abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145272887
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:46 schreef primakov het volgende:

[..]

Je lijkt het anders wel goed te vinden wanneer ze sjiieten afmaken..
In Irak steun ik elke groep die het sektarische regime van Abadi bevecht. Wij sunnieten moeten Bagdad weer krijgen, Bagdad is van ouds aan een sunnitische stad geweest.
pi_145272915
quote:
_O_
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:50:48 #54
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145273009
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:39 schreef Biebsie het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik het nog zeggen? Ik ben geen IS fanboy, het zijn gespuis die van mij allemaal opgeruimd mogen worden. Maar in bijvoorbeeld de Kobane situatie moet je naar het gehele plaatje kijken, het is strategisch gezien voor Turkije juist heel goed (ook de voor de moslims) om IS te verslaan nadat ISIS de PKK heeft afgeslacht, zo sla je 2 vliegen in 1 klap.
Dit is wel erg kortzichtig.
De Turken waren nu eindelijk in rustiger vaarwateren met de Koerden en PKK en creeren zo weer een explosieve haat in eigen land met o.a. aanslagen op HUN burgers en militairen.
pi_145273018
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:48 schreef Biebsie het volgende:
In Irak steun ik elke groep die het sektarische regime de overheid die voornamelijk uit Iraakse sjieten bestaat bevecht. Wij sunnieten moeten Bagdad weer krijgen, Bagdad is van ouds aan een sunnitische stad geweest.
Dikgedrukte is je issue. Zeg het maar gewoon ;) Probleem is alleen dat een Iraakse overheid altijd een leidende rol voor een sjiet zal hebben aangezien zij de grote meerderheid zijn in vergelijking tot andere groepen. Accepteer dat nou eens jongen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145273046
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik ben geen Marokkaan voor de duidelijkheid. Maar ja, volgens mij wel. Dit soort dingen vind ik achterlijk en zie je juist in die trieste "derde wereldlanden". In die zin snap ik ook wel waar de PKK met nog veel erger beleid uit ontstaan is. Alleen die aanslagen in hartje Istanbul doet je zaak totaal geen goed. Zelfde geldt voor de Palestijnen in Israel bussen opblazen. Verzieken alles. Een van de prijzen daarvoor is dat wellicht Erdogan en Davutoglu het in Turkije en de publieke opinie ook gewoon niet kunnen maken om de YPG zo direct te helpen. Buiten de vraag om of de politieke wil er is of of je het dan indirect moet doen.
Nee in die zin snap ik aanslagen op plekken als Istanbul en op bussen vol onschuldige mensen ook niet. Hoezo doet Erdogan het dan niet wat slimmer door achter de schermen iig de YPG enigszins te hulp te schieten door publiekelijk afstand te nemen van de PKK en YPG'ers die de PKK steunen, maar door zich wel hard te maken voor de Koerden die uit huis en haard verdreven zijn, hij kan dan iig toelaten dat andere coalitiepartners of de peshmerge ze te hulp kan schieten, dit zou z'n populariteit iig onder de Koerden ook wel vergroten.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:51:40 #57
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145273067
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:47 schreef SadPanda het volgende:
Dode ISIS haatbaarden door Hezbollah in Libanon.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al-Nusra moet niet fucken met Hezbollah. :7
Say what?
pi_145273087
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:47 schreef SadPanda het volgende:
Dode ISIS haatbaarden door Hezbollah in Libanon.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ _O_
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145273133
Zal ik ook een reeks dode hezbollah fotos plaatsen?
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:52:55 #60
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145273144
quote:
LEVE KURDISTAN !! !! ^O^ _O_ *O*
pi_145273223
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:52 schreef Biebsie het volgende:
Zal ik ook een reeks dode hezbollah fotos plaatsen?
Kijk hoe reactief en verdedigend je bent, en maar betogen dat je geen sympathie hebt voor ISIS, je bent makkelijker te lezen dan je zelf voor ogen houdt.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
pi_145273276
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:52 schreef .Exe het volgende:

[..]

LEVE KURDISTAN !! !! ^O^ _O_ *O*
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_145273301
Natte broekjes krijgen van lijken :')
pi_145273370

IS Vlag wappert in oost Kobani! Gaat lekker zo....
pi_145273426
De stilte van The Land of the Free and the Home of the Brave is oorverdovend.

Ze zullen wel een raketje ergens afvuren vannacht.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:56:47 #66
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145273443
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:55 schreef Biebsie het volgende:

IS Vlag wappert in oost Kobani! Gaat lekker zo....
Leuk, maar wanneer in Bagdad?
Say what?
pi_145273444
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:53 schreef primakov het volgende:

[..]

Kijk hoe reactief en verdedigend je bent, en maar betogen dat je geen sympathie hebt voor ISIS, je bent makkelijker te lezen dan je zelf voor ogen houdt.
Dat zijn foto's van Nusrah en niet van IS...... Nusrah heb ik nog wel respect voor zolang ze geen onschuldige gaan onthoofden.
pi_145273518
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:56 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Leuk, maar wanneer in Bagdad?
Bagdad gaat overgenomen worden door de thawaar al 3asair.
pi_145273558
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:51 schreef primakov het volgende:
Nee in die zin snap ik aanslagen op plekken als Istanbul en op bussen vol onschuldige mensen ook niet. Hoezo doet Erdogan het dan niet wat slimmer door achter de schermen iig de YPG enigszins te hulp te schieten door publiekelijk afstand te nemen van de PKK en YPG'ers die de PKK steunen, maar door zich wel hard te maken voor de Koerden die uit huis en haard verdreven zijn, hij kan dan iig toelaten dat andere coalitiepartners of de peshmerge ze te hulp kan schieten, dit zou z'n populariteit iig onder de Koerden ook wel vergroten.
Volgens mij heeft Turkije wel duizenden Syrische Koerden opgevangen recent toch?

Wat onderstreepte betreft zijn de Peshmerga in Iraaks Koerdistan zelf nodig. Daar gaan er niet veel van overkomen. Buiten het feit dat Erdogan dan weer bang is dat de aangeleverde wapens dan wellicht weer bij de YPG terecht komen.

De andere coalitiepartners kunnen alleen bombarderen, en aangezien ISIS al in Kobane-stad zit is dat moeilijk natuurlijk. Zonder een partner op de grond gaat dat niet heel veel oplossen.

Laten we ook niet vergeten dat het enige wat de Turken kunnen doen dat echt helpt is dan uiteindelijk met het eigen leger de grens overtrekken.....en ik kan mij voorstellen dat ze daar huiverig voor zijn. Feit is dat de YPG geen grote vriendne van ze zijn, en je moet ook maar afwachten hoe dat uiteindelijk zich ontpopt als je in niet-Turks gebied bent wat officieel Syrisch gebied is en voornamelijk Koerden wonen die door YPG worden vertegenwoordigd. Om nu nog een oplossing te vinden is niet zo makkelijk meer denk ik.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145273563
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:56 schreef Biebsie het volgende:

[..]

Dat zijn foto's van Nusrah en niet van IS...... Nusrah heb ik nog wel respect voor zolang ze geen onschuldige gaan onthoofden.
Betuig je respect voor ze door ze ook te hulp te schieten dan :7
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:58:25 #72
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145273579
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:56 schreef Biebsie het volgende:

[..]

Je hebt dus respect voor al-Qaeda ^O^
Anti-Turkije
pi_145273605
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:57 schreef Nintex het volgende:
The Independent steekt de realiteit niet onder stoelen of banken:

[..]

http://www.independent.co(...)-border-9778532.html
Tja... zwaar in de minderheid en mindere wapens. Stadsguerilla kunnen ze vast goed, maar IS helaas ook. :{
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:59:04 #74
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145273626
Inderdaad, JAN is gewoon de lokale al-Qaida.
Say what?
pi_145273667
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Je hebt dus respect voor al-Qaeda ^O^
Nee dat ze geallieerd zijn al qaida is natuurlijk minder, maar feitelijk is het wel zo dat de meeste nusrah gewoon autochtonen Syriers zijn die vechten voor hun eigen land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')