Jij bent sowieso anti piet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Word nu echt een probleem als de 'witte' wel een knecht mag zijn.
[..]
Echt alleen al vanwege dit soort gedachtes ben ik voor het veranderen van Zwarte Piet.
Nah ben eigenlijk neutraal. Ik bepaal mijn mening op de reacties van de anti en pro pieten. Nu ben ik anti pietquote:
Jouw literaire bijdrage stelt anders ook niet veel voor.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
Elf voelt zich graag aangesproken, dat geeft hem een excuus om weer een of ander lang lulverhaal uit te schijten.
*Meldt zich*quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja zag het daarna. Geen zin meer om aan te passen. Maar die enkeling zie ik ook niet ?
Oke Oke ... Elfje had gelijk jongens !quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:27 schreef Kingstown het volgende:
[..]
*Meldt zich*
Was net bezig de carriëre van een beginnende straathoer te lezen, dus ik was even afgeleid, maar ga nu Elfletterig zijn epistel lezen.
Bedankt dat je dit topic vervuilt met dit soort nutteloos gebral.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja zag het daarna. Geen zin meer om aan te passen. Maar die enkeling zie ik ook niet ?
In een ander topic. Verder niet zo belangrijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb het vrij kort gehouden, zeker voor mijn doen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
Elf voelt zich graag aangesproken, dat geeft hem een excuus om weer een of ander lang lulverhaal uit te schijten.
Graag gedaan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:28 schreef GGMM het volgende:
[..]
Bedankt dat je dit topic vervuilt met dit soort nutteloos gebral.
Klopt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jouw literaire bijdrage stelt anders ook niet veel voor.
Jawel. Ik zie zwarte piet niet als racisme. Maar kan mij wel voorstellen dat er andere mensen zijn die dat wel doen.quote:
En dat voor een fucking journalist van de zuurste krant van nl. Armoede, pure armoede.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jouw literaire bijdrage stelt anders ook niet veel voor.
zelden ? iedere ochtend in je spiegel toch? wel eerlijk blijvenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:25 schreef Scorpie het volgende:
Bluesdude is wel het lachertje van dit topic inderdaad. Zelden zo`n dorpsgek gezien.
Het is wel grappig: dat centrum voor Erfgoed en Volkscultuur plaatst Sinterklaas en Zwarte Piet op de erfgoedlijst, de rechter veegt hopelijk volgende week de vloer aan met die paar beroepsklagers die van gekwetst-zijn een sport hebben gemaakt. Dan staan laffe bedrijven als HEMA en Albert Heijn in hun hemd.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:25 schreef Scorpie het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)et-op-erfgoed-lijst/dit gaat rellen worden
Grotendeels in ieder geval maar is het boeman-effect volledig verdwenen? Hoe dan ook zie ik geen reden om de kleur te veranderen. Zwartgekleurde mensen bestaan niet buiten Zwarte Piet en zelfs hij is natuurlijk niet zwartgekleurd maar dat is een ander kwestie.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Piet is allang geen boeman meer. In zekere zin past geel veel beter bij het speelde imago van de moderne Piet.
Heb je je cijfers al teruggevonden ouwe gekquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zelden ? iedere ochtend in je spiegel toch? wel eerlijk blijven
Je doet natuurlijk zo arrogant om je gebrek argumenten en beschaving te verbergen .
Ondertussen gelezen en het valt me wat tegen. Wat flauwtjes....mis de passie en strijdvaardigheid die hem normaal gesproken zo kenmerken. Voor de bühne nog wat tegensputteren, maar ondertussen niet meer vol hartstocht voor de goede zaak strijdend. Jammer.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke Oke ... Elfje had gelijk jongens !
Nah dat heeft meer te maken met het onderwerp denk ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ondertussen gelezen en het valt me wat tegen. Wat flauwtjes....mis de passie en strijdvaardigheid die hem normaal gesproken zo kenmerken. Voor de bühne nog wat tegensputteren, maar ondertussen niet meer vol hartstocht voor de goede zaak strijdend. Jammer.
Ik vind Bruno Martins Indi anders behoorlijk lijken op Zwarte Piet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Grotendeels in ieder geval maar is het boeman-effect volledig verdwenen? Hoe dan ook zie ik geen reden om de kleur te veranderen. Zwartgekleurde mensen bestaan niet buiten Zwarte Piet en zelfs hij is natuurlijk niet zwartgekleurd maar dat is een ander kwestie.
Ik garandeer je dat die zullen komen als het doorgaat.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gele Pieten? Nou, wachten op boze Aziatische medemensen.
Het is ook nooit goed hè? Had ik een lang, strijdvaardig verhaal geschreven, dan had KoosVogels weer lopen klagen dat -ie het mentaal allemaal niet kan bolwerken. Hou ik het kort en bondig - ik had je in dat andere topic al gewaarschuwd daarvoor - is het weer te flauwtjes.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ondertussen gelezen en het valt me wat tegen. Wat flauwtjes....mis de passie en strijdvaardigheid die hem normaal gesproken zo kenmerken. Voor de bühne nog wat tegensputteren, maar ondertussen niet meer vol hartstocht voor de goede zaak strijdend. Jammer.
De beste reallifesoap van Nederland.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:25 schreef Scorpie het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)et-op-erfgoed-lijst/dit gaat rellen worden
Oké, hij komt er enigszins bij in de buurt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind Bruno Martins Indi anders behoorlijk lijken op Zwarte Piet.
Je had toch wel door dat Kingstown zat te geinen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed hè? Had ik een lang, strijdvaardig verhaal geschreven, dan had KoosVogels weer lopen klagen dat -ie het mentaal allemaal niet kan bolwerken. Hou ik het kort en bondig - ik had je in dat andere topic al gewaarschuwd daarvoor - is het weer te flauwtjes.
Mensen doen maar wat ze niet laten kunnen. Zelf zal ik mijn best doen om geen producten te kopen bij de HEMA en bij Albert Heijn. In dat laatste geval kost me dat sowieso erg weinig moeite, omdat ik bijna naast een Jumbo woon, waar ik standaard mijn boodschappen doe.
[Voeg hier nog tien denkbeeldige alinea's en zes splitsquotes toe]
Ben je nu echt zo fanatiek pro-piet of is dat maar een vlag om je haat naar buitenlanders te rechtvaardigen ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:35 schreef Elfletterig het volgende:
Zelf zal ik mijn best doen om geen producten te kopen bij de HEMA en bij Albert Heijn. In dat laatste geval kost me dat sowieso erg weinig moeite, omdat ik bijna naast een Jumbo woon, waar ik standaard mijn boodschappen doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |