abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:42:29 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145288770
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:40 schreef Dondergat het volgende:
Bij de vorige woningen heb ik mijn vriend ook niet gepusht. En bij deze woning ook niet. Ik wilde alleen een bevestiging om verder te gaan en te laten weten dat onze interesse serieus was. En mocht blijken bij de Hypotheker dat het maandelijkse bedrag te hoog zou zijn, dan zou het jammer zijn en zouden we naar andere eventueel nog goedkopere huizen gaan kijken.

Ik heb nooit gezegd dat hij deze woning moet kopen. Ik - en mijn vader ook - heb wel gezegd dat deze woning een unieke kans is wat betreft ligging en bouw.

Ik heb echt nooit gepusht, alleen gevraagd. (Op vragen kun je nee zeggen.) Ik heb hem nooit ergens toe gedwongen.

Dat mijn vriend een tweede bezichtiging wilde met onze vaders kwam vanuit hem.
Waarom ben je dan boos op hem?

Omdat iemand de schuld moet krijgen?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:42:58 #206
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145288783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:36 schreef snakelady het volgende:
TS is gewoon een grote troll, iedere keer wordt het net iets erger.
Ik geloof echt niet dat al die verhalen waar zijn.
Trollgeroep, mag niet (meer).
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:45:37 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145288868
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou ken ik de andere draadjes van TS niet, maar in zijn algemeenheid wil men hier al snel iets in twijfel trekken als het afwijkt van de norm...

Wat daar ook van moge zijn: het is wel vermakelijk. ;)
Het is gewoon dat het iedere keer net iets erger wordt.
In het vorige topic van de kamasutra riep ze ook al dat ze het wilde stoppen met de relatie en nu weer.

TS, kap er gewoon mee, hij verdiend beter.
Jullie waren vet in de schulden gekomen in dit huis maar dat wil je zelf niet eens zien.
Hij zat aan de top van zijn hypotheek (6000 euro is niks op zo'n bedrag) en daarnaast moest er heel wat aan gedaan worden.
Je houdt totaal geen rekening met eventuele mankementen in het huis en met energiewaarde.

Dat je de hypotheek kan opbrengen betekend niet dat je het huis ook daadwerkelijk kan betalen.

Degen die het nu gekocht heeft kan waarschijnlijk een hogere hypotheek krijgen en hebben het gekocht met het idee van renovatie en daar een extra lening op genomen.
Dat is 9 van de 10 keer met dit soort oude huizen.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 07-10-2014 12:16:40 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145288887
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:24 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Die indruk heb ik inderdaad. ^O^
Waarom zou het in godsnaam anders 'moeten' gaan. Die jongen loopt alle risico. Hij bepaalt. Klaar. Als jij een beetje vrijblijvend 'wel wat bijdraagt' lijkt het me dat je in dit soort keuzes verre van leidend bent.

Overigens; geef nu gewoon eens antwoord waarom jouw inkomen onder geen enkel beding meegerekend kan worden? Zoals velen al hebben aangegeven is de tijd dat je alleen met onbepaalde tijd contract een hypotheek kan krijgen al even voorbij, plus wordt zo je budget wat ruimer, want volgens mij riep je gisteren iets over dat als je het voor het geld deed je wel iemand nam die 2000 netto verdiende. Kortom; dat doet je vriend niet. Dus dan val je al snel in de categorie hypotheek rond of onder 175k. Nou weet ik niet in welke regio jullie zoeken, maar in iedere enigszins stadse regio heb je daar niet echt een leuk huis voor (niet iets met 4 kamers en een tuin zeg maar). Als jij ook (deels) wat kan bijdragen zit je wellicht boven de 2 ton, en kom je al in een hele andere categorie, of zit je niet zo dik op je max. Verder heb je dan natuurlijk ook iets meer poot om op te staan qua inspraak en hoe (snel) de beslissingen worden genomen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:46:48 #209
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145288897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom ben je dan boos op hem?

Omdat iemand de schuld moet krijgen?
Ik kan moeilijk dat andere gevoel toelaten (dat ik een steen door de ruit zou willen gooien).
Ik heb sowieso moeite met emoties en hoe die in welke hoeveelheden toe te laten.
pi_145288912
TS, ik wil je met klem adviseren om een huis samen te kopen. Dat kan ook op 1 inkomen.
Maak jezelf niet afhankelijk van hem! Zeker niet als jij ook bijdraagt in de kosten. Dan huur je dus eigenlijk bij hem, zonder rechten.

Hij kan je zo op straat zetten, als dat huis alleen van hem is. Je relatie wordt op deze manier ook niet gelijkwaardig.
Make my day!
pi_145288946
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:46 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik kan moeilijk dat andere gevoel toelaten (dat ik een steen door de ruit zou willen gooien).
Ik heb sowieso moeite met emoties en hoe die in welke hoeveelheden toe te laten.
Dus hoezo ben je nou boos op hem? Hij heeft toch gewoon normaal gehandeld?
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_145288960
quote:

Ga daar dan eens mee aan de slag zou ik zeggen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:50:35 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145289008
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:28 schreef Janneke141 het volgende:
Hij had nog een maand of drie kunnen wachten met ja of nee zeggen, maar alle informatie die hij nodig had om een beslissing te nemen had hij al in zijn bezit. Het was hun droomhuisje, hij kon het betalen, kon er een hypotheek voor krijgen, klussers voor handen en vriendin ging bijdragen aan de lasten.

Dan kun je wel heel lang blijven nadenken, maar dan komt er echt niet ineens een moment dat je heel zeker van je zaak ja of nee gaat zeggen. Je maakt het jezelf (en de mensen om je heen) alleen maar moeilijk op die manier.
Maar ja, dit soort twijfelaars bestaan en die veranderen ook niet.
Nee, want de papa's moesten nog mee gaan kijken voor eventuele gebreken in het huis geszien TS en vriend daar geen verstand van hebben.
Dus had hij getekend zonder het fijne van het huis te weten hadden ze grote kans dat ze een zowat bouwval hadden gekocht waar nog heel veel geld in gestoken moet worden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:52:21 #214
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145289049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:48 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Dus hoezo ben je nou boos op hem? Hij heeft toch gewoon normaal gehandeld?
Omdat hij het dichtst bij is. Overigens merkt hij er niks van dat ik hierover boos op hem ben, afgezien van dat ik hem gezegd heb dat ik even niet zo blij ben met hem. Ik doe gewoon normaal tegen hem, net zoals anders.
pi_145289068
quote:

[..]

Dus reageer je je maar af op je vriend, die echt werkelijk niks geks heeft gedaan. Serieus, lees je de reacties hier wel? Echt >90% zegt dat hij gewoon normaal heeft gehandeld en jullie waarschijnlijk sowieso naast het huis zouden grijpen als ze blijkbaar al zo goed als rond waren met anderen.
pi_145289091
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Omdat hij het dichtst bij is. Overigens merkt hij er niks van dat ik hierover boos op hem ben, afgezien van dat ik hem gezegd heb dat ik even niet zo blij ben met hem. Ik doe gewoon normaal tegen hem, net zoals anders.
Precies, net zo goed als een fietser niks merkt van een aanrijding met een auto, afgezien van dat hun fiets stuk is en ze in het ziekenhuis liggen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:54:18 #217
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145289110
We hadden het huis niet zomaar gekocht zonder te kijken naar eventuele gebreken! Daarom gingen we kijken met onze vaders, die hebben er meer verstand van dan ons.
En we hadden uiteraard een bouwkundige inspectie laten doen.
pi_145289131
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:54 schreef Dondergat het volgende:
We hadden het huis niet zomaar gekocht zonder te kijken naar eventuele gebreken! Daarom gingen we kijken met onze vaders, die hebben er meer verstand van dan ons.
Dan was je toch alsnog te laat geweest? Jammer maar zo gaat dat in het leven. Jullie vinden vast een ander droomhuis.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145289180
quote:

[..]

Keer op keer kom jij met posts waarin je klaagt over je vriend en keer op keer komt het er uiteindelijk op neer dat vooral jij degene bent met problemen die jullie relatie ondermijnen...
Tails tell tales
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:57:16 #220
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145289189
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:53 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies, net zo goed als een fietser niks merkt van een aanrijding met een auto, afgezien van dat hun fiets stuk is en ze in het ziekenhuis liggen.
Jij weet hoe het hier in huis gaat? :')
Hij merkt niks van die boosheid, die hou ik voor mezelf. Ik gedraag me normaal richting hem, net zoals anders.

Hij heeft goed gehandeld, ik heb geen recht om boos te zijn - op hem tenminste. Dus hoeft hij niks te merken van mijn boosheid.

Die laat ik hier wel merken. :)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:58:12 #221
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145289218
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:55 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dan was je toch alsnog te laat geweest? Jammer maar zo gaat dat in het leven. Jullie vinden vast een ander droomhuis.
Dat klopt, dan was ik alleen teleurgesteld geweest, niet boos zoals nu.
pi_145289243
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het isbgewoon dat het iedere keer net iets erger wordt.
In het vorige topic van de kamasutra riep ze ook al dat ze het wilde stoppen met de relatie en nu weer.

TS, kap er gewoon mee, hij verdiend beter.
Jullie waren vet in de schulden gekomen in dit huis maar dat wil je zelf niet eens zien.
Hij zat aan de top van zijn hypotheek (6000 euro is niks op zo'n bedrag) en daarnaast moest er heel wat aan gedaan worden.
Je houdt totaal geen rekening met eventuele mankementen in het huis en met energiewaarde.

Dat je de hypotheek kan opbrengen betekend niet dat je het huis ook daadwerkelijk kan betalen.

Degen die het nu gekocht heeft kan waarschijnlijk een hogere hypotheek krijgen en hebben het gekocht met het idee van renovatie en daar een extra lening op genomen.
Dat is 9 van de 10 keer met dit soort oude huizen.
+ kosten koper + het gewone onderhoud. Volgens mij verkijkt TS zich enorm op de bijkomende kosten...
Tails tell tales
pi_145289257
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:33 schreef agter het volgende:
. Zij is straks totaal afhankelijk van hem.
Dat is ze sowieso al.
pi_145289295
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:27 schreef Dondergat het volgende:
Tl:dr

[..]

Vieze kut troll ben je, met je tl;dr.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2014 12:00:52 ]
pi_145289305
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is ze sowieso al.
Nou, zolang ze officieel samenwonen in een gezamenlijke huurwoning, kan hij haar niet zomaar op straat zetten.
Als ze wonen in zijn koopwoning, dan wel.
Make my day!
pi_145289310
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:58 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dat klopt, dan was ik alleen teleurgesteld geweest, niet boos zoals nu.
En dat slaat nergens op.
pi_145289514
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:57 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Hij merkt niks van die boosheid, die hou ik voor mezelf. Ik gedraag me normaal richting hem, net zoals anders.

Hij heeft goed gehandeld, ik heb geen recht om boos te zijn - op hem tenminste. Dus hoeft hij niks te merken van mijn boosheid.

Kamasutrabeurs in de herhaling dus. Exáct hetzelfde (destructieve) patroon.
Tails tell tales
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:10:48 #228
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145289571
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:47 schreef agter het volgende:
TS, ik wil je met klem adviseren om een huis samen te kopen. Dat kan ook op 1 inkomen.
Maak jezelf niet afhankelijk van hem! Zeker niet als jij ook bijdraagt in de kosten. Dan huur je dus eigenlijk bij hem, zonder rechten.

Hij kan je zo op straat zetten, als dat huis alleen van hem is. Je relatie wordt op deze manier ook niet gelijkwaardig.
Ja natuurlijk. :') met niks komen, niet serieus geld bij kunnen leggen dus hij mag t allemaal betalen, hij loopt t risico maar dat moet zij vooral niet accepteren :')

In plaats daarvan moet hij wel accepteren dat als zij met dr moodswings besluit dat ze vertrekt hij haar moet uitkopen wat hij niet kan, oftewel hij mag de hut verkopen en dan hebben ze beiden niks terwijl zij verder geen risico loopt.

Sure, iedereen die dat doet is gestoord. Tenzij je vast laat leggen dat zij, omdat ze geen geld heeft, nergens recht op heeft maar dat zal TS vast niet willen :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_145289789
quote:

Hij merkt niks van die boosheid, die hou ik voor mezelf.
Gezond.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:19:07 #230
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145289796
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:54 schreef Dondergat het volgende:
Wat is dan het probleem? Het is toch niet jouw vriend zijn schuld dat andere mensen sneller waren? :?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:20:37 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145289839
quote:

[..]

Dus je zit te denken om je relatie met je vriend te breken om iets waarin je toegeeft dat het niet zijn schuld is?
pi_145290041
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:46 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens; geef nu gewoon eens antwoord waarom jouw inkomen onder geen enkel beding meegerekend kan worden? Zoals velen al hebben aangegeven is de tijd dat je alleen met onbepaalde tijd contract een hypotheek kan krijgen al even voorbij, plus wordt zo je budget wat ruimer, want volgens mij riep je gisteren iets over dat als je het voor het geld deed je wel iemand nam die 2000 netto verdiende. Kortom; dat doet je vriend niet. Dus dan val je al snel in de categorie hypotheek rond of onder 175k. Nou weet ik niet in welke regio jullie zoeken, maar in iedere enigszins stadse regio heb je daar niet echt een leuk huis voor (niet iets met 4 kamers en een tuin zeg maar). Als jij ook (deels) wat kan bijdragen zit je wellicht boven de 2 ton, en kom je al in een hele andere categorie, of zit je niet zo dik op je max. Verder heb je dan natuurlijk ook iets meer poot om op te staan qua inspraak en hoe (snel) de beslissingen worden genomen.
Reageer hier eens op TS. Het zou een hoop oplossen.
pi_145290044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus je zit te denken om je relatie met je vriend te breken om iets waarin je toegeeft dat het niet zijn schuld is?
Ze is nog gekker dan jij! B-)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:30:12 #234
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145290057
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ze is nog gekker dan jij! B-)
Is dat mogelijk? 8)7
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:30:55 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145290072
quote:

[..]

Dat is een probleem. Daar ben je je gelukkig wel van bewust.

Je zegt dat je het niet uit tegenover je vriend. Maar hier op het forum geef je je boosheid en frustratie wel de vrije loop. En daar komt veel tegengas op. En daar ga jij dan weer keihard tegenin. Dat is ook niet gezond om te doen. Want zo blijf je de verkeerde emoties voeden.
pi_145290119
quote:

Dat kan toch? Je hoeft toch niet alleen maar te breken vanwege zaken die de schuld zijn van de ander?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:34:35 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145290158
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat kan toch? Je hoeft toch niet alleen maar te breken vanwege zaken die de schuld zijn van de ander?
Nee hoor, ze mag zelfs met hem breken omdat hij zijn scheiding aan de verkeerde kant draagt.

Dude.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:34:36 #238
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145290161
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen maar een relatie verbreken om iets wat, compleet buiten zijn schuld, niet is doorgegaan vind ik nogal ehm...vreemd.
Komt op mij over als een excuus gebruiken om met de relatie te stoppen.
pi_145290225
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen maar een relatie verbreken om iets wat, compleet buiten zijn schuld, niet is doorgegaan vind ik nogal ehm...vreemd.
Ze heeft gewoon issues, maar in plaats van daar aan te werken projecteert ze het op haar vriend, en ziet ze in alles wel iets van 'zijn schuld'. Maar nee hoor, hij merkt daar zogezegd niks van. Ze zit hem van binnen alleen maar compleet af te branden, loopt met een chagrijnige smoel door het huis, en hij mag er de komende 3 weken niet op. Maar verder is alles goed! w/
pi_145290371
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gezond.
Ze heeft wel laten weten dat ze even niet zo blij met hem is :')
De gedragingen en uitspraken van TS spreken elkaar continu tegen... alsof het één grote warboel in haar hoofd is... Dingen die de basis zijn voor een (goede) relatie lijkt ze niet te snappen. Vind ik oprecht vervelend voor haar, maar ik kan toch slecht tegen de nare houding die ze hierdoor tegenover haar vriend inneemt...
Tails tell tales
pi_145290450
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:34 schreef snakelady het volgende:

Uiteindelijk ligt het altijd wat structureler, maar ze geeft toch ook aan dat ze vooral moeite heeft met dat hij geen beslissingen neemt over de toekomst zoals: woning kopen, trouwen, kinderen?

Wat je daar ook van moge vinden: als zij daar zich aan loopt te ergeren...
pi_145290474
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:44 schreef Forbry het volgende:

Ze heeft wel laten weten dat ze even niet zo blij met hem is :')
De gedragingen en uitspraken van TS spreken elkaar continu tegen... alsof het één grote warboel in haar hoofd is... Dingen die de basis zijn voor een (goede) relatie lijkt ze niet te snappen. Vind ik oprecht vervelend voor haar, maar ik kan toch slecht tegen de nare houding die ze hierdoor tegenover haar vriend inneemt...
Ik geloof dat verreweg de meesten op basis van wat TS post geen enkele trek hebben in een relatie met TS, dus een spiegel zou wel een goed idee zijn lijkt me...
pi_145290555
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik geloof dat verreweg de meesten op basis van wat TS post geen enkele trek hebben in een relatie met TS, dus een spiegel zou wel een goed idee zijn lijkt me...
Nou ja, ik kan zeker niet zeggen dat ik FOK!(kers) altijd toonaangevend vind hoor, maar ja... in dit geval ben ik het (blijkbaar) dus wel met de overgrote meerderheid eens. ;)
Tails tell tales
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:53:32 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145290556
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Uiteindelijk ligt het altijd wat structureler, maar ze geeft toch ook aan dat ze vooral moeite heeft met dat hij geen beslissingen neemt over de toekomst zoals: woning kopen, trouwen, kinderen?

Wat je daar ook van moge vinden: als zij daar zich aan loopt te ergeren...
Ze geeft ook aan dat ze haar emoties niet zo goed kan handelen. Dus ik zou er niet te vast vanuit gaan dat het probleem voor het grootste deel bij haar vriend ligt.

Volgens mij dikt ze zijn besluiteloosheid hier nogal aan.
pi_145290584
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze geeft ook aan dat ze haar emoties niet zo goed kan handelen. Dus ik zou er niet te vast vanuit gaan dat het probleem voor het grootste deel bij haar vriend ligt.

Volgens mij dikt ze zijn besluiteloosheid hier nogal aan.
Misschien heeft zijn besluiteloosheid ook met haar labiliteit van doen.
Tails tell tales
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:00:28 #246
16180 crew  CoolGuy
pi_145290753
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

Misschien heeft zijn besluiteloosheid ook met haar labiliteit van doen.
Oftewel, hij is gewoon niet zeker van haar, wat ik me 100% kan voorstellen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:24:19 #247
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145291565
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:58 schreef Forbry het volgende:

[..]

+ kosten koper + het gewone onderhoud. Volgens mij verkijkt TS zich enorm op de bijkomende kosten...
Dan hadden we dat van de Hypotheker gehoord, als het niet kan wat hij aan hypotheek kan lenen. Dat was dan ook geen probleem geweest, dan hadden we geweten of we naar goedkopere huizen moesten zoeken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:01 schreef agter het volgende:

[..]

Nou, zolang ze officieel samenwonen in een gezamenlijke huurwoning, kan hij haar niet zomaar op straat zetten.
Als ze wonen in zijn koopwoning, dan wel.
Ik ben niet afhankelijk van hem. Hij is afhankelijk van mijn salaris wat betreft de boodschappen. We wonen nu in zijn huurwoning.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. :') met niks komen, niet serieus geld bij kunnen leggen dus hij mag t allemaal betalen, hij loopt t risico maar dat moet zij vooral niet accepteren :')

In plaats daarvan moet hij wel accepteren dat als zij met dr moodswings besluit dat ze vertrekt hij haar moet uitkopen wat hij niet kan, oftewel hij mag de hut verkopen en dan hebben ze beiden niks terwijl zij verder geen risico loopt.

Sure, iedereen die dat doet is gestoord. Tenzij je vast laat leggen dat zij, omdat ze geen geld heeft, nergens recht op heeft maar dat zal TS vast niet willen :')
Trollreactie. Zo is het dus totaal niet. Omdat mijn salaris niet mee kan worden gerekend betekent dat niet dat ik zo goed als niks verdien. Waar je die aanname vandaan haalt, geen idee, maar ergens gelezen hebben kan niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat is dan het probleem? Het is toch niet jouw vriend zijn schuld dat andere mensen sneller waren? :?
In feite wel, hoe eerder hij had aangegeven dat wij serieuze interesse in de woning hadden hoe eerder de bal was gaan rollen en als dan het nieuws kwam dat ie verkocht was, had ik daar beter mee om kunnen gaan.

Nu voelt het alsof het zo is dat omdat hij zo lang twijfelde (alleen maar om de bal te doen laten rollen), we te laat waren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is een probleem. Daar ben je je gelukkig wel van bewust.

Je zegt dat je het niet uit tegenover je vriend. Maar hier op het forum geef je je boosheid en frustratie wel de vrije loop. En daar komt veel tegengas op. En daar ga jij dan weer keihard tegenin. Dat is ook niet gezond om te doen. Want zo blijf je de verkeerde emoties voeden.
Ik weet dat ik anders met emoties om moet gaan. Dat lukt niet altijd. In dit geval weet ik niet hoe ik de emotie teleurstelling kan uiten.

quote:

[..]

Het zou dan het gehele plaatje zijn. Ik wil niet verder met iemand die stil wil staan in het leven. Dus als dit zo blijft, dat hij maar moeilijk iets aan durft te gaan - maar ondertussen wel het tegenstrijdige zegt - kies ik ervoor om bij hem weg te gaan.
Niet alleen omdat het voor mij voelt dat het mijn vriend zijn schuld is dat wij het huis niet hebben.

quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:37 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ze heeft gewoon issues, maar in plaats van daar aan te werken projecteert ze het op haar vriend, en ziet ze in alles wel iets van 'zijn schuld'. Maar nee hoor, hij merkt daar zogezegd niks van. Ze zit hem van binnen alleen maar compleet af te branden, loopt met een chagrijnige smoel door het huis, en hij mag er de komende 3 weken niet op. Maar verder is alles goed! w/
Weer aannames die niet kloppen. Ik loop niet met een chagrijnige smoel door het huis! Ik gedraag me gewoon net als anders. We hebben fysiek contact net als anders en we lachen met elkaar net als anders. Ik ben niet veranderd in een chagrijnig kutwijf.

Ik reageer later op de rest.

En ik hoop voor het koppel wat er nu komt wonen dat ze hier niet bekend zijn. En dus niet weten dat er elke nacht een vrachtwagen rond 4:00 voorbij komt denderen. (Supermarkt.) :)
pi_145291632
Die laatste opmerking..... Mi kanki. Je gunt andere mensen dus niks?!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:27:10 #249
16180 crew  CoolGuy
pi_145291675
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:24 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dan hadden we dat van de Hypotheker gehoord, als het niet kan wat hij aan hypotheek kan lenen. Dat was dan ook geen probleem geweest, dan hadden we geweten of we naar goedkopere huizen moesten zoeken.

[..]

Ik ben niet afhankelijk van hem. Hij is afhankelijk van mijn salaris wat betreft de boodschappen. We wonen nu in zijn huurwoning.

[..]

Trollreactie. Zo is het dus totaal niet. Omdat mijn salaris niet mee kan worden gerekend betekent dat niet dat ik zo goed als niks verdien. Waar je die aanname vandaan haalt, geen idee, maar ergens gelezen hebben kan niet.

[..]

In feite wel, hoe eerder hij had aangegeven dat wij serieuze interesse in de woning hadden hoe eerder de bal was gaan rollen en als dan het nieuws kwam dat ie verkocht was, had ik daar beter mee om kunnen gaan.

Nu voelt het alsof het zo is dat omdat hij zo lang twijfelde (alleen maar om de bal te doen laten rollen), we te laat waren.

[..]

Ik weet dat ik anders met emoties om moet gaan. Dat lukt niet altijd. In dit geval weet ik niet hoe ik de emotie teleurstelling kan uiten.

[..]

Het zou dan het gehele plaatje zijn. Ik wil niet verder met iemand die stil wil staan in het leven. Dus als dit zo blijft, dat hij maar moeilijk iets aan durft te gaan - maar ondertussen wel het tegenstrijdige zegt - kies ik ervoor om bij hem weg te gaan.
Niet alleen omdat het voor mij voelt dat het mijn vriend zijn schuld is dat wij het huis niet hebben.

[..]

Weer aannames die niet kloppen. Ik loop niet met een chagrijnige smoel door het huis! Ik gedraag me gewoon net als anders. We hebben fysiek contact net als anders en we lachen met elkaar net als anders. Ik ben niet veranderd in een chagrijnig kutwijf.

En ik hoop voor het koppel wat er nu komt wonen dat ze hier niet bekend zijn. En dus niet weten dat er elke nacht een vrachtwagen rond 4:00 voorbij komt denderen. (Supermarkt.) :)
Dat laatste, over die mensen die dat huis wel gekocht hebben... Wat laat jij je kennen zeg. Je bent gewoon een in en intriest figuur.
pi_145291701
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Je bent niet goed. Vooral die laatste opmerking.

En je bent zo tegenstrijdig als de pest. Een uur geleden was het nog een droompaleis waar niks aan mis was, en nu denderen er iedere nacht vrachtwagen langs :')
pi_145291944
quote:

(knip)

Ah, we zijn al weer terug bij af, zoals verwacht... het is tóch de schuld van je vriend, je bent wel térecht boos op hem (in jouw beleving).

En die laatste zin: hoe meer van dat soort trieste, theatrale, kinderachtige opmerkingen, hoe toffer ik het vind dat dit huis aan jouw neus is voorbijgegaan. Nog even, en je kunt óók gedag zeggen tegen je relatie ^O^
Tails tell tales
pi_145292075
quote:

[..]

Merkt hij het echt niet of heeft hij geen zin in de confrontatie?
Als hij je echt goed kent merkt hij echt wel aan je gedrag dat je anders bent, al zeg je niets.
Dat voel je gewoon.

Je geeft aan dat je gekwetst bent, en hij op zijn beurt dat hij dat ook is.
Vervolgens ben je boos omdat hij jou geen knuffel geeft na afloop.
Zou het niet veel logischer zijn de dingen goed uit te praten en elkaar daarna een knuffel te geven?

Ik zal wel verdomd ouderwets zijn maar volgens mij kun je beter met je vriend in gesprek gaan in plaats van hem hier in een kwaad daglicht te stellen.

Verplaats jezelf in zijn positie: nu ben jij je vriend, en je krijgt dit onder ogen. Hoe voel jij je dan?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:41:32 #253
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145292140
quote:

Hij heeft helemaal niet lang getwijfeld, jullie waren pas een keer wezen kijken zonder het fijne van alles te weten.
Besef je je wel dat dit huis jullie in grote financiele problemen had kunnen brengen? en nee daar zegt de hypotheker niet over aangezien die alleen over de hypotheek gaat en er vanuit gaat dat jullie volwassen genoeg zijn om te weten of jullie wel of niet de vaste lasten kunnen dragen.

quote:

Stop er dan nu mee, als je niet gelukkig kan zijn met hem in dit huis dan zal een koophuis daar geen verandering in brengen.

quote:
Dat is gewoon een verschrikkelijke klote opmerking, alleen omdat die mensen sneller waren wil je er zoals je eerder schreef een steen door het raam gooien en je gunt ze ook hun geluk niet, wat ben jij een verschrikkelijk klein verwend nest. :r
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:44:17 #254
16180 crew  CoolGuy
pi_145292234
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij heeft helemaal niet lang getwijfeld, jullie waren pas een keer wezen kijken zonder het fijne van alles te weten.
Besef je je wel dat dit huis jullie in grote financiele problemen had kunnen brengen? en nee daar zegt de hypotheker niet over aangezien die alleen over de hypotheek gaat en er vanuit gaat dat jullie volwassen genoeg zijn om te weten of jullie wel of niet de vaste lasten kunnen dragen.

[..]

Stop er dan nu mee, als je niet gelukkig kan zijn met hem in dit huis dan zal een koophuis daar geen verandering in brengen.

[..]

Dat is gewoon een verschrikkelijke klote opmerking, alleen omdat die mensen sneller waren wil je er zoals je eerder schreef een steen door het raam gooien en je gunt ze ook hun geluk niet, wat ben jij een verschrikkelijk klein verwend nest. :r
Dat zeg ik al de hele tijd. Ts is gewoon een onhebbelijke kleine teef die hopelijk heel gauw gedumpt wordt. Dan heeft ze en geen vriend meer en ook geen huis. Dat gun ik haar.
pi_145292391
quote:

[..]

[..]

(knip)

Dat eerste: ehhh, nee dus, zeker niet elke hypotheker zal dat állemaal haarfijn uit de doeken doen. Volgens mij mag jij echt in je handjes knijpen dat jullie (je vriend) nog niet aan een koophuis vastzit(ten) :')
Dat tweede: jouw vriend is afhankelijk van jouw salaris voor de boodschappen, maar er kan wel een huis van zijn salaris worden gekocht? Ehhh.... apart :D _O-
Dat is vast niet wat je bedoelt. Jij hanteert gewoon wederom een andere definitie dan andere mensen. Dit keer als het om afhankelijkheid gaat 8)7
ZIJN huurwoning, klinkt alsof jij toch wel van hém afhankelijk bent.
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')