar de bieb te gaan. Ze hebben zelf uitleen-knisperboekjes :) die in de wasmachine mogen als we willen ;)
pi_145305666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:13 schreef Burdie het volgende:
Oh Limone, we eten vanavond je babyrisotto met pompoen hoor! Ik ben benieuwd hoe het smaakt, geblancheerde baby :9 :').
mehehheehe :')

Was het te nakken?
pi_145305877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:43 schreef Dyre het volgende:
Ossengal klinkt echt ranzig. Alsof je dan een potje koopt met gele, zure, slijmerige rochel ofzo :') Misschien moet ik het maar eens in het echt bekijken :P

Loj, welkom & gefeliciteerd!!

Haaruitval hier ook -O-

Vanochtend een van de laatste kraamvisites gehad (de laatste staat nu op 1 november, meisje is op 4 juli geboren :D niet helemaal eerlijk natuurlijk want ze kwam pas in augustus uit het ziekenhuis, maar toch), en daarna kwam er een brief van de bibliotheek: dat er een koffertje voor L klaar lag. Dus hop de Wompat om en in de bus naar de bieb. Leuk hoeveel reacties je krijgt met een drager. Zelfs de buschauffeur zei dat hij het er gezellig uit vond zien O+

Met mooi weer is het op zich wel te lopen, en met de bus echt een kwestie van minuten, dus ik ben van plan om lekker vaak met haar naar de bieb te gaan. Ze hebben zelf uitleen-knisperboekjes :) die in de wasmachine mogen als we willen ;)
ja hier ook stoffen boekjes en badboekjes.
Ik ben sinds gister begonnen met voorlezen, misschien nog totaal nutteloos maar ik vind t zo gezellig O+ :@
En Saar is verliefd op dr nijntjes O+
S. 2014
J. 2016
pi_145305899
Welkom Loj!

En hooooi baby van Exode! Heeft hij ook een naam met een 'F' ? (vanwege het truitje)

Ohja, lekker GM :') Hopelijk blijft het bij deze. :Y)

Wat spannend Chanty! Ik ben benieuwd. Moet je wel een goede boost geven, of niet?

Ik hou van ossengal en omdat het op een niet zo'n strategische plek ligt, wast mijn man zich er ook wel eens mee. *)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:04:48 #29
52229 Chanty
pi_145305954
Ja klinkt ranzig maar het is gewoon een stuk zeep en ruikt ook niet vies :P Ik gebruik zelf altijd hey zeepblok dus.

En Lucas is hier ook lid van de bieb. Kijk er al naar uit om samen boekjes uit te gaan kiezen als hij ouder is O+
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:07:52 #30
52229 Chanty
pi_145306072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:03 schreef Limone het volgende:
Welkom Loj!

En hooooi baby van Exode! Heeft hij ook een naam met een 'F' ? (vanwege het truitje)

Ohja, lekker GM :') Hopelijk blijft het bij deze. :Y)

Wat spannend Chanty! Ik ben benieuwd. Moet je wel een goede boost geven, of niet?

Ik hou van ossengal en omdat het op een niet zo'n strategische plek ligt, wast mijn man zich er ook wel eens mee. *)
Whahaha omg veeg me op :D _O_

En ja is gewoon al fijn om ergens te gaan praten. Toch weer een goede oefening en stiekem vind ik het wel leuk om sollicitatiegesprekken te voeren :@ tenzij ze heel slecht gaan natuurlijk
pi_145306160
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:07 schreef Chanty het volgende:

[..]

Whahaha omg veeg me op :D _O_

En ja is gewoon al fijn om ergens te gaan praten. Toch weer een goede oefening en stiekem vind ik het wel leuk om sollicitatiegesprekken te voeren :@ tenzij ze heel slecht gaan natuurlijk
Naar wat ik zo hier en daar heb gelezen ben je een sollicitatiegesprekken-master!
pi_145306205
Dot wat fijn dat Stip goed groeit en het overall goed doet. ^O^ Mooie stats ook!

Exode wat heb je een leukerd! O+

Loj gefeliciteerd! Ik weet nu hoe je kleine heet, maar ik weet nog steeds niet hoe Ow heet. :@

Chanty, fijn dat het gesprek goed ging! Nu komende week maar eens hard nadenken of dit is wat je graag wilt. Succes!

Leuk de bibliotheek Dyre. Bij ons is de bibliotheek toch wel een bijna een half uur lopen en dat doe ik dan met twee baby's en kleuter niet zo heel snel. Ik heb wel de boekstart brieven gehad. Ik moet ze toch maar eens snel aan gaan melden, want lezen is wel heel leuk! O+

Limone, heeft ie dat echt niet door? _O-

Wij aten vandaag spruitjes en S zat bij ons aan tafel. Hij zat een beetje te grommen dat hij ook eten wilde, dus ik gaf hem een stukje spruit en hij vond het lekker. Hij heeft echt wel 4 spruitjes gegeten. :) En nu staan er twee prakjes met spruitjes in de vriezer voor hem.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:17:59 #33
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_145306504
Ossegal heb je ook in vloeibare vorm. En als de kinderen wat groter worden onmisbaar. Met als citroenzeep voor grasvlekken....
Vanmiddag de fles was drama. Gillen en brullen... uur later geprobeerd en uiteindelijk pakte ze al huilend de fles. Als ze melk ziet begint haar buik al op kop te staan. Zo zielig. Hoop dat de huisarts morgen me al wat verder kan helpen. Heb iig al nog andere flessen gekocht die van de week komen. Benieuwd of dat wat doet!

Loj gefeliciteerd.

Chanty klinkt goed. Is het een grote switch?

Knisperboekje uit het koffertje is hier een van de favoriete speeltjes.
Onze bieb heeft ook bijeenkomsten voor ouders van baby's. Binnenkort over voeding bij baby's en dreumesen. Klinkt wel interessant.
pi_145309072
Wat zielig Hobbesje... Hopelijk kan de huisarts er iets mee morgen.

De krampjes van L worden steeds minder, maar als ze ze heeft dan ook vaak tijdens de fles, blijkbaar komt dat hele proces van maag/darmen/enz dan allemaal op gang.

Hoeveel slapen/sliepen jullie baby's tussen de voedingen door met ong. 3 maanden? Ik merk dat ik het soms lastig vind om te bepalen of ik haar nou op bed moet leggen of niet.
Toen ze net thuiskwam was het flesje-luier-slapen, flesje-luier-slapen. Maar ik merk dat ze nu vaker en langer echt wakker is tussen de voedingen door.
Ik had eerst bedacht: ze mag wakker zijn/spelen tot ik merk dat ze moe wordt en dan leg ik haar op bed. Leek me een vrij simpele oplossing :P
Maar in de praktijk merk ik dat ze na een flesje soms (veel) gaapt, maar daarna toch nog échtéchtécht niet wil gaan slapen als ik haar in bed leg. En soms leg ik haar gewoon zomaar op bed en dan slaap ze 3 uur achter elkaar. Er is niet echt een touw aan vast te knopen, of een ritme in te vinden.

Nou snap ik dat ieder kindje anders is, maar wat tips/ritmes van andere mamma's brengt me misschien op ideeën ;)

Misschien ligt het er ook wel aan dat Lisa ook niet graag in de box ligt en als ze wakker is dus óf bij mij op schoot zit, óf in de doek.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:26:35 #35
52229 Chanty
pi_145309647
Ik praat wel ja :D hoop maar dat het me nu ook snel een baan gaat opleveren nu ik wel per direct beschikbaar ben.

Ja hobbes het is echt iets totaal anders.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Zie wel leuke aspecten maar die zijn niet specifiek voor dit vakgebied. Dus moet beslissen of dit vakgebied me iets lijkt en of ik voor weinig salaris aan de slag wil of toch nog verder zoeken. Maar goed, eerst nog een gesprek.

Dyre Lucas slaapt eigenlijk bijna niet na 10/ 11 uur s ochtends. Met een beetje geluk een of twee keer 30 minuten maar in bed leggen is meestal huilen. Dus slaapt hij bv op mijn arm :') blijf wel proberen om hem in bed te leggen zodra hij gaapt, wrijft en jammert. Heeeeel soms lukt t ff :P
pi_145310786
Spannend Chanty, iets totaal anders! Hopelijk kom je positief uit dat 2e gesprek en levert het je een baan op. En als het nou niet de dé ideale baan voor je is, dan is het misschien wel alvast een bron van inkomen terwijl je verder zoekt naar iets passenders?

En stiekem wel fijn om te lezen dat dus niet alle baby's netjes tussen de voedingen slapen :P

Laatst had ik visite, toen ze kwam rond een uur of 1 had L net de fles gehad en rond een uur of 3 zei ze: 'goh, ze is al wel lang wakker he? Moet ze niet naar bed?'
Nou, dan heb ik wel een leuk antwoord klaar, maar dan vlieg ik al in onzekere-moeder-stand :') Houd ik haar te lang wakker? Moet ik haar eerder in bed leggen? Hoe lang moet ze nou minstens tussen iedere voeding geslapen hebben?

Het zou ook gewoon zo handig zijn als ze gewoon lekker in een wippertje of box braaf kan spelen terwijl ik de stofzuiger door het huis haal :D
pi_145311051
Dyre, beebje hier is ook veel wakker tussen de voedingen door. Ik blijf haar op bed leggen bij vermoeidheidssignalen maar dat werkt vaak niet. Vandaag sliep ze ineens wel twee uur achter elkaar. Kortom, geen peil op te trekken hier.
pi_145312626
Exode wat een leukerd! Die rechtopstaande haartjes ook O+ .

Hoi Loj!

Dyre, N was met drie maanden vaak heel even moe van het drinken, maar werd dan na een tijdje weer goed wakker. Ik heb toen ook best vaak getwijfeld of ze alweer naar bed moest of niet, kan me niet herinneren dat er toen al echt een ritme in zat. Dat was pas met een maand of vijf volgens mij.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:31:03 #39
52229 Chanty
pi_145313568
Dat zal niet gaan want het is een traineeship dus dat zouden ze terecht niet zo tof vinden als ik middenin weg loop.
pi_145315376
Oh ja, dan snap ik dat dat waarschijnlijk niet echt op prijs wordt gesteld ;)

Laatst had ik het hier al over mijn overtollige (zwangerschaps)kilo's die er écht af moeten (een stuk of 26 :@) en mijn goede voornemen om af en toe eens te gaan wandelen. Ga ik met mijn beste bedoelingen en goede moed op pad, kom ik terug met dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die druppel links is gewoon een druppel zweet die van mijn hoofd afviel toen ik voorover bukte om de foto te maken. Van, dames en heren, wandelen. Dit was echt mijn dieptepunt, maar stap 1 is gezet ;)
pi_145315620
auw! Dyre.

hebben jullie ook wel eens de slappe lach om je kind?

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  woensdag 8 oktober 2014 @ 03:19:22 #42
52229 Chanty
pi_145320199
Auw dat is niet grappig :X

Gm :D
pi_145320526
Wekom Loj! Gefeliciteerd!

Oei, dat loopt niet fijn Dyre. Ik knip daarom regelmatig mijn nagels bij, anders heb ik ook zulke taferelen.

Succes Chanty. Ik heb ook 5 jaar gekeden een traineeship gedaan. Qua salaris kon ik vrij vlot stijgen, maar ik zit dan ook in de (ICT) consultancy.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 08:08:17 #44
52229 Chanty
pi_145320742
Vlot stijgen zit er niet in. Was ik nu net afgestudeerd dan was het prima. Maar nu word zou ik tien jaar nodig hebben om weer op het salaris van nu te komen. Trek ik de kosten voor kinderopvang eraf dan ga ik in het begin aan de slag voor 700 netto bij 32 uur. Dat is misschien voor veel mensen goed geld maar hier is de nood niet hoog dus ik heb de luxe om verder te zoeken. Aan de andere kant wil ik graag weer aan de slag en is geld ook niet zaligmakend. Blijft lastig :')
pi_145320758
-O-
Snot en zielig sip kindje
Kwam snotterend elk uur vannacht en juist nu we beide een stikdrukke werkdag hebben.
Hoop dat KDV niet belt dat hij koorts heeft, voor hem niet maar ook omdat ik even niet weet hoe dat te moeten organiseren...
pi_145320795
Dyre, hier ook een hele slechte slaper :Y Het begint nu (6 maanden) wat beter te worden, maar de eerste paar maanden sliep hij alleen in de doek en dan idd maar 3 kwartier ofzo. En ik kon ook super onzeker worden van de opmerking 'Went hij daar dan niet aan?' of 'Hij moet wel leren in zn eigen bed te slapen', maar ik merk nu dat dat allemaal vanzelf komt :) En het mooie is dat als hij echt heel erg moe is en slapen niet lukt en hij me de doek al ziet pakken dat hij dan heel rustig wordt O+

Chanty, ik heb ook ooit gekeken naar zulke traineeships en volgens mij weet ik ook waar je vandaan komt qua onderwerp, dus ik snap dat je er goed over moet denken. Zolang je het doet omdat je het echt leuk vindt zou ik er vol voor gaan, maar ik heb soms het idee bij zulke traineeships er toch best wat mensen zitten die het doen omdat ze niks anders kunnen vinden :@ Wil je niet (extern?) promoveren?... Als de nood niet zo hoog is...
pi_145320833
Ahw, BE. Snotterende kindjes zijn zo sneu! Je mag op zich zorgverlof opnemen he... Is wel balen van de drukke dag, maar als het niet anders kan...
pi_145321012
Ah BE, dat is niet leuk, om zo je kindje weg te brengen. Hopelijk gaat het goed.

Dat slapen overdag bij kleine baby's is ook voor mij heel herkenbaar. Ik ging tijdens mijn verlof dus eigenlijk altijd maar veel erop uit en wandelen in de draagdoek. Dan sliep ze wel een beetje tussendoor, of soms ook een heel uur lang. :D . Maar op bed leggen, was ook een drama. Sowieso ergens neergelegd worden.

Maar het goede nieuws is dat het nu wel heel goed gaat. Ik denk dus dat ze toen ze kleiner was gewoon echt die nabijheid van mij nodig had. En nu ze groter is, vindt ze het prima in haar bedje (soms heel even beetje huilen, maar dat is snel over). Hopelijk komt het dus vanzelf.

Chanty. Als ik zo op me in laat werken wat je schrijft, dan zou ik zelf denken dat het beter is om te wachten op die ene baan die het wel voor je is, wat salaris en vakgebied betreft. Ik vrees dat je anders zult blijven denken of je toch niet wat langer had moeten verder solliciteren en dat je hart niet 100% ligt bij het traineeship. Ik heb inmiddels lang geleden ervoor gekozen om geen consessies te doen als het ging om wat ik het liefste wilde en ik ben nog steeds heel blij dat ik dat niet gedaan heb, al was het destijds best moeilijk!

Maar goed, dit is een advies gebaseerd dus op mijn ervaring en gevoel! Succes ermee! :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145321138
BE ik snap je zorgen heel goed, ik hoop op dat soort dagen ook altijd dat ik niet gebeld word door het kdv. :@ Ten eerste omdat ik hoop dat mijn kind niet ziek word en ten tweede omdat het altijd zo'n gedoe is met werk. En dan heb ik nog een kantoorbaan en geen baan in de zorg, daar lijkt het me nog een stuk lastiger allemaal. Fingers crossed dat ze vandaag niet bellen.

Ik heb voor het eerst baby tv even aan staan. T en S kijken er soms even naar, maar vinden het leuker om de kussens die rondom hun liggen aan te vallen en op te eten. Zit je dan met je goede gedrag. :')

Mijn man werkt na aftrek van de kdv kosten ook ongeveer voor dat bedrag Chanty. Ik ben in ons gezin de kostwinner en verdien goed (vind ik dan ;), hij verdient aanzienlijk minder dan ik. Als we de kinderen niet naar het kdv zouden laten gaan dan zouden we van mijn salaris rond kunnen komen als we onze leefstijl aanpassen. We zijn echter beiden niet bereid die concessie te doen, dus dan maar zo.
Ik vind best het weleens lastig dat hij niet de ambitie heeft om wat hogerop te komen en dus ook meer te verdienen. Een paar simpele cursussen zouden al veel uit kunnen maken, maar hij wil het niet. Op zich prima omdat ik goed verdien, maar we zijn wel afhankelijk van mijn salaris en dat vind ik soms best lastig. Alsof alle druk op mij ligt ofzo.
pi_145321591
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:27 schreef Moppert het volgende:
Idem! Hoewel ik een heel cute hippieachtig rib winterjaaje gekocht heb,vrees ik dat ze die amper gaat dragen... vestjes zijn gewoon zoveel prettiger om aan te doen en zitten ook minder stug denk ik.Ze draagt momenteel zo'n panfluiters vest
Heb zo'n wollen winterpak met houten knoopjes van Cosilana gekocht,denk dat die zn geld wel waard zal gaan zijn

Edit:oh er was nog een pagina...

Ik kreeg laatst ook nog kraamvisite,Lily is ruim 5 maanden oud inmiddels! Hahaha
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')