abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145285044
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:17 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dan kunnen we dus nooit een huis kopen, want bijna geen enkel huis zit laag genoeg dat hij niet (bijna) de maximale hypotheek moet betalen.
Je kunt ook proberen je inkomen te vergroten. :)
pi_145285085
quote:

[..]

Dan kunnen we dus nooit een huis kopen, want bijna geen enkel huis zit laag genoeg dat hij niet (bijna) de maximale hypotheek moet betalen.

Daarbij als hij bij elk huis zo lang twijfelt worden meer huizen voor onze neus weggekaapt.

Ik heb geen zin meer in huizen kijken.

Nog nooit hebben wij een pauze in de relatie gehad.
Je zal vast heel aardig en zo zijn. Maar met de houding die je nu hebt, gaat het sowieso niks worden. Je komt nu over als een klein meisje dat een Barbie heeft gekregen in plaats van een fiets voor d'r verjaardag.

En heb je nagedacht dat je vriend misschien niet eeuwig bij dezelfde werkgever blijft? Misschien krijgt ie een betere baan in een andere provincie.

Koel gewoon even af. Niet lullig bedoeld hoor, maar je trekt het je echt veel te aan.

Overigens, waarom wordt jouw inkomen er niet bij opgeteld eigenlijk? Zo beperk je de zoektocht ook.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:26:27 #78
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145285092
quote:

[..]

Daarbij als hij bij elk huis zo lang twijfelt worden meer huizen voor onze neus weggekaapt.

Ik heb geen zin meer in huizen kijken.

Nog nooit hebben wij een pauze in de relatie gehad.

Ik denk eerder dat het concept kopen iets is waar hij aan moet wennen, niet dat dit bij elk huis opnieuw zal beginnen maargoed, jij kent hem beter.

Je hanteerd echt een houding van "als ik niet krijg wat ik wil, dan krijgt niemand het!" Waarom zo je het opgeven, terwijl je het er met hem over hebt, en deze keer dus wel zijn goedkeuring, ga een beter huis vinden! :D Anders kan je net zo goed nooit een relatie aangaan als dit is hoe je met een tegenslag omgaat.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_145285502
Wauw.....

Ik zou gewoon eens gaan praten met je vriend. Een aantal uur. Om de situatie duidelijk te krijgen. Wat wilt hij nou? Wat wil jij nou? Helaas dat huis is tabee maar dit is een kopersmarkt. Er komt er nog een, en nog een en nog een. Grow up en herpak jezelf.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:02:33 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145285850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:48 schreef Tamashii het volgende:
Wauw.....

Ik zou gewoon eens gaan praten met je vriend. Een aantal uur. Om de situatie duidelijk te krijgen. Wat wilt hij nou? Wat wil jij nou? Helaas dat huis is tabee maar dit is een kopersmarkt. Er komt er nog een, en nog een en nog een. Grow up en herpak jezelf.
Ik zou dus met de houding die ts heeft helemaal niet meer praten. Ongelofelijk wat een over het paard getild prinsesje die denkt dat ze wel even kan bepalen wat haar vriend doet en zodra blijkt dat het anders is gaat stampvoeten en roepen dat ze niet meer weet of ze wel in de relatie wil blijven.

Ik zou daar eens om lachen, en haar acuut aan de kant schuiven. Dit moet je toch als volwassen vent niet willen joh, zo'n latente kleuter als vriendin.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_145285955
Ik vraag me af of hij wel helemaal bij je past.
Het lijkt er inderdaad op dat hij geen beslissingen kan nemen. En jij wel, TS.
Make my day!
pi_145285977
TS, ik snap best dat je even baalt als er een huis aan je neus voorbij is gegaan, maar hier had je nooit iets aan kunnen doen. Je heb je vriend twee (2!) dagen 'gegeven' om er over na te denken. Wil je nu serieus in twee dagen tot een uitgave, want dat is het, van 150.000 oid beslissen? Dat is veel te snel! Dit is een van de grootste beslissingen die je in je leven zult nemen en jij gunt je vriend geen tijd om erover na te denken? Het is heel gewoon om een aantal weken of zelfs maanden na te denken over de koop van je huis.

Echt bizar dat je dat niet inziet.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:08:34 #83
16180 crew  CoolGuy
pi_145285978
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:07 schreef agter het volgende:
Heb jij wel eens een huis gekocht in je eentje? Als in, waar jij alleen voor verantwoordelijk was?
pi_145286041
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Heb jij wel eens een huis gekocht in je eentje? Als in, waar jij alleen voor verantwoordelijk was?
Ja, toen ik 22 was kocht ik mijn eerste woning, alleen.

Maar er zijn altijd mensen die de knoop niet durven doorhakken, zich eeuwig allerlei scenario's in hun hoofd halen etc. De vriend van TS is kennelijk zo'n iemand. En zo te lezen past dat niet bij TS. Zij wil vooruit met haar leven, terwijl hij het kennelijk allemaal wel best vindt zo.
Make my day!
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:11:56 #85
16180 crew  CoolGuy
pi_145286051
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
TS, ik snap best dat je even baalt als er een huis aan je neus voorbij is gegaan, maar hier had je nooit iets aan kunnen doen. Je heb je vriend twee (2!) dagen 'gegeven' om er over na te denken. Wil je nu serieus in twee dagen tot een uitgave, want dat is het, van 150.000 oid beslissen? Dat is veel te snel! Dit is een van de grootste beslissingen die je in je leven zult nemen en jij gunt je vriend geen tijd om erover na te denken? Het is heel gewoon om een aantal weken of zelfs maanden na te denken over de koop van je huis.

Dit dus. En dan ook nog de arrogantie bezitten om hem 'bedenktijd' te geven terwijl hij degene is die straks de hypotheek op zn naam krijgt en zij alleen maar de voordelen heeft (zolang de relatie duurt)
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:13:30 #86
16180 crew  CoolGuy
pi_145286084
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:11 schreef agter het volgende:

[..]

Maar er zijn altijd mensen die de knoop niet durven doorhakken, zich eeuwig allerlei scenario's in hun hoofd halen etc. De vriend van TS is kennelijk zo'n iemand. En zo te lezen past dat niet bij TS. Zij wil vooruit met haar leven, terwijl hij het kennelijk allemaal wel best vindt zo.
Zij wil vooruit in het leven? Zij kan helemaal geen huis kopen, dat kan haar vriend alleen. Ik denk dat hij verder is in het leven dan zij.
pi_145286087
quote:

Maanden nadenken over de koop van 1 bepaalde woning?
Make my day!
pi_145286120
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:13 schreef agter het volgende:

[..]

Maanden nadenken over de koop van 1 bepaalde woning?
Wij hebben hier zo'n drie weken nagedacht voor we een bod uitbrachten. In onze omgeving kregen we met name reacties als 'wat snel!'. Ik ken mensen die echt wel twee maanden hebben genomen om rustig na te denken.

Nu zal dit ook wel komen door de huidige markt, over het algemeen gaat de verkoop van een huis nu zo langzaam dat je je deze luxe kunt permitteren en rustig kunt rondkijken.

(Behalve blijkbaar bij het huis van ts :P ).
pi_145286121
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zij wil vooruit in het leven? Zij kan helemaal geen huis kopen, dat kan haar vriend alleen. Ik denk dat hij verder is in het leven dan zij.
Dan moet hij de ballen hebben om gewoon 'nee' te zeggen tegen TS.
Make my day!
pi_145286132
quote:

Eigenlijk maar één nachtje, die vriend plakte er -al helemaal tegen de zin van prinsesje Dondergat in :') - zelf nog een dagje bij aan...

Maar goed, dit dus ^O^
Tails tell tales
pi_145286137
Overigens bedoel ik met nadenken het hele proces. Dus: huis zien op Funda oid, eerste bezichtiging, tweede bezichting... tot aan bod uitbrengen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:17:04 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_145286157
quote:

Ik zei het je in deel 1 al TS, als hij echt wilde had hij al lang getekend. Ik kan je op een briefje geven dat het bij een volgend huis weer zo gaat.
En trouwens, ieder huis dat je nu nog gaat bekijken ga je toch weer afmeten aan je droomhuisje waar nu een ander in woont.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_145286178
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Wij hebben hier zo'n drie weken nagedacht voor we een bod uitbrachten. In onze omgeving kregen we met name reacties als 'wat snel!'. Ik ken mensen die echt wel twee maanden hebben genomen om rustig na te denken.

Nu zal dit ook wel komen door de huidige markt, over het algemeen gaat de verkoop van een huis nu zo langzaam dat je je deze luxe kunt permitteren en rustig kunt rondkijken.

(Behalve blijkbaar bij het huis van ts :P ).
Normaal denk je er idd al maanden aan, onderzoek je de mogelijkheden, ga je je oriënteren.

Maar, als er dan iets op je pad komt wat aan al je eisen voldoet, dan moet je ook kunnen toehappen. Of gewoon duidelijk Nee zeggen.
En als je bij de perfecte woning maanden lang gaat wachten, dan zijn de echt goede woningen de markt al uit.
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:18:57 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145286206
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zei het je in deel 1 al TS, als hij echt wilde had hij al lang getekend. Ik kan je op een briefje geven dat het bij een volgend huis weer zo gaat.
En trouwens, ieder huis dat je nu nog gaat bekijken ga je toch weer afmeten aan je droomhuisje waar nu een ander in woont.
Wat een negatieve insteek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145286210
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit.
Hij wil gewoon niet. Kan de beslissing kennelijk niet maken. Dat kan hij over maand ook niet. En over twee maanden ook niet.
Make my day!
pi_145286225
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:19 schreef agter het volgende:

[..]

Dit.
Hij wil gewoon niet. Kan de beslissing kennelijk niet maken. Dat kan hij over maand ook niet. En over twee maanden ook niet.
Onzin.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_145286228
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:15 schreef agter het volgende:

[..]

Dan moet hij de ballen hebben om gewoon 'nee' te zeggen tegen TS.
Haha ja vast. Heb je TS en haar manier van redeneren gezien? Je hebt nog meer succes met een stenen muur als gesprekspartner.
pi_145286241
Wist ik maar wie je vriend was TS.. ;(

Dan zou ik hem adviseren: rennen! Rennen en nooit meer omkijken!

Je klinkt gewoon als een verwend nest!
pi_145286253
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:19 schreef agter het volgende:

[..]

Dit.
Haar vriend ging inmiddels al akkoord met een (tweede) bezichtiging (tweede als in: naast de open dag)... doodnormale gang van zaken. Van zijn kant dan.
Tails tell tales
pi_145286276
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:21 schreef Forbry het volgende:

[..]

Haar vriend ging inmiddels al akkoord met een (tweede) bezichtiging... doodnormale gang van zaken. Van zijn kant dan.
Maar hakt geen knopen door...
Make my day!
pi_145286300
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha ja vast. Heb je TS en haar manier van redeneren gezien? Je hebt nog meer succes met een stenen muur als gesprekspartner.
Dat krijg je ervan als je kennelijk geen duidelijk NEE kunt zeggen.
Make my day!
pi_145286318
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:23 schreef agter het volgende:

[..]

Dat krijg je ervan als je kennelijk geen duidelijk NEE kunt zeggen.
Nou nee, ik denk werkelijk waar dat TS zo geboren is.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:25:53 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145286336
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:22 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou?
pi_145286341
quote:

[..]

Dat weet je (op dit punt) toch helemaal niet, want het huis is intussen verkocht :? Hoe hij zich tot dusver had opgesteld is doodnormaal, eerder verstandig...
Tails tell tales
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:26:48 #105
16180 crew  CoolGuy
pi_145286356
quote:

[..]

Nee, en als zij dat wel wil dan moet ze lekker bij hem weg gaan en zelf een huis kopen. Oh nee, nee nee, wacht even, dat kan ze helemaal niet betalen dus moet gewoon haar grote smoel dichthouden over wat haar vriend wel of niet moet doen. Zij is helemaal niet in de positie om eisen te stellen. God wat ben ik blij dat mijn vriendin niet zo is zeg.
pi_145286371
quote:

Verstandig. Zou TS ook moeten doen.
Afhankelijk zijn van een ander om dat te kunnen realiseren is dan weer niet zo verstandig.
pi_145286373
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou?
Dat schrijft TS:
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:55 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Het is het zoveelste wat hij niet aan durft te gaan met mij en dat begin ik (overigens terecht) zat te worden, omdat ik verder wil met mijn leven. Het staat nu stil en een huurhuis is elke maand geld weggooien. Het is en wordt nooit van jezelf.
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:28:41 #108
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_145286390
Hij had nog een maand of drie kunnen wachten met ja of nee zeggen, maar alle informatie die hij nodig had om een beslissing te nemen had hij al in zijn bezit. Het was hun droomhuisje, hij kon het betalen, kon er een hypotheek voor krijgen, klussers voor handen en vriendin ging bijdragen aan de lasten.

Dan kun je wel heel lang blijven nadenken, maar dan komt er echt niet ineens een moment dat je heel zeker van je zaak ja of nee gaat zeggen. Je maakt het jezelf (en de mensen om je heen) alleen maar moeilijk op die manier.
Maar ja, dit soort twijfelaars bestaan en die veranderen ook niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_145286395
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:27 schreef agter het volgende:

[..]

Dat schrijft TS:

[..]

TS is niet de beste bron van informatie natuurlijk, aangezien ze zo labiel als wat is.
pi_145286419
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:27 schreef agter het volgende:

[..]

Dat schrijft TS:

[..]

Dan koopt ze zelf maar een huis hè! ^O^
Tails tell tales
pi_145286439
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:28 schreef Janneke141 het volgende:
Hij had nog een maand of drie kunnen wachten met ja of nee zeggen, maar alle informatie die hij nodig had om een beslissing te nemen had hij al in zijn bezit. Het was hun droomhuisje, hij kon het betalen, kon er een hypotheek voor krijgen, klussers voor handen en vriendin ging bijdragen aan de lasten.

Dan kun je wel heel lang blijven nadenken, maar dan komt er echt niet ineens een moment dat je heel zeker van je zaak ja of nee gaat zeggen. Je maakt het jezelf (en de mensen om je heen) alleen maar moeilijk op die manier.
Maar het gaat hier om een huis dat ze pas één keer hebben bekeken. Een tweede bezichtiging is dan ieder geval heel normaal. Binnen twee dagen beslissen niet...
pi_145286440
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, en als zij dat wel wil dan moet ze lekker bij hem weg gaan en zelf een huis kopen. Oh nee, nee nee, wacht even, dat kan ze helemaal niet betalen dus moet gewoon haar grote smoel dichthouden over wat haar vriend wel of niet moet doen. Zij is helemaal niet in de positie om eisen te stellen. God wat ben ik blij dat mijn vriendin niet zo is zeg.
Dit, wat een draak van een wijf zeg. Je zou het nu een week chagrijnig bij je op de bank hebben zitten, omdat je even zelf goed wil nadenken voor je jezelf volledig (en vrijwel maximaal) in de schulden steekt, omdat mevrouw vind dat dat allemaal maar even asap moet. Kom op, hij betaalt, dan mag hij toch bepalen _O- :')

En kom niet weer met die blabla over 'steentje bijdragen'. Hij zou compleet aansprakelijk zijn overal voor, en mevrouw was nog zo vrij als een vogel. Niet meer dan normaal dat hij dan het tempo bepaalt, en niet een halsoverkop een huis koopt omdat z'n vriendin er een nat slipje van kreeg, en hem maar een slappe trage nono vindt.
pi_145286477
quote:

Oh? Nou, ik krijg de indruk dat het (vooral) háár droomhuisje was!
Tails tell tales
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:32:39 #114
16180 crew  CoolGuy
pi_145286480
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dit, wat een draak van een wijf zeg. Je zou het nu een week chagrijnig bij je op de bank hebben zitten, omdat je even zelf goed wil nadenken voor je jezelf volledig (en vrijwel maximaal) in de schulden steekt, omdat mevrouw vind dat dat allemaal maar even asap moet. Kom op, hij betaalt, dan mag hij toch bepalen _O- :')

En kom niet weer met die blabla over 'steentje bijdragen'. Hij zou compleet aansprakelijk zijn overal voor, en mevrouw was nog zo vrij als een vogel. Niet meer dan normaal dat hij dan het tempo bepaalt, en niet een halsoverkop een huis koopt omdat z'n vriendin er een nat slipje van kreeg, en hem maar een slappe trage nono vindt.
Daar ben je weer, met je epic posts altijd. Bro-fist! Scorpie is ook al zo'n held. 8-) no hommo.
pi_145286545
Het is sowieso eenzijdig. Je hoort alleen haar irreële kant van het verhaal.
pi_145286666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar ben je weer, met je epic posts altijd. Bro-fist! Scorpie is ook al zo'n held. 8-) no hommo.
We zouden eigenlijk onze eigen rubriek moeten krijgen, waar mensen ons hun problemen voorleggen, en wij ze van een passende, constructieve, opbouwende, louter positieve oplossing voorzien. Zoals we altijd al doen eigenlijk.
pi_145286692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:35 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Het is sowieso eenzijdig. Je hoort alleen haar irreële kant van het verhaal.
Ik denk serieus dat hij gewoon redelijk gek wordt van haar gepush. Kan best zijn dat hij initieel heeft geopperd eens naar een koophuis te kijken, maar als zij zich er vervolgens als een debiel op stort en alleen maar loopt te klagen dat hij te langzaam is, en niks durft te beslissen... Zou bij mij ook juist averechts werken, zeker als hij op papier alles kan dragen en in z'n eentje aansprakelijk is.
pi_145286693
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

We zouden eigenlijk onze eigen rubriek moeten krijgen, waar mensen ons hun problemen voorleggen, en wij ze van een passende, constructieve, opbouwende, louter positieve oplossing voorzien. Zoals we altijd al doen eigenlijk.
Ik leg het even neer bij de mods.
pi_145286698
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:50 schreef Helsinki het volgende:
Ik zou het uitmaken. Dan kan jouw vriend op zoek naar een leuker en normaal meisje.
Dit.

En TS hoef ik ook niet :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145286770
quote:

Een huis kopen na 1 bezichtiging omdat je vriendin zo loopt te pushen terwijl ze zelf niet de eigenaar gaat worden en niet op de hypotheekakte staat is niet zo slim. TS d'r vriend heeft dus gewoon een stel hersenen en blijkbaar zijn er wat vrouwmensjes die dat niet kunnen handelen en beginnen te stampvoeten omdat ze hun zin niet krijgen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:44:52 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145286790
Ik word er ook een beetje niet goed van dat TS het haar vriend zo verwijt dat dit huis nu niet doorgaat. Het is voor hun neus weggekaapt. Dat kan. Dat gebeurt wel vaker.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:45:03 #122
16180 crew  CoolGuy
pi_145286798
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat hij gewoon redelijk gek wordt van haar gepush. Kan best zijn dat hij initieel heeft geopperd eens naar een koophuis te kijken, maar als zij zich er vervolgens als een debiel op stort en alleen maar loopt te klagen dat hij te langzaam is, en niks durft te beslissen... Zou bij mij ook juist averechts werken, zeker als hij op papier alles kan dragen en in z'n eentje aansprakelijk is.
Ook nog ja. Zelf met het idee komen en dan een vriendin hebben die je vervolgens gaat lopen pushen en drammen en vertellen dat het niet snel genoeg gaat naar haar zin terwijl het niet zij is die de financiele lasten op haar naam heeft staan.
pi_145286809
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik word er ook een beetje niet goed van dat TS het haar vriend zo verwijt dat dit huis nu niet doorgaat. Het is voor hun neus weggekaapt. Dat kan. Dat gebeurt wel vaker.
Dat zeg ik, zo labiel als Ouder1.
pi_145286816
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:37 schreef Dondergat het volgende:

Ik denk dat hij zijn lesje wel geleerd heeft.
Ik durf er geld op te zetten van niet!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145286859
Kennelijk passen ze niet zo goed bij elkaar... Zij mag dan wel zijn droomvrouw zijn, maar andersom heb ik mijn twijfels.
Make my day!
pi_145286861
quote:

je weet niet of het HUN droomhuis was, dat doet TS ons uiteraard graag geloven, omdat het verhaal nog krommer zou worden als blijkt dat het niet helemaal zijn droomhuis was.

Verder hadden ze het sowieso kunnen vergeten, ze hadden logischerwijs ook de boel nog moeten laten keuren, wellicht tweede bezichtiging, en ze hadden nog maar 6k ruimte. Dus met andere kapers op de kust waren ze sowieso te traag en te arm.

Verder kan je het logisch wel allemaal platredeneren en waren er geen dingen meer die uitgewerkt moesten worden, maar dan mag je er toch wel nog even over willen slapen, over nadenken? Zeker als je zo'n enorm pushy mokkel hebt :D Het gaat niet alleen om het financiële aspect. Het is ook bv. een volgende stap in een relatie, en een flink grotere verbintenis dan een huurhokje. Een verbintenis die hij in z'n uppie mocht dragen. Best logisch dat je daar dan even over ten rade gaat bij jezelf.
pi_145286864
quote:
Ik heb hetzelfde. Teleurgesteld? Prima. Boos? Belachelijk.
Tails tell tales
pi_145286911
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:47 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde. Teleurgesteld? Prima. Boos? Belachelijk.
Gelukkig zijn er nog normale vrouwen te vinden op deze wereld.
pi_145286968
quote:
Jup, wat ik zeg; ik denk dat ze het sowieso konden vergeten ook al waren ze gelijk gaan bieden. Traject had dan sowieso te lang geduurd, en ze hadden geen financiele ruimte meer om een bidding war aan te gaan.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:51:36 #130
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145286977
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:23 schreef Operc het volgende:

[..]

Je kunt ook proberen je inkomen te vergroten. :)
Hij werkt al 5 dagen van 7:00 tot 17:00 (reistijd inbegrepen). Voor mij is het heel onwaarschijnlijk dat ik ooit een vast contract krijg ergens.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:25 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Je zal vast heel aardig en zo zijn. Maar met de houding die je nu hebt, gaat het sowieso niks worden. Je komt nu over als een klein meisje dat een Barbie heeft gekregen in plaats van een fiets voor d'r verjaardag.

En heb je nagedacht dat je vriend misschien niet eeuwig bij dezelfde werkgever blijft? Misschien krijgt ie een betere baan in een andere provincie.

Koel gewoon even af. Niet lullig bedoeld hoor, maar je trekt het je echt veel te aan.

Overigens, waarom wordt jouw inkomen er niet bij opgeteld eigenlijk? Zo beperk je de zoektocht ook.
Het zou voor mijn vriend niet slim zijn om bij deze werkgever, waar hij een vast contract heeft, weg te gaan.
Mijn inkomen mag er niet bij gerekend worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:26 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het concept kopen iets is waar hij aan moet wennen, niet dat dit bij elk huis opnieuw zal beginnen maargoed, jij kent hem beter.

Je hanteerd echt een houding van "als ik niet krijg wat ik wil, dan krijgt niemand het!" Waarom zo je het opgeven, terwijl je het er met hem over hebt, en deze keer dus wel zijn goedkeuring, ga een beter huis vinden! :D Anders kan je net zo goed nooit een relatie aangaan als dit is hoe je met een tegenslag omgaat.
De angst om weer zo teleurgesteld te worden door mijn vriend bij een volgend huis.
Dat "als ik het niet krijg, dan niemand" herken ik wel. Ik ben zo kwaad dat ik een steen door de ruit zou willen gooien.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:48 schreef Tamashii het volgende:
Wauw.....

We hebben gisteravond gepraat. Ik heb mijn gevoel op tafel gegooid wat betreft het moeilijk aan kunnen gaan van vaste dingen met mij en dat hij mij daar (al jaren) mee kwetst. Zijn reactie was dat ik hem ook kwets. Geen excuus en een knuffel omdat hij me al jaren kwetst, hij keert het gewoon om. |:(

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:07 schreef agter het volgende:
Mijn vriend past heel goed bij mij. Hij is er zeker van dat hij oud met mij wil worden.

quote:

Ik had al zo'n gevoel dat dit zou gebeuren. Dat heb ik hem ook gezegd. (Ik weet al hoe het gaat, jij blijft er maar over nadenken en twijfelen, wil aankomende week nog eens kijken en daarna nog meer bedenktijd en in de tussentijd wordt het verkocht.) En zie, die angst is uitgekomen. Waardoor ik niet meer verder wil kijken naar huizen.

quote:

[..]

Met dit past hij misschien minder bij mij. En als we te lang stil blijven staan ga ik bij hem weg. Ik blijf niet op mijn vriend wachten tot hij eindelijk dingen aan durft te gaan. Ook dat heb ik gezegd in het gesprek gisteren.

quote:

Mijn vriend heeft zijn les geleerd. Hij zei zelf letterlijk: volgende keer eerder beslissen dus. Zodra dit huis in prijs was gezakt, hadden we met het balletje moeten gaan rollen. Bezichtigingen, gesprekken met Hypotheker en na aanvang van die gesprekken beslissen of we het wilden doen.

quote:

[..]

Zo gaat het hier dus niet. Ik push hem niet!! Heb mijn vriend ook nooit gepusht! Ik vroeg hem alleen hoe hij erover dacht en toen hij zei dat hij er een nachtje over wilde slapen neem ik dat ook aan als 1 nacht. Hij had best eerder kunnen instemmen met een tweede bezichtiging met onze vaders. Dat is niet hetzelfde als tegen de makelaar zeggen dat we het huis willen kopen. Maar dan was ik wel blij geweest en iets minder boos dat het huis verkocht is.
pi_145286991
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

je weet niet of het HUN droomhuis was, dat doet TS ons uiteraard graag geloven, omdat het verhaal nog krommer zou worden als blijkt dat het niet helemaal zijn droomhuis was.

Verder hadden ze het sowieso kunnen vergeten, ze hadden logischerwijs ook de boel nog moeten laten keuren, wellicht tweede bezichtiging, en ze hadden nog maar 6k ruimte. Dus met andere kapers op de kust waren ze sowieso te traag en te arm.

Verder kan je het logisch wel allemaal platredeneren en waren er geen dingen meer die uitgewerkt moesten worden, maar dan mag je er toch wel nog even over willen slapen, over nadenken? Zeker als je zo'n enorm pushy mokkel hebt :D Het gaat niet alleen om het financiële aspect. Het is ook bv. een volgende stap in een relatie, en een flink grotere verbintenis dan een huurhokje. Een verbintenis die hij in z'n uppie mocht dragen. Best logisch dat je daar dan even over ten rade gaat bij jezelf.
En ook al heb je daar van te voren al uitgebreid over nagedacht en uitgebreid met elkaar over gesproken, dan nóg is het voor de meeste mensen wel even heftig als zo'n moment écht daar is/lijkt. Dat moet je even kunnen laten bezinken, maar die vriend kreeg daarvoor geen enkele ruimte.
Tails tell tales
pi_145287038
quote:

[..]

Ja dat denk ik ook. Wie zou er niet gek van worden?
En natuurlijk beslis je zoiets niet zomaar, zeker niet gezien de financiële omstandigheden.

Maar dat kan haar vriend hier niet vertellen, daar ging het mij vooral om.
Zij komt hem hier zwartmaken zonder dat hij er een weerwoord op kan geven.
Dat vind ik ronduit laf.
pi_145287080
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:51 schreef Dondergat het volgende:
Voor mij is het heel onwaarschijnlijk dat ik ooit een vast contract krijg ergens.

Waarom dan?
pi_145287108
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

Dat heb ik wel gedaan. Mijn vriendin studeerde toen nog, dus ja... dan heb je dat. Wel meteen vooraf bepaald wat er met de woning zou gebeuren als we uit elkaar zouden gaan.

Besloten binnen twee dagen ook nog. Dag 1 gekeken, dag 2 nog eens gekeken met schoonouders omdat mijn vriendin nog wat wilde klankborden en die avond terug gegaan en een bod weggelegd, uur later een tegenbod gekregen en vervolgens uitonderhandeld.

Daar zat natuurlijk wel een informatietraject voor... ;)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:55:39 #135
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287119
Ik heb mijn vriend nooit gepusht om dit huis te kopen!
pi_145287123
quote:

Eens.
pi_145287172
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:55 schreef Dondergat het volgende:
Dan heb jij een andere definitie van pushen als de gemiddelde Nederlander.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:57:44 #138
16180 crew  CoolGuy
pi_145287188
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat heb ik wel gedaan. Mijn vriendin studeerde toen nog, dus ja... dan heb je dat. Wel meteen vooraf bepaald wat er met de woning zou gebeuren als we uit elkaar zouden gaan.

Besloten binnen twee dagen ook nog. Dag 1 gekeken, dag 2 nog eens gekeken met schoonouders omdat mijn vriendin nog wat wilde klankborden en die avond terug gegaan en een bod weggelegd, uur later een tegenbod gekregen en vervolgens uitonderhandeld.

Daar zat natuurlijk wel een informatietraject voor... ;)
En stelde jouw vriendin zich ook zo op als Ts hier?
pi_145287206
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:55 schreef Dondergat het volgende:
Je hebt kennelijk wel het gevoel dat hij vaker grote beslissingen met jou uitstelt.
Daar zit ook een stuk van de frustratie voor je, wat er nu met dit huis uitkomt.
Jij wilt verder, hij (nog?) niet.

Hoe ga je dat oplossen?
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:59:05 #140
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287227
Mijn vriend is zelf net zo teleurgesteld, zo niet meer dan mij, over het verkochte huis. Hij baalt er ook ontzettend van.
pi_145287237
Dan werk je zonder vast contract TS, kun je tegenwoordig ook prima een hypotheeksom of een gedeelde hypotheeksom mee rond krijgen.
Kap eens met dat eindeloos slachtoffertje spelen, godverdomme zeg.
blablablabla
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:59:42 #142
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145287249
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:59 schreef Dondergat het volgende:
Mijn vriend is zelf net zo teleurgesteld, zo niet meer dan mij, over het verkochte huis. Hij baalt er ook ontzettend van.
Nou praat erover en ga samen verder in plaats dan dat je blijft hangen bij iets wat je niet meer kan krijgen. Dit geeft dus aan dat hij kennelijk wel wilt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_145287255
quote:

Het zou voor mijn vriend niet slim zijn om bij deze werkgever, waar hij een vast contract heeft, weg te gaan.
Mijn inkomen mag er niet bij gerekend worden.
Maar waarom mag je inkomen er niet bijgerekend worden? Dat snap ik niet. En het leven is raar. Je vriend blijft echt niet zijn hele leven bij één werkgever lijkt me. Dat doet volgens mij niemand.
pi_145287260
quote:

En zo is het.

Je moet gewoon vooraf weten wat je wil en dan kun je na een bezichtiging en eventueel een check over de staat van de woning ja of nee zeggen. Het is allemaal niet zo gecompliceerd.

(maar goed, verreweg de meeste mensen zijn niet in staat tot het doorhakken van knopen en daarom doen anderen dat voor ze en dan kunnen zij daar weer over kankeren als "wat hij kan, kan ik ook, moet hij daar nou echt zoveel geld voor krijgen?" ;))
pi_145287281
quote:
Wij hebben wel eens een huis niet gekregen omdat anderen (achter onze rug om) 2000 euro meer betaalden aan de verkopende partij en gebak voor hun bruiloft hebben geregeld.

Move the fuck on, zijn genoeg andere huizen die te koop staan.
blablablabla
pi_145287283
quote:
Tja, en hij kan natuurlijk alleen zichzelf verwijten maken.
Make my day!
pi_145287311
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:45 schreef Scorpie het volgende:

Dat zeg ik, zo labiel als Ouder1.
Te vroeg voor die conclusie. Hard act to follow... ;)
pi_145287344
quote:

Hij werkte toch in een branche die volstrekt baanzeker is? Wat krijgen we nou!
pi_145287364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:57 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Is bij deze TS wel vaker het geval.
Tails tell tales
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:04:18 #150
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287406
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:57 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat hij dit huis moet kopen en wel nu. Dat is pushen.

Ik heb hem gevraagd of hij het aan durfde om het traject in te gaan (tweede bezichtiging, gesprek met Hypotheker en daarna beslissen). En of hij de makelaar wilde bellen om te zeggen dat wij serieuze interesse in het huis hadden.

Dat is niet hetzelfde als zeggen dat we het willen kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')