Als het hem zo hoog zit en een gesprek met werkgever niet mogelijk is (en dan laat ik even in het midden of dat aan je vriend of aan de werkgever ligt), laat hem dan een afspraak maken bij de bedrijfsarts. Of bij de vertrouwenspersoon van de organisatie. Ontslag nemen is het stomste wat hij kan doen want verwijtbaar werkloos en dus geen WW. Wat heel logisch is.quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Hoezo ,het is zijn recht om ontslag te nemen en hij wil zich niet ziek melden. Dat is te prijzen, want 99 procent van de mensen zou zich gewoon ziek melden totmeinde van het contract.
Oh ja? Mijn ervaring is anders.quote:Werken in de zorg is slavenarbeid als je dat nog niet wist.
Mijn moeder werkt met veel plezier in de thuiszorg, ze vindt dat ze eigenlijk te weinig tijd krijgt voor bepaalde handelingen maar zolang ze alles uitbetaald krijgt maakt dat niet zoveel uit. Als ik de verhalen mag geloven is er altijd tijd voor een kopje koffie bij iedere clientquote:Op maandag 6 oktober 2014 07:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als het hem zo hoog zit en een gesprek met werkgever niet mogelijk is (en dan laat ik even in het midden of dat aan je vriend of aan de werkgever ligt), laat hem dan een afspraak maken bij de bedrijfsarts. Of bij de vertrouwenspersoon van de organisatie. Ontslag nemen is het stomste wat hij kan doen want verwijtbaar werkloos en dus geen WW. Wat heel logisch is.
[..]
Oh ja? Mijn ervaring is anders.Niet generaliseren svp.
Als er in het contract staat dat het tussentijds kan worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand (door de werknemer; wat er voor de werkgever staat is toch al niet geldig op die manier), dan heeft de werkgever weinig te willen en moet hem gewoon laten gaan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
ik heb hem al gezegd dat ontslag nemen niet de beste optie is, maar hij kan het niet meer opbrengen en gaat ontslag nemen in de hoop dat hij snel wat anders heeft. De baas wil waarschijnlijk niet meewerken aan het ontslag,omdat de feestdagen eraan komen en hem aan zijn contract willen houden.
Klopt. Maar dan is hij nog steeds verwijtbaar werkloos en krijgt geen WW. En hij kan wel hopen snel weer een baan te hebben, maar die hoop hadden al die 675000 werklozen. En elke dag zonder nieuwe baan is een dag zonder centjes.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als er in het contract staat dat het tussentijds kan worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand (door de werknemer; wat er voor de werkgever staat is toch al niet geldig op die manier), dan heeft de werkgever weinig te willen en moet hem gewoon laten gaan.
Is dat niet een heel gek contract dan?quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
in het contract staat dat het contract "door werknemer en werkgever zonder opgaaf van redenen kan worden ontbonden met opzegtermijn van 1 maand."
Nee hoor, je kunt makkelijk die paar maanden doorbijten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Hoezo ,het is zijn recht om ontslag te nemen en hij wil zich niet ziek melden. Dat is te prijzen, want 99 procent van de mensen zou zich gewoon ziek melden tot einde van het contract.
Even gravend in mijn HR geheugen, kan dat volgens mij ook niet. Officieel. Maar ja... Als de werkgever wil, verzint hij wel een reden. Dus het is sowieso een beetje dooie letter.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Is dat niet een heel gek contract dan?
Ik ben net wakker, dus misschien is een deel van mijn frontale cortex nog niet in bedrijf, maar een werkgever die 'zomaar' een arbeidsovereenkomst kan ontbinden, ik wist niet dat het bestond.
Dat het erin staat maakt het nog niet geldig.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Is dat niet een heel gek contract dan?
Ik ben net wakker, dus misschien is een deel van mijn frontale cortex nog niet in bedrijf, maar een werkgever die 'zomaar' een arbeidsovereenkomst kan ontbinden, ik wist niet dat het bestond.
Dan is de oplossing dus snel bewijzen verzamelen en vervolgens ontslag met vergoeding vragen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Pesterijen door de baas, zoals scheldpartijen, intimidatie, bedreiging etc...
Yep en als de werknemers zijn keihard inzetten vangt de WG de dikke winsten ervan, zo is het spelletje nou eenmaal.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je zal toch WG zijn en zulke lamzakken in dienst hebben.
Dus omdat de één hard werkt mag de ander zich als een lul gedragen en onterecht de ziektewet ingaan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Yep en als de werknemers zijn keihard inzetten vangt de WG de dikke winsten ervan, zo is het spelletje nou eenmaal.
Nee.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Kan hij de ontslagbrief niet zo formuleren , dat hij toch ww krijgt?
Nee.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Gelukkig niet. De regels zijn vrij duidelijk en geloof het of niet: naleving wordt nog gecontroleerd ook.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Onmogelijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Gelukkig niet. Zou een mooie boel worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ww betaal je zelf voor. Dus het is een sigaar uit eigen doos.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 07:14 schreef avotar het volgende:
Maar goed het zoveelste topic van iemand die niet meer wil werken en gratis zijn (ons) geld wil krijgen in de vorm van een uitkering.
Ik heb laatst gelezen dat je dan bijstandsmoeder moet worden. Schijnt erg lucratief te zijn.
En hiermee bewijs je dat het niet om een vriend gaat.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Gezienhet arbeidsconflict zal die niet mee willen werken vermoed ik. Dus door zon hifter word je ook nog ww door de neus geboord?
quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:36 schreef Storneren het volgende:
[..]
Nee.
Misschien kan hij wel zijn ontslag storneren
En daarom denken mensen dat ze eerst een half jaartje kunnen bijkomen van hun baan en daarna eens rustig om zich heen gaan kijken, want zelf betaald en daardoor recht op 2 jaar minimaal.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ww betaal je zelf voor. Dus het is een sigaar uit eigen doos.
Alsof mensen voor hun lol werkloos worden. Die buffer hebben ze waarschijnlijk sowieso wel nodig.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:04 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
En daarom denken mensen dat ze eerst een half jaartje kunnen bijkomen van hun baan en daarna eens rustig om zich heen gaan kijken, want zelf betaald en daardoor recht op 2 jaar minimaal.
Van mij mogen de regels wel wat strenger, laat mensen zelf ook maar een buffer opbouwen voor slechte tijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |