abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145185179

19 september - Ebola-voorlichtingsteam gedood in Guinee

© epa.
In Guinee zijn acht lijken gevonden na een aanval op een voorlichtingsteam dat de lokale bevolking bewust probeerde te maken van de gevaren van ebola. De lichamen werden ontdekt op het platteland van Guinee nadat een groep lokale bewoners de Guinese gezondheidswerkers hadden aangevallen.
Onder de slachtoffers zijn drie Guinese journalisten van lokale radiostations, een directeur van de regionale gezondheidsdienst en een pastor. Het team werkte in een afgelegen regio in het zuidoosten van Guinee, dat zwaar is getroffen door de uitbraak van ebola. Van drie slachtoffers was de keel doorgesneden, aldus een woordvoerder van de regering.
'De bijeenkomst begon goed, het team werd verwelkomd met tien kolanoten, een traditionele groet', zei een bewoner die bij de voorlichting aanwezig was. 'Pas na de bijeenkomst kwamen er jongeren aan die het team met stenen bekogelden. Ze sleepten een aantal van hen weg en beschadigden hun voertuigen.' Volgens de regeringswoordvoerder zijn inmiddels zes mensen gearresteerd.
Volgens lokale media werden de lichamen gevonden in een tank in een basisschool in Wome, een dorpje in de buurt van de stad Nzerekore in het zuidoosten van Guinee. De ebola-epidemie begon in maart in Guinee en verspreidde zich naar de buurlanden Sierra Leone en Liberia.
De epidemie in het West-Afrikaanse land zorgt voor paniek onder de bevolking. Bewoners van afgelegen dorpen reageren vaak met angst en wantrouwen op hulpverleners van buitenaf. Veel inwoners van de regio willen zelfs niet geloven dat het ebola-virus bestaat en denken dat het slechts 'een uitvinding van blanke mensen' is. Er zijn al verschillende gezondheidsklinieken aangevallen.

'Bedreiging voor vrede en veiligheid'
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft gisteren de ebola-uitbraak in West-Afrika als 'een bedreiging voor de internationale vrede en veiligheid' bestempeld. In een resolutie roept de raad alle landen op gezondheidsexperts, veldhospitaals en medische artikelen beschikbaar te stellen om de snel om zich heen grijpende ziekte te bestrijden.
De door een recordaantal van 130 lidstaten ondersteunde resolutie werd door alle vijftien leden van de Veiligheidsraad aangenomen. Het was pas de tweede keer in de geschiedenis dat de raad zich boog over een zaak die de volksgezondheid betreft; de eerste keer ging het over de hiv/aidsepidemie.

Secretaris-generaal van de VN Ban Ki-moon zei dat het aantal ebolagevallen zich elke drie weken verdubbelt. Hij merkte op dat in de komende zes maanden meer dan 775 miljoen euro nodig is om het virus te bestrijden en kondigde aan daarvoor een spoedmissie op poten te zetten. Het hoofd van de Wereldgezondheidsorganisatie, Margaret Chan, zei dat het virus 'een voorsprong op ons heeft genomen' en nu nodig moet worden ingehaald.

Van deur tot deur
Unicef gaat in Sierra Leone vanaf vandaag drie dagen lang van deur tot deur om voorlichting te geven over ebola. Het advies: vermijd begrafenissen en raak elkaar niet aan, aldus de hulporganisatie.
Alle 1,5 miljoen huishoudens krijgen bezoek van ruim 28 duizend sociale werkers en getrainde vrijwilligers die vertellen hoe besmetting met het dodelijke virus voorkomen kan worden. Ook delen ze zeep uit. Unicef ondersteunt deze campagne van de regering en adviseert inwoners zo veel mogelijk binnen te blijven om verspreiding van het virus te voorkomen.

Unicef maakt zich zorgen over de gevolgen voor de 4,5 miljoen kinderen in de regio. Zij verliezen hun familie, kunnen niet naar school en de artsen zijn te druk met ebola om andere ziektes te behandelen. 'Er sterven op dit moment meer kinderen aan malaria dan voor de ebola-uitbraak vanwege gebrek aan zorg', stelt Unicef.

Volgens officiële cijfers zijn er 2.622 mensen aan ebola overleden. Zeker 5.335 mensen in West-Afrika zijn besmet, maakte de WHO gisteren bekend.

bron: Volkskrant

SPOILER: 21 juli 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_145185540
Je kunt wel moe worden van alle 'sussende geluiden', maar ik word ook vrij moe van de volstrekte paranoia van sommige lieden hier. Bij risico-analyse en -beheersing is het van belang dat je een realistische afweging van de risico's maakt. Dan is een realistisch beeld van hoe besmettelijk de ziekte is en in welke omstandigheden het wordt overgedragen wel zo wenselijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 14:07:34 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145185595
het andere uiterste was natuurlijk de hype rondom de mexicaanse griep, ook gebaseerd op flinke rampscenario modellen vanuit zuid-amerika
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_145185596
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:04 schreef Monolith het volgende:
Je kunt wel moe worden van alle 'sussende geluiden', maar ik word ook vrij moe van de volstrekte paranoia van sommige lieden hier. Bij risico-analyse en -beheersing is het van belang dat je een realistische afweging van de risico's maakt. Dan is een realistisch beeld van hoe besmettelijk de ziekte is en in welke omstandigheden het wordt overgedragen wel zo wenselijk.
Hoe groot is de kans eigenlijk dat je Ebola krijgt als je bijvoorbeeld naar Zambia op vakantie gaat?

Of is dat onmogelijk te berekenen/in te schatten??
pi_145185686
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe groot is de kans eigenlijk dat je Ebola krijgt als je bijvoorbeeld naar Zambia op vakantie gaat?

Er zijn geen gevallen van ebola in Zambia bekend.
pi_145185734
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er zijn geen gevallen van ebola in Zambia bekend.
Maar de ziekte Ebola verspreid zich toch erg snel in omgevingen waar het onhygiënisch is enz?

Misschien erg bevooroordeeld hoor, maar 68 % van Zambia leeft onder de armoedegrens dus ik neem aan dat het daar en in veel andere Afrikaanse landen ook gevaar lopen.
pi_145185742
quote:

[..]

Zelfs al zou je naar een getroffen land gaan dan is de besmettingskans minimaal, ten minste als je geen ebolaziekenhuis of contaminated wijken gaat bezoeken :')
pi_145185760
Ik wil best mensen zaken uitleggen, maar tegen een dergelijke mate van onnozelheid ben zelfs ik niet opgewassen.
pi_145185781
quote:
Voor de reiziger is het risico op ebola uiterst klein. Ebola wordt alleen overgedragen via direct contact met besmettelijke patiënten of hun lichaamsvloeistoffen. Het ebolavirus wordt niet via de lucht overgedragen (zoals griep), niet via voedsel (behalve als het gaat om het eten van besmette wilde dieren) en niet via water of muggen.
Patiënten zijn alleen besmettelijk vanaf het moment dat zij ziek zijn. Contact met gezonde personen houdt dus geen risico in.
pi_145185788
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:14 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Ah ok, duidelijk.
pi_145185793
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:13 schreef Monolith het volgende:
Ik wil best mensen zaken uitleggen, maar tegen een dergelijke mate van onnozelheid ben zelfs ik niet opgewassen.
Dat heeft helemaal geen zin, aangezien een aantal lieden simpelweg de spanning en sensatie prefereren boven een genuanceerde en realistische uitleg. Bovendien zijn er natuurlijk de beroepssceptici die aan alles twijfelen wat via de officiële kanalen komt. Ik denk vanwege een te veel aan vrije tijd
pi_145185869
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:15 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Dat heeft helemaal geen zin, aangezien een aantal lieden simpelweg de spanning en sensatie prefereren boven een genuanceerde en realistische uitleg. Bovendien zijn er natuurlijk de beroepssceptici die aan alles twijfelen wat via de officiële kanalen komt. Ik denk vanwege een te veel aan vrije tijd
Ik vroeg het mij gewoon af, sorry hoor. _O-
pi_145186213
quote:

[..]

Zo simpel. Je vraagt je of waarom er al duizenden mensen aan overleden zijn...

In paniek raken hoeft zeker niet, maar zo onnozel luchtig erover doen is ook weer het andere uiterste.

Het is niet voor niet dat de meeste landen een negatief reisverbod hebben uitgevaardigd, dat bedrijven hun mensen hebben teruggetrokken en dat liberia en Sierra Leone hele gebieden hebben afgegrendeld.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 14:43:30 #14
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_145186533
Ik vroeg mij alleen af of er mensen al beschermende pakken hebben besteld. Kan toch? Niks raars aan. Er zijn mensen die dit doen. Worst case scenario als er meerdere gemuteerde variaties van ebola komen en dan is ons sterke zorg zo mak als een lammetje.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 14:46:22 #15
434872 10minuteman
pi_145186613
quote:

[..]

Maar dat zegt niks over mutaties. Ik ben totaal niet paranoïde maar als mensen WHO betrouwbaar vinden dat vind ik ernstiger.
pi_145186645
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:43 schreef 10minuteman het volgende:
Ik vroeg mij alleen af of er mensen al beschermende pakken hebben besteld. Kan toch? Niks raars aan. Er zijn mensen die dit doen. Worst case scenario als er meerdere gemuteerde variaties van ebola komen en dan is ons sterke zorg zo mak als een lammetje.
Vast wel.

Als je nog wat zoekt, de Nederlandse overheid veilt iets van 2500 bodybags, wellicht kun je er iets mee.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:00:19 #17
434872 10minuteman
pi_145186908
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vast wel.

Als je nog wat zoekt, de Nederlandse overheid veilt iets van 2500 bodybags, wellicht kun je er iets mee.
Dat bericht heb ik gelezen. Haha. Iets van 40 pallets dacht ik :D.
pi_145188527
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vroeg het mij gewoon af, sorry hoor. _O-
Misschien heb ik hier bij hoge uitzondering iets niet correct begrepen, maar ik zeg dit in de context van de discussie hier in dit topic waar paniekzaaiers de genuanceerdere verhalen wegzetten als idioot en trollen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingflofbips op 04-10-2014 17:36:34 ]
pi_145190096
quote:

[..]

Amsterdam en Moskou liggen dichter bij elkaar dan de grenzen van Zambia en het dichtstbijzijnde land waar Ebola heerst
pi_145190833
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:21 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Amsterdam en Moskou liggen dichter bij elkaar dan de grenzen van Zambia en het dichtstbijzijnde land waar Ebola heerst
Is ebola net zo gevaarlijk als Putin? Dan moeten we ons zorgen maken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:39:43 #21
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_145195403
LisaEvers twitterde op zaterdag 04-10-2014 om 19:09:52 #Ebola #EWR #United FLT frm Brussels on gate quarantine while CDC officials investigate/assess vomiting passenger #HOT97 #myfoxny reageer retweet
LisaEvers twitterde op zaterdag 04-10-2014 om 19:30:03 #EBOLA #EWR Sources at scene tell me #CDC expert in full protective gear boarding United plane Term B to assess sick passenger...#myfoxny reageer retweet
LisaEvers twitterde op zaterdag 04-10-2014 om 19:48:14 #BreakingNews #Ebola concerns #CDC removes father & daughter frm international #United Flit #EWR now in ambulance to local hospital #myfoxny reageer retweet
quote:
Port Authority: CDC Investigating Sick Passenger For Possible Ebola At Newark Airport

NEW YORK (CBSNewYork) — The Port Authority of New York and New Jersey says the Centers for Disease Control and Prevention is investigating a sick passenger at Newark Liberty International Airport for possible Ebola.
Port Authority officials said a passenger on board United Flight 998, inbound from Brussels, was vomiting aboard the plane.
After landing in Newark at around 12:15 p.m., authorities sealed the plane at Gate 54 and asked the 255 passengers and the plane’s crew to remain on board, the Port Authority said.
United Airlines released a statement saying, “Upon arrival at Newark Airport from Brussels, medical professionals instructed that customers and crew of United flight 998 remain on board until they could assist an ill customer. We are working with authorities and will accommodate our customers as quickly as we can.”
The CDC and Port Authority are still investigating. Passengers and crew will not be permitted to exit the plane until the CDC clears it.
http://newyork.cbslocal.c(...)a-at-newark-airport/

Je zal maar in dat vliegtuig zitten :{

Wel weer een vlucht via Brussel. Die Thomas Duncan vloog ook via Brussel. Komt toch wel aardig dichtbij zo, Brussel had net zo goed ook de eindbestemming kunnen zijn.
pi_145196338
quote:
[..]

Je zal maar in dat vliegtuig zitten :{

Wel weer een vlucht via Brussel. Die Thomas Duncan vloog ook via Brussel. Komt toch wel aardig dichtbij zo, Brussel had net zo goed ook de eindbestemming kunnen zijn.
Zeer logisch dat het via Brussel gaat, aangezien Sn Brussels Airlines 1 van de 2 vliegtuigmaatschappijen is dat naar de 3 ebola landen vliegt.

Brussels airlines vliegt 2x per week tussen Brussel en elk van de drie hoofdsteden (Conakry, Monrovia en Freetown). Dat zijn dus 6 vluchten per week.

De andere maatschappij dat nog naar Liberia en Sierra Leona vliegt is Air Maroc van Casablanca.

Aangezien er in Brussel meer overstap mogelijkheden zijn, gaan zeer veel hulpverleners via Brussel vliegen.
pi_145196412
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:43 schreef 10minuteman het volgende:
Ik wordt altijd zo moe van dergelijke reactie's. Je kan het Nederlandse zorgstelsel duur vinden en voor verbetering vatbaar. Maar het is een van de beste zorg te verkrijgbaar in de wereld.

Ebola in het westen zie ik trouwens ook veel minder snel gebeuren. Hier weten we wat we moeten doen. En vermoorden we mensen die ons willen verzorgen.
pi_145196495
Het is trouwens vals alarm:
quote:
Health officials have determined that a sick passenger on a United Airlines flight that was held temporarily at Newark Liberty International Airport does not appear to have the deadly Ebola virus, an airport official confirmed.

Passengers were cleared to leave United flight 998 Saturday afternoon after a representative of the federal Centers for Disease Control determined that an ill passenger did not have the virus, an airport official said.

The flight from Brussels was held at the airport on Saturday afternoon after a passenger began vomiting onboard.

Shortly after the plane arrived, United Airlines released the following statement:

"Upon arrival at Newark Airport from Brussels, medical professionals instructed that customers and crew of United flight 998 remain on board until they could assist an ill customer. We are working with authorities and will accommodate our customers as quickly as we can."
-
http://www.northjersey.co(...)icial-says-1.1102563
pi_145196498
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:11 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik wordt altijd zo moe van dergelijke reactie's. Je kan het Nederlandse zorgstelsel duur vinden en voor verbetering vatbaar. Maar het is een van de beste zorg te verkrijgbaar in de wereld.
Ik hoop dat je vertrouwen in de westerse zorg je een veilige toekomst kan bieden mocht ebola toch echt overal doorslaan. Laat het ons weten mocht het ooit zover komen, maar laten we hopen van niet.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_145196573
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:14 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Ik hoop dat je vertrouwen in de westerse zorg je een veilige toekomst kan bieden mocht ebola toch echt overal doorslaan. Laat het ons weten mocht het ooit zover komen, maar laten we hopen van niet.
Zolang ebola niet muteert tot airborne o.i.d. heb ik weinig tot geen vrees.
pi_145197051
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:16 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Zolang ebola niet muteert tot airborne o.i.d. heb ik weinig tot geen vrees.
Tsja sommige zeggen dat het al airborne is en andere zeggen van niet, ik denk dat het op dit moment een kwestie van tijd is en men gewoonweg informatie omtrent ebola moet blijven observeren.

Daarnaast is er de volgende kwestie:

Als je overtuigt bent dat ebola niet airborn is , zou je dan nog steeds in hetzelfde tramtoestel/vliegtuig willen zitten als iemand die wel ebola heeft? Ik denk dat het een menselijk aard is om het onzekere voor het zekere te nemen.

Niks mis mee natuurlijk, als je helder kan blijven denken en zolang angst maar geen controle heeft over je leven.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_145197162
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:29 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Tsja sommige zeggen dat het al airborne is en andere zeggen van niet, ik denk dat het op dit moment een kwestie van tijd is en men gewoonweg informatie omtrent ebola moet blijven observeren.
Twijfelachtige bronnen natuurlijk in deze streken gaat er ook rond dat blanken de ziekten verspreiden om negers uit te roeien.
quote:
Daarnaast is er de volgende kwestie:

Als je overtuigt bent dat ebola niet airborn is , zou je dan nog steeds in hetzelfde tramtoestel/vliegtuig willen zitten als iemand die wel ebola heeft? Ik denk dat het een menselijk aard is om het onzekere voor het zekere te nemen.
Rationeel gezien absoluut, in de praktijk zou ik waarschijnlijk wachten op de volgende mogelijkheid. Omdat ergens diep in je achterhoofd toch dat stemmetje zit van "straks komt die dichtbij, raakt je aan, etc."
quote:
Niks mis mee natuurlijk, als je helder kan blijven denken en zolang angst maar geen controle heeft over je leven.
Ik denk er eigenlijk zelden over na dus dat gaat prima ^O^
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:15:39 #29
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_145198734
http://www.nu.nl/algemeen(...)en-in-dordrecht.html

Man met symptomen ebola opgenomen in Dordrecht

quote:
Een man met symptomen van ebola is zaterdag opgenomen bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis in Dordrecht.

Het ziekenhuis heeft een crisisteam opgetuigd om het geval te onderzoeken, schrijft het AD.

Op de eerste hulp zou een man zaterdagavond onwel zijn geworden. Hij zou symptomen hebben die lijken op die van ebola.

De eerste hulp is afgesloten voor het publiek. Een koffiehoek zou nu worden ingericht als eerste hulppost. Het ziekenhuis was niet direct bereikbaar voor een toelichting.
Topic titel moet als volgt zijn: Ebola in West-Nederland niet te stuiten. :'(
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_145199054
Dat er nog vluchten naar die landen gaan :')!
pi_145199320
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:15 schreef rakotto het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)en-in-dordrecht.html

[..]

Topic titel moet als volgt zijn: Ebola in West-Nederland niet te stuiten. :'(
De rampenprotocollen worden even goed getraind. En dan waren er nog mensen die het maar onzin vonden dat de grote MC's maatregelen namen voor exact dit geval :').
pi_145200872
pi_145201331
quote:
^O^
I feel kinda Locrian today
pi_145201382
ik wil trouwens een carnavalsplaat opnemen met Ebola als thema iemand nog leuke ideeën voor een paar grappige teksten?
pi_145201683
Ik kocht vanmiddag wat africaantjes bij de intratuin.. staan heel mooi, maar nu de vraag; loop ik nu ook gevaar op ebola?
Zonder wrijving geen glans
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2014 @ 00:14:05 #36
163650 Greys
pi_145202626
Iets uitgebreider stukje in Telegraaf:

Mogelijk ebola-patiënt in Dordrecht

DORDRECHT -
Een patiënt van het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht is mogelijk besmet met ebola. De man vertoonde zaterdag symptomen die lijken op die van de gevreesde ziekte. Er is in allerijl een crisisteam opgetuigd.

De man komt uit Sierre Leone, aldus een woordvoerder van het Erasmus MC in Rotterdam. In dat ziekenhuis zal hij onderzocht worden. Tot die tijd zit de patiënt in isolatie. ,,Ook personen die bij hem zijn geweest in de huisartsenpost zijn apart genomen'', vulde de woordvoerder van het Albert Schweitzer ziekenhuis aan.

Aanvankelijk werd gemeld dat de man onwel was geworden op de spoedeisende hulp, maar dat bleek gebeurd te zijn op de huiartsenpost bij het ziekenhuis in Dordrecht. Patiënten op de spoedeisende hulp hebben dan ook geen enkel risico gelopen, benadrukt het ziekenhuis in een verklaring. De huisartsenpost is voorlopig wel gesloten.

Patiënten in het Rotterdamse ziekenhuis hoeven zich volgens een woordvoerder geen zorgen te maken. ,,Meneer gaat direct van de ambulance naar de isolatiekamer'', beloofde de voorlichter. ,,Onderweg kan hij niets verliezen. Mensen die aan het bed komen moeten volledig huidsbedekkende kleding aan.'' Of het daadwerkelijk gaat om een ebolabesmetting is volgens de woordvoerder vermoedelijk pas over een paar dagen bekend.

Sinds er in Afrikaanse landen veel mensen besmet raken met de ziekte, zijn er ook in Nederland met enige regelmaat verdenkingen. Eind september waren er volgens het RIVM zeker 15 verdenkingen. Mogelijk zijn dat er nu meer. Bovendien worden niet alle verdenkingen gemeld, omdat al snel blijkt dat er niets aan de hand is. Tot nu toe was het elke keer loos alarm in Nederland.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ebola-patient__.html
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_145203898
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:14 schreef Greys het volgende:
Iets uitgebreider stukje in Telegraaf:

Mogelijk ebola-patiënt in Dordrecht

DORDRECHT -
Een patiënt van het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht is mogelijk besmet met ebola. De man vertoonde zaterdag symptomen die lijken op die van de gevreesde ziekte. Er is in allerijl een crisisteam opgetuigd.

De man komt uit Sierre Leone, aldus een woordvoerder van het Erasmus MC in Rotterdam. In dat ziekenhuis zal hij onderzocht worden. Tot die tijd zit de patiënt in isolatie. ,,Ook personen die bij hem zijn geweest in de huisartsenpost zijn apart genomen'', vulde de woordvoerder van het Albert Schweitzer ziekenhuis aan.

Aanvankelijk werd gemeld dat de man onwel was geworden op de spoedeisende hulp, maar dat bleek gebeurd te zijn op de huiartsenpost bij het ziekenhuis in Dordrecht. Patiënten op de spoedeisende hulp hebben dan ook geen enkel risico gelopen, benadrukt het ziekenhuis in een verklaring. De huisartsenpost is voorlopig wel gesloten.

Patiënten in het Rotterdamse ziekenhuis hoeven zich volgens een woordvoerder geen zorgen te maken. ,,Meneer gaat direct van de ambulance naar de isolatiekamer'', beloofde de voorlichter. ,,Onderweg kan hij niets verliezen. Mensen die aan het bed komen moeten volledig huidsbedekkende kleding aan.'' Of het daadwerkelijk gaat om een ebolabesmetting is volgens de woordvoerder vermoedelijk pas over een paar dagen bekend.

Sinds er in Afrikaanse landen veel mensen besmet raken met de ziekte, zijn er ook in Nederland met enige regelmaat verdenkingen. Eind september waren er volgens het RIVM zeker 15 verdenkingen. Mogelijk zijn dat er nu meer. Bovendien worden niet alle verdenkingen gemeld, omdat al snel blijkt dat er niets aan de hand is. Tot nu toe was het elke keer loos alarm in Nederland.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ebola-patient__.html
Mijn school zit in hetzelfde gebouw, misschien krijg ik nu wel ebolavrij.
  zondag 5 oktober 2014 @ 01:49:26 #38
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_145204798
quote:
Ontdekker ebola: aanpak verkeerd

De wereld heeft veel te laat gereageerd op de ebola-epidemie. Het aantal zieken stijgt nog steeds. Het gevaar dat het virus zich verder verspreidt, baart de ontdekker van het virus, professor Peter Piot, grote zorgen.

De Vlaamse microbioloog ontdekte in 1976 in Congo een dodelijk virus dat hij de naam ebola gaf. Tegenwoordig is professor Piot directeur van de belangrijke London School of Hygiene & Tropical Medicine en voorzitter van het comité van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) dat al het wetenschappelijk ebola-onderzoek coördineert.

Meeste slachtoffers
Piot had nooit gedacht dat het virus zou uitgroeien tot zo'n grote epidemie, tot een humanitaire ramp met al bijna 3500 doden. "Er is veel te lang gewacht dit virus in te dammen", zei hij vanavond in Nieuwsuur.

Ook de burgeroorlogen in verschillende Afrikaanse landen zijn oorzaak van de gebrekkige gezondheidsdiensten. "In Liberia waren in 2010 51 artsen voor het hele land."

In Liberia zijn de meeste slachtoffers gevallen; daar zijn 1830 doden geteld. Ook in Liberia's buurlanden Guinee en Sierra Leone eist het ebola-virus veel levens.

Teleurstellend
Piot vindt dat nationale autoriteiten, de internationale gemeenschap en ook de WHO veel te laat zijn gaan handelen. "Het heeft drie maanden geduurd, van december 2013 tot maart 2014, voor men wist dat het om het ebolavirus ging. Pas na vijf maanden sprak de WHO van een public emergency. Ondanks eerdere waarschuwingen van Artsen zonder Grenzen en waarschuwingen van mij. Dat is heel teleurstellend", zegt hij.

Piot legt een groot deel van de schuld bij het regionale WHO-kantoor in Afrika, waar volgens hem niet altijd competente mensen zitten en die bovendien slecht zijn georganiseerd. Op het WHO-hoofdkwartier in Genève is de zaak volgens Piot wel goed aangepakt, maar waren er veel te weinig budgetten. "Er is veel bezuinigd, niet alleen door de WHO maar ook door alle lidstaten, waaronder Nederland."

China
Op dit moment heeft Piot nog een grote zorg: dat het virus overspringt, bijvoorbeeld naar Ivoorkust en Mali. Dat het virus in de VS inmiddels is vastgesteld bij iemand die gezond naar het land was gekomen, baart hem minder zorgen. In de VS en ook in Europa is de gezondheidszorg veel beter georganiseerd en zijn er veel betere ziekenhuizen.

"Ik maak me ook veel zorgen over India en China. Er bevinden zich heel wat Chinezen in Afrika. Indien een Chinees in een ziekenhuis in China terechtkomt, dan kan dat aanleiding zijn voor een serieuze epidemie daar."
http://nos.nl/artikel/706003-ontdekker-ebola-aanpak-verkeerd.html
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 5 oktober 2014 @ 03:28:34 #39
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_145205770
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:29 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Ah kijk, we hebben een ebola-expert in ons midden. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 5 oktober 2014 @ 03:35:36 #40
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_145205807
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 03:28 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ah kijk, we hebben een ebola-expert in ons midden. :')
Ach joh. Men mag hier toch wel op die manier een aandeel hebben aan deze reeks?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 5 oktober 2014 @ 03:46:59 #41
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145205855
Ik vind het angstvallig stil. Hoe lang duurt zo'n onderzoek of je het hebt? Wat bloed-afnemen enzo?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145206092
Wees gerust Static. De overheid heeft t onder controle.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 5 oktober 2014 @ 08:24:33 #43
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145206953
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 03:46 schreef static het volgende:
Ik vind het angstvallig stil. Hoe lang duurt zo'n onderzoek of je het hebt? Wat bloed-afnemen enzo?
Net zoals bij die ebola artsen houden ze de 'slachtoffers' een paar dagen in de gaten om te zien hoe zij zich ontwikkelen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zondag 5 oktober 2014 @ 09:44:27 #44
434872 10minuteman
pi_145208000
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:11 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ebola in het westen zie ik trouwens ook veel minder snel gebeuren. Hier weten we wat we moeten doen. En vermoorden we mensen die ons willen verzorgen.
Probleem is dat miljoenen mensen zo denken. Die maken zich geen zorgen, trekken zich niks van aan en denken en of hebben vertrouwen in de overheid.

Je bent naïef als je de overheid en de zorg vertrouwt, want als alles wel fout gaat in ons geweldige multiculturele land, dan ben jij helaas een van de eerste die neer gaan. :)
pi_145208976
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 09:44 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Probleem is dat miljoenen mensen zo denken. Die maken zich geen zorgen, trekken zich niks van aan en denken en of hebben vertrouwen in de overheid.

Je bent naïef als je de overheid en de zorg vertrouwt, want als alles wel fout gaat in ons geweldige multiculturele land, dan ben jij helaas een van de eerste die neer gaan. :)
nee dan kan je beter de hele dag in angst leven en achter iedere boom een complottheorie zien.
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:07:14 #46
434872 10minuteman
pi_145209513
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:39 schreef Evertjan het volgende:

[..]

nee dan kan je beter de hele dag in angst leven en achter iedere boom een complottheorie zien.
Nee hoor. Preventief zijn is goed genoeg. Ik zeg toch niet dat je allerlei spul moet inslaan? Het is alleen naïef om te denken dat je de overheid moet vertrouwen.
pi_145209753
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:07 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Nee hoor. Preventief zijn is goed genoeg. Ik zeg toch niet dat je allerlei spul moet inslaan? Het is alleen naïef om te denken dat je de overheid moet vertrouwen.
Misschien inderdaad naïef, echter zullen we dat pas over een (half?)jaar echt weten. Maar wat heeft het voor zin om nu al bang voor iets te zijn waar je eigenlijk weinig aan kan doen mocht het echt zo ver komen...Met andere woorden, het is weinig constructief.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:45:08 #48
434872 10minuteman
pi_145211755
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:20 schreef Nessie7 het volgende:

[..]

Misschien inderdaad naïef, echter zullen we dat pas over een (half?)jaar echt weten. Maar wat heeft het voor zin om nu al bang voor iets te zijn waar je eigenlijk weinig aan kan doen mocht het echt zo ver komen...Met andere woorden, het is weinig constructief.
Er is gewoon veel te laat ingegrepen. Ik ben niet bang maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen dit wel zijn.

Het nieuws waar mogelijk in de gaten houden is het enigste wat je kunt doen en dan is het nieuws nog in veel gevallen een onbetrouwbaar medium om te analyseren.
pi_145211943
ik vroeg me al af of als je al een klein beetje ziek begint te worden,
of je dan ook al een klein beetje besmettelijk bent.
-muggen dragen het virus niet over lees ik, maar als je een mug dood slaat heb je wel met besmet bloed te maken.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145212683
Oplossing: geen vluchten meer naar West-Afrika! Maar waarom doen ze dit niet?
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:18:12 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145212782
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:15 schreef Jano9 het volgende:
ja, je kan ook elke neger verplicht binnenhouden, dan lost het probleem ook wel op... :')
pi_145213435
quote:
3s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:18 schreef Re het volgende:

[..]

ja, je kan ook elke neger verplicht binnenhouden, dan lost het probleem ook wel op... :')
Er is toch een luchtbrug met Ghana? Je kunt ook zeggen dat we alleen daar op vliegen en iedere loco moet twee weken in quarantaine voordat hj verder mag.
pi_145213494
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:15 schreef Jano9 het volgende:
Met een mortaliteit > 50%, een virusreproductiecijfer van tegen de 2 en een incubatietijd van zo'n 1 tot 3 weken, waarin het voor douanebeambten onmogelijk is om vast te stellen of een patient Ebola heeft, is de beste oplossing om geen vluchten vanuit West-Afrika meer toe te staan, of ten minste mensen die uit dat gebied komen in quarantaine te zetten.

Maar je weet dat de mensen die verantwoordelijk zijn uit hetzelfde kamp komen als dingflopbips, Re en Monolith. Genuanceerde wereldverbetaars die goed boekjes en de krant kunnen lezen, maar die als de dood zijn om persoon A anders te behandelen als persoon B. Of zoals Re hierboven stelt, die als de dood zijn om een neger anders te behandelen. Zij hebben besloten dat onze medische infrastructuur goed genoeg is om slachtoffers op te vangen, en dat er geen enkele reden tot paniek is.

Waarom het risico nemen? Ik ben ondertussen cynisch genoeg om BNW-achtige scenarios te zien: never let a crisis go to waste.
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:57:04 #54
15080 static
pi_145214234
quote:
3s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:18 schreef Re het volgende:

[..]

Waar heeft hij/zij het over negers, stemmingmaker?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:57:29 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145214251
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Met een mortaliteit > 50%, een virusreproductiecijfer van tegen de 2 en een incubatietijd van zo'n 1 tot 3 weken, waarin het voor douanebeambten onmogelijk is om vast te stellen of een patient Ebola heeft, is de beste oplossing om geen vluchten vanuit West-Afrika meer toe te staan, of ten minste mensen die uit dat gebied komen in quarantaine te zetten.

Maar je weet dat de mensen die verantwoordelijk zijn uit hetzelfde kamp komen als dingflopbips, Re en Monolith. Genuanceerde wereldverbetaars die goed boekjes en de krant kunnen lezen, maar die als de dood zijn om persoon A anders te behandelen als persoon B. Of zoals Re hierboven stelt, die als de dood zijn om een neger anders te behandelen. Zij hebben besloten dat onze medische infrastructuur goed genoeg is om slachtoffers op te vangen, en dat er geen enkele reden tot paniek is.

Waarom het risico nemen? Ik ben ondertussen cynisch genoeg om BNW-achtige scenarios te zien: never let a crisis go to waste.
ja ja, stel je voor dat je dit ook had gedaan voor de mexicaanse griep, daar waren 14K dodelijke slachtoffers, maar gewoon even de gehele wereldeconomie platleggen lijkt me best een toffe oplossing in het verlangde van wat je hierboven blijkbaar wilt.
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:00:16 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145214367
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:57 schreef static het volgende:

[..]

Waar heeft hij/zij het over negers, stemmingmaker?
nou ja, 99,99% van de slachtoffers is neger, dus ik durf te wedden dat als je alle negers binnenhoudt het probleem gewoon binnen 2 maanden is opgelost.

gaat er natuurlijk om dat die hyperreactie om gewoon even een half continent plat te leggen qua reizen etc...
pi_145214429
Eens met de strekking van je post Lyrebird. Desalniettemin valt de hoge mortaliteit natuurlijk bijna volledig toe te schrijven aan de abominabele gezondheidszorg in de getroffen gebieden.

Heeft iemand Ebola hier?

- PCM tegen hoge koorts, bij ernstige pyrexie zelfs koelen met ijs.
- Adequate pijnstilling tegen pijn
- Bij dehydratie door overgeven en diarree: zeer ruim infuus met kaliumchloride en eventeel bicarbonaat
- Bij hemorrhagie: trombocytenaggregaten, packed cells, vierfactorenconcentraat, fresh frozen plasma etc.

Deze middelen hebben ze in een gemiddeld veldhospitaal niet tot hun beschikking.
pi_145214579
Is er iets te zeggen over de mortaliteit van Ebola in onze westerse wereld?
Make my day!
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:07:46 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145214659
quote:
3s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:57 schreef Re het volgende:

[..]

ja ja, stel je voor dat je dit ook had gedaan voor de mexicaanse griep, daar waren 14K dodelijke slachtoffers, maar gewoon even de gehele wereldeconomie platleggen lijkt me best een toffe oplossing in het verlangde van wat je hierboven blijkbaar wilt.
Vluchten naar Liberia, Guinea en Sierra Leone stilleggen is het enige wat nodig is. Dit heeft geen enkele invloed op de wereldeconomie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:11:11 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145214784
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Vluchten naar Liberia, Guinea en Sierra Leone stilleggen is het enige wat nodig is. Dit heeft geen enkele invloed op de wereldeconomie.
had jij bij de mexicaanse griep het hele luchtruim willen afsluiten dan? Er zijn natuurlijk veel meer manieren om te reizen, als je echt deze uitbraak wilt stoppen kun je vast wel wat striktere beperkingen opleggen, maar dan gaan er wel meer onvoorziene aspecten meespelen
pi_145214806
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je kunt iig het verkeer inperken:
- Alleen hulpverleners mogen reizen naar Ebola-landen
- En mensen die zakelijk te doen hebben voor essentieële bedrijven
En natuurlijk registratie van deze personen en controle na terugkomst

Vanuit de Ebola-landen dezelfde regels (dit om ook Re, Monolith, dingfofbips en c.s. gerust te stellen)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:14:07 #62
56749 BlaZ
pi_145214888
quote:
3s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:11 schreef Re het volgende:

[..]

had jij bij de mexicaanse griep het hele luchtruim willen afsluiten dan? Er zijn natuurlijk veel meer manieren om te reizen, als je echt deze uitbraak wilt stoppen kun je vast wel wat striktere beperkingen opleggen, maar dan gaan er wel meer onvoorziene aspecten meespelen
Tuurlijk, veiligheid gaat boven de economie.
pi_145215088
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nu nog wel. Maar als ze dit op deze manier door laten etteren, dan ziet het plaatje er over een maand heel anders uit.
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:33:56 #64
56749 BlaZ
pi_145215581
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nu nog wel. Maar als ze dit op deze manier door laten etteren, dan ziet het plaatje er over een maand heel anders uit.
Zo werkt de moderne politiek nu eenmaal. Eerst moet er iets gebeuren, pas daarna zal men actie ondernemen.
pi_145215708
Ook lekker voor die mensen die naast die persoon in de trein of bus hebben gezeten...
pi_145216820
Ach gut, als je pleit voor enige realiteitszin ben je kennelijk een wereldverbeteraar.
  zondag 5 oktober 2014 @ 15:19:04 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145217255
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 23:32 schreef Evertjan het volgende:
ik wil trouwens een carnavalsplaat opnemen met Ebola als thema iemand nog leuke ideeën voor een paar grappige teksten?
We hebben een E, we hebben een B, we hebben een O, LALALALALAAAALALALAAAA,
The End Times are wild
pi_145217497
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:05 schreef agter het volgende:
Is er iets te zeggen over de mortaliteit van Ebola in onze westerse wereld?
Gelukkig nog niet veel, maar een beetje gezond verstand zegt dat het nóóit die 54% gaat halen.

Ik bedoel, hoeveel mensen sterven er jaarlijks nog aan AIDS in de 1ste wereldlanden? Bijna nihil.

Hoeveel mensen in Afrika sterven er aan AIDS? Teveel.

En dan heb ik het niet over incidentie want die is in Afrika natuurlijk ook een stuk hoger, maar reeds geconstateerde gevallen van HIV waarbij mensen uiteindelijk AIDS krijgen.
pi_145217593
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:26 schreef starla het volgende:

[..]

Gelukkig nog niet veel, maar een beetje gezond verstand zegt dat het nóóit die 54% gaat halen.

Ik bedoel, hoeveel mensen sterven er jaarlijks nog aan AIDS in de 1ste wereldlanden? Bijna nihil.

Hoeveel mensen in Afrika sterven er aan AIDS? Teveel.
Tja, aids. Dat heeft natuurlijk te maken met de beschikbaarheid van hiv-medicijnen.
Die zijn er echter nog niet voor ebola.
Make my day!
pi_145217869
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:30 schreef agter het volgende:

[..]

Tja, aids. Dat heeft natuurlijk te maken met de beschikbaarheid van hiv-medicijnen.
Die zijn er echter nog niet voor ebola.
Die medicijnen genezen HIV niet, die bieden ondersteunende behandeling zodat je geen AIDS ontwikkelt. Dát is de crux.

En die ondersteunende behandeling kunnen 1ste wereldlanden wel bieden aan hun bevolking.

Voor ebola geldt logischerwijs hetzelfde; ook al is het (nog) niet te genezen, ondersteunende therapie is in het Westen vele malen beter ontwikkeld of althans, op veel grotere schaal toegankelijk voor de zieken.

Derhalve geloof ik niet in een mortaliteit van groter dan 50% mochten mensen in het Westen ebola oplopen.
pi_145218659
pi_145219057
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:39 schreef starla het volgende:

[..]

Die medicijnen genezen HIV niet, die bieden ondersteunende behandeling zodat je geen AIDS ontwikkelt. Dát is de crux.

En die ondersteunende behandeling kunnen 1ste wereldlanden wel bieden aan hun bevolking.

Voor ebola geldt logischerwijs hetzelfde; ook al is het (nog) niet te genezen, ondersteunende therapie is in het Westen vele malen beter ontwikkeld of althans, op veel grotere schaal toegankelijk voor de zieken.

Derhalve geloof ik niet in een mortaliteit van groter dan 50% mochten mensen in het Westen ebola oplopen.
Voorkomen is beter dan genezen.
pi_145219217
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Voorkomen is beter dan genezen.
Uiteraard.
pi_145221248
quote:
15s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:36 schreef Webschip het volgende:
Ook lekker voor die mensen die naast die persoon in de trein of bus hebben gezeten...
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-trein-en-bus.dhtml

Volgens' haar is er geen reden tot paniek over eventuele besmetting. 'Het gaat om mensen die binnen een meter contact met de man hebben gehad'.

Ebola kon zich toch niet door de lucht verspreiden?
pi_145222230
Former U.S. Ebola patient readmitted to hospital; Dallas Ebola patient in critical condition

http://theextinctionproto(...)-critical-condition/
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:47:42 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145223030
Zolang er nog geen 2 miljoen Nederlanders besmet zijn met het virus maak ik me geen enkele zorgen. En met de huidige verspreidingssnelheid duurt dat nog mááánden.
The End Times are wild
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:54:26 #77
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_145223332
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:47 schreef LXIV het volgende:
Zolang er nog geen 2 miljoen Nederlanders besmet zijn met het virus maak ik me geen enkele zorgen. En met de huidige verspreidingssnelheid duurt dat nog mááánden.
Over 6 maanden 2 miljoen Nederlanders besmet?
pi_145224054
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:08 schreef Jano9 het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-trein-en-bus.dhtml

Volgens' haar is er geen reden tot paniek over eventuele besmetting. 'Het gaat om mensen die binnen een meter contact met de man hebben gehad'.

NOS meldt dat het zeer waarschijnlijk malaria betreft en géén ebola.

Dus nog geen reden voor paniek.
  zondag 5 oktober 2014 @ 18:41:50 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145225778
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:54 schreef Goldenrush het volgende:

[..]

Over 6 maanden 2 miljoen Nederlanders besmet?
Met het huidige tempo:
nu: 10.000 (inclusief ongemeldde gevallen)
per 4 weken verdubbeling.
Na 60 weken, 15 verdubbelingen, 32768*10.000 = 327.680.000
Dan is de kans dat daar een paar miljoen Nederlanders bij zitten best wel groot.
The End Times are wild
  zondag 5 oktober 2014 @ 18:47:10 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145226037
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met het huidige tempo:
Dan is de kans dat daar een paar miljoen Nederlanders bij zitten best wel groot.
ware het niet dat elk geval van ebola hier gewoon niet erg veel kans zal krijgen om anderen te besmetten
  zondag 5 oktober 2014 @ 18:48:21 #81
15080 static
pi_145226090
  zondag 5 oktober 2014 @ 18:48:35 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145226104
quote:
3s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:47 schreef Re het volgende:

[..]

ware het niet dat elk geval van ebola hier gewoon niet erg veel kans zal krijgen om anderen te besmetten
Totdat het airborne gaat en er een dusdanige mate van paniek uitbreekt dat het gezondheidssysteem stopt met functioneren.
The End Times are wild
pi_145226311
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:08 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Het is niet zo besmettelijk als griep naar het schijnt, maar via lichaamvloeistoffen. Maar ik vraag me af als iemand " vloeibaar " niest bijvoorbeeld. :{
  zondag 5 oktober 2014 @ 18:52:59 #84
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145226314
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Totdat het airborne gaat en er een dusdanige mate van paniek uitbreekt dat het gezondheidssysteem stopt met functioneren.
ja maar dat is vooralsnog onwaarschijnlijk, het is geen griepvirus oid
pi_145226509
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:52 schreef Webschip het volgende:

[..]

Het is niet zo besmettelijk als griep naar het schijnt, maar via lichaamvloeistoffen. Maar ik vraag me af als iemand " vloeibaar " niest bijvoorbeeld. :{
Het gaat natuurlijk ook om de 'viral load'.

De facto is het niet airborne, maar als ik van 10cm afstand 182 keer in jouw gezicht nies, dan is er dus wel de kans dat je het oploopt. Alleen is die kans uitermate klein, want na 1 nies in je ponem lopen de meeste mensen wel weg van die persoon.
pi_145226818
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:57 schreef starla het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk ook om de 'viral load'.

De facto is het niet airborne, maar als ik van 10cm afstand 182 keer in jouw gezicht nies, dan is er dus wel de kans dat je het oploopt. Alleen is die kans uitermate klein, want na 1 nies in je ponem lopen de meeste mensen wel weg van die persoon.
Zwart-wit zal het inderdaad niet zijn. Maar ik zou sowieso niet binnen 1 meter van zo'n persoon willen staan. :{
pi_145228697
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

We hebben een E, we hebben een B, we hebben een O, LALALALALAAAALALALAAAA,
Andre van Duin had het niet beter kunnen doen mensen
pi_145228755
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met het huidige tempo:
zijn er nu op dit moment dan 10.000 mensen besmet in NL?
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:46:59 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145228810
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:46 schreef Evertjan het volgende:

[..]

zijn er nu op dit moment dan 10.000 mensen besmet in NL?
Nee, in Afrika.
The End Times are wild
pi_145228863
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, in Afrika.
ja maar niet in NL dus ik maak me geen zorgen
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:49:14 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145228926
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:48 schreef Evertjan het volgende:

[..]

ja maar niet in NL dus ik maak me geen zorgen
Er wonen in die landen nog lang geen 320 miljoen mensen, dus als het in hetzelfde tempo door blijft groeien móet het wel in andere landen terechtkomen.
The End Times are wild
pi_145229023
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wonen in die landen nog lang geen 320 miljoen mensen, dus als het in hetzelfde tempo door blijft groeien móet het wel in andere landen terechtkomen.
dan nog zal het virus zich niet zo snel verspreiden als in West Afrika
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:53:41 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145229190
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:50 schreef Evertjan het volgende:

[..]

dan nog zal het virus zich niet zo snel verspreiden als in West Afrika
In mijn berekening ging ik uit van een voortzetting van de huidige besmettingssnelheid. Dan is iedereen op 1-7-2016 dood.
The End Times are wild
pi_145229242
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

In mijn berekening ging ik uit van een voortzetting van de huidige besmettingssnelheid. Dan is iedereen op 1-7-2016 dood.
ga ik nog gauw wat geld lenen bij Leen.nl
pi_145230266
The good news - CDC Director Frieden says the Ebola outbreak in Nigeria 'may' be over (but can't yet give "all clear").

The bad news - the US Ebola patient has taken a turn for the worse; Dallas officials are looking for a missing homeless man who may have Ebola contact; and CDC Director Frieden warned that "in theory, a sneeze or cough could spread the virus from someone experiencing Ebola symptoms."

http://www.zerohedge.com/(...)st-admit-ebola-airbo
pi_145230364
Die site :')
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:22:02 #97
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_145230713
quote:
Ebola-achtig virus doodt Ugandees

In Uganda is een 30-jarige man overleden aan het marburgvirus, een zeer besmettelijke ziekte die lijkt op ebola. Tachtig mensen die met hem in contact zijn geweest, zijn in quarantaine geplaatst.
http://nos.nl/artikel/706(...)-doodt-ugandees.html
pi_145235210
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 09:44 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Ik vertrouw de overheid :') :') :'), de zorg in Nederland vertrouw ik wel. Tis hier hoogstaand. Maar jij weet het vast beter terwijl je nog geen zin normaal Nederlands kan typen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:46:17 #99
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_145235685
quote:
Fijn, broertje van Ebola wil ook met het feestje meedoen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:33:21 #100
434872 10minuteman
pi_145237994
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:37 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik vertrouw de overheid :') :') :'), de zorg in Nederland vertrouw ik wel. Tis hier hoogstaand. Maar jij weet het vast beter terwijl je nog geen zin normaal Nederlands kan typen.
Moet ik het even voor je in l33t vertalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')