twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 06-10-2014 om 19:26:09Syrian Arab Army captured the entrance to the largest tunnel in Jobar leading to Zamalka. 105th Brigade took 10 building blocks in Zamalka. reageer retweet
twitter:2111015 twitterde op maandag 06-10-2014 om 22:57:59MT @Muschelschloss: Protesters in #Switzerland in solidarity with #Kobane http://t.co/jBI8oL7auU - #Syria #ISIS - via @RuwaydaMustafah” reageer retweet
twitter:
Blijf je deze foto 20 keer per dag posten?quote:
Als ze buiten gebruik gesteld gaan worden bij de TSKquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:00 schreef Nintex het volgende:
Wanneer voegt ISIS de netjes geparkeerde jaren 70 tanks van Erdogan aan hun arsenaal toe?
Ik denk dat de slagkracht van het Turkse leger nog aardig tegenvalt in de praktijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:00 schreef Nintex het volgende:
Wanneer voegt ISIS de netjes geparkeerde jaren 70 tanks van Erdogan aan hun arsenaal toe?
Schijnt dat ze ook de 2de kamer bestormd hebben of zo. Dit vind ik zo fucking vet aan Koerden. Zo begaan met hun mensen dat ze er alles voor over hebben. Ze nemen het recht in eigen handen wanneer dat nodig isquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:00 schreef .Exe het volgende:
[ afbeelding ]twitter:2111015 twitterde op maandag 06-10-2014 om 22:57:59MT @Muschelschloss: Protesters in #Switzerland in solidarity with #Kobane http://t.co/jBI8oL7auU - #Syria #ISIS - via @RuwaydaMustafah” reageer retweet
quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:01 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik denk dat de slagkracht van het Turkse leger nog aardig tegenvalt in de praktijk.
Materieel en aantallen is gewoon prima. Ik wantrouw echter het opleidingsniveau.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:01 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik denk dat de slagkracht van het Turkse leger nog aardig tegenvalt in de praktijk.
Zeker niet, maar enigszins zelfreflectief vermogen zou een begin zijn bij veel islamitische landen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Verder speelt het westen alleen een altruïstische rol natuurlijk.
Krijg toch sterk het vermoeden dat dat in de zakken van Erdogan en zijn APK maatjes verdwenen is. Dat had ik ook al toen mini-Nederland raketten moest plaatsen om Turkije te beschermen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:01 schreef De_Guidance het volgende:
Ach een van swerelds hoogste defensie budgetten.
Anders bereiken ze niks. Heldenquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Schijnt dat ze ook de 2de kamer bestormd hebben of zo. Dit vind ik zo fucking vet aan Koerden. Zo begaan met hun mensen dat ze er alles voor over hebben. Ze nemen het recht in eigen handen wanneer dat nodig is
Ik zou Turkije niet binnenvallen, dan kom je ons helpen of heb je geen Nederlands paspoort (Koerd)?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:01 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik denk dat de slagkracht van het Turkse legen nog aardig tegenvalt in de praktijk.
Turkije maakt zich niet populair met deze actiesquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:00 schreef Halcon het volgende:
Alsof er ergens nog draagvlak in de bevolking is om de Turken te helpen als ze in de shit zitten....
En die oude meuk die ze uit het museum hebben getrokken is misschien handig tegen stenengooiers, maar verder...
Maar 2xquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:00 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Blijf je deze foto 20 keer per dag posten?
Wat is het nou.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:02 schreef UpsideDown het volgende:
ISIS schakelt de Abrams uit van het Iraakse leger, deze oude Turkse zooi is peanuts voor ze. RIP Turkse militairen.
fapfapfap?quote:
Beetje stoken toch G?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:03 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat is het nou.
Ze steunen IS toch?
Make up your mind.
Daarom. Numeriek een prima leger, maar wel veel oude meuk. Dat budget zegt weinig met de corrupte Erdorat aan de macht.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:02 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Turkije maakt zich niet populair met deze acties
Ik ook plus de militaire intelligentie(heethoofden)quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Materieel en aantallen is gewoon prima. Ik wantrouw echter het opleidingsniveau.
Hup heethoofdjes hup.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:04 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik ook plus de militaire intelligentie(heethoofden)
Inderdaad. M.u.v. Korea niet bepaald een goed militair imago.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:04 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik ook plus de militaire intelligentie(heethoofden)
twitter:LavieJanRoos twitterde op maandag 06-10-2014 om 17:02:59Aan alle moedige Koerdische strijders in Kobane: mijn excuses voor onze lafheid. #NotInMyName reageer retweet
Obama heeft half Irak en half Oekraine al opgegeven. Ik zou me niet rijk rekenen met Amerikaanse steun als ik Turkije was.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:04 schreef De_Guidance het volgende:
De Amerikanen gaan İncirlik en die kernwapens bij de Zwarte Zee echt niet opgeven hoor.
Dat weten de Turken ook wel.
twitter:myriamonde twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:04:10RT @SerioSito: Kurds in Berlin protest in front of American embassy and brandenburger tor for #kobane #TwitterKurds http://t.co/aM2ukfDVAF reageer retweet
Al is Turkije, iig de Bosporus, wel een stuk belangrijker natuurlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Obama heeft half Irak en half Oekraine al opgegeven. Ik zou me niet rijk rekenen met Amerikaanse steun als ik Turkije was.
Azerbaidjan helpt ze wel.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Obama heeft half Irak en half Oekraine al opgegeven. Ik zou me niet rijk rekenen met Amerikaanse steun als ik Turkije was.
Zo gemeend ook.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:07 schreef Evertjan het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op maandag 06-10-2014 om 17:02:59Aan alle moedige Koerdische strijders in Kobane: mijn excuses voor onze lafheid. #NotInMyName reageer retweet
NAVO land waar Amerikaanse kernwapens en raketschilden zitten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Half Oekraïne opgegeven of half Oekraïne gewonnen>?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Altay_(tank)quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:00 schreef Halcon het volgende:
Alsof er ergens nog draagvlak in de bevolking is om de Turken te helpen als ze in de shit zitten....
En die oude meuk die ze uit het museum hebben getrokken is misschien handig tegen stenengooiers, maar verder...
gewoon net zoals destijds met de Korea oorlog allemaal vrijwillig gaan knokken onder de vlag van de VNquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:09 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Zo gemeend ook.![]()
Alsof ze in de voorste linie zou vechten, tante truus zbij haar vriendin zou lekker bij haar vriendin een kopje koffie nuttigen terwijl andermans zoon die kant op zou moeten vliegen/vechten.![]()
![]()
Het Azerbaycaanse defensiebudget is alleen wel hoger dan het totale Armeense budget.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat leger is niks van hunze krijgen klappen van Armenië
Zijn gewoon Abrams kopie'squote:Op maandag 6 oktober 2014 23:10 schreef xaban06 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Altay_(tank)
Dat waren de jaren 50, toen aten de mannen nog rauw vlees.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:10 schreef Evertjan het volgende:
[..]
gewoon net zoals destijds met de Korea oorlog allemaal vrijwillig gaan knokken onder de vlag van de VN
quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:11 schreef Bilge het volgende:
[..]
Het Azerbaycaanse defensiebudget is alleen wel hoger dan het totale Armeense budget.
En toch krijgen ze klappenquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:11 schreef Bilge het volgende:
[..]
Het Azerbaycaanse defensiebudget is alleen wel hoger dan het totale Armeense budget.
Dat komt dus wel goed.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:11 schreef Bilge het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:14 schreef De_Guidance het volgende:
Breaking. Turkse soldaten eten kinderen.
Ik las op Twitter. Dus waar.
Moest vooral goedkoop zijn inderdaad.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:14 schreef TeenWolf het volgende:
De militaite technologie van Turkije ASELSAN en ROKETSAN.![]()
![]()
![]()
Waar bondgenoot Nederland afweergeschut van koopt.
http://www.aselsan.com.tr/en-us/Pages/default.aspx
http://www.roketsan.com.tr/en/
Bron van de offerte?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Moest vooral goedkoop zijn inderdaad.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:14 schreef De_Guidance het volgende:
Breaking. PKK gerila eten kinderen.
Ik zag op Turkse TV. Dus waar.
Ja en Azerbeidzjan krijgt Turkse steun your point?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:16 schreef Bilge het volgende:
Momenteel beschermt Rusland Armenië. 1 tegen 1 zou Armenië geen partij zijn voor Azerbaycan. Als de Russen Oekraine binnenvallen, zou het volgens analisten nog geen week duren voordat Azerbaycan Armenië binnenvalt.
Artsakh.quote:
Dat moeten ze vooral proberen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:16 schreef Bilge het volgende:
Momenteel beschermt Rusland Armenië. 1 tegen 1 zou Armenië geen partij zijn voor Azerbaycan. Als de Russen Oekraine binnenvallen, zou het volgens analisten nog geen week duren voordat Azerbaycan Armenië binnenvalt.
In een Syrië burgeroorlog topic.quote:
dat is het altijd al zo geweestquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:15 schreef beantherio het volgende:
Gadverdamme wat is het toch een teringzooi in de wereld
Niet geheel onbegrijpelijk natuurlijk, maar men is echt doorgeslagen nu, ja.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:19 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
In een Syrië burgeroorlog topic.![]()
Het gaat over Syrie en de burgeroorlog daar en alle mensen ouwehoeren over Turkije, alleen dat is al dikke faal.
Syrië topic?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:20 schreef SadPanda het volgende:
Laat Azerbeidzjan maar Armenië binnenvallen, dan worden ze lekker afgemaakt door de Russen.
100.000 Armeniërs in Syrië (levenden althans).quote:
Zouden de Turken helpen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:20 schreef SadPanda het volgende:
Laat Azerbeidzjan maar Armenië binnenvallen, dan worden ze lekker afgemaakt door de Russen.
Psssstquote:
Hopelijk.quote:
Psssst Syrië burgeroorlog topic.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:24 schreef badschaap het volgende:
het zal niet de eerste genocide zijn waar turkije verantwoordelijk voor is
quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:24 schreef badschaap het volgende:
twitter:ArjDnn twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:24:36Reports says YPG are repelling ISIS attacks and inflicting heavy losses on ISIS in outer neighborhoods of Kobane.#TwitterKurds #Syria reageer retweet
Wel de laatstequote:Op maandag 6 oktober 2014 23:24 schreef badschaap het volgende:
twitter:ArmedResearch twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:11:49#BREAKING #Kurds inside #Kobane are reporting airstrikes right now. Better later than never. #Syria-#Turkey #ISIS reageer retweet
laten we hopen dat er Nederlandse F16's bij betrokken zijnquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:27 schreef IPA35 het volgende:
twitter:ArmedResearch twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:11:49#BREAKING #Kurds inside #Kobane are reporting airstrikes right now. Better later than never. #Syria-#Turkey #ISIS reageer retweet
Als je doel is de Turken van hun thuisland te verdrijven, kun je wel op vergelding wachten, ja.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:24 schreef badschaap het volgende:
Turkije speelt daar ook een rol in.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:26 schreef TeenWolf het volgende:
Leuk Turkije maar.........het gaat echt over de SYRISCHE burgeroorlog.
NL is nog aan het vergaderen daarover.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:27 schreef Evertjan het volgende:
[..]
laten we hopen dat er Nederlandse F16's bij betrokken zijn
Behalve als je eigen zoon wordt opgeroepen, dan is het niet leuk meer.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:27 schreef Evertjan het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:27 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Mongolië?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:28 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als je doel is de Turken van hun thuisland te verdrijven, kun je wel op vergelding wachten, ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
ik denk dat ze op een D66 missie zijn dus wel vliegen maar niet bombarderenquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
NL is nog aan het vergaderen daarover.
En nog veeeeel meer landen hebben een rolletje maar de burgeroorlog is in Syrië en nergens anders.quote:
Zelfs dat nog niet eens in Syriëquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:29 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik denk dat ze op een D66 missie zijn dus wel vliegen maar niet bombarderen
Hopelijk worden die baardaap vriendjes van biebsie helemaal de tyfus in gebombardeerd.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:27 schreef IPA35 het volgende:
quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mongolië?Altai gebergte jonguh. Turken mochten willen dat ze afstammen van de Mongolen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie een rolletje heeft komt in de aftiteling hèquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:30 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
En nog veeeeel meer landen hebben een rolletje maar de burgeroorlog is in Syrië en nergens anders.
Een, eens, eens en eens.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:30 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Hopelijk worden die baardaap vriendjes van biebsie helemaal de tyfus in gebombardeerd.
Respect voor de koerden btw.
En Turkije laat toch wel zijn ware gezicht zien de laatste dagen. Volk wat niet te vertrouwen is, nooit in de EU met die gasten!
Omdat hij pussy is.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:31 schreef badschaap het volgende:
waarom zegt obama gewoon een fuck you tegen turkije?
Duidelijke backstab van turkije
zolang er maar genoeg koerden sterven is turkije tevredenquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:30 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik vraag me af wat de druppel zal zijn voor Turkije, want vroeg of laat gaan ze sowieso ingrijpen, zover is duidelijk. Zouden ze wachten totdat Kobane/Ayn al-Arab in handen van ISIS valt en de inwoners richting Turkse grens trekken zodat ze de stad vrijelijk kunnen bombarderen?
Politiek, politiek....quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:31 schreef badschaap het volgende:
waarom zegt obama gewoon een fuck you tegen turkije?
Duidelijke backstab van turkije
Oh ja jonguh?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:30 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Altai gebergte jonguh. Turken mochten willen dat ze afstammen van de Mongolen.
Dit is geen aftiteling meer maar topickaping.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wie een rolletje heeft komt in de aftiteling hè
Omdat hij in het plan zit.quote:
Turken zijn zwaar butthurt dat ze vernederd werden in '88-94.quote:
Zij durven iig uit te komen voor hun werkelijke aard itt jouw relativerende pogingen, om je vervolgens op een freudiaanse wijze te verspreken.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:31 schreef Bilge het volgende:
Met al die butthurt ex-minderheden die 100 jaar na dato nog steeds janken dat ze vroeger klappen hebben gehad, is het misschien verstandig om dit topic naar R&P te verhuizen...
Ga den haag bezetten machtkoerd.quote:
Het is simpelweg relevant.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:33 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dit is geen aftiteling meer maar topickaping.
'Türk'ün Türk'ten baska dostu yoktur' klink dan opeens als een soort profetie, vind je niet?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:31 schreef Bilge het volgende:
Met al die butthurt ex-minderheden die 100 jaar na dato nog steeds janken dat ze vroeger klappen hebben gehad, is het misschien verstandig om dit topic naar R&P te verhuizen...
Turken zijn Natuurlijk de enige democratische stabiele machtsfactor in de moslimwereld en ze zeggen niet overal ja en amen tegenquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Turken zijn zwaar butthurt dat ze vernederd werden in '88-94.
twitter:Zinvor twitterde op maandag 06-10-2014 om 21:00:13Sad fact: Kobani/Ayn al-Arab was founded by Armenian refugees fleeing the #ArmenianGenocide. #Kobane reageer retweet
Dat het 80% daarover moet gaan?quote:
Ja, daarom dat ze al die vluchtelingen opnemen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:31 schreef badschaap het volgende:
[..]
zolang er maar genoeg koerden sterven is turkije tevreden
Op dezequote:
Precies!quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Turken zijn Natuurlijk de enige democratische stabiele machtsfactor in de moslimwereld en ze zeggen niet overal ja en amen tegen
Zit jij niet op te wachten.
Geef ons dictators en kruiperige sjeiks!! 1!1!1
Je moet de nummercode hebben. Of de url met de nummercode erin. Een tweet met foto pakt hij niet, moet je het stukje in de url over foto weglaten.quote:
quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Turken zijn Natuurlijk de enige democratische stabiele machtsfactor in de moslimwereld en ze zeggen niet overal ja en amen tegen
Ze moeten wel.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, daarom dat ze al die vluchtelingen opnemen.
Een Turkse journalistquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:36 schreef Senor__Chang het volgende:
Wie is deze?
Hamzayê Henîyî heeft geretweet
ahmet hakan @ahmethc 5 min.5 minuten geleden
diren kobane...
Jij bent het niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een Turkse journalist
Maar dat kan natuurlijk niet want alle Turken zijn barbaarse Koerden haters.
Turkije is een eng fascistisch land geweest ever since 1912.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zit jij niet op te wachten.
Geef ons dictators en kruiperige sjeiks!! 1!1!1
Ga je gang. Ik vind het prima zo. Turkije speelt een rol, of jij dat nu leuk vindt of niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dat het 80% daarover moet gaan?
Open een apart centraal topic dan.
Argumenten zijn zinloos tegen de fanboys.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Turkije is een eng fascistisch land geweest ever since 1912.
Zéér enge staatsideologie.
Je bent echt zo lachwekkend.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ahmet Hakan is één van de belangrijkste journalisten/interviewers/opiniemakers van Turkije.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:38 schreef Senor__Chang het volgende:
@ de Turken op fok. Wat is de significantie van deze tweet?
Dit is echt jouw enige inbreng. Wrm ga jij niet lekker discussiëren in Turken op Fok samen met Bilge? Past prima bij elkaar.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik bedoel maar, neem dit lijstje en leg het Kemalisme er eens naast...quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Argumenten zijn zinloos tegen de fanboys.
Yav is hij die van samanyolu?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ahmet Hakan is één van de belangrijkste journalisten/interviewers/opiniemakers van Turkije.
Begon als conservatief maar nu erg links-liberaal.
Hij heeft Demirtaş laatst nog geïnterviewd op Tv.
Was leuk persoonlijk interview.
IPA is een baas.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dit is echt jouw enige inbreng. Wrm ga jij niet lekker discussiëren in Turken op Fok samen met Bilge? Past prima bij elkaar.
Ik probeer hier Assad te prijzen en zo, enge Kemal Nazi's verpesten dit topic met hun aanwezigheid.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dit is echt jouw enige inbreng. Wrm ga jij niet lekker discussiëren in Turken op Fok samen met Bilge? Past prima bij elkaar.
Het Syrie olv oogarts Assad met het baathisme als staatsideologie scoort ook erg goed op veel punten hiervan, dat heb je door?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:41 schreef IPA35 het volgende:
Ik bedoel maar, neem dit lijstje en leg het Kemalisme er eens naast...
• Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.
• Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.
• Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, voor zover dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
• Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
• Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
• Het fascisme streeft naar een totalitaire staat -- de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
• Het fascisme is extreem nationalistisch.
• Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
• Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
• Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.
Mooi. Zou het van invloed kunnen zijn op Turken?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ahmet Hakan is één van de belangrijkste journalisten/interviewers/opiniemakers van Turkije.
Begon als conservatief maar nu erg links-liberaal.
Hij heeft Demirtaş laatst nog geïnterviewd op Tv.
Was leuk persoonlijk interview.
Lijkt wel op conservatisme.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik bedoel maar, neem dit lijstje en leg het Kemalisme er eens naast...
• Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.
• Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.
• Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, voor zover dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
• Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
• Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
• Het fascisme streeft naar een totalitaire staat -- de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
• Het fascisme is extreem nationalistisch.
• Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
• Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
• Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.
En dat is in het Nederlands?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:42 schreef Senor__Chang het volgende:
Nu trending op nr. 1 wereldwijd: KobaneİcinSokağa
Syrië is een autocratie geleid door een select groepje van families. Geen wannabe Frankrijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het Syrie olv oogarts Assad met het baathisme als staatsideologie scoort ook erg goed op veel punten hiervan, dat heb je door?
Vermoedelijk wel.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:43 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Mooi. Zou het van invloed kunnen zijn op Turken?
Of ja Kanal 7. Shocked, tho pleasantly surprised.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee.
Was heel lang geleden Kanal 7.
Nu Hürriyet/Radikal/Cnn türk.
Geen gülen figuur hoor.
Noem nog een land in de islamitische wereld dat op zowel economisch, technologisch, militair, wetenschappelijk, institutioneel en sociaal gebied op z'n minst serieus mee kan dingen met westerse landen, even de bij tijd en wijle zich voordoende problemen en crisissen buiten beschouwing gelaten. Alleen Iran komt op bepaalde gebieden in de buurt van Turkije.quote:
Houd vol Kobane. (ahmet Hakan)quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:44 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Kan geen Turks, maar Translate geeft: For Kopana street
De meeste mensen zijn niet zo slim als AH.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:44 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat zou het toch mooi zijn om die haat eens weg te krijgen.
Iran, zeker.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Noem nog een land in de islamitische wereld dat op zowel economisch, technologisch, militair, wetenschappelijk, institutioneel en sociaal gebied op z'n minst serieus mee kan dingen met westerse landen, even de bij tijd en wijle zich voordoende problemen en crisissen buiten beschouwing gelaten. Alleen Iran komt een bepaalde gebieden in de buurt van Turkije.
Mijn leider is Qazi Muhammad. Fuck de restquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Omdat hij anti Turkije bullshit bazelt 24/7?
Jouw leider is Erdogans slet.
Helemaal niet. Conservatisme is absoluut geen utopische heilsideologie.quote:
Kijk dit bedoel ik.Een compleet irrelevant en niet bijdragende post wat meer te maken heeft met persoonlijk gerief.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weer dit 'ubermensch' gebla..quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Noem nog een land in de islamitische wereld dat op zowel economisch, technologisch, militair, wetenschappelijk, institutioneel en sociaal gebied op z'n minst serieus mee kan dingen met westerse landen, even de bij tijd en wijle zich voordoende problemen en crisissen buiten beschouwing gelaten. Alleen Iran komt een bepaalde gebieden in de buurt van Turkije.
Abartmaquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Syrie heeft een extreem racistische panarabische ideologie al heel lang.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:44 schreef IPA35 het volgende:
Syrië is een autocratie geleid door een select groepje van families. Geen wannabe Frankrijk.
Israël.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wie is datquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:46 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Mijn leider is Qazi Muhammad. Fuck de rest
Nee de volledig inhoudelijke posts die jij, clapclap en mylamboisblack tentoon spreiden zijn echte pareltjes zeker.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:46 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Kijk dit bedoel ik.Een compleet irrelevant en niet bijdragende post wat meer te maken heeft met persoonlijk gerief.
Dit soort onzin sloopt zo'n topic nu.
Ik zal Ahmet Hakan dit topic even laten lezen, kijken of hij dan nog voor copa cobane is.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Houd vol Kobane. (ahmet Hakan)
En TT is Op straat voor Kobane
Ja, als je even vergeet hoe hij laatst ook zijn gal heeft uitgespuwd over jouw eigen volk.quote:
Is reageren op irrelevante posts die over Turkije gaan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:48 schreef primakov het volgende:
[..]
Nee de volledig inhoudelijke posts die jij, clapclap en mylamboisblack tentoon spreiden zijn echte pareltjes zeker.
Geen. Beide honden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:48 schreef De_Guidance het volgende:
Wat is het verschil tussen Atatürk en Assad volgens de fanboys?
Oh wacht, dan mag het!quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:48 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Is reageren op irrelevante posts die over Turkije gaan.
Wij Koerden hebben ook slechte keuzes gemaakt. Dat hij dat vertelt maakt mij niet zoveel uit eigenlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, als je even vergeet hoe hij laatst ook zijn gal heeft uitgespuwd over jouw eigen volk.Wolf in schaapskleren, meer niet. Evenals Halcon.
Assad heeft een lagere nek.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:48 schreef De_Guidance het volgende:
Wat is het verschil tussen Atatürk en Assad volgens de fanboys?
Heb hem vanochtend nog gezien, zag er normaal uit, hoor.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, als je even vergeet hoe hij laatst ook zijn gal heeft uitgespuwd over jouw eigen volk.Wolf in schaapskleren, meer niet. Evenals Halcon.
quote:
Jullie aversie tegen Turken heeft jullie objectief beoordelingsvermogen richting hen ook beïnvloed zo te zien. Ik zeg dit niet uit een superioriteitsgevoel; dit zijn feiten die ieder mens die verstand van een beetje geopolitiek, economie en geschiedenis kan vertellen.quote:
Ja dan mag het. Stel jij zit in een België topic en iemand noemt alle Nederlanders nsb'ers, zeg je er ook wat van. (Als je echt Nederlander bent)quote:
Hier gestopt met lezen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:51 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[..]
Jullie aversie tegen Turken
Jij loopt hier te soppen over dode Koerden en zo. Jij bent een typische model-Turk. Erg storend voor de meesten hier.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:46 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Kijk dit bedoel ik.Een compleet irrelevant en niet bijdragende post wat meer te maken heeft met persoonlijk gerief.
Dit soort onzin sloopt zo'n topic nu.
Ik ben het met je eens op bepaalde punten. Zo heb ik mij altijd uitgesproken voor rechten voor Koerden en Assyriërs.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Syrie heeft een extreem racistische panarabische ideologie al heel lang.
Syrie heeft een extreme vorm van leidersverheerlijking al heel lang (op basisscholen liedjes zingen waarin Syrie gelijkstaat aan de leider Assad bijv en baathisme).
En zo kunnen we wel effe doorgaan. Op veel van de punten die je noemt scoort het Syrie van Assad met baathisme als ideologie gewoon erg goed. En natuurlijk gaat om zo'n leidersfiguur altijd een kliek van invloedrijke families hangen.
Wonen meer moslims dan ik landen als Qatar.quote:
Was jij niet in juni 2013 een grote Erdogan-hater?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:51 schreef De_Guidance het volgende:
Turkije zsm bij de EU en Erdoğan de positie van Van Rompuy geven lijkt mij de beste oplossing.
Of secretaris generaal van de NAVO kan ook.
Het is net hoe de wind waait.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:53 schreef Che_ het volgende:
[..]
Was jij niet in juni 2013 een grote Erdogan-hater?
Herken trolls man.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:53 schreef Che_ het volgende:
[..]
Was jij niet in juni 2013 een grote Erdogan-hater?
Nee, ik zei laat ze elkaar maar afknallen daar.quote:ttp://forum.fok.nl/topic/2157145/5/50#145279816]maandag 6 oktober 2014 23:52[/url] schreef IPA35 het volgende:[/b]
[..]
Jij loopt hier te soppen over dode Koerden en zo. Jij bent een typische model-Turk.
[..]
Behalve als je wahabieten geen moslims vindt klopt dat niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:52 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wonen meer moslims dan ik landen als Qatar.
Ik heb je favoriete lied gevonden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jij loopt hier te soppen over dode Koerden en zo. Jij bent een typische model-Turk. Erg storend voor de meesten hier.
[..]
Ik ben het met je eens op bepaalde punten. Zo heb ik mij altijd uitgesproken voor rechten voor Koerden en Assyriërs.
Wat Turkije betreft ben ik ook alleen maar tegen hun een volk, een rijk gedacht die niet klopt met de diversiteit van de regio. Ik ben niet zozeer tegen iets anders. Wel heb ik die diepe hekel aan Mustafa Kemal en mensen zoals hem (i.e. ""revolutionairen"" die mensen allemaal dingen opdringen in de naam van vooruitgang, denk ook aan mensen als Lenin en Robbespiere).
Sowieso politiekquote:
Nee hoor, maar bedankt voor de les! En ow, leuke a-priori waarheid hoor.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:51 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[..]
. Ik zeg dit niet uit een superioriteitsgevoel; dit zijn feiten die ieder mens die verstand van een beetje geopolitiek, economie en geschiedenis kan vertellen.
Nee deze:quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb je favoriete lied gevonden.
10 YIL MARSI:
Doe ik niet. Als je dit gewoon niet objectief zelf in kunt zien, heeft verder praten weinig zin.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Met nationalisten. Die zichzelf als beter/hoger inschatten.
Tm
Dat is hetquote:
twitter:JeroenAkkermans twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:44:29Over naar Den Haag: 'Volgens verslaggevers is de stemming vredig. Onder de betogers zijn tientallen jonge vrouwen die er modern uitzien' reageer retweet
Zulke mooie argumenten ook weer, en weer toevallig iemand uit het Turkse nationalistenkamp. Vertel mij o grote Turkse Wolf, wat maakt een Nederlander een echte Nederlander?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:51 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ja dan mag het. Stel jij zit in een België topic en iemand noemt alle Nederlanders nsb'ers, zeg je er ook wat van. (Als je echt Nederlander bent)
quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:56 schreef .Exe het volgende:
Onder de betogers zijn tientallen jonge vrouwen die er modern uitzien
quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:56 schreef .Exe het volgende:
[..]
Dat is het
twitter:JeroenAkkermans twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:44:29Over naar Den Haag: 'Volgens verslaggevers is de stemming vredig. Onder de betogers zijn tientallen jonge vrouwen die er modern uitzien' reageer retweet
Niet ontkennen, veel Nederlanders zouden wat terugzeggen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:56 schreef primakov het volgende:
[..]
Zulke mooie argumenten ook weer, en weer toevallig iemand uit het Turkse nationalistenkamp. Vertel mij o grote Turkse Wolf, wat maakt een Nederlander een echte Nederlander?
Lekker belangrijke mededeling dat de tientallen jonge vrouwen er modern uitzienquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:56 schreef .Exe het volgende:
[..]
Dat is het
Denken dat ik mijn klassiekers niet ken en alleen maar Turken haatquote:
Dus een echte Turk is er één die WEL de Armeense genocide ontkent zeker?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:58 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Niet ontkennen, veel Nederlanders zouden wat terugzeggen.
Beetje boerenklungeligquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:58 schreef primakov het volgende:
[..]
Lekker belangrijke mededeling dat de tientallen jonge vrouwen er modern uitzienPlaatsvervangende schaamte krijg je bijna van dit soort toegevoegde informatie.
Maar even serieus; die overeenkomsten met het fascisme op bepaalde punten zit in het baathisme ingebakken. Idemdito met het baathisme van Saddam. Het baathisme - arabische nationalisme vermengd met socialistische elementen - kwam ook op in een tijd waarin Europees fascisme zoals van Mussolini in Italie bewonderd werd. Een krachtige leider die het volk met strakke hand de weg wijst en weer de grootheid brengt die het ooit had. Hierbij was dat voor Arabische volkeren natuurlijk vermengd met arabisme en socialistische elementen als sociale rechtvaardigheid.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:52 schreef IPA35 het volgende:
Ik ben het met je eens op bepaalde punten. Zo heb ik mij altijd uitgesproken voor rechten voor Koerden en Assyriërs.
Uiteindelijk is Ataturk het gezicht van het bijeenhouden van een land wat anders tot op het bot verdeeld was onder de Engelsen, Russen, Italianen en Fransen. Die erfenis die hij heeft nagelaten betekent zoveel meer dan alle misdaden en fouten die hij beging. Zelfs ik kan begrijpen dat hij essentieel was voor de moderne Turk en het Turkije wat wij nu kennen. Je kan volgens mij gewoon stellen dat zonder Ataturk er geen Turkije was zoals wij dat nu kennen. Zowel niet geografisch gezien en wat de huidige staat in deze omvat als bepaalde waarden waarop die staat is gebouwd en waarom het geen Pakistan is bijv (extreem voorbeeld nemend) maar een redelijk vooruitstrevend land, zeker in de bredere regio gezien.quote:Wat Turkije betreft ben ik ook alleen maar tegen hun een volk, een rijk gedacht die niet klopt met de diversiteit van de regio. Ik ben niet zozeer tegen iets anders. Wel heb ik die diepe hekel aan Mustafa Kemal en mensen zoals hem (i.e. ""revolutionairen"" die mensen allemaal dingen opdringen in de naam van vooruitgang, denk ook aan mensen als Lenin en Robbespiere).
Maar ken je 10.yıl marşı.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Denken dat ik mijn klassiekers niet ken en alleen maar Turken haat.
Op staande voet, ik zeg jequote:Jeroen Akkermans @JeroenAkkermans · 12 min. 12 minuten geleden
Hier in Berlijn weinig jonge vrouwen die er modern uitzien RT @SerioSito:Kurds protest in front of Brandenburger Tor ”
Nee. Mecidiye is ook wel mooi, maar wel erg Europees. Tanzimat hè.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Maar ken je 10.yıl marşı.
Noord Koreans alles.
Is die daar om verslag te doen of watquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef mrstylo het volgende:
@JeroenAkkermans Jammer dat ik nu niet in Den Haag ben! Want het zijn wel vaak hele mooie vrouwen die koerdische vrouwen! :-) #meelig sorry
Omdat de Turken van nu niet de genocide hebben gepleegd en de Nederlanders van nu niet de nsb ers van toen zijn is het irrelevant.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef primakov het volgende:
[..]
Dus een echte Turk is er één die WEL de Armeense genocide ontkent zeker?
Zoek maar eens naar Michel Aflak Saleh al Diin el Betar, die hebben veel van de nazi's gekopieerd en geleerd, ze adoreerden hun politieke hiërarchie en methoden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar even serieus; die overeenkomsten met het fascisme op bepaalde punten zit in het baathisme ingebakken. Idemdito met het baathisme van Saddam. Het baathisme - arabische nationalisme vermengd met socialistische elementen - kwam ook op in een tijd waarin Europees fascisme zoals van Mussolini in Italie bewonderd werd. Een krachtige leider die het volk met strakke hand de weg wijst en weer de grootheid brengt die het ooit had. Hierbij was dat voor Arabische volkeren natuurlijk vermengd met arabisme en socialistische elementen als sociale rechtvaardigheid.
[..]
Uiteindelijk is Ataturk het gezicht van het bijeenhouden van een land wat anders tot op het bot verdeeld was onder de Engelsen, Russen, Italianen en Fransen. Die erfenis die hij heeft nagelaten betekent zoveel meer dan alle misdaden en fouten die hij beging. Zelfs ik kan begrijpen dat hij essentieel was voor de moderne Turk en het Turkije wat wij nu kennen. Je kan volgens mij gewoon stellen dat zonder Ataturk er geen Turkije was zoals wij dat nu kennen. Zowel niet geografisch gezien en wat de huidige staat in deze omvat als bepaalde waarden waarop die staat is gebouwd en waarom het geen Pakistan is bijv (extreem voorbeeld nemend) maar een redelijk vooruitstrevend land, zeker in de bredere regio gezien.
twitter:Military_Edge twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:53:18Belgium, Netherlands & Australia start combat flights against ISIS in Iraq http://t.co/jpTNY6eLfj via @Jerusalem_Post http://t.co/ctdp03PH3K reageer retweet
twitter:borzou twitterde op maandag 06-10-2014 om 12:09:21No secret: Official #Iran news agency posts clear pic of IRGC's Qassem Suleimani w peshmerga http://t.co/Mbj5xv15Iu http://t.co/NkfYMdnCCW reageer retweet
twitter:JeffersonObama twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:50:28This is a major setback for Daesh forces in #Kobane -- A Well coordinated Kurdish counterattack timed with massive Allied airstrikes reageer retweet
Pas op voor eerwraak Akkermansquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef mrstylo het volgende:
@JeroenAkkermans Jammer dat ik nu niet in Den Haag ben! Want het zijn wel vaak hele mooie vrouwen die koerdische vrouwen! :-) #meelig sorry
Maar het ontkennen kan wel ondanks dat het een ver van je bed show is?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:02 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Omdat de Turken van nu niet de genocide hebben gepleegd en de Nederlanders van nu niet de nsb ers van toen zijn is het irrelevant.
Ik stond er niet bij met het conflict van de armenen dus kan er niets over zeggen.Mochten er mensen zijn omgekomen is het spijtig maar ver van mijn bed show en zeker na een eeuw.
Mooi dat die Iraniërs een handje helpenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:03 schreef IPA35 het volgende:
twitter:Military_Edge twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:53:18Belgium, Netherlands & Australia start combat flights against ISIS in Iraq http://t.co/jpTNY6eLfj via @Jerusalem_Post http://t.co/ctdp03PH3K reageer retweet
twitter:borzou twitterde op maandag 06-10-2014 om 12:09:21No secret: Official #Iran news agency posts clear pic of IRGC's Qassem Suleimani w peshmerga http://t.co/Mbj5xv15Iu http://t.co/NkfYMdnCCW reageer retweet
twitter:JeffersonObama twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:50:28This is a major setback for Daesh forces in #Kobane -- A Well coordinated Kurdish counterattack timed with massive Allied airstrikes reageer retweet
Van mij mogen ze het erkennen boeit me geen reet, ik leef in 2014 en niet begin vorige eeuw.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar het ontkennen kan wel ondanks dat het een ver van je bed show is?
Ik zal Iran nooit vergeven met wat ze Qazi aangedaan hebbenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:03 schreef IPA35 het volgende:
Opstandige provincie van India.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:08 schreef De_Guidance het volgende:
Maar dat Turkije geen Pakistan is vind ik ook heel fijn ja.
Nu waren ze wel het eerste land die de Koerden hielp.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:06 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik zal Iran nooit vergeven met wat ze Qazi aangedaan hebben
twitter:Rekka_K twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:57:33Reports Turkey and Iraq agree to coordinate strikes on IS: http://t.co/lWyeupn98M reageer retweet
Eigenbelang.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nu waren ze wel het eerste land die de Koerden hielp.
Dat weer wel. En Irak hielp ook wel gewoon goed.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nu waren ze wel het eerste land die de Koerden hielp.
Ze trekken aan ons nu. Ze willen dat we met hij aansluiten en niet Turkije.quote:
En de Koerden laten zich weer eens piepelen door externe machten, life goes on...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:17 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ze trekken aan ons nu. Ze willen dat we met hij aansluiten en niet Turkije.
Maar PUK is nu Iran en KDP Turkije.
Ja ik snap het ook niet. Ze moesten net als Rojava gewoon hun eigen pad kiezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En de Koerden laten zich weer eens piepelen door externe machten, life goes on...
Ze hadden die kans maar maakten de fout ISIS te onderschatten. Zeker toen de peshmerga wegrende uit Sinjar, terwijl ze ISIS "outnumberden" met 18 tegen 1 (!) en uit Nineveh. De KRG verloor toen toch wel zijn geloofwaardigheid.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:20 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ja ik snap het ook niet. Ze moesten net als Rojava gewoon hun eigen pad kiezen.
Majid Al-Tamimi. Goed gebaarquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:17 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat weer wel. En Irak hielp ook wel gewoon goed.
Wist je dat er een standbeeld komt in Koerdistan van die ene Irakese piloot die in shingal berg was overleden?
twitter:arabthomness twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:14:19#Kurdistan: Turkish soldiers on the border assaulted kurdish youth, said all who remained in #Kobanê are #PKK and must be killed ~ SOHR reageer retweet
Arabthomess, wat een rat is dat tochquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:26 schreef SadPanda het volgende:
twitter:arabthomness twitterde op maandag 06-10-2014 om 23:14:19#Kurdistan: Turkish soldiers on the border assaulted kurdish youth, said all who remained in #Kobanê are #PKK and must be killed ~ SOHR reageer retweet
Moest van Turkije. Heb al eerder vertelt waarom.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze hadden die kans maar maakten de fout ISIS te onderschatten. Zeker toen de peshmerga wegrende uit Sinjar, terwijl ze ISIS "outnumberden" met 18 tegen 1 (!) en uit Nineveh. De KRG verloor toen toch wel zijn geloofwaardigheid.
Dat ze terugtrokken uit deze gebieden was erg schokkend. Is niet de schuld van Turkije.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:27 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Moest van Turkije. Heb al eerder vertelt waarom.
Berzani doet alles voor Erdogan
Peshmergaquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze hadden die kans maar maakten de fout ISIS te onderschatten. Zeker toen de peshmerga wegrende uit Sinjar, terwijl ze ISIS "outnumberden" met 18 tegen 1 (!) en uit Nineveh. De KRG verloor toen toch wel zijn geloofwaardigheid.
Daarbij moet wel gezegd worden dat de wapens die ze hadden klappertjespistolen waren itt wat IS had.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Droppen bij zijn takifi-terroristen vriendjes, en die hem wel zullen doorverkopen aan ISIS.quote:
Dat moest, zodat isis rojava van die kant kon aanvallen. Er gaan heel weinig wegen naar die streek en Turkije wilt dat rojava valt. Barzani mag het pyd ook niet dus 1+1=2quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat ze terugtrokken uit deze gebieden was erg schokkend.
Zijn laffe losers vooral. Niet zo erg uit als het Irakese leger maar toch. Moest de YPG (zelf nogal "druk") uit Syrië komen om Yezidi's te beschermen en de PKK moest uit de Qandil bergen komen anders zat ISIS nu beetje vrouwen te verkrachten in dat nieuwe winkelcentrum in Erbil. Tsja...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Peshmerga
En die mongool computerprobleem maandenlang Peshmerga ophemelen want dat waren elite strijders
Juist ja. Ik ben niet vies van een beetje geopolitiek en zo maar dit is wel heel erg alu hoedje.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:29 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat moest, zodat isis rojava van die kant kon aanvallen. Er gaan heel weinig wegen naar die streek en Turkije wilt dat rojava valt. Barzani mag het pyd ook niet dus 1+1=2
Is wel waar. Waarom denk je dat het ypg andere frontlinies verliet en daar zo mee bezig was? Ook beetje eigenbelangquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Juist ja. Ik ben niet vies van een beetje geopolitiek en zo maar dit is wel heel erg alu hoedje.
Je hebt echt een te hoge pet op van die Erdogan. Zelfs de rechterlijke macht in eigen land heeft hij niet volledig in handen kunnen krijgen, laat staan de leiding van een buitenlandse staat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:27 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Moest van Turkije. Heb al eerder vertelt waarom.
Berzani doet alles voor Erdogan
YPG is Kobanê was erg zwak en trok zich al vechtend terug naar de stad zelf...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:31 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is wel waar. Waarom denk je dat het ypg andere frontlinies verliet en daar zo mee bezig was? Ook beetje eigenbelang
Leuk stukje Hollandse proza dit, maar net zoals al die cynische betweterige columns --> klinkklare onzin.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zijn laffe losers vooral. Niet zo erg uit als het Irakese leger maar toch. Moest de YPG (zelf nogal "druk") uit Syrië komen om Yezidi's te beschermen en de PKK moest uit de Qandil bergen komen anders zat ISIS nu beetje vrouwen te verkrachten in dat nieuwe winkelcentrum in Erbil. Tsja...
Heb nu niet over de ypg in kobanequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
YPG is Kobanê was erg zwak en trok zich al vechtend terug naar de stad zelf...
Waarom trok de peshmerga zich terug uit Sinjar terwijl zij met 18 keer zo veel man waren als ISIS? Verklaar dat eens?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Leuk stukje Hollandse proza dit, maar net zoals al die cynische betweterige columns --> klinkklare onzin.
twitter:AmedDcle twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:04:15PYD Co-chair Asya Abdullah, #Kobane canton PM Enwer Muslim & all government officials have taken up arms & are on the from line in Kobane... reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:13:23Al-Jazeera reporter tweets that he wants the head of Kurdish leader Salih Muslim @bauodtamimi1 #FreeAJreporters? F YOU!! @hasansvri reageer retweet
Mensen die denken dat Erdogan alle touwtjes in handen heeft zijn van hetzelfde kaliber als de mensen die denken dat Maliki de reden is waarom ISIS is ontstaan. Omdat politiek nou complex in elkaar steekt proberen de zwakbegaafden de problematiek te simplificeren tot een parlementair kernfiguur waar ze hun gal over kunnen spuwen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je hebt echt een te hoge pet op van die Erdogan. Zelfs de rechterlijke macht in eigen land heeft hij niet volledig in handen kunnen krijgen, laat staan de leiding van een buitenlandse staat.
twitter:FiratGunay twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:17:34Wow!! Syrian army has bombed #ISIS positions in #kobani! Turkey has activated patriot radars, Jets are prevented from approaching #Kobane reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:21:14BREAKING 70 #ISIS fighters captured by #YPG alive! #KobaneDireniyor reageer retweet
Als je de oorlogsmiddelen van beide partijen naast elkaar legt weet je waarom. Verder is er aardige lijn die je moet verdedigen en voor een autonoom gebied met eigen leger hebben ze het niet slecht gedaan en op veel fronten ook stand gehouden. En na bewapening heroveringen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom trok de peshmerga zich terug uit Sinjar terwijl zijn met 18 keer zo veel man waren als ISIS? Verklaar dat eens?
Waarom lieten zij de Assyriërs aan hun lot over?
Sooooow koekoekquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:38 schreef SadPanda het volgende:
twitter:FiratGunay twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:17:34Wow!! Syrian army has bombed #ISIS positions in #kobani! Turkey has activated patriot radars, Jets are prevented from approaching #Kobane reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:21:14BREAKING 70 #ISIS fighters captured by #YPG alive! #KobaneDireniyor reageer retweet
ISIS heeft Humvee's nou stoer hoor. Peshmerga is talrijker en hebben eveneens Russische tanks en dergelijke.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als je de oorlogsmiddelen van beide partijen naast elkaar legt weet je waarom. Verder is er aardige lijn die je moet verdedigen en voor een autonoom gebied met eigen leger hebben ze het niet slecht gedaan en op veel fronten ook stand gehouden. En na bewapening heroveringen.
Dat overal tegen aan schoppen mentaliteit van je is leuk hoor, maar soms ook even wat meer informatie opzoeken in plaats van headlines te herhalen.
Anders kan je het beter houden bij die interessante boeken waar je zoveel over pocht.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:38 schreef SadPanda het volgende:
Geen woord Koerdisch bij. Tekenend.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:44 schreef Senor__Chang het volgende:
Diren Kobanê
#KobaneİcinSokağa
Top 1 en 2 trends wereldwijd. Nice.
Volgens mij werd overal gesteld dat de Peshmerga's gewoon (veel) zwakere wapens hadden en daar het probleem lag. Pas nadat Amerika en de hele coalition of willing erin sprong en ook ieder land wat stuurden naar de Koerdische strijdkrachten ging het een beetje bijdraaien. Mankracht zegt niets uiteindelijk. Als ze zwaar onderbewapend zijn tegen bijv ISIS gaan ze gewoon het loodje leggen. Ik denk dus dat er een aanzienlijke kans is dat de terugtrekking met zowel mindere wapens te maken had als bijv. het feit dat men moeilijk versterkingen kon sturen of logistieke problemen had. En als ik het goed herinner gaf men aan dat het "terugtrekken een noodzakelijke taktische keuze" was. In ieder geval waren er toen nog geen wapens of enige hulp gekomen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
ISIS heeft Humvee's nou stoer hoor. Peshmerga is talrijker en hebben eveneens Russische tanks en dergelijke.
Dat klopt wel. Toch is het vreemd. Peshmerga is niet echt slecht uitgerust. Vergeet niet dat ISIS ook niet echt extreem goed uitgerust is. Wat roestige tanks en dat is het ook wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens mij werd overal gesteld dat de Peshmerga's gewoon (veel) zwakere wapens hadden en daar het probleem lag. Pas nadat Amerika en de hele coalition of willing erin sprong en ook ieder land wat stuurden naar de Koerdische strijdkrachten ging het een beetje bijdraaien. Mankracht zegt niets uiteindelijk. Als ze zwaar onderbewapend zijn tegen bijv ISIS gaan ze gewoon het loodje leggen. Ik denk dus dat er een aanzienlijke kans is dat de terugtrekking met zowel mindere wapens te maken had als bijv. het feit dat men moeilijk versterkingen kon sturen of logistieke problemen had. En als ik het goed herinner gaf men aan dat het "terugtrekken een noodzakelijke taktische keuze" was. In ieder geval waren er toen nog geen wapens of enige hulp gekomen.
Heldenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:35 schreef SadPanda het volgende:
twitter:AmedDcle twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:04:15PYD Co-chair Asya Abdullah, #Kobane canton PM Enwer Muslim & all government officials have taken up arms & are on the from line in Kobane... reageer retweet
Kobane is nog niet gevallen...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:58 schreef xaban06 het volgende:
Ocalan dreigde met einde vredesoverleg als Kobani zou vallen. Vanaf nu kunnen we dus aanslagen verwachten in Turkije?
De stad is toch nog niet gevallen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:58 schreef xaban06 het volgende:
Ocalan dreigde met einde vredesoverleg als Kobani zou vallen. Vanaf nu kunnen we dus aanslagen verwachten in Turkije?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |