abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145196641
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

pi_145196647
MM wat een leuke dag O+
pi_145196727
Omen niet leuk.
En herplaatsbaar betekent andere afdeling/andere functie/ontslag?
pi_145196794
Tip van het jaar voor iedereen die in (de buurt van) Midden-Brabant woont: investeer ¤50 per volwassene in een Safariparkabonnement, wij hebben er al zo veel plezier van gehad. 3 speeltuinen die prima geschikt zijn voor dreumesjes, veel jonge dieren (babyleeuwtjes, en chimps, en zebras en giraffen en bavianen O+), aaibare geitjes, en een boot, en een bus en, nou ja, kleinejongetjesparadijs dus _O_

Omen, ik hoop dat ereen leuke nieuwe functie voor je inzit!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:23:43 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145196829
Oi, dat is ook spannend Omen...

Oh en wij gingen 'even' een cadeaubon bij de bouwmarkt halen :') Zijn we ook nog de Ikea die er vlabij zit ingegaan voor een lamp, en met een halve inboedel en een buik vol Zweedse balletjes weer naar buiten gegaan :D Op zaterdag! En ik vond t niet eens idioot druk!

Wel jammer van de hoofdpijn die op kwam zetten en nog steeds erger aan het worden is ;( Hopelijk helpt de pcm zo...
pi_145196831
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:20 schreef ferrari_rood het volgende:
Omen niet leuk.
En herplaatsbaar betekent andere afdeling/andere functie/ontslag?
Ja. Dat betekent het precies. :D
pi_145196871
LB dat klinkt gezellig. En die Zweedse balletjes zijn lekker O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:49:21 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145199967
Oh! En we hadden vanmiddag een potentiële oppas ter kennismaking!

Zusje van een kennis, 22 jaar en een beetje apart volgens mij, maar E vond dr helemaal tof! Ze moest zelfs een beetje huilen toen ze wegging! 8)7 :D Het arme kind had nog nooit opgepast, en volgens mij ook nog nooit een kind vastgehad, dus ze was nog wat onhandig _O- maar wel leuk.

Morgen komt t zusje van een vriendin, die past regelmatig op dr nichtje en neefje, dus ik ben heel benieuwd of E haar ook zo leuk vindt O+
pi_145200485
Omen, wat naar! Wanneer weet je meer?

LB, wat leuk! Wij hadden 2 weken geleden ook voor het eerst een oppas, een vriendin van ons wilde wel een avond oppassen terwijl wij naar de film gingen. Het was heel gezellig, maar Ellie viel pas om 0.00 uur op haar schoot in slaap O+.
Home is where the O+ is...
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 23:10:24 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145200614
Ahhh O+ Nouja en voor een keertje ook niet erg inderdaad.

Mijn ervaring is dat oppassen er ook even in moeten komen en handigheidjes ontwikkelen.
pi_145207537
Omen, klote! Hoop snel dat je wat meer zekerheid hebt want dit is niks :(
pi_145208364
Omen wat spannend.

L is de afgelopen dagen bezig met zijn speelgoed op een rijtje zetten. Alle dieren naast elkaar in een rechte lijn bijv. Doen jullie kindjes dat ook? Vind het er een beetje gek uitzien :@
pi_145208546
Dat is juist een heel goede motorische oefening fieder.

Sac stopte gisteren d'r sokken in een beker en haalde ze er weer uit. Niks vormenstoof een beker is veel makkelijker.
  zondag 5 oktober 2014 @ 10:26:04 #14
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145208770
Mijn meisje ruimt alles op en haalt het er weer uit.

Omen dat is wel spannend.
pi_145209894
Fieder op een rij zetten, check! Gebeurt hier ook heel veel. En grote broer heeft dat heel veel gedaan met al z'n auto's.

Omen, wat een rotsituatie en onzekerheid zeg. pas je goed op jezelf? Je het niet persoonlijk aantrekken hè!

LB fijn dat het goed klikte met de potentiële oppas! Ik wil er ook graag eentje maar lastig om te vinden.....
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:45:33 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145210245
En ook de tweede oppas werd huilend uitgezwaaid :D :') ^O^

Dit betekent dat ik weer maandagavond kan gaan zingen! *O*
pi_145210352
Haha, dramaqueentje. O+ .
Maar wat fijn LB. Dat geeft weer wat ruimte!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145211100
Ik dacht echt dat we de oppasdrama's met mijn ouders achter ons hadden gelaten, maar helaas heb ik het mis.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:28:37 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145211278
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145211367
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:22 schreef Spirit82 het volgende:
Ik dacht echt dat we de oppasdrama's met mijn ouders achter ons hadden gelaten, maar helaas heb ik het mis.
SPOILER
:*
Ik ken het :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:33:26 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145211415
SPOILER
pi_145211835
Ik roep al heel lang dat ze anders gewoon 3 dagen naar de opvang gaat, maar feit is dat dat duur is. Ik heb nu een sterk verminderd inkomen, we hebben extra uitgaven omdat werkvoordelen zijn weggevallen, dus mijn man wil dat liever niet. Man zegt nu dat hij met mijn ouders gaat praten, want ik kan het niet.
Sarcasme. Herken het.
pi_145211867
LB fijn dat je een oppas hebt voor de maandag *O*

Spirit :*

Vanmorgen ben ik helemaal plat geknuffeld door mijn dochter. Ze lag op mijn buik met haar armpjes om me heen te knuffelen O+
pi_145211905
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:08:01 #25
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145212476
Spirit en Soesa, wat naar om te lezen. Ik hoop dat jullie een andere oplossing kunnen verzinnen, die meer rust geeft.

SPOILER
pi_145212550
Spirit :*

SPOILER
pi_145214972
Oh Spirit... :*

SPOILER
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:21:41 #28
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145215141
Wat naar Spirit. Kan me voorstellen dat je je onbegrepen voelt en ook wel in de kou gezet. :*

Omen, ook al een rotbericht. Zeker omdat je nu nog niet weet waar je aan toe bent. Wanneer krijg je meer duidelijkheid? :*
pi_145215556
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:16 schreef Cwen het volgende:
Oh Spirit... :*

SPOILER
SPOILER
pi_145227324
Ik heb 16 oktober een gesprek. Dus duurt nog wel even. Ik ben ook benieuwd hoe het morgen gaat zijn. Heel veel mensen hebben dezelfde brief als ik gekregen.
En een deel van mij heeft eigenlijk helemaal geen zin om te werken. Ik voel me de laatste tijd al zo moe en ben bijna in staat om me maar gewoon ziek te melden :@

Vandaag wel een hele fijne dag gehad. We zijn naar een verjaardag gegaan en Riley was enorm gezellig. Daarna bij mijn zus gaan eten en even de hond uitgelaten. Vlak voor het eten werd Riley even iets minder gezellig, maar logisch wel. Want rond etenstijd heeft ze honger en is ze moe.
pi_145227643
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_145228320
SPOILER
pi_145228508
Woonde ik maar wat dichterbij je in de buurt spirit :*
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:50:15 #34
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145228985
Spirit, als het financieel mogelijk is, en Isa vindt het fijn op het KDV, zou ik zeggen: meteen regelen. Jouw gezondheid is ook veel waard, en als je je weer goed voelt, profiteert Isa daar ook weer van!
pi_145229150
SPOILER
pi_145229971
Spirit, het is heel vervelend dat je je onbegrepen voelt (en dat gaat vast ver terug in de tijd, en over veel mee dan hier te lezen is), maar je zou het ook allemaal vanuit een andere hoek kunnen zien, denk ik.

Je ouders waren zo lief om op de maandag voor je op te passen. Ze hielpen je, je had oppas en maakte minder kosten. Zij zetten er één dag in de week hun eigen leven even voor opzij. Structureel. Ik vind dat best een hele opgave, eerlijk gezegd en iets waar je ook dankbaar voor kunt zijn.

Nu zit je thuis en heb je die oppas niet meer nodig voor je werk. Je kunt niet ontkennen dat dat een ander gegeven is. Zij geven aan dat ze de maandag nu liever tijdelijk willen laten vervallen. Je bent immers thuis en ze drijven je niet op kosten.

Jij hebt aangegeven de tijd hard nodig te hebben voor jezelf en weer zoeken ze mee naar een oplossing. Op de maandag komt eigenlijk in de ochtend niet meer goed uit, maar ze denken mee en komen met het idee dan twee middagen voor je op te passen. Weer heel lief, lijkt mij en iets om dankbaar voor te zijn.

Voor jou is het geen reële optie, maar vanuit je ouders lijkt het me een lieve zet, eerlijk gezegd.

Nou ja, er zal wel veel meer spelen, maar als buitenstaander, denk ik echt :o als ik je verhaal lees.
pi_145231343
Goof, dat probeer ik mijn hele leven al. Ik ben het zat me continu in hen te verplaatsen en steeds weer door deze pijn te moeten gaan. Voor een buitenstaander is mijn verhaal vast onvolledig, snap ik prima. Maar als er 100 beloftes worden gedaan en altijd is er wat, dan houdt het op een gegeven moment gewoon op. Geld zal mij echt een zorg wezen.
Sarcasme. Herken het.
pi_145231824
Je klinkt in elk geval erg gefrustreerd erover en verdrietig/ gekwetst. Dat vind ik naar voor je, dat je je zo voelt.

Maar als mijn ouders er zo structureel voor me zouden proberen te zijn, zou ik ze dankbaar zijn. Ze zijn er niet, want wonen ver weg, maar gelukkig zijn ze er op honderd andere manieren en voel ik me in elk geval belangrijk in hun leven, hoe ver weg ze ook zijn, en hoe weinig praktische hulp ze me ook kunnen bieden.

Het is je gegund je ook zo te mogen voelen. Wellicht verbetert jullie verhouding juist enorm als je jullie dochter naar het kdv brengt. Dan zijn jullie niet zo direct van elkaar afhankelijk en kun je hopelijk weer wat meer van elkaar genieten. :*
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:43:57 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145232017
Ik ben het vooral met de laatste zin van Groof eens. Als geld geen probleem is, ga dan voor een kdv. Dat maakt jou minder afhankelijk van je ouders en kun je werken aan een ander soort relatie.

:*
pi_145232206
Geloof me, dat wil ik al een hele poos.
Sarcasme. Herken het.
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:47:51 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145232254
Maar je man niet?
pi_145232619
Spirit en soesa dikke knuf.
pi_145232809
Klote Spirit :*

Ik zou idd ook een kdv/gastouder overwegen zodat je aan je eigen herstel kunt werken.

Omen ik word altijd zo blij van jouw posts die overlopen van liefde voor Riley O+ ... kvind je echt een topper!

En moe ... ja, je bent ook de enige die de kar trekt. Geen partner om op terug te vallen. Vind het echt knap van je hoe je het allemaal doet! Maar ik lees de laatste tijd vaker dat je moe bent ... pas je goed op jezelf? :*

Vanmorgen hebben we visite gehad van een vriendin van de pufclub. De dametjes hadden dolle pret. Er werd gegiebeld en gekwebbeld. Echt gezellig! O+ ... Alleen B. was vandaag erg ontevreden .. veel energie ging in hem zitten dus dan voel ik me wel een beetje schuldig naar Djenna :@

Ik gaf haar vandaag de doos kleurpotloden en een kleurplaat. Ze heeft heel even gekleurd. Maar het is natuurlijk veel leuker om die potloden in de doos te doen en er weer ui .. en er weer in.. en er weer uit. And so on O+

[ Bericht 76% gewijzigd door Twinkle20 op 05-10-2014 21:01:25 ]
pi_145233609
Haha Twinkle, herkenbaar. Sowieso moet iets dat leuk is bevonden eindeloos herhaald worden, tot iedereen het spuug- en spuugzat is O+

Mijn dreumes denkt dat hij kan lopen. Maar dat is niet het geval, dus hij is vandaag maar 2155 keer op zijn achterhoofd gevallen. O+

Verder is het leven heel erg tof! Nog 1 keer therapie, denk ik, en dan is het klaar. Dan heb ik een jaar EMDR gehad, dat is best heel veel als ik het vergelijk met anderen. Maar ik ben wel klaar met vergelijken ;) ik had dit nodig, en ik ben zo blij dat ik het heb gedaan ook. De rust in mijn hoofd is enorm, de paniek in mijn leven is nagenoeg verdwenen, ik kan weer ademen, er is weer ruimte voor andere dingen O+

We hebben meteen maar de woonkamer geel geverfd (ik weet hoe afschuwelijk dat klinkt :D maar het is echt awesome geworden!) om ons huis bij onze stemming te matchen :P O+
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:10:25 #45
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145233674
Klinkt goed L-E & Twinkle!

Heerlijke positieve verhalen O+
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:18:14 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145234163
LE dat klinkt goehoeoeoed! Geel is een zonnige kleur, supermooi dus O+

Spirit, maak even een proefberekening hoeveel toeslag je kunt krijgen met t gedaalde inkomen, en zoek evt een gastouder (die zijn vaak goedkoper per uur). Het lijkt me heel goed dat je geen structurele oppas meer met je ouders regelt, want het levert jullie inderdaad vooral frustratie op en da's zo zonde :{
NB je hebt nu dan misschien geen contract meer, maar eventueel opgespaarde uren kun je nog met hetzelfde recht op toeslag opmaken! Voor meer info mag je me pm'en!

Omen, misschien moet je je dan wel een keer ziekmelden, als je het nodig hebt? Ik snap dat dat nu misschien eng is, met die brief boven je hoofd, maar je gezondheid is het belangrijkst....
pi_145234236
L-E, zet er even een wiegje neer en post een foto in het inspiratietopic, ben benieuwd! O-)
pi_145234446
Twinkle. Ik denk dat mijn moeheid ook komt door de onzekerheid over mijn werk. Wellicht dat de rust wat meer terugkeert als ik daar wat meer zekerheid over heb
Zielig dat B zijn dag niet had vandaag. :*
O+ hoe Djenna met de kleurpotloden speelde

L-E wat fijn dat het zo goed gaat nu. Net wat je zegt. Soit dat bij jou de emdr een jaar heeft geduurd. Je bent er nu en het heeft je heel veel opgeleverd. Zelfs een gele muur O+
pi_145234617
De bank moet je weg denken, hij wordt na onze vakantie vervangen door een nieuwe, onze droombank!
Maar kijk, geel is best geel, after all :7

SPOILER
pi_145234656
Omen, ik heb even terug gelezen want ik had je bericht over werk helemaal gemist. Wat een onzekerheid, ik snap dat je daar moe/onrustig van wordt :*
pi_145234684
Ik vind het gaaf. En die blauwe kast vind ik ook heel gaaf O+
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:33:09 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145235003
Leuk hoor, die gele muur... MAAR DIE KAST!!! O+ _O_ Wat vraag je ervoor? oO<
pi_145235004
Dank jullie wel :*
Ik wil morgen wel even kijken op mijn werk, maar de drempel om me ziek te melden is nu wel een stuk lager. :@
pi_145235086
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:33 schreef LadyBlack het volgende:
Leuk hoor, die gele muur... MAAR DIE KAST!!! O+ _O_ Wat vraag je ervoor? oO<
Ik heb dibs op die kast hoor. Ik zei het al boven jou dat ik die kast mooi vind :D
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:40:00 #55
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145235344
L-E! O+ Mag ik bij jullie wonen? O+
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:40:29 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145235373
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:40 schreef GotC het volgende:
L-E! O+ Mag ik bij jullie wonen? O+
Da's natuurlijk ook nog een idee :D
pi_145235479
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:40 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja. Dan wil ik ook daar gaan wonen O+
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:43:23 #58
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145235529
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:40 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Scheelt weer dibs lijstjes enzo :P
pi_145235880
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:25 schreef L-E het volgende:
De bank moet je weg denken, hij wordt na onze vakantie vervangen door een nieuwe, onze droombank!

SPOILER
wow! Lurker hier, maar wát een fantastische muur!
Mag ik misschien vragen hoe de verf heet? Of de kleur eigenlijk? :@
pi_145236091
Thanks all, en iedereen mag hier komen wonen! Plek zat in die circustent! O+ Dat niemand ziet dat er een ruitje mist in die kast verbaast me :D

Nangie, het is Vintage Yellow van Perfection (hier had alleen Praxis dit merk, geen idee of dat overal zo is) :)
pi_145236376
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:54 schreef L-E het volgende:
Thanks all, en iedereen mag hier komen wonen! Plek zat in die circustent! O+ Dat niemand ziet dat er een ruitje mist in die kast verbaast me :D

Nangie, het is Vintage Yellow van Perfection (hier had alleen Praxis dit merk, geen idee of dat overal zo is) :)
:) Dankjewel! Verf klinkt bekend!
Ik ga het in de groep gooien hier! ;)
pi_145237823
L-E *O* O+ Instant vrolijk!
pi_145238597
LE, dát is vrolijk zeg! Zelfs ik word er blij van en ik houd niet eens van geel :D
pi_145238757
Wauw LE! En over die therapie .. lekker belangrijk hoe kort of lang andere mensen dit nodig hebben. Het gaat om JOU .. dat JIJ je beter gaat voelen. De rest is niet van toepassing.

Ik kan soms best jaloers worden op al die crea beas hier en in het kinderkamertopic :@
Hier alles vrij steriel en saai gebroken wit. Vond het al heel wat dat ik in de kinderkamers 2 muren grasgroen heb durven verven :@

Maar voor over een jaar of 5 staat het op de planning om een boerderijtje te kopen. Dan ga ik helemaal los :Y) .. nu al voorpret met moodboards maken enzo :Y)
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:52:02 #65
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145238953
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:25 schreef L-E het volgende:

SPOILER
Wij hebben dezelfde muur O+
Wat een gave kast!
pi_145239031
LE! Wat is het tof O+ en je lockerkastje ^^
♥ J & S
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:55:37 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145239125
Haha Spees kom je hier even dekking zoeken voor alle raging hormones in Z&G? :D
(potver, wat een gedoe daar zeg! hier is het rustig hoor O+ )
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:55:41 #68
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145239130
Ooh, mooi geworden L-E! En de kast is echt supermooi O+
pi_145239694
Supermooi LE, heel warm en zonnig O+

Dank jullie wel trouwens allemaal voor de lieve reacties :*
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:15:42 #70
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145239962
Fijn!!

En natuurlijk is het heel belangrijk dat Isa ook dr opa & oma blijft zien, en neef & nicht, maar die kans is denk ik wel groter als jullie geen 'professioneel' contact hebben. Maar gewoon speelbezoekjes *O*
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:20:46 #71
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145240159
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:55 schreef LadyBlack het volgende:
Haha Spees kom je hier even dekking zoeken voor alle raging hormones in Z&G? :D
(potver, wat een gedoe daar zeg! hier is het rustig hoor O+ )
Ja hier lijkt t wel de sound of music zo sereen!
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:29:26 #72
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145242064
Wauw LE! Mooi hoor die gele wand en je woonkamer!

Wat naar van die brief Omen. Denk je wel goed om jezelf?

Spirit :* .

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon Loj *O*

Verder weinig onthouden. Sorry.

Hier is het weer drama met slapengaan vanavond. Het minste of geringste dat D denkt dat ik van zijn kamer wegga is het krijsen. Verlatingsangst?
Het slapengaan gaat volgens een vast ritueel.
Geen verhoging, extra fles, dentinox gegeven en een uur later ook pcm. Lichamelijk lijkt er weinig aan de hand
's Nachts doorslapen is al meer dan een maand verleden tijd, maar dat went.
Dus nu zit ik op de slaapbank achter D's ledikant om hem gerust te stellen (helpt gelukkig) en te wachten tot hij slaapt. En ik ook naar mijn bed kan :Z
Kan iemand me vertellen of slaaptekort went?

[ Bericht 3% gewijzigd door -mandy- op 06-10-2014 00:42:25 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_145242471
Jahoor Mandy, het went ;)
pi_145244130
Twinkle. Wat gaaf dat jullie op een boerderij willen wonen

Spirit hopelijk brengt die keus jullie rust :*

Mandy :*
pi_145244467
Spirit :* fijn dat je iig de komende tijd je rust kunt gaan nemen op deze manier. Ben wel benieuwd hoe opa en oma gaan reageren.

LE wat een vrolijkheid O+ en wat fijn dat je je zo goed voelt

Mandy :* hopelijk is het snel achter de rug.
  maandag 6 oktober 2014 @ 07:53:51 #76
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145244554
Goedemorgen!
Ik voel me behoorlijk brak nu :z , het was 1 uur toen ik mijn bed inkroop. D heeft wel doorgeslapen en kleuter heeft ook niets van D gemerkt, oef.
Volgende keer bij een verlatingsangst-aanval zoals gisteravond bij hem blijven zitten aan het voeteneind van zijn bed en wachten tot hij in slaap valt. Dat helpt.
Zo maar eens extra c_/ .
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_145244580
Spirit, fijn dat het je rust geeft. Hoe gaat het verder met je?

LE, fijn ook dat je je weer zoveel beter voelt. Wat een verademing kan dat ineens zijn hè?

Mandy, sterkte! Ik vind 't niet echt wennen maar je leert er mee omgaan. En dat helpt ook.

Hier is de alom gevreesde 14-maandensprong begonnen... :O. Ben benieuwd wat ze allemaal weer voor nieuws gaat doen!
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:04:47 #78
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145245230
Sprongetjes zijn niet leuk Cwen, maar de nieuwe mogelijkheden naderhand zijn zo leuk!!!!

Hier is na de laatste sprong oa het taalbegrip toegenomen: kom je naar mama? stapelbekertje oprapen, ook beter met vork/lepel kunnen eten, pyjamashirt uittrekken, rits losdoen, ....
Zooo leuk!!!! *;
pi_145245585
Spirit, lijkt me een goede beslissing :*

Cwen: haha, ja, wij vonden geel tot voor kort ook echt wanstaltig :D Begrijp niet hoe dat ineens zo kan veranderen, maar we zijn er echt heel blij mee :D

Twinkle: oh ik vind sereen wit ook echt supermooi hoor! Pics van die groene kamer? En een boerderij, ook onze ultieme droom O+ Eerst maar die loterij winnen dan. Of mee spelen, uberhaupt :')
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:04:58 #80
381212 Gulara
From the future
pi_145246431
Oh geel!

O+ O+ O+ O+ O+ geel O+ O+ O+ O+
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:18:15 #81
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145246752
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:25 schreef L-E het volgende:
Spirit, lijkt me een goede beslissing :*

Cwen: haha, ja, wij vonden geel tot voor kort ook echt wanstaltig :D Begrijp niet hoe dat ineens zo kan veranderen, maar we zijn er echt heel blij mee :D

Twinkle: oh ik vind sereen wit ook echt supermooi hoor! Pics van die groene kamer? En een boerderij, ook onze ultieme droom O+ Eerst maar die loterij winnen dan. Of mee spelen, uberhaupt :')
Toch geel gekozen :D ;)

Erg mooi geworden :Y

En Spirit, lijkt mij de beste oplossing. Zal een last van je schouders zijn :).
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:26:33 #82
381212 Gulara
From the future
pi_145248151
En een kus voor spirit en omen: :* :*
Te lui om verder te reageren want moet zo m'n kind uit de douche plukken.
pi_145248283
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 07:57 schreef Cwen het volgende:
Spirit, fijn dat het je rust geeft. Hoe gaat het verder met je?

LE, fijn ook dat je je weer zoveel beter voelt. Wat een verademing kan dat ineens zijn hè?

Mandy, sterkte! Ik vind 't niet echt wennen maar je leert er mee omgaan. En dat helpt ook.

Hier is de alom gevreesde 14-maandensprong begonnen... :O. Ben benieuwd wat ze allemaal weer voor nieuws gaat doen!
Wat lief dat je het vraagt O+

SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_145254821
Dat klinkt alsof je op de goede weg bent Spirit :)

Doen jullie ook sok-spelletjes met je dreumes? Ik doe in iedere hand een sok, dan ga ik achter de bank zitten, en dan spelen ze een verhaaltje. Soort van cheapass poppenkast dus :7

Ze heten Ok & Sok overigens O+
pi_145255496
Wel sokspelletjes hier, maar dan toch anders ;)
Hier moeten de sokjes om Femke d'r handjes, bijvoorbeeld bij het verschonen, dat vindt ze hi-la-risch!
pi_145256015
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:05 schreef L-E het volgende:
Dat klinkt alsof je op de goede weg bent Spirit :)

Doen jullie ook sok-spelletjes met je dreumes? Ik doe in iedere hand een sok, dan ga ik achter de bank zitten, en dan spelen ze een verhaaltje. Soort van cheapass poppenkast dus :7

Ze heten Ok & Sok overigens O+
Bertje en Henk O+

Ik ben een rund met filmpjes posten. Maar zie youtube. Is een ouwe van hand teeuwen O+
pi_145256522
Ok & Sok O+

Vinden ze hier maar even leuk, daarna moet de sok ook om hun handjes en dat is vervolgens weer raar/stom/eng of ruzie :')

Wij waren vandaag bij een fotograaf. (wil zich specialiseren in tweelingen geloof ik en gaf daarom gratis shoots weg). Ik geloof alleen dat ze vooral ervaring had met new borns en een enkele kleuter.... Wel mooie studio met lampen en zo'n wit scherm. Maar ook met een ontzettende bende aan props en speelgoed (en snoeren, stopcontacten en andere troep wat niet voor kleine kindjes bestemd is :X ).

"Zo, ga daar maar staan in het midden. Naast elkaar"

8)7

En blijkbaar ook heel moeilijk om op het juiste moment op het knopje te drukken want na 45 minuten ploeteren (van mijn kant vooral...) had ze nog geen foto van J waar ze richting camera keek. Best vreemd want ik had haar al een flink aantal keer heel leuk zich lachen en kijken.

ze had zelf geen kinderen... :')

Op zich natuurlijk heel lief om gratis shoots aan te bieden en zo. Maar ik vrees dat ik er toch iets meer van had verwacht. En als ik dan vergelijk met hoe Ela fotografeert, dat is echt ongeveer het tegenovergestelde *; Beetje waist of time dus....
pi_145256590
Oh en D heeft problemen met het uitspreken van haar naam. Ze noemt zichzelf Daffy (of Lijn... :') ). We leggen nu blijkbaar teveel de nadruk op de -ne want nu noemt ze zichzelf DaffiNe (of Lijn ;) ).
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:56:55 #89
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145256799
Ok & Sok, die zijn vast iets kindvriendelijker dan Bertje en Henk ;) (hilarisch _O- )

Sokken moeten hier meteen gleich direct NU om de voeten, anders wordt J. boos... Net als schoenen, die moeten ook aan }:| . Heeft ie niet van ons, ik loop de hele dag op pantoffels, binnen hebben we nooit schoenen aan.

Jammer van de fotoshoot Kyara, even een realitycheck voor de fotograaf dus? Ik hou zelf niet zo van die studiofoto's, ik heb er van mezelf van vroeger, en ik vind ze zonder uitzondering lelijk... Wat Ela doet vind ik wel heel mooi.

[ Bericht 13% gewijzigd door mousemicky op 06-10-2014 16:02:09 ]
pi_145257029
Ela is 2 weken geleden bij ons geweest ;) Inderdaad prachtig! En ik maak zelf ook best veel foto's. Maar ik vond het wel leuk om ook zoiets mee te maken. Geen idee of er leuke tussen zitten....
pi_145257658
Ik doe het ieder jaar, tot de schoolfotograaf iig.
Ieder jaar rond april, dan zijn beide meiden jarig.
Kost maar ¤5,- per sloot of ¤7,50 als ze samen op de foto gaan. En dan krijg je per sloot 1 foto van 13x18 gratis erbij.
Is echt bij een fotograaf en worden vaak hele mooie foto's.

Maar toch....in mijn ogen kunnen er inderdaad veel meer foto's gemaakt worden. Dan zie ik ze ploeteren voor het juiste moment, terwijl ze seconden ervoor ook een mooie foto hadden kunnen maken
Voor die ¤5,- maken ze er wel veel werk van.

(Maar ik ben daarna dan ook zeker nog ¤80,- verder aan foto's :X voor mezelf, maar ook voor de opa's en oma's en ouwe oma)
pi_145257968
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:03 schreef Kyara het volgende:
Ela is 2 weken geleden bij ons geweest ;) Inderdaad prachtig! En ik maak zelf ook best veel foto's. Maar ik vond het wel leuk om ook zoiets mee te maken. Geen idee of er leuke tussen zitten....
Ooh!! Nieuwsgierig!!!

Ela heeft zo'n tof sfeertje in haar foto's... ik twijfel altijd of ons gezinnetje wel bij zo'n sfeertje past. Of ze dat bij ons ook voor elkaar kan krijgen dus, met een echtgenoot die er waarschijnlijk niet geheel achter staat/het onzin vindt...
Ik vind overigens de studiofoto's die Hilz een half jaar geleden van Lars en Femke heeft gemaakt nog altijd ontzettend tof O+ O+
pi_145263194
Spirit klinkt zeker of je op de goede weg bent

Hier geen Ok en Sok. Hetzelfde een beetje als Kyara als reden

Kyara jammer van die fotoshoot. -O-
En ik ben ook benieuwd naar de foto's van Ela. Ik vind haar sfeertje ook zo ontzettend mooi. En ze kan foto's maken op het moment dat de liefde tussen ouder en kind ervan afspat O+

En gewoon nog even vermelden hoe tof Riley is. Vandaag ging ze voor me zitten en dan pak ik haar handjes en 'schop' haar door de kamer. Ze ligt dan helemaal dubbel en ga dan telkens weer op of voor mijn voeten zitten O+
  maandag 6 oktober 2014 @ 19:31:45 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_145266151
Ik ben vast niet gemist, maar kom toch even melden dat ik nog leef, soort van :+. Gaat niet zo lekker. Beetje a la Spirit, maar dan zonder de ouder-troubles. Waarvoor nog een welgemeende :*. Alles is al gezegd denk ik. Ben wel blij te lezen dat je weer op de weg naar boven bent.

Noor gaat goed geloof ik. Loopt nu echt, kruipt bijna niet meer. Krijgt nu twee hoektanden boven tegelijk en ook onder is het onrustig, dus die volgen vast snel. Het kunnen lopen en de tanden kosten haar wel veel energie. Ook natuurlijk wennen nog op de nieuwe crèche. Maar ze heeft vooralsnog geen moeite met de switch.

Ik lees nog wel mee, maar voel me mentaal en en fysiek echt op en omdat het me niet lukt om op iedereen te reageren, merk ik dat ik dan maar niet meer reageer. Wil geen mensen tekort doen :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_145266385
XM, je was wel gemist hoor. Denk nooit dat je niet gemist wordt :*
Fijn dat het met Noor zo goed gaat. En inderdaad. Als ze eenmaal kunnen lopen, doen ze dat ook. :D
Ook fijn dat het goed gaat op de nieuwe crèche.
Jammer dat jij niet lekker in je vel zit. :*
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:41:17 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145269291
Bah XM, wat naar dat je je zo slecht voelt :{ Heb jij nog gesprekken of behandelingen waarmee je hopelijk ook de weg terug naar boven kunt vinden?

Omen, door de kamer schoppen _O- :D Ik snap geloof ik wat je bedoelt, en t klinkt heel lief hoe leuk Riley dat vindt O+ Hoe was t op jouw werk vandaag, gekke sfeer of viel het mee?

Oeh Kyara, dat kunnen alleen maar mooie foto's zijn... Zijn jullie ook met zn vijven op de foto geweest? Dat vind ik wel echt jammer, je staat haast nooit allemaal tegelijk op de foto he?
En DaffiNe O+

Sokspelletjes :D Ik heb wel van die vingerpopjes van Ikea, maar E begint t nu pas een beetje interessant te vinden (fantasie is volop in ontwikkeling geloof ik! ze vond ook ineens een 'schaduwbeestje' van mn hand doodeng! :o ), dus ik ga het eens achter de bank uitproberen met sokken! ^O^
pi_145269571
Ok & Sok zijn geinspireerd op Bertje & Henk ja :D

Kyara, dat klinkt als een niet heel indrukwekkende fotograaf :') Wellicht leert ze nog het eea ;) En ik ben ook benieuwd naar de foto's van Ela! O+

Shandaly, wat zijn de bezwaren van je man bij een shoot met ela? Ik ben ook nog aan het twijfelen of ik mezelf wel mooi genoeg vind voor een sessie maar mijn man is keihard: Of het wordt een shoot met het hele gezin, of we doen het niet. Dus als ik echt wil, moet ik wel ;) Hij is overigens helemaal fan van ela, net als ik O+

Omen, door de kamer schoppen :D O+!

XM, zorg goed voor jezelf :*
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:56:51 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145269987
"Ik help je wel, poes" O+

Ze is zó dol op dat beest! En hij duldt haar *;
pi_145270060
Wat een enorm snoezig plaatje zo LB O+
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:06:40 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145270485
Ja, mijn kleine peutertje O+

Ze heeft vanavond zelf (deels met vork, deels met dr handen) een bordje bloemkool en aardappels zitten eten, tot ze mij met een gedecideerd "oosjie" (alsjeblieft) haar bordje en vork gaf. Toen ik vroeg of ze genoeg had gehad, zei ze ja, en daarna gelijk "jotje!" Of ik dus wel even de yoghurt aan wilde laten rukken :') :Y)

Ik had vanochtend best even moeite met haar (zelf lichte hoofdpijn en futloos); E was schijnbaar moe, en werd daar heel baldadig van :X We gingen even skypen met haar grote liefde, Oma O+ Maar oma kon haar niet vastpakken door het scherm dus dat werd huilen ;( En dat reageerde ze af door mij in mn gezicht te slaan :') De eerste keer dat ik uitlegde dat het zeer deed kreeg ik een paar dikke zoenen ( *; ), maar daarna ging ze door met slaan en dus zette ik haar op de grond. Laat ze zich zo voorover vallen en ging liggen brullen! Echt, mijn kind, waar is ze :?

Na dr slaapje was ze gelukkig weer heel gezellig..... pfoe!! Maar dat pittige, ik weet echt niet van wie ze t heeft..... :? :')
pi_145270964
Oh, dat gaat hier de hele dag zo door :') Niet om het te bagatelliseren hoor, zo bedoel ik het niet. Het hoort er een beetje bij, denk ik?

Hier is Sticker 24/7 op ontdekkingsreis, en hij neemt zijn temperament in zijn knapzakje mee :') Hij klom vanmorgen op het krukje om zo op de vensterbank te klimmen. Ik haal hem er af, zet het krukje in de gang, en als ik weer in de woonkamer sta, staat hij op de vensterbank bij de bank. Doet heel de dag alle kasten open en dicht. Deur open laten kan niet, want hij klimt binnen 20 seconden de trap op naar zolder. Doet de kookplaat aan en uit. Liefst aan als er niets op staat en uit als ik kook. Elke nee wordt een drama waarbij hij zijn handen ten hemel reikt en dikke tranen over zijn wangen biggelen en ik een mep in mijn gezicht krijg. Ook als we lief knuffelen trouwens. En grinniken dan, als een evil professor. Als hij een soepstengel ziet is er weer groots geluk, dat wel. Ik kan niet opstaan, niet plassen, niet lezen, schrijven, niet bellen, niet de was aanzetten, niets waarbij hij niet het middelpunt van mijn aandacht is. Het kost bakken energie, deze leeftijd, maar jongensjongensjongensjongens, wat is het ook awesome, zo'n dreumes! O+

Echt, ik vind het nog steeds belachelijk leuk allemaal O+
pi_145271540
Gelukkig dat jullie begrijpen hoe ik het schoppen bedoelde. Het is echt zo grappig hoe dat meisje daarop reageert. Spelletjes kunnen niet wild genoeg O+

LB die foto. Wat lief O+
En het is ook gemeen als je grote liefde je niet kan vastpakken

L-E hoe jij Sticker omschrijf en hoe awesome jij het vindt. De liefde spat uit jouw teksten O+

Riley is trouwens van de kastjes dicht doen. Dan staan die open, omdat je de tafel aan het afruimen bent. Riley loopt langs en zegt: "icht", doet de kast dicht. En loopt tevreden over haarzelf en de door haar geboden hulp verder. O+
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:30:45 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145271791
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:15 schreef L-E het volgende:
Oh, dat gaat hier de hele dag zo door :') Niet om het te bagatelliseren hoor, zo bedoel ik het niet. Het hoort er een beetje bij, denk ik?

Hier is Sticker 24/7 op ontdekkingsreis, en hij neemt zijn temperament in zijn knapzakje mee :') Hij klom vanmorgen op het krukje om zo op de vensterbank te klimmen. Ik haal hem er af, zet het krukje in de gang, en als ik weer in de woonkamer sta, staat hij op de vensterbank bij de bank. Doet heel de dag alle kasten open en dicht. Deur open laten kan niet, want hij klimt binnen 20 seconden de trap op naar zolder. Doet de kookplaat aan en uit. Liefst aan als er niets op staat en uit als ik kook. Elke nee wordt een drama waarbij hij zijn handen ten hemel reikt en dikke tranen over zijn wangen biggelen en ik een mep in mijn gezicht krijg. Ook als we lief knuffelen trouwens. En grinniken dan, als een evil professor. Als hij een soepstengel ziet is er weer groots geluk, dat wel. Ik kan niet opstaan, niet plassen, niet lezen, schrijven, niet bellen, niet de was aanzetten, niets waarbij hij niet het middelpunt van mijn aandacht is. Het kost bakken energie, deze leeftijd, maar jongensjongensjongensjongens, wat is het ook awesome, zo'n dreumes! O+

Oh echt?? :o

Dan ben ik gewoon een beetje verwend met de situatie tot nu toe denk ik :D E is helemaal niet zo'n ontdekkingsreiziger. Als ik de tv aanzet voor Sesamstraat moet ze eraan zitten, maar anders taalt ze er niet naar. De kastjes en laden van de keuken laat ze dicht zitten, ook al ziet ze wel dat ik er dingen uithaal. Ze blijkt prima te weten dat de soepstengels in de la liggen, maar gaat ervoor staan en zegt iets wat op soepstengel moet lijken :D O+

Nu ze loopt, en dat ook de hele dag wil doen, begint ze wel wat ondeugender te worden, maar dat merk ik ook vooral als we naar buiten gaan. Ik kan wel denken dat ze achter me aan komt, maar dat is echt niet waar :') Als ik linksaf ga, gaat zij rechts, als ik haar roep gaat ze giechelen en rent verder :') Ik was fanatiek tegen, maar als ze dit doorzet overweeg ik toch zo'n tuigje :o
pi_145272079
Dreumesbuien. O+

Ik ga ze missen, morgen heb ik alweer een peuter. w/ Op voor peuterbuien?
pi_145273043
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:15 schreef L-E het volgende:

Gewoon ff een hele dikke +1!

(Ookal is mama ff raar en stom...loopt met een beer in haar handen, komt niet op de grond zitten om te spelen, ligt veel om bed met de beer Sesse en brengt hem opeens niet naar bed.,
Maar dat zijn we toch over een week vergeten ;) )
pi_145273165
Haha serieus een tuigje? :D
Als ik met hem op stap ga zorg ik dat het niet ver is, of dat hij mag bepalen waarheen, of de buggy gaat mee. F zit tussen sticker en E in zo te lezen.
Hij vraagt het altijd voordat hij iets pakt (hij wijst wel met z'n vinger ín m'n cappuccino, dat wel O+), maar de laatste tijd wil hij graag dingen en is dan enorm dramatisch als hij het niet (meteen) krijgt. Gelukkig vergeet hij na een minuut wat er aan de hand is en dan is hij weer vrolijk ;)
Hij speelt wel heel lief zelf trouwens, ik kan wel even naar boven gaan ofzo en dan speelt hij gewoon verder. Meestal :+
Sinds kort heeft hij wel de neiging om te gillen en te bijten. Dat probeer ik in de kiem te smoren. Ik ben best tolerant maar ik ga dan toch snel kus en fluisterspelletjes doen en dat werkt meestal.

Kyara ik ben ook benieuwd en Shandaly, als ze er eenmaal is dan draait ie misschien wel bij?

XM wat fijn dat je ziet dat het goed gaat met N, zo kun je alle energie op jezelf richten :)
pi_145273205
PS Zolena, nu alweer?!! Gefeliciteerd!!!
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:03:38 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145273953
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:53 schreef Suikertante het volgende:
Als ik met hem op stap ga zorg ik dat het niet ver is, of dat hij mag bepalen waarheen, of de buggy gaat mee. F zit tussen sticker en E in zo te lezen.
Mja, dat probeer ik ook wel, maar dat lukt niet altijd. En het houdt dus in dat ik haar gillend van het winkelwagentje naar de fiets moet tillen, want dat stukje lopen gaat echt niet. Ze dribbelt er vandoor, blijft niet aan mn hand lopen, en er fietsen wel allemaal mensen voorbij.
quote:
Hij vraagt het altijd voordat hij iets pakt (hij wijst wel met z'n vinger ín m'n cappuccino, dat wel O+)
:D O+

[ Bericht 2% gewijzigd door LadyBlack op 06-10-2014 22:24:44 ]
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:04:21 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145273997
Zolena, veel plezier alvast morgen!! Wanneer ben je uitgerekend van nr 2? Net geen baby en dreumes meer samen?
pi_145274979
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:53 schreef Suikertante het volgende:
Werkt prima. :Y Ik heb er als kind grote afstanden mee afgelegd. (Ik was goed in weglopen, wilde absoluut niet in de buggy, liep best ver en "los" lopen is leuker dan de hele tijd een handje)
pi_145275120
Zolena alvast gefeliciteerd!

En Bertje en Henk O+ . Ik kan de naam saskia nog steeds niet gewoon horen :')

Wat een mooie foto LB. En volgens mij een bekende broek. H&M met hartjes zakken? Rosalie heeft hem ook.
En dramabuien check :X
Alles is 'mama' en alles is drama. Huilen, je op de grond laten vallen, dramatisch steun zoeken bij een ander en daar opnieuw je huilbuisessie inzetten. Soms heel vermoeiend.
Vooral gisteren, met een zieke peuter die ik helaas niet de aandacht kon geven die ze verdiende omdat haar zusje uiteraard ook aandacht verdient. En ik was alleen thuis met ze.

Rosalie beheerst sinds kort twee hele belangrijke woordjes die ze ook goed toepast. Gisteren aten we pasta met gemengde groenten en hamblokjes. Maar dat eet best lastig met een vork of lepel voor zo'n wurm. En met dr handjes ging te langzaam denk ik.
Hoor ik ineens 'helpuh' en krijg een lepel aangereikt. Heb ik haar heel lief mogen helpen en zo haar hele bordje leeggegeten.

En vandaag voeg ik of ze niet fijner at met een lepel ipv een vork, dus ik geef haar de lepel. Krijg ik de vork terug: 'luilen'. O+
(Lees hier de 'nietvechtenomspeelgoedtechniek)

Ze heeft vandaag ook weer eens ouderwets 2 slaapjes gedaan. En na het eten gewoon weer lief slapen, dus ze zal het wel nodig hebben.
pi_145275150
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:23 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Werkt prima. :Y Ik heb er als kind grote afstanden mee afgelegd. (Ik was goed in weglopen, wilde absoluut niet in de buggy, liep best ver en "los" lopen is leuker dan de hele tijd een handje)
+1
Vooral op vakanties
pi_145275253
Helpuh O+ Luilen O+
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:28:20 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145275266
Haha, danic dat kind van jou is ook fantastisch O+
pi_145275328
Ze had trouwens van de week ineens een twee woord zinnetje. Ze liep op papa af al wijzend op haar staart: 'mooi taart'
pi_145275384
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Helpuh O+ Luilen O+
Hihi moest je even denken over 'luilen'
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:32:39 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145275521
Ik voelde me af en toe ook wel moedergans als ik weer mijn kroost bij elkaar probeer te houden.
pi_145275620
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:30 schreef danic het volgende:

[..]

Hihi moest je even denken over 'luilen'
Ik las er overheen. :@

quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:32 schreef Kyara het volgende:
Ik voelde me af en toe ook wel moedergans als ik weer mijn kroost bij elkaar probeer te houden.
Heb jij wel eens nagedacht over een hond? Zo eentje die schapendrijft. Lijkt me geniaal voor jou. ;)
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:36:09 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145275777
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heb jij wel eens nagedacht over een hond? Zo eentje die schapendrijft. Lijkt me geniaal voor jou.
Zo een die ballonnen apporteert?
pi_145276200
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:23 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Zo klinkt t best tof ja :Y
Hier geen behoefte aan (nog?) maar als je kind veel energie heeft, waarom niet?

LB, ik til F nog wel regelmatig, maar E loopt al een stuk langer geloof ik. Maar van het wagentje naar de fiets inclusief boodschappen gaat hij mooi op de arm, dat vind ik het makkelijkst. Even op en neer naar de drogist ofzo doen we dan lopend en dan probeer ik te oefenen dat hij meeloopt. Maar ik geloof ook dat dit net als bij alles tot nu toe harmonieus ineens heel soepel gaat :)
pi_145276203
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zo een die ballonnen apporteert?
:D :Y
pi_145276372
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:42 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

:D :Y
Dat zijn m'n lievelings O+
pi_145276447
O+ de herkenbaarheid hier
Riley loopt ook graag los, maar ik leer haar op de stoep blijven en een handje geven bij bepaalde plaatsen (parkeergarage, oversteekplaats). Meestal werkt dat Als ze echt niet wil, dan til ik haar. Ik heb dan liever een huilend kind, dan het risico te lopen op een kind onder de auto

"Luilen" O+

Zolena. Alweer bijna een peuter. Alvast gefeliciteerd *O*
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:52:58 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145276811
Ik liep vandaag met 2 mopperende kinderen onder mijn arm over een parkeerplaats. Te druk en ze wilden geen handje. Veiligheid voor alles idd.

Maar ik heb tuigjes ook wel overwogen hoor. Maar ik probeer nu mijn locaties gewoon te kiezen en ze echt vast te zetten in de wagen als het moet.
pi_145277927
Ow dames, ik baal er zo van dat ik zo weinig tijd en energie (over) heb om hier te reageren de laatste tijd. En als ik hier dan ben, ben ik alleen maar ego bezig... En daar ga ik nu ook lekker even mee door ;) :@ (Ik lees zo bij, beloofd!)

Kijk dit nou!!

Filmpje

Straks kan ze gewoon zelf lopen van ons oude naar het nieuwe huis op de verhuisdag O+ O+ *O*
(Ja, zo dichtbij verhuizen we ;) )
  maandag 6 oktober 2014 @ 23:16:37 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145278078
*O* Femke *O*
pi_145278415
*O* Shandaly wat knap van F
pi_145280584
Ok, waar ik allemaal nog op wilde reageren...

Omen. :* Wat ontzettend balen van je werk. Heel begrijpelijk dat je er wat dat betreft even doorheen zit. Zoiets kost zoveel energie... Maar wie weet, verandering is niet altijd slecht. Misschien vind je wel een andere, toffere functie die je tzt energie oplevert ipv kost! Ik duim voor je in ieder geval! :*
Dat door de kamer schoppen klinkt leuk! Ga ik ook eens proberen ;) Mijn meisje vindt het ook erg tof om in de lucht gegooid te worden (vooral bij het zwemmen, op de liedjes over helikopter en vlieger enzo) Kan niet hoog genoeg, en het liefst ook los ;)

MM, ik woon nu al een jaar of 18 in (Midden) Brabant, en ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit in het Safaripark ben geweest... Fout he? Volgend jaar maar eens verandering in brengen. Goede voornemens ftw!

LB ook al op zaterdag bij de Ikea. Wij waren er ook (weliswaar een andere, maar toch) Ik vond het ook al zo rustig eigenlijk. Ikeazaterdagen zijn stukken beter te doen dan Ikeazondagen volgens mij. Op zondag stikt het er van de 'dagjesmensen' - ik verveel me, wat zullen we doen, ach Ikea is open, laten we daar in de weg gaan lopen -. Overigens sloot ik ook onze shoppingspree af met hoofdpijn... zou er een hoofdpijn/Ikea verband zijn?
*O* voor de oppas!
Wat een toffe foto van je meisje met de poes O+ O+ Ze lijkt ook al echt een peutertje zo he

Cwen, dat klinkt eigenlijk wel heel lief.. die oppas met een slapende E. op schoot O+
En succes met de sprong!

Femke snapte me vanmiddag :o Ze was aan het spelen met twee theelichthouders (grote glazen dingen waar ze eigenlijk niet aan mag komen) Ze had ze helemaal verplaatst naar het kinder(Ikea)tafeltje, dus ik had ze teruggepakt en gezegd dat dat niet mocht. Vervolgens hoor ik achter me gebonk... was ze weer met die glazen dingen langs de tafel aan het schuiven richting het kindertafeltje. Dus ik zeg "Nee, Femke, zet ze maar terug!", en madam schuifelt net zo mooi weer de andere kant op en zet ze (bijna) precies zo terug als ze stonden... met een grote glimlach als van "Ja, ik wist het eigenlijk wel, maar ik kon het proberen he" O+

Spirit :* Er is al veel gezegd, maar ik wilde ook even laten weten dat ik het een goede en moedige beslissing vind om een extra dag kdv in te schakelen. Kost wel wat, maar denk dat jullie er ook veel aan hebben. De onafhankelijkheid van je ouders is ook heel wat waard. Wat Groofsken zei vond ik in eerste instantie heel lomp, maar eigenlijk zit er ook wel een grote kern van waarheid in. Het wordt zo snel normaal als familie oppast, dat je makkelijk vergeet dat het voor hen natuurlijk ook een opgave is. Zijn je kinderen (eindelijk) de deur uit, ben je toch weer gebonden door kleinkinderen.
En een burnout is gewoon ronduit klote. Ook ik kan helaas uit ervaring spreken. Je kunt beter twee gebroken benen hebben; dan zien mensen tenminste dat er wat is, en begrijpen ze meteen dat je bij sommige dingen hulp nodig hebt.

Twinkle, wat lief met die kleurpotloden O+ Waarom zou je ook speelgoed gebruiken zoals het bedoeld is als je er ook zoveel andere leuke dingen mee kunt doen? Hoe vindt ze het als grote zus?
Niet teveel schuldig voelen hoor (hoor wie het zegt :@) Ik weet zeker dat jij je tijd hartstikke goed verdeeld en dat niemand zich benadeeld zal voelen

L-E, ja!! Jompels!! *O* *O* Wat fijn om zulke positieve posts van je te lezen. En wat een toffe muur! Ik vind zoiets altijd heel tof bij anderen, maar denk niet dat ik het zelf zou durven. We denken nu voor ons nieuwe huis wel aan een stuk muur in een kleur, maar wel een wat bedeesder kleurtje dan dat geel... dat zou ik echt niet durven... Ik ben nu overigens ook best benieuwd hoe jullie droombank eruit ziet. Welke vakantie? ;)

Zware nachten voor -mandy- :* Sterkte! c-/?

Ik heb het idee 'fotoshoot-door-Ela' hier nog niet in de groep gegooid. Het is meer dat ik weet hoe hij denkt over zelf op de foto moeten (hij vindt dat nog vervelender dan ik, en dat zegt wat) Verder denk ik altijd zelf dat wij zo'n simpel doorsnee gezinnetje zijn, niet dat liefdevolle sprookjesachtige zoals zij het vastlegt... :@

XM! Welkom 'terug'! Ik had je wel degelijk gemist, maar was zelf ook niet zo actief, dus dan krijg je zo'n pot/ketel/verwijten verhaal ;)
Tof dat het zo goed gaat met Noor
Klote dat het met jou zoveel minder gaat. :* Ben je ziekgemeld? Heb je tijd voor jezelf?

Zolena, gefeliciteerd! Sterkte met de peuterbuien ;)

Loj, 'beer Sesse' O+ O+ wat tof! Had ik je al gefeliciteerd met ow's broertje? Zo niet, *G* *G* Gefeliciteerd!! *G* *G*

Danic, wat knap van die woordjes O+

Kyara als herderinnetje met een schapendoes... ik zie het al helemaal voor me _O-
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:16:48 #129
381212 Gulara
From the future
pi_145282164
Femke! *O*

Hier wordt ook losgelopen. En ver ook. Het verkeer hier houdt er geen rekening mee dat er ook mensen zijn die lopen (laat staan kinderen :o ) dus we hebben hele duidelijke regels voor wat betreft het lopen. Dat icm het nevernooitniet uit het oog verliezen werkt hier goed.
Dragen wil hij vaak niet en aangezien hij goed doorloopt (soks echt heel hard) is dat ook geen probleem.
We hebben een heel leuk rugtasje voor hem gezien en ik zag laatst dat daar ook een riempje aanzit. Voor nu niet nodig, maar wie weet.

Shandaly! :( :( :(
Er zijn maar weinig kinderen zo sprookjesachtig als die van jullie! Dat zouden heus hele mooie foto's worden.

Wij zijn aan het sparen om ela in te laten vliegen. 8-)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:17:44 #130
381212 Gulara
From the future
pi_145282183
Oh en mijn kind. Nog steeds tof! *O*
pi_145283337
Shandaly wat een update O+
Ik vind jouw gezin ook sprookjesachtig genoeg hoor O+
Leuk dat F je begreep

Gulara ik vind Pi ook tof als ik jouw verhalen lees O+
pi_145283740
Ik was ook altijd anti tuigje maar heb er serieus ook aan gedacht om er bij kyan 1 aan te schaffen.

Sowieso wil hij altijd lopen en dat is eigenlijk prima. Maar het is ook een wegloper. Zo stond ik 3 weken terug met Yaro zijn juf te praten en zij waren op het schoolplein aan het spelen. Twee tellen later was ik kyan kwijt en kwam yaro in paniek naar me toe. Was hij gewoon al helemaal bij de auto (500 m verder incl straat oversteken) en kwam een andere mama hem brengen :o :'(

Nu moet hij me een hand geven bij wachten of oversteken. Wil hij dat niet dan heeft hij pech en draag ik hem. Maar soms wurmt hij zo hard dat je hem bijna niet houdt.

Maar *klopt af* het gaat de laatste tijd best oke
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:11:33 #133
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145284001
Wij hebben een soort van tuigje, een ding met klitteband rond mijn arm, uittrekbaar ding ertussen en klittebandding rond zijn arm. D zit nu ook tussen buggy en helemaal zonder buggy in.
Aan de hand lopen is niet stoer, los lopen, je van het. Ik vind het niet altijd ideaal maar bij tijd en wijle soms wel een uitkomst.
Net zoals iemand hierboven zei, zeg ik rechts gaat hij links ed

Wat goed van Femke Shandaly!

We hebben je echt gemist XM. Wat naar dat je je niet lekker in je vel voelt nu.

En Kyara als moedergans, met 3 kinderen lijkt me dat je dat zo kunt aanvoelen idd.

*O* voor je megapost!

En een *O* voor alle pratende kindjes.

En sprongetjes, mijn lieve, ondeugende *; dreumes besloot gisteren dat hij nu overal op wil klimmen en klauteren. Heerlijk!
pi_145284197
Hoi!

Ik post hier niet echt meer, maar hiervoor kom ik uit lurkstand. Voor iedereen die twijfelt over een shoot: doen! Ik ben echt zo ontzettend blij met het resultaat dat ik al tig keer op het punt heb gestaan om hier of op FB een foto of wat te plaatsen O+ O+ O+

Geen moment het idee gehad dat we moesten poseren, integendeel. Ik hou daar ook helemaal niet van en maak dan ook zelf vrijwel alle foto's. We waren gewoon lekker aan het wandelen en kletsen op de hei en Ela klikte tussendoor. En het resultaat is precies hoe wij zijn O+

Dus. Doen. *O*
pi_145285156
Ik heb nu al een aantal shoots gezien en alleen maar gehoord hoe natuurlijk het allemaal loopt, de foto's zijn super. Als je een goede fotograaf hebt dan voelt het niet ongemakkelijk ^O^

FEMKE!! *O* *O*
pi_145285294
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:51 schreef Kyara het volgende:
Oh en D heeft problemen met het uitspreken van haar naam. Ze noemt zichzelf Daffy (of Lijn... :') ). We leggen nu blijkbaar teveel de nadruk op de -ne want nu noemt ze zichzelf DaffiNe (of Lijn ;) ).
Ik noemde mezelf heel lang Dasne. En kwaad dat ik werd als iemand anders me zo noemde :D. Tot grote hilariteit van mijn zussen natuurlijk :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145285407
*O* Ik heb een peuter w/ Dank voor de felicitaties. :)

LB Nee net geen dreumes en baby, 3 december ben ik uitgerekend.

Zo'n shoot lijkt mij ook leuk. Misschien toch maar eens gewoon doen. :)

Dag allemaal tot het volgende topic. :W
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:58:59 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145285766
*O* Zolena gefeliciteerd!! *O* Peuter-verjaardags-foto? O-)

Shandaly, jemig wat een post! _O_ Na middernacht nog!! Zeg me dat je vaker zo laat naar bed gaat en dat je hier niet nog met hangen en wurgen voor op bent gebleven :X
En Femke, wat ben je lief braaf O+ Nouja in eerste instantie niet dan, maar daarna wel!

Mandy, D heeft echt een sprong gemaakt he! Zelf lopen al, supergoed!

O en Ela heeft echt een heel Fok!portfolio he? :D

Maar Shandaly én L-E, come on!!! Niet mooi genoeg of te doorsnee voor een foto :{w Wat een goede fotograaf doet is je mooiste natuurlijk zelf in je naar boven halen :) En volgens mij lukt deze fotograaf dat inderdaad supergoed O+
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:01:18 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145285824
Hier had ik een kort nachtje. Ik lag wakker omdat mijn nek te zeer deed om te kunnen slapen, en om 1 uur werd E wakker met een heel griezelig hoestje :o echt zo'n droge zeehondenblaf, en dan lag ze daarna heel schor te jammeren ;( Toen ik in haar kamertje kwam hoorde ik dat ze bijna geen lucht kreeg, zo dicht zat dr keel blijkbaar :X

Ze zat ook heel stil op mn arm, dus voelde zich echt niet tof denk ik ;( maar gelukkig werd het na flink drinken in het logeerbed alweer wat beter, en heeft ze naast mij nog aardig geslapen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:58:45 #140
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145287216
Gefeliciteerd met je peuter Zolena! *O*

Beterschap voor je meisje LB :* , en voor jezelf ook met je nek. Nekpijn is k.. als je wil slapen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:04:30 #141
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_145287417
Ach wat sneu LB. Ze kunnen het ook nog niet goed vertellen he? Noor heeft ook al eeeeeuwen zo'n hoestje waar ze maar niet vanaf komt. Maarja, longetjes zijn schoon, dus zeg het maar..

En heb therapie ja. Maar er speelt gewoon teveel op het moment. De therapie, het werk dat niet loopt en eigenlijk alles triggert waar ik in therapie voor ben :'). En mn lijf trapt nu vol op de rem. Ik heb een arsenaal aan fysieke klachten waar je eng van wordt. Grotendeels dus stressgerelateerd. A.s. maandag heb ik twee vervelende onderzoeken waar ik echt heel erg tegenop zie, dus dat komt er ook nog eens bij. En gisteravond schoot het in mn rug waardoor ik nu niet meer voor- of achteruit kan. When it rains it pours zeggen ze dan ;).

Komt vast allemaal goed voor ik een jongetje word :+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:08:02 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145287562
En zit je nu thuis XM?

Klinkt inderdaad als véél teveel tegelijk :{ en dat wordt een fijne wisselwerking he. Sterkte meis!! :*
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:10:50 #143
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_145287660
Was het maar waar. Snak naar een timeout maar, hoe ironisch, geen tijd.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:16:54 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145287861
Ik zou een rug die het begeeft best als reden geven om thuis te blijven hoor! :o

Hey en als dat niet kan; je vindt je werk toch niet leuk dus wat kan je gebeuren :+
pi_145290967
As, dat is schrikken als ie ineens weg is.
Ik herken het dat je dreumes bijna niet te houden is in je armen.. Om die reden heb ik wel mijn buggy bij me. Als het echt niet anders kan, dan moet ze daar gewoon echt even in.

Mandy, ondeugende dreumesjes O+

Zolena, gefeliciteerd met jouw peuter *O*

Ik ga ook een serieus nadenken om Ela als fotograaf te nemen. Ik vind haar foto’s echt heel mooi. Maar ik heb dus hetzelfde idee als Shandaly. :@

LB, dat is schrikken zeg. Gelukkig dat het beter werd na het drinken :*

XM, ik denk dat je jezelf echt heel gauw moet ziek melden. Jouw lichaam is al bezig om alle signalen te schreeuwen naar je. :*
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:22:49 #146
381212 Gulara
From the future
pi_145291505
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Misschien een goed idee om daar eens tijd voor te maken?
Wat is het ergste wat er kan gebeuren?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:24:58 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145291580
Wij zijn ook verre van sprookjesachtig en ik ben ook niet bepaald een fotomodel dus was daar ook wel een beetje bang voor. Maar Ela doet dat zo ontzettend leuk en het was zo relaxt en gezellig. Geen moment opgelaten gevoeld of wat dan ook. Ela-vriend en Ela-dochter zijn ook heel goed in het ijs breken en zo.

Ik ga nog geen foto's op fb zetten van ons gezin ivm verjaardag van sm in december :+
maar mocht iemand daar foto's van willen zien, stuur me dan even een pb op fb ;)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:25:52 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145291616
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:22 schreef Gulara het volgende:

[..]

Misschien een goed idee om daar eens tijd voor te maken?
Wat is het ergste wat er kan gebeuren?
+1

Wat naar XM! Je lichaam fluit je duidelijk terug. Misschien daar even naar luisteren?

Wat sneu LB, hopelijk snel weer over :*
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:26:46 #149
381212 Gulara
From the future
pi_145291652
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:24 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn ook verre van sprookjesachtig en ik ben ook niet bepaald een fotomodel dus was daar ook wel een beetje bang voor. Maar Ela doet dat zo ontzettend leuk en het was zo relaxt en gezellig. Geen moment opgelaten gevoeld of wat dan ook. Ela-vriend en Ela-dochter zijn ook heel goed in het ijs breken en zo.

Ik ga nog geen foto's op fb zetten van ons gezin ivm verjaardag van sm in december :+
maar mocht iemand daar foto's van willen zien, stuur me dan even een pb op fb ;)

Ja ik! *O*
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:29:58 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145291757
Wat begrijp je niet aan "stuur me dan even een pb via fb"? :P

(ik stuur je een pb ;) )
pi_145292893
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:29 schreef Kyara het volgende:
Wat begrijp je niet aan "stuur me dan even een pb via fb"? :P

(ik stuur je een pb ;) )
Ik wil ze ook wel zien!

:+
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:27:32 #152
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145293640
quote:
XM, zo dacht ik ook heel lang, totdat het niet meer ging. Ik heb me dus wel ziekgemeld, en krijg gelukkig niets dan begrip vanuit leidinggevende en collega's. Echt waar, de rust nu ik een paar weken verplicht thuis ben doet me zo'n goed.

Dus: denk nu maar gewoon even aan jezelf! :*
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:34:47 #153
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145293847
O, ik ben ook benieuwd naar de foto's, als ik er zometeen nog aan denk krijg je een PB Kyara;) Ela doet goede zaken hier op Fok ;) (maar maakt ook mooie dingen). Ik ben t ook aan 't overwegen, misschien vind ik een midwintershoot in de duinen hier wel leuk O+. Zou ik zoiets als sinterkerstkado van m'n ouders kunnen vragen? Ik hoef eigenlijk helemaal geen kado, maar ze staan er op }:|

En verder... ondeugende dreumessen: hier lijkt het allemaal nog vrij mee te vallen. Ik wil niks jinxen, dus ik roep niet te hard :X . Die van mij ligt vast over een paar maanden ook krijsend in het gangpad van de Jumbo (op dit moment is in het wagentje zitten en de kwarktoetjes en bananen vasthouden echter nog da bomb)...

Zolena, gefeliciteerd! *O*

En Femke gaat hard :o , zometeen rent ze Lars voorbij ^O^

LB, beterschap voor E. Blaffende hoest is niet fijn. Hoestdrankje al geprobeerd? Wij hebben er hier eentje die mag voor kleine kinderen, bij J. lijkt het verzachtend te werken.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:40:49 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145294037
Welke hoestdrank is dat? Heb al een aantal keer heel dullig in de drogist alle hoestdrankjes nagelopen :')

Het lijkt nu overigens een stuk beter. Ze heeft een beetje een snotneus, maar dat nare hoestje was echt van een droge keel denk ik. Maar bah wat klonk het naar.

E heeft gisteren overigens weer heel tam in het winkelwagentje gezeten! _O_ En de keer daarvoor heb ik haar gewoon in het boodschappengedeelte gezet, kon ze ook fijn de pot honing vasthouden enzo :D O+

En je ouders willen je vast wel een fotoshoot cadeau doen, als ze zelf ook een afdrukje krijgen :D
Fijn zeg dat t je goed doet, het thuiszitten! Niet leuk om toe te geven, maar wat moet dat moet. Beterschap!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:45:34 #155
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145294212
Hoestdrank ff gecheckt: Daro Thijmsiroop, vanaf 0 jaar. Is geen officiële 'hoestdrank', maar er staat op zacht voor keel en luchtwegen. Komt gewoon bij de kruidvat vandaan, dus zullen ze bij de meeste drogisten wel hebben.

O ja, voor mijn ouders zelf een afdruk, goed idee, daarvoor zijn ze vast gevoelig. En dan heb ik ook gelijk kado's voor de andere opa's en oma's ^O^ , win win. Zal t hier thuis eens in de week leggen ;)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:52:53 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145294491
Ah, thijmsiroop, dat is fijn ja :Y
pi_145298487
Hoestende E., hopelijk help de thijmsiroop een beetje. :*

Fijn dat de rust je goed doet MM!

Wij lazen net Rupsje Nooitgenoeg en mijn guppie zit de pagina waarop hij buikpijn krijgt te aaien en zegt 'niet huilen rups'. *smelt*
pi_145300252
quote:
Lieve meis, meld je ziek. Je lijf geeft aan dat het niet gaat. Dat is niet jouw schuld, daar kun je niets aan doen, dat is gewoon zo. Hoe kloterig ook, luister naar je lichaam. Wat niet gaat, dat gaat niet. Pech voor je werk dan - jij gaat voor. Echt. :*

LB, herkenbaar, dat driftige ineens! Hier zit er ook wel 'een kop op', zoals m'n familie dat noemt, maar we weten wel waar het vandaan komt ;). Gelukkig is ze nog zo jong dat afleiden nog helpt, maar over een paar maanden kom ik vast om tips smeken!

Shandaly, megapost! _O_
En wat goed van Femke! O+

Spirit, fijn dat de stijgende lijn er is :*.
Is het kdv geregeld?

Fotoshoot zie ik niet gebeuren, m'n ml is niet van die dromerige stijl :). Ik ook niet zo, trouwens. We schieten af en toe een gezinsselfie, dat wel :D.

Ophelia, wat lief O+

Oh, en Ellie heeft zojuist een hele boterham op! *O*
Je zou het niet zeggen als je haar ziet, maar ze is écht een kleine eter. Zat vorige week met verbazing naar de lijstjes te kijken :D.
pi_145301046
Zo hallo Shandaly megapost *O*
Femmert wat doe je? :o :D
Gaat het goed met klussen in combi met de kindjes?

Zolena gefeliciteerd! *O*

En over fotografen en niet fotogeniek zijn etc. Een goede fotograaf weet naar mijn idee er altijd net de leukste momenten uit te pikken. Waardoor iedereeen dus gaaf op de foto staat. Ik ken Ela's werk niet .. maar zo te horen is zij daar dus ook een kei in ;)
Mijn man is ook fotograaf en ik verbaas me er altijd weer over wat voor vette kiekjes hij weet te maken terwijl ik er voor mijn gevoel hondsberoerd uit zie :X
pi_145303007
Kyara al zeker vijf minuten geleden een pb gestuurd. Waar blijven die foto's -O- :D

MM als je niet weet wat je moet vragen zou ik zeker voor een fotoshoot gaan :D

Ophelia wat lief. Ze leeft echt mee O+

Cwen lief die kleine goede eters. Bij Riley vraag ik mezelf ook altijd af waar ze dat eten laat :D

Twinkle ik zie de foto's van jouw man wel eens op Facebook. Die zijn ook erg mooi vind ik

Hier een verandering in het lezen. Ik kan langzaam aan het echte voorlezen van kleine verhaaltjes beginnen en dan luistert ze heel aandachtig. O+
Ze viel net achterover. Keihard met haar hoofdje op de grond. Was zo zielig. Gelukkig wel goed te troosten
En ze plast tegenwoordig standaard in de badkamer, zodra haar luier uit is. Kijkt ze ook helemaal trots. Maar op het potje wil ze echt nog niet :o
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:03:07 #161
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145305888
Ellie wat goed van je boterham. Hier wordt er steeds minder gegeten. Eerst ging altijd alles op, maar nu na een paar stukjes brood ofzo gaat ze het uittuffen :') is vast een fase :+

Hebben jullie tips voor tandenpoetsen. Mijn dochter heeft 1 tandje onder. En als ik die wil poetsen gaat altijd haar tong ervoor. Ze vind het leuk om te poetsen en mag ook altijd zelf even poetsen.

Lb wat naar van de hoest -O-
pi_145306851
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:03 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ellie wat goed van je boterham. Hier wordt er steeds minder gegeten. Eerst ging altijd alles op, maar nu na een paar stukjes brood ofzo gaat ze het uittuffen :') is vast een fase :+

Hebben jullie tips voor tandenpoetsen. Mijn dochter heeft 1 tandje onder. En als ik die wil poetsen gaat altijd haar tong ervoor. Ze vind het leuk om te poetsen en mag ook altijd zelf even poetsen.

Lb wat naar van de hoest -O-
Het is een fase :Y ;).

Tips voor tandenpoetsen niet echt... Ik zing een liedje en poets dan wat. Maar ook hier zit haar tong er meestal voor, en echt leuk vindt ze het ook niet. Soms poetsen we nog na als ze op het kussen ligt, dan gaat het wel iets beter.
pi_145308106
Ik probeer ook maar wat met poetsen. Ze wil vooral zelf poetsen. Als ik sac haar gang laat gaan eet ze wel 2 boterhammen.

Xm als het niet gaat dan gaat het niet.

Shandaly hoe lukt het met het klussen icm de kinderen?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:04:45 #164
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145308544
Denk je wel goed om jezelf XM?

Ik kom hier weer binnenvallen. Kan iemand me vertellen dat verlatingsangst 's avonds een fase is?

Voor wie mijn klaagzang wil lezen en misschien tips heeft, zie spoiler
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door -mandy- op 07-10-2014 21:17:31 ]
pi_145310110
Oh mandy wat lastig maar helaas ook herkenbaar. Hier alleen andersom. Zodra ik er niet ben in de avond/nacht word Kyan 9 van de 10 keer overstuur wakker en is heel moeilijk te troosten.
Ondanks dat ik vaak pas ga werken als hij al op bed ligt en hij het eigenlijk niet weet.

Ik kan niet niet weg gaan maar k*t is het wel. Helaas alleen geen tips.
pi_145312470
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik noemde mezelf heel lang Dasne. En kwaad dat ik werd als iemand anders me zo noemde :D. Tot grote hilariteit van mijn zussen natuurlijk :').
Ik heb mezelf blijkbaar heel lang Satta genoemd. En dat werd zo schattig gevonden dat anderen dat ook gingen doen. Totdat ik als peutermeisje eens heel boos ben geworden "Ben nie Satta! Ben Sandra!!!" Ik heb het nog heel wat verjaardagsfeesten lang aan moeten horen ;)

Het was gister wel ineens een stuk later dan dat ik eigenlijk naar bed had willen gaan, LB.. maar helaas overkomt me dat wel vaker. :@ Rot-internet ;)

Enneh, zo'n shoot... ik zal het nog eens in de week leggen hier, voor volgend jaar ofzo. Na de verhuizing in ieder geval.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Zo hallo Shandaly megapost *O*
Femmert wat doe je? :o :D
Gaat het goed met klussen in combi met de kindjes?
De combi met kindjes is vooralsnog het probleem niet... Zeker aangezien we natuurlijk ook dagen hebben dat ze naar het kdv/school/bso zijn en een hele dag door kunnen werken. Zo'n dag hadden we vandaag dus... maar echt lekker liep het niet. Hoogtepunt (Dieptepunt?) was toch wel toen we het wastafelmeubel op wilden hangen, en een gaatje in de muur boorden... middenin een waterleiding! :@ :@ Hopelijk kan een loodgieter het morgen fixen en kunnen we snel weer verder aan de badkamer...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:36:32 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145313885
Ahw, invoelende Otje O+ en Riley die verhaaltjes luistert O+

Tandenpoetsen is hier ineens ok! Dus gewoon maar lekker zelf laten klooien als ze dat leuk vinden :) Ik doe t nu voor bij mezelf en benoem wat ik ga poetsen (tandjes, kiesjes...) Vindt ze heel interessant :Y

Mandy, wat jammer -O- Maar ook dit is vast een fase :*

Shandaly!! :X :X
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:35:14 #168
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145316697
Nou ja, gelukkig is het bij het overdag slapen geen probleem als ik hem naar bed breng. Misschien dat dat minder druk is of zo.z
En nu ga ik ook :Z . Weltrusten
pi_145318238
Hier de tandenpoetstip, andere tandpasta.. Deze lijkt ze lekkerder te vinden. Dan de andere ofzo. En niet forceren, maar wel elke dag proberen. Als ze niet wou werd er niet (echt) gepoetst.. Wilde geen trauma's creëeren. :D
pi_145320346
Mandy, geen tips. Lastig :*

Shandaly balen. -O-
Hopelijk morgen weer een betere klusdag :*

Tandenpoetsen gaat hier de ene dag beter dan de ander. Ze vindt tandenborstels wel supertof. (Gisteren nam ze er zelfs twee mee in de auto :D ) Maar om ze nou in je mond te doen :{w
pi_145321725
Mandy, verlatingangst is een heel normaal onderdeel van de ontwikkeling van een jong kind. Het is voor de ouders/verzorgers niet fijn, maar het is wel het moment waarop een kind gaat ontdekken dat je blijkbaar weg kan gaan. Maar hoera, dat je ook weer terug kan komen! ;) Mijn advies zou zijn om hem je nabijheid te gunnen wanneer hij daar behoefte aan heeft, deze fase gaat echt vanzelf weer over :)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 14:07:19 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145329153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 05:53 schreef Omentielvo het volgende:

Tandenpoetsen gaat hier de ene dag beter dan de ander. Ze vindt tandenborstels wel supertof. (Gisteren nam ze er zelfs twee mee in de auto :D ) Maar om ze nou in je mond te doen :{w
:D!

Ik ben vanochtend even de stad in geweest, terwijl E thuis was met het oppasmeisje dat nog nooit had opgepast..... Het schijnt een tijd goed te zijn gegaan, maar toen ik na een uur en een kwartier weer binnenkwam, trof ik toch wel een betraande en jammerende E aan, en paniek in de ogen van de oppas :') Het hielp natuurlijk niet dat E superverkouden is nu (baba ipv mama, ivm verstopte neus), maar wat ook niet hielp was dat ze een enorm zure poepluier had. Hoe ze die lucht heeft kunnen missen....? :? Ze deinsde ook echt achteruit toen we m gingen verschonen :')

Misschien dat ik dr nog eens bel als ik écht niemand kan vinden, maar verder.... ik weet t niet hoor.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 14:08:25 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145329199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:35 schreef L-E het volgende:
Mandy, verlatingangst is een heel normaal onderdeel van de ontwikkeling van een jong kind. Het is voor de ouders/verzorgers niet fijn, maar het is wel het moment waarop een kind gaat ontdekken dat je blijkbaar weg kan gaan. Maar hoera, dat je ook weer terug kan komen! ;) Mijn advies zou zijn om hem je nabijheid te gunnen wanneer hij daar behoefte aan heeft, deze fase gaat echt vanzelf weer over :)
*mooi*

Oh en die fases duren echt maar zo kort op een mensenleven.... dat hou ik mezelf ook altijd maar voor als ik weer eens een nacht in het logeerbed lig.
pi_145330734
LB :D jemigdepemig :D
Sarcasme. Herken het.
pi_145333068
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:07 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:D!

Ik ben vanochtend even de stad in geweest, terwijl E thuis was met het oppasmeisje dat nog nooit had opgepast..... Het schijnt een tijd goed te zijn gegaan, maar toen ik na een uur en een kwartier weer binnenkwam, trof ik toch wel een betraande en jammerende E aan, en paniek in de ogen van de oppas :') Het hielp natuurlijk niet dat E superverkouden is nu (baba ipv mama, ivm verstopte neus), maar wat ook niet hielp was dat ze een enorm zure poepluier had. Hoe ze die lucht heeft kunnen missen....? :? Ze deinsde ook echt achteruit toen we m gingen verschonen :')

Misschien dat ik dr nog eens bel als ik écht niemand kan vinden, maar verder.... ik weet t niet hoor.
Dat zou ik geloof ik niet nog eens doen, nee :N. Maar alle begin is moeilijk, dat is ook wel weer zo.

En idd, de fases slaan we ons hier ook maar doorheen. Mandy, ik snap dat het heel naar voelt, maar laat hem idd lekker bij je zijn. Voor hem ben je z'n rots en dat is ook wel heel mooi O+.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:01:35 #176
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145333086
Klopt, heb je weer gelijk aan.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:09:26 #177
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145333338
LB, vervelend van de oppas. Daar zou ik idd ook niet zo veel vertrouwen meer in hebben. Had ze nog nooit een poepluier verschoond?

Hier eigenlijk geen oppassen behalve de opa's en oma's. J. gaat naar vrienden eigenlijk altijd gewoon mee, slaapt ie daar in z'n campingbed. En soms gaat ie logeren bij opa en oma ('s, we hebben 3 setjes), als wij met z'n tweeën een avondje weg willen.

Ik ken 1 meisje (na ja, ze is inmiddels bijna 20 geloof ik) in mijn omgeving aan wie ik J. zo zou toevertrouwen. Ik ken haar al 12 jaar, ze heeft 3 jongere broertjes, doet een opleiding in de kinderopvang, en heeft al veel vaker opgepast op andere kleine kindjes en babies. Helaas is ze ook nogal druk, anderen kennen haar oppaskwaliteiten ook :( }:| . Maar goed, verder zou ik t ook best eng vinden geloof ik, een oppas inschakelen...

En Mandy, klinkt als een (vervelende) fase. Hopelijk gaat ie snel over :*
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:14:28 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145333496
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:09 schreef mousemicky het volgende:
LB, vervelend van de oppas. Daar zou ik idd ook niet zo veel vertrouwen meer in hebben. Had ze nog nooit een poepluier verschoond?
Überhaupt nog nooit dus :') En ik had het haar notabene nog even voorgedaan...

Nouja, we hebben dus een ander zusje-van, die wel ervaren is (past op dr nichtje én neefje), dus de maandagavonden heb ik wel vertrouwen in :Y
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:18:44 #179
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145333620
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:14 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Überhaupt nog nooit dus :') En ik had het haar notabene nog even voorgedaan...

Nouja, we hebben dus een ander zusje-van, die wel ervaren is (past op dr nichtje én neefje), dus de maandagavonden heb ik wel vertrouwen in :Y
Oh -O-
Nou, huzzah voor de volgende oppas dus!
pi_145333625
LB, ik heb er nog eens over nagedacht en misschien moet je haar nog een kans geven. De goodwill is er en de liefde ook, alleen het omgaan met de situatie is haar compleet onbekend. Zij kent E niet zoals jij haar kent en snapt niks van baby's. Maar ze heeft blijkbaar wel de wil en het geduld. Misschien moet je het haar nog eens uitleggen en voordoen en zeggen dat ze jou altijd mag bellen? Gewoon nog een paar keer een uurtje oefenen voor je haar definitief afschrijft?
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 16:25:40 #181
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145333862
Hmm, als ik mijn kind in tranen zou aantreffen met een volle poepluier en een panikerende oppas, zou ik niet snel voor de herkansing gaan denk ik. J. is namelijk niet snel van slag, vindt bijna alles en iedereen leuk, en zegt tegenwoordig ook bah (al wijzend op zijn broek) als ie een vieze luier heeft :D

Ik snap best dat ze moet wennen/oefenen, maar dan liever bij familie/ kindjes waar de ouders bij zijn.... En sommige mensen hebben gewoon niet zoveel oppastalent. Hoe goed bedoeld ook, ik zou J. bijvoorbeeld niet achterlaten bij mijn zus, weet vrij zeker dat ik dan eenzelfde tafereel als LB zou aantreffen, en dat hoeft van mij niet :N
pi_145334020
Je hebt gelijk MM, maar het ligt misschien aan het kind. Die van mij blert snel en niet altijd "echt" en die poepluier zou ook net gebeurd kunnen zijn natuurlijk. Maar ik zou een heel onervaren oppas niet meteen afschrijven denk ik. Ook niet langer dan een uur ofzo alleen laten hoor ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_145334467
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:31 schreef Spirit82 het volgende:
Je hebt gelijk MM, maar het ligt misschien aan het kind. Die van mij blert snel en niet altijd "echt" en die poepluier zou ook net gebeurd kunnen zijn natuurlijk. Maar ik zou een heel onervaren oppas niet meteen afschrijven denk ik. Ook niet langer dan een uur ofzo alleen laten hoor ;)
Ik zou rationeel idd het meisje zó nog een kans geven, maar ik zou het voor Ellie niet over m'n hart kunnen verkrijgen... Gekke hormonen ofzo _O-.
pi_145334727
Misschien was het voor alle partijen fijner als het meisje wat meer tijd had door gebracht met E en mama en/of papa er ook bij? Kunnen ze aan elkaar wennen, elkaars maniertjes leren kennen, etc. Zou hier wel een keiharde eis zijn alvorens op te passen :)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:16:33 #185
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145335468
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:53 schreef L-E het volgende:
Misschien was het voor alle partijen fijner als het meisje wat meer tijd had door gebracht met E en mama en/of papa er ook bij? Kunnen ze aan elkaar wennen, elkaars maniertjes leren kennen, etc. Zou hier wel een keiharde eis zijn alvorens op te passen :)
Ja, ze was hier zaterdag de hele middag he. Maar dat was wel de reden dat ik nu maar kort wegbleef.

Ze had echt gewoon pech, E is echt verkouden en dus sneller geÏrriteerd.... Dus misschien dat ze nog wel eens komt hoor. Maar voor de maandagavond is ze iig geen stand-in.
pi_145337844
LB dat is niet fijn. Waren de billetjes erg rood? :*
Ik ben het wel met Spirit eens. Schrijf haar niet gelijk af.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:32:14 #187
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145339834
Jeetje LB, dat is niet leuk thuiskomen.
Misschien als E iets ouder is weer eens proberen?
Ik zou iemand die geen oppas of dreumes-ervaring heeft ook niet snel op D laten oppassen.
Kleuter is al wat ouder, die kan zelf ook iets meer vertellen en duidelijk maken wat er mis is.
D's nichtje wordt 11 en ik zou haar wel korte stukken en met backup laten oppassen op D omdat ze echt feeling heeft met kleine kinderen.

Stukje klaagzang onder spoiler
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door -mandy- op 08-10-2014 19:38:25 ]
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:36:27 #188
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145340040
Ik kom ook nog ff een fotospam doen. Mijn blije eitje vandaag. Een klein stukje appelkruimeltaart ging er vlot in.
En hij heeft nu ook ontdekt hoe hij op een krukje kan klimmen. Zo mooi om te zien. *; :*
Fotospam onder spoiler
SPOILER
pi_145340168
Mandy. Lastig als je zelf zo moe bent. Dan is het in de late avond/vroege nacht een stuk zwaarder. Ik ben het wel met L-E eens. Probeer er in mee te veren.
Hij is wel een geweldig mannetje. Leuke spam O+
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:59:55 #190
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145341007
Tnx voor de antwoorden over het tandenpoetsen. Het is herkenbaar dus.

LB wat sneu -O-

Dreumesbui tijdens het eten. Wel van het ene bordje willen eten en niet van het andere. Vers visje op een bordje op het andere broccoli en aardappeltjes. Visje gaat goed maar brullen als ze van het andere krijgt :')
Toen het samen van het visbordje kwam was het wel goed en heeft ze redelijk gegeten. Druif O+

Mandy :*
pi_145341107
Haha bubseltje. Dreumesjes en hun buien O+
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:27:49 #192
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145342234
Hihi, dreumesbuien ...
Ze ontdekken zoveel en leren zoveel in deze periode.

Mijn allesie is ook een schatje hoor Omen, altijd vrolijk, een echte pretletter. Met z'n lach, blauwe ogen en blond haar wint hij iedereen om zijn vinger,

Dank je voor jullie steun :* , we gaan er weer met frisse moed tegenaan.
Ik voel me zo mislukt omdat ik 's avonds niet de aandacht kan geven die hij wil, omdat ik te moe ben :'( .
Net weer 10 minuten bij hem gezeten, niets aan de hand. Bij het weggaan was het een minuutje krijsen. Nadien nog een paar minuten alleen mopperend huilen/"ik krijg m'n zin niet". Ook niet leuk, maar nu is hij redelijk stil .

[ Bericht 4% gewijzigd door -mandy- op 08-10-2014 20:44:04 ]
pi_145343058
Dat had ik gemist LB, sorry, dacht dat ze er nu voor het eerst was :)

Mandy, kan je man het even overnemen, nu jij zo moe bent? Van harte met je jarige man! *O*

Bubsel :D! Zooo herkenbaar. Dreumesgedrag O+
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:46:15 #194
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145343207
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:43 schreef L-E het volgende:

Mandy, kan je man het even overnemen, nu jij zo moe bent? Van harte met je jarige man! *O*

Bubsel :D! Zooo herkenbaar. Dreumesgedrag O+
Dank je :)

Heeft ie ook gedaan vanavond, hij heeft D op bed gebracht. Het enige wat anders moet volgende keer is dat ik niet meer tijdens het avondritueel zijn kamer binnen moet gaan voor een nachtkusje.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:47:50 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145343296
Gefeliciteerd Mandy. Vervelend dat je zo moe bent. Is er reden waarom je zo slecht slaapt? Iets onder de leden, piekeren oid? Leuke foto's. Hij wordt groot!

LB, dat is niet leuk thuiskomen. Kan me toch voorstellen dat ze nu niet bovenaan je lijst staat zeg maar.

Dreumesjes met attitude :D
pi_145343762
Mandy gefeliciteerd met man! En wat een mooi blij eitje heb je toch O+
Succes met slaapritueel en je nachtrust!

LB oei dat klinkt niet echt best van de oppas. Zou ik ook wel drie keer over nadenken om haar nog eens te vragen.

Hier een krijsend kind vanavond. Ze lijkt elke keer te slapen, helemaal stil en dan ineens gaat ze gillen. Denk doorkomend kiesje. Zo zielig!
pi_145344259
Mandy. Als je een keer niet de aandacht kan geven die hij wil, ben je echt, echt niet mislukt. Mama's zijn net mensen hoor. En die hebben ook wel een mindere dag. :*

Animalmix. Dat is zielig :*
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:17:11 #198
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_145344788
Even zien wat er is blijven hangen :')

LB's oppas... Tsja, lastig. Wat vond ze er zelf van? Wil ze zelf nog wel? Zou haar niet inhuren voor overdag geloof ik, wamt dan lijkt me iemand met enige vaardigheden wel handig, stel dat er iets gebeurt ofzo. Een op de bank zitten terwijl E slaapt oppas-sessie lijkt me dan beter ofzo. Maar ik weet niet hoe E slaapt. Noor is eigenlijk binnen 5 minuten k.o. en hoor je op wat hoestbuien na, eigenlijk zelden tot nooit tot de volgende ochtend. En als ze wel wakker wordt, is er ook echt wat loos.

Mandy, lijkt alsof je al een beetje beter ermee om kan gaan en weet wat te doen. Ik heb verder helaas geen tips, want verlatingsangst is Noor echt volkomen onbekend en eenkennigheid eigenlijk ook. Het wordt wel al een hele vent zeg!! Groeit als kool!

Oja, tandenpoetsen. Dat is hier elke avond 5 minuten krijsen en protest en drama. Maar we doen het wel. Ze heeft ook al 8 tanden, 4 kiezen en 2 hoektanden onderweg. Zodra de borstel uit haar mond gaat is het leed ook meteen geleden en is alles weer prima. Dus tja, dan maar geforceerd. Het is niet anders. Allerlei andere manieren geprobeerd, maar zonder succes.

Eten gaat hier nog steeds erg wisselend. Helaas moeten we soms bumba inzetten als afleidingsmanoeuvre. Anders gaat er geen hap in. Dat proberen we uiteraard zoveel mogelijk te voorkomen. Stukjes eten gaat nog steeds moeiiiiiiiizaam. Heeeel heel heeel erg moeizaam. Daar word ik wel moedeloos van soms. Vanavond hier ook een dreumes-bui. Ze wilde haar yoghurt per se ZELF eten. Als mister de lepel pakte, stortte zich vol drama op de tafel :'). Maar als ze zelf lepel en bakje mocht vasthouden, was het goed. Dus voor het eerst zelf met een lepel gegeten! Dat was wel heel tof :Y.

Over ziekmelden.. Maandag ben ik sowieso ziekgemeld. Maar even kijken hoe en wat daarna.
pi_145345278
XM. Boks voor niet eenkennige dreumesjes :D
Verlatingsangst heeft Riley ook niet echt hoor. Alleen net na de vakantie moest ze wennen aan het kdv weer.

Zelf doen. Alles zelf doen. En boos worden als je die lepel maar durft aan te raken. Herkenbaar :D
Leuk dat ze zelf gegeten geef O+

*O* voor het ziek melden. Ik hoop dat het wat rust geeft, zodat je aan de belangrijkste dingen in je leven kan werken. Jezelf en je mooie dochter :*
pi_145346230
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 8 oktober 2014 21:26 schreef Omentielvo

Zelf doen. Alles zelf doen. En boos worden als je die lepel maar durft aan te raken. Herkenbaar :D
Leuk dat ze zelf gegeten geef O+

*O* voor het ziek melden. Ik hoop dat het wat rust geeft, zodat je aan de belangrijkste dingen in je leven kan werken. Jezelf en je mooie dochter :*
Ik doe even een luie +1.

Rosalie had weer wat grappigs vanavond. Ondanks dat ze veel praat over zindelijk worden, heb we geen actie meer gehad.
Vanavond wilde ze 'plassuh' en liep naar de kamerdeur voor de wc. Dus ik zeg: 'zullen we je potje even pakken?'
R: 'neej! Plassuh'
Ik: 'wil je op den wc plassen?
R: 'Ja!'

Heeft ze op de brilverkleiner op de wc gezeten :D zonder te plassen uiteraard.

Mijn kind zegt 'ja' tegenwoordig *O*
pi_145346334
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dus voor het eerst zelf met een lepel gegeten! Dat was wel heel tof :Y.

Over ziekmelden.. Maandag ben ik sowieso ziekgemeld. Maar even kijken hoe en wat daarna.
Zelf eten! *O* Dat is zeker tof! En wie weet, als ze het zelf kan en wil, eet ze straks ineens als een bouwvakker ;)
Hopelijk geeft de ziekmelding wat meer rust :*

Ik heb nog nooit een oppas voor de kindjes gehad anders dan het kdv of opa en oma. Ow, en vrienden van ons uit de straat, maar dat was alleen tijdens slaapjes en in totaal ook op 1 hand te tellen. Ik heb helaas dus geen tips... (maar lees stiekum wel mee over dit onderwerp, want in de nieuwe straat zijn meer buren met kindjes, en het 'bij elkaar oppassen'-idee is al regelmatig gevallen :D)

Mandy :* Gefeliciteerd met Djeez! *G*
Succes/Sterkte/Beterschap met je vermoeidheid. Daar helaas wel ervaring mee, maar eigenlijk alsnog geen tips...

Gut AM, wat sneu. Wat is zo'n gebit ook een gedoe he... het is dat eten er zoveel makkelijker mee gaat, maar anders zou je denken dat tanden en kiezen best weg geëvolueerd mochten worden. Tandartsen, kaakschirurgen en mondhygienistes scholen zich maar om.

Bubsel :D Handig, zo'n gebruiksaanwijzing bij het eten.
Is hier niet nodig trouwens, mijn vuilnisbakkie eet alles ;)

Over anderhalve week gaat ze, samen met haar grote broer, voor het eerst uit logeren bij opa en oma :D Kunnen wij intussen nog weer een muurtje witten en een vloertje leggen enzo ;) Ben wel benieuwd hoe dat gaat, al maak ik me er niet echt zorgen om.

Danic! Wat tof! "Ja" zegt Femke trouwens ook, maar da's dan ook het enige woordje dat ze regelmatig zegt. En volgens mij snapt ze de betekenis ook nog niet helemaal...
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:09:17 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145347688
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:43 schreef L-E het volgende:

Nee gek! :D Dan was ik echt niet weggegaan.

En dit meisje is niet gelijk afgeschreven hoor, ze heeft idd gewoon wat meer tijd nodig om het te leren. Maar ik twijfelde eerlijk gezegd ook een beetje of ze het wel leuk vond. Dus dat blijkt hopelijk de volgende keer. Zo vaak hebben we geen oppas nodig. 's Avonds oppas wil ik juist alleen aan ervaren oppas overlaten, omdat E best laat gaat slapen en dus meestal door de oppas naar bed gebracht zal moeten worden. En dan is ze niet de makkelijkste ;)

Mandy, wat rot dat je je zo voelt.... ;( En Kyara stelt een terechte vraag; weet je waarom je zo moe bent? Hopelijk heb je gauw meer energie! :*

XM, zelf eten! *O* Stoer hoor. En yoghurt leent zich daar uitstekend voor :Y) (tenminste, de dikke griekse yoghurt die wij hebben) En maandag, spannend hoor. Hopelijk is het gauw voorbij!

Danic en Shandaly met jazeggertjes :D en logeren! Wonen opa & oma in de buurt Shandaly?

AM, wat sneu ;( dat ze maar gauw doorkomen dan, die rotkiezen }:|
pi_145348097
Danic wat leuk een ja zegger O+
En op de wc zitten *O*

Shandaly spannend. Voor het eerst uit logeren
Wanneer is de planning om te verhuizen?

LB, hoe laat gaat E. slapen in de avond?

Riley leert op het kdv om te gaan zitten voordat ze eten krijgt. Dus als wij dan fruit voor haar snijden gaat ze op de grond zitten en kijk je dan zo verwachtingsvol aan. Het hoeft van mij echt niet. Maar het ziet er zo ongelooflijk cute uit O+
pi_145348099
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:09 schreef LadyBlack het volgende:
Danic en Shandaly met jazeggertjes :D en logeren! Wonen opa & oma in de buurt Shandaly?
Mwah.. het is maar wat je 'in de buurt' noemt ;) We hebben iig Skype als ze mama missen..
SPOILER
pi_145348541
Nieuwe woordjes O+ Ik vind het zo geweldig dat ze echt iedere dag ineens spontaan een nieuw woord heeft. :D Vanmiddag zei ze ineens Seesee toen ik vroeg of ze Sesamstraat wilde kijken. En blij en trots dat ik het toen ook echt aanzette O+ *smelt*

LB, snap ik helemaal! En als ze het niet echt leuk vindt, moet ze het ook gewoon niet doen..

Shandaly, wat een werk he, verhuizen met een kind. Hopelijk schieten jullie het weekend lekker op :)
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:28:27 #206
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145348705
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:16 schreef Omentielvo het volgende:
Riley leert op het kdv om te gaan zitten voordat ze eten krijgt. Dus als wij dan fruit voor haar snijden gaat ze op de grond zitten en kijk je dan zo verwachtingsvol aan. Het hoeft van mij echt niet. Maar het ziet er zo ongelooflijk cute uit O+
Haha, wat lief. Wij eten hier thuis altijd aan tafel (ik heb een hekel aan kinderplakhandjes op de bank etc), dus J. loopt naar zijn kinderstoel als er eten aangekondigd wordt. Hij weet ook dat als ie bij opa en oma op het kleine stoeltje aan de salontafel mag, dat er dan wat lekkers komt :Y)

O, en mijn kind eet kruidnoten (dankjewel oma :( ), maar ook lasagnerolletjes met kaassaus en bacon, bietjessoep, dadels, olijven en alles wat in de verste verte lijkt op brood of een pannekoek. Al het andere wordt 's avonds met argusogen bekeken, en evt geproefd, maar vaker resoluut weggeduwd. Hij krijgt wat de pot schaft, en eet zelf (met vork, lepel of handen). Wij pushen niet, komt vast ooit goed.

Shandaly, logeren, spannend! Maar als opa en oma bekend terrein zijn komt het vast wel goed.

Wat betreft de onervaren oppassen: hier is avondoppas idd ook moeilijker. J wordt vaak wakker s avonds ('s nachts gelukkig niet meer zoveel) en dan moet ie soms even getroost worden. Geen idee hoe dat zou gaan met een 'onbekende'.
pi_145348785
Na anderhalf jaar heeft Papa ze gister naar bed gebracht. Het was wel een uur huilen (allebei) en roepen om Mama (mn hart brak maar ik kon even echt niet). En ze zijn gaan slapen O+
Vandaag heb ik ze weer gebracht en werd Fee wakker. Papa heeft dr in slaap gekregen en gehouden O+
Ik ben zo blij O+ Zo fijn vind ik het. Klein beetje losweken wat echt nodig is, stapje voor stapje.
pi_145349252
Klinkt fijn Tally. Hopelijk lukt het zo om deze taak wat fijner te verdelen zó datjes ook wat 'lucht' krijgt.

Nieuwe woordjes O+
Rosalie had vandaag ook weer een nieuwe: kont :D

En sesamstraat is volgens mij sesaat. Of pino. Maar Elmø is favoriet. Met dr Scandinavische accent O+
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:43:46 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145349384
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:29 schreef Tally het volgende:
Na anderhalf jaar heeft Papa ze gister naar bed gebracht. Het was wel een uur huilen (allebei) en roepen om Mama (mn hart brak maar ik kon even echt niet). En ze zijn gaan slapen O+
Vandaag heb ik ze weer gebracht en werd Fee wakker. Papa heeft dr in slaap gekregen en gehouden O+
Ik ben zo blij O+ Zo fijn vind ik het. Klein beetje losweken wat echt nodig is, stapje voor stapje.
Herkenbaar hoor!! Fijn dat t zo goed ging!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:48:44 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145349594
Oh en dat duidelijk maken wat je wilt door t te vragen! O+! Fijn he!!

E zag gisteravond een plaatje van een maan, en begon "maa tuu, tuu maa" En dan zo vragend, dus of ik het liedje "Maantje tuurt, maantje gluurt" wilde zingen O+ En boos als je een ander maan-liedje zingt joh! _O-

Dinsdag is ze 18 maanden, dan wil ik eigenlijk even langs bij het consultatiebureau om haar te wegen, maar er werd me aangeraden om toch even op het inloopspreekuur te komen. Want als het gewicht dan niet goed was, kon je gelijk even bij de wvk terecht. Maar dat is toch helemaal niet nodig lijkt me? Aan de andere kant, wel even relaxt als een deskundige naar haar kijkt. Kan ik gelijk even naar dr ruwe ellebogen laten kijken, of dat eczeem is....
pi_145353907
Nieuwe woordjes *O* O+

MM kruidnoten. Krijgt hij ze ook goed op, :D

Tally wat fijn O+

LB uiteraard moet je wel het goede liedje zingen :D
En ik zou dan inderdaad naar het inloopspreekuur gaan. En bijna 18 maanden. Wat gaat het toch snel O+
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:14:44 #212
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145354417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 05:58 schreef Omentielvo het volgende:
MM kruidnoten. Krijgt hij ze ook goed op, :D
Geen enkel probleem, maar hij heeft dan ook al bijna een volledig gebit (alleen de achterste kiezen nog)... We laten het voorlopig alleen maar bij die ene keer bij oma, zolang ie net zo blij wordt van een mandarijn ;)
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:17:44 #213
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145355116
Shandaly hier werd tot een week of 2 geleden ook alles opgegeten. De diëtiste zei ook al wat een dankbare eter. Nu even niet meer dus :+

Tally klinkt fijn!

danic wat een woorden al!

Shandaly wat een eind voor logeren. Maar wel fijn dat je dan door kan klussen.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:43:52 #214
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145357164
Hai :W
3!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:45:15 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145357205
Ey, Inca! :W hoe is het daar met je grote kleine?
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:47:12 #216
95408 Incantrix
pi_145357260
Ja, goed! Ze is zo leuk! O+ en de jouwense??
3!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:49:41 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145357328
Minstens zo leuk oO< O+

Maar daar is hier wel regelmatig iets over te lezen, een I-update is al weer even geleden!
Speelt ze leuk met dr broer? O+ want dat is hier dus redelijk nieuw; 'samenspelen'!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:56:11 #218
95408 Incantrix
pi_145357545
Haha, ik heb (nog) niet ver teruggelezen ;) jaaa, zo leuk joh! Tuurlijk hebben ze wel eens ruzie, maar ze hebben vaker lol samen dan dat ze ruzie maken. Hoor je ze ineens keihard schateren met elkaar O+ en ze loopt en ze rent en ze houdt zo erg van dansen en zingen en tekenen en verkleden O+ echt grappig, ze is al helemaal fan van Frozen (van Disney), dan zingt en danst ze mee.. Een tijd terug hebben we haar haar moeten tondeuseren omdat ze haar haar er telkens uittrok en op at, maar het begint nu weer wat te groeien. We hopen dat ze er nu niet meer aan zal trekken.

Ennuhm, verder.. Denkdenk.. Ik verheug me op Sinterklaas en haar verjaardag, ze is haar speelgoed een beetje ontgroeid dus ik ben lekker aan het webshoppen :D
3!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:57:21 #219
95408 Incantrix
pi_145357580
En hey, jij hebt er nu twee?? Of niet? Ik moet er weer even inkomen hier ;) :@
3!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:00:24 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145357669
Verkleden, echt? Wat tof! O+ Daar verheug ik me ook echt op!

En hier is t er nog maar 1 hoor! Maarrrrr ze loopt inmiddels, dus dan mag ik voor een tweede.... O+ zelfopgelegde voorwaarde ;)
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:08:05 #221
95408 Incantrix
pi_145357890
Aaawwyiss, ga ervoor :D

Ja leuk man, al ze je haar een slakom op haar hoofd, ze vind het geweldig! Haar broer wil dat allemaal niet, die kun je bij zijn gratie eventueel in zijn afgedragen Luigi-pak hijsen en dat is het dan wel :') als ze 3 wordt denk ik dat we een verkleedkist met inhoud geven.
3!
pi_145358442
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:56 schreef Incantrix het volgende:
Haha, ik heb (nog) niet ver teruggelezen ;) jaaa, zo leuk joh! Tuurlijk hebben ze wel eens ruzie, maar ze hebben vaker lol samen dan dat ze ruzie maken. Hoor je ze ineens keihard schateren met elkaar O+ en ze loopt en ze rent en ze houdt zo erg van dansen en zingen en tekenen en verkleden O+ echt grappig, ze is al helemaal fan van Frozen (van Disney), dan zingt en danst ze mee.. Een tijd terug hebben we haar haar moeten tondeuseren omdat ze haar haar er telkens uittrok en op at, maar het begint nu weer wat te groeien. We hopen dat ze er nu niet meer aan zal trekken.
Ennuhm, verder.. Denkdenk.. Ik verheug me op Sinterklaas en haar verjaardag, ze is haar speelgoed een beetje ontgroeid dus ik ben lekker aan het webshoppen :D
Oh wow ik dacht dat het aan mijn kind lag, dat haartjes trekken :@ Iedere keer dat ze eraan trekt is het AU! en huilen, maar ze blijft het doen. Soms zit ze echt met handjes vol haar en ze vindt het zo interessant om die haartjes dan uit te pluizen en ermee te spelen. Maar om nou de tondeuze erover te halen vind ik ook weer wat. Ze krijgt eindelijk net haar :D
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:33:00 #223
95408 Incantrix
pi_145358669
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:26 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Oh wow ik dacht dat het aan mijn kind lag, dat haartjes trekken :@ Iedere keer dat ze eraan trekt is het AU! en huilen, maar ze blijft het doen. Soms zit ze echt met handjes vol haar en ze vindt het zo interessant om die haartjes dan uit te pluizen en ermee te spelen. Maar om nou de tondeuze erover te halen vind ik ook weer wat. Ze krijgt eindelijk net haar :D
Nee, het is redelijk normaal volgens mijn huisarts en gaat vanzelf over :) de tondeuse was overigens ook niet mijn ideaal ;( alleen trok Peach niet alleen haar haar eruit, ze at het ook op. We vonden op een bepaald moment echt hele plukken haar in haar luiers, en haar hoofd was voor 1/3e kaal. Dit was onze last resort, want handenvol haar naar binnen werken kan niet gezond zijn toch?
3!
pi_145358814
Wow! Das even wat extremer inderdaad dan Isa. Ze heeft geen kale plekken en eet het gelukkig niet op (wat eigenlijk raar is, want ze eet praktisch alles wat ze kan vinden wel op :') ). Hopelijk is ze er straks vanaf als het weer wat langer wordt.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:42:05 #225
95408 Incantrix
pi_145358980
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:37 schreef Spirit82 het volgende:
Wow! Das even wat extremer inderdaad dan Isa. Ze heeft geen kale plekken en eet het gelukkig niet op (wat eigenlijk raar is, want ze eet praktisch alles wat ze kan vinden wel op :') ). Hopelijk is ze er straks vanaf als het weer wat langer wordt.
Haha, alles behalve haar, mooi zo ;) maar volgens de huisarts gaat het vanzelf over in elk geval :)

Peach heeft altijd al een rare fixatie op haar gehad. Ze trok als hele kleine baby bij het voeden al hele plukken uit mijn hoofd en sinds ze zich zelfstandig kan voortbewegen stort ze zich op elke haar die ze vinden kan -O- ik hoop het ook, ik mis haar dromerige krulhaartjes heel erg ;( maarja, het korte misstaat haar niet hoor! Al moest ik er wel enorm aan wennen en bij het 'scheren' heb ik staan snotteren :@
3!
pi_145359699
Ja dat snap ik! Vooral als je kind zulke mooie haartjes heeft O+ :'(

Hier is het vooral focus op mijn uitgevallen haar. Leuk ook, want het valt nog steeds met bossen uit. Komt ze weer aan met uitgestoken handje luidkeels "Iieehhww" roepend :')
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:05:11 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145359761
Haha, ja hier hoor ik ook de hele dag "haa! haa!" want er slingeren nogal wat van mijn lange lokken rond her en der :')

Maar da's gewoon omdat ik een lakse haas ben die niet vaak genoeg stofzuigt oO<
pi_145359808
Ik moetook stofzuigen, maar op de een of andere manier is op de bank onder een dekentje appeltaart eten en Suits kijken aanlokkelijker 8-)
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:16:40 #229
95408 Incantrix
pi_145360130
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:03 schreef Spirit82 het volgende:
Ja dat snap ik! Vooral als je kind zulke mooie haartjes heeft O+ :'(

Hier is het vooral focus op mijn uitgevallen haar. Leuk ook, want het valt nog steeds met bossen uit. Komt ze weer aan met uitgestoken handje luidkeels "Iieehhww" roepend :')
Haha, geweldig O+

Wij hebben het stofzuigprobleem tegenwoordig heel handig opgelost. Met een Roomba en een werkster :@

Jullie trouwens ook nog zo erg haaruitval? Ik krijg er het heen en weer van!
3!
pi_145360804
Hoi Inca :W
Klinkt allemaal zo O+
Van Frozen vindt Riley het liedje “Let it go” helemaal super
Haren trekken is minder. Hopelijk doet ze dat niet meer :*

Stofzuigen moet ik ook eens doen bij mij thuis :D
Maar ik ben het met Spirit eens. Het is zo veel aanlokkelijker om lekker onder een dekentje tv te kijken O+
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:57:23 #231
95408 Incantrix
pi_145361319
Hey Omen! Daar alles ok? Jij ging verhuizen toch? Of heb ik dat ook al niet goed onthouden?
En ja! Die! Dat is ook Isabel's lievelings, dan probeert ze mee te zingen O+ en thnx! We zullen zien straks..
3!
pi_145361461
Ja. Ik ben ondertussen al verhuisd. Nieuwe huisje bevalt super.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:23:31 #233
95408 Incantrix
pi_145362183
Wat fijn! Riley ook helemaal happy daar?
3!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:32:09 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145364225
Nohhhh E was met een stel andere kindjes in de bolderkar meegeweest naar de supermarkt O+ Hadden ze pasta gekocht, en toen heeft een van de leidsters een lekkere pastalunch voor ze gekookt; smullen!! :9

Wou echt dat ik ze had zien rijden, lijkt me zo schattig O+
pi_145371084
Inca. Riley vindt het er super. Vanaf de eerste dag al. Is ook nog om de hoek bij opa en oma. Dus beter kan het niet O+

LB O+
pi_145372347
Heb jij eigenlijk al foto's gepost van het nieuwe kamertje van Riley? :+
pi_145372681
Volgens mij nog niet. En nu slaapt ze. Is ook zo gemeen om dan nu die kamer in te gaan lijkt me :D
pi_145372744
Dat ligt eraan, slaapt ze heel licht, of zou je er een kanon bij af kunnen schieten? Mooie kinderkamerfoto's met als bonus een lief slapende Riley... *O*
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:31:03 #239
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145372917
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:26 schreef Shandaly het volgende:
Dat ligt eraan, slaapt ze heel licht, of zou je er een kanon bij af kunnen schieten? Mooie kinderkamerfoto's met als bonus een lief slapende Riley... *O*
+1!
pi_145372934
Zodra ik die deur openmaak is ze wakker helaas. Beetje krakende deur is het :D
pi_145373168
Hey Inca, leuk van je te lezen!

Even beetje offtopic
SPOILER
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:40:16 #242
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145373321
WB Inca!

Fieder:
SPOILER
pi_145373364
quote:
*O* O+
pi_145374549
quote:
Jaaaah ik ben ook voor!!

quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:31 schreef Omentielvo het volgende:
Zodra ik die deur openmaak is ze wakker helaas. Beetje krakende deur is het :D
Oh jammer.....

Fieder
SPOILER
Inca welkom back!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 21:32:31 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145377275
Fieder,
SPOILER
En pffff stop de tijd; ben een uur bezig geweest om E in slaap te krijgen :X Dr neus zat zo vreselijk dicht dat ze liggend op 1 kant echt totaal geen lucht kreeg ;( Maar die kant wilde ze wel het liefst drinken.... na 3 keer neusspray (zoutoplossing) hielp t nog niet en was ze wel weer klaarwakker.... *zucht* Nouja, even spelen met papa en toen was ze eindelijk moe genoeg om ook genoegen te nemen met de andere kant :')
pi_145377496
Jeetje LB dat is een lange avond. Hopelijk is haar verkoudheid snel over :*
pi_145385694
Fieder, ik sluit me aan bij LB wbt bestelling! Hoe is het met L?

Inca, fijn dat het goed gaat met I maar die haartjes :'(. Hopelijk gaat deze fase snel voorbij!

LB, wat sneu! Stomme verkoudheden ook altijd :(.

En nog wat overpeinzingen onder spoiler...
SPOILER
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:31:52 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145385802
:W Inca! Leuk jou hier weer te zien! O+

Fieder, eens met LB wat betreft je spoiler.
Oh en LB, in de bolkderkar O+ Sneu dat ze zo verkouden is ;(

Omen, ben ook benieuwd naar foto's van Riley's kamertje.

Cwen, wat betreft je spoiler:
SPOILER
pi_145387200
En zo is die lilleke bloem toch nog ergens goed voor: Flower Power!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:54:44 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145387231
:D

En we hebben een fashiondrieling! ;)
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:56:04 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145387253
SPOILER
pi_145387263
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:54 schreef Kyara het volgende:

En we hebben een fashiondrieling! ;)
Gaaf! *O*
Pics? ;)
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:57:18 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145387278
Ahw Cwen, dat staat heul schattig! O+!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:58:53 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145387308
Zit in de was. Shirtje in het bruin trouwens. En exclusief de gele paaseiband ;)

LB, het feit dat ik nog geen baan heb, komt niet door die twijfels helaas, die kan ik wel van me afzetten. Maar blijkbaar ben ik niet de enige die twijfelt over mijn kunnen -O-
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:01:58 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145387377
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:58 schreef Kyara het volgende:

LB, het feit dat ik nog geen baan heb, komt niet door die twijfels helaas, die kan ik wel van me afzetten. Maar blijkbaar ben ik niet de enige die twijfelt over mijn kunnen -O-
Boks :')

Nah, jij hebt wel echt werkervaring enzo, dus dat maakt t extra zuur.
Niettemin zat ik gisteren toch ook weer te janken na een rondje vacatures zoeken. Er zijn er bij tijd en wijle best veel hier in de stad, maar de enige waar ik op kan reageren zijn de callcenter of schoonmaakbaantjes ;( Echt, where did I go wrong?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:05:26 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145387459
Ik zou op dit moment best een klein baantje van 16 of 20 euro zo willen hebben. Genoeg om wel geld terug te krijgen van de belasting van het kdv van M en de mogelijkheid om de meiden ook te laten gaan voor een halve dag of zo. Maar die callcenterbanen hier zijn zo ontzettend flexibel, dat krijg ik niet geregeld qua opvang. En schoonmaak, tja, dat is niet mijn sterkste kant zeg maar :')

Maar administratieve baantjes zijn er gewoon niet. En in mijn vakgebied is het bijna allemaal 32-40 uur.
pi_145387799
SPOILER
Cwen en Kyara een fashiondrieling! Hoe tof :D

Ik heb mijn meisje een uur geleden weer op bed gelegd. Ze was niet te genieten en zo moe.
Komt waarschijnlijk omdat we haar de hele week al wakker moeten maken voor kinderdagverblijf en grote broer die naar school gebracht moet worden en opgehaald. Ze heeft geen enkele keer kunnen slapen zolang als ze zelf wilde.
pi_145387885
Fieder

SPOILER
Cwen

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door L-E op 10-10-2014 10:35:50 ]
pi_145388344
quote:
Ik heb mijn meisje een uur geleden weer op bed gelegd. Ze was niet te genieten en zo moe.
Komt waarschijnlijk omdat we haar de hele week al wakker moeten maken voor kinderdagverblijf en grote broer die naar school gebracht moet worden en opgehaald. Ze heeft geen enkele keer kunnen slapen zolang als ze zelf wilde.

En nu beginnen de buren te boren :(
pi_145388361
LB, ik dacht dat jij jezelf een baantje aan het bezorgen was bij die toffe speelgoedwinkel?

Vraag, ik heb sinds een maand ofzo weer heel extreem bekkenklachten. Het lijkt zo enorm op wat ik tijdens mijn zwangerschap had (neehee ik ben niet zwanger), herkent iemand dit? Zou het hormonaal zijn, nu de Mirena verwijderd is? Mijn bekkenproblemen waren over zodra ik bevallen was eigenlijk.
Ik zie met deze pijn ineens zo op tegen een volgende zwangerschap. Als dit zo blijft wil ik dat misschien nog even voor me uit schuiven :@
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:53:22 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145388479
Geen idee L-E. Kunnen hormonen ook voor verweking zorgen? Wel erg vervelend. Maar misschien voor de zekerheid even een fysiotherapeut bellen?
pi_145388484
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:48 schreef L-E het volgende:
LB, ik dacht dat jij jezelf een baantje aan het bezorgen was bij die toffe speelgoedwinkel?

Vraag, ik heb sinds een maand ofzo weer heel extreem bekkenklachten. Het lijkt zo enorm op wat ik tijdens mijn zwangerschap had (neehee ik ben niet zwanger), herkent iemand dit? Zou het hormonaal zijn, nu de Mirena verwijderd is? Mijn bekkenproblemen waren over zodra ik bevallen was eigenlijk.
Ik zie met deze pijn ineens zo op tegen een volgende zwangerschap. Als dit zo blijft wil ik dat misschien nog even voor me uit schuiven :@
LE geen idee. Herken het niet. Maar anders toch even bij de huisarts langs gaan? Of misschien fysio?
pi_145388587
Ik kom al bij de chiropractor, maar daar wil ik even niet heen omdat ik de maximale vergoeding dit jaar al bereikt heb :@ Mijn man is daar nogal boos over, en ik denk dat hij deze discussie wel gaat winnen en me dwingt om te gaan hoor. Maar ik vind 60,- gewoon veel geld.

MAAR HET IS JE LICHAAM, JE LICHAAM! roept mijn man als hij nu mee leest :') O+

Ontopic: mijn dreumes zat vanmorgen voor het eerst in het autootje van de supermarkt. Noh, dat is leuk zeg! Helemaal glunderen en giechelen, zo lief O+ En krijsen toen hij er uit moest ja. Want dreumes O+
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:29:40 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145389528
Ik ben het met je man eens LE oO<

En ja dat kan cyclusgebonden zijn. Ik ken meerdere vrouwen die tijdens menstruatie weer heel erg last van oude bekkenklachten krijgen. En zelf heb ik ook weer regelmatig last :X Heb een afspraak met een chiropractor staan, volgens mij zit alles namelijk scheef en in de knel.

Oh en baantje, ja ik hoop t, maar weet dat niet zeker en t zal altijd tijdelijk zijn... dus voel ik me verplicht om toch te zoeken naar banen.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:31:19 #265
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145389571
En ik ga E straks ook in het autootje zetten! *O*
pi_145390067
*O*

Had jij ook last van je bekken tijdens de zwangerschap LB? De chiropractor is geweldig trouwens, bij mij staat serieus alles scheef (ik heb scoliose waarvoor ik ben geopereerd en er nu pennen in mijn rug zitten) en elke maand wordt het een en ander weer even op zijn plaats gezet. Nu ik dus een maand niet ben geweest voel ik meteen de gevolgen. Chiropractie is een aanrader, wmb!

Maar goed, ik kan nu niet veel kanten op door de pijn en we gaan vannacht op vakantie. Ik moet nog van alles doen en dan fijn 12 uur in de auto zitten O+ Op zulke momenten wenste ik een schoonmoeder die dichtbij woont, of een niet-dode moeder. In mijn beleving komen die dan lief helpen enzo O+
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:06:58 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145390782
L-E: bij afwezigheid van je man: HET IS JE LICHAAM! Niet op bezuinigen hoor! :*

Ik heb al moeite om mijn 3 kinderen bij het autootje weg te trekken. Ik ga ze niet ook eens vertellen dat ie ook "aan" kan :X

Fijne vakantie L-E! Wel balen van die pijn. Stom dat je niet naar je man hebt geluisterd suffie! o|O
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:17:36 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145391224
Oh jee, ik takel af. Heb mijn nep-uggs (gekocht in de zwangerschap toen ik mijn schoenen niet meer paste) weer gevonden. En nu wil ik ze niet meer uit doen. Ze zijn oerlelijk maar ze zitten zo lekker :@
pi_145392056
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:17 schreef Kyara het volgende:
Oh jee, ik takel af. Heb mijn nep-uggs (gekocht in de zwangerschap toen ik mijn schoenen niet meer paste) weer gevonden. En nu wil ik ze niet meer uit doen. Ze zijn oerlelijk maar ze zitten zo lekker :@
Ach zolang je ze niet aandoet als je mag solliciteren ;)

LE naar je man luisteren!! Heb je aanvullende verzekering?? Wordt fysiotherapie dan niet vergoed?

LB veel plezier met het autootje :D
pi_145392143
LE, ja, dat kan heelerg goed. Heb er zelf ook last van, zelfs met spiraal.
Enne... luister naar je lijf! Evt osteopaat als je aan de fysio twijfelt?

Kyara en LB, heel herkenbaar. Dit is ook echt uniek en ja, LE, ik word er enorm enthousiast van. Maar de drempel is gewoon ook enorm.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:05:52 #271
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145392768
Ja hoor le dat heb ik altijd. Ik heb sowieso weer extra last na het ontzwangeren. Die weekmakers waren erg fijn om bekken/heup gebied.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:37:47 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145396188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:46 schreef L-E het volgende:
*O*
Had jij ook last van je bekken tijdens de zwangerschap LB? De chiropractor is geweldig trouwens, bij mij staat serieus alles scheef (ik heb scoliose waarvoor ik ben geopereerd en er nu pennen in mijn rug zitten) en elke maand wordt het een en ander weer even op zijn plaats gezet. Nu ik dus een maand niet ben geweest voel ik meteen de gevolgen. Chiropractie is een aanrader, wmb!
Goed om te horen!
Ik had tijdens mn zwangerschap vanaf 9 weken wat last van mn stuitje, en ben veel te lang doorgegaan (tot 20 weken) met mn thuiszorgwerk. Dus flink last aan het einde van zo'n dag. Hoewel, vergeleken met anderen hier was t peanuts, maar ik vond t niet fijn. Dat is ook de reden dat ik van mezelf moest wachten met een volgende poging tot zwanger worden, tot E kon lopen.

quote:
Maar goed, ik kan nu niet veel kanten op door de pijn en we gaan vannacht op vakantie. Ik moet nog van alles doen en dan fijn 12 uur in de auto zitten O+ Op zulke momenten wenste ik een schoonmoeder die dichtbij woont, of een niet-dode moeder. In mijn beleving komen die dan lief helpen enzo O+
Oh wat bagger zeg -O- Moet je man vandaag nog werken? En slik je wel pijnstillers in zo'n geval? En kun je heel misschien nog een spoedafspraak maken?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:39:05 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145396231
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:17 schreef Kyara het volgende:
_O-

En verder wat AM zegt ;)
pi_145396457
Cwen spannend maar je kunt het. Wat is je vakgebied?

Bekken doen bij ook zeerder in bepaalde periodes van mijn cyclus. Ik had al niks aan die weekmakers dan mogen ze nu ook wegblijven.

Lb hopelijk kun je blijven werken in de speelgoedwinkel
pi_145399063
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:19 schreef Cwen het volgende:
Fieder, ik sluit me aan bij LB wbt bestelling! Hoe is het met L?
Inca, fijn dat het goed gaat met I maar die haartjes :'(. Hopelijk gaat deze fase snel voorbij!
LB, wat sneu! Stomme verkoudheden ook altijd :(.
En nog wat overpeinzingen onder spoiler...
SPOILER
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_145405841
Cwen lastige keus. Een goede of foute keus bestaat in deze niet. Wat ik bedoel is welke keus je ook maakt is dus de goede keuze :*
Wat een schatje is ze O+
En waar komt dat leuke pakje vandaan?

quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:58 schreef Kyara het volgende:
Zit in de was. Shirtje in het bruin trouwens. En exclusief de gele paaseiband ;)

Geen excuus hoor. Dan laat je een oudere foto zien toen ze hem aan hadden :D

Kyara en LB. Dat jullie geen baan hebben ligt niet aan jullie kunnen. :*

Animalmix wat sneu. Heeft ze vandaag wel lekker kunnen slapen, nadat die buren gestopt waren met boren :*

L-E, wat naar die bekkenpijn. Ik ben het eens met je man :*
En dreumes in een karretje O+
Bij onze Appie staat een boot. Dus Riley zat er in. Zag dat er aan de andere kant ook een zitplaats was en zei tegen mij: "Titten" O+
Fijne vakantie alvast. O+

Kyara. Als ze lekker zitten en je doet ze niet aan naar sollicitaties (zoals Animalmix al zei) dan is er niks mis mee. Verstandig juist om dingen te dragen die lekker zitten O+
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:44:09 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145405938
Ze zijn al uit elkaar gevallen :') Dus ze gaan richting vuilnisbak.

Mijn dreumesjes hebben duidelijk een peuterbroer. Een peer is tegenwoordig "peertje koekepeertje" en ik hoor dagelijks een paar keer "laate keer?", "allalaate keer?" (helaas geen benul wat het betekent....)
pi_145407199
Ik ben jullie al anderhalve week foto's verschuldigd en heb eindelijk ff tijd.
Dus ik gooi ze hier nu neer en dan ga ik beneden mobiel bijlezen, haha:

Hoera! (denk ik)

zwemmen in de woonkamer :D
pi_145407366
Kyara :D

Danic wat een leuke en mooie foto's O+
pi_145407518
Danic blijhoofd :D O+
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:31:04 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145407548
Wat een mooie foto's Danic. Die zwemfoto _O- En die expressie in haar gezicht O+ Mooie meid!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:54:10 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145408377
Danic, je kleine prachtige O+

Riley, wat lief!! Samen met mama in het bootje *;

Allalaate keer :D O+

E en ik hebben vanavond gezellig bij een vriendin gegeten wiens man ook niet thuis at. En haar oudste zoon (bijna 6) is echt E's grote liefde O+ zo leuk!
En hij zei laatst: "E is echt een grote vriendin van mij!" Lagen zn moeder en ik allebei in een plasje op de grond! O+!

L-E, hoe is het, nog een beetje wat voor elkaar kunnen krijgen? Wens je wel een héél fijne (en pijnloze!) vakantie toe! *O*
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:59:38 #283
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145408622
Danic wat een mooi meisje O+

E how cute O+

S. had vandaag wat grappigs. Ik zet haar stoeltje klaar en zeg we gaan wat eten en ze komt aangeteigerd O+

Cwen als je denkt dat je het aan kan doen!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:08:28 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145409106
Hahaaa S had trek! :Y) Leuk is dat he, als je echt iets kunt aankondigen en dat ze het dan snappen!

E heeft me vandeweek 'geholpen' met koken. Worteltjes in de pan gooien, schilletjes in de prullenbak, supergezellig O+ Eerder had ze daar echt geen geduld voor zo rond etenstijd, maar nu ging t goed!

Ze eet ook weer dankbaar soepstengels. Dat vond ze eerst echt maar voor baby's, maar nu heeft ze door dat dat wel even lekker wegknaagt zo tegen vijven. Maar vanavond had ze de olijven gespot en heeft ze een halve pot olijven weg zitten hakken :')
pi_145410691
Thanks,ik ben wel blij met de herkenning. Het is in ieder geval niet heel uitzonderlijk dus.

Ben je bij dr gaan titten Omen? O+

Danic, lieve foto's O+

Bubsel, dat doet Stick ook, knap he? Dat ze eten koppelen aan die stoel, ik vind het bijna hoogbegaafd O+!

Hier is alles gedaan wat gedaan moest worden. Man en Sticker slapen, oudste ligt op de bank zoutjes te eten terwijl hij een filmpje kijkt. Mocht lekker lang opblijven vanwege ons nachtelijk avontuur, ik knuffel nog even extra met de poezekindjes. En zo met een pijnstiller naar bed. Oudste kind neem ik maar mee dan ;)
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:40:05 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145410761
Fijn L-E. Hopelijk slaap je nog even goed!

Wat gaan jullie doen? Huisje? Tent (brrrrr)? Hut?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:44:31 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145410964
En waar naar toe? Ik heb Scandinavie in mijn hoofd. Klopt dat?
pi_145411282
Ja, Denemarken! Huisje gehuurd aan een verlaten meer, heel sprookjesachtig mooi O+ En horrorfilmwaardig, maar soit :D

En maandag een dagje Legoland, het paradijs als je een jongetje van 6 bent O+ En mogelijk ook als je 27 bent, aldus mijn man :P

Smiley overkill O+
pi_145411374
Denemarken toch?

Danic O+

We hadden het laatst toch over poppen? Ik kocht bij de Primark een badjasje met pyama en bijpassend popje. Stof, lief gezichtje en ze valt enorm in de smaak. En dat voor ¤12! Kyara, tip wellicht?

SPOILER

[ Bericht 48% gewijzigd door Cwen op 10-10-2014 21:59:33 ]
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:54:11 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145411391
Oh, ik ben heel benieuwd! Het klonk heel idyllisch maar nu heb ik een beetje zombievisioenen.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:55:15 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145411438
Aaan lief Cwen!
Ik ga dinsdag de nieuwe Primark hier een bezoekje brengen. Goede tip :Y
pi_145411441
Geen zombies, meer psycho met kettingzaag-toestanden O+
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:55:32 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145411456
Legoland! O+ Tof!!
pi_145411503
De oudste net: 'Mam, de komende zeven dagen zijn de beste van mijn hele leven. Weet ik nu al.' O+
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:57:18 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145411547
Jouw oudste is super O+
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:57:34 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145411565
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:55 schreef L-E het volgende:
Geen zombies, meer psycho met kettingzaag-toestanden O+
Mist over het meer enzo.

Oh, en je oudste O+ O+ O+ O+
pi_145411711
Foto's, LE, foto's!!
Wat lief O+
pi_145411893
Nog meer kindjes die al uit hun bed kunnen klimmen? :') Aiden zat laatst met 1 been over de rand dus die slaapt weer in een slaapzak.
En hij klimt nu ook op de eetkamerstoelen waardoor spullen op de eettafel óók niet meer veilig zijn. Doodvermoeiend.
Maar ook die fase gaat oooit voorbij! :P
pi_145412168
Lb wat lief. Ik snap dat jullie twee plasjes waren O+

Bubseltje, leuk is dat als ze begrijpen wat je zegt O+

L-E, jouw oudste. Ik vind hem zo lief door jouw verhalen O+
Heel veel plezier op vakantie in je sprookjesachtige horrorhuis O+

Cwen O+
pi_145412250
Venco. Riley slaapt ook in slaapzak. Ik heb haar nog niet zien klimmen uit haar bedje. :D
pi_145412271
Dicht dan maar. Wordt vervolgd in het volgende deel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')